Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cu o Toyota din aia șmecheră n-ar fi avut atâta stres, erau șanse mari să-i sară o roată și să călătorească în aerul condiționat din cabina platformei! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Kristian K a spus:

 

Acum 1 oră, l.u.v a spus:

Când îi spuneam cuiva pe aici că electrica îi face programul nu mă credea.

 

Mai baieti, electrica e economica si misto cand o incarci acasa si o folosesti pe distante scurte. Daca te duci sa incarci la statiile gratuite, atunci da, esti la mila pomanagiilor de la uber care ocupa statiile cu orele. Si daca te duci la statiile cu plata, alea cu 2,5 lei/kwh, atunci iesi la consum la fel cu o masina cu GPL

Asa ca ce-mi vinde mie gogosi unul cu masina de 50.000 euro, ca se duce la statiile gratuite si se plange de ca sta dupa Spring-uri de la o companie locala de car sharing? Asta e, te bagi in troaca, te mananca porcii.

De asemenea, acelasi autor se plange ca nu mai exista statii de incarcare de la Agigea pana la bulgari. Si aici gresit, cautati va rog pe PlugShare (cine are aplicatia instalata). Sunt vreo 4 statii in parcarile hotelurilor, in Eforie, Olimp, Jupiter, Venus. Cu plata, normal, dar gasesti.

 

Deci....un articol cam tras de par.

 

Per total, electrica iti ofera o economie considerabila. In primul rand in oras, unde nu ai dezavantajele descrise in acel articol. Iar daca vrei sa o folosesti la drumuri lunig, atunci iti asumi anumiti timpi morti, sau folosesti cu succes termica.

 

Noi ne-am invatat sa avem o singura masina buna la toate. Daca se poate sa fie ieftina, consum mic, fiabiliate mare, putere, sa mergem cu ea in fecare zi la serviciu dar si in concedii, sa o putem parca oriunde dar sa aiba spatiu pentru 2 carucioare si 3 biciclete in portbagaj, etc. O asemenea masina nu exista. Fiecare are avantajele si dezavantajele ei.

 

Cel mai bun exemplu sunt cei 3-4 posesori de electrica de pe acest topic. Toti sunt incantati de tehnologie. Daca as vedea unul singur care sa spuna ca da, a avut masina electrica pentru 3-4 luni, dar a renuntat pentru ca nu il satisfacea....as mai spune. Dar asa, posesorii sunt multuumiti, iar restul parca se indeamna unul pe celalalt sa dea cu pietre.

 

 

P.S. Si da, eu conduc Spring in oras pentru ca 150 lei electricitatea in loc de 1000 lei benzina pe luna. Iar  la munte, la mare, la enduro, bag benzina si ma duc cu termica. Pentru ca, asa cum spune luv, nu-mi face masina programul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil de aia sunt doar 3-4 posesori de electrocare, că nu servește scopului pt restul! 🙃

Nu mai zic că nu sunt mulți care ar recunoaște că au făcut o greșeală, nu neapărat cu o achiziție auto, ci în general. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Să-ți iei Tesla cu 50.000 euro ca să mergi în București și IF e o mare șmecherie.

Springul face fix același lucru cu 10.000 și de 40.000 îți faci concedii șmecherești oriunde în lume 15 ani de-acum încolo.

Dar tableta aia cât un TV Samsung și aplicația cu care o pornești sunt priceless.

 

Acum 45 minute, mircea.cazachevici a spus:

Sunt vreo 4 statii in parcarile hotelurilor, in Eforie, Olimp, Jupiter, Venus. Cu plata, normal, dar gasesti.

Degeaba sunt stații dacă sunt ocupate.

Oricum, să pierzi ore din concediu pe drum sau pândind noaptea vreo stație liberă mi se pare fabulos.

Fix acum sunt în concediu în Muntenegru, am fost și în Croația, Serbia, stații de încărcare fix pix pe drum sau stațiuni.

Oricum ar fi, să aștepți în căldură de 40 grade vreo 2 ore în vreo stație de pe drum să ți se încarce rapandula e altă șmechereală sotto!

IMG_20220807_164132.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, l.u.v a spus:

Să-ți iei Tesla cu 50.000 euro ca să mergi în București și IF e o mare șmecherie.

Springul face fix același lucru cu 10.000 și de 40.000 îți faci concedii șmecherești oriunde în lume 15 ani de-acum încolo.

