Sari la conținut

Conversie Tubeless - Africa Twin Adventure Sports 2018


Postări Recomandate

Salut motociclisti!

Dupa aventurile de anul trecut cu Transalpul - 11000 km in primul an de A, am vandut vaca - in septembrie 2021 - si acum in februarie 2022 am cumparat o Africa Twin 2018 Adventure Sports.
Toate bune si frumoase, am accesorizat-o pe bunul plac si sunt foarte multumit de ea - atasez o poza postarii - doar ca am nevoie de ajutor cu o conversie tubeless.

 

Motivele le stiti cu totii - vreau sa fac pana mai usor, sa fie rotile mai usoare, sa reduc masa si inertia rotationala etc, o grija in minus, simplitate etc

Problema este ca, dupa mult research pe net, inclusiv un topic aici pe forum, nu am gasit nici kitul respectiv in Romania, nici persoana potrivita care sa ma ajute. Inteleg ca procesul este unul relativ simplu, dar eu sunt incepator dpdv vulcanizare moto si cel mai probabil nu am sculele si cunostintele necesare pentru a demonta, monta 2 roti la o motocicleta relativ noua si scumpa, si as avea nevoie de cineva care sa ma ajute cu aceasta operatiune, fie ca e vorba de un service sau un proprietar de africa twin care a mai facut asta inainte si stie exact ce, cum, si cu ce.

 

Ma poate ajuta cineva cu aceasta conversie? Cauciucurile de pe ea sunt Mitas E07+, cred ca sunt TL dar nu sunt 100% sigur.

 

Multumesc frumos,

Dan

PXL_20220211_172904261.NIGHT.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Scuze de off topicul maxim, chiar dacă animat de cele mai bune intentii:

Zilele astea vorbeam cu un prieten bun și i-am zis clar ca se descurca mai ușor în off dacă ar fi avut camere și ar fi lăsat presiunea la 1, maxim 1.2. El o avea la 1.5 și a întrat în niște namoale infernale. 

 

Daca mergi majoritar/exclusiv pe asfalt atunci clar, mai bine tubeless. 

 

Ca să nu fiu inutil total - din ce vorbeam cu un amic cu AT1000 sa zic ca el intenționa sa folosesca adeziv pentru parbrize. 

Ii dau linkul topicului și vad dacă le-a făcut pe ale lui și daca poate recomanda ceva. 

 

Sa o stapanesti cu placere și mulți km faini împreună 🙂

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, merci pt raspuns, stiu ca la offroad mai serios e mai bine cu camere, dar eu merg cam 80/20, si acel 20 e deocamdata light, clar nu namoale sau noroaie, mai am de invatat pana la nivelul ala si oricum merg 90% solo deci daca o scap in namol, am zero sanse sa o scot de acolo la ce vaca e... pana mai fac experienta o sa mai stau pe dinastea mai usoare + asfalt :)

 

ca tot ai zis de presiuni... offtopic intreb si eu, cum ti se pare faptul ca in manual honda recomanda 2.2 fata si 2.8 spate? mi se pare enorm 2.8, n am bagat niciodata mai mult de 2.4 la moto, nu mi s.a parut necesar... pareri?

Editat de danmihai49
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii de sistemul tubliss?

https://www.nordicamoto.ro/piese-consumabile-mx-enduro/anvelope-camere-mousse/1381-tubliss-sistem-tubeless-gen-20?gclid=CjwKCAiAgvKQBhBbEiwAaPQw3K8OQrrZXSQxYLkrXPXVNFuvthQQ6-rH49Nqfawbz0so9bA2HUcRMhoCwscQAvD_BwE

E pentru hard enduro, exact asta face. Se gaseste in varianta de 18" si 21", cam ce ai si tu, nu?

Nu stiu daca e destul de lat ca sa umple si un cauciuc de AT si sa-l etanseizeze bine.

Parca la noi, la enduro, cercul de spate e de 18" cu 2,25, daca-mi amintesc bine. Daca e la fel la AT, se potriveste.

