Sari la conținut

2. Pertamina Grand Prix of Indonesia 2022


Kagemusha
 Share

Postări Recomandate

Acum 4 ore, Method a spus:

 

Inteleg punctul de vedere al Ducati.Eu sunt pt progres care sa fie transpus pe strada dar chiar e buna ideea celor de la Dorna cu scoaterea acestor...complicatii.Orice motoreta cu asa ceva ar fi f scumpa pe strada si avantajele ar fi minime pt un utilizator normal.

 

F multi rookies veniti cu pluta.

 

Sunt pentru punctul de vedere al lui Stoner: motociclete fara aero, fara gadgeturi, fara electronica prea multa, in care skill-ul pilotului sa faca diferenta. Basca, competitia ar deveni mai ieftina si mai echitabila pentru constructorii si piloti. 

 

Uite, asta este o discutie, care ar trebui facuta. Dar inca este un pic prea devreme.... insa tot nu pot sa nu remarc ca cel putin doi rookies, veniti pe cai mari (campion si vicecampion la Moto2, ambii cu un cap peste concurenta) au rezultate nesatisfacatoare chiar si pentru niste debutanti. Fernandez a terminat ambele curse la mai mult de 40 sec de lider, Gardner la fel, ba chiar in cursa de ieri a terminat la 55 sec de lider. Cu motocicleta cu care Oliveira a castigat cursa. Doar juniorul Binder a reusit sa se apropie la 32 sec si sa ocupe un loc mai acatarii. 

Acum 5 ore, frigider a spus:

 

asta e un sport extrem :) 

 

Tocmai de aceea baietii astia trebuie sa fie foarte echilibrati si cu simtul masurii. Excesele pe ciurcuit pot dauna grav sanatatii.. Cel mai bun exemplu, Rossi... un supercampion, care a stiut sa evite extremele care ar fi putut sa ii puna viata si cariera in pericol. O singura accidentare serioasa in 25 de ani de cariera. 

Acum 2 ore, Mihai66RUN a spus:

Interesanta afirmatia legata de CS27... sunt curios de ce ai impresia ca e fatalau/a fost?

Ei, Stoner nu a excelat niciodata la capitolul psihic si era cunoscut pentru lamentarile in urma unor depasiri mai barbatesti, ale celorlalti concurenti. Cel mai bun exemplu, depasirea din corkscrew, Laguna Seca, 2008, cand Stoner a inceput sa tipe prin toata presa cum l-a pus Rossi in pericol la depasirea din Corkscrew. Stoner un talent, fara discutie, dar facut sa se bata cu cronometrul, nu cu alti concurenti, in aceeasi cursa. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 220
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Sunt pentru punctul de vedere al lui Stoner: motociclete fara aero, fara gadgeturi, fara electronica prea multa, in care skill-ul pilotului sa faca diferenta. Basca, competitia ar deveni mai ieftina si mai echitabila pentru constructorii si piloti. 

nu esti singurul pentru, dar cred ca aia se numeste WSBK? :D 

sau mai precis poate superstock? :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

50 minutes ago, danypop said:

Adevărul e că în era Bridgestone... Parcă nu se pierdea așa neașteptat fața... Cu Michelin îți poți lua o pungă de semințe și cât ai spart 2 bucăți, este careva pe jos...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Mihai66RUN a spus:

Adevărul e că în era Bridgestone... Parcă nu se pierdea așa neașteptat fața... Cu Michelin îți poți lua o pungă de semințe și cât ai spart 2 bucăți, este careva pe jos...


intresant e ca la mandalika multi au pierdut si spatele. La ultima cazatura a lui MM,  nici macsr nu era in apex cand a plecat spatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

A fost un caz izolat datorită problemelor pe care le-a avut Honda cu guma spate în Indonezia. A spus că va fi nevoit să forțeze, a forțat puțin prea mult, aia a fost.

 

Intră în aceeași categorie cu elementele aerodinamice. Dar făcând o paralelă, câte dintre invențiile din F1 se aplică la automobilele stradale?

