Jump to content

Sport-Tourer/Tourer pentru 1.87m cu sotie si bagaje la pachet la ture f lungi


LoveBiciz
 Share

Recommended Posts

Acum 18 minute, Adrian M. a spus:

LEgat de dive, este normal pana la un punct. Apoi, intervine problema reglajelor, daca are asa ceva furca. Rebound dampening este din fabrica reglat mult mai moale decat ar fi cazul, la fel si preloadul. Faci setari, si se mai domoleste si picatul in nas al suspensiei fata.

La o motocicleta gandita din fabrica ca fiind adventure touring si implicit cu o cursa mai generoasa la suspensii, poti sa ii faci tu ce vrei, insa nu cred ca vei gasi un compromis bun intre a diminua efectul de picat in bot pe franare si in acelasi timp sa isi pastreze confort la rulatul peste denivelari. Asta daca are furca reglaj la compresie, ca altfel din  reglaj la preincarcare si revenire nu faci nimic.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 229
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 7 minute, danutu_m a spus:

La o motocicleta gandita din fabrica ca fiind adventure touring si implicit cu o cursa mai generoasa la suspensii, poti sa ii faci tu ce vrei, insa nu cred ca vei gasi un compromis bun intre a diminua efectul de picat in bot pe franare si in acelasi timp sa isi pastreze confort la rulatul peste denivelari. Asta daca are furca reglaj la compresie, ca altfel din  reglaj la preincarcare si revenire nu faci nimic.

Da, da, si da. Asa e, a mea furca nu are reglaj de compresie, am tot probat o pe toate partile. Sweet spotul, din preload si rebound, asa cum cred ca ar trebui sa fie ele, evident ca nu elimina picatul in bot, dar se intampla mai tarziu cumva. Inainte, cand erau toate spre minim/soft, se pleostea imediat, mult mai pronuntat.

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 ore, LoveBiciz a spus:

Merg si la asta :D doar sa vad sigur ca au sambata teste :) 

Vezi ca e alta bestie in functie de hartile de putere. Incepe pe street dar dupa treci neaparat cu suspensia si harta motorului in sport. E alta bestie

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, LoveBiciz a spus:

Incep sa imi dau seama ca ce inseamna ghidon lat nu prea imi place pentru oras cel putin, ca atunci cand trebuie sa iau viraje din scurt de pe loc, trebuie sa ma intind putin dupa ghidon si imi creeaza o senzatie ciudata

Problema e la tine. Ghidonul lat e un plus. Pârghia fiind mai mare, tot ansamblul ghidon/furcă/roată față e mai manevrabil, mai ales pe loc. Probabil te-ai obișnuit cu motoreta aia de SV, cu ghidonul la buric. Pe adventure treebuie să stai altfel pe șa. Fundul în față, cu ouăle pe rezervor, coatele puțin flexate la manevre, nu te întinzi după ghidon, te apleci din bust. 

La adventure ghidonul trece peste oglinzile mașinilor. Doar la SUV-uri și dubițe-i problemă. 

Adaptează-te la vehicul și nu invers. Știu ei, fabricanții, mai bine de ce le-au făcut așa...

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 minute, vis-a-vis a spus:

Problema e la tine. Ghidonul lat e un plus. Pârghia fiind mai mare, tot ansamblul ghidon/furcă/roată față e mai manevrabil, mai ales pe loc. Probabil te-ai obișnuit cu motoreta aia de SV, cu ghidonul la buric. Pe adventure treebuie să stai altfel pe șa. Fundul în față, cu ouăle pe rezervor, coatele puțin flexate la manevre, nu te întinzi după ghidon, te apleci din bust. 

La adventure ghidonul trece peste oglinzile mașinilor. Doar la SUV-uri și dubițe-i problemă. 

Adaptează-te la vehicul și nu invers. Știu ei, fabricanții, mai bine de ce le-au făcut așa...