Dar tableta aia cât un TV Samsung și aplicația cu care o pornești sunt priceless.

 

Degeaba sunt stații dacă sunt ocupate.

Oricum, să pierzi ore din concediu pe drum sau pândind noaptea vreo stație liberă mi se pare fabulos.

Fix acum sunt în concediu în Muntenegru, am fost și în Croația, Serbia, stații de încărcare fix pix pe drum sau stațiuni.

Oricum ar fi, să aștepți în căldură de 40 grade vreo 2 ore în vreo stație de pe drum să ți se încarce rapandula e altă șmechereală sotto!

IMG_20220807_164132.jpg

de ce sa ti iei SPRING …..

faci abonemant la alea electrice daca chiar ai nevoie in oras

oricum iesi mai ieftin decat sa alimentezi SPRING de la etajul 8 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, l.u.v a spus:

Degeaba sunt stații dacă sunt ocupate.

Oricum, să pierzi ore din concediu pe drum sau pândind noaptea vreo stație liberă mi se pare fabulos.

 

Man, nu te lua dupa povesti. Dupa cum am spus, alea fara plata sunt ocupate. Alea cu bani sunt libere non-stop. Poate ai si tu vreun penny, dedeman, prin apropiere, si te duci pe acolo. Uita-te la statiile lor, ca la magazinele astea sunt doar statii cu plata. Sunt libere tot timpul. Nimeni. Bazaie musca.

 

Dupa cum am spus, in concediu iti dau dreptate, nu stai dupa incarcare. Insa in restul timpului e doar o problema de ce castigi si ce pierzi.

M-am dus cu Springul la 150km departare, dus-intors in aceeasi zi, in interes de serviciu. Autonomie 200km, eu am facut 300km cu o incarcare de 1 ora la o statie cu plata. Intrebarea mea a fost: sa ma duc cu termica, 150 lei benzina, sau cu Springul, 50 lei curentul? Si am ales electrica, din motive de economie.

 

 

 

Acum 6 minute, ianachim a spus:

decat sa alimentezi SPRING de la etajul 8 

 

Aici ai dreptate. Daca nu ai priza in parcare, nu merita electrica. Insa sunt atatia care locuiesc la casa. Si sunt atatia care sunt in blocuri noi, cu parcare subterana, unde pot trage o amarata de priza de 220, ca sa-si incarce masina incetisor, peste noapte. Acolo nu ai nevoie de cine stie ce statii de incarcare rapida, o priza normala, casnica, isi face treaba cu succes.

Acum 24 minute, l.u.v a spus:

 

Fix acum sunt în concediu în Muntenegru, am fost și în Croația, Serbia, stații de încărcare fix pix pe drum sau stațiuni.

 

 

In tari straine clar nu merita sa mergi. Am vazut posturi pe facebook de la posesori de electrice care au facut cu succes Turcia. Si spuneau ca acolo e o mare aventura sa incarci. Te trezesti cu cate o statie ce nu se porneste din aplicatie, ci trebuie sa dai tu telefon la un operator. Si majoritatea operatorilor nu stiu boaba engleza.😅

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, mircea.cazachevici a spus:

P.S. Si da, eu conduc Spring in oras pentru ca 150 lei electricitatea in loc de 1000 lei benzina pe luna. Iar  la munte, la mare, la enduro, bag benzina si ma duc cu termica. Pentru ca, asa cum spune luv, nu-mi face masina programul. 

Fara sa fiu hater sau ceva, am zis hai sa vad si eu pe foaie ce zice omul asta. Dupa niste socoteli minime, dupa matematica mea, reiese ca ai dreptate daca faci FOARTE multi km cu masina in conditii de oras/drumuri scurte. Gen sa faci naveta zilnic niste zeci de km, sa fii taximetrist, agent de vanzari ceva. Sau sa fie prima/singura masina pe care o ai si sa iti asumi minusurile in cazul in care vrei sa pleci la drum intins cu respectiva.

Intrat pe dacia.ro, noul spring de la 21800 euro. Pai de banii astia bag in masina normala, cu un consum mediu de 7% oras/afara, benzina pt peste 200.000 km. Si asta fara sa iau in calcul costurile de incarcare si costurile de intretinere a 2 masini in loc de una...

