Sari la conținut

18 PETRONAS Grand Prix of Malaysia


ioio_viola
 Share

Postări Recomandate

Acum 22 ore, therocketscientist1 a spus:

Daca erau asa nationalisti cum zici tu nu ajungea Ducati la VAG, faceau o cheta publica, isi rupeau de la gura ca sa aiba astia mici cu ce sa se dea in MotoGP. 

Iar VAG nu face pomana cu Ducati. Banii investiti trebuie scosi de acolo. Si nu o sa-i scoata din programul MotoGP direct. Un pilot de alta cetatenie ar oferi un altfel de access pe piata din propria tara. Este vorba despre vanzari, nu despre punguta cu 2 bani cu care vin pilotii. 

 

image.thumb.png.59601eca31f83f9a1aadec7ead87471e.png

A nu se confunda nationalismul cu afacerile,in afaceri nu exista asa ceva.VAG aquired Ducati Group fara povesti,asta cu cheta publica se fac doar pt Domnisoara Pogany...si niciodata nu se termina bine :) Italienii sunt nationalisti.Asta per total ca natie nu mi se pare un lucru rau,insa in racing e o prostie.

100% de acord cu ce zici - VAG nu vrea sa faca pomana cu Ducati Group.Daca vor scoate banii de acolo insa....e alta poveste.Ducati Group a fost cumparat de VAG,la fel ca Bugatti,la ordinele unui om cu accese de furie si frustrare,numit Ferdinand Piech,care s-a enervat cand i s-a spus ca grupul ce il reprezinta nu are destula greutate si awarness in piata de lux.Si a zis "stai ca o rezolvam pe loc".Nu a fost o decizie gandita calculata cum sunt in general deciziile facute de multi-nationale ci mai degraba un impulse buy.Overall...sunt convins ca ar vrea sa iasa pe profit dupa investitia in ei,si dupa cum bine ai zis,nu prin programul motogp,ci prin brand awarness samd.Vor iesi?Idk.

Aceste argumente pe care le-ai dat (corecte as zice) cu un pilot spaniol pt piata spaniola erau la fel de corecte si atunci cand Gigi l-a ales pe Petrux,deci nu cred ca se va suci acum,mai ales ca acum Bestia sau Bezz sunt piloti italieni mult mai competenti decat Petrucci.Deci sustin in continuare ca JM are sanse micute la Factory.Sper insa sa ma insel.

 

Mi-a ramas in cap ce ziceai despre Acosta si anume ca nu a mai putut controla pe partea a 2a a campionatului la moto3 pt ca crescuse,pai stai frate ca Acosta e unul din cei mai pirpirii din lot - la 19 ani (deci cresterea s-a oprit),are 1.71/62kg.E undeva sub MM...ce statura,ca el e aschilambic?!

Acum 20 ore, xt600 a spus:

Ma tem ca sfarsitul acestui campionat va fi decis de pneuri... Pe de o parte de gestiunea lor - si aici JM are o mare problema - pe de alta, de efectele pe care le produce modul in care este reglementata presiunea in pneuri. Ma uitam la timpii pe tur ai lui JM si Peco... pana prin turul 8, au fost in acelasi tempo, dupa care, incepand cu turul al 9-lea a avut loc o cadere brusca in ritmul de cursa al spaniolului. A ajuns la final cu 7 sec intarziere fata de italian... asta este un fapt ingrijorator si, daca este sa judecam strict doar din acest punct de vedere, deznodamantul este destul de previzibil. Desigur, sunt mai multe variabile in joc si se mai pot intampla lucruri, in cele doua etape care au mai ramas, dar daca totul decurge normal, fara evenimente, gestiunea pneurilor il cam scoate din carti pe JM. 

In alta ordine de idei, doresc sa atrag atentia fanboy-ilor, ca motocicletele care ruleaza sasiuri pe carbuni au avut o prestatie submediocra. Miller pe KTM a terminat la aproape 20 de sec in spatele liderului si la 4 sec in spatee lui Q (pe cea mai slaba motocicleta a momentului, dar cu cadru de AL), iar Vinales pe Aprilia - tot carbune - la 21 de secunde in spate. Restul pilotilor KTM si Aprilia au sfarsit prin pietris. 

Si ca veni vorba de Q si Yamaha, se pare ca Yamaha inca stie sa coteasca, facea foarte bine interiorul virajelor, ducea si viteza pe viraj.. de asemenea l-am vazut in cateva randuri franand exceptional. Clar, trogloditii aia de japo nu stiu sa faca un cadru ca lumea, trebuie sa vina in Europa unde este crema "enjinierilor".. ;)

Teoretic ai dreptate - gumele vor influenta mult din acest campionat,pt ca in general gumele influenteaza MASIV performanta pilotilor.Si Pecco e intradevar mai bun la gestiune.Practic insa nu sunt de acord pt ca scoti factorul uman din aceasta ecuatie,iar factorul uman lasa loc la niste variabile cat casa : JM va musca in una din cursele astea 2.Pecco sa vedem cum va raspunde : va ceda,sau va riposta?Sau va ceda psihic unul din ei si va gresi fatal si va cadea?Eu cred ca nu gumele ci aceste 2 variabile enorme vor decide finalul.

