Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

HiSeehttps://www.dacia.ro/gama-dacia/spring/autonomie-si-incarcare.html

Un tool destul de interesant de a calcula autonomia in functie de viteza si temperatura. Eu as aprecia ca e cam cu 10% mai optimist fata de stilul meu de condus, eu cred ca fac vara cam 200 km cu un plin de baterie, conducand normal: plecat primul de la semafor, aer conditionat, etc. 

Daca inmultesc valorile de acolo cu 2,8, pot afla si autonomia unei Tesla m3 Long range,in viata reala.

 

P.S. Eu nu am hibernat nici cu spring-ul. A fost o iarna calda, intr-adevar, insa nu a stat spring-ul nicio zi nemiscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 19 ore, mircea.cazachevici a spus:

Astept impresiile si de la fosti posesori de ev-uri care s-au saturat de ele si s-au intors la ICE. Dar oamenii reali, de aici de pe forum eventual, nu link-uri la Facebook si tik-tok cu profile false.

 

Salut, 

fac parte din categoria celor care dupa mașini electrice, am trecut la ICE. Nu pot spune dacă decizia este definitivă, dar in acest moment nu găsesc avantajele electricii in viața mea.

In 2020 am luat in leasing un ID.3, pe care l-am dat repede inapoi deorece mașina făcea parte din primele loturi, era o varianta Beta cel mult. Nu mi-a plăcut autonomia si felul in care acea mașina rula, mai ales pe autostrada. Oricum, cred că 5 luni am tinut-o, timp in care aveam mai mult headache, decat vreo plăcere. 

Am trecut bineinteles la Tesla, Model Y Long Range. Am crezut, dar am si fost convins de anturaj, ca ID.3 era varianta Beta si implicit o mizerie, iar Tesla rezolva toate neajunsuriile. Bun, dat inapoi ID.3-ul si am luat Tesla in primire. 

A rezolvat muuulte din problemele Volkswagenului, DAR a venit cu altele. Dupa 1 saptamana nu se mai inchidea geamul dreapta fata complet. Rămaneau 2-3mm, apa nu intra, doar vant si zgomot. Am programat mașina si surpriza...daca vroiam sa intru in Service cu ea, aveam waiting list de 6 luni!!, sau puteam alege optiunea sa vina un tehnicean Tesla acasa si sa rezolve problema. Dupa vreo 10 zile vine si tehniceanu, un baiat de 19 ani, cu un Mercedes Vito 🤣 daca bine retin, oricum ceva duba diesel. Umbla baiatu cu laptopul la mașina, deschide/inchide, reseteaza, vreo 1h tot sta cu laptopul si da comenzi, ca pana la urmă sa rămana 0,5cm gap. Acuma intra si apa. 

Rezolvarea, trebuia sa merg totuși la Service. Bine, mașina relativ noua, mă conving singur că se întamplă. 

Dupa înca vreo 2-3 săptămîni, după o incarcare la Tesla Supercharger mașina nu intra in Drive. Sun la Customer Service, un tehnicean intra remote si cauta sa-i faca un Troubleshooting, doar ca nu știu ce-i face de ii da shut down complet. A venit platforma, a dus-o in service iar dupa vreo 2 sapt mi-au returnat mașina. Cu geamul inchis de data asta :), dar habar nu aveau de geam. Cine stie ce au făcut. 

Mai trec inca vreo 2 luni, si primesc avertizare pe autostrada, ca battery heating si stop. Opresc, sun la hotline, se conecteaza unu, Troubleshooting, Car Dead. Platforma, Service, Battery Pack failure, trebuie schimbat complet. 6 sapt făra mașina. 

Trec si alea, iau mașina din nou în primire, și instant aud ceva zgomot la rulaj. Opresc, ma uit sub mașina si vad ca atarna ceva plasticuri. Iara da-i cu sunatul, vine mecanicu si repara acolo in parcare. Uitasera sa prinda ceva scuturi.

