mircea.cazachevici Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Bine, @Kristian K, promit ca nu voi mai fi sarcastic. Si apropos de video-ul cu Dan Negru de mai inainte, m-a mirat foarte mult si l-am intrebat pe var-meu, ce locuieste in Houston. Adica in Texas, patria redneck-silor cu pickup-uri mari. El mia spus fix asa: "Dan Negru e mancator de zacusca Tesla e peste tot pe la noi, mai ales in California, unde statul ofera reduceri de taxe mari pentru posesorii de electrice. Pana la 10.000 $ reducere din taxele datorate statului la final de an. Plus parcari la pret redus" Cat despre diferenta dintre plata cu cash si card, da, e adevarat, insa diferenta la mai toare benzinariile e de 1-2 centi per galon. Practic, pentru 30 centi diferenta, te duci in interior, stai la coada, mai dai si de homelesii de prin benzinarii care stau la cersit. 99% dintre clienti platesc cu cardul, mi-a spus el. Apropos, stiati ca si la noi unele magazine au diferenta de plata cash-card? Ia incercati la evomag pe site. Vrei sa platesti online cu cardul, hop, 2% in plus taxe interbancare...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nguyen Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus: Acum vad ca suntem cam jumi-juma, iar tonul celor impotriva s-a mai indulcit. Cata vreme EV va fi promovat ca fiind eco iar productia ICE va fi oprita tonul meu nu se va indulci. EV trebuia sa fie doar o alternativa la ICE si nu o obligatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Acum 1 oră, Nguyen a spus: Cata vreme EV va fi promovat ca fiind eco iar productia ICE va fi oprita tonul meu nu se va indulci. EV trebuia sa fie doar o alternativa la ICE si nu o obligatie. +1 Chiar ma vad posesor de electrică, poate chiar în viitorul apropiat însă trebuie să decid eu 100% dacă mi se potrivește /îmi place, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 (editat) Acum 4 ore, Nguyen a spus: . EV trebuia sa fie doar o alternativa la ICE si nu o obligatie. Si io ce le-am spus? Editat Ianuarie 5 de Kristian K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 (editat) La 04.01.2024 la 11:57, MaxMusterman a spus: Inteleg ca haterii compara masina electrica cu resouri, dar chiar nu is identice Corect, reșourile iau foc mult mai rar. Aici ai dreptate. Și alea când se strică, se aruncă la fier vechi. Vin țiganii și strigă feroooooo! Iar când se ia curentul și moare cuptorul cu microunde, tot la aragazul clasic se ajunge. Aia e. Editat Ianuarie 5 de Lucian_M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 (editat) 12 hours ago, mircea.cazachevici said: Libertate de alegere va fi si dupa 2050. Daca vrei o termica, probabil vei putea sa o achizitionezi, dar nu din Europa. Daca vrei Mustang nou benzinar, de exemplu, il inmatriculezi pentru cateva zile in SUA sau Arabia Saudita, apoi platesti taxele de import si il inmatriculezi ca si masina second la noi. Asta inseamna cu totul alte costuri fata de cele actuale, insa unde e pasiune, nu cred ca mai conteaza 20-30% in plus. Va fi mai mult. Și astăzi costul importului și omologării unui automobil din SUA este peste 20-30% (dacă nu este vorba despre ceva daună totală acolo). Libertatea de a alege va fi limitată implicit de ofertă, nu de legislație: la fel ca și acum când vrei să-ți cumperi ceva motor aspirat pe benzină și cu cutie manuală. Sunt foarte rare și scumpe. Termicele vor deveni un lux. 12 hours ago, mircea.cazachevici said: (...) vom vedea cam cum evolueaza spiritele. Vor apărea fani electrice peste tot și va deveni ceva "mainstream". Am mai spus, șmecherașii și gherțoii vor trece rapid și ușor de la diesel la electrică, cu baterie de la chinezi și soft de la arabi. Va fi la modă să "conduci" cu o singură pedală și va conta doar cât de repede face agregatul 0-100 km/h. 12 hours ago, mircea.cazachevici said: Vrei sa platesti online cu cardul, hop, 2% in plus taxe interbancare...... Este ceva izolat, majoritatea băncilor oferă taxe 0 la încasări prin POS. Se poate dealtfel și invers: unii au taxă la plata cash. Editat Ianuarie 5 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 (editat) Acum 2 ore, PzKpfW a spus: majoritatea băncilor oferă taxe 0 la încasări prin POS. Se poate dealtfel și invers: unii au taxă la plata cash. Nu știu în SUA, dar în Ro e 0 doar pt cumpărător, comerciantul plătește pt tranzacțiile cu cardul! Și, revenind la imaginea idilică evocată de unii dintre voi, aia cu stații de încărcare rezidențiale și dezvoltarea rețelei de distribuție a curentului, faceți un exercițiu de imaginație și închipuiți-vă cum ar arăta o stație din aia șmecheră pe stâlpul de la colțul proprietății mele! Puteți folosi și AI. Și nu, nu e la Poplaca, Cuca Măcăii sau în cine știe ce cătun, e în capitala României, sectorul 1! Și ilustrează