Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Ca să nu mai dați cu pietre doar în Bruxelles și-n UE și-n CE :)

 

NYT

The Biden administration on Friday formally proposed new fuel economy rules designed to accelerate the country’s transition to all-electric passenger vehicles.

 

Sursă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Biden este doar o marionetă a unui întreg sistem de lobby și interese din spate. La fel cum a fost și Trump. Contează mai puțin. Este decizia administrației americane, indiferent de culoarea politică. Viitorul este electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, PzKpfW a spus:

Viitorul este electric.

 

Este o plua, la cat costa o masina electrica cati crezi ca-si vor mai permite masina? Sau se va mai permite sa detii masina avand in vedere ca resursele pt electrice sunt mult mai limitate fata de resursele pentru ICE?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Costul automobilelor electrice este în continuă scădere. La termen, acumulatorii vor fi cel mai probabil fabricați din materiale sintetice sau/și se va folosi generarea de electricitate "on-board" (pile de combustibil pe H de exemplu). Sunt aspecte la care se lucrează, probleme care se vor rezolva și bani care se investesc. În mod obiectiv, este impresionant cât de mult au progresat electricele în ultimii 10-15 ani - atât la autonomie cât și la eficență/putere, și cât de mult au scăzut la preț. Iar impactul producătorilor chinezi (în care PCC a investit masiv) de electrice pe piața globală este abia la început.

 

Singura "speranță" pentru motorul termic este dezvoltarea de combustibili sintetici. Însă chiar dacă se va realiza cu succes, vor deveni o nișă (extrem de) restrânsă. Doar Porsche (și într-o oarecare măsură Ferrari) investesc în asta în momentul de față. Restul marilor producători sunt disperați cu electrificarea.

 

On 7/16/2023 at 9:30 AM, foxbat said:

Ieftine sau scumpe(repet, ca in orice alt domeniul) au FIX accelasi mod de functionare si acceasi parametrii (diferenta de pret intre un Spring si un BMW e data doar de niste accesorii/brizbrizuri ). Ambele au baterie, motor electric, 4 roti si se conduc identic. Difera doar autonomia(mai mare la bmw dar nu cu mult) si puterea.

 

Asta ai putea spune și despre orice automobil cu motor termic de pe piață - de la Dacia Logan la Porsche 911 GT3 RS. Și cred că este o simplificare exagerată. Știu contextul în care ai spus-o, dar am dorit să subliniez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, Nguyen a spus:

 

"Garda de coastă afirma joi pe site-ul să de internet că nu se cunoaşte cauza incendiului, însă conform unui membru al echipelor de intervenţie, a cărui voce se aude pe o înregistrare difuzată de televiziunea olandeză RTL, "focul a pornit de la bateria unui automobil electric".

Orice informatie care vine de la tine este cvasi nula. De unde plm ai citatul asta? Ai o sursa sa vedem si noi ce pagini obscure citesti? Voci de pe fundal, foarte credibil. Vocea de pe fundal spune ca stie sigur sau ca banuieste? Oare echipele de interventie au ca prioritate salavarea personelor si ingradirea sau stingerea focului sau investigarea cauzelor in timp ce incendiul isi face de cap? Oare cum a constatat (sau de la cine a auzit) vocea de pe fundal de la care vehicul a pornit flacara? Dupa ce a izbucnit focul, dupa ce echipajul a demarat masurile de preventie (eliminarea oxigenului din compartimente), dupa ce echipajul a fost salvat, s-a urcat un ghita la bord si s-a uitat de la care masina a pornit incendiul, daca a pornit de la o masina si nu de la un echipament al vasului. Ce va mai place sa stiti totul din fotoliu inaintea celor care is responsabili sa afle. Singurul lucru cert e ca arde si ca avand 500 electrice la bord in loc de 25 insemana ca arde mult mai bine.

gunoi.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, Pop Mihai Lucian a spus:

Orice informatie care vine de la tine este cvasi nula. De unde plm ai citatul asta?

 

Popica, e luat din articolul de pe dcnews postat de danypop mai devreme iar in acel articol este mentionata ca sursa televiziunea olandeza RTL. Eu pot sa inteleg ca in delirul tau doctrinar consideri ca orice informatie vine de la mine este nula dar macar ai citit articolul? Nu de alta dar sa nu devii mai penibil decat esti de obicei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Pop Mihai Lucian a spus:

In opinia mea sincera, fara sa vreau sa te jignesc, esti un gunoi uman.

 

Ai dreptul sa-ti exprimi liber aceasta opinie chiar daca nu sunt de acord cu ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca o baterie arde mult mai intens decat benzina, se stie. Ca printre electrice mai exista si rebuturi, asa cum exista si printre termice, se stie si asta ( vezi cate Ferrari au luat foc singure de-a lungul timpului, inainte de a te lua de Spring).

Totusi, pe langa hate-ul si teoriile conspiratiei aruncate in fata de specialisti, sa masuram va rog si gradul de multumire al posesorilor de astfel de masini:

Eu unul am 2 spring-uri si deja ma uit ce leasing mai pot sa fac sa iau si o Tesla Long Range. Cu 600km autonomie si posibilitatea de a tracta remorca la enduro, as arunca direct benzinara.