Asta cumva a fost cireasa de pe tort. Problemele avute, pe langa faptul ca incarcarea bateriei era mereu cu cantec deorece acasa nu am posibilitatea sa incarc m-au facut sa renunt. Cred ca tehnologia precum si mașiniile sunt inca mult prea departe de nevoile mele. Toate problemele de mai sus m-au costat enorm de mult timp, a trebuit sa ma scuz de la birou, nu aveam siguranta in masina, mai ales cand eram cu copii. Cred ca inca este pentru cei care se consideră Early Adapters. Eu personal am facut in perioada de ownership a doua mașini electrice, mai mulți kilometri cu o mașina diesel de la firma, pe care o foloseam cand ele erau in service. Plus ca, in weekend-uri mereu luam familia si mergeam undeva, cand aveam electricele nu imi venea sa plec nicaieri.

 

Cred ca trebuie lasat sa existe ambele, ICE si Electrice. Daca stai la casa, ai panouri, are sens. Pentru restul însa nefiind o optiune viabila, nici nu trebuie bagata pe gat. 

 

La 01.08.2023 la 14:34, PzKpfW a spus:

Biden este doar o marionetă a unui întreg sistem de lobby și interese din spate. La fel cum a fost și Trump. Contează mai puțin. Este decizia administrației americane, indiferent de culoarea politică. Viitorul este electric.

 

Momentan, in Europa cel putin sunt mari probleme la producatorii auto deorece cererea pentru automobile electrice a scazut semnificativ. 

Despre China nu prea stiu mare lucru, dar daca China trateaza subiectul automobile electrice, precum constructiile, ma astept sa vedem poze/filmari cu parcuri gigant pline de masini electrice produse, dar niciodata vandute. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, MaxMusterman a spus:

ma astept sa vedem poze/filmari cu parcuri gigant pline de masini electrice produse, dar niciodata vandute. 

Exista deja. Au undeva vreo 10.000 de masini ce stau pe camp de 2 ani aproape. 

Legat de experienta ta....mama mama, ceva de vis. Pe de alta parte, cred ca intreaga industrie auto se concentreaza pe CONSUM si atat. Fie ea varianta clasica, hibrida, electrica, etc. Astfel, calitatea masinilor...a devenit meh. 

 

La noi romanii inca isi iau masina pentru statut. Au venit de 1500 euro in familie. dar au rata la masina de 35.000. Ca deh. 

Masina este unul dintre bunurile de consum cele mai pacatoase-valoare mare de achizitie, devalorizare RAPIDA, pierdere financiara maxima. 

Mai ca merita sa rulezi mereu un leasing, si la 2 3 ani sa tot schimbi masina cu alta. Niciodata sa nu fie a ta, sau sa achiti valorea reziduala.

 

Eu raman la parerea ca vom avea in viitor masini electrice, dar nu pe baterie, ci probabil , de exemplu, pe hidrogen.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu spun sincer ca m-am lasat dus de val. Anturajul, presa, guvernul etc. mi-au influentat decizia, decizie pe care nu o regret asa de tare dpdv financiar fiindca era vorba de leasing operational. Dar cred ca regretam amarnic daca dadeam 50k Euro pe Tesla, sau 30k pe ID.3. 

Acuma recomand tuturor sa inchirieze o masina electrica 2-3 zile inainte de lua o decizie. E foarte important sa vada cum se descurca cu autonomia, cum se descurca cu incarcatul etc. Astea depind foarte tare de nevoia fiecaruia, dar si de locatie. In zona in care locuiesc eu, e mai greu cu incarcatul. La altii poate fi mai easy. 

 

Recomand insa sa nu va lasati convinsi de x sau y. Trebuie fiecare sa vada pe pielea lui daca se potriveste. Altfel, sunt sanse sa fie o experienta neplacuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Adrian M. a spus:

Exista deja. Au undeva vreo 10.000 de masini ce stau pe camp de 2 ani aproape. 

Legat de experienta ta....mama mama, ceva de vis. Pe de alta parte, cred ca intreaga industrie auto se concentreaza pe CONSUM si atat. Fie ea varianta clasica, hibrida, electrica, etc. Astfel, calitatea masinilor...a devenit meh. 

 

La noi romanii inca isi iau masina pentru statut. Au venit de 1500 euro in familie. dar au rata la masina de 35.000. Ca deh. 

Masina este unul dintre bunurile de consum cele mai pacatoase-valoare mare de achizitie, devalorizare RAPIDA, pierdere financiara maxima. 

