The One. Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 Se poate doar acolo unde ai domiciliu stabil,nu stiam nici eu dar am fost zilele astea la Pipera si am aflat. aveti idee, pot sa inmatriculez o motocicleta in localitatea pentru care am viza de flotant sau doar in localitatea unde am domiciliu stabil?merci! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bububeshi Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 Salut am si eu o intrebare pt anu asta 2010 ca nu ma am cu scimbarile legislatieve a a inmatriculari Vreau sa cumpar un maotor adus din italia care a stat 2 ani intr-un agaraj, mar interesa ce acte am nevoie pentru al inmatricula pe RO prin intermediar de imatriculari. Adica sa stiu ce acte tre sa imi dea omul cand il cumpar de ala el , ca sincer sa fiu nu ma prea rpicep . Multumesc anticipat P.S stiam ca nu se plateste taxa pentru motor la prima inmatriculare mai este valabil Este prima mea postare si profit de ocazie pt. a va saluta... Asa ca... Helau, popor! Mi-am cumparat o pocnitoare acum 1 luna din Italia si sper ca informatiile de mai jos sa-ti fie utile. In primul rand, nu se plateste taxa de inmatriculare pt. motociclete sau orice alta taxa la introducerea acestora in tara. Cazul meu: Mobra este o Kawasaki din 2007 utilizata de un tanar putin aiurit, insa aflata in proprietatea tatalui sau si, asemanator, a zacut cam 1 an si ceva in garaj. Faptul ca a vegetat o perioada indelungata nu are nicio implicatie in privinta actelor necesare. Singurul aspect ar fi dat de faptul ca nu are asigurare valabila - ceea ce oricum nu te afecteaza - si ca, in cel mai rau caz, nu ar avea impozitul platit la zi - care iar nu te deranjeaza, intrucat acest aspect depinde exclusiv de proprietar (vanzator). Mai mult ca sigur, dupa aceasta perioada indelungata de stationare are acumulatorul mort (al meu l-am reincarcat si continua sa mearga fara probleme), bujiile precum si uleiul & filtrul ar trebui schimbate, iar lantul curatat si uns; sa ai in vedere si alte lichide, dar si filtrul de aer (daca e metalic, este suficient sa-l sufli bine cu un compresor si sa-l balacesti putin in alcool tehnic, de exemplu). Acte necesare la achitionare: Daca vanzatorul este persoana fizica, incheiati un Contract de Vanzare - Cumparare chiar si "de mana", ori tiparit; modalitatea in care este alcatuit nu este relevanta nici in Italia, unde se face radierea vehiculului, nici in Romania, unde va trebui inmatriculat. Daca forma nu are importanta, continutul trebuie sa cuprinda datele de identificare ale vanzatorului (in calitate de proprietar, coproprietar sau delegat - cum a fost in cazul meu), ale cumparatorului (adica tu insuti) si implicit ale vehiculului in cauza. Cand ma refer la datele motocicletei, nu includ numarul ei de inmatriculare intrucat oricum va fi radiata din circulatie in Italia. Suma pentru care se efectueaza tranzactia este irelevanta, astfel ca nu este obligatoriu sa o precizati. Acestui Contract de V-C va trebui sa-i atasezi o copie dupa Cartea de Identitate a proprietarului, in care sa se vada clar datele si fotografia acestuia. Pe langa aceasta, vanzatorul va trebui sa-ti inmaneze si Certificatul de Proprietate in original si Certificatul de Inmatriculare cu specificatia "Anulat", de asemenea in original. Acesta din urma va atesta faptul ca motocicleta a fost radiata din circulatie in Italia, iar procedura va fi indeplinita la o filiala PRA si va costa aproximativ 90 Euro (din cate imi amintesc), suma pe care va trebui s-o achite cumparatorul, iar placutele cu numerele de inmatriculare vor ramane acolo. Pentru cazul in care vrei sa aduci mobra pe roti, va trebui sa soliciti numere provizorii si sa adaugi listei de hartoage un oarecare "transfer de proprietate" si sa inchei o noua asigurare obligatorie. In acest caz, bugetul va trebui suplimentat considerabil plus ca va implica batai de cap nedorite si o prelungire a perioadei de sedere in Italia, ceea ce se traduce prin alte cheltuieli. Cel mai comod ar fi s-o transporti pe o remorca, intr-o camioneta sau intr-o duba. Daca vei achizitiona motocicleta de la o persoana juridica (concesionar), acesta se va ocupa