Jump to content

Mers cu pasager ca începător


Rares2005
 Share

Recommended Posts

Acum 21 minute, trigger1 a spus:

De 2 ori mai vizibil (mai perceptibil) de către alţii la 200 mm / 100 mm, sau perceptibil de la distanţă dublă.

Pentru ideea cu 1 m există soluţia cu 3 faruri (2 suplimentare) montate în diametrul de 1m:

Universal-Custom-Motorcycle-Headlight-Spot-Fog-Light-Bar-Kit-Amber-Turn-Signals-Lamp-Led-Driving-Light.thumb.jpg.fff71c54ea7e786d5025c03c833e67e9.jpg

Sau aşa

lighting.thumb.jpg.f039d19e7229dacaff3012d2534129bd.jpg

Adică creşte notabil diametrul sursei de lumină.

Pai tu imi arati ceea ce am spus din capul locului: faruri suplimentare care modifica cum percepe creierul silueta  mobrei.

Nu vad un far de 300 mm diametru. Vad asa cum am spus lumini care fac mobra sa para mai lata si mai inalta, adica mai mare si implicit mai aproape.

In exemplul cu soarele : desi soarele sta cu faza lunga aprinsa nu ne pare mai aproape. Dar ne deranjeaza daca ne uitam drept spre el.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 13 minute, trigger1 a spus:

polarized-sunglasses-big-metal-aviator.thumb.jpg.ca28ac09c58be435dbe6b81da55a9dcc.jpg

maxresdefault.thumb.jpg.4c621ee2a97a1a33af71aa7597837bb1.jpg

Dar pare mai mare decât luna, deci ...

Daca te uiti cu ochelarii aia in soare esti gata cu ochii.

 

Nu te mai strofoca: mergi cu faza lunga. Cand o sa ne intalnim in trafic aprind si eu faza lunga ca sa ma vezi mai bine. Si gata.

 

Daca ai ceva de povestit despre mersul cu pasager pentru colegul incepator acuma ai ocazia.

 

Si las-o balta cu mistourile cu cine a fost profu' de fizica si cu desene de pe net.

Link to comment
Share on other sites

La 13.06.2021 la 12:40, Silver Arrow a spus:

Sincer mie nu imi place sa merg cu faza lunga din doua motive:

- nu este corect fata de ceilalti soferi (cum va simtiti voi cand vine unul ca faza lunga din sens opus?)

- nu rezolva mare lucru din problema ''vizibilitatii motocicletei''

 

Din ce am citit prin articolele ADAC si ÖAMTC motivul pentru care soferii apreciaza gresit distanta pina la motocicleta - de fapt asta este treaba cu ''nu te-am vazut''. Corect este ''nu am apreciat corect distanta pina la tine si m-am gandit ca pot trece''  -  este dat de silueta subtire a motocicletei.  Absolut toti soferii testati ai gresit in privinta distantei pina la moto si automat si a timpului in care moto va ajunge la ei.

 

Concluzia lor a fost ca util este sa se monteze  proiectoare de ceata (de fapt sunt proiectoare suplimentare, dar cum legea reglementeaza farul suplimentar, s-a gasit portitia cu proiectoarele de ceata).

Iar pozitia acestor proiectoare sa fie cat mai departe de corpul motocicletei si cat mai jos, astfel incat sa ''mareasca'' silueta subtire a mobrei si sa pare un obiect mai mare.

 

Legea in jermania zice asa:

- far suplimentar se poate monta daca distanta intre cele doua faruri va fi de maximum 200 mm, simetric fata de axul moto

- daca se pun proiectoare de ceata acestea se pot monta la 250 mm fata de axul moto, deci practic la 500 mm unul de altul.

- pe inaltime distanta fata de far poate fi de la 500 la 1200 mm

 

Acuma avand in vedere ca aceste prevederi sunt in conformitate cu normele EN, normal ar fi sa fie aplicabile si in RO.

 

Daca unii se simt in siguranta cu faza lunga, chiar  daca ii deranjeaza pe ceilalti, ce spun .....

