ZLD_moto Postat Octombrie 10, 2010 Share Postat Octombrie 10, 2010 Sunt curios cati au patit sa le rugineasca rezervorul ca nu l-au lasat plin peste iarna...ce am mai citit pe aici cu creme vitalizate (nici macar vitalizante) de dat pe sei, sa te apuce rasul nu alta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PH19KiD Postat Octombrie 10, 2010 Share Postat Octombrie 10, 2010 Pentru că iarna asta e prima care mă prinde ca deținător de motocicletă chiar am să respect cam tot ce se spune în topicul ăsta să văd dacă dă randament. Ne auzim după ce trece iarna să vă spun dacă e ok să respectați chiar tot ce se spune. Până atunci.. stăpâniți-vă măcar cât e zăpadă pe asfalt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Octombrie 11, 2010 Share Postat Octombrie 11, 2010 eu nu i-am facut nimic dar nimic din ce scrie mai sus si culmea merge fara probleme cu o exceptie si anume ca i-am scos bateria si atat husa nu respira, benzina au fost 5 kile, carburatoare pline si rabla tot merge, oare de ce?sfideaza legile de pastrare pe timp de iarna? nu dau nume dar am dus o motoreta la iernat intr-un loc foarte cunoscut si nu era in nici un fel tinuta "ca la carte" iar motorul a pornit perfect succes cu ceratul si cremuitul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Octombrie 11, 2010 Share Postat Octombrie 11, 2010 eu nu i-am facut nimic... mai traiesti, bre? OT : ai pregatit mobra de iernat ca si anul trecut? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
edward_zone Postat Octombrie 11, 2010 Share Postat Octombrie 11, 2010 Nici au nu am facut nici o pregatire. Nici macar bateria nu am deconectat-o. Doar am tinut-o in garaj cu husa pe ea si pe standuri (fata +spate). A pornit la prima cheie dupa 5 luni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexgsx Postat Octombrie 11, 2010 Share Postat Octombrie 11, 2010 DKW-ule da ma da dar aici scriu f rar ca sunt o multime de atotstiutori si ma intelegi ca nu am ce sa le zic altfel tu? on topic ma bucur sa aud ca mai e cineva care nu crede in basmele astea cu iernatul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Octombrie 11, 2010 Share Postat Octombrie 11, 2010 (editat) Yamahele mele au petrecut o iarna direct sub zapada.... ale dreq porneau la boton sau kick. Cre'ca e ceva in atmosfera... 'ai ca vorbim la tilifon, sa nu poluam topicu'. Editat Octombrie 11, 2010 de DKWraith2Anen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Octombrie 11, 2010 Share Postat Octombrie 11, 2010 In sfarsit o atitudine mai normala ca deja ma imaginam mergand cu betisoare de urechi sa o curat cum trebuie nu cumva sa se uite motociclistii urat la mine ca nu am pus mobra la iernat cum scrie la carte Si eu la fel voi face: scot bateria, un stander pe spate si o husa maxim si tinuta subteran Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Octombrie 12, 2010 Share Postat Octombrie 12, 2010 D-aia e bine sa ai cross: -Cica bateria in casa......pai asta n-are! -Cica sa ii schimbi uleiul in primavara......pai motorul la asta isi schimba uleiu tot la cateva zeci de curse ale pistonului....complet....e 2T nah.....eventual prin vara o sa trebuiasca sa-i schimb segmentul....asta este, avantaje si dezavantaje -Cica sa ii faci plinul la rezervor ca sa nu rugineasca.....pai asta e de plastic, poa sa stea chiar si gol -In primavara asigurare, ITP-uri, impozit si alte taxe, plus groaza de soferi si soferizde.....neaaa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Octombrie 12, 2010 Share Postat Octombrie 12, 2010 Ce am facut eu iarna trecuta si fac si iarna asta la fel:spalata bine pusa in garaj (neincalzit) plin facut plus stabilizator curatat plus uns lant wd-40 peste tot in afara de discurile de frana (puteti sa dati si pe discuri dar sa nu uitati sa le stergeti la primavara bine ca s-ar putea sa aveti surprize)-primavara inainte de pornire stearsa plus spalata pentru ca atunci cand se incinge motorul+tobele, "unsoarea" ramasa daca ati dat prea multa o sa se arda si o sa atraga tot praful pe carene