ENEOS Postat Februarie 12 Share Postat Februarie 12 (editat) Gata, s-a terminat șmecheria! https://piataauto.md/Stiri/2024/02/Chinezii-de-la-BYD-pregatesc-de-lansare-noul-model-electric-U7-de-1300-CP-mai-puternic-decat-Tesla-Model-S-Plaid-si-Lucid-Air-Sapphire/?fbclid=IwAR0TotsUaRxKNAj990flFYtCx2L3S6ssnsiFG0_tRUXBF1a9Rzp-hwKBxcg Când citesc despre atâția wați îmi aduc aminte de radiocasetofoanele care invadaseră piața prin '90 și care afișau cu mândrie puteri de sute de W "pmpo" având niște difuzoare de radio Cora. Editat Februarie 12 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 12 Share Postat Februarie 12 Am avut un radiocasetofon Osaka (e dreq, meid in ceaina) cu 270 W pmpo. L-am desfăcut într-o zi și avea difuzor de 3 W. Ultimii 5 ani din viață și i-a petrecut pe post de radio, întinsesem prin cameră câțiva metri de liță ca să prind Radio Hit Iași. Cât privește mașinile electrice, chinezii vin tare din urmă. Ăștia profită de orice ocazie ca să facă profit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Februarie 12 Share Postat Februarie 12 6 hours ago, ENEOS said: Gata, s-a terminat șmecheria! Chinezii adoptă aceeași strategie ca Tesla pentru a-și face reclamă și a vinde: senzaționalul. În consecință, Tesla sunt mai vulnerabili decât producătorii europeni la tacticile și și vânzările chinezilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 18 Share Postat Februarie 18 pe scurt ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 18 Share Postat Februarie 18 asa e. scurt si la obiect. m-am uitat cateva secunde si pare bla bla. de asta te-am intrebat. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Februarie 18 Share Postat Februarie 18 (editat) Acum 1 oră, foxbat a spus: pe scurt ? pe scurt, hertz cere foarte multi bani daca nu duci inapoi masina peste 80% baterie si asta a fost stresat s-a dovedit a nu fi cazul, dar timp de 12 minute descrie cum a fost el stresat pare un om stresat la sfarsit zice ca ar mai inchiria ev daca ar fi in state, chiar daca are cel mai englezesc accent il deranjeaza ca nu intelege cum merg chargerele in uk si e ingrijorat ca nu-i accepta in unele locuri american express-ul Editat Februarie 18 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 19 Share Postat Februarie 19 Posesorii de electrice se declară a fi inteligenți. Clipul ăsta îi contrazice. https://www.facebook.com/reel/2711575832344797?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v Crapă mixerele: https://www.facebook.com/reel/700868638805660?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 19 Share Postat Februarie 19 (editat) La 18.02.2024 la 22:53, Kristian K a spus: Parerea ta ca posesor de ev. Cu placere. de sofer de EV ca sa fie clar. daca ai postat - tu ce EV ai? ca vanvan-ul nu e electric (sper!). uite ce raspuns rapid a dat prafrau. asa se face. La 18.02.2024 la 22:56, prafrau a spus: pe scurt, hertz cere foarte multi bani daca nu duci inapoi masina peste 80% baterie si asta a fost stresat s-a dovedit a nu fi cazul, dar timp de 12 minute descrie cum a fost el stresat pare un om stresat la sfarsit zice ca ar mai inchiria ev daca ar fi in state, chiar daca are cel mai englezesc accent il deranjeaza ca nu intelege cum merg chargerele in uk si e ingrijorat ca nu-i accepta in unele locuri american express-ul thx! asa mi s-a parut si mie - ca e un gunoi dar am zis ca poate is eu obosit si nu am inteles ideea:) da. e nevoie de un mic IQ sa folosesti un card, o aplicatie, un charger. multam! Editat Februarie 19 de foxbat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Acum 7 ore, Kristian K a spus: Poate e timpul sa-ti cauti un Van Van electric Ăla e zum zum ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Acum 8 ore, foxbat a spus: da. e nevoie de un mic IQ sa folosesti un card, o aplicatie Spune-o din nou.