 

Despre acele cadre,as usual,iei lucruri din ideea de baza si le rasucesti ca sa iti sprijini ideea la care nu vrei sa renunti desi vezi ca e gresita (insa doar recunoscand greseala poti progresa,dar nu cred ca esti interesat de asta ci de a castiga o discutie :) ) :

1.iei ca etalon o cursa unde managementul gumelor a facut de fapt tot jocul,nu cadrele sau performanta.Si dai exemple de niste piloti care sunt devastatori cu gumele precum Miller si Binder.Pe sistemul gandirii tale,inseamna ca GP22 e mai bun decat moto factory nu?Ca doar a iesit in fata a 2 dintre ele.

Ti-as recomanda sa faci aceste comparatii intre Aprilia pre si post-cf frame,si sa iei si declaratiile celor care chiar s-au dat pe ea...

Iar aceste comparatii nu se fac per cursa ci pe un ansamblu de curse - nu iti poti face o idee despre performanta unui cadru dupa o tura.Nu mai zic ca aceste cadre sunt in faza foarte incipienta,insa dupa cum au zis si Aleix si Vin,deja se prevad semne bune si feeling bun chiar si in aceasta faza.

2.Alegi sa ignori o chestie elementara - daca o echipa lucreaza ca acum 15 ani in timp ce celelalte lucreaza aproape ca in F1,respectiva echipa va ajunge in coada.Nu exista alt deznodamant.Am mai spus,atat Honda cat mai ales Yamaha sunt reactivi nu proactivi - vad pleiada de imbunatatiri si progrese adusa de cei 3 europeni,si ei ce fac - Honda isi pune o codita similara cu Ducati in fiund dar revine la winglet'urile aero pe fata de acum 3ani,in timp ce Yamaha aduce aceeiasi marie cu alta palarie la traditionalul Missano si il minte frumos pe Q ca in Sepang in februarie ii va da un cadou frumos."lasa ca mergem in europa si iti aducem o moto buna".Prostii.

Sunt departe iar performanta si posibilitatea de a se lupta pt podiumuri nu va reveni pana nu isi vor schimba modul de abordare.

 

Dar da,japonezii merg foarte bine,bune rezultate : Honda cu MM la 27s (+1.3s/tur),iar Yamaha la care ambii piloti sunt foarte fini cu gumele iar Q este un talent exceptional (desi nu vrei sa recunosti nici asta),la 15s (+0.8s/tur).Superbe performante pt japonezi - si asta,repet,aici unde Q e meserie si a fost vorba mai mult despre tyre management nu performanta.

Primul an dupa 2003 cand Yamaha nu va castiga nici o cursa. (si nici povesti sa se apropie macar de asa o performanta).Spune-mi si mie daca ai impresia ca japonezii sunt pe drumul cel bun,ce sanse vezi ca o moto japneza sa se bata pt podium (la victorie nici nu ma gandesc) in viitorul apropiat?Te ascult.

Acum 15 ore, prafrau a spus:

Nu m-as entuziasma prea tare, pare o operatiune clasica romaneasca, fraierit + spalare de banii socrului. De fiecare data cand incearca sa explice ce face firma iese un fel de supa de cuvinte absurda. Dar daca pui crypto in nume si cunosti cativa baieti care sa bage bani fara sa inteleaga ai sanse mari de succes (a trecut de la sefi de proxeneti la baroni locali totusi). Pana sa-i iasa asta cu "comunicatiile p2p prin blockchain" a mai incercat omul si lansare de cryptomonede, un crypto exchange, si acum cativa ani dadea tepe cu telefoane nefunctionale de 1200 de euro. Sau, poate s-o fi desteptat si a creat ceva ce nimeni nu intelege, iar acum face toto wolff cosplay.

+1

Acum 14 ore, damager a spus:

E treaba lui ce faci si a cui bani ii baga☺️, eu am mai auzit si altele. Ideea e ca a pus Romania pe harta motogp, si asta e un lucru bun. Discutia despre el era ca il sponsorizeaza  pe JM si se pare ca si pe AE..

Asta cu e treaba lui...vezi cazul Sam Bankman-Fried ca isi asteapta acuma sentinta pe cateva sute de ani.Nu,nu a pus nici o romanie "pe harta motogp",mi se pare dupa cum bine zice colegul mai sus doar o manevra de dambovita.

Acum 15 ore, B.B. a spus:

N-am văzut nici sprint nici cursa ca au fost la ore cand nu eram acasă, ce plm a mancat Bastianini de a castigat? Gata, i-a trecut suferința sau ce avea el? 

