Sari la conținut

Ce Echipament Aveau ?


sf.andrei
 Share

Postări Recomandate

Poate ca asa ceva s-a mai discutat , daca este asa va rog sa nu injurati prea tare...sunt nou pe aici.

Mie mi se pare interesant sa analizam ce fel de echipament aveau cei implicati in diverse accidente. Desigur pentru a face o analiza cat mai obiectiva este important sa cunoastem cat mai amanuntit situatia in care s-a produs accidentul , vitezele cu care se deplasau cei implicati , etc.

Eu sunt incepator pe moto dar am multa experienta ca si 'conservar' :bounce: , in momentul in care m-am hotarat sa imi iau carnet , mersesem 1000 de km in Grecia pe scuter aproape fara echipament , vit max era cam 80 km la ora...destul.

Scopul nu este acela de a observa ca daca ai ARAI sau SHOEI scapi si altfel nu , ci de a arata celor incepatori dar si celor care conduc bine dar gandesc mai putin decat niste incepatori , care este diferenta intre un echipament de buna calitate si unul ieftin sau nici unul...si asta atunci cand ai nevoie de ele.

Doresc tuturpr sa nu aiba accidente iar daca totusi au sa le poata povesti singuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat ai pe tine echipament mai scump si mai bine cotat cu atat iti creste si doza de tupeu. Nu zic ca nu e bine sa ai super echipament pe tine. E bun. Dar e demonstrat ca cei cu echipament mult si bun merg mai agresiv.

 

Niciodata nu ai suficient echipament pe tine. Smecheria e sa nu iti fie niciodata lene sa te echipezi.

Editat de Dragon Warrior
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat ai pe tine echipament mai scump si mai bine cotat cu atat iti creste si doza de tupeu. Nu zic ca nu e bine sa ai super echipament pe tine. E bun. Dar e demonstrat ca cei cu echipament mult si bun merg mai agresiv.

 

Niciodata nu ai suficient echipament pe tine. Smecheria e sa nu iti fie niciodata lene sa te echipezi.

Cred ca mai ales vara iti vine sa plangi cand iti pui geaca de piele pe tine.Totusi mie imi spun toti sa nu incerc sa merg fara si din ce am vazut pe aici , cred ca au dreptate.

Ideea acestui topic este ca pentru fiecare nou accident aparut . pe langa injuraturile, necesare cateodata , impotriva celor vinovati (daca nu-s motociclisti:)), sa incercam sa invatam ceva legat de chestia asta cu echipamentul...stiu ca suna putin morbid dar multi au chiar mare nevoie sa vada sau sa auda exemple concrete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de parere ca echipamentul e folositor la accidente usoare, la care in loc sa te duci la spital cu julituri, arsuri etc. te ridici si te apuci sa il injuri pe vinovat, care in unele cazuri esti chiar tu. Pentru accidentele cu impacturi puternice sau mai stiu eu ce, echipamentul este egal cu zero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de parere ca echipamentul e folositor la accidente usoare, la care in loc sa te duci la spital cu julituri, arsuri etc. te ridici si te apuci sa il injuri pe vinovat, care in unele cazuri esti chiar tu. Pentru accidentele cu impacturi puternice sau mai stiu eu ce, echipamentul este egal cu zero.

 

Mai puţin casca... aia e vitală în orice împrejurare.

Editat de Cristi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Echipamentul este, din pacate, o chestie necesara dar nu si suficienta!

Cateodata ajuta mult in caz de accident, dar nu garanteaza faptul ca la impactul cu un oarecare obstacol nu-ti rupi gatul sau alte treburi vitale.

Din ce am vazut eu in materie de accidente urate cam tot ce trece de 100 km/h urmat de impact pe strada e cu urmari grave indiferent de echipament.

So...parerea mea (si am sarit de 100k km pe 2 roti fara oase rupte)...cel mai important "echipament" pe strada e un creier lucid, atentie/reflexe cat cuprinde si paranoia la rang de virtute, bulan porcesc si in cele din urma echipament cat mai bun posibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Din ce am vazut eu in materie de accidente urate cam tot ce trece de 100 km/h urmat de impact pe strada e cu urmari grave indiferent de echipament.

So...parerea mea (si am sarit de 100k km pe 2 roti fara oase rupte)...cel mai important "echipament" pe strada e un creier lucid, atentie/reflexe cat cuprinde si paranoia la rang de virtute, bulan porcesc si in cele din urma echipament cat mai bun posibil.