Imi dau seama ca problema e la mine, ca m-am obisnuit cu semighidoane :D si ca "practice makes it better"

Cand am fost cu F900XR la test, avea ghidon mai mic, nu mic, nu mare ca la GS, Tiger si mi-a fost super ok...la ala era problema cu lipsa spatiului pt pasager :D

:D

Later Edit:
Am programat pentru vineri testul la Yamaha Tracer 9 GT candva dupa 15:30-16:30.
Plec la 15:05 de acasa si din cauza ca era centura plina ochi (fara noi erau toti) am ajuns la MotoDynamics undeva la 16:35.
Domnisoara de acolo ne zice ca nu prea mai avem ce test sa facem in 20 de minute pe centura cat sa ne si formam o opinie despre motor, asa ca ne lasa Tracerul peste weekend cu rugamintea sa nu il dam pe jos, sa nu depasim 600-1000km(motorul de test avea deja 8500km), sa il returnam cat de cat curat si musai luni dimineata sa fie motorul acolo :D 
Imi arata una alta prin meniuri, il seteaza pentru mine (TC = max lvl, Drive mode 2/4), semnam actele, imi da cheia si asfalt uscat.
Cu toata aglomeratia din Bucuresti si cu morcovul in fund cu tot cu iepure si vanator imi ia o ora si ceva ca sa ajung acasa. Saua era setata jos si imi dadea aceeasi impresie ca la F900XR, ca alunec in fata si ca la ceva damburi ma arunca putin in fata.
Suspensia era foarte rigida si am simtit fiecare firicel de denivelare, iar la canale imi sareau plombele.

Pe langa asta am observat ca la curbe prelungite sau giratorii ma luptam putin cu motorul sa il tin pe trasa, ba opunea rezistenta, ba cand insistam dadea sa se culce prea rau.

Cand ajung acasa ma joc putin la setari, schimb nivelul suspensiei din bord si ma joc putin la preload damping pe spate si apoi nu am mai avut probleme cu gropitele de ne fac Romania asa de frumoasa :D 
Ma uit si la cauciucul pe spate si cred ca asta era motivul pentru care opunea rezistenta la curbe, cauciucul era aproape de turism...nu vazuse curbe in viata lui, cred ca doar autostrada.

 

Mai dam o tura pe seara prin Bucuresti, cand e mai liber, toate bune si frumoase.

Astazi am mers cu Tracerul sa vad si KTMurile la ATVRom, m-am urcat pe 1290 Adventure, okish dar prea mare pentru mine(adica scump :D ) iar cele de 890, efectiv nici macar nu m-am putut urca pe una, ba ca erau luate la test drive-uri...ba ca pur si simplu sunt urate cu spume(scuze posesorilor de asa ceva...beauty is in the eye of the beholder).


Ma urc inapoi pe Tracer si dam o fuga sa bem o cafea in Ploiesti la Cafeneaua Natiei si abia acum incepe testul pentru ce ne intereseaza pe noi.
La drum lung pare foarte stabil, l-am pus pe pilot la vreo 80-90kmph si am luat mainile de pe ghidon vreo 2 KM(more or less) si nu a trebuit sa intervin, mici corectii le puteam face si din trunchi.
Parbrizul desi e inaltut si poti sa il lasi mai jos sau sa il dai mai sus, el doar gliseaza pe aceeasi axa si nu poti sa ii schimbi unghiul. Daca e jos de tot aerul imi bate deasupra ( . Y . ) sfarcurilor si ma ventilez ok si am in casca galagie de la vant. Daca parbrizul e ridicat sus de tot, aerul imi bate undeva la nivelul sprancenelor si face un zgomot super naspa (buffeting zic astia in engleza), dar pot sa ma aplec nitel sau sa imi bag capul intre umeri si apoi sunt pe silent mode. Cu toate astea cred ca ar merge un parbriz mai mare la ture lungi si asta stock pt oras.

