Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Acum 10 minute, cuki a spus:

Bah eu nush...eu recunosc ca is foarte obisnuit cu autonomie mare. Acuma am rezervor de 67l cu consum de 5-6l inafara...fac si 1200-1300km cu un plin afara daca is cumparat. 

Electricele inca is departe...iar in Romania is si mai departe. Pretul de achizitie e si mai mare, justificat de producatori prin tot felul de "minciunele"....adevarul este ca iesi mai ieftin dupa cateva zecii de mii sau sute de mii de km. Ma gandesc numa la DSG-uri, care au nevoie de service tot la 60k si costa cam 1500 lei pe langa revizie. Pai electricele, sula revizii...filtru de habitaclu si atat.

 

Dar tehnologia avanseaza...sunt chargere de 350kw/h, incep sa apara baterii de 150kw care zic ca duc 1000km sau mai mult....deci in teorie peste aprox. 5-10 ani realist, poti avea masini electrice cu autonomie de 600-700km lejer, care se vor incarca in 20 min. 

 

 

 

Mai e o problema la astea: temperaturile. Si la temperaturi scazute si la temperaturi ridicate scade autonomia. Iarna pe -x grade si vara pe 40 nu cred ca mai au raza atat de mare. Poate doar sa scoata d-alea solid state care sa nu mai aiba treaba si sa aiba capacitati mai mari in dimensiuni mai mici sau similare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 minute, cuki a spus:

 

pai nici ICE nu au aceasi autonomie...acuma pe -5/-10 cat e la cluj, al meu dizel papa 10 in oras...20-25% mai mult. 

Corect, dar la baterii e un pic mai tragica situatia decat la ICE. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, cuki a spus:

Bah ce-i drept, un W205 tocmai iesit din garantie,

 

Tzarane, la cat te lauzi ca te pricepi la masini ar trebui sa stii ca o masina nu consuma iarna cu 20-25% mai mult, nici Daciile si Lada nu consumau asa de mult iarna. E nasol daca a iesit din garantie, o sa platesti reparatia din banii tai, sonde, debitmetru...

 

1 oră în urmă, cuki a spus:

Skoda

 

Skodarla mea are acelasi consum si iarna si vara, cinci la drum si 8.5 in oras pe aglomeratie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, cuki said:

Bah eu nush...eu recunosc ca is foarte obisnuit cu autonomie mare. Acuma am rezervor de 67l cu consum de 5-6l inafara...fac si 1200-1300km cu un plin afara daca is cumparat. 

Electricele inca is departe...iar in Romania is si mai departe. Pretul de achizitie e si mai mare, justificat de producatori prin tot felul de "minciunele"....adevarul este ca iesi mai ieftin dupa cateva zecii de mii sau sute de mii de km. Ma gandesc numa la DSG-uri, care au nevoie de service tot la 60k si costa cam 1500 lei pe langa revizie. Pai electricele, sula revizii...filtru de habitaclu si atat.

 

Dar tehnologia avanseaza...sunt chargere de 350kw/h, incep sa apara baterii de 150kw care zic ca duc 1000km sau mai mult....deci in teorie peste aprox. 5-10 ani realist, poti avea masini electrice cu autonomie de 600-700km lejer, care se vor incarca in 20 min. 

 

 

Da se poate, dar pana atunci cel mai probabil industria schimba iar macazul pe ce trebuia de la inceput = pe hidrogen, si ca exemplu poti cauta asa zisele noi tehnologii ( hidrogenul a fost folosit farte mult de Hitler, sunt masini pentru publicul larg din 2008) Airbus sau Boeing dezvolta aceasta "noua" tehnologie la avioane

Avantajul Hidrogenului e ca benzina sau motorina la incarcare si distanta, cu toate ca exista masini in circulatie din 2008 lumea a schimbat be baterii pentru ca iese mai multi bani iar elementele componente din fiecare baterie sunt detinute de o mana de baieti destepti

https://simpleflying.com/airbus-bets-big-hydrogen/

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 43 minute, Nguyen a spus:

 

Tzarane, la cat te lauzi ca te pricepi la masini ar trebui sa stii ca o masina nu consuma iarna cu 20-25% mai mult, nici Daciile si Lada nu consumau asa de mult iarna. E nasol daca a iesit din garantie, o sa platesti reparatia din banii tai, sonde, debitmetru...