La fel si Lorenzo - a fost nevoit sa forteze,nu simtea motoreta si cu toate astea forta,a fortat putin prea mult - fisura de coloana.Salut.

La cata cazatura a fost,si aici putea fi la fel.

Aici nu e ca la F1 - am fortat am rupt masina "sorry guys".Nu,aici pilotul se rupe in locul masinii.Deci mi se pare ca greseste Marquez - una e sa o mai comiti cum o comitea fin pt ca se ducea peste limita si pierdea (sau salva in extremis) fata,alta e ceea ce face el aici,si care seamana masiv cu Jerez 2020 si aceeiasi disperare.

In fine,pana la urma fiecare pasare pe limba ei piere.Sper insa ca aceasta racheta de highside - numai in era 500 2T se mai vedea asa....si la Luca Marini la LeMans,dar tot nu a zburat asa sus ca MM...si totusi ala e rookie,are o scuza.

 

Deloc nu intra in aceeiasi categorie ca aero.Aero makes sense pt ca s-a ajuns intr-un punct in care si motoarele de strada pe full gaz derapeaza incontrolabil si efectiv nu se poate pune puterea la pamant,decum astea de aproape 300 de cai.Deci nu mai are sens puterea motorului daca nu exista ceva apasare pt ca sunt mult peste limita.Iar aero e greu de "gandit" dar simplu de executat si deloc complicat plus ca nu necesita nici un extra work din partea pilotului.

Si nu se poate strica.

Iar la moto de strada la fel - sunt niste winglets.O suspensie adaptiva costa mii de euro,2 winglets costa...30e?

 

F1 nu se aplica in nici un fel la auto de strada,F1 e in spaceage era...in afara de capitolul hibrid/electric unde F1 e mult in spatele Tesla si al americanilor,cred ca datorita regulamentului ce deja e depasit din acest punct de vedere - tehnologia masinilor electrice e peste F1 deja.

Dar nici nu cred ca are cineva pretentia sa se aplice F1 la masinile de strada.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, xt600 a spus:

Sunt pentru punctul de vedere al lui Stoner: motociclete fara aero, fara gadgeturi, fara electronica prea multa, in care skill-ul pilotului sa faca diferenta. Basca, competitia ar deveni mai ieftina si mai echitabila pentru constructorii si piloti. 

 

Uite, asta este o discutie, care ar trebui facuta. Dar inca este un pic prea devreme.... insa tot nu pot sa nu remarc ca cel putin doi rookies, veniti pe cai mari (campion si vicecampion la Moto2, ambii cu un cap peste concurenta) au rezultate nesatisfacatoare chiar si pentru niste debutanti. Fernandez a terminat ambele curse la mai mult de 40 sec de lider, Gardner la fel, ba chiar in cursa de ieri a terminat la 55 sec de lider. Cu motocicleta cu care Oliveira a castigat cursa. Doar juniorul Binder a reusit sa se apropie la 32 sec si sa ocupe un loc mai acatarii.

NU sunt pentru punctul de vedere al lui Stoner,adica nici motorete ca in 1998 dar nici suspensie adaptiva pt ca deja incepe lumea sa o ia razna.Adica suspensia adaptiva e interzisa si in F1 unde sunt bani de 20 de ori mai multi.Se exagereaza.

 

Mai,campionii din clasele inferioare e normal sa vina in gp...(desi cateodata ii cheama AM si au stat 4-5 ani pana sa ajunga campioni acolo dar meh).Si Fernandez....era campion in mod normal.Ok hai sa zicem ca se califica it's a close second.Adica omul stie cu mingea.

Dar Binder cel mic?Serios?Nu zice nimeni - poate are potential,dar de ce naiba il aduci in gp acum?Sa il lase bai nene sa isi faca stagiile de pregatire sa se cearna in moto3 moto2.

Dar poate daca nu reusesti sa iei un campionat (sau hai macar sa iesi vice) la clasele mici de 5 ani inseamna ca iti lipseste ceva nu?E o problema acolo zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Method said:

Deloc nu intra in aceeiasi categorie ca aero.