Am mutat saua pe pozitia mai inalta, care ii si schimba putin unghiul si o face putin mai la orizontala si asa mi s-a parut perfecta ca comfort si ca inaltime. Sotia se plangea totusi ca ii amortea putin un picior, dar din cauza pozitiei ca statea putin intr-o parte sa vada si ea in fata.
Ca si comfort zice ca este peste SV650S, dar sub R1250GS :)) cu mult :))

 

Am si alergat-o putin cu reprize de 160-198kmph si cand depaseam 160 sotia zicea ca simte vibratii puternice in spate, eu prima data nu am luat seama. La intoarcere i-am mai dat asa tare incercand sa urmaresc doar vibratiile si am simtit ghidonul ca incepe sa vibreze undeva dupa 160 pana pe la vreo 175 dupa care se atenueaza, dar dupa viteza aia am inceput sa imi dau seama ca da, vibra spatele si destul de accentuat, dar fara sa imi dea vreo senzatie de instabilitate.
Acum nu imi dau seama daca asta e de la cauciucul uzat neuniform, de la suspensia setata prea pe comfort sau pur si simplu nu e facut pentru viteza aia, desi el duce mult mai mult.

 

Cu toate astea imi dau seama ca, cu niste cauciucuri in stare mai ok ar fi fost alta poveste si cu o suspensie reglata pentru noi de catre cineva cu mai multa scoala.

La consum nu prea m-a interesat.

 

La final i-am facut plinul, am spalat-o si am dus-o inapoi ca imi lasasem masina mea la ei la showroom si aveam nevoie de ea.

Nu m-a durut popo-ul, nu mainile, nu picioarele, nu spatele desi nu a fost cine stie ce distanta, cu SVul as fi inceput sa ma vait.

Acum sa vedem daca gasim un VStrom de 1000 la test pe undeva, pana acum nu am gasit deloc in Buc/Constanta.

Si prin Octombrie sa vina si noua Multistrada de 950.

 

😘 

La 02.09.2021 la 14:47, VyXxer a spus:

not a fan of balene :) 

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 minute, alexcos20 a spus:

Salut!

 

Aveai cumva si side case-urile montate?

Din fericire nu 😂

Tinand cont ca mi-au acordat încrederea sa o țin peste Weekend, am fost destul de stresat și așa la strecuratul prin oraș sa nu cumva sa o ating sau mai grav, sa o dau pe jos.

Dar se conduce f ok și e f stabilă cu centrul de greutate nici f sus, nici jos.

Link to comment
Share on other sites

Eram curios.  Si eu am tot un 9 GT nou, dar nu am ajuns cu el pana la 160 decat cateva secunde, in depasiri :)

Ma gandeam ca poate vibratia e cauzata de side case-uri (prinderea de jos are un pic de spatiu liber)

Edited by alexcos20
Link to comment
Share on other sites

Acum 33 minute, alexcos20 a spus:

Eram curios.  Si eu am tot un 9 GT nou, dar nu am ajuns cu el pana la 160 decat cateva secunde, in depasiri :)

Ma gandeam ca poate vibratia e cauzata de side case-uri (prinderea de jos are un pic de spatiu liber)

Mai mult ca sigur vibrațiile au fost cauzate de suspensia reglata prea moale de mine și drumul așa cum e pe la noi 😬

Link to comment
Share on other sites

In principiu, poti face touring cu orice motor de peste 500 cmc (sunt  o gramada de filmulete cu tot felul de aventurieri pe youtube).

 

Si ca sa sustin ideea de mai sus, vreau sa spun ca am avut Tracer 700, cu care am fost la drum lung (cu pasagera si 3 genti), ultima oara prin Europa (Polonia, Slovacia, Ungaria, etc)....si am peste 1,90m.

Acum am unul de 900 (cu care m-am intors recent din Turcia).

Ca dezavantaje (pentru mine): ghidonul foarte lat (e suparator in orasul aglomerat), garda la sol (o voiam ceva mai mare) si rezervorul de doar 18 L(in conditiile in care daca bagi mana in gaz, papa ceva...)

Tracerul de 700 este excelent in oras, foarte manevrabil si suplu, ma strecuram peste tot cu el.

Tracerul de 900 il folosesc la drum lung, deoarece am si un Versys 650 cu care merg zilnic in oras (la job, cumparaturi, etc).