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Acum 8 ore, Kristian K a spus: Faptul ca nu-s posesor de ev nu-mi interzice dreptul la replica.Era vorba de CE posteaza omul de pe canalul respectiv de YT,nu de faptul ca pare stresat in viziunea unora... Din tot ce ai avut si ai,nu ai expus niciodata decat pareri subiective,nu obiective. Poate e timpul sa-ti cauti un Van Van electric.Van Van-ul nu avea nicio legatura cu discutia de fata,doar e topic de MASINI electrice,nu MOTOCICLETE electrice. inteleg ca iti dai cu presupusul si despre elicoptere, avioane si rachete? Ca daca tot nu ai unul/una, hai macar sa dam replica. Toate "parerile" asa cum le spui tu sunt fapte (reale, nu "dat cu presupusul"). Aici vad ca se posteaza la "trollare" ca altfe, asa cum am mai spus, - ar fi trist ca asta sa fie nivelul de "inteligenta tehcnica" al userilor. hai, nu te supara, chiar vreau van-vanul. Doar lasa EV-urile in pace please. Acum 43 minute, pinnochio a spus: Spune-o din nou.... vazuta cu ochii mei. Un nene era suparat nevoie mare si mai mai ca se urcase pe "cablu"- nu putea sa "bage" mufa deCSS intr-un type2. efectiv ca n bancul cu polistii care aveau de bagat patrat in patrat si triunghi in triunghi. la incarcarea Hotel Caro, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Acum 3 minute, foxbat a spus: iti dai cu presupusul si despre elicoptere, avioane si rachete? Ca daca tot nu ai unul/una, hai macar sa dam replica. Adică dacă n-am ficus nu-mi pot da cu părerea despre plăvanis? Hmmm... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 M-am uitat la 2 minute din video si am obosit. Singura concluzie: si in UK, posesorii de ICE parcheaza pe locurile de incarcare de EV-uri, fara sa-si faca probleme. In rest, omul mi s-a parut cam ca batraneii care-si iau telefoane cu butoane pentru ca nu se pot obisnui cu smartphone-ul. Nu e multumit nici de butoanele de pe telecomanda.. Ca si posesor de 2 spring-uri pentru oras, unul al sotiei si unul al meu, plus masina mare de concedii si drumuri mai lungi, plus priza la poarta, pot sa spun ca e o combinatie excelenta. Am 23-24.000 km cu fiecare dintre spring-uri, si inca nu m-am plictisit. In oras chiar e cea mai buna treaba. La semafor nu ai vibratiile continue ale motorului sub fund. Vibratii pe care ceilalti probabil nici nu le mai baga in seama, dar pe care eu le resimt. Chiar asa a inceput, de fapt, ideea de electrica. Mi-am luat un Prius mai mult pentru consum si pentru fiabilitate, ma cam saturasem sa repar la troace. Si mi-a placut foarte mult ca i se opreste motorul la semafor, si chiar ca pot sa plec electric cu el, merge electric pana pe la 50-60km/h daca nu bagi piciorul in acceleratie. E o senzatie misto, si chiar incercam sa merg cat mai mult electric, sa simt punctul ala in care intra termicul. Urmatorul pas a fost, normal, electrica. Nu ceva extraordinar, ci doar ce mi-am putut permite. Si nu regret, de aproape 2 ani de la prima achizitie. Si pana la Ploiesti, Targoviste, Ptesti, Buzau, adica orase pana in 100-130km departare, ma duc cu Springul. Pana la Cluj, sau la vara pana la Viena ma duc cu Priusul. Pentru ca nu am Tesla. Daca as avea Tesla, doar pe aceea as folosi-o, nu m-as mai urca in ICE. P.S. Vecinii de duplex isi pun zilele astea fotovoltaice, s-au luat dupa mine si au aplicat la Casa Verde Fotovoltaice. Si deja le-au venit instalatorii. Plus ca s-au dus la un test drive Tesla, si le-a placut foarte mult. Vecinii de langa asteapta si ei instalatorii de fotovoltaice, tot prin Casa Verde au aplicat. Si am avut cateva discutii, despre cat consuma o electrica, ce avantaje si dezavantaje ai, etc. Parca ii vad si pe ei peste 2-3 ani cu un EV la poarta..... Si probabil v-am spus ca la 4 case distanta a mai aparut in iarna asta o Tesla... Lucrurile se misca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Acum 44 minute, mircea.cazachevici a spus: La semafor nu ai vibratiile continue ale motorului sub fund. Vibratii pe care ceilalti probabil nici nu le mai baga in seama, dar pe care eu le resimt Mie chiar îmi plac! Acum 44 minute, mircea.cazachevici a spus: masina mare de concedii si drumuri mai lungi, Acum 45 minute, mircea.cazachevici a spus: Pana la Cluj, sau la vara pana la Viena ma duc cu Priusul. Wtf, mașina "mare, pt concedii" e prius?!? Păi ăla la drum întins consumă mai mult decât un ice! Și nici nu merge... Acum 46 minute, mircea.cazachevici a spus: Mi-am luat un Prius mai mult pentru consum si pentru fiabilitate, ma cam saturasem sa repar la troace. Mda, un hibrid care are mai multe componente decât un ice clasic clar nu poate fi decât mai f(r)iabil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 