de toate actele necesare iar Contractul de V-C va fi inlocuit de o Factura Fiscala emisa de catre compania respectiva. Concesionarul iti va oferi o garantie de 1 an conditionata de efectuarea reparatiilor sau operatiunilor de intretinere a motocicletei la service-uri agreate de ei, ceea ce evident nu se va intampla, deci cosider-o ca si inexistenta. Pe de alta parte, ar trebui ca motocicleta sa fie foarte bine curatata si lustruita, avand totodata toate consumabilele schimbate. Identificarea si Omologarea vehiculului: Odata ajuns in Romania cu minunatul obiect, va trebui sa-l plimbi pe la RAR pt. a te mandri cu el in fata acelor baieti. Acestia, din invidie desigur, vor incerca sa-ti curme veselia apeland la nenumarate tertipuri procedurale si tehnici de sodomie psihica. Ai doua variante: 1. sa transporti motocicleta pe propriile roti, ceea ce implica numere de inmatriculare provizorii (deci alte taxe, nu foarte mari dealtfel) si RCA valabil; 2. sa o plimbi iar pe 4 roti, varianta foarte buna mai ales daca aceasta este modalitatea in care ai transportat-o din Italia pana in Romania. Eu am delegat pe cineva care avea la randul sau de identificat o motocicleta sa se ocupe de acest aspect, iar timpul si nervii pe care i-am economisit s-au tradus financiar prin faptul ca am platit transportul ambelor motociclete, evident suplimetar fata de costurile operatiunilor. Pot spune ca a meritat, intrucat m-a costat aproximativ la fel de mult ca si cand as fi inmatriculat-o provizoriu, doar ca am scapat de plimbarea pana la RAR Voluntari. De aici obtii: - Cartea de Identitate a Vehicului in alb (fara a fi trecut numele proprietarului, adica tu insuti) la care ne vom referi cu prescurtarea "CIV"; - Certificatul de Autenticitate; - Anexa la Certificatul de Inmatriculare (intrucat primul ITP al mobrei va fi efectuat de catre flacaii de la RAR odata cu identificarea vehiculului). Administratia Financiara din zona de resedinta a proprietarului: Aici va trebui sa declari motocicleta ca aflandu-se in proprietatea ta si ulterior va trebui sa platesti impozit pt. ea, deoarece, nu-i asa, orice placere costa. Daca figurezi in baza lor de date ca avand amenzi neachitate, ori datorii in general, nu-ti va afecta procedura de inregistrare a motocicletei; acest aspect va intervine doar la revanzarea ei. Ce-ti trebuie: - formular tipizat pt. persoane fizice (in cazul tau) pe care il soliciti de la Registratura si in care va trebui sa completezi datele tale de identificare si cate informatii referitoare la vehicul pe care le vei prelua din CIV; - copie CI + original (pe care ti-l inapoiaza); - copie CIV (este bine sa ai si originalul la tine, sa nu delireze functionarul in cazul in care este mai slab pregatit profesional); - Contract de V-C (original si copie); - traducere legalizata a Contractului de V-C. Nu incerca sa te eschivezi facandu-te ca ploua, ca nu-ti va prelua dosarul. Iata in ce consta procedura: te prezinti la un traducator acreditat ce-ti va povesti in limba romana ceea ce ai povestit la randul tau cu italianul in limba acestuia. Aceasta procedura m-a costat 20 RON. Dupa care te infiintezi cu cele doua exemplare traduse pe care ti le-a inmanat persoana respectiva la Biroul Notarial la care aceasta este agreata si detine mostra de semnatura pentru a legaliza acest Contract de V-C tradus (aproximativ 24 RON). O solutie pt. evitarea acestei situatii ar fi ca la achizitionarea motocicletei sa inchei Contractul de V-C pe numele unei cunostinte, care ulterior sa-ti revanda tie motocicleta, situatie in care vei incheia un nou Contract intre doi cetateni romani, in limba romana. Insa, nu stiu daca la randul sau acea persoana va trebui sa declare motocicleta pe numele sau la Adm. Financiara inainte de a ti-o vinde tie, situatie in care procedura descrisa anterior ar deveni inutila. Daca ai achizitonat motocicleta de la un concesionar (persoana juridica) italian, atunci te vei prezenta in brate cu Factura Fiscala eliberata de acesta si scapi de aceasta problema. - Fisa de Inmatriculare si doua copii pe care le faci la un ghiseu aflat in incinta unitatii (11 RON). Aceasta Fisa de Inmatriculare se va