Mai ca merita sa rulezi mereu un leasing, si la 2 3 ani sa tot schimbi masina cu alta. Niciodata sa nu fie a ta, sau sa achiti valorea reziduala.

 

Eu raman la parerea ca vom avea in viitor masini electrice, dar nu pe baterie, ci probabil , de exemplu, pe hidrogen.

 

 

Sunt si oameni care au avut noroc. Am prieteni cu Tesla, care nu au avut probleme. Acuma nu stiu, Model Y pe care l-am avut a fost produs in China, asa veneau Model Y pe Europa. Acuma cred ca se livreaza de la Berlin. 

 

Posibil ca la alte marci/modele sa fie mai bine, dar la Tesla totul este inhouse. Piesele de schimb, service, etc. totul este facut de ei. Nu exista "intermediari". Asta tine costul la un nivel mic, dar daca nu este scalat la nivel optim, clientii sufera. 

Un coleg avut accident minor cu Model X, o nimica toata dar a stat cu masina 3 luni parcata, deorece nu existau piese de schimb mai rapid. 

 

Sigur e mai bine la Mercedes/BMW, chiar si la VW cand aveam probleme cu ID.3-ule se rezolva repede. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@MaxMusterman - bun review, dar totuși problemele pe care le-ai raportat nu prea au legătură cu trenul rulant al automobilelor în sine, ci cu nivelul de (i)maturitate al brandului, respectiv al modelului. Tesla este o marcă foarte tânără cu experiență de maxim un deceniu în construcția de mașini, iar ID3 a fost făcut "pe genunchi" și în mod accelerat ca un răspuns rapid la Dieselgate și la trecerea rapidă a focalizării grupului VW de la diesel la electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi nu mergi călare pe baterie + motor ci cu toată conserva! Mergi atunci când nu stai din diverse motive. Toată electrificarea e pe repede înainte!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 5 ore, MaxMusterman a spus:

la Tesla totul este inhouse. Piesele de schimb, service, etc. totul este facut de ei.

De "ei" în China.

Nu există componentă produsă în alta parte.

Nu ca ar fi ceva rău, atâta timp cât sunt respectate standardele firmei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, PzKpfW a spus:

@MaxMusterman - bun review, dar totuși problemele pe care le-ai raportat nu prea au legătură cu trenul rulant al automobilelor în sine, ci cu nivelul de (i)maturitate al brandului, respectiv al modelului. Tesla este o marcă foarte tânără cu experiență de maxim un deceniu în construcția de mașini, iar ID3 a fost făcut "pe genunchi" și în mod accelerat ca un răspuns rapid la Dieselgate și la trecerea rapidă a focalizării grupului VW de la diesel la electric.

 

Asa este, dar am spus, nu am posibilitatea sa incarc acasa, asa ca experienta public charger a fost pentru mine negativa. La Tesla sa zicem ca era mai bine, dar mai mult a stat defecta decat a rulat.

Posibil, probabil...daca nu erau masini produse luni dupa concediu, sa fi trecut peste partea cu incarcarea la public charger. Dar asa, hell no.

Cand si daca voi ajunge sa stau la casa, sa am panouri solare etc. atunci in mod evident ca are sens. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stă de câteva minute să pună mixerul la încărcat. Nici acum nu a plecat din zonă. Cică vara nu a pus-o la încărcat, doar iarna, era panicată că a început să bâzâie ceva și îi era frică "să nu bubuie ceva. Am loc să plec, în caz că ia foc electrocasnica.

IMG_20230803_124633.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

45 minutes ago, Lucian_M said:

electrocasnica

 

Bună descriere. Este efectiv un aparat electrocasnic. Dar cred că 80% (și sunt indulgent) dintre mașinile cu motor termic sunt la fel. Alea nu au nicio problemă în a fi înlocuite cu electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt plusuri si minusuri in a detine o "electrocasnica". Ma dau cu parerea ca posesor de 4 luni de Tesla Model 3 Performance, timp in care am facut cam 10.000 Km.

 

Plusuri:

- puterea si cuplul instante, inca ma socheaza uneori plecarile de la viteze mici cu 535hp, 660Nm. 

- Pretul pe cal putere e cam la jumatate fata de orice altceva cu performante apropiate. Eu am dat 53K pe ea, am luat-o fara rabla.

