Toată activitatea
- Ora trecută
-
nu este adevarat doar vorbe rautacioase la adresa unui mare producator din MotoGP
-
Cred ca s-ar putea face, cu ani in urma aveam un vecin care avea o Dacie 1410 cu GPL si o pornea direct pe GPL si iarna la temperaturi cu minus in timp ce la alte Dacii puteai sa le fwti ca nu porneau direct pe GPL, sau porneau dupa care se inecau pt ca nu se vaporiza GPL-ul. Deci la nivel de fabrica cred ca s-ar putea face ceva, exista suficienta tehnologie ca sa faci o preincalzire cu sursa electrica.
-
Salutare, tehnic nu se poate face doar pe GPL. GPL-ul este in rezervor in forma lichida si pentru a putea fi folosit de catre motor trebuie sa vaporizeze. Vaporizarea este un fenomen fizic endoterm, adica absoarbe caldura. Din acest motiv o masina cu GPL porneste foarte greu direct pe gaz si doar daca afara este cald bine , iarna nu are nici o sansa sa porneasca. Chiar cand ai masina pusa implicit pe gaz, masina porneste pe benzina si dupa ce se atinge o temperatura minima a lichidului de racire al motorului, se comuta de pe benzina pe GPL (comutarea se face la o schimbare de viteza pe momentul cand motorul isi reduce turatia). Daca te uiti la o masina cu GPL o sa vezi ca vaporizatorul este legat pe circuitul de racire al motorului. Si ai perfecta dreptate, responsabilitatea noastra nu este sa cumparam musai masini euro 6 sau electrice, ci sa avem grija ca masina pe care pe care pe o avem sa fie conform parametrilor de la data fabricatiei. Daca RAR si-ar face treaba si ar iesi in trafic sa verifice masinile fumigene care bantuie prin orase si pe sosele, si ar retine taloanele si numerele de inmatriculare, s-ar amelioara rapid parcul auto. Nimeni nu mai sta sa repare din temelii o masina de 1000 € ....
-
Ziua 2) Joi -> Edirne - Canakkale (235 km) La ora 07:00 sunt in picioare, dar micul dejun se serveste abia de la 08:30, asa ca ies la o plimbare de dimineata. E atat de liniste comparativ cu seara trecuta incat zici ca nu este acelasi oras. Devine clar faptul ca ritmul oamenilor de aici nu are absolut nicio legatura cu cel din Romania, lucru care imi place. Usor, usor o iau inapoi spre cazare, sa ma incalzesc oleaca, sunt 5 grade afara. Dupa un mic dejun desi nu foarte bogat, dar gustos, incep pregatirile pentru plecare. Mobra e plina de roua, dar doamna de la curatenie ma vede ca inlatur apa cu mana si fara ca eu sa ii spun ceva, imi aduce o carpa. Nu stiu sa ii multumesc in turca, totul a fost pe repede inainte si n-am apucat sa invat expresiile uzuale, dar intelege si din engleza mea de balta. Termin de impachetat si plec la drum. Traseul o sa fie prin sate, dar inainte de asta trebuie sa alimentez. Vad o benzinarie, trag sa intru, dar fac ceva gresit si alunec pe un grilaj metalic. Chiar eram curios cum mai arata mobra pe dedesubt, e mult timp de cand nu i-am mai vazut aceasta latura. Eram practic oprit in momentul in care a cazut mobra pe partea dreapta, prin urmare daunele sunt minore, nu s-a rupt/indoit nimic. Singurele dovezi care atesta ca situatia de mai sus s-a intamplat constau intr-o mica zgarietura pe capatul ghidonului si inca una pe maneta de frana. De ce s-a intamplat? Probabil pentru ca am vrut sa iau virajul mult prea strans, nu eram in raportul de viteza care trebuia, n-am folosit nici maneta de ambreiaj cand trebuia, acceleratia nici atat. Pe scurt, o sumedenie de greseli prostesti pe care le-am facut. Grilajul scurgerii era foarte alunecos, alt aspect de care n-am tinut cont. Greseala imi apartine 100% si ma oftic ca s-a intamplat, dar cum nu pot da timpul inapoi, zic sa imi vad in continuare de drum. Totusi, la o analiza ulterioara, cred ca am gasit si explicatia: 998503613_VIDEO01.mp4 Traseul prin sate care se voia a fi pitoresc s-a dovedit a fi plin de