PzKpfW Postat August 4, 2023 Share Postat August 4, 2023 Asta confirmă ceea ce încercam să spun: ceilalți au realizat că abordarea asta nu este foarte eficientă și au ajuns să gândească toată motocicleta în jurul conceptului aerodinamic. De unde nevoia (mai ales pentru Yamaha) de a se reîntoarce la CAD și CFD. Bineînțeles, asta presupune bani, timp și mai ales date. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat August 5, 2023 Share Postat August 5, 2023 Acum 15 ore, PzKpfW a spus: Asta confirmă ceea ce încercam să spun: ceilalți au realizat că abordarea asta nu este foarte eficientă și au ajuns să gândească toată motocicleta în jurul conceptului aerodinamic. De unde nevoia (mai ales pentru Yamaha) de a se reîntoarce la CAD și CFD. Bineînțeles, asta presupune bani, timp și mai ales date. eu cred ca, cel putin yamaha si raposata suzuki nu cred ca aveau nevoie de aripioare si alte elemente aerodinamice. E doar parere personala, bazata pe faptul ca ducati a inceput directia asta pentru simplu motiv ca motoreta nu reusea sa vireze... lucru de care nu se plangea yamaha sau suzuki. Posibil sa nu fie adevarat, dar asta e feelingul meu, orice incercare de a pune aero pe yamaha nu a avut absolut nici o imbunatatire. e doar parere personaal, nu am date sau alte informatii. raman deocamdata la parerea ca directia honda si yamaha cu aero nu e cea corecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat August 5, 2023 Share Postat August 5, 2023 3 hours ago, damager said: eu cred ca, cel putin yamaha si raposata suzuki nu cred ca aveau nevoie de aripioare si alte elemente aerodinamice. De acord, cu accentul pe "nu aveau". Între timp, aerodinamica a devenit o parte importantă și integrantă a prototipurilor de GP și ajută în toate fazele: accelerație (apăsare pe față), linie dreaptă (stabilitate), frânare (stabilitate și aderență pe spate), intrare în viraj (apăsare pe roata viratoare), ieșire din viraj (tracțiune pe roata spate). 3 hours ago, damager said: raman deocamdata la parerea ca directia honda si yamaha cu aero nu e cea corecta. Evident că nu. Dar cumva îi văd pe cei de la HRC capabili să schimbe abordarea: au bugetul și mijloacele pentru asta și au arătat că sunt dispuși să facă orice pentru a câștiga. Mai mult, au un prototip similar cu restul. La Yamaha va fi mai complicat: sunt mai conservatori, mai reticenți la schimbare, M1 este o motocicletă foarte puțin față de acum 10 ani. Iar faptul că doar copiază ceea ce văd la concurență demonstrează că nu au mulți specialiști pe partea de aero și mai ales că nu au înțeles bine cum să exploateze acest aspect. Un pachet aerodinamic la Yamaha ar trebui să arate destul de diferit față de restul, motocicleta având niște cerințe diferite față de prototipurile V4. 1 hour ago, PzKpfW said: ajută în toate fazele Și Stoner spune același lucru acum pe TNT Sports 2: în afară de partea de frânare/intrare în viraj, aerodinamica face mult, motiv pentru care Márquez încearcă să câștige ceva timp tocmai pe acea bucată, pentru că doar acolo poate. Și inevitabil greșește și cade. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat August 5, 2023 Share Postat August 5, 2023 Acum 9 ore, damager a spus: eu cred ca, cel putin yamaha si raposata suzuki nu cred ca aveau nevoie de aripioare si alte elemente aerodinamice. E doar parere personala, bazata pe faptul ca ducati a inceput directia asta pentru simplu motiv ca motoreta nu reusea sa vireze... lucru de care nu se plangea yamaha sau suzuki. Posibil sa nu fie adevarat, dar asta e feelingul meu, orice incercare de a pune aero pe yamaha nu a avut absolut nici o imbunatatire. e doar parere personaal, nu am date sau alte informatii. raman deocamdata la parerea ca directia honda si yamaha cu aero nu e cea corecta. Cu ani in urma spuneam si eu acelasi lucru, insa de atunci s-au schimbat multe lucruri. A crescut foarte mult puterea motoarelor, ceea ce a accentuat caracterul subviratoriu si efectul de wheelie, astfel ca elementele aero au devenit obligatorii. Doar din electronica (actuala) nu mai pot fi compensate, cand este vorba de 300+ cp. Cred ca daca Yamaha (probabil si Honda), ar renunta la cativa cp si s-ar concentra mai mult pe partea de sasiu, ca sa puna mai eficient puterea la asfalt, nu ar avea nevoie de elemente aero. Iar cu o electronica de casa, am avea alte ierarhii la constructori. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat August 5, 2023 Share Postat August 5, 2023 Acum 2 ore, xt600 a spus: Cu ani in urma spuneam si eu acelasi lucru, insa de atunci s-au schimbat multe lucruri. A crescut foarte mult puterea motoarelor, ceea ce a accentuat caracterul subviratoriu si efectul de wheelie, astfel ca elementele aero au devenit obligatorii. Doar din electronica (actuala) nu mai pot fi compensate, cand este vorba de 300+ cp. Cred ca daca Yamaha (probabil si Honda), ar renunta la cativa cp si s-ar concentra mai mult pe partea de sasiu, ca sa puna mai eficient puterea la asfalt, nu ar avea nevoie de elemente aero. Iar cu o electronica de casa, am avea alte ierarhii la constructori. Ducati avea nevoie ca mobra nu vroia sa coteasca si rupea pilotii. japonezele trebuiau sa investeasca mai mult in R&D., au preferat sa copieze. isi merita locul acuma, sper sa scoata la iveala spiritul competitiv la japonezi sa mai vina cu inovatii. Asa, castigam toti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat August 24, 2023 Share Postat August 24, 2023 https://www.motorsportmagazine.com/articles/motorcycles/motogp/aprilia-may-race-carbon-fibre-rs-gp-next-week-at-red-bull-ring/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat August 29, 2023 Share Postat August 29, 2023 Dall'Igna vrea reducerea capacității motoarelor la 850cc pentru a reduce vitezele de vârf. Luigi Dall'Igna Der Speed ist jetzt schon zu hoch. Wir müssen ja berücksichtigen, dass die neuen Vorschriften bis Ende 2031 Gültigkeiten haben werden, also in acht Jahren von jetzt. Wenn wir bis dahin mit 1000 ccm weitermachen und den Speed jedes Jahr erhöhen, bekommen wir Probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat August 29, 2023 Share Postat August 29, 2023 Acum 6 ore, PzKpfW a spus: Dall'Igna vrea reducerea capacității motoarelor la 850cc pentru a reduce vitezele de vârf. Jiji vrea schimbare dar fara sa se schimbe nimic. Reducerea capacitatii cilindirce este frectie la picior de lemn. A mai fost redusa odata, dupa cum stim cu totii si nu a avut nici un efect. In realitate, pe langa scaderea performantelor motoarelor, este necesara interzicerea tuturor device-urilor, a elementelor aero, reducerea ponderii electronicii si, desigur, trebuie umblat putin si la "filosofia" pneurilor. Toate chestiunile astea le stie si el si tocmai de aceea si argumentele lui sunt cel putin hilare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat August 31, 2023 Share Postat August 31, 2023 Mult-hulitul și protectorul mărcilor europene Carmelo Ezpeleta le sare în apărare constrctorilor japonezi: vor primi concesii, chiar și fără unanimitate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat August 31, 2023 Share Postat August 31, 2023 F**k, asta înseamnă că MM rămâne la 'onda Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat August 31, 2023 Share Postat August 31, 2023 la 'onda forever! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Septembrie 1, 2023 Share Postat Septembrie 1, 2023 La 31.08.2023 la 15:02, PzKpfW a spus: Mult-hulitul și protectorul mărcilor europene Carmelo Ezpeleta le sare în apărare constrctorilor japonezi: vor primi concesii, chiar și fără unanimitate. Nu de concesii au ei nevoie, ci de un regulament care sa ofere sanse egale in competitie si care sa reduca drastic costurile de participare. Concesiile sunt praf in ochi, ca sa ii tina in competitie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 2, 2023 Share Postat Septembrie 2, 2023 14 hours ago, xt600 said: Concesiile sunt praf in ochi Concesiile i-au ajutat pe Ducati, Aprilia și KTM să fie la vârf acum. Aripi și mai mari pentru Yamaha M1. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat Septembrie 2, 2023 Share Postat Septembrie 2, 2023 (editat) Acum 1 oră, PzKpfW a spus: Concesiile i-au ajutat pe Ducati, Aprilia și KTM să fie la vârf acum. Da... bine spus... "concesiile"... Editat Septembrie 2, 2023 de xt600 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Septembrie 2, 2023 Share Postat Septembrie 2, 2023 La 31.08.2023 la 17:04, apriliacluj a spus: la 'onda forever! nu-mi dau seama, 2 sau 3 straturi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Septembrie 2, 2023 Share Postat Septembrie 2, 2023 La 31.08.2023 la 15:02, PzKpfW a spus: Mult-hulitul și protectorul mărcilor europene Carmelo Ezpeleta le sare în apărare constrctorilor japonezi: vor primi concesii, chiar și fără unanimitate. 15sec avans la start si nici as nu e destul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 Honda a înțeles în sfârșit. RCV-ul arată din ce în ce mai similar cu motocicletele europene. De la carene, la elemente aero, saladbox, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 Acum 32 minute, PzKpfW a spus: Honda a înțeles în sfârșit. RCV-ul arată din ce în ce mai similar cu motocicletele europene. De la carene, la elemente aero, saladbox, etc. doamnelor si domnilor avem un campion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 Nu sunt convins. Poate doar un prim pas spre așa ceva. Cum a spus și Márquez: ca să rămână la HRC, nu vrea să vadă doar evoluții tehnice, ci și oameni aduși de la echipele europene. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilarionciobanu Postat Septembrie 8, 2023 Share Postat Septembrie 8, 2023 Acum 3 ore, PzKpfW a spus: Honda a înțeles în sfârșit. RCV-ul arată din ce în ce mai similar cu motocicletele europene. De la carene, la elemente aero, saladbox, etc. Plus sasiu nou pentru Bradl. Adica nu e Kalex si nici ce au mai avut la inceput de sezon. Tot din zona de sasiuri, Dani s-a dat cu unul de carbon. @Method, ai legatura Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 21 hours ago, ilarionciobanu said: Tot din zona de sasiuri, Dani s-a dat cu unul de carbon. Nu sunt convins, cred că este mai degrabă un hibrid, oțel + CF. Mie nu-mi arată deloc a carbon secțiunea asta: Și tot legat de KTM, structura ram-air-ului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilarionciobanu Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 Nu am vazut poze sau filmari. Ma bazez pe informatiile date de Crafar care a mentionat de el de mai multe ori ieri si azi. Daca am auzit bine ieri, a zis ca e confirmat inclusiv intr-o discutie pe care a avut-o cu cineva de la KTM (Beirer?!?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 9, 2023 Share Postat Septembrie 9, 2023 Cert este că au un șasiu nou, cu elemente de carbon (cel puțin) pe care Pedrosa a concurat și a scos un rezultat bun. De luni, îl vor testa și Binder & Miller. Asta pare să fie noua arie de dezvoltare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Septembrie 14, 2023 Share Postat Septembrie 14, 2023 Yamaha în sfârșit cu conducte de downwash la Misano. ...Aproape 3 ani după Ducati (GP21, Qatar). KTM cu jug de carbon. Poză clară cu RC16-le fără carene (testul de la Misano). Șasiu "din țeavă" din-ăla nasol deocamdată. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat Septembrie 25, 2023 Share Postat Septembrie 25, 2023 https://motorcyclesports.net/pedrosa-suspects-ducati-of-hiding-system-to-keep-rear-wheel-on-the-ground/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=pedrosa-suspects-ducati-of-hiding-system-to-keep-rear-wheel-on-the-ground&fbclid=IwAR0x9SAjbauvKr05OoAZAGL_k7mQqAYD6WxStt3xzXcPC0dGFnXinpU4urM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.