Sari la conținut

Cum Prevenim Un Accident? Conducere Responsabila


moscku
 Share

Postări Recomandate

Ete si parerea mea, sincer nu stiu cati ati fost cuminti in trafica sau cati nu,dar important e sa ai grija tu de tine.Am cunoscut o data un om care mi-a spus 2 treburi fff utile in cariera mea scurta de altfel, de motociclist de pana acum,si anume:

1.Masinile in marea lor majoritate se feresc una de cealalta de aici si ideea de a depasi pe stanga si nu p dreapta,nu exista niciodata nu pe dreapta,cand se poate se poate cand nu nu,ideea este s ai grija in special de tine.

Iar 2. care mi s pare si cel mai important:

Acceleratia e in mana ta!!!!!!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 598
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sincer, silviu bine zici, asta ramane la latitudinea fiecaruia la modul cum trage de acceleratie doarece oricum fiecare face doar cum crede el, insa sunt multi care nu stiu ce sa faca cu puterea si din pacate mor! Sper si imi doresc ca si soferi de masini si altzy soferi de alte cat de vehicule sa nu uite ca existam si sa nu ne mai trateze ca pe niste simpli biciclisti cu motor! Asfalt USCAT LA TOTZY, si cat o sa fiti pe 2 roti sa va dea Dumnezeu MULTA BAFTA SI NOROC sa nu aveti incidente!

Editat de NitrosOxide
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

am ajuns in foarte putine situatii de a evita un accident pentru ca sofez preventiv. Respectiv in orice intersectie fie ca am sau nu prioritate intru ca si cand nu as avea, si ca si cand toate conservele ar avea incepatori la volan care nu stiu de capul lor. Si cativa antevorbitori au dreptate. Tobele nu ajuta deseori. O tanti blonda schimba de pe banda II pe banda I linistit si suav PESTE MINE!! Claxon toba etc nimic! insa o cizma aplicata ferm pe portiera dreapta a readus-o pe duduie de pe miristile incantarii de a sofa, pe soseaua dura si reala unde era sa ma tavaleasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ajuns la concluzia ca in unele cazuri, tobele mele zgomotoase nu ajuta la nimic.

 

Fie soferul e surd, fie e nesimtit. Sau pur si simplu prost si habar n-are cum sa conduca/sa se asigure.

 

S-au scris multe despre povestea asta: 'loud pipes save lives'...Eu cred ca mai mult agaseaza tactica asta decat sa dea rezultate. Ne facem un contraserviciu daca suntem galagiosi si ne atragem antipatia conservarilor inutil si asa unii nu suporta sa ajungem primii la semafor...

Drive safe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu s-a povestit deloc despre "capcanele" de pe trotoare sau de pe marginea drumurilor.

 

Acum 2 saptamani mergeam spre Tg Mures, dinspre Bv. In Sighisoara, inainte de a urca panta spre iesire, o blonda pe marginea drumului, in stanga mea facea autostopul, nu stiu, dar imaginea ei mi-a ramas intiparita in minte, o fata ffff atragatoare. Intr-atat de atragatoare incat am uitat de Cielo-u din fata mea si am intors capul, spre ea. Nu ma puteam satura de frumusetea ei. Mare mi-a fost sperietura cand am intors din nou capul in directia de mers, si am vazut Cielo-u oprit in fata mea la vreo 5 m la o trecere, iar eu eram total nepregatit. Frana brusca fata, blocat roata, speriat, am dat drumu la frana, dupa care inca una brusca si am reusit sa ma opresc la o distanta fff mica in spatele Cielo-ului.

 

De atunci mi-a ramas in cap cat de periculoase pot fi blondele si in general capcanele de pe marginea strazii.

 

Sa avem si acest aspect in vedere.

Toate cele!