Foxul de-abia si-a luat Zoe si e incantat, daca ne uitam la comentariile lui.

TheHuskyCrobant are mai demult o Kona EV, iar de curand a facut pasul si si-a luat si o Tesla.

Mai era pe aici un baiat acum vreun an care spunea ca el regreta enorm decizia de a achizitiona orice fel de ev, si ca tocmai a dat avansul pentru o Tesla ca sa-si repare greseala.

 

Astept impresiile si de la fosti posesori de ev-uri care s-au saturat de ele si s-au intors la ICE. Dar oamenii reali, de aici de pe forum eventual, nu link-uri la Facebook si tik-tok cu profile false.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 minutes ago, mircea.cazachevici said:

sa iau si o Tesla Long Range. Cu 600km autonomie si posibilitatea de a tracta remorca la enduro, as arunca direct benzinara.

 

Ia-o încet, nu te înflăcăra. Autonomia aia este teoretică și ideală, iar pentru orice drum mai lung va trebui să-ți planifici destul de bine traseul și programul.

 

Electricele își iau logica și avantajul lor, dar nu sunt nici sculă minune nici bune la toate. Nici pe departe.

 

Părerea mea. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Pop Mihai Lucian a spus:

In opinia mea sincera, fara sa vreau sa te jignesc, esti un gunoi uman.

La ce prostii ai scris pe ultima pagina, nici daca ai vrea, nu cred ca ai putea jigni pe cineva!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, mircea.cazachevici a spus:

600km autonomie teoretică 

Fixed.

Mai cercetează cum e cu departamentul dedicat anulării programărilor la service ale clienților care reclamă că autonomia reală e mult inferioară celei trâmbițate! :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit si eu ceva-ceva, si sincer nu imi inspira prea multa incredere un articol de genul. E un fel de naratiune, un gigel de prin Colorado a facut o programare in service pt ca Tesla lui, pe vreme rece, nu ajunge la autonomia declarata de producator pentru vreme calda. Iar producatorul i-a anulat programarea. 

Mai multa incredere am in discutiile de pe  forumurile posesorilor. Acolo mai toti spun ca la 600 km declarati, reali sunt cam 530 pe vreme calda.

https://www.facebook.com/groups/teslaownersromania/permalink/6412372645476338/?app=fbl

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HiSeehttps://www.dacia.ro/gama-dacia/spring/autonomie-si-incarcare.html

Un tool destul de interesant de a calcula autonomia in functie de viteza si temperatura. Eu as aprecia ca e cam cu 10% mai optimist fata de stilul meu de condus, eu cred ca fac vara cam 200 km cu un plin de baterie, conducand normal: plecat primul de la semafor, aer conditionat, etc. 

Daca inmultesc valorile de acolo cu 2,8, pot afla si autonomia unei Tesla m3 Long range,in viata reala.

 

P.S. Eu nu am hibernat nici cu spring-ul. A fost o iarna calda, intr-adevar, insa nu a stat spring-ul nicio zi nemiscat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, mircea.cazachevici a spus:

Astept impresiile si de la fosti posesori de ev-uri care s-au saturat de ele si s-au intors la ICE. Dar oamenii reali, de aici de pe forum eventual, nu link-uri la Facebook si tik-tok cu profile false.

 

Salut, 

fac parte din categoria celor care dupa mașini electrice, am trecut la ICE. Nu pot spune dacă decizia este definitivă, dar in acest moment nu găsesc avantajele electricii in viața mea.

In 2020 am luat in leasing un ID.3, pe care l-am dat repede inapoi deorece mașina făcea parte din primele loturi, era o varianta Beta cel mult. Nu mi-a plăcut autonomia si felul in care acea mașina rula, mai ales pe autostrada. Oricum, cred că 5 luni am tinut-o, timp in care aveam mai mult headache, decat vreo plăcere. 

Am trecut bineinteles la Tesla, Model Y Long Range. Am crezut, dar am si fost convins de anturaj, ca ID.3 era varianta Beta si implicit o mizerie, iar Tesla rezolva toate neajunsuriile. Bun, dat inapoi ID.3-ul si am luat Tesla in primire. 

A rezolvat muuulte din problemele Volkswagenului, DAR a venit cu altele. Dupa 1 saptamana nu se mai inchidea geamul dreapta fata complet. Rămaneau 2-3mm, apa nu intra, doar vant si zgomot. Am programat mașina si surpriza...daca vroiam sa intru in Service cu ea, aveam waiting list de 6 luni!!, sau puteam alege optiunea sa vina un tehnicean Tesla acasa si sa rezolve problema. Dupa vreo 10 zile vine si tehniceanu, un baiat de 19 ani, cu un Mercedes Vito 🤣 daca bine retin, oricum ceva duba diesel. Umbla baiatu cu laptopul la mașina, deschide/inchide, reseteaza, vreo 1h tot sta cu laptopul si da comenzi, ca pana la urmă sa rămana 0,5cm gap. Acuma intra si apa. 

