Sari la conținut

Detinatori de Suzuki Hayabusa


emylyo

Postări Recomandate

goe 75, si pentru mine (am avut busa generatia 1) au fost deranjante vibratiile care apareau in plaja de 4500-5000rpm si cel mai nasol e ca aceste vibratii apar cand rulezi la un ~140 km/h, in cazul meu, asta era viteza cu care mergeam o foarte buna parte din autostrada. Astfel eram nevoit ca la cateva zeci de km sa scutur mainile pentru ca pur si simplu imi amorteau degetele.

Precizez ca nu asta este motivul pentru care am vandut busa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:)) Busa mea are o mica vibratie intre 4500-4700 rpm... de obicei stau in plaja de turatii deasupra ori sub ea... o evit, ptr ca o consider o plaja in care masele puse in miscare nu se "pupa"... unii ii zic turarie critica... fiecare rider trebuie sa isi cunoasca motorul. Functionarea lui in plaja acestora, duc la aparitia fenonemelor de vibratii datorita intrarii in rezonanta a mai multor parti aflate in miscare de rotatie in interiorul motorului.

Bineanteles ca e neplacuta... dar poate fi evitata.

Exista in fiecare motor.

 

http://www.google.com.hk/#newwindow=1&q=turatie+critica&safe=strict

 

Zile Bune...



Puteti trece prin ea ca si cutitul prin unt... misti acceleratia din inchietura mainii 3 grade si dispare instantaneu.

Editat de CaptainBusa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

unii ii zic turarie critica...

 

Corect, ase se numeste de fapt si asa sunt si cunoscute in literatura stiintifica si tehnica. Sunt caracteristici dinamice ale oricaror rotori.

Turatiile critice sunt "corespondentele" frecventelor de rezonanta ale structurilor.

 

Cel mai banal caz e cel al polizorului care vibreaza la o anumita turatie sub cea nominala de lucru a motorului electric.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, ase se numeste de fapt si asa sunt si cunoscute in literatura stiintifica si tehnica. Sunt caracteristici dinamice ale oricaror rotori.

Turatiile critice sunt "corespondentele" frecventelor de rezonanta ale structurilor.

 

Cel mai banal caz e cel al polizorului care vibreaza la o anumita turatie sub cea nominala de lucru a motorului electric.

;) Cu cat motorul e mai mare... are mai multa greutate... datorita cresterii in marime a pieselor care il compun... si bineanteles ca inertiile cresc datorita cresterii maselor puse in miscare... deci vibratia creste si ea comparativ cu un motor de 1200cc,1000 cc sau 600 cc... din acelasi tip 4L.

 

Vibratia in plaja respectiva poate "sa vanda" ponturi unui cumparator de motor... ponturile bineanteles se refera la uzurile lagarelor, rulmentilor, cuzinetilor de pat, balansinei, axelor cu came...etc... care permit o crestere a plajei de rezonanta, datorita faptului ca piesele care produc respectivul efect au o libertate de miscare marita.

Ave Cesar...;) Salutari Campioanei noastre... daca o vezi. ;) spor la munca.

Editat de CaptainBusa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari si tie capitane, Cristina a ajuns aseara in tara. Azi ma intalnesc cu ea si cu balamuc.

 

Ma Bucur sa aud ca s-au intors cu bine... S-a auzit si pe aici prin China (Huludao) de ea si de ispraviile lor. Ganduri bune tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la vibratiile ghidoanelor. A incercat cineva sa inlocuiasca ghidoanele originale cu unele aftermarket? Eu, la CBR 954 aveam niste mici vibratii , dupa ce I-am pus ghidoane race Vortex, au disparut cu totul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Referitor la vibratiile ghidoanelor. A incercat cineva sa inlocuiasca ghidoanele originale cu unele aftermarket? Eu, la CBR 954 aveam niste mici vibratii , dupa ce I-am pus ghidoane race Vortex, au disparut cu totul.

Pentru hayabusa este ceva mai greu cu inlocuitul ghidoanelor,este alt sistem de prindere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la vibratiile ghidoanelor. A incercat cineva sa inlocuiasca ghidoanele originale cu unele aftermarket? Eu, la CBR 954 aveam niste mici vibratii , dupa ce I-am pus ghidoane race Vortex, au disparut cu totul.