La 18.02.2024 la 21:18, foxbat a spus: pe scurt ? Pe scurt nu ne-ai zis de ce ai plecat in Turcia cu Dusterul si nu cu o electrica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Acum 24 minute, ENEOS a spus: Wtf, mașina "mare, pt concedii" e prius?!? Păi ăla la drum întins consumă mai mult decât un ice! Și nici nu merge... Mda, un hibrid care are mai multe componente decât un ice clasic clar nu poate fi decât mai f(r)iabil... Corect, partial. Prius Plus, adica 7 locuri. E chiar mare, crede-ma. Cat despre fiabilitate....intreaba-i pe cei cu Bolt-ul de ce cumpara Prius. Da, fiabilitatea sistemelor electrice e mult superioara fiabilitatii sistemelor mecanice. Prius nu are curele. Are totul electric. Pompa de apa e electrica, aerul conditionat e electric, alternatorul si electromotorul sunt de fapt una si aceeasi componenta. Motorul electric ce misca masina pana la 30-50 km/h e cel ce face si pe alternatorul si pe electromotorul. Distributie pe lant. Cutia de viteze e E-CVT, fara ambreiaj. Practic, nu prea ai ce sa schimbi in afara de ulei. Culmea, singurele probleme cunoscute cu Prius-ul sunt cele cu motorul termic. Adica ii cam bubuie garnitura de chiulasa de la supraincalzire, daca o calci des. Deci, prin extensie la autovehiculele full electric, fiabilitatea unui EV e clar superioara unui ICE. Singura problema ce se pune e fiabilitatea bateriei. Insa, dat fiind ca UE obliga producatorii sa acorde 8 ani garantie (sau o limita de 120.000 km la mine) pentru bateria oricarui EV comercializat, chiar nu imi pun problema ca voi avea acelasi EV si peste 8 ani de la cumparare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 13 minutes ago, Djebelu' said: Sa fi sofer de ev e o calitate sau un titlu de noblete? Momentan, da. Vedem peste cativa ani. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Mă gândesc la un singur lucru: cât de liniștitor, relaxant sau convenabil e să ai în garaj o mașină (sau mai multe, dar nu-i cazul meu) cu care să poți pleca oricând și oriunde, să-ți faci traseul cum vrei tu, nu cum îți zice aplicația, să nu stai stresat că nu ai unde să o încarci și nu pierzi timp cu asta... Ceva gen autonomie de 700-1000+ km în 5 minute. Știați că există așa ceva? Unele nici n-au vibrații. Vă dați seama că n-am citit posturile kilometrice ale partizanilor minunilor electrice... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Confortul inseamna altceva pentru persoane diferite. Pentru tine, sa mergi 1000km fara sa te dai jos. Probabil un Lupo 3L e excelent petnru tine. Pentru mine, cutia automata si lipsa vibratiilor, plus posibilitatea de a intra in aplicatie si a da drumul la incalzire (iarna) sau la aerul conditionat ( vara) cu 10 minute inainte de a ma urca in masina. In detrimentul cautarii unei statii de incarcare daca ma duc in alta localitate. Pentru nevasta-mea, confort e sa nu mai fie nevoita sa ajunga la benzinarie si sa caute un angajat sa-i bage benzina. Pentru ea, sa atinga pompa si sa-i miroasa mana a benzina era un chin. Inainte ma trimitea pe mine seara sa fac refill. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danutu_m Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 (editat) Acum 28 minute, Lucian_M a spus: Mă gândesc la un singur lucru: cât de liniștitor, relaxant sau convenabil e să ai în garaj o mașină (sau mai multe, dar nu-i cazul meu) cu care să poți pleca oricând și oriunde, să-ți faci traseul cum vrei tu, nu cum îți zice aplicația, să nu stai stresat că nu ai unde să o încarci și nu pierzi timp cu asta... Ceva gen autonomie de 700-1000+ km în 5 minute. Știați că există așa ceva? Unele nici n-au vibrații. Vă dați seama că n-am citit posturile kilometrice ale partizanilor minunilor electrice... Man, nu iti bate capul cu dilemele astea, intelege pur si simplu ca majoritatea celor care au electrice le folosesc pentru fataiala prin oras, sau in jurul orasului si mai au in gospodarie cel putin o masina (probabil cu motor termic sau hibrid). Fa un exercitiu de imaginatie: daca tu stai la casa, iti permiti cel putin o masina noua odata la 4-6 ani, esti nevoit sa te fatai zilnic acasa - munca - acasa, eventul intr-un oras aglomerat unde mai mult stai decat mergi, pai tre' sa