Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Acum 20 minute, PzKpfW a spus:

 

În țara lui Ciucă și Ciolac, a lui Simion și Șoșoacă. Unde impozitul la un motor de 2000 diesel este 50€, iar la un 3000 benzină este 600€.

Maxim 200 lei la 2000 cc. Oarecum acceptabil, dar mai mult decât la 1,5-1,6. Ai bani de 3000 cc, ai bani și de impozit, întreținere etc. Cine își pune problema costurilor, înseamnă că nu-și permite.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 9 minute, Lucian_M a spus:

Ai bani de 3000 cc, ai bani și de impozit

E cea mai mare tâmpenie pe care o tot aud de când au majorat hoții ăștia impozitele la auto cu peste 2000cmc. Dacă am bani de 5000cmc ce treabă are statul să-mi ia banii?! Poluez mai mult? Ok! Cu cât poluez mai mult decât un 2.0? De 2x, 3x? Ok, plătesc de 2x sau 3x, dar nu de 50x!! Oricum nu are treaba cu poluarea impozitul, e simplă hoție! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, danypop a spus:

Oricum nu are treaba cu poluarea impozitul

Și nici conserva electrică!

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, danypop a spus:

E cea mai mare tâmpenie pe care o tot aud de când au majorat hoții ăștia impozitele la auto cu peste 2000cmc. Dacă am bani de 5000cmc ce treabă are statul să-mi ia banii?! Poluez mai mult? Ok! Cu cât poluez mai mult decât un 2.0? De 2x, 3x? Ok, plătesc de 2x sau 3x, dar nu de 50x!! Oricum nu are treaba cu poluarea impozitul, e simplă hoție! 

Și cam de când zici tu că au majorat impozitele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De prin 2006-7 dacă țin bine minte. Oricum la primele majorări încă erau "decente". Ca exemplu la 2.8 era 350lei aprox, apoi prin 2015 au ajuns pe la 2000lei la aceeași capacitate iar anul acesta e 2800lei pt 2.8. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, ENEOS said:

Deci postulat.

Let's agree to disagree!

 

Pentru mine este o evidență, o concluzie logică trasă din ceea ce văd și ce știu. Care altul ar fi viitorul pentru automobilele de masă dacă nu ăsta? Efectiv nu văd altceva. În hidrogen se investește aproape deloc, în combustibili sintetici și mai puțin.

 

3 hours ago, danypop said:

Oricum nu are treaba cu poluarea impozitul, e simplă hoție! 

 

Absolut. Au rămas proștii și incapabilii care ne conduc fără bani la buget și dau în cei (relativ puțini) care plătesc taxe și țin țara asta pe linia de plutire :) 

 

3 hours ago, Lucian_M said:

Maxim 200 lei la 2000 cc. Oarecum acceptabil, dar mai mult decât la 1,5-1,6. Ai bani de 3000 cc, ai bani și de impozit, întreținere etc. Cine își pune problema costurilor, înseamnă că nu-și permite.

 

În primul rând vezi că au mărit impozitele anul ăsta. La 2000cc este ~250 lei.

 

În principiu ai dreptate: motor mai mare > impozit mai mare. Problema este diferența exagerată, aleatorie și discriminatorie. O diferență de 1000% pentru 1000cc în plus este o aberație reminescentă prohibițiilor din vremurile comuniste. Nu există o justificare pentru asemenea impozite - în afara celei expuse în răspunsul către @danypop. Plătesc (eu și alți fraieri ca mine) religios taxele și impozitele astea aberante având în vedere că oricum am un consum de carburant destul de ridicat (alte taxe la stat, și alea mărite de la 1 ianuarie) și fac întreținerea vehiculului foarte regulat (alte taxe și acolo). Iar în timp ce eu plătesc 600€/an, cei care conduc BMW XM, Panamera/Cayenne Turbo S E-Hybrid, Mercedes C 63/GLC 63 AMG, etc. (mașini de peste 100.000€) plătesc în jur de 25€/an. De ce? Poluare? Băieții cu tigăi diesel de acum 15 ani și DPF-off "cu soft" care lasă ceață de păcură în spate plătesc 50€.