PERFECT modul în care distribuitorii dezvoltă rețeaua. Esență tare, cred că are 'fo 70 ani! Editat Ianuarie 5 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Eu vad un stalp de lemn pe care mai atarna doar fibrele distribuitorilor de internet. Nu vad pic de fir de curent, probabil electricul a fost deja bagate in pamant, asa cum e metodologia actuala. Dar nah....poate vad eu gresit. Si, ca sa revin si eu la incarcare rezidentiala la bloc....cine spune ca trebuie montate statii de 20kwh la fiecare masina? Eu ma descurc cu o priza absolut normala de 1 an jumate, la 2 masini. Bag prima masina in priza, in 6 ore imi incarca incet, pentru 100km, apoi o scot bag si a 2-a masina in priza. Iar consumul instant e de 2,4 kwh. Cam cat un resou. Sa zicem ca intr-un bloc de 20 apartamente, intr-o seara vin 10 masini electrice si fiecare se baga la incarcat intr-o priza normala. Nu vad o problema in asta. O masina electrica pusa la incarcat normal consuma de 2 ori mai putin decat un cuptor electric, de exemplu. Iar daca intr-adevar exista blocuri unde puterea e la limita, e treaba distribuitorului sa nu dea autorizatii suplimentare de noi racorduri pentru prize in parcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 5 Share Postat Ianuarie 5 Acum 1 minut, mircea.cazachevici a spus: poate vad eu gresit Sigur vezi greșit! Firul ăla încârligat e branșamentul care îmi alimentează locuința. Acum 2 minute, mircea.cazachevici a spus: e treaba distribuitorului sa nu dea autorizatii suplimentare de noi racorduri pentru prize in parcare. Și pt blocuri cu +10 apartamente în locul unor case individuale? Pe același post trafo de zeci de ani? Revino pe Terra, România! Dacă fiecare familie de pe strada mea bagă câte un reșou (nu electrocar) în priză la postul trafo vine instant revelionul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 VID-20240105-WA0012.mp4 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Da, nenea @pinnochio, de acest video e vorba. De el vorbeam un pic mai sus, in pagina, cand spuneam ca Dan Negru e mancator de zacusca. E plin de tesle in USA. Si uite inca un articol despre tara extrem de necivilizata numita Norvegia. Vanzari de 104.000 electrice in 2003, fata de....1400 benzinare, 3000 diesel, vreo 16.000 hibride si 2 cu hidrogen. Iar la ei e frig, ar trebui sa le inghete bateriile. https://piataauto.md/Stiri/2024/01/Statisticile-din-Norvegia-indica-vanzari-derizorii-in-2023-pentru-masinile-hidrogen-statii-tot-mai-putine-si-costuri-uriase-pentru-alimentarea-la-ele/ P.S. Si USA au luat-o repejor-repejor la vale cu achizitia EV-urilor. California, culmea, e in frunte cu 25% EV-uri din numarul masinilor noi inmatriculate in primul trimestru din 2023. https://insideevs.com/news/688779/california-tops-us-ev-adoption-25-percent-share-total-sales-h1-2023/amp/?fbclid=IwAR1IMCJ9AghZ-aAW6d46rX5A25iNMQKZQyPcMG-Az6JL7Z-Uc2hhjaoIox0 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 M-a depășit în stil victorios o teslă pe autostradă la poloni, eu mergând cu 130. Destul de alertă manevra (cum naiba să stea un model Y în spatele unui Ford Fiesta). L-am depășit ulterior, peste câțiva km, m-a depășit ulterior, mă rog, vreo jumătate de oră (poate mai bine) de mers așa. Mă gândeam ce tupeu pe el, să meargă constant cu 120-130, vârfuri de 140+, dar totuși să aibă destulă energie, având în vedere că ieșirea de pe autostradă e departe. În câțiva km a tras la un peco, în lateral erau 5 posturi de încărcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 (editat) Îl trecea 3.14șarea! De la cât de tare mersese. @mircea.cazachevici, cum e cu dezvoltarea rețelei de distribuție a energiei electrice? Apucă bătrânul meu stâlp centenarul sau schimbă ăștia tot? 🫣 Acum 27 minute, Lucian_M a spus: Mă gândeam ce tupeu pe el, să meargă constant cu 120-130, vârfuri de 140+, dar totuși să aibă destulă energie, Încă nu își dezvoltase mentalitatea de șofer electrizat. P.S. poate din unghiul ăsta se vede mai clar înalta tehnologie a branșamentului bazat pe esența tare! Blocul din fundal s-a construit pe locul a 2 case, nu are post trafo sau altceva, suge din aceeași bătrână rețea. O avea prize de încărcat d'astea în parcarea de dedesubt? Neahh, că acolo s-a făcut - după recepție probabil - biuty salon. Pt că România lucrului bine făcut. Și tu vb de autorizații pt prize... Editat Ianuarie 6 de ENEOS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Strict vorbind de Spring (alte electrice nu am condus) si de utilizarea ei in oras, mie imi place masina. Te poti descurca onorabil, este mica, fasneata si gasesti mai usor loc de parcare, caldura instant in habitaclu, fara impozit la primarie. Despre partea de incarcare, cred ca aici se poate discuta si despre norocul fiecaruia, legat de cat de departe