Bestia a descoperit inventia lui Mick Doohan din 1993 reiterata de Dovi (parca?) de prin 2016 incoace - thumb rear brake.A descoperit-o si el acum si tadaa!

Cel putin asa a declarat,ca asta e motivul acestei reinventari a sa.Vom vedea la urmatoarele curse daca are dreptate sau nu.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 291
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

1 oră în urmă, Method a spus:

A nu se confunda nationalismul cu afacerile,in afaceri nu exista asa ceva.

 

Nu subestima nationalismul in nici un domeniu de activitate, inclusiv in afaceri. Si mai ales nu subestima nationalismul italienilor si al austriecilor. 

 

1 oră în urmă, Method a spus:

 

 

Despre acele cadre,as usual,iei lucruri din ideea de baza si le rasucesti ca sa iti sprijini ideea la care nu vrei sa renunti

 

Si dai exemple de niste piloti care sunt devastatori cu gumele precum Miller si Binder.

 

Ti-as recomanda sa faci aceste comparatii intre Aprilia pre si post-cf frame,si sa iei si declaratiile celor care chiar s-au dat pe ea...

 

 

 Q este un talent exceptional (desi nu vrei sa recunosti nici asta),la 15s (+0.8s/tur).

Nu stiu ce plm sariti toti la gatul meu. Mai era unul pe care il zgaria pe retina narativa si imi dadea lectii de lexic si semantica pe aici, desi nu eu eram cel care introdusesem in circuit cuvantul.  In discutia asta cu cadrele ar trebui sa te certi cu colegul Cavalerul, care sustinea mai sus ca d-aia sunt japonezii la coada clasamentului,pentru  ca  nu au cadru de CF si niici nu le trece prin cap sa faca unul. Ca si tine, consider (dar din motive diferite) ca cel putin in acest stadiu , faptul ca o echipa ruleaza un cadru de CF sau de Al, este o chestiune de optiune. Vedem mai tarziu daca carbunele va aduce un edge. Deocamdata nu se vad rezultate spectaculoase pentru constructorii care au venit cu sasiuri de CF, in ultimele doua luni. Atat KTM cat si Aprilia au facut progresele remarcabile de anul asta, cu vechile cadre: de Fe si Al. Iar in ceea ce priveste Aprilia, ti-as atrage atentia asupra faptului ca prestatiile ei au fost foarte bune in prima jumatate a campionatului si ulterior pana la Aragon, iar in ultimele etape (incepand cu MP al Japoniei), nu si-au mai gasit ritmul. Rezultatele sunt in scadere si, coincidenta sau nu, sunt etapele in care au mers pe carbune. Las specialistii in carbon sa isi dea cu parerea, eu doar atrag atentia asupra coincidentei.

II cred pe cuvant pe piloti cand zic ca se simt bine pe ele. Intotdeauna am fost de parere ca atunci cand un pilot vorbeste despre experienta lui cu o anumita motocicleta, trebuie crezut. Nu vad de ce nu as face-o si acum, insa faptul ca au un feeling bun cu noul cadru, nu inseamna ca sunt capabili sa isi imbunatateasca si rezultatele cu ajutorul lui. Imi aduc aminte de declaratiile lui Rossi de prin anii 2016- 2017.. omul arata niste limite ale motocicletei, pe intrare, pe iesire, etc, etc.. dar reitera mereu ideea ca are un feeling foarte bun cu motocicleta, ca se simte bine pe ea, ca este foarte friendly, etc, etc.. Ideea este ca feelingul pilotului, cu o anumita solutie tehnica, este una, iar performanta obtinuta, la un moment dat, cu acea solutie, este altceva. 

 

Miller nu intra in discutie, insa Binder (de acord ca este devastator cu pneurile) ramane totusi pilotul care a adus majoritatea absoluta a punctelor pentru KTM. Vrei nu vrei, trebuie sa il aduci in discutie. Ramane reperul de la KTM. 

 

Q este un talent. Nu exceptional. Dar este un talent, asa cum  sunt talente toti pilotii care merg in acest campionat.  Exceptionali sunt MM, Rossi, Stoner... dar vorbim de next level. ;) Q nu este in compania asta selecta. Nici Bagnaia. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Method a spus:

Mi-a ramas in cap ce ziceai despre Acosta si anume ca nu a mai putut controla pe partea a 2a a campionatului la moto3 pt ca crescuse,pai stai frate ca Acosta e unul din cei mai pirpirii din lot - la 19 ani (deci cresterea s-a oprit),are 1.71/62kg.E undeva sub MM...ce statura,ca el e aschilambic?!

Nu mai stiu exact unde am citit, dar era in ideea in care incepuse sa puna kg pe el, iar asta combinand-o cu stilul sau de pilotaj rezulta intr-o uzura prematura a anvelopelor. Chiar daca au fost la Moto3 sunt de pus in rama unele depasiri facute de el folosind derapaj de-a latul pistei.

