Sari la conținut

Cardan, lanț sau curea?


paulchelaru
 Share

Postări Recomandate

Salut!
Dupa cum scrie si in titlu, as vrea sa stiu niste avantaje si dezavantaje pentru cele trei transmisii ca sa ma pot hotarî ce sa aleg. Voi ce recomandati? (mentionez ca vreau cruiser/chopper A2).

Editat de paulchelaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 70
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pentru A2 ma tem ca nu prea ai de ales... 

Shadow 750 si Dragstar 650 pe cardan sau restul lumii pe lant. Stii vreuna pentru A2 pe curea?

 

Oricum e ultima ta grija, modul cum se face transmisia la roata spate. In 2-3 ani o schimbi si atunci chiar iti iei ce vrei.

 

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, paulchelaru said:

Salut!
Dupa cum scrie si in titlu, as vrea sa stiu niste avantaje si dezavantaje pentru cele trei transmisii ca sa ma pot hotarî ce sa aleg. Voi ce recomandati? (mentionez ca vreau cruiser/chopper A2).

 

Cred ca sunt miliarde de cuvinte pierdute pe aceasta tema. Cauta pe net avantajele si dezavantajele, si vezi cu care poti trai. 

Faptic, majoritatea motocicletelor au transmisia pe lant. Asta spune multe, doar ca lantul are nevoie de mentenanta constanta, care poate fi deranjanta.

Cardanu, mai ales la modelele vechi, te departa de orice gram de sportivitate, venea cu comportament ciudat pe acceleratie/franare...dar, arata optic mai bine pe motor, si nu ai mentenanta aproape deloc. De accea a fost montat deregula pe cruiser/chopper, care nu au valente sportive, sau pe adventure bikes din motive evidente

Cureaua...nu stiu sa-ti spun, logic ai avantajele lantului dar si cele ale cardanului (zero mentenanta), dar probabil ca trebuie schimbate mai des si stiu ca sunt scumpe. Daca erau asa de bune, cred ca le vedeam pe mult mai multe modele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@paulchelaru: pentru categoria A2, cum spune @TETEA., optiunile sunt foarte limitate în ce privește transmisia finala pe curea/cardan.

 

La modul general, dacă vrei să te documentezi despre ce înseamna fiecare dintre ele, în loc să asculți sfaturi date după ureche, dă un research cu orice motor de căutare după "motorcycle final drive systems". Spre exemplu, uite aici un articol în care problema este tratată exhaustiv.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt cruiser choper e clar: cardan, n-ai nevoie de reactivitatea lantului, iar cureaua nu prea o gasesti pe cruisere de a2. plus cureaua e recomandat sa o schimbi cand iei cotetul ca sa stai fara griji.

Cardanul are mentenata usoara

Lantul necesita atentie constanta

Cureaua doar sa o schimbi la timp si sa o verifici din an in paste pt uzura sau crapaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, paulchelaru a spus:

Salut!
Dupa cum scrie si in titlu, as vrea sa stiu niste avantaje si dezavantaje pentru cele trei transmisii ca sa ma pot hotarî ce sa aleg. Voi ce recomandati? (mentionez ca vreau cruiser/chopper A2).

Salut

Nu cred ca transmisia este criteriul principal la alegerea motocicletei.

Multe sunt pe lant si lantul e cu mentenanta constanta.

Pe curea ai Kawasaki EN454, 500 sau Suzuki Savage.

Iar pe cardan pt A2: Virago 535 sau Dragstar, dar ambele trebuie limitate pt A2. 

 

Parerea mea ca ar tebui sa te orientezi spre transmisia cu lant ca sa ai mai multe optiuni de alegere.

 

Just my 2 cents.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 14 ore, sasesase a spus:

Cardanu, mai ales la modelele vechi, te departa de orice gram de sportivitate, venea cu comportament ciudat pe acceleratie/franare...dar, arata optic mai bine pe motor, si nu ai mentenanta aproape deloc. De accea a fost montat deregula pe cruiser/chopper, care nu au valente sportive, sau pe adventure bikes din motive evidente

Primul meu motor a fost VN 1500 SE din 2004 pe cardan.

Nu am sesizat nicio problemă la frânare sau accelerare. Bine, fiind și începător era mai greu.

Dar l-am avut vreo 5 ani.

Am avut K1200LT cam 9 ani.

Am GTR1400 de vreo 4 ani.

Zero probleme de comportament sau tehnice.

Iar legat de sportivitate, GTR ul în mâna unui motociclist priceput stă lângă multe motoare ss cu pretenții.