Link to comment
Share on other sites

Acum 36 minute, Leon a spus:

In principiu, poti face touring cu orice motor de peste 500 cmc (sunt  o gramada de filmulete cu tot felul de aventurieri pe youtube).

 

In principiu poti face touring si cu un Vespa de 300, vazuti de mine cu gagicile in spate tura pe la Sibiu - Brasov si intors in Bucuresti. Cred ca orice peste capacitate asta e deja doar sa ne gadile vanitatea

Link to comment
Share on other sites

Poti face touring si cu scuter de 50, dar din punctul meu de vedere e un chin.

 

Am fost cu J300 pana in Thassos cu sotia si bagaje si a fost ok. Nu a fost cine stie ce trafic, motiv pentru care am facut cu vreo juma de ora peste timpul pe care il facem cu Tigerul. Totusi nu as face o tura de 5000 km cu el, asa cum am facut luna trecuta pentru ca nu se preteaza totusi la asa ceva. Probabil mi-ar fi fost un pic mai usor pe Stelvio de exemplu din cauza centrului de greutate, iar pentru pasager saua e mai confortabila, iar prin Napoli nu ar fi inceput sa ma deranjeze degetele de la stanga de la cat am folosit ambreiajul, dar per total nu e cea mai buna alegere.

 

Eu am zis ca din punctul meu de vedere pentru ture lungi as lua ceva cu 19 pe fata. Am un amic cu un K1600, care e o bijuterie de motocicleta, dar pe care a scapat-o printr-un satuc din Grecia cu stradute inguste si incurcate. Cine a mers ceva mai mult stie genul. Intri intr-o mica piata si fara GPS naiba stie care e drumul ca toate sunt la fel de inguste. Cand esti singur e mai simplu, poti trece mai usor prin situatii mai la limita. In tura asta am dus preloadul pe spate la maxim minus o tura ca sa obtin un comportament ok la gropi si denivelari. In plus te ajuta in situatii in care ai de sarit o bordura de exemplu, nu mai stiu pe unde anume, parca printr-o republica din fosta Iugoslavie la o statie de taxare de pe autostrada ne-am trezit ca nu mergea automatul. Evident erau ceva masini in spate si ar fi trebuit sa astept pana se prindeau de problema si se mutau in alta parte, asa am sarit o bordura si gata. La fel te ajuta cand trebuie sa parchezi pe trotuar si nu ai un loc dedicat sa urci. In plus sunt multe locuri misto care sunt un pic "off the beaten track". Ajungi mult mai usor la ele mai ales cand vremea nu tine cu tine, de exemplu 2-3 km de drum forestier dar dupa o ploaie zdravana.

Link to comment
Share on other sites

Da, o roata de 19 pe fata si implicit garda mai mare la sol, ajuta la denivelari si drumuri proaste (sau cand urci o bordurica sau treci peste o sina de tren).

Ca idee, cu tracerul de 700 nu poti trece fara sa atingi (cu 3 km/h) nici macar peste limitatorul de viteza de la intrarea in tara de la Giurgiu (cele facute din ciment/asfalt)...Bine eu aveam bagaje, dar tot e frustrant.

Link to comment
Share on other sites

Acum 26 minute, Leon a spus:

Da, o roata de 19 pe fata si implicit garda mai mare la sol, ajuta la denivelari si drumuri proaste (sau cand urci o bordurica sau treci peste o sina de tren).

Ca idee, cu tracerul de 700 nu poti trece fara sa atingi (cu 3 km/h) nici macar peste limitatorul de viteza de la intrarea in tara de la Giurgiu (cele facute din ciment/asfalt)...Bine eu aveam bagaje, dar tot e frustrant.

Cum adica nu poti trece fara sa atingi? adica trec eu cu K1600 si nu treci cu Tracer 700?