 

 

Skodarla mea are acelasi consum si iarna si vara, cinci la drum si 8.5 in oras pe aglomeratie.

Aţi remarcat vreodată cum stând de vorbă cu o persoană necunoscută simţiţi din felul în care se exprimă şi din modul în care gândeşte că a absolvit aceeaşi facultate cu voi? E surprinzător cum ideile sădite de un profesor în generaţii de elevi ies la iveală neaşteptat. Eu de exemplu simt că indubitabil Nguyen e, la fel ca mine, absolvent de Filaret.

 

Autobaza Filaret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Penetru a spus:

Eu de exemplu simt că indubitabil Nguyen e, la fel ca mine, absolvent de Filaret.

 

Eu in general ma cobor la nivelul interlocutorului pentru a-l face sa simta in largul lui, e un gest de politete. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, cuki a spus:

 

Mie imi vine extrem de greu sa cred ca blenderu tau nu consuma cu 1.5-2l in plus in oras iarna pe -10 grade...sau vara pe +40 cand folosesti AC (daca ai asa ceva)

Este fizica de clasa a 5-a, vascozitate mare a uleiului, temperatura mica in camera de ardere...prin urmare randament scazut. Acuma ca tie ti-o placut mai mult coada vacii decat cartea, cunoastem....dar credeam ca macar calculatoru de bord sti sa-l citesti...

Imi aduci aminte de unu de prin DE, care spunea ca pe el nu remarca cresterea costului la carburanti...ca oricum el baga mereu de 50€ :lool:

A gasit omul nostru pe goagal ca randamentu' este 1-Tmin/Tmax si si-a spus : muamahh cand afara e zero grade (el stie doar de Celsius) motorul are randament 1, iar sub zero grade are peste 1. Adica mergi si se "unple" rezervoru' ! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu nu am sesizat mare diferență la vechiturile mele iarna / vara. 

De fapt asta vară când erau +35 grade a crescut consumul până într-un litru la W211 din cauza compresorului AC. La C219 nu am sesizat creștere, probabil fiind cilindree mare acoperă mai bine ce suge AC ul. 

Bine, vară / iarnă vechiturile astea fac ghețarie / saună în mai puțin de 7-8 minute în orice temperatură externă, așa încât nu e problemă o mică diferență. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zice nenea ăsta că purceaua e demult moartă în coteţ. Cam de vreo 50 de ani.

Dar voi, nu! Să fie prize, cît mai multe prize

 

Cifre de reţinut privind electricele

- sint cu 22% mai grele decit media masinilor ICE din gama respectiva

- 60%  70% din particulele fine provin de la frine si pneuri deci fiind mai grele emit cu 3-8% mai multe particule, faimoasele PM2,5 care va sperie pe voi trotinetistii 

https://www.socialter.fr/article/tesla-le-bluff-ecologique

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, adrianm a spus:

60%  70% din particulele fine provin de la frine si pneuri deci fiind mai grele emit cu 3-8% mai multe particule, faimoasele PM2,5

Greșit, majoritatea (- șpring) au frânare regenerativă, și, dacă le conduci judicios, aproape că nu ai nevoie de sistemul de frânare! 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, adrianm a spus:

Zice nenea ăsta că purceaua e demult moartă în coteţ. Cam de vreo 50 de ani.

Dar voi, nu! Să fie prize, cît mai multe prize

 

Cifre de reţinut privind electricele

- sint cu 22% mai grele decit media masinilor ICE din gama respectiva

- 60%  70% din particulele fine provin de la frine si pneuri deci fiind mai grele emit cu 3-8% mai multe particule, faimoasele PM2,5 care va sperie pe voi trotinetistii 

https://www.socialter.fr/article/tesla-le-bluff-ecologique

 

 

Și toate cazanele tdi de ne fierb plămânii sunt ok nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

43 minutes ago, SenorPink said:

 

Și toate cazanele tdi de ne fierb plămânii sunt ok nu?