 

Mă refeream în ceea ce privește relevanța și aplicabilitatea pe stradă.

 

2 hours ago, Method said:

F1 nu se aplica in nici un fel la auto de strada,F1 e in spaceage era...in afara de capitolul hibrid/electric unde F1 e mult in spatele Tesla si al americanilor,cred ca datorita regulamentului ce deja e depasit din acest punct de vedere - tehnologia masinilor electrice e peste F1 deja.

 

Mi se pare mult mai complicat să faci un hibrid decât o electrică.

 

2 hours ago, Method said:

Dar nici nu cred ca are cineva pretentia sa se aplice F1 la masinile de strada.

 

Pe partea de motor - ba da. Tocmai de-asta s-a ajuns la niște "camioane" de aproape o tonă cu un tren rulant hibrid și un ICE subdimensionat care pune foarte mult accentul pe eficiență. Dar eu făceam referire la partea de aerodinamică, care înghite o mare parte din buget în F1 dar care nu are practic nicio aplicabilitate pentru stradă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Posibil, dar toată disucția a devenit irelevantă în cadrul unei curse în care nu s-au folosit acele gume. Mai interesant/amuzant este elementul cu problema pe care a avut-o Pol cu casca. Nu este pentru prima dată când HJC se face de râs în MotoGP.

 

image.thumb.png.568ce74107ec8b986eba28fad8cedec1.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, PzKpfW a spus:

Mă refeream în ceea ce privește relevanța și aplicabilitatea pe stradă.

Si eu la fel.

Pui 2 winglets pe moto de strada - nu mai ridica nasul pe accel si are grip mai mare.Win-win.Consuma mai mult dar nu cred ca intereseaza pe nimeni.Pui adaptiva...nu cred ca un user normal va simti mare lucru fata de o suspensie "clasica" buna.

Winglets nu cer de mancare nu cer intretinere samd,sunt pasive.O suspensie adaptiva - a facut bmw nu? - e ceva f complicat si costisitor.

Daca trantesti motoreta si se strica winglets,schimbi carena.Daca se strica suspensia adaptiva...intri in a world of pain.

Acum 29 minute, PzKpfW a spus:

Mi se pare mult mai complicat să faci un hibrid decât o electrică.

Da.Este.Insa 1.hibridul e pe cale de disparitie,deci nu mai are nici o relevanta pe strada.2.tehnologia motoarelor electrice deja era superioara pe strada inca din 2014 de cand s-a venit puternic cu asta in F1.Alcatuire,voltaj tot tot.De baterii nu mai zic.Ii tine nasol in frau cu acei 4MJ parca si 33s/tur.

Acum 31 minute, PzKpfW a spus:

Pe partea de motor - ba da. Tocmai de-asta s-a ajuns la niște "camioane" de aproape o tonă cu un tren rulant hibrid și un ICE subdimensionat care pune foarte mult accentul pe eficiență. Dar eu făceam referire la partea de aerodinamică, care înghite o mare parte din buget în F1 dar care nu are practic nicio aplicabilitate pentru stradă.

Repet - hibridul e o struto-camila pe cale de disparitie.Se vand doar pt ca beneficiaza de aceleasi inlesniri la taxe ca si electricele.Dar deja electricele au luat-o in fata din toate punctele de vedere.In concluzie eu nu sunt de aceeiasi parere cu tine - eu nu cred ca au vreo aplicabilitate reala pe strada.

Pe partea de ICE intradevar cu injectia directa samd sunt way ahead dar nu stiu daca mai intereseaza pe cineva cand toti marii producatori vor sa treaca pe electric (pt ca ii costa mai ieftin sa faca masini electrice...si pt ca li se impune).Iar pe partea de hibrid - am zis deja.

Cu aero perfect de acord.Insa la partea de aero strica FIA care tocmai acum a schimbat regulile aero masiv declansand o masiva investitie in acest capitol din partea tuturor echipelor si dand oarecum frau liber la un downforce masiv datorita ground effectului.Asta pe langa suprafata marita a eleronului spate.