Am vazut acum pe site-ul MotoGP ca a pus niste kg pe el si pentru pasul la clasa mare, la fel cum a fost si pentru pasul la Moto2. In timp, nu burta in cele 2-3 luni de pauza.

https://www.motogp.com/en/news/2023/11/12/10-things-you-probably-didnt-know-about-pedro-acosta/479617

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, xt600 a spus:

 

Nu subestima nationalismul in nici un domeniu de activitate, inclusiv in afaceri. Si mai ales nu subestima nationalismul italienilor si al austriecilor. 

 

Nu stiu ce plm sariti toti la gatul meu. Mai era unul pe care il zgaria pe retina narativa si imi dadea lectii de lexic si semantica pe aici, desi nu eu eram cel care introdusesem in circuit cuvantul.  In discutia asta cu cadrele ar trebui sa te certi cu colegul Cavalerul, care sustinea mai sus ca d-aia sunt japonezii la coada clasamentului,pentru  ca  nu au cadru de CF si niici nu le trece prin cap sa faca unul. Ca si tine, consider (dar din motive diferite) ca cel putin in acest stadiu , faptul ca o echipa ruleaza un cadru de CF sau de Al, este o chestiune de optiune. Vedem mai tarziu daca carbunele va aduce un edge. Deocamdata nu se vad rezultate spectaculoase pentru constructorii care au venit cu sasiuri de CF, in ultimele doua luni. Atat KTM cat si Aprilia au facut progresele remarcabile de anul asta, cu vechile cadre: de Fe si Al. Iar in ceea ce priveste Aprilia, ti-as atrage atentia asupra faptului ca prestatiile ei au fost foarte bune in prima jumatate a campionatului si ulterior pana la Aragon, iar in ultimele etape (incepand cu MP al Japoniei), nu si-au mai gasit ritmul. Rezultatele sunt in scadere si, coincidenta sau nu, sunt etapele in care au mers pe carbune. Las specialistii in carbon sa isi dea cu parerea, eu doar atrag atentia asupra coincidentei.

II cred pe cuvant pe piloti cand zic ca se simt bine pe ele. Intotdeauna am fost de parere ca atunci cand un pilot vorbeste despre experienta lui cu o anumita motocicleta, trebuie crezut. Nu vad de ce nu as face-o si acum, insa faptul ca au un feeling bun cu noul cadru, nu inseamna ca sunt capabili sa isi imbunatateasca si rezultatele cu ajutorul lui. Imi aduc aminte de declaratiile lui Rossi de prin anii 2016- 2017.. omul arata niste limite ale motocicletei, pe intrare, pe iesire, etc, etc.. dar reitera mereu ideea ca are un feeling foarte bun cu motocicleta, ca se simte bine pe ea, ca este foarte friendly, etc, etc.. Ideea este ca feelingul pilotului, cu o anumita solutie tehnica, este una, iar performanta obtinuta, la un moment dat, cu acea solutie, este altceva.

Nu sare nimeni la gatul tau.Tu ai facut trimiteri indirecte la mine care sunt "fanboy cadre de carbon" (m-am simtit),si ti-am raspuns.

Nu eu iti dau lectii de semantica,si nici nu am de ce sa ma cert cu colegul Cavalerul,pt ca in aceasta privinta se pare ca privim la fel lucrurile - japonezii sunt in coada clasamentului pt ca au pierdut contactul cu felul cum se fac lucrurile ACUM in motogp,si se incapataneaza sa le faca la fel ca acum 10 ani.Cadrul de CF e un exemplu (printre multe altele) de progres fantastic al europenilor pe care japonezii nici macar nu iau in calcul sa o abordeze.

Ori....neabordand cadru CF,neabordand aero (corect),neabordand ride-height (a fost un gimmick exclusiv Ducati pe care toti l-au luat ca atare,obligati cumva de aportul clar de performanta,dar normal ca pe Ducati lucreaza cel mai bine),neabordand mass dampers samd samd....unde vor ajunge?Exact acolo unde sunt - ultimii.

Cand "carbunele" asa cum in batjocura il numesti va aduce un edge (e logic din 1981-1983 de cand le-au adoptat in F1 ca va aduce,doar tu nu vezi logica,dar in fine),va fi deja foarte greu pt japonezi sa recupereze terenul pierdut.La fel cum de fapt e cu toate cele enumerate mai sus.

Acum 2 ore, xt600 a spus:

Miller nu intra in discutie, insa Binder (de acord ca este devastator cu pneurile) ramane totusi pilotul care a adus majoritatea absoluta a punctelor pentru KTM. Vrei nu vrei, trebuie sa il aduci in discutie. Ramane reperul de la KTM. 

 

Q este un talent. Nu exceptional. Dar este un talent, asa cum  sunt talente toti pilotii care merg in acest campionat.  Exceptionali sunt MM, Rossi, Stoner... dar vorbim de next level. ;) Q nu este in compania asta selecta. Nici Bagnaia. 