Diesel-ul s-a dus pe pwla cu pasi mici dar siguri de la aparitia EGR-ului pana la DPF-ul cu injectie post-combustie sau cu Ad-pipi. iar tendinta de a-l face sa fie sportiv din optimizari de tot rahatul i-a cam aprins lumanarea. Diesel-ului ii trebue un sistem de injectie mai performant si un catalizator mult mai mare decat cele existente, dar maruntisurile astea obligau producatorii sa scoata bani pentru cercetare-dezvoltare in loc sa-i bage in buzunar vanzand tinichele cu pretentiii eco.

Acum admiram ce am fwtut pe banii nostrii, iar istoria se va repeta si cu benzinarele, si cu generatia actuala de electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 hours ago, adrianm said:

Cifre de reţinut privind electricele

- sint cu 22% mai grele decit media masinilor ICE din gama respectiva

- 60%  70% din particulele fine provin de la frine si pneuri deci fiind mai grele emit cu 3-8% mai multe particule, faimoasele PM2,5 care va sperie pe voi trotinetistii 

 

Un aspect cel puțin la fel de important în ceea ce privește electricele: beneficiază de dezvoltare serioasă de aproximativ 10 ani. Motoarele termice sunt mainstream de mai bine de un secol. În prezent, comparația 1:1 este viciată și irelevantă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Degeaba este veche dacă nu s-a investit în ea - cel puțin pentru această aplicație. Scopul imediat este creșterea autonomiei, pentru că asta vinde și acolo este elementul limitativ principal. După ce se va ajunge la autonomii reale de peste 1000-1500km (orizont temporal de câțiva ani), se vor eficientiza consumatorii și greutatea acumulatorilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, PzKpfW a spus:

 

Un aspect cel puțin la fel de important în ceea ce privește electricele: beneficiază de dezvoltare serioasă de aproximativ 10 ani. Motoarele termice sunt mainstream de mai bine de un secol. În prezent, comparația 1:1 este viciată și irelevantă.

Atunci ,hai sa asteptam cateva zeci de ani,sa faca baterii mai bune,motoare mai bune,infrastructura mai buna.Sa treaca testul fiabilitatii si randamentului,si apoi sa le bagam pe gat ,cu japca ,celor grei de cap.

Acum vad doar ca tot ce a trecut de 4-5 ani e cam pa la revedere.Baterii duse,componente electrice si electronice ,care odata cazute costa o avere sa le schimbi/inlocuiesti.

Cam asta e ciclul de viata.Second ,ajunse la etatea asta de cinci anisori nu mai valoreaza mai nimic.

Cum s-ar zice de unica folosinta.Nu prea suna eco.

Eco erau daca treceau peste 20-30 de anisori,fara costuri de mii de euro sau zeci de mii de euro interventia.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, DKW a spus:

Diesel-ul s-a dus pe pwla cu pasi mici dar siguri de la aparitia EGR-ului pana la DPF-ul cu injectie post-combustie sau cu Ad-pipi. iar tendinta de a-l face sa fie sportiv din optimizari de tot rahatul i-a cam aprins lumanarea. Diesel-ului ii trebue un sistem de injectie mai performant si un catalizator mult mai mare decat cele existente, dar maruntisurile astea obligau producatorii sa scoata bani pentru cercetare-dezvoltare in loc sa-i bage in buzunar vanzand tinichele cu pretentiii eco.

Acum admiram ce am fwtut pe banii nostrii, iar istoria se va repeta si cu benzinarele, si cu generatia actuala de electrice.

Intr-o tara in care un sfert din energie e pe carbuni, o treime pe gaz... nu ai cum sa pretinzi ca o masina electrica nu e poluanta. Si nu vorbesc doar de RO, priviti spre Europa. Sunt vreo 5 exceptii, in rest... de ce credeti ca s-a scumpit brusc energia cand nu mai curge gazu?

 

Daca iei in calcul emisiile necesare cu producerea, transportarea si furnizarea energiei electrice, precum si costul masiv al bateriilor actuale dpdv al impactului asupra mediului, veti constata ca nu sunt tocmai eco. Cel putin generatia actuala.