Acum 11 minute, PzKpfW a spus:

Mai interesant/amuzant este elementul cu problema pe care a avut-o Pol cu casca. Nu este pentru prima dată când HJC se face de râs în MotoGP.

Lorenzo nu?El a intrerupt contractul cu HJC si s-a mutat la Shark...care parca arata senzational cu acest Darth Vader look.

Si Pol a patit-o i s-a desprins captuseala?Penibil.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Mihai66RUN a spus:

Adevărul e că în era Bridgestone... Parcă nu se pierdea așa neașteptat fața... Cu Michelin îți poți lua o pungă de semințe și cât ai spart 2 bucăți, este careva pe jos...

Da, fata de era Bridgestone, se cade mai mult. Uite aici un articol interesant, din 2019 in care ai si niste grafice sugestive cu rata accidentelor incepand din 2010: https://www.motorsportmagazine.com/articles/motorcycles/motogp/why-did-motogp-s-crash-rate-drop-almost-third-2019

Cresterea numarului de cazaturi este sensibila, incepand cu 2016. Insa nu este numai o chestiune de compozitie, ci si una care tine de diametrul rotii. Tot in 2016 s-a trecut de la roata de 16,5 inch la cea de 17, conditie pusa de Michelin, din motive de continuitate comerciala. Asta a adus o serie de modificari in comportamentul motocicletei. Imi aduc aminte un interviu (cred ca la o conferinta de presa) al lui Rossi, dupa ce a testat prima data Michelin-urile, in care spunea ca rotile de 17 penalizeaza mult mai repede orice gresala a pilotului. Din pacate nu gasesc acel video, dar stiu ca i s-a pus o intrebare in legatura cu diferentele dintre cele doua dimensiuni de pneuri. Poate gasesc colegii. 

Acum 36 minute, PzKpfW a spus:

Posibil, dar toată disucția a devenit irelevantă în cadrul unei curse în care nu s-au folosit acele gume. Mai interesant/amuzant este elementul cu problema pe care a avut-o Pol cu casca. Nu este pentru prima dată când HJC se face de râs în MotoGP.

 

image.thumb.png.568ce74107ec8b986eba28fad8cedec1.png

Discutia este relevanta, in masura in care Michelin poate recidiva. Pugi vrea sa aibe o discutie cu ei, din cate rezulta din articol. 

Pol sa treaca la Shark.. :) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zice ca nu e un episod asa de nasol ca cel din toamna insa...."for now we have to rest".

 

Sa speram ca se reface insa anul asta nu mai e de rupere.

De aia zic - nici nu simte aceasta moto,are si probleme si el face asemenea vanjosii....nu are cum sa iasa bine.

Probabil pe sfarsit de sezon sa mai miste ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa fim realisti. Nu poate sa o duca, inca trei sezoane de contract, din diplopie in diplopie... pentru ca la orice cazatura mai serioasa, problema va recidiva iar si iar. Nu numai ca este periculos pentru el, dar incurca si echipa, mai multe sezoane. Este vorba si de o caruta de bani, care nu livreaza performantele asteptate. Cred ca pana la finele acestui sezon vor avea loc unele discutii si se vor lua niste hotarari. 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca il da nimeni afara pe MM.Ar fi aberant.Mai ales ca Honda fara el e....s-a vazut in 2020.

 

In alta ordine de idei,incepand din 2023 sunt interzise front ride height devices.

Ramane hole shot device pe spate doar pt start.

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, danypop a spus:

'onda asta face deja de 2 ani, așteaptă sa-și revină memel! Acu' măcar au făcut o motoretă cu care pare că pot merge și alții. 

Nasol dacă își încheie așa cariera, dar singurul vinovat e el însuși cu ambiția aia a lui prostească... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Honda fara el e....s-a vazut in 2020.

 

Acum e alta Honda. Trebuie sa livreze performanta, e adevarat. Pana acum rezultatele sunt promitatoare, exceptand discutia despre cauciucuri.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, Method said:

Si eu la fel.