 

 

Aici sunt de aceiasi parere cu tine...si cred ca deja 100 km/h e cam multicel...la impact esti precum o musca ce loveste viziera la 100 km/h... cam nasol .... oricum doamne fereste...eu spun ca cel mai bine este pe langa echipamanet sa fii cumpatat si sa nu te lasi dus de val...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cazut asta vara cu Voschodul, si am mers in patru labe pe asfalt vreo 5 metri si cu un picior agatat in acara...In afara de faptul ca nu m-am lovit la cap am fost belit peste tot, inclusiv o entorsa la genunchi care si acum imi creaza probleme

Echipament 0, adik nici macar casca

Noroc chior

Hainele toate rupte, julit la greu, chiar si unui bocanc i s-a rupt talpa...

Am invatat o mare lectie, poti sa cazi cand ti-e lumea mai draga, si poti sa mori prosteste...asta daca nu da altul peste tine...

Editat de plescoi rulz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In decembrie am cazut pe mazga la 40-50 la ora. Eram cu pieile pe mine, carapace de spate si bluza cu protectii demon (le am de la snowboard) casca integrala, manusi cu carbon, cizme de cross. Am alunecat pe spate cativa metrii. Nu am patit absolut nimic, nici macar o zgarietura din fericire. Eu si vara oricat de cald ar fi nu merg cu textila pe motor, numai cu pantaloni si geaca de piele. Va doresc asfalt uscat si fara accidente.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Echipamentul bun e foarte bun la tarsait asfaltul cu el, cu alte cuvinte cazaturi, dar la impact nu face decat sa tina hoitul intreg nu imprastiat pe 100 de metri :) . Asta e tristul adevar :bounce: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Echipamentul bun e foarte bun la tarsait asfaltul cu el, cu alte cuvinte cazaturi, dar la impact nu face decat sa tina hoitul intreg nu imprastiat pe 100 de metri :drink: . Asta e tristul adevar :) .

 

:bounce:

 

Am picat la 60Km/h si m-am dus taras pe asfalt vreo 6-7 metri aveam casca aveam manusi si o geaca de textil de snowboard fara nici un fel de protectii dar eram in blugi urmarea un genuchi julit destul de bine daca aveam genuchere nu ma alegeam decat cu ameteala si supararea asa am bagat antibiotice o saptamna si am scapat super ieftin , bine ca nu a trecut o masina peste mine , asa ca de atunci mi-am luat geaca de piele cu protectii si astept sa-mi vina ghenuchierele si caut sa-mi iau ceva pantaloni cu protectii dar nu din piele.

 

Asa ca la cazaturi fara impact e suficient un echipament la impacturi cred ca singurul echipament este ingerul tau pazitor si bunul Dumnezeu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am cazut in iarna asta pe mazga cand mi-a taiat o idioata fata... Daca nu aveam genuncherele si cotierele era super naso ca m-am dus vreo 10m pe langa motor... Asa ca la viteza mica echipamentul salveaza pielea, articulatiile, oasele... dar la viteza mare nu mai garanteaza nimeni nimic.

Pentru cei care se plang ca vara e prea cald pt. geci exista veste subtiri cu protectii hard si genunchere. :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este important echipamentul atata timp cat nu te izbesti in ceva...acum 2 ani am cazut la peste 100...era vara peste 30 de grade...echipament "kamikaze" tricou blugi adidasi si casca...ma duceam doar sa bag benzina...urmari ...picior rupt si ce m-ar fi putut salva echipamentul de durerile scoaterii asfaltului din piele...semne care ink le mai am...P.S:nu a fost vina mea pt carcotasi...a iesit o masina de pe straduta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot pentru carcaotasi la 100Km/h pe ce sector de drum te aflai ??? bine ca ai scapat si nu doamne fereste altceva .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am cazut chiar pe 1 martie anul asta.

clasic: a schimbat banda, s-a asigurat (dar nu si in retrovizoarea din dreapta), a semnalizat si a aparut in fata mea. totul se intampla pe regina elisabeta, seara pe 8. eu mergem pe mijlocul benzii din mijloc.

frana+manevra evaziva si tot l-am acrosat in lateral stanga cu roata fata. rezultat? cazut, tarsiit pe asfalt 3,5m (atat a masurat politia).

echipamnet full: casca, geaca cu protectii, protectii spinala,manusi, pantaloni, cizme si genunchere.

mi s-a prins pielea in articulatia genunchiului stang si astfel m-am julit. daca nu aveam genunchere, cred ca imi culegeam genunciul cu penseta de pe asfalt.

in rest, tot echipamentul julit.

concluzie on topic: purtati echipament full tot timpul

concluzie on topic 2: oricat de echipat am fost, umarul tot mi l-am dislocat, dar pana acum aproape ca a trecut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

datele problemei:

-impact cu thundercatul in roata stg fata a unei masini care a iesit "prea mult" sa se asigure. impact la 50-60 la ora.

-echipament: casca, manusi vanucci summerII, jaka Uvex cordura, protectii semi-hard daca pot spune asa, blugi :) , ghete motor.