 

Motoarele Diesel, la modul general, daca nu au veleitati sportive, sunt ultraeficiente si mult mai putin poluante decat benzina. Concret, poti obtine emisii la jumatate daca folosesti un anumit regim si nu pui catalizator de dimensiunea unui purice. O tehnologie diesel-hibrid ar fi absolut imbatabila si ar cam mucifica eforturile de electificare. Repet, un diesl in regim e mai putin poluat decat un benzinar prin prisma eficientei.

 

Ar mai fi ciclul diesel (pentru eficienta) cu alimentare pe benzina (care e mai rafinata decat motorina deci mai putin poluanta odata arsa), insa e tehnic foarte dificil de obtinut. Un astfel de motor ar fi moartea deisel-ului clasic si al benzinei clasice in acelasi timp. Doar Mazda a investit in cerceare in directia asta. Daca ar continua si l-ar imperechea cu sistemul electric de la Toyota, cred ca am avea un inlocuitor adevarat de 1.9tdi.

 

 

Insa vorbim vorbe pentru ca 1/2 din lume nu are capacitatea sa migreze la electric. Europa + SUA&Canada -- maybe. O parte din Asia? Poate. Restul Asiei? Mexic? America latina? Australia  AFRICA? Not so much.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, switch said:

Intr-o tara in care un sfert din energie e pe carbuni, o treime pe gaz... nu ai cum sa pretinzi ca o masina electrica nu e poluanta. Si nu vorbesc doar de RO, priviti spre Europa. Sunt vreo 5 exceptii, in rest... de ce credeti ca s-a scumpit brusc energia cand nu mai curge gazu?

 

Daca iei in calcul emisiile necesare cu producerea, transportarea si furnizarea energiei electrice, precum si costul masiv al bateriilor actuale dpdv al impactului asupra mediului, veti constata ca nu sunt tocmai eco. Cel putin generatia actuala.

 

Just. Două mențiuni însă despre electrice:

  • chiar sunt mai puțin poluante în mediul urban
  • tehnologia este pentru viitor și va fi cu adevărat ecologică în momentul în care principalele surse de producție ale energiei vor fi regenerabile/non-poluante (50-100 ani în viitor); motoarele termice și-au atins deja limita în ceea ce privește limitarea emisiilor aferente
6 minutes ago, switch said:

Motoarele Diesel, la modul general, daca nu au veleitati sportive, sunt ultraeficiente si mult mai putin poluante decat benzina. Concret, poti obtine emisii la jumatate daca folosesti un anumit regim si nu pui catalizator de dimensiunea unui purice. O tehnologie diesel-hibrid ar fi absolut imbatabila si ar cam mucifica eforturile de electificare. Repet, un diesl in regim e mai putin poluat decat un benzinar prin prisma eficientei.

 

Motorul diesel este într-adevăr cel mai eficient. Dar să spui că este mai puțin poluant decât bezina este o exagerare. Produce mai puțin CO2, dar emite alte chestii mult mai nasoale - oxizi de azot și sulf printre altele.

 

Tehnologia diesel-hibrid a existat, a fost comercializată și a fost abandonată, devenind o notă de subsol. Motive principale:

  1. Eficiență doar marginal mai bună față de un diesel normal, obținută cu multă tehnologie și cost
  2. Curbe de cuplu non-complementare; un hibrid cu ICE pe benzină are cuplu și putere de jos de la motorul electric și ajutor de la motorul termic sus în ture; un diesel hibrid ar avea performanță doar în ture joase
  3. Poate cel mai important: nu s-a vândut; PSA și Mercedes au avut mai multe modele diesel hibrid pe care le-au abandonat pentru că stăteau în showroom-uri
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, PzKpfW a spus:

PSA și Mercedes au avut mai multe modele diesel hibrid pe care le-au abandonat pentru că stăteau în showroom-uri

DS5 diesel hibrid consuma extraurban cu peste 1l/100km.mai mult decât motorizarea diesel simplu. + motorul electric pe puntea spate, cu diferențial, planetare și circuit de răcire, complicăciune mare, masă la fel. O mizerie (iar o să sară unii că după mine toate sunt mizerii, tigăi etc.).

Andre Circoen zicea însă că automobilul e o umbrelă pe roți, ce pretenții să ai?!? :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...