 

PS. in urma mea am mai auzit un scrashnit de cauciucuri..de masina de data asta...ceea ce inseamna ca nu numai eu am perceput frumusetea blondei....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu sunt incepator dar am observat unele chestii in trafic . eu mereu am degetul mare de la stanga la claxon pt ca sunt multi care-ti taie calea. pietoni care par ca te lasa sa treci trecerea de pietoni ( am patit asa ceva la bacau 4 cucoane la trecerea de pietoni m-au observat de la distanta s-au dat inapoi sa trec eu si cand ajung la cativa metri de trecere una o ia inainte, m-am ridicat de fund de am vazut asfaltul cand am franat . bine ca nu am cazut).

dar vb unui coleg de camin care are un ninja si este experimentat , in germania in localitate masinile depasesc motoarele nu invers,dar din pacate multi din noi nu pot sa gandeasca ca un neamt.

trebe sa fii cum spunea cineva mai sus cu ochi-n 14 ca la fiecare km iti taie cineva calea sau este cate o canalizare mai infundata in asfalt.

orasul e cel mai periculos, daca vrei adrenalina nu o cauta in oras,deoarece sa pote sa fie ultima picatura de adrenalina

Editat de sogard82
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu sunt incepator dar am observat unele chestii in trafic . eu mereu am degetul mare de la stanga la claxon

 

Ca incepator iti sugerez sa ai tot timpul degetelul pe frana, cu claxonu nu prea opresti.

 

Bafta si intr-adevar casca ochi pt ca o clipa de neatentie poate fi fatala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca incepator iti sugerez sa ai tot timpul degetelul pe frana, cu claxonu nu prea opresti.

 

Bafta si intr-adevar casca ochi pt ca o clipa de neatentie poate fi fatala

bineinteles ca am si degetul pe frana fata :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc intens faza lunga / flashuri si claxoane...si incerca sa fac lucrurile cu cap

 

incetinesc la treceri de pietoni , statii de autobuz , drumuri cu prioritate , semafor verde si multe alte cazuri chiar daca nu vine nimeni.

eu cred ca faci bine, ca asa poti sa eviti multe accidente care nu ar putea sa se intample din vina ta, decat sa te alegi cu oase rupte din vina altora, sau in cel mai bun caz sa iti strice motorul mai bine asa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Nu s-a povestit deloc despre "capcanele" de pe trotoare sau de pe marginea drumurilor.

 

Acum 2 saptamani mergeam spre Tg Mures, dinspre Bv. In Sighisoara, inainte de a urca panta spre iesire, o blonda pe marginea drumului, in stanga mea facea autostopul, nu stiu, dar imaginea ei mi-a ramas intiparita in minte, o fata ffff atragatoare. Intr-atat de atragatoare incat am uitat de Cielo-u din fata mea si am intors capul, spre ea. Nu ma puteam satura de frumusetea ei. Mare mi-a fost sperietura cand am intors din nou capul in directia de mers, si am vazut Cielo-u oprit in fata mea la vreo 5 m la o trecere, iar eu eram total nepregatit. Frana brusca fata, blocat roata, speriat, am dat drumu la frana, dupa care inca una brusca si am reusit sa ma opresc la o distanta fff mica in spatele Cielo-ului.

 

De atunci mi-a ramas in cap cat de periculoase pot fi blondele si in general capcanele de pe marginea strazii.

 

Sa avem si acest aspect in vedere.

Toate cele!

 

PS. in urma mea am mai auzit un scrashnit de cauciucuri..de masina de data asta...ceea ce inseamna ca nu numai eu am perceput frumusetea blondei....

 

:) :lol: hai ca asta mi-a placut si ca sa fiu on-topic asa cum am spus si mai devreme ;) (claxonul) este solutia :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai treaba e clara si testata de mine cu roade:

- cind vrea unul sa intre pe drumul cu prioritate (din dr. sau stinga) pe care ma aflu eu 2 claxoane scurte si sa se uite la mine concomitent cu REDUCEREA VITEZEI (asta mai ales in oras)

- flash-uri pe inserat sau cind e intuneric mai tare

 

Numai bine !!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

romanul sa nascut nesimtit; iar daca are carnet este si inginfat; tobele nu ajuta prea mult si iti si atrag o imagine de teribilist; idem cu turatu';cit despre clazon.... trece neobservat.

