Sari la conținut

Postări Recomandate

Asta confirmă ceea ce încercam să spun: ceilalți au realizat că abordarea asta nu este foarte eficientă și au ajuns să gândească toată motocicleta în jurul conceptului aerodinamic. De unde nevoia (mai ales pentru Yamaha) de a se reîntoarce la CAD și CFD. Bineînțeles, asta presupune bani, timp și mai ales date.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 338
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 15 ore, PzKpfW a spus:

Asta confirmă ceea ce încercam să spun: ceilalți au realizat că abordarea asta nu este foarte eficientă și au ajuns să gândească toată motocicleta în jurul conceptului aerodinamic. De unde nevoia (mai ales pentru Yamaha) de a se reîntoarce la CAD și CFD. Bineînțeles, asta presupune bani, timp și mai ales date.


eu cred ca, cel putin yamaha si raposata suzuki nu cred ca aveau nevoie de aripioare si alte elemente aerodinamice. E doar parere personala, bazata pe faptul ca ducati a inceput directia asta pentru simplu motiv ca motoreta nu reusea sa vireze... lucru de care nu se plangea yamaha sau suzuki. 

Posibil sa nu fie adevarat, dar asta e feelingul meu, orice incercare de a pune aero pe yamaha nu a avut absolut nici o imbunatatire. 
e doar parere personaal, nu am date sau alte informatii. 
raman deocamdata la parerea ca directia honda si yamaha cu aero nu e cea corecta. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, damager said:

eu cred ca, cel putin yamaha si raposata suzuki nu cred ca aveau nevoie de aripioare si alte elemente aerodinamice.

 

De acord, cu accentul pe "nu aveau". Între timp, aerodinamica a devenit o parte importantă și integrantă a prototipurilor de GP și ajută în toate fazele: accelerație (apăsare pe față), linie dreaptă (stabilitate), frânare (stabilitate și aderență pe spate), intrare în viraj (apăsare pe roata viratoare), ieșire din viraj (tracțiune pe roata spate).

 

3 hours ago, damager said:

raman deocamdata la parerea ca directia honda si yamaha cu aero nu e cea corecta. 

 

Evident că nu. Dar cumva îi văd pe cei de la HRC capabili să schimbe abordarea: au bugetul și mijloacele pentru asta și au arătat că sunt dispuși să facă orice pentru a câștiga. Mai mult, au un prototip similar cu restul.

 

La Yamaha va fi mai complicat: sunt mai conservatori, mai reticenți la schimbare, M1 este o motocicletă foarte puțin față de acum 10 ani. Iar faptul că doar copiază ceea ce văd la concurență demonstrează că nu au mulți specialiști pe partea de aero și mai ales că nu au înțeles bine cum să exploateze acest aspect. Un pachet aerodinamic la Yamaha ar trebui să arate destul de diferit față de restul, motocicleta având niște cerințe diferite față de prototipurile V4.

 

1 hour ago, PzKpfW said:

ajută în toate fazele

 

Și Stoner spune același lucru acum pe TNT Sports 2: în afară de partea de frânare/intrare în viraj, aerodinamica face mult, motiv pentru care Márquez încearcă să câștige ceva timp tocmai pe acea bucată, pentru că doar acolo poate. Și inevitabil greșește și cade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, damager a spus:


eu cred ca, cel putin yamaha si raposata suzuki nu cred ca aveau nevoie de aripioare si alte elemente aerodinamice. E doar parere personala, bazata pe faptul ca ducati a inceput directia asta pentru simplu motiv ca motoreta nu reusea sa vireze... lucru de care nu se plangea yamaha sau suzuki. 

Posibil sa nu fie adevarat, dar asta e feelingul meu, orice incercare de a pune aero pe yamaha nu a avut absolut nici o imbunatatire. 
e doar parere personaal, nu am date sau alte informatii. 
raman deocamdata la parerea ca directia honda si yamaha cu aero nu e cea corecta. 