locuieste de o statie de incarcare, varianta de a avea oricand o alta masina la schimb, posibilitatea de a o incarca acasa (chiar si la priza clasica) Nu vreau sa fiu inteles gresit, prefer o masina cu motor pe bezina sau motorina oricand, dar si Springul isi face treaba onorabil pentru nevoile familiei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Vorbind de acelasi Spring, din care detin 2 bucati, iti pot spune ca e OK doar din prisma condusului electric. Adica e foarte comod sa conduci electric in oras, cel putin, si foarte avantajos financiar. In schimb, ea ca si masina, nu e deloc OK. Se aburesc geamurile instant daca dai caldura mai mare, are cauciucurile foarte subtiri si-ti da niste senzatii ciudate pe ud, cand pierde aderenta. Se poate incarca cu maxim 30kwh la statiile rapide, adica daca mergi in afara stai 30 minute pentru inca 100km de autonomie. Si, in ciuda faptului ca detine cateva dotari standard gen franare automata la apropierea de masina din fata, medianav, pornire AC din aplicatie cu 10 minute inainte de a te urca in masina, ca are senzori de presiune in pneuri....totusi vine fara dezaburire in oglinzile laterale!!!! Pe timp de ploaie e nasol. Ca si concluzie, urmatoarea masina pe care mi-o voi lua va fi tot electrica, pentru ca tehnologia asta chiar e OK. Insa nu Spring. Ceva care sa aiba comportament de masina normala, un Kona, un ID4, o Tesla, ceva din gama asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Marfa proaspata: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Marfa e în ele sau ele constituie "marfa"? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Dupa preferinte. Macar duce mortul fara sa ii intoxice pe cei din spate cu noxe, asa e? :)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Acum 23 minute, Lucian_M a spus: Dupa preferinte. Macar duce mortul fara sa ii intoxice pe cei din spate cu noxe, asa e? :)) Si dacă scapă de sub control (autopilotul) nu prea contează dacă moare mortul din ea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MirceaB Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus: Vorbind de acelasi Spring, din care detin 2 bucati, iti pot spune ca e OK doar din prisma condusului electric. Adica e foarte comod sa conduci electric in oras, cel putin, si foarte avantajos financiar. In schimb, ea ca si masina, nu e deloc OK. Se aburesc geamurile instant daca dai caldura mai mare, are cauciucurile foarte subtiri si-ti da niste senzatii ciudate pe ud, cand pierde aderenta. Se poate incarca cu maxim 30kwh la statiile rapide, adica daca mergi in afara stai 30 minute pentru inca 100km de autonomie. Si, in ciuda faptului ca detine cateva dotari standard gen franare automata la apropierea de masina din fata, medianav, pornire AC din aplicatie cu 10 minute inainte de a te urca in masina, ca are senzori de presiune in pneuri....totusi vine fara dezaburire in oglinzile laterale!!!! Pe timp de ploaie e nasol. Depinde de ce asteptari ai de la masina. Eu nu am patit sa se abureasca geamurile pe interior indiferent pe ce treapta a fost setata caldura. In afara orasului nu ma intereseaza daca gasesc statii de incarcare, petru ca din punctul meu de vedere este o masina strict de oras. Franarea de urgenta a evitat intr-un caz o coliziune. Dezaburire in oglinzi nu am avut la nici una dintre masinile detinute deci nu-i simt lipsa. In ceea ce priveste penurile, iti dau dreptate, senzatia e naspa. Asadar, cum spuneam la inceput, depinde ce astepti de la masina in cauza. Eu nu mi-am facut nici vise nici o lista de asteptari. Pur si simplu dupa ce am condus-o mi-am dat seama ce poate si ce nu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus: Se aburesc geamurile instant daca dai caldura mai mare O fi plină tubulatura/aeroterma de frunze, treabă arhicunoscută la tărăboanță. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 5 hours ago, Lucian_M said: Merge încet, pe distanțe scurte, silențioasă, capacitate de încărcare mare - o utilizare ideală. Fără glumă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Pin gări,de carat bagajele poștei,erau ceva taraboanțe.Acu poa sa pună Tesle. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 Viitorul apropiat: https://fb.watch/ppss4dZxra/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 6 Share Postat Ianuarie 6 7 minutes ago, mircea.cazachevici said: Viitorul apropiat Nu știu cât de apropiat. Freeride-ul are deja mai bine de 6 ani în spate și nu a evoluat semnificativ. Problema cea mai mare (la fel ca la celelalte motociclete electrice) este autonomia - sau mai bine spus, raportul dintre greutate și autonomie. Modelul actual are maxim 2h pe modul "nerestricționat". Băieții pleacă de obicei după ei cu baterii de schimb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.