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cap0ne a spus:

Dupa niste socoteli minime, dupa matematica mea, reiese ca

Am facut si eu un calcul, yarisul meu (2008) de nou + optionale + benzina pina acum .... n-ajunge la pretul unui zoe nou scazind si prima de la stat .... n-am pus la zoe curentul si nici "cireasa de pe tort" schimbatul bateriei, ca la @14 anisori ar fi cam x2. 🙂

PS Nici psihologul.

PS 2 Masina are 70-71K km din cauza mobrelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, Contabil a spus:

E, 🙂 binenteles ca ar fi interesant de aflat ce se intimpla cu autonomia dupa 4-5 anisori ....  iarna.

 

La mine, bateria e in garantie 8 ani sau 120.000 km. Normal ca e o diferenta de autonomie vara-iarna, insa pentru urmatorii 8 ani nu-mi fac griji la regimul meu de folosinta.

 

Cat despre diverse calcule, eu am facut un calcul relativ corect, in sensul urmator: consum 7litri/100km  benzina in oras, dupa 120.000 km te trezesti ca bagi in benzina 64.800 lei (calculat la pretul actual de 7,7 lei/litru). La electrica incarcata la poarta, cu 0,8 lei/kwh si cu un consum mediu de 13kw/100km, dupa aceeasi 120.000 km platesc 12.500 lei le curent. Diferenta de 52.000 lei in favoarea mea.  Sau 10.400 euro. Eu am dat doar 10.000 euro pe Spring, circul cu el in oras aprox 1500 km/luna. Deci, pana iese bateria din garantie, deja am amortizat masina.

 

Normal, e strict calculul meu. Nu se aplica la cineva care merge doar 200km/luna, sau care incarca doar la statiile rapide, cu 2,5 lei/kwh. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Dar mai ai și a doua mașina, care mănâncă și aia bani 😊

Ideea e că nu poți rămâne doar cu cotineața și îți mai trebuie și o mașină cu motor termic.

Așa că una peste alta consumi mai mult ca unul care are doar termică.

Cel puțin așa gândesc.

Și atunci ideea de economie e pa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea de economie ramane. Da, eu cred ca electrica devine prima masina a familiei, si e neaparat necesara o a doua masina pt concedii sau drumuri f lungi. Insa, sa fim seriosi, cati dintre noi avem doar o singura masina? Eu am 2 masini de cel putin 20 de ani, iar acum chiar venise vremea sa-mi iau una noua. Si nu regret, dupa 3 luni de folosinta. 

 

Dar fiecare cu chichitele lui. Eu transport motocicleta la enduro, iar p electrica cu cui de tractare dai aprox 80.000-100.000 euro. Deci, la mine, merita si termica pentru hobby.

 

 

Acum 1 minut, Krimh a spus:

Stiti de ce sint Springuri SH la vanzare?

Da, pentru castig instant. Springul e mai prolific decat imobiliarele. Din cauza cererii mari, pretul creste exponential.

Alul trecut, la aparitie, SPring cu programul Rabla costa 8000 euro. In decembrie, cand am comandat-o eu, costa 10.000 euro. Azi costa 12.000 euro. Plus cele 4-5 luni de asteptare pentru a-ti veni masina.

Deci, cineva cu bani ia 10 masini, si cand i-au venit masinile deja pretul s-a dus in sus cu 2000 euro. Le vinde, ia altele, le vinde si pe acelea, si tot asa.

Sincer, din alea SH ai vazut tu vreuna sub 13.000 euro? In conditiile in care costa 12.000 euro noua?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
La 07.08.2022 la 10:37, Kristian K a spus:

 

Articolul e scris cu rautate. Exista statii rapide pe Bucuresti - Brasov. Dar nu sunt gratuite. Si sunt chiar statii D/C de 180kW ....

 

La 07.08.2022 la 15:02, ENEOS a spus:

Probabil de aia sunt doar 3-4 posesori de electrocare, că nu servește scopului pt restul! 🙃

Nu mai zic că nu sunt mulți care ar recunoaște că au făcut o greșeală, nu neapărat cu o achiziție auto, ci în general. 

 

Si eu recunosc ca am gresit. De aceea am dat comanda de inca o Kona si dupa ce vine vand Yarisul ...

