Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 1 oră, LionEl a spus:

Daca mai ziceai de un I3 sau Leaf, poate chiar si Zoe mai ziceam dar Spring? Spring nu e EV, e un cotet.

 

 

Exact ce spuneam. Ce bine ca nu am citit pe aici pareri de neavizati inainte de achizitie, si pot acum sa ma bucur de masina. Cu bune, cu rele, cum e ea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 4 ore, LionEl a spus:

Daca mai ziceai de un I3 sau Leaf, poate chiar si Zoe mai ziceam dar Spring? Spring nu e EV, e un cotet.

 

 

fiecare cioara’ isi lauda puiul…

 

cat despre POSESORI

domnilor, VA MULTUMESC  ca va cheltuiti banii pe masini care cand sunt in fata mea nu ma POLUEAZA  

fiecare este indreptatit sa si urmeze … visul

DAR nu ma obliga sa mi bag banii in ceva ce nu cred 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ianachim a spus:

Aricolul asta e ceea ce se numeste fake news. Ori o face "jurnalistul" cu intentie ca sa faca trafic pe site si de la aia anti, ori e analfabet, mai ales ca face multe greseli de exprimare. 

Aici articolul original: https://www.autobild.de/artikel/e-autos-reichweitentest-mit-100-und-130-km-h-23453337.html

 

Din articolul original rezulta ca enyaq a facut urmatoarele la 130 km/h si 22 grade: 232 km parcursi si 46 km ramasi estimati in baterie, total 278 km. pun si poza necropiuta din articolul orginal.

 

enyaq.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Pop Mihai Lucian a spus:

Aricolul asta e ceea ce se numeste fake news. Ori o face "jurnalistul" cu intentie ca sa faca trafic pe site si de la aia anti, ori e analfabet, mai ales ca face multe greseli de exprimare. 

 

Si acum cateva luni erau date link-uri catre "articole" din gunoiul asta de publicatie online. Am comentat de cateva ori referitor la analfabetismul functional al autorilor publicatiei cu pricina, dar se pare ca pentru unii colegi de forum e ok sa citeze din orice mizerie de publicatie, daca le sustine punctul de vedere...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, smar2 a spus:

 

Si acum cateva luni erau date link-uri catre "articole" din gunoiul asta de publicatie online. Am comentat de cateva ori referitor la analfabetismul functional al autorilor publicatiei cu pricina, dar se pare ca pentru unii colegi de forum e ok sa citeze din orice mizerie de publicatie, daca le sustine punctul de vedere...

daca autobild’ e o mizerie atunci inteleg de ce va inchinati toti la NEA’ TITI aka conducerepreventivapebanimulti

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, ianachim a spus:

daca autobild’ e o mizerie atunci inteleg de ce va inchinati toti la NEA’ TITI aka conducerepreventivapebanimulti

 

n-ai reusit sa dai link din autobild, ai dat din "autobild dar google translate + retardat"

a reusit un coleg mai sus totusi

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, ianachim a spus:

daca autobild’ e o mizerie atunci inteleg de ce va inchinati toti la NEA’ TITI aka conducerepreventivapebanimulti

nu autobild e mizerie, mizerie e linkul pus de tine = autolatest, care citeaza in mod eronat autobild, sesizezi diferenta sau nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam senzaționalistic scris articolul. Clar există și argumente economice pentru Continental (și ceilalți furnizori), dar rațiunea greutății este una bună. Asta ar duce (probabil) și la un preț mai mic de vânzare. Iar în absolut nu face decât să aducă intervalul de schimb la un nivel similar cu al automobilelor termice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Din punct de vedere economic are sens. Unii/unele nici nu știu ce e aia frână pe tambur sau dacă mașina lor are sistem de frânare cu discuri. Pentru ăia sunt foarte buni și tamburii. În schimb, adio mers sportiv.

 

Si daca conducatorul X nu se stie cu electrice si ajunge sa coboare un deal/munte...distractie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, MaxMusterman said:

Si daca conducatorul X nu se stie cu electrice si ajunge sa coboare un deal/munte...distractie

 

Frânarea regenerativă (i.e., magnetică, în motor) este acționată când apeși pedala de frână oricum. Frânele "termice" sunt acolo mai mult ca să ajute. La mașinile mici, lente pe care se va folosi probabil așa ceva nu se va simți nicio diferență. Nu vor pune tamburi pe Taycan sau Model S.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, PzKpfW a spus:

 

Frânarea regenerativă (i.e., magnetică, în motor) este acționată când apeși pedala de frână oricum. Frânele "termice" sunt acolo mai mult ca să ajute. La mașinile mici, lente pe care se va folosi probabil așa ceva nu se va simți nicio diferență. Nu vor pune tamburi pe Taycan sau Model S.