astea vi le relatez din proprie experienta; sapt asta in centrul clujului, 3benzi libere, eu merg regulamentar pe b3. masina boului parcata linga trotuar. la un moment dat porneste vireaza si traverseaza perpendicularstrada. noroc ca lam observat din timp si am reusit sa incetinesc suficient pt a nu fi f grav accidentul; in tot acest timp am claxonat lung si bine;ca sa evit impactul frontal am preferat trinta.

la final aceeasi scuza, nu ma vazut nu ma auzit;dar nici macar un singur om de pe strada nu a sarit sa ma ajute sa vada ce am.a trebuit sa ma strecor de sub motor si sal ridic singur s.a.m.d :blink:

conduuceti prudent si fiti cu ochii beliti in 4 zari;si cit mai multe campanii

eu am avut noroc.....

ps: soferul nu avea nici rca valabil :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand salutare tuturor. Am patit o chestie acum cateva zile care m-a cam trezit la realitate... Veneam dinspre brasov si ma grabeam sa ajung urgent acasa(in codlea), asa ca am tras tare de gaz. In localitatea ghimbav mergeam pe banda a doua cu viteza de genu 100-110. In fata mea la circa 80m era o masina care credeam eu ca e in miscare da merge incet, asa ca m-am uitat in spate sa vad daca vine cineva pe banda I, ca sa trec de el. Evident ca mai venea inca un consrvar cu o viteza de asemenea mare. Cand am intors capul am obesrvat ca defapt masina era oprita si soferul vroia sa efectueze virajul la stanga. Atunci am pus franele brusc. Amandoua rotile mi-au blocat si am mers vreo 30 m pe frana dar viteza fiind prea mare, n-am reusit sa opresc la timp si am intrat in el, ce-i drept cu vreo 30 km/h dar suficient cat sa imi fac botu praf si sa ii zgari urat bara spate. Recunosc ca a fost vina mea si ca am fost imprudent dar faza e ca in timp ce franam l-am vazut cum se uita in oglinda la mine cum vin spre el si n-a reactionat de loc. Ma rog.... in final m-am ales cu o amenda de 78 de lei si 3 puncte de penalizare, asa ca oricat de grabit as fi fost, nu merita sa-mi risc viata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In primul rand salutare tuturor. Am patit o chestie acum cateva zile care m-a cam trezit la realitate... Veneam dinspre brasov si ma grabeam sa ajung urgent acasa(in codlea), asa ca am tras tare de gaz. In localitatea ghimbav mergeam pe banda a doua cu viteza de genu 100-110. In fata mea la circa 80m era o masina care credeam eu ca e in miscare da merge incet, asa ca m-am uitat in spate sa vad daca vine cineva pe banda I, ca sa trec de el. Evident ca mai venea inca un consrvar cu o viteza de asemenea mare. Cand am intors capul am obesrvat ca defapt masina era oprita si soferul vroia sa efectueze virajul la stanga. Atunci am pus franele brusc. Amandoua rotile mi-au blocat si am mers vreo 30 m pe frana dar viteza fiind prea mare, n-am reusit sa opresc la timp si am intrat in el, ce-i drept cu vreo 30 km/h dar suficient cat sa imi fac botu praf si sa ii zgari urat bara spate. Recunosc ca a fost vina mea si ca am fost imprudent dar faza e ca in timp ce franam l-am vazut cum se uita in oglinda la mine cum vin spre el si n-a reactionat de loc. Ma rog.... in final m-am ales cu o amenda de 78 de lei si 3 puncte de penalizare, asa ca oricat de grabit as fi fost, nu merita sa-mi risc viata...

bine ca ai scapat doar cu atat!

 

in continuare va spun: nu mai mergeti tare in oras!

toate bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut! postez aici pt a impartasi din "patanii". am avut sansa sa traiesc in thailanda mai exact in bangkok pt vreo 6 ani. am mers si cu motorul si cu masina la greu. in primii doi ani am mers zi de zi numai cu motorul. cine a fost la bangkok stie ce infern moto e acolo. o statistica spunea ca un motociclist moare la fiecare 20 de minute in thailanda. asta in principal din cauza ca sunt multi, foarte multi.

 

masinile sunt foarte civilizate in ceea ce ii priveste pe bikeri. pe strada pietonii sunt foarte atenti cand traverseaza printre masinile oprite, pe culoarele ramase intre benzi curg sute de motorei.