Am schimbat eu semighidoanele dar nu am simit nici o diferenta (am pus semighidoane Helibars). Bine, eu nu le-am schimbat ca sa scap de vibratii ci pentru o pozitie mai comoda in sa. Cum zice si capitanu, din plaja aceea de turatie se poate iesi foarte usor. Pe mine ma deranjau aceste vibratii doar cand mergeam la mare pe autostrada, atat. Un alt lucru care nu l-am specificat si s-ar putea sa conteze mult, este ca eu merg tot timpul cu un deget pe maneta de frana si unul pe maneta de ambreiaj. Astfel simteam ca amorteala incepe de la degetele care le tineam pe manete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

servus! Va multumesc tuturor pentru raspunsuri . In special danutu_m mi-a respuns direct la preocuparile pe care le am. Motivul pentru care ma intereseaza busa sau zzr1400 este ca inca se mai fabrica si mi sa pus pata ca vreau motor nou .Si asta pentru ca este pentru prima data cind sunt absolut decis ca asta este singura categorie care ma mai intereseaza . Din pacate concluzia pe care o trag este ca busa nu se merita sa iau de nou pentru ca am prea mult de pierdut daca ma calca pe nervi si trebuie sa-l schimb rapid. Motor pre iubit am si e destul de fantastic incit nu am nici un stres sa gasesc o solutie rapida. Daca o sa imi pierd rabdarea si nu pai pot sa astep pina ajung la o decizie rationala pur si simlu o sa dau cu banu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

servus! Va multumesc tuturor pentru raspunsuri . In special danutu_m mi-a respuns direct la preocuparile pe care le am. Motivul pentru care ma intereseaza busa sau zzr1400 este ca inca se mai fabrica si mi sa pus pata ca vreau motor nou .Si asta pentru ca este pentru prima data cind sunt absolut decis ca asta este singura categorie care ma mai intereseaza . Din pacate concluzia pe care o trag este ca busa nu se merita sa iau de nou pentru ca am prea mult de pierdut daca ma calca pe nervi si trebuie sa-l schimb rapid. Motor pre iubit am si e destul de fantastic incit nu am nici un stres sa gasesc o solutie rapida. Daca o sa imi pierd rabdarea si nu pai pot sa astep pina ajung la o decizie rationala pur si simlu o sa dau cu banu.

De ce am impresia ca tu ai stiut ce vrei de la inceput... :hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Servus! Exact ce imi doresc eu este absolut inposibil pentru ca honda s-a oprit in a mai concura la categoria asta. Asa ca incerc sa determin cea mai buna alternativa. Favorizez hayabusa pentru aspect iar zzr 1400 din punct de vedere tehnic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tudor cand s-a urcat anul trecut pe Busa mea... jura ca e pe alt motor... :)

 

true that !! de la pozitie pana la felul cum se simtea intre picioare si cum viram cu ea

 

 

Intrebare: de ce si-ar lua cineva un motor care vibreaza si-ti amorteste mainile ? :))

amorteala la mine se manifesta DOAR la inceput de sezon pasau daca nu ma plimb o perioada mai mare de timp ... am facut 1500 km intr-o zi si doar c.uru ma omora ... cred ca pana la urma fiecare trebuie sa-si gaseasca pozitia comoda in sa cat despre vibratii ? nu o tii la 140 ... ori 130 .. ori 150+ :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Servus! Exact ce imi doresc eu este absolut inposibil pentru ca honda s-a oprit in a mai concura la categoria asta. Asa ca incerc sa determin cea mai buna alternativa. Favorizez hayabusa pentru aspect iar zzr 1400 din punct de vedere tehnic

Honda,a produs VFR 1200 pentru golul lasat de XX.