- Simplitatea trenului de rulare, 2 motoare, 2 diferentiale si 4 planetare. Nu ambreiaj, nu cutie, nu cutii de transfer etc.

- Soft masina foarte performant, e la ani lumina fata de orice infotainment de la producatorii clasici.

- Mersul one pedal e foarte relaxant. Masina prin recuperare energiei franeaza destul de hotarat cand nu accelerezi. Daca anticipezi traficul nu calci pedala de frana cu zilele.

- Pentru mine masina e foarte distractiva de condus, centrul de greutate coborat isi spune cuvantul in schimbarile de directie.
- Autonomie arhisuficienta pentru mine, in jur de 400-450 Km la un mers obisnuit. Mers economic poti merge 500Km.

- Incarcare rapida, pana la 250KW/h

- In cazul meu cel putin cu panouri fotovoltaice acasa si la firma costurile de rulare sunt extrem de mici, cred ca am platit in 10.000 Km in jur de 4-500 lei in total incarcarea.

 

Minusuri:

- Datorita conceptului de interior minimalist, absolut totul se controleaza din tableta centrala. In timpul mersului e dificil de accesat rapid ce ai nevoie.

- Calitatea "meh" a materialelor interiorului.

- Reducerea costurilor face ca masina sa nu aiba senzori de parcare, radar cruise control, senzor ploaie. Are functiile astea dar se foloseste de cele n camere si rezultatul e slabut, mai ales la avertizarea in parcare.

- Suspensia e bouncy. Nu neaparat rigida, dar oscileaza cam mult la denivelari.

 

Mai am un diesel ca a doua masina, 2018 producator german premium. Interiorul e mult peste calitativ dar cand o conduc acum sincer modul de condus cu combustia interna, cel putin la motoare diesel pare ceva din secolul trecut (schimbat trepte, plaja de putere doar in anumite turatii, zgomote, vibratii).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@thesaw - nu am electrică și posibil să nu-mi iau niciodată (poate doar strict utilitar), dar cred că ai făcut un "review" foarte bun. De acord cu tine aproape în tot, mai puțin la:

  • 49 minutes ago, thesaw said:
    • Soft masina foarte performant, e la ani lumina fata de orice infotainment de la producatorii clasici.

Oricât de performant este (și tind să fiu de acord), faptul că nu ai CarPlay sau Android Auto este totuși un mare minus.

  • 51 minutes ago, thesaw said:

    Pentru mine masina e foarte distractiva de condus, centrul de greutate coborat isi spune cuvantul in schimbarile de directie.

Depinde cu ce compari și ce așteptări ai. Consider că electricele au o problemă din punctul ăsta de vedere: sunt vândute drept ceea ce nu sunt. Da power și cuplu instant, da centru de greutate jos, etc. Dar totuși aproape 2 tone pe o mașină de clasă medie, inerție mare, feeling în volan absolut absent, nivel de "implicare" în activitatea de condus cvasi-nul, etc. Astea strică rău/iremediabil partea de distracție în condus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Android auto are cu un app third party in care te conectezi la hotspotul telefonului si in browserul masinii poti sa accesezi un mirror Android Auto. Carplay nu are dar nu ii simt asa mult lipsa, ai Google Maps cu toate facilitatile, Apple Music, control apeluri intuitiv. Singurul care lipseste e Waze dar la drum lung tin telefonul deschis pe wireless chargerul care e exact sub tableta si are un unghi care iti permite vizibilitate buna.

 

Legat de partea de distractie a condusului e alt mod de a o percepe, bineinteles ca nu compari cu un 911 sau M3. Masina chiar schimba directia extraordinar de rapid si cu ruliu foarte mic pentru 1.800 Kg cat are si cuplul instant la iesirea din virajele lente da dependenta. In plus ce am uitat sa mentionez masina pune extraordinar de bine puterea jos, chiar si in conditiii de aderenta scazuta. E mult mai usor sa modulezi puterea unui motor electric decat sa tai injectia, aprinderea etc. Practic interventia controlului tractiunii e foarte smooth, se simte mult mult mai lina decat la un motor termic de putere similara. Modelul performance are in plus si track mode, drift mode etc unde te poti juca cu distributia puterii si interventia TC.