Discutia despre piloti aici era secundara si de fapt nu are nici o legatura sa ii dezbatem,iarasi iti faci "numarul" - scoti ceva din context si incerci sa schimbi ideea de baza :

Ai invocat faptul ca aici la Sepang constructorii echipati cu cadre de CF au mers foarte prost elogiind totodata meritele Yamaha (Q locul 5) si te-am contrazis spunand ca pe de o parte in aceasta cursa managementul gumelor a avut un rol mult mai mare decat orice cadru,cat si faptul ca ambii piloti KTM sunt distrugatori de gume.Nu are legatura faptul ca Binder "ramane reperul KTM",conteaza ca nu e in stare sa mearga finut cum ar fi trebuit mers aici.Q insa e super smooth cu gumele.

Si ramane ideea de baza : chiar si aici unde Q si gumele au facut diferenta pt ca europenii nu au putut sa isi puna puterea la pamant,Yamaha prin Q a terminat la 15s in spate,iar Honda cu 8xchampion MM a terminat la 27s in spate.

Pe alte circuite nu mai zic.

Insa tu tot elogiezi performantele japonezilor.

 

Vedem la anul ce face marea Honda fara Marcelino si peste 2 ani ce face diapazonul fara Q (pt ca eu nu il mai vad pe Q sa puna botul inca 3 ani la vrajeala lui Meregalli).

De fapt sunt convins ca o sa ne explici si atunci,ca si acum,ca desi termina pe ultimele locuri,nu vedem noi bine ce eminente cenusii dezvoltatoare de materialul-minune de acum 40 de ani aluminiu sunt bravii japonezi :P..."e ceva in neregula cu tot campionatul dar si cu europenii,e o conspiratie impotriva japonezilor".Desigur.

Acum 11 minute, therocketscientist1 a spus:

Nu mai stiu exact unde am citit, dar era in ideea in care incepuse sa puna kg pe el, iar asta combinand-o cu stilul sau de pilotaj rezulta intr-o uzura prematura a anvelopelor. Chiar daca au fost la Moto3 sunt de pus in rama unele depasiri facute de el folosind derapaj de-a latul pistei.

Am vazut acum pe site-ul MotoGP ca a pus niste kg pe el si pentru pasul la clasa mare, la fel cum a fost si pentru pasul la Moto2. In timp, nu burta in cele 2-3 luni de pauza.

https://www.motogp.com/en/news/2023/11/12/10-things-you-probably-didnt-know-about-pedro-acosta/479617

Da,dar la 1.71m...nu putem spune ca are vreo statura ce l-ar incomoda.Mai degraba stilul de pilotaj,asta da.

Wow,7 kg in plus e enorm la kg lui.Se pregateste intens baiatul.Ok - si motoretele de gp sunt in cu totul alta liga,dar si sa pui 7kg de masa pe tine....wow.

De ce sunt capabili baietii astia...pai eu nu pot pune 1,decum 7 :)

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se trezeste seful coca cola intr.o dimineata cu un acces de furie turbata si zice ,, cumpar dinamo/steaua/fcsb, ca sa avem reprezentare in liga 1,, pastrand proportiile bine inteles, nu esixta actionari ,comitet executiv, 20 comitete, 125 de  consilii, nu poate lua El singur decizia de achizitie, in nici un caz,nu este becali imobiliare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Djenavar a spus:

Se trezeste seful coca cola intr.o dimineata cu un acces de furie turbata si zice ,, cumpar dinamo/steaua/fcsb, ca sa avem reprezentare in liga 1,, pastrand proportiile bine inteles, nu esixta actionari ,comitet executiv, 20 comitete, 125 de  consilii, nu poate lua El singur decizia de achizitie, in nici un caz,nu este becali imobiliare.

 

daca are 50% +1 din actiunile firmei poate sa faca ce vrea

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Djenavar a spus:

Se trezeste seful coca cola intr.o dimineata cu un acces de furie turbata si zice ,, cumpar dinamo/steaua/fcsb, ca sa avem reprezentare in liga 1,, pastrand proportiile bine inteles, nu esixta actionari ,comitet executiv, 20 comitete, 125 de  consilii, nu poate lua El singur decizia de achizitie, in nici un caz,nu este becali imobiliare.

Citeste cine era Ferdinand Piëch,ce facea el pe la VAG Group,si ce stil de lucru avea,si vei intelege ca nu bat (chiar asa de mult :P ) campii :

A grandson of Ferdinand Porsche, Piëch started his career at Porsche, before leaving for Audi after an agreement that no member of the Porsche or Piëch families should be involved in the day-to-day operations of the Porsche company.An engineer by trade, Ferdinand Piëch was both known for his intricate involvement in product development from a technical standpoint, as well as his domineering personality. Piëch has been behind the development of multiple significant and influential automobiles, including the Porsche 911, Third generation (C3) Audi 100, Audi Quattro and Bugatti Veyron. Automotive blog Jalopnik said of Piëch, "He is the mad genius behind much of Porsche and Audi's racing successes as well as VW's all-out engineering and luxury push from the early 2000s. That's what gave us cars like the Bugatti Veyron and the 12-cylinder VW Phaeton."