 

Eu stiam ca ea poate fi setata pentru one pedal driving, dar cand o scoti pentru coasting, ma gandeam ca in momentul in care apesi frana, sa fie activata doar cea mecanica. Chiar daca le-am avut nu am fost niciodata interesat de chestia asta, e drept ca mai mereu stateam in costing mode, deorece nu prea imi place sa franze masina cand iau piciorul de pe acceleratie.

Probabil insa sa ai dreptate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E cum a spus @PzKpfW, frana regenerativa e mereu actionata prima cand calci pedala de frana. E foarte ciudat o zi doua pana te obisnuiesti cu one pedal driving, mai ales dupa 20 ani si 6-700.000 km la volanul masinilor termice in cazul meu. Apoi devine foarte intuitiv si la mers in oras sunt zile intregi cand nu calc pedala de  frana decat in manevrele de parcare cand treci din D in R si invers.

 

Acum e extrem de ciudat invers, cand trec pe termica si nu am regen :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, MaxMusterman a spus:

 

Eu stiam ca ea poate fi setata pentru one pedal driving, dar cand o scoti pentru coasting, ma gandeam ca in momentul in care apesi frana, sa fie activata doar cea mecanica. Chiar daca le-am avut nu am fost niciodata interesat de chestia asta, e drept ca mai mereu stateam in costing mode, deorece nu prea imi place sa franze masina cand iau piciorul de pe acceleratie.

Probabil insa sa ai dreptate

La Kona, chiar daca ai masina pe coasting (adica fara frana regenerativa cand lasi pedala de acceleratie), cand apesi frana ea mai intai franeaza regenerativ, iar doar daca franezi mai tare franeaza si mecanic.

Singura varianta ca sa franeze doar mecanic, e sa pui "cutia de viteze" in modul N, sa o scoti la liber, cum ar veni :))

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru ca e iarna.. aproape.. am lasat mobra in garaj si imi dau cu parerea pe acest topic, va rog sa nu aruncati cu pietre.

 

1. Punctul de plecare e faptul ca sunt sarac, prin urmare nu-s strugurii acri, ci pur si simplu nu imi permit o masina electrica.

2. Daca punctul 1 nu ar exista, as achizitiona o masina electrica? Raspunsul e nu. De ce? Imi place sa ma plimb (a se citi alerga ca nebunul intre obiective) si confortul pe care cele cateva minute cat dureaza sa alimentez masina/mobra mi-l ofera, e important pentru mine. Nici la casa nu locuiesc, vezi punctul 1, sunt sarac, prin urmare nu ma vad aruncand cablul de la etaj pentru a alimenta masina, asta daca reteaua electrica ar suporta "abuzul" asta.

3. Contribui pe cat posibil la reciclare si la asa-zisa salvare a planetei, dar trebuie sa fie un efort la o scara globala, ori acest lucru nu se intampla. Nu-s un om atat de plimbat pe cat mi-as dori, dar cel mai recent exemplu pe care il pot oferi este Egiptul, tara din care abia m-am intors. Nivelul de poluare este.. de nedescris, asta in conditiile in care locuitorii ocupa doar 10% din suprafata totala. Norme euro? Nu exista asa ceva, tot ce misca (motorizat) polueaza in ultimul hal. Croaziera pe Nil? O gaura in stratul de ozon. 80% din vapoare lasa nori atat de negri incat nu se mai vede cerul, iar pe Nil "circula" sute de vapoare dus-intors.

4. Pretul de achizitie e unul foarte ridicat. Intuiesc ca nici costurile de intretinere nu-s tocmai pentru buzunarul oricui. Intr-o tara in care vezi pe strada masini de sute de mii de euro cu anvelope Matador tip "slick" si dot 2010, incepi sa intelegi ca oamenii nu-si prea permit intretinerea. Masina mea, un batran diesel din 2007, are anvelope premium. Galeria de admisie? Da, e curatata in mod regulat.

5. Timpul este o resursa limitata. Stiu ca atunci cand intampin o problema la masina, o pot rezolva relativ rapid, in maxim cateva zile. Se intampla acelasi lucru si la cele electrice? Sigur, depinde si de natura problemei, dar intervalul programarilor e mai lung.