 

Pentru mașina mea, valorea impozitului este dublă față de Germania de exemplu (iau cazul ăsta pentru că acolo taxele sunt calculate în funcție de vechime și de nivelul de poluare - ceva rațional). Ei își permit mai puțin? Sunt mai săraci germanii?

 

Chiar și așa, problema mea nu este impozitul mare în sine, ci faptul că simt că dau acești bani degeaba, către un sistem incapabil, (cuvant urat) și corupt și că nu văd nicio îmbunătățire a nivelului meu de trai față de acum 5-10 ani în ciuda taxelor din ce în ce mai mari. Din contră.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impozitele sunt un pic aberante (ca să mă exprim elegant), cresc periodic și înjur constant, deși la mine nu-i mare lucru (casă, o bucată de grădină, mașina, moto și remorca). La casă e neglijabil, la grădina la fel, maxim 60 la mașină, maxim 30 la moto, iar la remorcă nu știu.

Comparația cu hibridele este îndreptățită, doar pentru că are un motor de bormașina și un acumulator, dar în față e ditamai V6, nu înseamnă că mașina aia nu poluează. Că nu mi-aș lua un hibrid e altceva, nu mă încântă ideea de a căra după mine o greutate suplimentara inutilă, având în vedere că în față e sigur un motor mic pe benzină, iar mie îmi trebuie oleacă de cuplu, pentru a tracta remorca (urmează un mic chip tuning, după ce rezolv cu frana față, brațele, termostatul). Cum să spun, prea multă electronică nu-mi inspiră foarte multă încredere. Sunt mai clasic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păcat, ar trebui, e recomandat, e la modă, în curând va fi și obligatoriu. Cum e cu homosexualii, doar că nu poți phoote mașina. Dar mașina te poate phoote, dacă se oprește în mers sau ia foc absolut aleator (Tesla are calendar pe tema asta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Lucian_M said:

în curând va fi și obligatoriu.

 

Nu te va obliga nimeni la propriu să cumperi electrică. Nu va fi lege. Doar că opțiunile pentru a cumpăra altceva vor fi drastic restrânse. Și asta pentru că electricele vor fi mai ieftin de produs (deja sunt, dacă nu factorizezi prețul bateriilor), de cumpărat și de exploatat. Iar pentru producători și pentru marea majoritate a clientelei, asta contează.

 

Un exemplu relevant în acest sens. Până la generația actuală (F40), seria 1 de la BMW era cu tracțiune spate. Din punct de vedere dinamic era probabil cel mai bun hatchback de pe piață. Problema este că o mare parte a clientelei nu era interesată și nici nu știa despre acest aspect. Rezultatul: în momentul de față, 1er a devenit un hatchback ca oricare altul. Motor transversal, tracțiune față, cu spațiu interior mai generos, mai ieftin de produs și de vândut. Dacă vrei să cumperi în momentul de față un hatchback cu tracțiune spate (nou), nu ai ce. Nu există. Mulțimii nu-i pasă. Producătorului nu-i pasă. La fel va fi și cu electricele.

 

Peste 1-2 decenii 90% dintre mașinile noi la vânzare vor fi electrice. Vor mai fi doar câțiva producători care vor oferi câteva modele izolate cu motor cu combustie internă - Porsche de exemplu (probabil una sau două variante de 911, următoarea generație de Cayman/Boxster va fi electrică), care vor funcționa cu combustibili cel puțin parțial sintetici și care vor fi foarte scumpe la achiziție și exploatare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai înțeles ce-am vrut să zic, ai luat totul adlitteram.

.

Bună dimineața! Am găsit și eu asta, sper să nu se ofenseze nimeni...

Screenshot_2024-01-14-07-22-29-309_com.facebook.lite.jpg

Mi-a apărut în feed, încercați să urmăriți ce pățesc unii în țări presupus cuvilizate: https://www.facebook.com/richrebuilds/videos/301382875869292/?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.01.2024 la 7:36, ENEOS a spus:

Sunt bune => viitorul poate fi al lor!

Nu sunt bune => nu mașinile electrice vor reprezenta viitorul.

Dpmdv NU mașinile electrice reprezintă viitorul.