Fiecare decide.

 

Partea interesanta este ca in DE daca circuli cu proiectoare/lampa de ceata aprinse cand nu este cazul iti iei amenda, in AT nu (fiind chiar incurajat soferii sa aiba aprinse proiectoarele de ceata)

 

 

Din moment ce sunt începător, nu am sa afirm acest lucru, doar o sa mi dau cu părerea : din punctul meu de vedere, contează foarte mult și îmbrăcămintea motociclistului. După cum ai zis si tu (sau dumneavoastră, nu știu cum sa ma adresez 🤣) contează mai mult mărimea motocicletei decât lumina pe care o face. Daca motociclistul poarta haine deschise la culoare / reflectorizante, banuiesc ca o sa ajute mai mult șoferii in aproximare distantiei. Noaptea, pe o strada neiluminata, daca motociclistul este îmbrăcat in negru si motocicleta este închisă la culoare, șoferul o sa vadă doar o lumina care poate fi foarte ușor confundata cu altceva 

Link to comment
Share on other sites

Legat de faza lunga,prefer sa ma injure decat dupa ce m-o pleznit,sa spuna ca nu m-o vazut.Injurat,daa' intreg!

Fiecare cum crede de cuviinta. :)

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, asdglasfk a spus:

Exact! Foarte important lucru, neinteles de multi. Culoarea castii si a jachetei conteaza enorm.

Corect si asta! 👍

 

 

Acum 6 minute, Lucian_M a spus:

Până vă bagă vreun tirist în freză o rampă de proiectoare neam cu soarele, de nu o să știți cum să frânați.

Pe timp de zi e suportabil,pe inserat sau noaptea e clar nasol.Doar ca atunci circul cu faza scurta,normal,caci ajunge sa fi vazut.

Link to comment
Share on other sites

Am mers cu un prieten, Shadow 1100 (nu bag mâna în foc), nu știam de ce mă arde la retină când mă uit în oglindă. Când îl întreb, îmi spune că el merge cu faza lungă...

Mai vin unii pe la mine la reparat, mă uit în bord- bec albastru. Deci băieții merg cu faza lungă. N-am curaj să pornesc lunga la mobra, nu o folosesc decât când sunt singur sau pentru vreun flash. Două proiectoare tip spot se văd altfel, reglate un pic în jos, să nu rupă ochii celor de pe contrasens.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, Lucian_M a spus:

Am mers cu un prieten, Shadow 1100 (nu bag mâna în foc), nu știam de ce mă arde la retină când mă uit în oglindă. Când îl întreb, îmi spune că el merge cu faza lungă...

Mai vin unii pe la mine la reparat, mă uit în bord- bec albastru. Deci băieții merg cu faza lungă. N-am curaj să pornesc lunga la mobra, nu o folosesc decât când sunt singur sau pentru vreun flash. Două proiectoare tip spot se văd altfel, reglate un pic în jos, să nu rupă ochii celor de pe contrasens.

Nu am nicun fel de "lampe" auxiliare,daor ce are motocicleta de la ma-sa. :)

Link to comment
Share on other sites

I-am pus să fie. Cum am mai scris, noaptea nu fac cine știe ce diferență, dar ziua merg mult mai relaxat, nu (prea) se mai bagă lumea aiurea în depășiri, nu (prea) mai arăt semnul prieteniei. Bine, de ceva vreme nici n-am mai ieșit cu mobra din curte, dar asta e din alt film, aștept să ieșim din octombrie.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, asdglasfk said:

Exact! Foarte important lucru, neinteles de multi. Culoarea castii si a jachetei conteaza enorm.

 

Si eu sunt incepator si am vazut ca toata lumea sugereaza asta. Nu prea inteleg insa de ce. Pe zi se vede si negru, iar pe noapte nu se vad culorile, se vad doar inscriptiile reflectorizante. Cu ce gresesc? Dimineata/seara, atunci cand e lumina dar e slaba, ar putea fi o mica diferenta. Dar tot ceva cu adevarat reflectorizant (e.g. sticker) va face o diferenta semnificativa. 