gropi, denivelari si mult noroi adus de utilajele agricole de pe campurile din apropiere. La toate astea s-au adaugat ceata din care curgea non stop si frigul patrunzator. Alt lucru pe care l-am observat trecand prin sate, astia n-au caini normali, au dulai, zici ca sunt adusi de la stana, atat de mari sunt. Abia cand am iesit de pe drumurile secundare si am intrat pe cel principal s-a aratat si soarele. Tot odata cu el a aparut si cheful de viata si de motocicleala, ca prea deprimant a fost peisajul pana atunci. In dreptul localitatii Gelibolu navigatia zice sa fac stanga, ca sa iau feribotul pana la Cardak. Ciudat, pentru ca imi aduceam aminte ca am setat special navigatia sa evite acest mijloc de transport. In fine, ignor indicatiile si ii dau bataie inainte spre podul ala smecher. Platesc taxa de trecere, 200 de lire, opresc si la controlul actelor, dar cand vede ca sunt din Romania imi face semn sa ii dau bice. S-a repetat acest scenariu cam de fiecare data cand am fost oprit, au vazut de unde sunt si n-au insistat cu un control amanuntit. 303477057_VIDEO02.mp4 Am ajuns si la cazare dupa ceva adjustari de traseu pentru ca navigatia spunea sa o iau pe strazi pe care ea le vedea ca fiind cu dublu sens, ori in realitate erau cu sens unic. Dupa un dus si un schimb de haine, hai la colindat. E ora 13:30 si temperatura este excelenta, de tricou. Imi place faleza asta, e lunga, are terase daca vrei sa te opresti pentru o prajitura sau o bere, apa e curata, oamenii sunt zambitori. Continui sa bananai prin oras, am insa si un obiectiv pe care vreau sa il bifez, Fortareata Cimenlik. Face parte din Muzeul maritim militar si spre acolo ma indrept. Biletul costa 600 de lire si se accepta doar numerar. Primul pe lista este submarinul, un vis pe care il aveam de mult timp: 1795852182_VIDEO03.mp4 1668409464_VIDEO04.mp4 Urmeaza muzeul: Apoi fortareata: 395478700_VIDEO05.mp4 Termin vizita si ma intorc la aleile pline de terase si magazine cu aur. Lumea sade la un ceai si cred ca mi-ar prinde bine si mie unul. Zis si facut, gasesc un loc care imi surade si ma asez. Comand un ceai si o cafea. Vremea e perfecta, iar atmosfera e faina, are un vibe pozitiv. Gata, inapoi la colindat. Opa, castane coapte, hai sa iau cateva: Turnul cu ceas: Inca o tura pe faleza: Poposesc la un moment dat pentru a asculta un tanar muzician la inceput de cariera. Pisica din husa chitarei este si ea la randul ei fermecata de vocea artistului: Putin mai incolo, pe aceeasi faleza, ce sa vezi, festival international de folclor. Am cautat sa scap de Bulgaria, dar ea nu si nu: 388124727_VIDEO06.mp4 O dacie veche, e plina Turcia de ele: Imi place sa bat strazile in lung si in lat, dar mi s-a facut foame. Nu trece mult timp si descopar un local la un colt de strada. Imi place cum arata, are scaune inalte si o masa lunga de bar. Vreau sa mananc diferit in fiecare zi, asa ca astazi aleg calamari pane, 700 de lire: Buni rau, aproape ca in Grecia, atat doar ca nu m-am saturat. Nu trebuie sa analizez meniul ca sa stiu ce mai urmeaza sa comand, am observat inca de cand mancam calamarii ca absolut toti cei care se asezau comandau un fel de peste in paine. Pana si niste francezi care abia sosisera s-au aruncat din prima pe felul asta de mancare. Obligatoriu trebuie sa imi iau, 350 de lire: Super bun sandwich-ul, acum inteleg de ce toti il comandau si mancau cu atata pofta. Usor, usor vine seara, trag polarul peste tricou, dar oricum, vremea ramane faina in continuare. Inapoi la turnul cu ceas, e la doar un minut de cazare: Zaresc pe o alee ingusta o sala de jocuri pe computer. As baga o Dota2, dar asta ar insemna sa ma prinda dimineata la butoane si maine am ceva km de parcurs pana la Bergama, asa ca zic pas de data asta si ma retrag la cazare. Noapte buna!