 

totusi uneori autobuzele demareaza din statie direct pe banda a treia (cand eu vin cu 120 la ora). fraaaaaaaane interminabile, derapaj si... bulan. nu am cazut. concluzia, viteza dementa in apropierea "obiectelor" rutiere de dimensiuni mari (indiferent daca sunt stationate sau nu) este putin dintr-o ruleta ruseasca.

 

alta faza, funny :kick:, cand se pleaca de la semafor sunt zeci de motoare in fata care pleaca primele. bineinteles nu tot timpul poti fi primul pt ca mai sunt 10-15 in fata ta. eu undeva pe la jumatatea plutonului. plecam tare, dam ceva goarna, urcam pe coama unui pod (astia au niste podulete foarte cocosate din cauza barcilor care trec pe sub ele) si ce sa vezi? blocaj pe partea cealalta. toata lumea baga frane si incep unii sa cada in fata mea. film cu prosti. reduc, reduc, reduc ala din fata cade, eu cu roata din fata ma opresc direct in poponeata lui. doar cat sa il doara. se ridica, se intoarce si ce sa vezi? saracul fuma pe motor. cand a cazut a strans din dinti cu tot cu tigara si se intoarce spre mine cu tigara botita intre buze. caterinca totala. concluzia, niciodata prea aproape de o masa compacta in miscare pt ca nu stii ce au de gand.

 

ploaie, e ceva normal sa mergi pe ploaie acolo, plec de la semafor intr-un viraj dreapta. gaz cam mult si o iau sanie spre stanga, destul de naspa. scot mana usor din gaz, NU FRANEEEEE, si ma redresez pe traiectorie. concluzia, pe ploaie comenzi blande, blande. ca sa nu va mai zic cum e sa mergi cativa kilometri pe un bulevard inundat unde apa are 50 de cm. sa vezi ce meserias devii cand mergi printre masini si motoare in miscare sau rapuse de apa de la bujii. de incercat :)

 

altadata, in miscare, unul care era in fata si dreapta se duce spre stanga. prin fata mea care veneam mai tare. pe stanga parcata masina. pe dreapta masina in mers. viteza mea, cam 70-80. nu bag frana brusca ci doar sustinuta si dam janta in janta pe la 60 la ora. ne redresam si asta e. ne continuam drumul de parca nu s-a intamplat nimic. concluzia, uneori poti sa te dai usor usor unii in altii. daca te sperii si vrei sa opresti brusc poate fi mai rau pentru ca esti intre zeci de masini.

 

trec noaptea printr-o intersectie pustie unde am prioritate. normal ca apare unul in dreapta cu un pick-up care venea sa ma faca praf. doua viteze in jos si acceleratie la maxim si trec prin fata lui. concluzia, cum zice un prieten de-al meu, cea mai buna frana e acceleratia.

 

si va dati seama ca au fost mult mai multe "situatii". vedeam creieri pe asfalt cel putin odata pe saptamana. sunt foarte multe autobuze si de multe ori mergi intre ele. cine cade intre ele...

 

am avut si accident cu motorul cand eram in masina. oprit la stop!!! vine unul cu motorul si intra in coltul dreapta fata, motorul se pliaza peste piciorul lui si pe urma tipul ajunge in cap pe capota masinii. isi rupe piciorul, motorul stramb rau si masina mea muci. il intreb, nu m-ai vezut bre? zice... nu. ziua in amiaza mare. culmea e ca eram cu un tovaras din romania care venise in vizita. ala a ramas socat. zicea ca nu se poate asa ceva... se poate.

 

ce vreau sa zic aici, daca ne intalnim va pot povesti mai multe, nu numai despre motoretele din thailanda ci si despre altele :blink:, este ca cel mai mare dusman al nostru suntem noi. e adevarat ca mediul e o jungla dar noi suntem cei care hotaram ce facem. tot timpul.

 

bafta si sa auzim de bine :blink:

Editat de bored
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

ce vreau sa zic aici, daca ne intalnim va pot povesti mai multe, nu numai despre motoretele din thailanda ci si despre altele :laugh:, este ca cel mai mare dusman al nostru suntem noi. e adevarat ca mediul e o jungla dar noi suntem cei care hotaram ce facem. tot timpul.