6. Autonomia de pe foaie nu corespunde cu realitatea. Sigur, acelasi lucru se intampla si in cazul celor termice, dar cifrele sunt ceva mai apropiate. Vreau sa plec la Auschwitz in primavara. Ce traseu aleg? Cel default pe care Google Maps/Waze mi-l ofera, cel pe care il vreau eu astfel incat sa bifez cat mai multe obiective, sau cel pe care trebuie sa il aleg pentru simplul fapt ca are pompe de alimentare? Cati km pot parcurge pe zi raportat la aceleasi ore alocate? Care este viteza de croaziera? Daca drumul/legislatia imi permite, cu a mea batranica pot mentine 180 de km/h sute de km, pot face acelasi lucru cu o electrica?

7. Pompe de alimentare? Mult prea putine, nu pot sublinia suficient de mult acest aspect.

8. Imi doresc o masina mai moderna? Sigur ca da, dar in acest moment din timp, tinand cont de toate aspectele de mai sus, as alege o masina hibrida. Simt ca impac, cumva, ambele lumi. Din punctul meu de vedere, o masina full electrica in Romania nu-si gaseste inca locul.

 

Nu-s fan nici termice, nici electrice, nici hibride.. sunt fan calatorii, atat. Nu caut sa impresionez colegii de la serviciu, vecinii sau domnisoarele/doamnele prin bolidul pe care il detin. Nu fac afirmatia asta intamplator, nu intr-o lume in care oamenii inca isi pun cheile de la masina si telefonul de ultima generatie pe masa, ca sa le vada ceilalti "valoarea".

 

E doar parerea unui om, nu caut sa conving pe nimeni de nimic. Fiti blanzi ✌️

Editat de SONYC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@SONYC - electrica este bună într-un anumit context. Dacă faci mult naveta de exemplu și ai unde s-o încarci (acasă sau la destinație) este perfectă. Contrar cu ceea ce spui este mai ieftină la întreținere și exploatare decât o mașină cu motor termic. Și prețurile de achiziție încep să devină "normale" (la mașini noi): un Golf sau un Civic sar de 30k, preț la care practic îți iei un Model 3. Iar prețurile vor continua să scadă.

 

La plimbări, depinde. Dacă vrei doar să ajungi undeva, este foarte bună. Stațiile de încărcare nu mai sunt o problemă nici în România pe drumurile principale (plata este altceva, acolo nu stăm așa bine). Spre vest, cu atât mai puțin. Dacă vrei însă să ieși de pe drumurile circulate și să te plimbi liber pe unde te taie capul, poate deveni ceva mai complicat și vei avea nevoie de ceva planificare înainte.

 

Pe scurt: electricele (sub o formă sau alta) sunt viitorul și vor deveni majoritare în 10-15 ani. Este o idee bună să-ți iei așa ceva acum? Depinde de context și de modul în care folosești mașina. În absolut este încă devreme. Mulți utilizatori de EV mai au și o termică sau hibridă pe lângă.

 

57 minutes ago, SONYC said:

intr-o lume in care oamenii inca isi pun cheile de la masina si telefonul de ultima generatie pe masa

 

Îmi pare rău, dar nu te învârți prin cercurile care trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca ai înțeles ce a zis omu, o mașină dizel de prin 2007 e o mașină de 3-5000euro deci pana la mașină ta electrică ieftina mai e ceva. Și în situația omului sunt cam 80%? din Ro. Deci tezla aia ieftina mai are de așteptat pana sa devina mașina românului de rând. 

Bine, nu 80% din mașinile din Ro sunt de 3-5000euro dar sunt mult sub prețul tezlei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mașini noi adică 0km sunt foarte puține și multe dintre ele sunt mașini de firmă iar cele ce le vezi sunt mașini de câțiva ani care deja sunt bine sub 20000euro.Insa oricum mașinile de "3-5000" e majoritară. 

Clasa de mijloc cea cape predomina în tarile mai bogate gen D, Fr, NL, etc la noi e aproape inexistenta, adică cei ce-și permit o mașină nou la fiecare 3-4-5ani. 

Mulți nu-și permit nici măcar o mașină de 10000euro din câștigul din Ro și recurg la chestii de genul :merg 6 luni în Germania sa fac bani de o mașină. 

Editat de danypop
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Locuințele se vând în continuare fără probleme (multe achitate direct) deși prețurile devin nejustificat de mari iar terasele/restaurantele sunt pline deși prețurile sunt ca în vestul Europei. Nu-mi mai fac probleme legate de lipsa de bani a românilor. Câteva sute de euro/lună pentru o rată la mașină pare să aibă toată lumea, mai ales când văd mașini de zeci de mii cumpărate cu banii jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...