completa pe baza CIV. Nu mai este necesar Timbru Fiscal. Nu exista costuri suplimentare, astfel ca dupa ce iti primeste dosarul pleci fericit acasa si te pregatesti pt. urmatoarea etapa. Pt. persoane juridice se adauga o delegatie din partea societatii comerciale care sa precizeze ca delegatul este imputernicit sa predea actele respective. Inmatricularea vehiculului: Inainte de aceasta, ai nevoie de un RCA valabil astfel ca va trebui sa te ocupi de acest aspect inainte de a te infiinta la Brigada de Politie Rutiera, in cazul Bucurestiului aceasta aflandu-se pe soseaua Pipera, nr. 49, sector 2 (Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere Âşi Inmantriculare a Vehiculelor al Municipiului BucureÂşti). Ca o scurta precizare, as vrea sa subliniez ca se asteapta destul de mult pentru depunerea actelor, astfel ca aveti in vedere sa revendicati un bon de ordine de la dispozitivul aflat pe biroul de Informatii. Numaratoarea se efectueaza pana la 800, dupa care revine de la pozitia #1. Un bon de ordine este valabil doar pt. ziua in curs si isi pierde valabilitatea imediat dupa ce nr. respectiv a fost depasit iar posesorul acestuia nu s-a prezentat la ghiseul indicat in 60 de secunde cat a fost afisat. Acte necesare: - Cerere de Inmatriculare redactata "de mana" pe o coala A4 ce trebuie sa cuprinda informatii referitoare la: subsemnatul, domiciliul stabil, identificat cu BI/CI, vehiculul avand nr. de identificare, culoare etc. (vezi CIV) vrei sa-l inmatriculezi pt. ca acest gest iti va provoca o feerie dementa. Veti gasi un model lipit pe unul dintre stalpii din fata ghiseelor. - CIV (original si copie); Ulterior, originalul il veti primi inapoi completat cu datele proprietarului. - chitanta CEC in valoare de 37 RON reprezentand contravaloarea Certificatului de Inmatriculare Auto (Taxa Talon); - chitanta CEC in valoare de 52 RON reprezentand Taxa de Inmatriculare Auto; - CI (copie si original); Originalul va fi returnat pe loc. - copie RCA (nu strica sa aveti si originalul); - Certificat de Autenticitate (eliberat in prealabil de RAR) - originalul se retine, asa ca nu strica sa-i faceti o copie pe care s-o pastrati; - Anexa la Certificatul de Inmatriculare; Nu este nevoie sa-i pastrati o copie, deoarece valabilitatea ITP-ul va fi consemnata in cadrul Certificatului de Inmatriculare pe care il veti primi ulterior. - Contract V-C incheiat in Italia, netradus (in principiu doar copia, dar nu strica sa le aratati si originalul... mie mi l-au cerut); - Certificat de Proprietate Italia (original) - se retine... o copie pt. palmaresul propriu nu strica; - Certificat de Inmatriculare Italia cu specificatia "Anulat" (original) - se retine... pastrati o copie; - la ghiseu se va plati contravaloarea placutei cu nr. de inmatriculare moto in valoare de 17 RON, la care se adauga optional suma de 45 RON pt. nr. preferential. Daca ati transportat motocicleta pana in tara cu un autovehicul, va trebui sa prezentati o copie dupa Certificatul de Inmatriculare al acestuia cu specificatia "Conform cu originalul" insotita de o Declaratie pe propria raspundere cum ca motocicleta a fost transportata cu auto prezentat in Certificatul de Inmatriculare respectiv. Daca auto apartine unei firme, lipiti si stampila societatii alaturi de textul "Conform cu originalul". Acest aspect nu este prezentat nicaieri, astfel ca dupa prima zi a trebuit sa plimb actele inapoi acasa pt. o noua incercare in dimineata imediat urmatoare. Reveniti dupa 2 ore - pt. nr. de inmatriculare "la ordine" - si respectiv dupa 24 de ore - pt. numere preferentiale - pt. a ridica de la ghiseu (altul decat cel la care ati depus actele) placuta cu nr. de inmatriculare, Certificatul de Inmatriculare si Cartea de Identitate a Vehiculului. Prezentati-va cu BI/CI in brate. Mie mi-au eliberat nr. preferential in acelasi regim cu cel "la ordine", deci sa nu va mire ca aceasta procedura ar putea sa dureze mai putin decat ar fi prevazut. Sper ca am reusit sa acopar toate situatiile posibile. Chiar daca initial m-am adresat doar unei singure persoane, am trecut pe parcurs la persoana a 2-a plural intrucat am considerat ca informatiile sunt de uz general si astfel m-am adresat tuturor celor interesati. Babai! ------------------------------------- Eventuale completari sau corectari sunt binevenite... Nu le voi considera un afront personal. Ma rog, depinde de maniera in care sunt formulate . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