merge dat si cu o ceara-protectiva mai light (de aia care se pulverizeaza nu neaparat de aia care freci la ea pana iti sar ochi din cap) acoperita cu husa care sa lase sa "respire" astupata toba cu un "dop" (o punga de plastic) urcata pe o scandura astfel incat sa nu stea caucucurile pe ciment direct plus schimbata pozitia cauciucurilor o data pe saptamana sau mai des ca sa nu se deformeze umflate cauciucurile la specificatiile din manual, poate chiar un pic mai tari scos bateria deci nepornita toata perioada tot o data pe saptamana sau mai des zgaltait motoreta, tras de frane, apasat pe suspensii si extinse moamaaaa....astea le faci tu la motoreta ta cea noua?o sa tina o vesnicie .ai grija doar sa nu zgaltai si sa scuturi prea tare motoreta sa nu se imbete de cap.cat despre restu`,esti haios foc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
glucian Postat Octombrie 12, 2010 Share Postat Octombrie 12, 2010 Sectiune din Owners Manual Suzuki Gladius: STORAGE PROCEDURE AND MOTORCYCLE CLEANING STORAGE PROCEDURE If your motorcycle is to be left unused for an extended period of time, it needs special servicing requiring appropriate materials, equipment and skill. For this rea- son, Suzuki recommends that you trust this maintenance work to your Suzuki dealer. If you wish to service the machine for storage yourself, follow the general guide- lines below: MOTORCYCLE Clean the entire motorcycle. Place the motorcycle on the side stand on a firm, flat surface where it will not fall over. FUEL 1. Fill the fuel tank to the top with fuel mixed with the amount of gasoline stabilizer recom- mended by the stabilizer man- ufacturer. 2. Run the engine for a few min- utes until the stabilized gaso- line fills the fuel injection system. ENGINE 1. Pour one tablespoon of motor oil into each spark plug hole. Reinstall the spark plugs and crank the engine a few times. 2. Drain the engine oil thoroughly and refill the crankcase with fresh engine oil all the way up to the filler hole. 3. Cover the air cleaner intake and the muffler outlet with oily rags to prevent humidity from entering. BATTERY 1. Remove the battery from the motorcycle by referring to the BATTERY section. 2. Clean the outside of the battery with a mild soap and remove corrosion from the ter- minals and wiring harness. 3. Store the battery in a room above freezing. TIRES Inflate tires to the normal pressure. EXTERNAL Spray all vinyl and rubber parts with rubber protectant. Spray unpainted surfaces with rust preventative. Coat painted surfaces with car wax. MAINTENANCE DURING STORAGE Once a month, recharge the battery. The standard charging rate is 1.2A Ă 5 to 10 hours. PROCEDURE FOR RETURNING TO SERVICE 1. Clean the entire motorcycle. 2. Remove the oily rags from the air cleaner intake and muffler outlet. 3. Drain all the engine oil. Install a new oil filter and fill the engine with fresh oil as out- lined in this manual. 4. Remove the spark plugs. Turn the engine a few times. Rein- stall the spark plugs. 5. Reinstall the battery by refer- ring to the BATTERY section. 6. Make sure that the motorcycle is properly lubricated. 7. Perform the INSPECTION BEFORE RIDING as listed in this manual. 8. Start the motorcycle as out- lined in this manual. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Octombrie 13, 2010 Share Postat Octombrie 13, 2010 Inafara de scos bateria si bagat in casa plus gresat uneori partile mai "sensibile" si umflat cauciucurile cum trebuie n-am facut altceva niciodata si au mers bine merci. (Tinute in garaj totusi [neincalzit]). Asta iarna la GSX-F i-am facut decat plinul si l-am bagat in garaj, mi-a fost lene / scarba sa ii fac altceva. Primavara a pornit mai greushor (boala de-a lor) dar dup-aia a mers brici. In fine, sunt fiare pana la urma. E adevarat ca, mai prost e cand stau afara direct. @RaceTuning - pai aici se vorbeste de motocicletele care fac kilometri, nu de utilajele agricole care oricum au intretinerea la numarul de ore de functionare! (pana la urma ti-ai indeplinit dorinta si ti-ai luat cross, foarte bine, sa-l stapanesti sanatos si sa ari multe campuri p-o roata! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fast_arrow Postat Octombrie 13, 2010 Share Postat Octombrie 13, 2010 Am gasit un stabilizator la Motul. 250 ml 70 ron sticluta. Intreaga cantitate se combina cu 100 l de benzina. Personal, imi ajunge pentru 5 ierni. Alta varianta ar fi cele de pe Louis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius317 Postat Noiembrie 17, 2010 Share Postat Noiembrie 17, 2010 (editat) Am mai citit si eu o data topicul acesta. Desi plin de pareri si controverse, categori are utilitatea lui, fapt pentru salut initiativa celui care l-a inceput. Problema mea si sunt sigur ca nu numai a mea, este ca dk ar trebui sa urmezi mereu pasii enuntati pe atatea pagini, cred ca ce faci tu in viata ta este numai in jurul motocicletei. Uneori, in timpul zilei, nu am timp nici sa mananc, ma ascund dupa vreo usa de birou sa ingurgitez rapid ceva sau dk doamne ajuta scap mai devreme, pai dup-amiaza aia libera dk dupa ce m-am luptat cu semafoarele din Bucuresti (deci valabil pt. cei din orasul parlamentarilor), mai am energia sa incalec pe mobra, presupunand ca prind o zi frumoasa...e mare mare lucru. Dar divaghez, ce voiam sa spun e ca am urmat si eu pasii astia totusi, aproape intocmai de vreo 2 ori. Dupa un an mi-am dat seama ca motocicleta mea are 10 ani (GS 500, atunci) si ca din ce dedusesem eu, proprietarii dinainte, in numar de 5 , nu facusera nimic din ce scrie la carte, asa ca speriat pentru sanatatea mobrei, pe care oricum voiam sa o vand, am decis sa o inspectez in amanunt. Concluziile au fost, si vb de Suzuki care mai si rugineste cu placere uneori: nici o urma de rugina in rezervor (a fost revopsit, deci stiu) sau in alte zone ale moto, fara mazga in carburatoare, care nu mai fusesera golite, sincronizate, curatate etc..cred..din fabrica, fara probleme la motor, fara veverite si sobolani prin evacuare ca cica d-aia o acoperi si ca sa nu faca condens. Bateria, hm s-a descarcat, solutia: tras masina langa, intins cablurile, incarcat,...dupa 5 minute faceam ture. Da, am acoperit-o cu doua huse si a stat la o temperatura relativ constanta (o scara de bloc), cred ca e important si asta, a stat pe cric central, mai invarti cauciucul de pe fata...ok, rezonabil. Am incuiat-o cu doua antifurturi (scrie sa faci si asta), iar la primavara am constat, nu cu multa surprindere, ca uitasem cheile inclusiv cele de la antifurt, in contact (NU FACETI ASTA !!, cel mai important, pentru ca poate anula toate operatiunile de mentenanta ). Anul asta o bag in casa si atat..iar GS-ul..ma intreb dk noul proprietar citeste topicurile astea sa continue intretinerea asa cum o incepusem eu. Una peste alta, cred ca ar trebuie sa urmezi toti pasii de mai sus dk o depozitezi 10 ani sau o eternitate si vrei sa porneasca intr-un film SF. Sunt curios de ce nu trebuie sa le faci si la masina, ea ce are nu rugineste nu se plictiseste..cat timp ti-ar lua? Editat Noiembrie 17, 2010 de marius317 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgem Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 Sunt curios de ce nu trebuie sa le faci si la masina, ea ce are nu rugineste nu se plictiseste..cat timp ti-ar lua? Se presupune ca masina merge si iarna si de aceea nu o pregatesti pentru o pauza de cateva luni. Dar exista si la masini pregatire de iarna, insa... cred ca e ca sa castige service-urile niste bani. Eu am dus o masina si am lasat-o 3 ani si jumatate sa stea in curte la parinti la tara, si tot ce am facut a fost sa ii pornesc motorul odata la cateva luni, iar tatal meu i-a tinut bateria in casa. Au fost si intervale de peste 6 luni in care nu i-am pornit motorul, dar de fiecare data cand i-am pornit motorul a pornit "la sfert", cum se spune. Acum masina circula din nou de vreo jumatate de an, cu ITP-ul facut pe bune. Are micile ei probleme, dar le avea deja inainte de pauza asta de cativa ani. Daca o masina poate sta o perioada de 3 