 

bafta si sa auzim de bine :wink:

 

:wave: :laugh: Da, mi-a placut in mod deosebit concluzia. E un topic interesant , in contextul in care cu totii ne confruntam mai ales in ultimul timp cu o sumedenie de accidente ale caror victime sint prieteni sau necunoscuti, dar cu totii motociclisti. Si ar fi util ca unii din noi, ma refer la cei care au rezistat cu succes decenii pe strazi si nu zornaie prea tare cind se misca, sa mai povesteasca intimplari emblematice si sa mai dea sfaturi din experienta pe care au acumulat-o.

 

In primul rind insist pe notiunile de echilibru si armonie, stari care ar trebui sa ne caracterizeze cind ne urcam in sa. Lasati problemele acasa sau trimite-ti-le inaintea voastra la destinatie. Psihicul ar trebui sa fie caracterizat de veghe maxima si atentie distributiva.

Apoi motociclistul trebuie sa stie permanent ce se intimpla in fata, spate si lateral. Chiar daca pare o corvoada, el trebuie sa anticipeze miscarile tuturor celor care-l pot afecta. Cu timpul intra in functiune in mod aproape automat un "radar inteligent" care calculeaza aceste miscari. De indata ce o situatie devine virtual periculoasa, e tratata imediat in prim planul constient si rezolvata cu succes.

Motociclistul trebuie sa considere ca nu are nicaieri prioritate, iar cind aceasta i se da, sa o considere o exceptie nu o situatie normala.

Cei mai periculosi pentru motociclisti sint taximetristii, care trag pe dreapta sau schimba banda fara sa se asigure sau sa semnalizeze intentia, de asemenea o categorie specifica de soferi si soferitze fara talent, pe care ii recunosti dupa pozitia rigida de la volan si manevrele bruste pe care le fac. Acestia trebuie evitati.

De fiecare data cind e posibil e bine sa nu stai in coloana, ci putin pe dreapta sau stinga, astfel incit sa eviti sa fii telescopat de catre neatenti sau sa intri in cite un speriat care frineaza brusc si servo.

E bine sa mergi un pic peste viteza legala sau la limita, astfel incit sa nu te ajunga tot felul de tipi din urma , care iti iau apoi fara rusine fatza, sau te inghesuie in bordura.

Cu totii avansam printre rindurile de masini oprite la stop. Aceasta manevra trebuie facuta insa cu bun simt si atentie, ca sa nu "iei oglinzi" sau sa deschida careva o portiera.

Motocicleta trebuie sa fie in perfecta stare din punct de vedere al sistemului de frinare, deoarece sintem oricum handicapatzi fatza de conservele care frineaza pe 4 rotzi. Orice mica defectiune trebuie eliminata imediat, oricit de mult costa, pt ca e oricum reparatia e mai ieftina ca viatza.

De asemenea nu se circula fara echipament de protectie(Geaca sau vesta cu protectii, pantaloni la fel).Chiar daca pare incomod sa le tot scotzi, manusile sint si ele obligatorii.

Pe soselele nationale se pastreaza distanta fata de vehiculul din fatza. Daca nu e posibila depasirea, nu se sta lipit de vehicol ci se ramine cam 10m in urma. Asa dispare riscul de a intra in el in caz de frina si depasirea e mai usoara deoarece cistigi viteza pina ajungi la el. Se evita depasirile in serie cu viteza maxima in favoarea celor treptate cu viteza adaptata situatiei, deoarece pot aparea situatii neprevazute dificil de evitat la viteza maxima. Cum ar fi un ciine care iese neasteptat dintr-o curte, sau chiar o zona de mizga sau ulei.

Comenzile motocicletei se actioneaza mereu lin si progresiv-atit directia cit si frinele si acceleratia. Frinele se actioneaza aproape intotdeauna simultan si nu mai mult decit sa produca efectul dorit. In caz contrar se risca derapajul sau aciidentul.