 

Eu unul tot imi montez si demontez singur cauciucurile de pe tubliss, insa o fac cu niste leviere absolut normale, la nivel de hobby. Adica mai zgarii janta, ca la enduro nu se cunoaste. Daca vrei sa iti pastrezi jantele frumoase, mai degraba apelezi la un service de enduro, gen goracing.ro (cei de la podul Constanta). Ei s-ar putea sa aiba tubliss si pe stoc.

 

Uite asa se instaleaza:

 

 

P.S. Noi nu echilibram rotile dupa montare, insa presupun ca la un AT se pot echilibra. Cam asta ar fi singura problema, ca sistemul are papionul ala de aluminiu la valva, si iti dezechilibreaza roata. Si ar trebui sa bagi relativ mult plumb ca sa o reechilibrezi. Dar presupun ca nu e imposibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, danmihai49 a spus:

Problema este ca, dupa mult research pe net, inclusiv un topic aici pe forum, nu am gasit nici kitul respectiv in Romania, nici persoana potrivita care sa ma ajute

Despre ce kit este vorba ? Cu ce ai vrea sa te ajute "persoana potrivita" ? Totul este cam vag in postarea ta.

 

Ai cam 2 optiuni "onorabile" (sa le zic asa) pt ce vrei tu (presupun ca vei sta pe asfalt + forestiere mai light):

  1. Modificari facute de Bartfactory. Pt AT kit-ul e posibil sa fie similar (ca si continut) ca cele pt T7, F800GS. Adica iti vor aplica o banda (e mai degraba un polimer turnat) pt janta spate, iar pt cea fata se schimba janta cu una Excel (plus banda aplicata si pe aceea). https://www.bartubeless.it/?lang=en , https://www.bartfactory.it. Ai acolo catalog cu preturi, "how it works", procedura de expediere, etc. E optiunea cea mai scumpa, DAR pe care as alege-o (avand in vedere ca e o mobra de peste 10k Euro). Daca vrei sa vinzi AT-ul intr-un an atunci nu merita. Daca vrei sa-l tii 3-5 ani, atunci da.
  2. Kit outex tubeless. E practic o banda pe care o aplici tu sau orice atelier moto care a mai lucrat cu asa ceva. Asta vine din Japonia si il gasesti pe ebay. Ultima oara cand ma uitasem pt mobra mea era vreo 500-550 RON. Si ma interesasem si de un atelier unde sa mi-l monteze...din vorba in vorba, mi-a zis cineva sa incerc la RAM's in Otopeni. Nu pot confirma ca ar face asta fiindca am vandut motocicleta si n-am mai apucat sa-i contactez.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scris, ajutor cu manopera, cu operatiunea in sine.

 

Multumesc pt detalii si raspunsuri, am gasit un service moto in Militari care a mai facut asta si ma vor ajuta ei. O zi buna!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cea mai mare problemă o văd cu dejantarea la roata de 21". E foarte îngustă și dacă-i pentru cameră, n-are "umerii" ăia de tubeless... Bine, eu sunt d-ăla care merge cu presiune sub 1 bar, dar chiar ș-așa...

Tubliss nu e recomandat pentru mobre care halesc mulți kilometri pe șosea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 hours ago, mircea.cazachevici said:

Stii de sistemul tubliss?

Salut.
@mircea.cazachevici e ok pentru sistemul tubliss sa mergi mult pe asfalt cu el? sau nu il afectezi cu nimica? daca s-ar gasi si pe 17" parca ar fi o treaba sa pun pe DR asa ceva :D 
 

 

9 minutes ago, Patrick_M said:

Eu mi-am facut rotile cu banda 3M 4412N.

Banuiesc ca poti in continuare sa te joci cu presiunea pe off, nu? Banuiesc ca metoda asta nu e compatibila cu montatul de papioane ca nu prea poti izola in jurul papionului, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, bursyllac said:


 

 

Banuiesc ca poti in continuare sa te joci cu presiunea pe off, nu? Banuiesc ca metoda asta nu e compatibila cu montatul de papioane ca nu prea poti izola in jurul papionului, nu?