Eu ma gandeam sa imi iau o vesta reflectorizanta pentru seara/noapte si sunt sigur ca e totul in regula. In plus, poate las impresia ca sunt gabor si se da lumea la o parte. :D 

Link to comment
Share on other sites

Ca începător, cât o să mergi tu noaptea? Iei un ham reflectorizant și ăla e. 

Am avut și noi haine deschise le culoare, sunt ok pe distanțe scurte sau dacă ai mobra cu protecție maximă la vânt, ploaie și gângănii și nici nu faci offroad.

Link to comment
Share on other sites

Acum 27 minute, ionutpm a spus:

 

Si eu sunt incepator si am vazut ca toata lumea sugereaza asta. Nu prea inteleg insa de ce. Pe zi se vede si negru, iar pe noapte nu se vad culorile, se vad doar inscriptiile reflectorizante. Cu ce gresesc? Dimineata/seara, atunci cand e lumina dar e slaba, ar putea fi o mica diferenta. Dar tot ceva cu adevarat reflectorizant (e.g. sticker) va face o diferenta semnificativa. 

Eu ma gandeam sa imi iau o vesta reflectorizanta pentru seara/noapte si sunt sigur ca e totul in regula. In plus, poate las impresia ca sunt gabor si se da lumea la o parte. :D 

aici intervine fizica. pe un drum iluminat, pe timp de noapte, aceste haine te ajuta foarte mult, fie ca sunt doar colorate sau refectorizante. pe un drum neiluminat insa, te ajuta doar daca din sensul opus se apropie o masina. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Christian 1 a spus:

Legat de faza lunga,prefer sa ma injure decat dupa ce m-o pleznit,sa spuna ca nu m-o vazut.Injurat,daa' intreg!

Fiecare cum crede de cuviinta. :)

Salutare!

Daca acest lucru consideri ca te ajuta, te sustin desi nu sunt de acord cu tine 😊

 

Echipamentul intr-adevar poate sa ajute.  O casca alba, verde fosforescent sau portocaliu fosforescent sunt de mare folos.

Avand in vedere ca majoritatea jachetelor sunt negre, desi mai au cate ceva benzi refelctorizante, nu este rau sa se foloseasca si un ham reflectorizant.

 

Cum foartre corect ai spus: Fiecare cum crede de cuviinta. 👏

Link to comment
Share on other sites

Geaca mea e neagra cu dungi verzi reflectorizante(Fastway).Casca e alba cu dungi negre si verzi nuanta reflectorizanta(Shoei GT Air 1).

Pe mine ma ajuta.Repet,e strict opinia mea personala,care imi da sa mananc carne zilnic(probabil),dar is viu cand mananc... 😊

De foarte multi ani.

Link to comment
Share on other sites

Acum 33 minute, Christian 1 a spus:

Geaca mea e neagra cu dungi verzi reflectorizante(Fastway).Casca e alba cu dungi negre si verzi nuanta reflectorizanta(Shoei GT Air 1).

Pe mine ma ajuta.Repet,e strict opinia mea personala,care imi da sa mananc carne zilnic(probabil),dar is viu cand mananc... 😊

De foarte multi ani.

Si eu sunt viu fara sa folosesc faza lunga,de foarte multi ani.Cred ca mersul atent si preventiv te-a ferit de belele nu un rahat de bec.

 

Link to comment
Share on other sites

Da' cu pasagerul ce-ati facut? L-ati dat jos ? :)

Nu m-a intrebat nimeni dar eu merg cu faza scurta si ziua si noaptea. Faza lunga o folosesc ca avertizare, in 99% din cazuri ziua, cand vad ca baga ochiul vreun sofer de pe contrasens ca sa depaseasca sau cand vrea careva sa intre din lateral in trafic.