Link to comment
Share on other sites

La 02.09.2021 la 22:07, LoveBiciz a spus:

 

Am si alergat-o putin cu reprize de 160-198kmph si cand depaseam 160 sotia zicea ca simte vibratii puternice in spate, eu prima data nu am luat seama. La intoarcere i-am mai dat asa tare incercand sa urmaresc doar vibratiile si am simtit ghidonul ca incepe sa vibreze undeva dupa 160 pana pe la vreo 175 dupa care se atenueaza, dar dupa viteza aia am inceput sa imi dau seama ca da, vibra spatele si destul de accentuat, dar fara sa imi dea vreo senzatie de instabilitate.

 

La fel se comporta si generatia anterioara ( 2018 ) cu setarea suspensiilor standard. Daca se mai fac mici reglaje, putin se mai imbunatatesc lucrurile, dar nu cu mult.

Link to comment
Share on other sites

Diud' ce te mai coiesti? strange banul si ia GS-ul si ai uitat ca mai exista si alte motociclete vreo cativa ani :) 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Sergiu_Q a spus:

Diud' ce te mai coiesti? strange banul si ia GS-ul si ai uitat ca mai exista si alte motociclete vreo cativa ani :) 

GS-ul nu îl iei fără 22k echipat cu boxuri și toate cele, poate doar cu o promoție la start de sezon, dar nu vreau sa trec pragul psihologic de 19-20k. As putea sa o iau dacă mai întârzii o luna cu comanda și sa mai pun bani, dar trebuie sa fie și un prag peste care nu trec.

Link to comment
Share on other sites

La 27.08.2021 la 9:42, ianachim a spus:

daca vei scoate capul un pic din granitele romaniei

poti observa

ducati

bmw

honda

motoare incarcate si cu pasager

pe austria predomina bmw

pe italia ducati si ktm

elvetia ducati si bmw

iti spun asta ca de cateva zile

invart rotile prin zona

 

deci nu m am inselat...cu tine m am intersectat  seara pe oberalppass acu 2 saptamani
ps: subscriu la cele scrise si plusez si eu cu : gl 1500, goldwing 1800( da , stiu, sunt un mos de 41 de ani :)) pe care l ajuta mobra sa bage 3000 km in 3 zile fara sa l doara coorul   ), paneuropean 1300

Link to comment
Share on other sites

Ma repet și eu, nu îmi plac balenele 😬

Cu un Goldwing de 350-400kg și cu numai 2 ani de experiența nu o sa ma descurc pe curbe fiind prea mare și greoaie…e greu de manevrat pe loc, greu de întors, greu de strecurat prin oraș.

Si din nou Sport Tourer ma interesa, nu Tourer-Grand Tourer.

 

Momentan ramane in cărți Tracer 9 GT pe care îl iei full echipat cu toate boxurile, crashbaruri și toate făcăturile la 16,6k €, hai 17k fără vreo reducere sau rabla.

 

Vreau musai și testul la Ducati Multistrada 950S ca apare acum modelul nou. Știu ca S-a mai oferit un coleg aici pe forum sa testez, ii multumesc 😬

 

Si Iara musai, test cu R1250RS sau R

 

Vstromul îmi dau seama ca nu ma atrage, dar poate dacă l-as găsi la test …

 

 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, LoveBiciz a spus:

GS-ul nu îl iei fără 22k echipat cu boxuri și toate cele, poate doar cu o promoție la start de sezon, dar nu vreau sa trec pragul psihologic de 19-20k. As putea sa o iau dacă mai întârzii o luna cu comanda și sa mai pun bani, dar trebuie sa fie și un prag peste care nu trec.

Nu vreau sa-ti stric visul dar GS-ul e 24k cu toate cele si evacuare Akrapovic (altfel e 23k).

Link to comment
Share on other sites

Acum 19 minute, SenorPink a spus:

Nu vreau sa-ti stric visul dar GS-ul e 24k cu toate cele si evacuare Akrapovic (altfel e 23k).

Stai chill 😂 nu e visul meu 🤣 e al femeii 

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, SenorPink a spus:

Sigur nu e asta??

 

image.thumb.png.e8ed2ade6791a094229a7bb281a6beb7.png

 

 

Îți place sa bagi râcă in familie 🤨

Din fericire încă nu am văzut-o live…prin Octombrie-Noiembrie mai vedem

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...