Cat ma pot juca cu presiunea la o vaca ca si 950-u? Folosesc Michelin Desert Race si merg cam cu 1,8. Cu mai putin se indoaie roata. Papion doar la camasa, la evenimente. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

29 minutes ago, GoodKat said:

@adidas nu ti-ai facut tu jantele tubeless la SC1000? 

Eu vad o potentiala problema in toata treaba asta cu conversia de la camera la tubeless, problema la care nimeni nu se gandeste iar comerciantii de solutii se fac ca nu aud intrebarea. Ce faci atunci cand vrei sa ajustezi spitele? Mai pot fi ajustate fara sa dai jos siliconul sau banda minune de pe janta? 

Dupa 10 ani, rezista, siliconul e inca moale si pare sa nu-si fi schimbat structura. Pana acum nu au fost probleme cu echilibrarea, spitele inca sunt solide, dar cand va veni timpul, trebuie dat tot jos, curatat, ajustat, reaplicat siliconul. Mie, Bogdan Harea mi-a facut operatiunea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact, ai mare dreptate. Primul lucru pe care l-am facut, cand mi-a venit ideea, am dejantat si m-am uitat sa vad daca are umeri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei, modele vechi de roti pe 21, daca despre ele vorbim, nu au acel umar, de aceea nici anvelopele TL nu prea existau. Evident ca ghinioane exista pe orice fel de janta, dar nu cred ca dejantarea accidentala este cauzata de lipsa acelui umar. Poate fi afectata carcasa, la montaj sau demontaj, presiune, explozie sau duhuri sfinte. Eu personal nu am avut probleme, dar nu zic ca nu exista. Poate, candva, cineva va face o statistica :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 hours ago, _Raul_ said:

din ce vorbeam cu un amic cu AT1000 sa zic ca el intenționa sa folosesca adeziv pentru parbrize. 

Banuiesc ca de mine era vorba, @_Raul_

NU am apucat sa fac conversia inca, din cauze unei "invazii" de rozatoare in asa zis-ul atelier unde aveam de gand sa fac operatiunea.

Ideea e ca eu am mai facut la un Transalp cu adeziv de geam termopan - ideea lui Bogdan Harea:

Pentru etansare, am folosit produsul asta:

https://www.dedeman.ro/timisoara/silicon-neutral-ig-glasseal-den-braven-negru-interior/-exterior-600-ml/p/5001070

 

Pe fata nu am reusit deloc sa umflu roata de 21. Am incercat cu compresorul meu de acasa (unul mic de 24l), am legat cu chinga circumferinta rotii ca sa cracanez anvelopa sa se aseze, apoi am mers la vulcanizare unde aveau compresor serios, dar nu am reusit, asa ca pana la urma am dat jos siliconul si am pus camera.

 

Pe spate a fost ok, m-a tinut din Martie 2016 pana in toamna lui 2018, cand a inceput sa piarda aer, adica umflam roata la 2.5 atm si dupa o saptamana mai avea sub 1 atm. Am mers asa pana in Martie 2019 cand a trebuit sa schimb anvelopa, si din pacate am dat jos siliconul - grosul cu o surubelnita groasa si restul cu o perie de nylon - s-a dat jos destul de usor. Cand am ajuns sa desfac valva, nu mai era stransa- cel mai probabil pe acolo scapa. Valva era fix asta:274720705_1888009361587275_7703729740974416055_n.thumb.jpg.960a253c8ed00893ea4e59a22e4019c9.jpg

Dupa cum se vede nu avea contra-piulita si probabil ca de la vibratii s-a slabit in timp.

 

La AT ma gandeam sa folosesc tot acelasi silicon Glasseal, dar asta are dezavantajul ca trebuie lasat sa se usuce, eu la Transalp am lasat 2 saptamani de la aplicare pana la montajul anvelopei. Cealalta idee este cu silicon de parbrize auto, care se usuca mult mai repede, dar un coleg Africanist a facut cu silicon de parbriz si nu a tinut - DAR!!! a pus silicon doar pe capul fiecarei spite, eu orice pun,va fi ca o banda peste spite - la fel ca in pozele din postul lui Bogdan Harea.