 

La 07.08.2022 la 15:51, mircea.cazachevici a spus:

 

Man, nu te lua dupa povesti. Dupa cum am spus, alea fara plata sunt ocupate. Alea cu bani sunt libere non-stop. Poate ai si tu vreun penny, dedeman, prin apropiere, si te duci pe acolo. Uita-te la statiile lor, ca la magazinele astea sunt doar statii cu plata. Sunt libere tot timpul. Nimeni. Bazaie musca.

 

In tari straine clar nu merita sa mergi. Am vazut posturi pe facebook de la posesori de electrice care au facut cu succes Turcia. Si spuneau ca acolo e o mare aventura sa incarci. Te trezesti cu cate o statie ce nu se porneste din aplicatie, ci trebuie sa dai tu telefon la un operator. Si majoritatea operatorilor nu stiu boaba engleza.😅

 

Am facut saptamana trecuta 1013km cu 190lei, incarcare numai de la D/C sau noaptea la AC. Fara probleme, nu am gasit nici un incarcator ocupat indiferent ca am fost la Baile Tusnad sau Roman su Gura Humorului sau Bucuresti. Nu am cautat gratuite, doar D/C. Nici o problema.

 

La 07.08.2022 la 23:34, Cap0ne a spus:

Fara sa fiu hater sau ceva, am zis hai sa vad si eu pe foaie ce zice omul asta. Dupa niste socoteli minime, dupa matematica mea, reiese ca ai dreptate daca faci FOARTE multi km cu masina in conditii de oras/drumuri scurte. Gen sa faci naveta zilnic niste zeci de km, sa fii taximetrist, agent de vanzari ceva. Sau sa fie prima/singura masina pe care o ai si sa iti asumi minusurile in cazul in care vrei sa pleci la drum intins cu respectiva.

Intrat pe dacia.ro, noul spring de la 21800 euro. Pai de banii astia bag in masina normala, cu un consum mediu de 7% oras/afara, benzina pt peste 200.000 km. Si asta fara sa iau in calcul costurile de incarcare si costurile de intretinere a 2 masini in loc de una...

 

In 14 luni am facut peste 30000km cu EV-ul. Costul total al incarcarilor undeva la 200-250 euro, restul de la panouri sau la servici. Te las sa calculezi economia, tinand cont ca inainte aveam un diesel care consuma mediu 8l/100km.

Nu, nu sunt taximetrist 😁

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta inseamna o economie de 1500 euro/an la un 15000km/an (media curenta la uz personal). Tinand cont de costurile mult mai mari ale unui ev/termic si de faptul ca in 10 ani schimbi bateria (15-20.000 euro)....unde naiba e eficienta? Economia la energie se duce pe noua baterie....asta in caz ca nu vrei s o arunci dupa 10 ani.

Cat despre casarea/recuperarea metalelor din bateriile li-ion, nu discutam, este o necunoscuta extrem de nociva...poate d'aia nu se spune nimic concret😜

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare isi face socotelile din punctul lui de vedere. Pentru mine este rentabil tinand cont de km pe care ii fac anual.

 

Chiar daca economia respectiva se duce pe baterie, cand trag linie tot ies mai ieftin. Pentru ca la o masina cu motor termic nu exista economii de nici un fel. Dupa 10 ani, o masina cu motor termic iti va scoate din buzunar 15.000euro, conform calculelor tale sau 30.000 euro conform calculelor mele.

In cazul masinii electrice, pot spune ca am cheltuieli neglijabile comparativ cu termica.

 

In cazul meu socoteala este asta dupa cei 10 ani:

 

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 30.000 euro = 53.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 1700 euro - 30.000 + 20000 =  16700 euro + cheltuieli de intretinere

 

Chiar daca merg mai putin, ies sub costul total al unei termice.

Termica:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili = 23000 euro + cheltuieli de intretinere + 15.000 euro = 38.000 euro + cheltuieli de intretinere

EV:

Pret initial + cheltuieli de intretinere + combustibili - economii + baterie = 25000 euro + cheltuieli de intretinere + 850 euro - 15.000 + 20000 =  30850 euro + cheltuieli de intretinere

 

Nu am idee care este socoteala in cazul tau, daca ai o masina sub 20.000 euro, daca ai consum sub 8l/100km, etc.

 

Arderea combustibililor fosili este daunatoare, bateriile sunt daunatoare, pinguinii se duc oricum.

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • Vizitator pinned this topic
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...