fii nebun sa nu realizezi ca o masina electrica mica este ceea ce trebuie pentru nevoile tale de naveta. Bonus sa iti poti produce si curent prin panouri. Eu as avea totusi o alta dilema pentru persoane cum e Mircea Cazachevici, care au optat pentru a 2-a sau n'spea masina sa fie electrica pentru a face economie: v-ati intrebat vreodata cata economoie ati putea face daca inlocuiti masina electrica cu o bicicleta electrica? Editat Februarie 20 de danutu_m Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 20 Admin Share Postat Februarie 20 Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus: In oras chiar e cea mai buna treaba. La semafor nu ai vibratiile continue ale motorului sub fund Eu am doua diesel de 16 și 20 ani și nu simt așa ceva la ralanti sau în viteză. Despre ce mașină vorbești ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Pot să-mi identific și eu dieselul cu 4 cilindri ca fiind verde? https://www.facebook.com/reel/753659023397432?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 (editat) Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus: intreaba-i pe cei cu Bolt-ul de ce cumpara Pt consumul redus din oraș! La drum întins (parțial datorită minunatului cvt) consumă mai mult decât un vehicul similar cu motor termic. Mie mi se pare că prius nu e decât un ice la care s-a atașat și partea de ev - cam ca la toate hibridele. Acum 6 ore, mircea.cazachevici a spus: prin extensie la autovehiculele full electric, fiabilitatea unui EV e clar superioara unui ICE Atenție, eram la hibride! Fiabilitatea ev eu zic că mai avem de așteptat până s-o putem evalua corect. La un hibrid ai potențiale surse de defect mai multe. Pompe de apă și servo electrice găsești și pe ice de ceva vreme, nu neapărat mai fiabile decât cele antrenate mecanic, dar sigur mai scumpe în caz că trebuiesc înlocuite. Editat Februarie 20 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Acum 8 ore, Djebelu' a spus: Sa fi sofer de ev e o calitate sau un titlu de noblete? E un fapt. Sunt sofer de EV si nu posesor. Acum 8 ore, Lucian_M a spus: Mă gândesc la un singur lucru: cât de liniștitor, relaxant sau convenabil e să ai în garaj o mașină (sau mai multe, dar nu-i cazul meu) cu care să poți pleca oricând și oriunde, să-ți faci traseul cum vrei tu, nu cum îți zice aplicația, să nu stai stresat că nu ai unde să o încarci și nu pierzi timp cu asta... Ceva gen autonomie de 700-1000+ km în 5 minute. Știați că există așa ceva? Unele nici n-au vibrații. Vă dați seama că n-am citit posturile kilometrice ale partizanilor minunilor electrice... Pai citeste ca altfel incalzesti aceeasi ciorba sleita. Acum 7 ore, l.u.v a spus: Eu am doua diesel de 16 și 20 ani și nu simt așa ceva la ralanti sau în viteză. Despre ce mașină vorbești ? Orice masina cu ice.cata vreme pistoanele nu dorm:) Acum 10 ore, Kristian K a spus: Imi permit sa-mi dau cu parerea obiectiv,la nivelul meu redus de inteligenta,despre orice,nu subiectiv. Daca nu am Porsche,doar Subaru,de ce sa nu-mi dau cu parerea de un Porsche,doar repet,e un forum,nu oleics. A,nu m-am suparat,doar ca sunteti putini si nu va permiteti sa spuneti tot adevarul despre ev-uri.Nu toti,caci sunt printre voi si o parte ce spun cu aproape toata gura ce au de spus de ev-uri. Vezi ca(priteneste zic).bati ogorul N am zis de nivel de intelgenta(ci de expertiza pe domeniu). Despre adevar. Come on.eu mint? Glumesti ..tot ce am postat tine de fizica,soferie,experienta directa.fapte.stiinta. Acum 10 ore, ENEOS a spus: Adică dacă n-am ficus nu-mi pot da cu părerea despre plăvanis? Hmmm... Daca n ai,parerea ta n are valoare.ma uit la forumul cu proprietari de ficus.hai te rog,nu forta exemplul Nu e politica aici Just.the facts Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 20 Share Postat Februarie 20 Eram într-un Focus 1 de 1,6 benzină, stăteam cu un prieten într-o iarnă de vorbă, iar la un moment dat îi spun: hai, pornește motorul, să mergem spre casă! La care el: păi e pornit. Nu se simțea nicio vibrație, muzica abia se auzea. La unele dieseluri se mai simte, dar la benzinare (îngrijite) nu se simte mai nimic la relanti. În mers- depinde de antifonare, asfalt, suspensie etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.