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, Patrick_M said:

Papion doar la camasa, la evenimente. 

:D 

intrebam si eu ca unul cu pana pe DR 650 si care a incercat saptamana asta la garaj sa dejanteze un cauciuc si nu prea a reusit si parca nu m-ar deranja o varianta in care sa nu mai trebuiasca sa tot schimb camere.


 

3 hours ago, GoodKat said:

Si mai este o problema...jantele din cate stiu sunt facute fie TL fie TT. In functie de aceasta specificatie au sau nu umerii in care anvelopa se fixeaza. Lucrul acesta poate duce la dejantare surpriza

eu intelesesem (poate gresit) ca umerii de la TL ar fi mai degraba pentru redundanta. In plus, m-as astepta sa apara dejantarile astea surpriza chiar daca ai camera, in special la rulaj cu presiune joasa, ceea ce mie nu mi s-a intamplat, desi in mod frecvent folosesc presiuni intre 0,9 - 1,2 bari fara sa am papion. mai mult, am vrut saptamana asta, mai pe frig sa dejantez un cauciuc cu presiunea 0 si m-am chinuit o gramada la garaj - nu am reusit. cum zicea si @Patrick_M, mi se pare ca ar trebui sa fie ghinionul prea mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

"Dezgrop" topicul ăsta fiindcă pe net n-am găsit nici un fel de informații: Vreau să fac conversie de la cameră la tubeless. Caut un atelier, ceva/cineva care să facă manevra. Poate să fie și din țările învecinate, dacă aveți experiențe pozitive. Moto în chestiune e o Yamaha Tenere 700.

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, 

Pana la urma pe mine m-a ajutat Sirius cu treaba asta (vopsit jante, rebuild + conversie tubeless), dar a zis ca nu mai face niciodata, se facuse praf pe maini de silicon de parbriz si nu mai vrea sa auda :( am mai auzit atunci de un baiat de la un service din timisoara care mai facea dar am pierdut contactul. Intre timp conversia a tinut fara probleme si inca tine, deci are vreo 2 ani si 25k km de atunci, n-a pierdut aer deloc.

 

Daca nu gasiti pe nimeni, cea mai ok varianta - in afara de jante tubeless de la alpina - ar fi conversie cu trimis roti in italia la barttubeless/excelrims, nu mai stiu cum se numea, dar e o firma careia ii trimiti jantele + cateva sute de eur si ti le da inapoi in 2-3 saptamamani tubeless, dar cred ca fac cu varianta banda 3M. Apropos, cumparasem si eu banda 3M 4412N parca, si inca o am, e suficienta pentru 2 roti cred. am luat rola de 5m. Daca vrea cineva sa faca cu varianta asta, pm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut,

 

  In prezent, din cate stiu in Bucuresti,  Bogdan Harea (

       si  mecanicul Demonu' sau ceva de genu'... ( a facut unor baieti cu CRf 300 din cate am auzit ), mai fac astfel de conversii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergand pe principiul "cine face si desface toata ziua are ce face", nu pricep de ce ai vrea sa faci conversia asta... Ca sa fie mai usoara? Cu cat, cu 200g? Sa ii reduci masa si inertia rotationala? Adica sa ii ridici centrul de greutate? 

Daca era de facut, o faceau direct din fabrica.

Cine se crede mai destept decat inginerii proiectanti, spor la modificari!

Eu cu AT 2016, in 40.000 km nu am facut nici macar o pana si clar nu as cumpara un moto la care s-a facut o astfel de interventie, in conditiile in care cine a facut conversia nu are nici know-how-ul, nici calculele si nici macar tehnologia necesara sa o faca...