Claxonul se foloseste cu moderatie si din timp pentru a preveni pe cei care nu te observa sau fac manevre primejdioase. Nu se claxoneaza animale, e primejdios si cel mai adesea inutil. Mai bine le astepti sa treaca. O vaca mi-a frecat o data vopseaua de pe rezervor pina la metal, ca au pielea ca un smirghel. Credeam ca sint destept ca fac slalom printre ele.

 

Va prezint acum o situatie din care am scapat datorita experientei. Mergeam pe E60 in localitatea Floresti. Acolo se circula pe o banda jumate pe sens. Eu eram pe banda din dreapta, unde chiar daca mai depaseam din cind in cind auto stationate, tot inaintam mai repede decit coloana de camioane de pe banda de linga ax. la un moment dat se apropie o trecere de pietoni si imediat camioanele pun in serie frine turbate. Imi dau seama instantaneu ca un gipsan forteaza trecerea impotriva bunului simt dar cu legea in mina. Asa fac ei mereu. Frinez si eu progresiv , astfel incit sa opresc chiar in fata trecerii. Simultan aud un suierat macabru de gume in spate, si cum spionam instinctiv si retrovizoarele vad instantaneu un "papuc "care venea in tromba spre mine cu rotile blocate. Deoarece "calculatorul meu nu fusese prins pe picior gresit, am avut timp sa ambalez, sa bag intr-a intiia si sa plec pe o roata(eram cu CB-ul). In acest timp ma uitam in contiunuuare in retrovizoare sa vad cit mai are papucul pina la mine. Cind am socotit ca nu ma mai ajunge, am frinat la rindul meu violent pe ambele roti si natural tziganca mi-a cazut frinta in doua pe roata din fatza de care s-a impiedecat. Trageti voi singuri concluziile.

Dar nu am avut mereu noroc.. In iulie anusul asta, mergeam noaptea catre Brasov. Ma grabeam un pic sa nu ma astepte prea mult prietenii cu culcatul. Padurea Bogatii, drumul excelent, traficul greu depasit deja. Dupa o curba la stiga, redresez si trag de gaz sa cistig din nou viteza. Dar spatele derapeaza instantaneu, voblez de citeva ori si ma duc apoi vreo 20 metri pe partea dreapta. Ce se intimplase? Dupa curba aceea asfaltul devenise umed de la o ploaie minuscula care cazuse pe vreo 500 metri de sosea, fenomen de loc rar in padure. Si chiar dupa acea curba intorsesera o seama de carutze de rhomi care carau lemne din padure si lasasera un strat gros de mizga. Asa ca mai ales noaptea si mai ales in padure, mare atentie! In general pe doua roti e periculos noaptea si trebuie evitat. mai ales pesoselele noastre pline de capcane care si ziua te la sa masca( capace de canal lipsa, ulei, jeg, mizga). Tuturor , bafta si asfalt uscat ! :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In seara asta am avut noroc...am iesit la o plimbarica,s-a inserat,sunt incepator,sosea buna...viteza nu foarte mare dar nici mica,deh,pe centura...80-100.

Ajung intr-o localitate,reduc in 50,evident pe faza scurta.

Din fata masini,tiruri,etc,parca toate pe faza lunga. Casca mea e veche,geamul nu neaparat matuit,dar...in fine.

La un moment dat,imi apare sub raza farului un caine,undeva intre benzi. Drumul fiind liber pe sensul meu de mers,mergeam pe banda 1. El fiind orientat cu fata spre mijlocul soselei,m-am gandit: ALA-S,se sperie de masini,se intoarce si fix in mine se opreste,sau mai rau,in fata mea,toate astea in timp ce am franat la maxim spatele si fata doar cat sa pot sa o tin. Tin sa mentionez ca pe fata am guma tocita rau. Am avut noroc,cainele a stat cumintel la locul lui,eu m-am speriat si urmatorii 20km pana acasa i-am facut cu 50km/h.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut! postez aici pt a impartasi din "patanii". am avut sansa sa traiesc in thailanda mai exact in bangkok pt vreo 6 ani. am mers si cu motorul si cu masina la greu. in primii doi ani am mers zi de zi numai cu motorul. cine a fost la bangkok stie ce infern .............................................................................................................................ramas socat. zicea ca nu se poate asa ceva... se poate.