 

Nu stiu cata relevanta are dar ca idee, face testul elanului cu o viteza de 5Km/h mai mare decat un M4 competition. Datorita bateriei este extraordinar de stabila la schimbarile bruste de directie.

 

Tesla M3 - 

 

M4 Competition - 

 

 

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In timp ce voi spuneti ca nu se poate face mai nimic cu electrica eu am deja 45000km cu Kona si 35000km cu Tesla.

 

Confirm ce spun predecesorii mei, calitatea materialelor este meh la Tesla, sunt buguri in soft care imi amintesc de Windows 95 si dupa ce am schimbat parbrizul nu imi mai merge AC-ul (Cica firmwarele de la senzorul de temperatura si umiditate nu bate cu cel al masinii). Programata la service, abia in octombrie daca o pot rezolva ...

 

Cu toate astea nu cred ca m-as mai intoarce la ICE.

 

Acum incarc Kona, merge AC-ul si mai bag si in retea. Nu spun ca e gratis ca am platit panourile fara nici un program guvernamental. Insa mi-am asigurat pretul mic energia necesara masinilor si a casei.

 

image.thumb.png.7a229a76fcede6b853481cdcd121f38f.png

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, TheHuskyCrobats a spus:

In timp ce voi spuneti ca nu se poate face mai nimic cu electrica eu am deja 45000km cu Kona si 35000km cu Tesla.

 

Salutari, cum te intelegi cu Kona-ul? Ceva probleme, neajunsuri, ceva sa te supere in acesti 45000 km?
In septembrie intru si eu in posesia unui Kona de 64kW... ar fii ceva special de stiut inainte de primul drum, pe langa sa incarc bateria? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut probleme cu Tesla, nimic cu Kona. Un incident reusit de sotia mea, a trosnit-o sotia de un stalp cu spatele si a durat pana au reparat-o la Tiriac Auto, dar asta se putea intampla cu orice masina. 

Am auzit ca s-au mai schimbat reductoare, motoare, ca mai scartaie suspensia dar in rest nimic.

 

Vara fac cam 550km si iarna cam 400km cu un plin 0-100% daca nu merg pe autostrada. Daca am autostrada si merg peste 120km/h creste consumul vizibil, cam 400km vara si 300km iarna.

Nu opresc niciodata climatizarea si in general e pe 22-23 de grade.

 

signal-2023-08-02-09-15-47-486-7.thumb.jpg.3a0a6704cdba85aad28632ced19f8db8.jpg

 

 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

nu imi mai merge AC-ul (Cica firmwarele de la senzorul de temperatura si umiditate nu bate cu cel al masinii). Programata la service, abia in octombrie daca o pot rezolva

 

Mi-aș lua și eu, să-mi aduc aminte de Dacia 1300 și Lada, tre să fie foarte plăcut să mergi pe vremea asta răcoroasă fără AC!

20230804_152527.thumb.jpg.cc171d8e50db7d365c08502189e8cc2b.jpg

Pt perioadele astea în care nu poți folosi electrocasnicul despăgubește nea Elon? Sau poate îți place sauna...

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul meu, cu incarcare 99% acasa, panouri pe casa si client Hidroelectrica, in 6-7 ani. Adica am dat 10.000 pe electrica, iar daca mai mergeam inca 6-7 ani cu benzinara, dadeam fix acesti 10.000 euro doar pe benzina. Ca sa nu mai vorbim ca am masina noua, cel putin 3-4 ani nu ar trebui sa am probleme cu ea, iar benzinara are deja 9 ani si in urmatorii ani sigur mai trebuie investit in ea.

 

Apropos, de ce sa calculez fara subventie? Eu am dat 10.000 euro pe o masina, nu pretul ei de lista de 20.000 euro. Imi calculez fix buzunarul propriu, nu preturi teoretice.

 

P.S. Kona EV e chiar de luat in seama, imi cam face si mie cu ochiul. Varianta cu baterie de 64kwh, normal.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băieții cu electrice, stați liniștiți, că în curând veți plăti și voi taxe de poluare. Cât și cum, urmează să se stabilească. Dar veți plăti, am discutat cu un inginer RAR, și el a fost surprins de ce ne pregătește UE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...