....While head of Volkswagen Group, Piëch was known for his aggressive moves into other markets. He drove the Volkswagen and Audi brands upmarket with great success. Piëch also pursued other marques, successfully acquiring Lamborghini for Audi, and establishing Bugatti Automobiles SAS. His purchase of British Rolls-Royce and Bentley was more controversial.

Se stie ca era pasionat de moto in general si de Ducati in special,printre vehiculele non-VAG pe care le detinea personal,se remarca un Ferrari 458 si...un Ducati.Deci prin urmare,bogatul a facut o aroganta : "Ducati a intrat în portofoliul Audi în anul 2012, fiind în mod neoficial cadoul pe care CEO-ul Ferdinand Piech și l-a făcut la aniversarea a 75 de ani."

Care erau opiniile in 2012 :

Ferdinand Piech has added six brands during his two-decade tenure leading Volkswagen Group. Now he is about to add another with the purchase of Ducati.This time he risks overreaching.

The 860 million-euro ($1.1 billion) deal for the exotic Italian motorcycle maker, which was approved on Wednesday by the Piech-chaired VW supervisory board, raises the number of VW nameplates to 11 and stretches the automaker's product range from 195-horsepower two-wheelers to 50-ton trucks.

The addition of Ducati isn't likely to add much to the company's bottom line and may prove a distraction for Piech, who is already working on the integration of the sports car maker Porsche.

"The Ducati deal shows that Piech is an engineer and engineers are sometimes like little babies," said Ferdinand Dudenhoeffer, director of the Center for Automotive Research at the University of Duisburg-Essen. "It's a new toy."

 

In alta ordine de idei,se pare ca vaietele colegului xt600 au fost auzite si Dorna a propus un sistem de restrictii pt Ducati,in sensul ca va limita gumele alocate Ducati la 170,in timp ce KTM si Aprilia vor beneficia de 200 iar Honda si Yamaha de 230.Ducati nu s-a opus.Se va anunta oricum la sfarsit de sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Method said:

In alta ordine de idei,se pare ca vaietele colegului xt600 au fost auzite si Dorna a propus un sistem de restrictii pt Ducati,in sensul ca va limita gumele alocate Ducati la 170,in timp ce KTM si Aprilia vor beneficia de 200 iar Honda si Yamaha de 230.Ducati nu s-a opus.Se va anunta oricum la sfarsit de sezon.

 

Guintoli și Hodgson au spus că impactul este minim, mai ales prentru Ducati. Se traduce în primul rând în ceva mai puține teste, dar Ducati vor avea (încă un an cel puțin) 8 motociclete pe grilă. Este cvasi-irelevant pentru ei.

 

În afară de asta, se conturează un sistem mai amplu de concesii pentru japonezi.

 

16 hours ago, PzKpfW said:

image.thumb.png.27326b28518d5cc8f17c068da2c9d1aa.png

 

image.thumb.png.3b7e91b122bee428e85fc2d29c808d1a.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Method Am cautat prin postarile mele si nu stiu unde dracku' am elogiat eu performantele japonezilor. Eu am spus doar ca aici si in Tailanda au mers nesperat de bine, avand in vedere prestatiile din sezon. Ca iti place sau nu, privind comparativ, locurile obtinute in cele doua curse, au fost un progres. Tot eu am fost cel care am atras atentia ca Q a terminat la 15 sec de lider, ceea ce nu este bine deloc. Desigur lucrurile astea nu le-ai citit. Nu citesti postarile, prinzi cate un fragment din ce scriu si apoi te lansezi in peroratii fluviu. Cu energia si timpul pierdute pe forumul asta ai putea scrie un roman. Iti stiu teoriile si nu trebuie sa mi le repeti mereu in discursuri interminabile.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Method a spus:

 

 

In alta ordine de idei,se pare ca vaietele colegului xt600 au fost auzite si Dorna a propus un sistem de restrictii pt Ducati,in sensul ca va limita gumele alocate Ducati la 170,in timp ce KTM si Aprilia vor beneficia de 200 iar Honda si Yamaha de 230.Ducati nu s-a opus.Se va anunta oricum la sfarsit de sezon.