 

Sfatul meu este limpede,  cardan și nu vei avea nicio bătaie de cap.

Acum 14 ore, sasesase a spus:

Faptic, majoritatea motocicletelor au transmisia pe lant. Asta spune multe,

Ai dreptate, dar nu ai ghicit motivul.

În afară de ss, lanțul este pus majoritar din rațiuni economice.

Gândește-te cât costă o transmisie simplă pe lanț unde ai 3 elemente - foaie,  pinion și lanț și ce presupune complexitatea unui cardan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, patrick1 a spus:

Numai la motociclete cu lanț neprotejat în carcase /ghidaje și expus la praf /nisip :moron:

Alternativă:

image.thumb.png.eb27dadc4f4f803544e821cdc02cc98c.png

Erau bune acele burdufuri dar oare cate modele gasesti care sa nu fie mai vechi de 30-40 de ani? Si cate sunt din categoria chopper/ cruiser?

Deci lantul e cu mentenata :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, ENEOS a spus:

Nu au toate cardan, există și cu lanț! 😉

Screenshot_20220927-093434_Facebook.thumb.jpg.46cc79e157beb07e3cfdccadb315f6c4.jpg

 

Shadow 750 cu lanț

Da, modelele mai vechi.

Dar cu lant avea de ales intre mai multe modele, relevant mi s-a parut sa aduc in discutie modelele pe cardan care l-ar putea interesa.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

Mda ... la modelele moto actuale, lanțul de transmisie este ”gândit” fără protecție la praf /nisip, robinetul de benzină este ”gândit” fără pahar decantor de apă și fără filtru de benzină /”pești”. Ba chiar și motorul este ”gândit” fără lampă de control /încărcare la generator iar la unele și fără bec de ”neutral”. Aștept cureaua dințată de distribuție, din plastic.

Pentru mentenanță cât mai frecventă :)

 

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Multe fără bec de presiune la ulei! Babele erau 2t , nu le trebuia  știu. :D

Off topic

Asa-i cum ziceci. Pe de alta parte, cea mai veche japoneza pe care am avut-o era din 1991, restul toate au fost mai noi. La niciuna nu am avut probleme din cauza ca nu au avut filtru si pahar decantor, in schimb la Voshod si la MZ, cu toate ca aveau si filtru si pahar am avut de multe ori probleme cu mizerie in carburator. Lampa de control, poate ca era buna desi nu am avut nici problema asta la nicio japoneza pe care am detinut-o. Iar bec pt presiune de ulei au cam toate astea noi.

 

Sunt de acord ca motocicletele noi sunt pline de plasticuri si chestii care sunt gandite sa se strice in timp, dar sunt si chestii care erau pe motoarele vechi, care acum nu-si mai au utilitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, zo10000 a spus:

 

Off topic

Asa-i cum ziceci. Pe de alta parte, cea mai veche japoneza pe care am avut-o era din 1991, restul toate au fost mai noi. La niciuna nu am avut probleme din cauza ca nu au avut filtru si pahar decantor, in schimb la Voshod si la MZ, cu toate ca aveau si filtru si pahar am avut de multe ori probleme cu mizerie in carburator. Lampa de control, poate ca era buna desi nu am avut nici problema asta la nicio japoneza pe care am detinut-o. Iar bec pt presiune de ulei au cam toate astea noi.

 

Sunt de acord ca motocicletele noi sunt pline de plasticuri si chestii care sunt gandite sa se strice in timp, dar sunt si chestii care erau pe motoarele vechi, care acum nu-si mai au utilitatea.

 

Asta.

Plus ca un lant din ziua de azi, asa expus cum e el, tine si peste 20000 km, adica cat mergea Simsonul toata viata lui, timp in care reparai capital motorul de 4 ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, l.u.v said:

În afară de ss, lanțul este pus majoritar din rațiuni economice.

 

Nu chiar. Pe lângă complexitate și cost, cardanul este și greu și este transmisia finală cu cea mai mare pierdere de putere. Nu merge pus pe motoare medii și mici.

 

În rest sunt de acord, pe motoare mari (peste 1000cc) și cu orice altă destinație în afară de pur sportivă, cardanul este ce trebuie.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24% pierdere de putere prin transmisia cu cardan? 😱

Nu stiu exact cat este pierderea dar cifra de mai sus este o balarie.