+/-. Discuții contradictorii. Forum.

:what:

La fel si dpmdv, sunt doar o alternativa urbana, si cam atat.

Doar ca prea mult tam-tam pentru ceva ce se va fasai. Altfel, raman unii fara obiectul muncii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.01.2024 la 13:12, PzKpfW a spus:

 

 Majoritatea marilor preducători (grupul VW, Ford, GM, Renault, etc.) au anunțat că vor oferi doar electrice peste câțiva ani; restul vor avea o gamă majoritar electrică. De ce mai sunt dubii că ăsta este viitorul pentru automobilele de masă?

De la anuntat peste X ani pana la facut mai e distanta mare. Pana atunci se mai poate schimba directia de 10 ori, in functie de cum bate vantu. No uite idee ! Masini eoliene :))

 

La 13.01.2024 la 14:47, danypop a spus:

NU, dar din păcate majoritatea decide🙂

Majoritatea CREDE ca decide. De fapt tot o minoritate decide pt ei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa a fost si cu vaxu, nu te-a obligat nimeni la propriu.

Doar ca ai fost internat in lagar sau in spital sau a trebuit sa stai in casa, ai suportat shaming, nu te-ai putut duce la cursuri sau nu te-ai putut inscrie la fac de medicina samd

Sa consideri ca astea nu sint obligatii sau nu duc la obligatii e specific noii generatii de trotinetisti.

Eu inteleg sa spuna Catu enormitati ca mai sus (din motive evidente, majoritatea de natura penala) dar asta nu le transforma in adevar si nici nu-ti salveaza pielea.

Viitorul electricelor va fi ca si al vaxului, pana sa treaca toata lumea la electrice, ele se vor fi fasait din aceleasi motive: fac mai mult rau decat bine.

Problema e, ce se va intampla in acel moment, se va reveni la ICE? In niciun caz, se va face pasul decisiv la orasul de 15 minute cu mult inainte,  noua generatie va spune vai ce proaste sint electricele si cat polueaza - vedeti ca termenul limita al digitalizarii si implementarii amprentei de carbon este 2031 (cu mult inainte de 2035 termenul de perisabilitate al ICE)

PS Carrefour calculeaza si pune deja pe tichete "amprenta de carbon"

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O electrica,prinsa de inundatii,mai poate fi folosită?Vazui acu pe Rio Janeiro,masini inundate,si m-am gandit.La termice...golesti rezervoru,golesti motoru,sufli conductele,si ai plecat.

Si-n Anglia fuse inundatii,cu multe masini sub ape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, pinnochio a spus:

O electrica,prinsa de inundatii,mai poate fi folosită?

Da! Ca volieră de porumbei sau coteț de găini. :crack:

Acum 34 minute, pinnochio a spus:

La termice...golesti rezervoru,golesti motoru,sufli conductele,si ai plecat.

Nu e chiar așa simplu nici la termice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva ani in urma era segment de piată cu inundate.Functionabile,de pe Italia parcă.

Editat de pinnochio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, pinnochio a spus:

La termice...golesti rezervoru,golesti motoru,sufli conductele,si ai plecat.

 

 

Poate la Dacie sau vreun Opel Kadett din anii '70 da, mai ai o sansa. La orice masina dupa '90 deja ai prea multa electronica la motor sa scapi fara inlocuirea sau macar verificarea instalatiei electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O fi fost sofer de Raba sau tractorist la ceva SMA si o ramas cu obiceiul de a alimenta din galeata... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, thesaw said:

Poate la Dacie sau vreun Opel Kadett din anii '70 da, mai ai o sansa.

 

Iar la alea ai problema lipsei de galvanizare la nivel de șasiu/caroserie. O mașină inundată este în general daună totală indiferent că este electrică sau termică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mobre instalatia electrica e gandita mult mai waterproof decat la auto. Altfer ar insemna ca dupa o ploaie mai sanatoasa sau o spalatorie cu jetul sa o dai la dauna :)

Dar cred ca ne indepartam oleaca de la subiect. E destul de clar si logic ca o electrica va fi mai usor avariata in caz de inundare decat o termica.

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...