Colegu'!! Concesiile astea sunt frectie la picior de lemn, plus ca nu este corect ca unii sa mearga cu o alocare de pneuri de 230 de bucati si altii doar cu 170. Tu poti realiza ca asemenea masuri  mai mult afecteaza competitia decat rezolva probleme? Toate propunerile de genul asta, demonstreaza ca Dorna nu vrea o restructurare profunda a regulamentului, arunca cu praf in ochi japonezilor, poate, poate ii pacaleste sa ramana in competitie, fara sa taie la sange in partea tehnica. Ceea ce trebuie, este un regulament care sa baneze toate device-urile, care nu au finalitate in productia de serie si sa reduca drastic costurile pentru constructori si echipe. Cand unii cheltuie o suta de milioane pe sezon, pentru ca le vin banii din terte surse, iar ceilalti se finanteaza din surse proprii si numara fiecare dolar cheltuit, nu ai cum avea o competitie cu sanse egale pentru toata lumea.  Dorna trebuie sa faca acelasi luru, pe care l-a facut in 2016, cand le-a interzis japonezilor electronica de casa, invocand costurile ridicate ale competitiei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, xt600 said:

un regulament care sa baneze toate device-urile, care nu au finalitate in productia de serie

 

Există deja o competiție pentru asta: WSBK/WSSP. Competițiile de prototipuri sunt altceva. Acolo ești liber să folosești orice pentru a fi mai rapid ca ceilalți.

 

A sports prototype, sometimes referred to as simply a prototype, is a type of race car that is used in the highest-level categories of sports car racing. These purpose-built racing cars, unlike street-legal and production-based racing cars, are not intended for consumer purchase or production beyond that required to compete and win races.

 

De exemplu, Honda concurează în MotoGP cu un motor V4 (și au mers și cu V5), arhitectură care nu se regăsește pe niciun model comercial de-al lor.

 

35 minutes ago, xt600 said:

Cand unii cheltuie o suta de milioane pe sezon, pentru ca le vin banii din terte surse, iar ceilalti se finanteaza din surse proprii si numara fiecare dolar cheltuit, nu ai cum avea o competitie cu sanse egale pentru toata lumea.

 

Asta este o supra-simplificare grosieră. Este adevărat că Ducati (pentru că cel mai probabil acolo arăți cu degetul) au printre cele mai mari bugete, dar sunt în mare parte finanțați din surse proprii (sponsori). La fel ca și Ferrari în F1, echipa cu cel mai mare buget dar care se auto-susține. Alt contraexemplu este HRC, care are probabil cel mai mare buget din competiție și sunt ultimii. În același sens, Aprilia (grupul Piaggio) are probabil cel mai mic buget dintre uzine și tot sunt peste japonezi. KTM se autosusțin și ei; să spui că bugetul lor vine doar de la Red Bull este fals, un singur sponsor nu are cum să acopere costurile unui întreg proiect competițional la nivel de campionat mondial - la fel cum Monster Energy (Coca Cola) nu este responsabil cu întreg bugetul celor de la Yamaha.

 

image.thumb.png.600ccec6df891798d117332d7bcb8ae1.png

 

1 hour ago, PzKpfW said:

În afară de asta, se conturează un sistem mai amplu de concesii pentru japonezi.

  • Dezghțarea evoluțiilor motor în timpul sezonului.
  • 10 motoare per pilot pe sezon (în loc de 8).
  • 4 sesiuni de teste în decursul anului (în loc de 3).
  • Două evoluții aerodinamice per pilot/sezon (în loc de una).
  • Zile de teste adiționale pentru noii piloți.

Pentru Ducati:

  • Reducerea la 140 de gume per pilot/sezon.
  • Două windcard-uri/sezon (în loc de șase).
Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, frigider said:

tot ma deranjeaza ca Ducati au 8 moto dar KTM nu au fost lasati cu 6.

 

KTM au vrut să li se aloce locul lăsat liber de către Suzuki pentru o echipă de client. Ezpeleta vrea să lase acel loc vacant pentru un constructor nou, în caz că apare. În momentul de față o soluție teoretică ar fi posibila intrare a mărcii MV Agusta cu echipă proprie în 2026. Dar și asta va fi subiectul unor discuții, din moment ce motocicletele acelea vor fi de fapt tot KTM-uri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

Guintoli și Hodgson au spus că impactul este minim, mai ales prentru Ducati. Se traduce în primul rând în ceva mai puține teste, dar Ducati vor avea (încă un an cel puțin) 8 motociclete pe grilă. Este cvasi-irelevant pentru ei.

Sunt convins.De asta au si acceptat din prima si fara alte negocieri.

Acum 5 ore, xt600 a spus:

@Method Am cautat prin postarile mele si nu stiu unde dracku' am elogiat eu performantele japonezilor.

O,Doamne...

