Sari la conținut

Cardan, lanț sau curea?


paulchelaru
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 79
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Admin
Acum 6 ore, GoodKat a spus:


Sa vezi cum sar crossurile cu transmisie cardanica...

Corect, la cross uri nu m-am gândit.

Oricum, cred că este aceeași idee în rest.

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

. Pe lângă complexitate și cost, cardanul este și greu și este transmisia finală cu cea mai mare pierdere de putere. Nu merge pus pe motoare medii și mici.

Uite cardan pe motor puternic 😊

post-7216-0-61835100-1486628992.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, l.u.v said:

Uite cardan pe motor puternic 😊

post-7216-0-61835100-1486628992.jpg

 

Logica și condițiile de utilizare ale altor vremuri. Și Zündapp KS 750 (sau BMW R75) aveau cardan la vreo ~25cp. Dar până și Super Cub a trecut acum la lanț. De fapt de mai bine de 40 de ani.

 

image.thumb.png.bc5dff6667b2c8bac72e31113ee7cde6.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

. Puterea unui motor cu ardere internă nu e o mărime direct măsurabilă.

Asta e apa calda?

Se masoara indirect?

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

Standul dinamometric prin calcul elimină pierderile din transmisie!

Prin calcul ….de abac, sau numaratoare cu randunele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai spune-ne tu cum elimina un stand dyno prin calcul pierderile din transmisie 

Si de ce, din calcul, ai valori diferite oe standuri diferite

Nu sunt aproximativ constante?…pierderile

Sau sunt direct proportionale cu ce face volanta?

Feel free

Editat de Tzitzicat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai înțeles nimic... 🤦‍♂️

Este DINAMOMETRU, un instrument care măsoară FORȚE, apoi calculează puterea în kw/cp. Doar că aparatul ăsta se etalonează mai cu măsură, nu e că îl duci la metrologie! E un soft instalat pe un calculator csre dă curbele de putere și cuplu. Și fix de aia unul arată ceva și altul altceva.

Apoi lăsând "pe liber" vehiculul după ce ai dat blana orbitoare, în funcție de cum și în cât timp scade turația roților determină  la fel de aproximativ și prin calcule  frecările din tot lanțul cinematic dintre motor și roți.

Capisci?

Nu cred, dar mă opresc aici sau îți trimit o factură pt alte informații suplimentare.

:moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai virgule mari, ai ramas la carburator pe care le-ai stricat si ai zis ca nu sunt bune

Bine, se intampla cuiva care crede ca stie tot

Masoara Star Wars CP/KW….masoara

Si scade de ce, daca a masurat?

Vezi-ti de umflat roti si proiectat valve wi-fi

Si vezi ca dyno nu e

A61A8267-FFFB-4BB0-B771-413567ACA342.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, l.u.v a spus:

...

Uite cardan pe motor puternic 😊

post-7216-0-61835100-1486628992.jpg

Ti-o placut babaciunea mea?Ca mie,da. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Tzitzicat a spus:

Ai virgule mari, ai ramas la carburator pe care le-ai stricat si ai zis ca nu sunt bune

Bine, se intampla cuiva care crede ca stie tot

Masoara Star Wars CP/KW….masoara

Si scade de ce, daca a masurat?

Vezi-ti de umflat roti si proiectat valve wi-fi

Si vezi ca dyno nu e

A61A8267-FFFB-4BB0-B771-413567ACA342.gif

 

Un stand dinamometric ("dyno" pentri americani dar ei sunt speciali) masoara forta necesara pt accelerarea unui cilindru cu masa cunoscuta la o anumita valoare. De aici se extrapoleaza (prin soft) puterea necesara. La fel (dar in decelerare) functioneaza si standurile de franare din statiile itp. Nu vad ce e neclar sau discutabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Asimplu a spus:

Nu exista nici un tip de dinamometru la ora actuala(cu exceptia celor care se monteaza direct pe vibrochen in combinatie cu cele care se monteaza pe prezoanele rotii direct) care sa-ti poata calcula pierderile din transmisie. Variabilele sunt atat de multe, datorita complexitatii transmisiilor, in cat este imposibil.

Ceea ce exista sunt niste valori date de producatori, existente in softul dyno-urilor, care au rol de baseline. Insa sunt decat estimative.

 

"Un tren pleaca de undeva pana la Bucuresti. Cate ore face trenul?"

 

E vilbrochen, nu vibrochen.

E Insa nu sant decat estimative, nicidecum Insa sunt decat estimative.

Editat de Djebelu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Asimplu a spus:

Nu exista nici un tip de dinamometru la ora actuala(cu exceptia celor care se monteaza direct pe vibrochen in combinatie cu cele care se monteaza pe prezoanele rotii direct) care sa-ti poata calcula pierderile din transmisie. Variabilele sunt atat de multe, datorita complexitatii transmisiilor, in cat este imposibil.

Ceea ce exista sunt niste valori date de producatori, existente in softul dyno-urilor, care au rol de baseline. Insa sunt decat estimative.

 

Eu zic să-ți vezi de vlog și să nu te bagi unde habar n-ai! Și nu zic prima dată. 

Ăla care se pune  pe vibrochen e stand de motor, transmisia nici nu e acolo. Iar ce zici tu cuplat la prezoane elimină doar frecarea și posibila alunecare între anvelope și tamburi standului, în rest e FIX aceeași treabă ca la cel pe care intri cu roțile. 

Producătorii nu dau valori ale pierderilor în transmisie și, culmea, standul măsoară și dacă transmisia nu e cea originală - vezi mașini de curse la care cutiile și diferențialele sunt altele decât cele de serie. 

Stai jos, 4!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, Asimplu a spus:

E vilbrochen, nu vibrochen. - corect

E Insa nu sant decat estimative, nicidecum Insa sunt decat estimative. - de ce ai nega faptul ca sunt estimative? Cred ca daca vroiai sa ma corectezi aici, ai fi spus ca trebuie folosit "doar" in locul lui "decat" dar poate ca te-ai grabit.

 

Gramatical e scris gresit. Nu are rost sa o dai cu inlocuitul cuvantului, ti-am aratat cum e decat corect gramatical.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Asimplu, dacă ai fi lucrat pe așa ceva și fi știut măcar denumirea  stand de putere sau stand dinamometric! Celălalt e suport.

Pierderile în transmisie le estimează - standul cu role - cunoscându-și inerția și comparând ce se întâmplă după "tragere" până se opresc roțile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Asimplu said:

O intrebare buna. Exista dinamometre pentru transmisii, pe care le au deobicei producatorii auto. Acestea sunt deobicei dedicate pentru anumite aplicatii.

La Volvo Trucks, de exemplu, au dinamometre care pot masura pierderile(si alti parametri) din anumite segmente ale transmisiilor, montand acel segment direct.

 

Pentru rechemarea vietii de la BMW, am inteles ca folosesc ceva instrument care il fixeaza pe cardan pentru a diagnostica daca exista diferente intre rotia motorului/rotatia cardanului, jocuri, oscilatii etc. 

Nu l-am vazut, nu stiu ce face...pot fi povesti vandute clientiilor de GS, carora le plac sa auda avioane...dar daca nu este asa, inseamna ca exista instrumente si pentru motociclete

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...