Rezolvarea, trebuia sa merg totuși la Service. Bine, mașina relativ noua, mă conving singur că se întamplă. 

Dupa înca vreo 2-3 săptămîni, după o incarcare la Tesla Supercharger mașina nu intra in Drive. Sun la Customer Service, un tehnicean intra remote si cauta sa-i faca un Troubleshooting, doar ca nu știu ce-i face de ii da shut down complet. A venit platforma, a dus-o in service iar dupa vreo 2 sapt mi-au returnat mașina. Cu geamul inchis de data asta :), dar habar nu aveau de geam. Cine stie ce au făcut. 

Mai trec inca vreo 2 luni, si primesc avertizare pe autostrada, ca battery heating si stop. Opresc, sun la hotline, se conecteaza unu, Troubleshooting, Car Dead. Platforma, Service, Battery Pack failure, trebuie schimbat complet. 6 sapt făra mașina. 

Trec si alea, iau mașina din nou în primire, și instant aud ceva zgomot la rulaj. Opresc, ma uit sub mașina si vad ca atarna ceva plasticuri. Iara da-i cu sunatul, vine mecanicu si repara acolo in parcare. Uitasera sa prinda ceva scuturi.

Asta cumva a fost cireasa de pe tort. Problemele avute, pe langa faptul ca incarcarea bateriei era mereu cu cantec deorece acasa nu am posibilitatea sa incarc m-au facut sa renunt. Cred ca tehnologia precum si mașiniile sunt inca mult prea departe de nevoile mele. Toate problemele de mai sus m-au costat enorm de mult timp, a trebuit sa ma scuz de la birou, nu aveam siguranta in masina, mai ales cand eram cu copii. Cred ca inca este pentru cei care se consideră Early Adapters. Eu personal am facut in perioada de ownership a doua mașini electrice, mai mulți kilometri cu o mașina diesel de la firma, pe care o foloseam cand ele erau in service. Plus ca, in weekend-uri mereu luam familia si mergeam undeva, cand aveam electricele nu imi venea sa plec nicaieri.

 

Cred ca trebuie lasat sa existe ambele, ICE si Electrice. Daca stai la casa, ai panouri, are sens. Pentru restul însa nefiind o optiune viabila, nici nu trebuie bagata pe gat. 

 

La 01.08.2023 la 14:34, PzKpfW a spus:

Biden este doar o marionetă a unui întreg sistem de lobby și interese din spate. La fel cum a fost și Trump. Contează mai puțin. Este decizia administrației americane, indiferent de culoarea politică. Viitorul este electric.

 

Momentan, in Europa cel putin sunt mari probleme la producatorii auto deorece cererea pentru automobile electrice a scazut semnificativ. 

Despre China nu prea stiu mare lucru, dar daca China trateaza subiectul automobile electrice, precum constructiile, ma astept sa vedem poze/filmari cu parcuri gigant pline de masini electrice produse, dar niciodata vandute. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, MaxMusterman a spus:

ma astept sa vedem poze/filmari cu parcuri gigant pline de masini electrice produse, dar niciodata vandute. 

Exista deja. Au undeva vreo 10.000 de masini ce stau pe camp de 2 ani aproape. 

Legat de experienta ta....mama mama, ceva de vis. Pe de alta parte, cred ca intreaga industrie auto se concentreaza pe CONSUM si atat. Fie ea varianta clasica, hibrida, electrica, etc. Astfel, calitatea masinilor...a devenit meh. 

 

La noi romanii inca isi iau masina pentru statut. Au venit de 1500 euro in familie. dar au rata la masina de 35.000. Ca deh. 

Masina este unul dintre bunurile de consum cele mai pacatoase-valoare mare de achizitie, devalorizare RAPIDA, pierdere financiara maxima. 

Mai ca merita sa rulezi mereu un leasing, si la 2 3 ani sa tot schimbi masina cu alta. Niciodata sa nu fie a ta, sau sa achiti valorea reziduala.

 

Eu raman la parerea ca vom avea in viitor masini electrice, dar nu pe baterie, ci probabil , de exemplu, pe hidrogen.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu spun sincer ca m-am lasat dus de val. Anturajul, presa, guvernul etc. mi-au influentat decizia, decizie pe care nu o regret asa de tare dpdv financiar fiindca era vorba de leasing operational. Dar cred ca regretam amarnic daca dadeam 50k Euro pe Tesla, sau 30k pe ID.3. 

Acuma recomand tuturor sa inchirieze o masina electrica 2-3 zile inainte de lua o decizie. E foarte important sa vada cum se descurca cu autonomia, cum se descurca cu incarcatul etc. Astea depind foarte tare de nevoia fiecaruia, dar si de locatie. In zona in care locuiesc eu, e mai greu cu incarcatul. La altii poate fi mai easy. 

 

Recomand insa sa nu va lasati convinsi de x sau y. Trebuie fiecare sa vada pe pielea lui daca se potriveste. Altfel, sunt sanse sa fie o experienta neplacuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...