Iata si argumentul: pai daca pierzi 24% din 35 kW cat are un Shadow, inseamna 8,4 kW. Pai inseamna sa umbli calare pe resou, si inca unul tzapan, avand in vedere ca acesti kW se transforma macar 95% in caldura (restul or pili si ei dantura). Eu nu am simtit sa duduia precum soba transmisia cardanica de la mobra.

 

Si pierderea de 18% pe curea este gresita. Ar mirosi a cauciuc ars cureaua de la Kawa, chit ca este din kevlar.

 

Am vazut ca nu va plac mobrele cu cardan, dar mai revizuiti cifrele 🧐.

O sa verific si eu pierderea dintr-un angrenaj conic.

 

Basca ca daca era asa cum spuneti voi, ramaneu masinile precum caleasca cu motor a lui Daimler, cu transmisia pe lant :crack:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Lucian_M a spus:

Din părți la roată. 

Nici nu ar putea altfel

Puterea la roata este influentata de multi consumatori care pot fi diferiti pe masini cu acelasi motor

 

 

 

Editat de Tzitzicat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Kristian K a spus:

Ionut,cand producatorul iti da ca ai x cp la masina,ii ai la roata sau la vilbrochen?

De unde scoti ca nu plac mobrele cu cardan?De ce generalizezi asta?

 

Salutare!

Am exagerat si eu placutul, precum pierderea de 24% 😉

Sa ai pierdere pe un lant cinematic relativ simplu, de la motor la roata de 24% mi se pare urias.

Este evident ca eliminarea a doua transmisii conice prin folosirea lantului, duce la pierderi mai mici, dar chiar de 8 ori mai mici...

Acuma sunt prins cu treaba, dar o sa revin cu pierderea intr-un angrenaj conic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Kristian K

Am gasit: un reductor conic are randament 98-99%

Reductorul hipoid, asa cum este transmisia finala de la BMW (care este tot un reductor conic dar cu axe ce nu se intersecteaza), are randament o leaca mai mic, respectiv 96-98%. Dar are avantaje de ordin constructiv la mobra.

Asa ca nici vorba de 24% pierdere.

O pierdere totala cu 2 angrenaje plus cardanul de vreo 4-5% este rezonabila.

Probabil ca cei 24% fac referire la altceva.

Daca poti sa mai gasesti treaba pe net, studiem si noi sa vedem ce a vrut sa spuna autorul

Castiguri de putere de cateva procente prin ajustarea unor componente, este perfect normal.

Vrei galagie mai mica, strangi toba de gat si pierzi putere.

Vrei putere mai mare, modifici cantitatea de aer de la admisie, bagi mai mult gazolina si gata lucrarea. Dar nu mai iese norma EURO si dB. 🙈, asa ca na belea.

 

Daca puterea este data in bhp (brake horsepower) este tot masurata pe stand, ca in filmul tau. Apoi mai depinde de norma: mergi pe DIN ai puterea masurata cu toti consumatorii pe masina, daca ai puterea SAE (aia de la americani) este puterea masurata fara consumatori (inclusiv fara esapament) , si da mai bine ca este mai mare 😊

 

Revenind la cardan: @paulchelaru  daca mobra are transmisia cu cardan nu se petrece mare lucru, nici in bine si nici in rau. Nu mai ai treaba cu mentenanta lantului.

Mie personal imi plac mobrle cu cardan, ultimele cu care am tot mers in ultimii 10 ani - Shadow, BMW si Goldwing - fiind toate cu cardan.

Oricum bucuria plimbarii nu sta in avea lant sau cardan la mobra 😊

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, Kristian K a spus:

Concluzia:cp la motociclete indiferent ca transmisia e pe lant,curea sau cardan sunt la roata,la masini sunt la vilbrochen.

Nu are sens pentru ca nu e o valoarea standard

Toate valorile din cartea tehnica se refera la BHP nu la WHP

Ca in cazul prezentat sunt diferente f mici, e altceva

Acum 2 minute, Silver Arrow a spus:

Daca puterea este data in bhp (brake horsepower) este tot masurata pe stand

Ce vezi in film este WHP

BHP se masoara la volanta, fara nicio influenta a lantului cinematic sau a altor conditii externe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

45 minutes ago, Tzitzicat said:

Nici nu ar putea altfel

Puterea la roata este influentata de multi consumatori care pot fi diferiti pe masini cu acelasi motor

 

Excepția este BMW - singura din câte știu eu. Teoretic dau puterea la arbore, dar în practică aplică o formulă pentru a compensa pierderea de putere prin transmisie. În consecință, puterea la roată este egală (sau mai mare) cu cea declarată în acte.

 

Asta atât la moto cât și la auto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...