ani si jumatate nemiscata, nu vad de ce o motocicleta nu ar sta 3-5 luni pe an fara vreun tratament special. Nu spun ca ar fi un lucru rau sa o pregatesti de iarna, dar nu e obligatoriu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cnairda Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 am citit niste faze tari pe aici oamenii recomandau plinul facut pete iarna plus nu stiu cate mixuri de aditivi/stabilizatori si apoi in primavara golit rezervoru si aruncata benzina, ca vezi domle e stricata ce o sa-i fac eu mobrei in vederea hibernarii: uns lantul, plinul facut, dus bateria in casa si cu asta basta. husa pe ea e cu dus si cu intors...s-ar putea sa tina umezeala dedesubt si mai rau sa ii faca. bine, am si eu grija sa n-o parchez sub o streasina si sa aiba 500 de kile de gheata pe ea, cum am mai vazut la altii e vorba de un fier de 13 ani, iarna trecuta la fel am tratat-o si ce sa vezi, a pornit la prima cheie si nici n-a sughitat cum benzina aia de 3 luni. pe de alta parte erau niste poze in sectiunea 'service' cu un rezervor de f4i mai noua cu cativa ani mancat tot de rugina. cine stie ce meseriasi l-or fi ingrijit cu tot felu de solutii-minune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Noiembrie 18, 2010 Share Postat Noiembrie 18, 2010 eu o sa-i fac un singur lucru...o s-o tin in garaj unde sunt 25 de grade si din cand in cand mai dau o tura prin garaj ca sa nu uite cine e stapanul ...restul e cancan ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 Chiar daca n-are legatura cu "pregatirea", are legatura cu "pentru iarna". Asa ca intreb: cu ce dezghet mobra cand o gasesc acoperita cu un strat de juma' de cm. de gheata? S-a intamplat azi dimineata. Aseara cand am ajuns acasa ploua, asa ca n-am mai pus husa pe ea, ca era uda deja si n-ar fi ajutat la nimic, am zis eu. Si dimineata, la -1 grad, cu toate ca asfaltul era doar ud, fara nici cea mai mica urma de polei, mobra era acoperita in intregime de gheata. Introdusul cheii in contact l-am rezolvat usor, incalzind cheia cu bricheta cateva secunde, dar cu butonul de on/off a fost mult mai greu. La fel cu saua, mansoanele, si celelalte butoane (lumini, semnale, etc). Am gasit prin balcon un spray pentru dezghetat parbrizul, ramas de pe vremea batranei Dacii. Am pulverizat peste tot. Dupa 2-3 minute am reusit sa inlatur gheata de pe sa, oglinzi, mansoane, manete, scarite si pedale cu racleta. Dar butoanele erau in continuare bocna. Pe cel de on/off l-am rezolvat pana la urma cu un "tetsui" bine aplicat. Dar butoanele culisante de lumini si semnal n-am reusit sa le dovedesc. Asa ca am plecat cu ele inghetate, ca intarziasem deja la munca. (luminile erau lasate pe faza scurta, deci nicio problema) Intrebarea e: ce produse se pot folosi pentru dezghetare rapida? Ideea e sa nu afecteze suprafetele de plastic, cauciuc, metal, vopsea (rezervorul e si acum un iceberg in toata regula, desi sub el motorul s-a incalzit destul de bine). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
piticoo Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 Chiar daca n-are legatura cu "pregatirea", are legatura cu "pentru iarna". Asa ca intreb: cu ce dezghet mobra cand o gasesc acoperita cu un strat de juma' de cm. de gheata? S-a intamplat azi dimineata. Aseara cand am ajuns acasa ploua, asa ca n-am mai pus husa pe ea, ca era uda deja si n-ar fi ajutat la nimic, am zis eu. Si dimineata, la -1 grad, cu toate ca asfaltul era doar ud, fara nici cea mai mica urma de polei, mobra era acoperita in intregime de gheata. Introdusul cheii in contact l-am rezolvat usor, incalzind cheia cu bricheta cateva secunde, dar cu butonul de on/off a fost mult mai greu. La fel cu saua, mansoanele, si celelalte butoane (lumini, semnale, etc). Am gasit prin balcon un spray pentru dezghetat parbrizul, ramas de pe vremea batranei Dacii. Am pulverizat peste tot. Dupa 2-3 minute am reusit sa inlatur gheata de pe sa, oglinzi, mansoane, manete, scarite si pedale cu racleta. Dar butoanele erau in continuare bocna. Pe cel