Pui 2 winglets pe moto de strada - nu mai ridica nasul pe accel si are grip mai mare.Win-win.Consuma mai mult dar nu cred ca intereseaza pe nimeni.Pui adaptiva...nu cred ca un user normal va simti mare lucru fata de o suspensie "clasica" buna.

 

Depinde. Personal cred că unor elemente aero derivate din MotoGP (veci cum are Panigale V4 de ex) le simți eficacitatea dacă te dai tare, pe circuit. Pe stradă sunt aproape irelevante. Cât despre preț, te las pe tine să vezi cât te poate costa o aripă din-aia ruptă :) 

 

Suspensiile adaptive din MotoGP sunt irelevante pentru stradă în primul rând prin acționare; regulamentul cere să fie un sistem mecanic, acționat manual de către pilot. Suspensiile electronice de stradă au deja sisteme anti-dive și anti-squat acționate automat, electric. Motiv pentru care ce fac ei în MotoGP nu are sens pentru stradă.

 

5 hours ago, Method said:

tehnologia motoarelor electrice deja era superioara pe strada inca din 2014 de cand s-a venit puternic cu asta in F1.

 

Supraestimezi puterea și dezvoltarea electricelor. Vezi cât de lente și limitate sunt monoposturile de Formula E. Iar hibridul mai are destule zile înainte: este mai frugal decât un motor termic simplu și nu are toate dezavantajele inerente ale electricelor (autonomie, timp și nevoie de încărcare). Pe termen lung electricul este viitorul, doar că este un viitor relativ îndepărtat încă.

 

5 hours ago, Method said:

Si Pol a patit-o i s-a desprins captuseala?Penibil.

 

Nu a spus exact ce s-a întâmplat, doar că a avut probleme de vizibilitate din cauza căștii. Am făcut paralela cu Lorenzo pentru că doar atunci am mai auzit de o problemă de cască în MotoGP. Și culmea, tot cu HJC. Dacă ar băga în dezvoltare și finisaj câți bani le bagă marilor piloți ca să le folosească echipamentul probabil că nu s-ar întâmpla.

 

2 hours ago, Method said:

In alta ordine de idei,incepand din 2023 sunt interzise front ride height devices.

Ramane hole shot device pe spate doar pt start.

 

Din contră, din câte înțeleg rămâne holeshot-ul pe față, care se acționează o singură dată, la start - 

 

image.thumb.png.e097f3a20ea0744da6555ebe302aec52.png

 

În continuare nu-mi este clar dacă squatting device pentru spate va fi legal la start.

 

Legat de "cât de terminată este cariera lui Márquez", David Emmett are probabil o perspectivă și o părere mai relevantă:

 

 

Marquez knew the risks, though. We asked him at Sepang if he was afraid that another crash would cause the double vision to return. "When I spoke to my doctor, it was my first question. If I crash in the Malaysia test, what is the possibility to create the same problem again?"

 

"And the answer was clear: the possibility is the same that you will have in two years. The nerve problem is there. If you crash tomorrow or you crash in two years and you touch that nerve again, it will be damaged." He probably hoped it wouldn't be quite so soon, though.

 

Addendum: We mere mortals fail to understand the sheer incredible force of will these athletes have, their desire to compete and to win. Think of Doohan. Nearly loses a leg, comes back to race with his boots filling with blood, because there was still a chance.

 

So, to the question, is this the end of Marc Marquez career? The correct answer is, not if Marc Marquez has any choice in the matter. He is still hungry.

Being willing to sacrifice literally everything, including your health and potentially your life, just to prove you can ride a motorbike round in circles faster than anyone else is not a sensible or psychologically healthy attitude, in any way, shape or form. Yet racers do it.

 

This is what people who aren't elite athletes don't understand. For us, it is entertainment, passion, excitement. For them, it goes to the very core of who they are. It is foolish to expect them to make rational decisions.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to 2. Pertamina Grand Prix of Indonesia 2022

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...