 

rezultate:

-furca fata rupta, jug indoit, discuri frana indoite, carene sparte. roata fata a scapat intacta.

-io am zburat efectiv de pe motor peste capota clioului (fly like an eagle :bounce: ) iar la impactul cu solul am facut blugii varza, genunchiul stang raschetat (lipsa protectii :drink: ), doua rupturi micute in jaka la cotul stang (nu am reparat jaka, se pot vedea si acuma exact urmarile vitejiei), incredibil de putin raschetata palma manusii stangi (piele serioasa au vanucci astea..). cu casca nu am atins solul, cizmele, la fel, parca nici n'ar fi atins solul.

in schimb a trecut un loganist peste bombeul ghetei stangi insa nu a ajuns la degete, slava Domnului!

 

mai multe detalii aici

 

aveti grija de voi si, da, cel mai important "echipament" e creierul vostru. el va poate scoate dar si baga in rahat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca mai ales vara iti vine sa plangi cand iti pui geaca de piele pe tine.Totusi mie imi spun toti sa nu incerc sa merg fara si din ce am vazut pe aici , cred ca au dreptate.

Ideea acestui topic este ca pentru fiecare nou accident aparut . pe langa injuraturile, necesare cateodata , impotriva celor vinovati (daca nu-s motociclisti:)), sa incercam sa invatam ceva legat de chestia asta cu echipamentul...stiu ca suna putin morbid dar multi au chiar mare nevoie sa vada sau sa auda exemple concrete.

 

 

 

Daca e cald vara exista Cool Leather de la iXS, cel putin eu acolo am vazut, care tine temperatura inauntru cu 12 grade mai scazuta decat pielea obisnuita. Piele tratata chimic cu nushcedreaq... Dai un ban...da' sti ca nu-l mai ai :bounce:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in afara de echipament complet, si o casca buna, eu zic ca iti mai trebuie si putina intuitie..si reactia care o ai inaintea inevitabilului..

eu aveam 120 la coboram p vale..si n-am vazut curba de 90 de grade care ma astepta..si nu am trantit-o pe sosea..m-am dus q moto pe iarba si am trantit-o acolo..si am scapat fara nici o zgarietura sau cva rupt.iar motorul era perfect..putina iarba ce avea la carene

Nu aveam cum sa o tin drept pe iarba ca urma un lac....:bounce:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe 7 martie, seara pe la 11, veneam dinspre piata domenii spre piata victoriei. Fusesem mai devreme la arc. Incepator + 80km/h + asfalt rece + habar n-am sa franez corect pe fata. Rezulta ca am bagat genunchiul stang intr-o masina oprita la stop, am cazut pe stanga si am alunecat sub motor vre-o 10 metri. Aveam protectii ca Robocop si asta m-a salvat. Genunchiere super...in loc sa ajunga genunchiul carne de mici doar s-a fisurat un os pe acolo si atat. Peste 2 saptamani sunt ca nou.

 

Daca nu aveam genunchiere bune eram terminat acum...si zic din cele tari, solide de tot care acopera si tibia nu prostiile alea mici de spuma.

Plus niste cizme scurte probiker, care s-au frecat de asfalt pana a ajuns julitura la metal.

Mai aveam niste panaloni de goretex care s-au franjurat total la ambii genunchi...imi pare rau de ei mai mult decat de mine :crack:

Plus crash bar...daca nu era chiar o pateam.

 

Acum sunt mult mai convins ca echipamentul conteaza. Si sunt de acord ca la 100km/h te faci praf cu si fara echipament, dar asta nu inseamna ca trebuie sa fii idiot si sa mergi in tricou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cat ai pe tine echipament mai scump si mai bine cotat cu atat iti creste si doza de tupeu. Nu zic ca nu e bine sa ai super echipament pe tine. E bun. Dar e demonstrat ca cei cu echipament mult si bun merg mai agresiv.

Cine-a demonstrat ca aia cu echipament mult si bun merg mai agresiv? MotoGP nu se pune.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cazut la 180 la ora intru-un viraj strans in Padurea Bogatzii jud BV, echipament full din kp pna in picioare, am avut doar degetul mare de la mana stanga rupt, in rest mici vanatai de la impactul cu asfaltul.

 

Achipament ars si gaurit pana la protectii. Cizmele si-afacut p deplin datoria, pt k mi-a kzut motorul pe piciorul stang, manusile cu extra protectie in palma, au functionat impecabil si Dumnezeu alaturi de mine.

 

 

Asa ca FOLOSITI ECHIPAMENT

 

 

A si sa nu incepeti sa imi sariti in kp cu viteza, pt k nu e cazul, am mers constient cu viteza aceea in virajul acela si mi-am facut-o cu mana mea, singur p motor si pe drum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...