 

ce vreau sa zic aici, daca ne intalnim va pot povesti mai multe, nu numai despre motoretele din thailanda ci si despre altele :bigstar:, este ca cel mai mare dusman al nostru suntem noi. e adevarat ca mediul e o jungla dar noi suntem cei care hotaram ce facem. tot timpul.

 

bafta si sa auzim de bine :D

 

 

--- Mesaj completat în 12 Oct 2007 18:22 -------------
...iti dai seama ce de RIP-uri pe aia...cred ca au un site cu"voteaza RIP..DA...NU" :bigstar:

...si zii si de masaj..

 

..in alta ordine de idei..n-are rost sa zic prea multe..deja s-a zis cam tot...io atat pot sa va zic: atentie cu mersul...pe trotuar...nevinovat,dar..vinovat.....macar acolo mergeti fffff incet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

v-a suparat cumva un manelist idiot cu un passat verde, cu numarul BZ-06-HNG?......daca da, nu ezitati sa ma contactati, va dau eu datele lui, am avut ieri accident cu el, ce-i drept eram cu masina, ca, altfel, ma omora boul! :bigstar:

Editat de bogdanawo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor!

Zicea cineva mai sus ceva legat de trezirea la relitate. Trebuie sa patesti ceva sa iti dai seama de anumite chestii. Cand mi-am luat carnetul si am inceput sa merg in trafic cu motocicleta, nu ma asteptam la mare lucru din partea celor cu masini. Ii intelegeam (sa zic asa) - neobisnuiti cu motoare in trafic, se uita in oglinzi de 2 ori pe ora, nesimtiti si rai (mai exista si exceptii).

Tocmai de asta merg destul de prudent zic eu (ma asigur mereu cand fac vreo manevra, semnalizat, nu merg tare, stau cu degetu pe frana si pe claxon in permanenta, etc.).

Sunt incepator si pana acum am facut cam 5000 km in bucuresti; si destule intamplari nasoale - taiat fatza, injuraturi, scuipaturi, etc.

La ceva timp dupa ce mi-am luat motocicleta am cazut din cauza unuia care a plecat de pe trotuar si a facut stanga peste banda pe care eram eu. Nici macar nu a oprit. Eu putin zgariat si foarte nervos, motocicleta ok.

Acum o luna eram oprit la semafor, asteptam sa se puna verde. Cu ochii pe semafor, nu l-am vazut pe unu care venea din stanga, de pe linia de tramvai, sa se bage in fata. Ma loveste in piciorul stang; ma tin bine pe picioare si prind motocicleta. El nici nu observa. Eu ii zic nervos ca da peste mine, el ma scuipa. Ma abtin sa nu ii dau una in masina si plec. Inca mai am vanataie.

Azi mergeam prin zona Mall Vitan (nu eram singur pe motor, cu prietena) pe o strada paralela cu soseaua din fata mall-ului, unde e si linie de tramvai, un super sofer vine din spate, de pe linia de tramvai si imi taie fata, aproape ca ma da jos de pe motor. Ma enervez si la semafor opresc langa el si ii zic ca e nebun. El ma scuipa, eu ii dau un picior in usa. Nervi, injuraturi, etc. Plec. la urmatorul semafor, se da jos la mine si imi da una in casca. Ma dau si eu jos foarte nervos si ma abtin sa nu ii intorc serviciul. Nu de alta, dar eu eram echipat - manusi, casca, geaca, protectii, etc- si el era in tricou. Ma calmez si plec. Opresc dupa semafor sa ma linistesc (prietena speriata). Apare si soferul cu dorinta de razbunare si imi zice ca acum suntem singuri si imi arata el ca i-am lovit masina. Eu tot echipat, el tot in tricou. In fine, injuraturi, amenintari, etc. Nu se lasa cu bataie.

Recunosc ca am reactionat urat (ca i-am lovit usa), dar nu m-am putut abtine. Una e sa nu vezi si sa faci ceva din neatentie si alta e sa o faci voit. Si nesimtirea trebuie pedepsita !!! Nu mai suport nepasarea si lipsa de respect!