de on/off l-am rezolvat pana la urma cu un "tetsui" bine aplicat. Dar butoanele culisante de lumini si semnal n-am reusit sa le dovedesc. Asa ca am plecat cu ele inghetate, ca intarziasem deja la munca. (luminile erau lasate pe faza scurta, deci nicio problema) Intrebarea e: ce produse se pot folosi pentru dezghetare rapida? Ideea e sa nu afecteze suprafetele de plastic, cauciuc, metal, vopsea (rezervorul e si acum un iceberg in toata regula, desi sub el motorul s-a incalzit destul de bine). Cred ca daca ii pui o husa pe ea nu trebuie sa iti mai bati capul cu dezghetatul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 Cred ca daca ii pui o husa pe ea nu trebuie sa iti mai bati capul cu dezghetatul. Da, clar daca puneam husa ingheta ea si era mai simplu. Dar eu intreb ce se poate face dupa ce s-a intamplat inghetul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chivu Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 Chiar daca n-are legatura cu "pregatirea", are legatura cu "pentru iarna". Asa ca intreb: cu ce dezghet mobra cand o gasesc acoperita cu un strat de juma' de cm. de gheata? S-a intamplat azi dimineata. Aseara cand am ajuns acasa ploua, asa ca n-am mai pus husa pe ea, ca era uda deja si n-ar fi ajutat la nimic, am zis eu. Si dimineata, la -1 grad, cu toate ca asfaltul era doar ud, fara nici cea mai mica urma de polei, mobra era acoperita in intregime de gheata. Introdusul cheii in contact l-am rezolvat usor, incalzind cheia cu bricheta cateva secunde, dar cu butonul de on/off a fost mult mai greu. La fel cu saua, mansoanele, si celelalte butoane (lumini, semnale, etc). Am gasit prin balcon un spray pentru dezghetat parbrizul, ramas de pe vremea batranei Dacii. Am pulverizat peste tot. Dupa 2-3 minute am reusit sa inlatur gheata de pe sa, oglinzi, mansoane, manete, scarite si pedale cu racleta. Dar butoanele erau in continuare bocna. Pe cel de on/off l-am rezolvat pana la urma cu un "tetsui" bine aplicat. Dar butoanele culisante de lumini si semnal n-am reusit sa le dovedesc. Asa ca am plecat cu ele inghetate, ca intarziasem deja la munca. (luminile erau lasate pe faza scurta, deci nicio problema) Intrebarea e: ce produse se pot folosi pentru dezghetare rapida? Ideea e sa nu afecteze suprafetele de plastic, cauciuc, metal, vopsea (rezervorul e si acum un iceberg in toata regula, desi sub el motorul s-a incalzit destul de bine). AcelaÂşi lucru mi s-a întâmplat Âşi mie de dimineață. Am pornit motorul Âşi în 10 minute s-au dezghețat din cauza căldurii de la galerii care urca spre comenzi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 AcelaÂşi lucru mi s-a întâmplat Âşi mie de dimineață. Am pornit motorul Âşi în 10 minute s-au dezghețat din cauza căldurii de la galerii care urca spre comenzi. Tocmai, ca la mine nu s-a intamplat chestia asta. Poate si din cauza ca e ghidonul mai lat si iese din raza de actiune a aerului degajat de motor, nu stiu. Partea nasoala e ca acum l-am verificat si iar e bocna. Cred ca o sa-i bag niste WD 40 pe la contact si la buson si o sa las butonul rosu pe ON diseara, ca cine stie ce surprize mai am si maine dimineata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thorald Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 Da, clar daca puneam husa ingheta ea si era mai simplu. Dar eu intreb ce se poate face dupa ce s-a intamplat inghetul. pai torni jack pe ea si o flambezi ))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 e un spray Prevent impotriva ghetii. dai de cateva ori pe gheata si cade singura aproape. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Decembrie 1, 2010 Share Postat Decembrie 1, 2010 pai torni jack pe ea si o flambezi ))) Neah, ca dupa aia merge pe sapte carari... Mesaj completat e un spray Prevent impotriva ghetii. dai de cateva ori pe gheata si cade singura aproape. Ai probat si pe alte suprafete sau numai pe sticla de la parbriz? Ca mi-e sa nu atace ceva, cauciuc, izolatii, contacte, metale, vopsea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.