ZZR ales din punct de vedere tehnic? B)

Poti da ceva detalii "tehnice" care te-a facut sa alegi aceasta moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Goe,nu cumva sa-ti iei busa,ca dupa un drum mai lung te dezintegrezi din cauza trepidatiilor.Eu mi-am schimbat oasele din maini,cu unele de titaniu,doar asa am rezistat pina acum.Scuze pt caterinca,dar nu m-am putut abtine.Poate sunt eu mai nesimtit,sau al meu e "the special one",dar nu mi-am dat seama sa trepideze.E adevarat ca ma dau mai sportiv cu ea,si nu prea am timp sa analizez comportarea motorului in diferite ture.Din punctul meu de vedere,trepidatie se numeste ce face un IJ,sau orice mono/bicilindru,vezi acolo amorteala la incheieturi.Daca amorteste cineva pe Busa,inseamna ca problema e cu stilu' de pilotaj.Stiu ca postul meu e nefolositor,dar nu am scris pe forum de cativa ani,si am apucat ocazia asta,sa-mi satisfac acest fetish.Vrei sfaturi pertinente,asculta de TNG si Capitan,ei se pricep la Buse.

Am bagat aproape 900 km dintr-un foc cu ea (doar cu pauze de alimentare),si nu incheieturile au obosit ci cu;ru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Servus! Nu e vorba de abs. Din cite stiu hayabusa incepind cu modelul 2013 vine cu abs si frine fata brembo stoc. Diferentele si mecanice si de performanta sunt sunt de mici ca le cosider neglijabile. Singura diferenta care imi atrage atentia este ca zzr-ul are motorul dublu contrabalansat pentru a reduce mai mult din vibratii.



Am tendinta sa fac drumuri lungi . Cind pleci de la bucuresti catre timisoara nu o sa poti sa mergi tot drumul in stil sportiv oricit ai vrea. Mai sunt si momente de respiro. Din punctul meu de vedere asta este singurul motiv pentru careastfel de motor este ineresant si anume sa te poti bucura de putere de motor de circuit cind ai chef dar sa te poti bucura de linistea fantastica oferita de protectia la vint ,confort relativ,si stabilitate atunci cind ai chef sa mergi linistit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

poate se gaseste cineva cu capacitati de explicare mai bune. cu limbajul meu de lemn pot doar sa spun ca orice motor cu patru cilindri are nevoie de un sistem de contrabalansare a pistoanelor in miscare . dintr-o asimetrie creata prin conceptie aceste motoare creeaza o vibratie secundara de nivel dublu fata de turatia motorului. cel mai de baza sitem de eliminare al acelor vibratii contine doua contrabalansoare care se invirtesc in sens invers la dublu viteza motorului. singurul motor in 4 cilindri care nu sufera de aceasta problema este boxerul din motive evidente de asezare a pistoanelor si a ordinii de aprindere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Servus!

Diferentele tehnice si mecanice sunt atat de mici ca le cosider neglijabile.

Sunt enorme!

Dar asta este alta poveste....

Succes in decizia pe care o vei lua,o sa ai nevoie.

Cu respect TNG!

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tendinta sa fac drumuri lungi . Cind pleci de la bucuresti catre timisoara nu o sa poti sa mergi tot drumul in stil sportiv oricit ai vrea. Mai sunt si momente de respiro. Din punctul meu de vedere asta este singurul motiv pentru careastfel de motor este ineresant si anume sa te poti bucura de putere de motor de circuit cind ai chef dar sa te poti bucura de linistea fantastica oferita de protectia la vint ,confort relativ,si stabilitate atunci cind ai chef sa mergi linistit.

 

ca si parere personala, cred ca ar trebui sa largesti plaja de cautare, pentru ca sunt alte motociclete mai potrivite pentru ce vrei tu. Ex: vfr1200, gtr1400, k1200-1300gt, fjr1300.

Editat de danutu_m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca si parere personala, cred ca ar trebui sa largesti plaja de cautare, pentru ca sunt alte motociclete mai potrivite pentru ce vrei tu. Ex: vfr1200, gtr1400, k1200-1300gt, fjr1300.

de k1200/1300 gt vroiam sa zic si eu. ai 152 cai (175 cai la k1300gt), set de cutii, cardan, abs, xenon, esa, tc, parbriz reglabil, ghidonul reglabil, manere incalzite, sa incalzita reglabila, tempomat, tire pressure monitoring, etc...

Editat de gabyshor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Servus! Multam fain pentru sugestii dar am trecut deja de faza in care am considerat madelele respective. Mai degraba as vrea sa stiu de ce nu ar trebui sa consider zzr1400.



Cind vine vorba de posibilitatea de a monta ba gaje cel mai fain setup pe care lam gasit pina cuma este in poza atasata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...