Banda 3M....silicon de parbriz...adeziv de etansare geam termopan...pfff....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motivele sunt foarte usor de inteles:

- pana de 10 ori mai usor de reparat cu kit pana auto cu snur, in loc de stat 3h in soare/ploaie cine stie pe unde sa scoti roti, sa dejantezi cauciucuri, sa schimbi camere, mai ales roata spate, good luck :))

- roata mai usoara, cum ai zis si tu, inertie rotationala mai mica, vireaza nitel mai usor, se muleaza mai bine cauciucul pe denivelari si scade si frecarea interna a cauciucului, din moment ce nu se mai freaca de o camera, deci scade temperatura si presiunea de rulaj, mai ales vara.. nu mai zic ca si suspensia actioneaza mai bine cu roata mai usoara (unsprung mass).

- singurul motiv pentru care nu intelegi motivele este faptul ca nu ai facut pana, ai avut noroc :) cine a facut pana la motor, mai ales pe spate, mai ales departe de casa, si a trebuit sa stea nu stiu cate ore sa inlocuiasca camera, la marginea drumului, in cine stie cate grade sau conditii meteo.. intelege foarte usor avantajul unei roti tubeless. e un motiv si pentru care mai toate motoarele non-dedicate-offroad au tubeless. 

Cat despre greutate, la varianta cu camere, nu e diferenta doar de 200g. Daca iei in considerare 2 camere de rezerva + camerele din roti + sculele necesare pentru a repara o pana de camera, dejantat, jantat... ajungi undeva la 3-4 kg in plus pe motor.. nu e tragedie dar nici 200g :) (Si daca nu le iei cu tine, risti sa chemi platforma oriunde mergi, esti la cheremul primului surub/cui... ceea ce e acceptabil pentru oamenii care fac ture bucuresti-brasov, dar pentru cei ce vor sa strabata granite, nu e ok.)

La tubeless ai si roti mai usoare si un kit de pana de 50g. Recunosc ca nici eu n-am avut ghinionul sa fac pana, nici cu camere nici fara, in 45000km, dar am avut prieteni care au facut pana, si niciunul n-a scapat mai devreme de 3h la marginea drumului... unul a stat 3h altul a chemat platforma :)) 

 

E ca la crashbar/crashpad... cine e patit intelege mai bine; 

Acestea fiind spuse, in esenta iti dau dreptate dpdv reticenta cumparare moto cu interventia respectiva, pentru ca nu ai de unde sa stii cat de profi a fost facuta si cat o sa reziste, deci da, aici sunt de acord.

Din punctul asta de vedere, eu am pus filtru obligatoriu de roti tubeless pentru urmatoarea motoreta, motiv pentru care ma uit la africanele mai noi, care vin tubeless din fabrica (oare de ce) :))

Singurul avantaj al rotilor tubed este faptul ca poti scadea presiunea mai mult pentru manevrabilitate si tractiune in offroad mai serios, dar pentru marea majoritate a riderilor - adica pentru asfalt - tubeless e mult mai ok din toate punctele de vedere. Deci da, adevarul e ca nici eu nu as cumpara o motoreta cu o astfel de interventie, as prefera sa iau roti nativ tubeless.. dar in conditiile in care un set de roti noi tubeless costa cat un transalp 2007, e de asteptat sa apara compromisuri si interventii de genul.

 

M-am tot gandit sa-mi comand excelrims sau alpina pentru africana mea 2018, si am incercat sa vand rotile OEM ca sa justific pretul de 1800 eur... dar n-am reusit, asa ca am rezolvat cu 200 eur, bani in care a intrat si vopsitoria electrostatica si conversia tubeless si rebuild-ul... si au iesit superb ❤️ multa apreciere si respect pt Sirius!! nu l-am gasit sa-i dau tag dar daca apuci sa citesti, esti un artist, iti multumesc din suflet.

 

 

20221029_145504~2.jpg

Editat de danmihai49
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, StefanRadu a spus:

Mergand pe principiul "cine face si desface toata ziua are ce face", nu pricep de ce ai vrea sa faci conversia asta...

Se vede ca n-ai pus mâna pe levier pina acum si nu stii cum sta treaba cu rezolvatul penei. Norocosule. Dupa ce o sa afli, primul lucru pe care o sa-l vrei o sa fie o roata TL. Sau chiar doua. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...