"Japonezii sunt cei mai priceputi in constructia de cadre" blablabla,"procesele de fabricare ale cadrelor de aluminiu pt care japonezii sunt renumiti","toate progresele de pe strada ale motoretelor de astazi se datoreaza japonezilor"samd samd"Ducati sunt de calcat pt ca externalizeaza constructia cadrului si folosesc "gizmo'uri" pt a suplini faptul ca nu stiu sa faca cadre cu handling corect,in timp ce la japonezi nu sunt necesare aceste gizmo'uri pt ca Yamaha stie sa faca cadre perfecte"etc etc etc

Concluziile nu le mai trag ca au scris mai sus colegii :bounce:

Acum 5 ore, xt600 a spus:

Cand unii cheltuie o suta de milioane pe sezon, pentru ca le vin banii din terte surse, iar ceilalti se finanteaza din surse proprii si numara fiecare dolar cheltuit, nu ai cum avea o competitie cu sanse egale pentru toata lumea.  Dorna trebuie sa faca acelasi luru, pe care l-a facut in 2016, cand le-a interzis japonezilor electronica de casa, invocand costurile ridicate ale competitiei. 

Dupa cum bine a zis colegul,aceasta este o simplificare grosiera a intregii stari de fapt.Incearca sa intelegi ca nu se poate da cu toporul pt ca nu se rezolva nimic asa :

- cred ca Honda are cel mai mare buget (insa nu reuseste sa faca nici un progres notabil in ciuda acestui buget - dovada clara a modului de abordare deficitar si arhaic pe care il tot sublinez ;

- dupa cum bine ai zis,japonezii investeau masiv in lucruri fara aplicabilitate pe strada (electronica) si inainte sa o faca Ducati.

La ultimul punct insa sunt pe de o parte de acord cu tine,pt ca gaura neagra a bugetelor si anume aero se poate transpune greu spre deloc pe strada.Dar pe partea celalalta,nici nu poti astepta atat de la constructori cat si de la piloti sa managerieze si sa puna jos 300 de cai la roata fara aero.

 

Mai atrag atentia asupra unui amanunt : tu spui "sa interzica Dorna"....mi se pare copilaresc : sa interzica CE?Aero?cum interzici aero?in ce mod?trebuie sa dai niste dimensiuni maxim permisibile carenelor,ceea ce ar duce la o limitare masiva a solutiilor constructive,chiar ca am avea competitie monomarca.E practic imposibil...

Sa interzica ride height?De acord 100% plus ca e usor ca si regulament de interzis asa ceva.

Sa interzica mass dampers?Foarte greu,complicat - trebuie sa identifice sa explice,sa enunte in prima faza un mass damper (ce se califica a fi un mass damper?electric?mecanic?hidraulic?) apoi sa interzica folosirea lui...in scopul de?...pt ca si aici echipele pot manevra masiv...

In concluzie e f greu de aplicat pe hartie ce spui tu.

Plus ca nu pot sa interzica aero,mass dampers,ride height adica cam tot ce face Ducati si Aprilia performante de la un an la altul,doar pt ca japonezii nu stiu sau nu vor sa le foloseasca.Se pot interzice anumite lucruri dar probabil de la un ciclu la altul,gen din 2027 etc,nu asa uite popa nu e popa.

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:
  • Dezghțarea evoluțiilor motor în timpul sezonului.
  • Două evoluții aerodinamice per pilot/sezon (în loc de una).

Honda dar mai ales Yamaha nu ar sti ce faca cu asa ceva :D

Am fost rau,dar...iarasi revenim la ritmul de dezvoltare al europenilor vs japonezi.

Sunt de parere ca si daca ii lasa la liber sa isi dezvolte aero respectiv motor,cele 2 japoneze nu ar inregistra nici un progres notabil pt ca unii nu vor sa investeasca si nu vor sa lucreze cum se lucreaza acum,in timp ce ceilalti lucreaza haotic.

Cel mai bun exemplu - cand Honda isi pune pene in cwr (o spun la misto dar intelegi ideea) doar pt ca si-a pus Ducati,la 2 curse dupa ce a vazut la ei dar neintelegand de ce face Ducati ce face ci doar imitand forma si neintelegand fondul,ce asteptari sa mai avem indiferent ce concesii aero li s-ar da?...

Va fi foarte bine daca le vor da aceste concesii japonezilor,pt ca astfel ii vom vedea la treaba.Sper sa imi dea peste nas si in 2 ani sa se bata de la egal la egal Luca Marini de pe HRC cu Bagnaia,JM si MM de pe Ducati.Vezi sa nu...

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Personal mi se pare inevitabilă intrarea unui producător chinez în MotoGP. Dar pe termen ceva mai lung, deocamdată nu au experiența, expertiza și facilitățile necesare.

Achesez.De mult am zis ca numai de acolo poate veni o revigorare si un suflu nou.Nu pe loc,in timp,dar vine.

Daca au reusit sa invete in 5-6 ani despre masinile electrice incat sa fie cu BYD la cam 70% din tehnologia monstrului electronic si tehnologic care este Tesla,(si as zice ca aproape la acelasi nivel tehnologic cu VW si Hyundai)....hai ma ca pot sa faca si un prototip de gp.Tot ce trebuie este sa intre,sa se preocupe,sa se apuce.La inceput nu vor rupe gura targului insa repet - in 5-6 ani sunt acolo.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...