-
Cred ca se refera aici la soare, ca o casca neagra te incingi in timp ce cu una alba esti mult mai "racorit"
-
Consumul meu e intre 6,5 inafara si aprox 9 l in oras, (motor 1.5 vvt 16v cu 103 cp 4wd si cutie manuala). La fel si eu, cand vremea imi permite merg cu motocicleta, las masina pentru vreme necorespunzatoare motocicletei. Nu merg pe ideea de a modifica cu GPL, caci ma gandesc ca, daca era asa de bun, se facea doar pe GPL din fabrica-fara benzina, de catre japonez. Dpmdv, e un lucru bun sa merg combinat, moto cand se poate si in rest masina. Nu as lua altceva, gen diesel sau ev, am mai spus. Mentin masina in schimb in parametrii reali ca sa nu poluez din norma euro 4 cu gaze mai multe sau care sunt real sub euro 4. Asa vad eu responsabilitatea, sa ai grija ca masina ta sa nu se degradeze sub ceea ce a facut-o constructorul ei.
- Azi
-
Intre 12-16% am si eu consum cand e aglomeratie (motor 1.3 turbo,150cp, cutie automata). Merg des cu motorul la birou, ca nu s-ar justifica sa merg cu masina (din cauza de aglomeratie, nervi, timp mai mare petrecut in trafic si locuri de parcare de negasit la job daca ajungi putin mai tarziua). Daca ar trebui sa merg doar cu masina, as lua in calcul o hibrida si o electrica (ultima doar daca as avea unde sa o incarc pe la sau pe langa job, ca la bloc nu am cum). Luasem in calcul la un moment dat sa-i pun GPL ....dar la motoarele noi cu injectie directa (de dupa 2021 daca am inteles bine), investitia este de vreo 2000 euro (sunt si mai scumpe, depinde ce model vrei) si mai consuma si 15-25% benzina pe langa GPL, ceea ce face investitia extrem de nerentabila....Ori la mine nu se justifica, deoarece fac doar vreo 5k-8k km pe an). Ca sa justifice investitia, cred ca trebuie sa faci undeva la 60k km pe an.
-
Am primit si la Shark si la LS2 niste chestii argintii, fosforescente care se aplica pe casca, aveau forme diferite, asa ne diferentiem eu si soata castile, . In fine, poti sa iti aplici pe casca orice combinatie de reflectorizante/fosforescente, cum crezi...
-
Stii cum sta treaba: calul de dar nu se cauta la dinti. Cui nu ii convine ce i se ofera, poate refuza. Legat de consumul unei hibride: ca la orice masina daca te dai la ea, consuma. Iti pot da exemplul de la Lexus: are un motor termic de 252 CP si doua motoare electrice care impreuna au tot 252 CP. Puterea insumata nu depaseste 300 CP. Deci puterea pe care o poti obtine din ambele tipuri de motoare este limitata. Asadar daca o iei repede din loc, porneste si motorul termic, dar chiar si asa consumul este mai mic decat daca ai folosi doar motorul termic. Am povestit ca la un moment dat a intrat sistemul hibrid in avarie si masina a mers doar pe ICE. Sa stii ca si la un demaraj rapid se simtea ca este mai lenta prin lipsa suportului electric. Si ca sa ai o idee de consum, cand am circulat doar cu motorul termic, desi am mers cumpatat ca sa nu sparg pusculita, am ajuns spre 16-17 % ´(in oras), consum la care nu ajung daca merg mai hotarat (prin oras) cu sistemul hibrid functional, el fiind pe la 12-14%. Daca circul normal, fara demaraje inutile, consumul este 8-9 %. Si mai este o mentiune de facut: daca iarna vrei caldura ca berila sau vara lasi aerul conditionat pe 16 grade si turatie maxima la ventilator, si stai in oras in coloana, o sa mearga motorul termic aproape permanent si s-a dus consumul la peste 16%. Asadar masina hibrida nu face minuni decat daca o folosesti cum trebuie.