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Titlul threadului: Cum Prevenim Un Accident? Claxon, Frana, Turatii?

Claxon, Frana, Turatie sunt manevre de evitare. Prevenirea/Condusul preventiv inseamna cu totul si cu totul altceva. Cand o sa va dati seama de diferenta nu o sa trebuiasca sa mai Claxonati, franati, turati ca sa scapati din cvacat.

 

 

 

Cred ca sta e de fapt esenta problemei. cred ca am putea asemana preventia cu countersteering-ul: la inceput o faci din instinct, dar daca ajungi sa il constientizezi de multe ori iti poate salva viata. am carnet din 1989 si pana acum mi-a ajutat Dumnezeu sa raman intreg fara nici un incident grav la activ. dar cred ca asta se datoreaza exclusiv faptului ca si pe verde sau pe drum cu prioritate intru cu piciorul pe frana si cu capul girofar. Tot in aceeasi masura consider ca este esentiala distanta pe care o pastram fata de orice vehicul in miscare. cu cat marim distanta fata de cel 2 secunde obligatorii cu atat creste timpul in care putem lua decizii corecte, indiferent de viteza noastra de reactie.

B ;) afta si asfalt uscat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc sa-mi mentin echilibrul pe motocicleta de prin 93,si sunt bucuros ca inca citesc tot ce scrieti.Un lucru nu reusesc sa inteleg,de ce unii dintre noi trebuie neaparat sa se comporte ca niste copii mari carora le-au ramas hainele mici si ii strang,ce avem de demonstrat circuland pe o roata sau pe trotuare ,sau alergand ca disperatii prin furnicarul asta?nu cred ca merita sa renuntam la a ne mai bucura si maine de motocicleta pe care o avem riscand aiurea.toti am trecut si trecem prin situatii periculoase ,insa un dram de control si prudenta nu strica.cand ajungi sa ai un handicap fizic devii foarte prudent.dar nu prea mai foloseste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incerc sa-mi mentin echilibrul pe motocicleta de prin 93,si sunt bucuros ca inca citesc tot ce scrieti.Un lucru nu reusesc sa inteleg,de ce unii dintre noi trebuie neaparat sa se comporte ca niste copii mari carora le-au ramas hainele mici si ii strang,ce avem de demonstrat circuland pe o roata sau pe trotuare ,sau alergand ca disperatii prin furnicarul asta?nu cred ca merita sa renuntam la a ne mai bucura si maine de motocicleta pe care o avem riscand aiurea.toti am trecut si trecem prin situatii periculoase ,insa un dram de control si prudenta nu strica.cand ajungi sa ai un handicap fizic devii foarte prudent.dar nu prea mai foloseste

 

Asfalt uscat si sa citesti inca multi ani ce mai scrie lumea pe forum. Eu unul recunosc ca de 2-3 ori pe an o mai scurtez pe cate un trotuar dar se intampla sa fie una din acele zile in care nici musca nu incape printre masini iar in agenda sunt planificate prea multe activitati. Este mai rau cand ajungi pe trotuar fara voia ta.

Cu 2-3 ore in urma "am acordat prioritate" unui logan care venea din sens opus si in stilul clasic vireaza stanga, fara semnal, la numai cativa metri in fata mea. Dupa o frana violenta am evitat contactul cu loganul dar nu si cu Terra. 30 m de contact cu asfaltul au fost suficieti sa ma opresc langa trotuar. In cazul de fata nici farul, claxonul sau gazul nu m-au ajutat. De baza au fost frana si privirea nepasatoare a soferului, care a decis ca este mai important sa-si contine drumul decat sa-si ajute semenii.

Putem sa evitam mai multe accidente tinand seama de propria noastra regula de circulatie: NU AVEM PRIORITATE, chiar daca semaforul sau un anumit indicator ne soptesc sa iutim pasul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:cheers:

Eu folosesc intens faza lunga / flashuri si claxoane...si incerca sa fac lucrurile cu cap

 

incetinesc la treceri de pietoni , statii de autobuz , drumuri cu prioritate , semafor verde si multe alte cazuri chiar daca nu vine nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...