Fireste, asta nu e o garantie ca prostul n-o sa fie prost si crede ca incape cu tine pe banda :)

Am observat ca daca mergi noaptea singur pe drum cu faza lunga si trebuie sa schimbi pe scurta ca vine cineva din fata, ai nevoie de un timp ca sa-ti acomodezi ochiul la lumina de intensitate mai mica a farului. Timpul de acomodare depinde de la ochi la ochi si de varsta...etc.

Sa nu uitam ca dupa ce ca dai tu lumina mai incet, mai vine si ala din fata si iti reduce din vizibilitate.

Cine e sofer, isi da seama ca e mobra dupa cum vibreaza farul si de pozitia lui "nefireasca" pe drum.

Cine e prost, o sa fie prost si periculos, indiferent daca ai tu faza lunga sau scurta.

Diferenta e ca ii scoti tu ochii :)

Nu mai invatati copiii la prostii ! Cand vezi ca vine prostul, pregateste-te de franare si daca franezi tare, o secunda asigura-te ca nu vine celalalt prost din spate sa se urce pe tine!

 

Link to comment
Share on other sites

Sau și mai bine de atât , de evitat pe cât de mult posibil de mers noaptea. Nu aduce nici un mare avantaj iar pe drumurile și plaiurile noastre mioritice e pariu cu viața. Asta și pentru că majoritatea motoretelor au iluminarea destul de slabă indiferent cate lumini auxiliare se montează și pentru că multe dube și cazane tdi care consideră că au primit moștenire soseaua. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, Lucian_M a spus:

Te invit la o plimbare cu a mea, să vezi lumină.

Oricum ar fi , tot evit sa merg noaptea. Prea multi se simt bine la adăpostul întunericului și uita de orice reguli de circulație. Vezi in mod special noaptea în orașe unde trecutul pe roșu e sport national

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, adiy32 a spus:

Si eu sunt viu fara sa folosesc faza lunga,de foarte multi ani.Cred ca mersul atent si preventiv te-a ferit de belele nu un rahat de bec.

 

Probabil ca toate la un loc. :)

Acum 16 minute, lacroyx a spus:

Oricum ar fi , tot evit sa merg noaptea. Prea multi se simt bine la adăpostul întunericului și uita de orice reguli de circulație. Vezi in mod special noaptea în orașe unde trecutul pe roșu e sport national

La fel si eu.Daca ma surprinde intunericul in drum spre un target,e altceva.

Link to comment
Share on other sites

Păi nu cred că se echipează cineva la 10-11-12 noaptea ca să iasă la plimbare. La mine se întâmplă să fiu joi la întrunirea moto săptămânală, unde ne adunăm pe la 6 pm și terminăm... când e gata. Iar eu am de pedalat 40 km până acasă.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Christian 1 a spus:

La fel si eu.Daca ma surprinde intunericul in drum spre un target,e altceva.

 

Aia e altceva, situatii in care n-ai ce face

 

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

Păi nu cred că se echipează cineva la 10-11-12 noaptea ca să iasă la plimbare. La mine se întâmplă să fiu joi la întrunirea moto săptămânală, unde ne adunăm pe la 6 pm și terminăm... când e gata. Iar eu am de pedalat 40 km până acasă.

 

Eu cred ca ai fi surprins sa vezi cati ies de la 10 incolo la o plimbare de seara. In general iesitul noaptea cu motorul este favorizat de motoristii pana in 30 sa zic (pe principiul ca e mai liber pe strazi si nu sunt atatea masini). Dupa 30 cand ai mers ceva si ai scapat de accidente si ai cam vazut cum sta treaba (Doamne ajuta sa fie asa), lasi mersul seara/noaptea ca nu e nici o combinatie si nici vreo placere deosebita, si la fel ca si colegii de pana in 30 la fel ies si cei cu masinile la cate o liniuta si un trecut mic pe rosu :))) Cate accidente mortale nu s-au intamplat si nu se intampla seara/noaptea? Nici mama Hi-Viz-ului nu te scapa de "sportivii" care trec pe rosu

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...