-
MirceaCh s-a înregistrat pe forum
-
Ma bucur ca s-a priceput. Nimeni nu insista cu Yt sau chestiuni de genul ca ostentatie. Asa cum voi le sustineti cam doar cu partile pozitive, e bine sa se cunoasca si partile cam negative. Doar nu e sens unic, nu? Cine renunta la ele nu o face cu surlele si trambitele celor ce le sustin, asa ca si voi, atat doar. Credeam ca este clara treaba. Ok, am inteles si scuzele mele. ✌
-
La fel si-n cazul neveste-mii.Doar ca la ea au fost urmatoarele variante: 1- Inchiriere masina proprie existenta; 2- Sa ia masina proprie noua in leasing platit tot de firma; 3- S-au oferit 2 variante hibrid,una Skoda si una VW; 4- S-au oferit 6 modele de termice automate,3 de la Skoda si 3 de la VW. Alegerea ei a fost alta:VW Golf 8.5 TSI avand cutie manuala cu 6 trepte,fara deactivare de cilindrii. Fara politica pe acest forum!
-
-
OK, am inteles punctul vostru de vedere. Nu aveti nimic cu noi, ci doar cu politicile UE. E de bine, atunci de ce insistati cu youtube-uri in care unii influenceri explica ei ce teapa fenomenala am luat noi, posesorii de EV? Nu ar trebui noi sa ne lamentam in halul acesta, si nu voi? Nu ar trebui ca noi sa fim cei ce renunta? Nu de alta, dar vad ca cine a trecut la EV, in general, se gandeste la upgrade tot in domeniul EV.
-
Ceva de genul am spus si eu si sustin cele scrise aici. E una alternativa ev la transport si alta impunerea ei&eliminarea tuturor celorlate. Democratie capitalista, curat murdar moncher. Printre altele...
-
Asta in situatia in care ai o talpa usoara pe pedala de acceleratie, altfel pleaca si motorul termic aproape instant. Alta chestie care se vorbeste si nu o pot intelege este linistea din interiorul masinii electrice. In primul rand la viteze de mers extraurban zgomotul pe care il produce aerul care trece prin jurul caroseriei + sunetul de rulare al anveloperlor depaseste lejer sunetul motorului termic. Nu am masina electrica sau hibrida, dar datorita jobului sotiei am condus astfel de masini si pot spune ca sunt motoare termice pe benzina asa silentioase (sau bine antifonate) incat la o masina hibrid trecerea de la electric la termic este aproape insesizabila. Atunci care este etalonul cand se vorbeste despre liniste in interiorul masinii electrice, 1.9 tdi din anii 2000? Vizavi de masini electrice, ca tot vad ca se inmultesc pe strazi (cel putin in Bucuresti) eu as fi curios cat % sunt masini personale si cate sunt de firma? Intreb asta, pentru ca in cazul firmei unde lucreaza nevasta-mea (multinationala) exista anumite categorii de angajati care au ca beneficiu masina de servici si sunt rasfatati in sensul ca isi pot alege ce marca/model vor in baza unui buget. Ei bine, de mai bine de un an a venit ordin de sus ca marca/ modelul sa fie exclusiv electric, o decizie care bineinteles nu a fost pe placul unora.
-
Nu e asa, eu si cred ca si ceilalti nu suntem impotriva EV ca solutie tehnica ci impotriva politicilor EV. Ca solutie tehnica nu ma deranjeaza, asa cum unii prefera dieselul in locul benzinarelor la fel unii prefera EV-ul in locul ICE. Impotrivirea este fata de politica de promovare si mai ales de impunere a EV, aici e treaba nasoala. Eu am fost si impotriva programului rabla care la inceput era doar pentru ICE pt ca nu existau EV-uri. Mircea chiar a recunoscut ca el nu-si lua Springurile alea daca nu erau subventionate, ca doar nu era nebun sa dea 18-20.000 de euro pe un Spring (pret intreg) dar la 9000 bucata parca e acceptabil desi chiar si asa mi se pare scump. Problema e ca diferenta de bani este luata de la altii ca sa-i fie bine lui Mircea si chinezilor care fabrica Springul. Daca nu existau subventiile si facilitatile pt EV iar Mircea ar fi cumparat Spring cu 20.000 de euro bucata atunci as fi spus ca Mircea este excentric, dar pe banii lui...
-
exista aftermarket capace adaptoare sa poti pune cardo Ls2 advant are si culori deschise, dar nu sunt carbon. am vazut niste combinatii cu alb etc.