:goodposting:Cu ani in urma spuneam si eu acelasi lucru, insa de atunci s-au schimbat multe lucruri. A crescut foarte mult puterea motoarelor, ceea ce a accentuat caracterul subviratoriu si efectul de wheelie, astfel ca elementele aero au devenit obligatorii. Doar din electronica (actuala) nu mai pot fi compensate, cand este vorba de 300+ cp. Cred ca daca Yamaha (probabil si Honda), ar renunta la cativa cp si s-ar concentra mai mult pe partea de sasiu, ca sa puna mai eficient puterea la asfalt, nu ar avea nevoie de elemente aero. Iar cu o electronica de casa, am avea alte ierarhii la constructori. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

:goodposting:Cu ani in urma spuneam si eu acelasi lucru, insa de atunci s-au schimbat multe lucruri. A crescut foarte mult puterea motoarelor, ceea ce a accentuat caracterul subviratoriu si efectul de wheelie, astfel ca elementele aero au devenit obligatorii. Doar din electronica (actuala) nu mai pot fi compensate, cand este vorba de 300+ cp. Cred ca daca Yamaha (probabil si Honda), ar renunta la cativa cp si s-ar concentra mai mult pe partea de sasiu, ca sa puna mai eficient puterea la asfalt, nu ar avea nevoie de elemente aero. Iar cu o electronica de casa, am avea alte ierarhii la constructori. 

 

Ducati avea nevoie ca mobra nu vroia sa coteasca si rupea pilotii.

japonezele trebuiau sa investeasca mai mult in R&D., au preferat sa copieze. 
 

isi merita locul acuma, sper sa scoata la iveala spiritul competitiv la japonezi sa mai vina cu inovatii. Asa, castigam toti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Dall'Igna vrea reducerea capacității motoarelor la 850cc pentru a reduce vitezele de vârf.

 

Luigi Dall'Igna

Der Speed ist jetzt schon zu hoch. Wir müssen ja berücksichtigen, dass die neuen Vorschriften bis Ende 2031 Gültigkeiten haben werden, also in acht Jahren von jetzt. Wenn wir bis dahin mit 1000 ccm weitermachen und den Speed jedes Jahr erhöhen, bekommen wir Probleme.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

Dall'Igna vrea reducerea capacității motoarelor la 850cc pentru a reduce vitezele de vârf.

 

 

Jiji vrea schimbare dar fara sa se schimbe nimic. Reducerea capacitatii cilindirce este frectie la picior de lemn. A mai fost redusa odata, dupa cum stim cu totii si nu a avut nici un efect. In realitate, pe langa scaderea performantelor motoarelor, este necesara interzicerea tuturor device-urilor, a elementelor aero, reducerea ponderii electronicii si, desigur, trebuie umblat putin si la "filosofia" pneurilor. Toate chestiunile astea le stie si el si tocmai de aceea si argumentele lui sunt cel putin hilare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 31.08.2023 la 15:02, PzKpfW a spus:

Mult-hulitul și protectorul mărcilor europene Carmelo Ezpeleta le sare în apărare constrctorilor japonezi: vor primi concesii, chiar și fără unanimitate.

Nu de concesii au ei nevoie, ci de un regulament care sa ofere sanse egale in competitie si care sa reduca drastic costurile de participare. Concesiile sunt praf in ochi, ca sa ii tina in competitie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 31.08.2023 la 15:02, PzKpfW a spus:

Mult-hulitul și protectorul mărcilor europene Carmelo Ezpeleta le sare în apărare constrctorilor japonezi: vor primi concesii, chiar și fără unanimitate.

 

15sec avans la start si nici as nu e destul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Honda a înțeles în sfârșit. RCV-ul arată din ce în ce mai similar cu motocicletele europene. De la carene, la elemente aero, saladbox, etc.

Plus sasiu nou pentru Bradl. Adica nu e Kalex si nici ce au mai avut la inceput de sezon.

 

Tot din zona de sasiuri, Dani s-a dat cu unul de carbon. @Method, ai legatura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 hours ago, ilarionciobanu said:

Tot din zona de sasiuri, Dani s-a dat cu unul de carbon.

 

Nu sunt convins, cred că este mai degrabă un hibrid, oțel + CF. Mie nu-mi arată deloc a carbon secțiunea asta:

 

image.thumb.png.e25eabc724ed9dc205dea230d719bb92.png

 

Și tot legat de KTM, structura ram-air-ului.

 

image.thumb.png.9a2a263ef4029abcacabf16dddc5f3e8.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamaha în sfârșit cu conducte de downwash la Misano.

 

image.thumb.png.885ef9196cda1fb1312ad3f8d60f9819.png

 

...Aproape 3 ani după Ducati (GP21, Qatar).

 

image.thumb.png.ceede272460e3da06ea2c74c29ad3492.png

 

KTM cu jug de carbon.

 

image.thumb.png.348167200b853d14230b23ee95d69455.png

 

Poză clară cu RC16-le fără carene (testul de la Misano). Șasiu "din țeavă" din-ăla nasol deocamdată.

 

image.thumb.png.cfe91579e193c5b9fa62a3e5ff729bdc.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...