-
Cand ignori rezultatele din clasamente pentru a-ti masca gaurile teoriilor tale,cand ignori ce spun special pentru ca nu ai cum sa o intorci...deja e childish. Repet - verifica clasamentele : Yamaha a "progresat" asa : 2019 - locul 2 (cu Honda lui Marcel pe locul 1) 2020 - locul 2 (deja Ducati urca pe 1 - vezi?ASTA E PROGRES !!! 2021 - locul 2 (the same - Ducati pe 1 2022 - locul 2 2023 - locul 4 2024- locul 4 2025 - locul 5 (ultimul) Cum poti tu sa sustii ca asta e progres?Haidi bai nene bai ca nu are rost sa vorbim asa. Stiu - o sa spui ca din cauza lui Q eu REGRESAT in halul asta,insa, aparte de lipsa de logica a faptului, pilotul nu e sef de proiect,care sef de proiect trebuie sa aiba o directie clara de dezvoltare iar inginerii trebuie sa confirme feedback;ul pilotului prin telemetrie samd.Daca Q ar fi de vina si i-ar duce in directia gresita (desi e aberant,repet - pai progresezi iei campionatul dupa aia nu mai stii sa mergi?desi se vede ca omul stie sa mearga,doar ca nu are cu ce) - deci chiar si daca Q le-ar da feedback gresit : 1.ar trebui ca inginerii sa vada prin telemetrie ca feedback'ul lui e gresit 2.ar fi trebuit demult sa isi gaseasca alt pilot. A cui e vina in ambele cazuri?Pai cine e manager?Q? Lasa-i sa se desparta si sa il vedem pe turcul in actiune prim solist. Si pe Q hopefully la Aprilia. Nici eu nu cred ca Rossi va renunta la Ducati,vorba ta da vrabia din mana pe cioara de pe gard. Aprilia are Techouse cu moto factory cine stie daca se mai indura sa dea alte moto noi samd,complicat...
-
Din cate stiu eu: Mild Hibrid = tehnologie pe 48V. Un motor mic ce doar ajuta motorul termic la anumite chestii gen acceleratie. Full hibrid = tehnologie pe 300V. O baterie mai mare si motor electric ce asigura si deplasarea masinii. In acest caz, la plecarea de la semafor si chiar primele sute de metri mergi doar electric, termicul intra in pauza. Apoi se termina bateria, mai merge un pic termicul ca sa asigure rularea si sa reincarce si bateria....si tot asa. Plug-in Hibrid = un full hibrid cu bateria mai mare, ce se si poate baga in priza. In general, am vazut plug-in-uri cu autonomii intre 25km si 140km doar electric, adica te-ar ajuta sa mergi doar electric in oras, iar la drum lung sa treaca pe termic. Range extended nu stiu ce inseamna. Erau la EV-uri, gen BMW i3 cu range extended, sau Opel Ampera. Aveai un EV ce rula doar electric, plus un generator pe benzina integrat in masina. Aluia ii dadeai drumul doar daca ramaneai fara curent. Dar rularea era asigurata daor electric.
-
Foarte corect sa nu stii cum e un lucru pana il ai, dar la fel de corect este sa cauti pe net parerile posesorilor. Cand iti cumperi o masina, indiferent care e ea, vei face o cautare legat de fiabilitate, costuri, etc inainte sa o cumperi ca sa stii la ce sa te astepti. Cel putin, eu asa procedez. De unde si polologhia anterioara cu pareri. Mie mi se pare logic.
-
Neatzaaa!! Ca da, corect, se ampilifica, vine 2x13, adica 26...., plm
-
Prietene,daca mai postezi o singura data fara sa ai datele completate,ai zburat de pe forum. A avea datele completate e chestie de bun simt,nu de dialog fara sens.
-
Am pus intrebarea strict pt a afla chestii despre motorul respectiv nu sa fac un dialog fara sens
-
Ce fel de a intra pe un forum,nou fiind,ai... Fii amabil de pune mana si-ti completeaza datele de la avatar sa stim cu cine stam de vorba.
-
Tati, pune gheata ca te infierbantezi degeaba. Si incepi cu stangul (chiar daca nu ai facut armata). Mda... Nu le ai cu ironia. "Succesuri" maxime!