magarusulmarius Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 taxa de inmatriculare pt moto este de 52 sau 26 ron ?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
baspri Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 taxa de inmatriculare pt moto este de 52 sau 26 ron ?? 52 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Iunie 10, 2010 Share Postat Iunie 10, 2010 (editat) O intrebare scurta: Cine face identificarea la RAR (atat prin prezenta lui fizica acolo-deplasare, timp pierdut, cat si dpdv material-plata taxei aferente) a unei motociclete inmatriculata deja in Ro si care face obiectul unui contract de vanzare-cumparare intre doua persoane fizice de cetatenie romana? Vanzatorul sau cumparatorul? Merci. Editat Iunie 10, 2010 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SBK Postat Iunie 13, 2010 Share Postat Iunie 13, 2010 Clar cumparatorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dr_moleu Postat Iunie 16, 2010 Share Postat Iunie 16, 2010 Si eu o intrebare: care din actele unui motor adus de afara (Bulgaria in speta) necesita traducere? Ca omu' mi'a dat un brat de acte si pana acum am dedus ca am nevoie sigur de contractul de vanzare/cumparare. Musai si ambele taloane? Multam' si pace! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Iunie 16, 2010 Share Postat Iunie 16, 2010 Clar cumparatorul. Asa a si fost. A platit cumparatorul 85,85 RON pentru certificatul de autenticitate de la RAR. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Iunie 30, 2010 Share Postat Iunie 30, 2010 Taxa reprezentand contravaloarea numarului de inmatriculare se plateste la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere Âşi Inmatriculare a Vehiculelor al Municipiului BucureÂşti sau la CEC si cat e pentru moto? Merci. Mesaj completat Taxa reprezentand contravaloarea numarului de inmatriculare se plateste la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere Âşi Inmatriculare a Vehiculelor al Municipiului BucureÂşti sau la CEC si cat e pentru moto? Merci. Raspuns: 62 RON pentru numar preferential si se plateste la ghiseul la care se depun actele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Derek Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 pentru talon 37 lei la cec ul din cartierul tau , si la administratia financiara de care apartii taxa de inmatriculare 52 de lei nu te mai lua dupa "asa am auzit eu " ca ti-o furi in pipera . anul trecut din cauza unei saracii care nu mi-a incasat corect taxa de inmatriculare m-am luat in bete cu aia din pipera .asta e o txa care o platesti primariei locale , nu e legat de numarul de placute si e bine sa o platesti cind bagi motoreta la administratia financiara . placuta ptr numar o platesti cind depui actele la pipera . la asigurare poate sa iti treaca direct numele tau pe asigurare si o sa treaca numarul de identificare a motoretei pe asigurare oricum ii spui celui ce incheie asigurarea ca iti trb asigurarea in vederea inmatricularii motoretei .asigurare iti trebuie si cind mergi la rar la identificare , vezi sa ai itp ul valabil cind mergi la rar daca nu poti sa il faci atunci odata cu identificarea. Pe site-ul politiei rutiere scrie asa: 1. Taxe de înmatriculare permanenta sau temporara a autovehiculelor Âşi remorcilor: a) autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata de pana la 750 kg inclusiv : 26 lei CONTRAVALOAREA PLACILOR CU NUMAR DE INMATRICULARE Placa tip A - 20 lei/buc. (pentru autoturisme); Placa tip B - 23 lei/buc. (forma patrata); Placa tip C - 17 lei lei/buc. (pentru moto); Tarif atribuire numar preferential - 45 lei; Pentru Moto (tip C) - numar preferential - 62 lei Taxa de talon este taxa pentru certificatul de inmatriculare. Pe site-ul politiei nu am gasit pe nicaieri cat costa si unde se achita. Sper ca ce zici tu cu cei 37 de lei la posta sa fie inca valabil. In schimb, nu stiu ce e cu taxa aia de 52 de lei de care zici tu...ma poti lamuri ? Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kassu Postat Iulie 2, 2010 Share Postat Iulie 2, 2010 (editat) Pe site-ul politiei rutiere scrie asa: 1. Taxe de înmatriculare permanenta sau temporara a autovehiculelor Âşi remorcilor: a) autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata de pana la 750 kg inclusiv : 26 lei CONTRAVALOAREA PLACILOR CU NUMAR DE INMATRICULARE Placa tip A - 20 lei/buc. (pentru autoturisme); Placa tip B - 23 lei/buc. (forma patrata); Placa tip C - 17 lei lei/buc. (pentru moto); Tarif atribuire numar preferential - 45 lei; Pentru Moto (tip C) - numar preferential - 62 lei Taxa de talon este taxa pentru certificatul de inmatriculare. Pe site-ul politiei nu am gasit pe nicaieri cat costa si unde se achita. Sper ca ce zici tu cu cei 37 de lei la posta sa fie inca valabil. In schimb, nu stiu ce e cu taxa aia de 52 de lei de care zici tu...ma poti lamuri ? Numai bine. Am inmatriculat ieri mobra, iar taxele au fost urmatoarele: 1.taxa de inmatriculare la Adm. financiara de care apartii : 52 RON (taxa asta ti-o percepe Administratia financiara de care apartii in momentul in care preiei mobra/conserva pe rol). 2.taxa pentru certificatul de inmatriculare la unitatea CEC de cartier: 37 RON 3.taxa numar preferential la ghiseul din Pipera : 62 RON. Numarul si certificatul au fost gata in 2 ore. Editat Iulie 2, 2010 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Derek Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 Multumesc frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviu2403 Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 Salut, am achizitionat de curand o motocicleta, Suzuki Dr800BIG si trebuie sa merg cu ea la identificare si RAR in voluntari. Am o mica retinere, motorul merge f bine, insa carena stanga e cam julita in urma unei cazaturi a fostului proprietar. Nu e sparta, infundata sau altceva doar julita. Credeti ca o sa am probleme? multumesc Mesaj completat Inca ceva am uitat, motorul momentan nu mai are ITP Valabil si e expirat din 02.2009, iar asigurarea obligatorie e expirata si ea. Pot sa ma duc asa direct acolo la RAR sau ma sfatuiti altfel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nissin Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 Salutare! Am cumparat o motocicleta cu nr. vechi si am primit doar talonul, ca pe vremea aia nu aveau C.I.V. Intrebarea mea este, pot sa fac actele de vanzare-cumparare si sa ii fac eu cartea ? sau trebuie sa mearga proprietarul ? Multumesc anticipat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silviu2403 Postat Iulie 17, 2010 Share Postat Iulie 17, 2010 Salut, am achizitionat de curand o motocicleta, Suzuki Dr800BIG si trebuie sa merg cu ea la identificare si RAR in voluntari. Am o mica retinere, motorul merge f bine, insa carena stanga e cam julita in urma unei cazaturi a fostului proprietar. Nu e sparta, infundata sau altceva doar julita. Credeti ca o sa am probleme? multumescMesaj completat Inca ceva am uitat, motorul momentan nu mai are ITP Valabil si e expirat din 02.2009, iar asigurarea obligatorie e expirata si ea. Pot sa ma duc asa direct acolo la RAR sau ma sfatuiti altfel? O indrumare? Luni am programarea facuta si nu stiu daca e ok sa merg asa. Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bike me Postat Iulie 17, 2010 Share Postat Iulie 17, 2010 Cumparat motocicleta de la persoana fizica pe data de 19.06.2010,intocmit in aceeasi zi contract de v-c,fisa de inmatriculare.Luat moto de la fostul proprietar cu numarul lui de inmatriculare.Pe 24.06.2010 vanzatorul vizeaza fisa de inmatriculare si scoate atestatul de la administratia financiara.Mi le trimite dupa ceva timp. Intrebarea este trebuie sa iau in evidenta la impozite in termen de 30 zile de la intocmirea contractului de v-c sau de la eliberarea fisei si atestatului fostului proprietar de catre administratia lui financiara,adica pana pe 19 sau pana pe 24.07.2010?Si depunerea dosarului la directia regim permise si inmatriculari trebuie tot asa facuta in termen de 30 zile de la incheierea contractului sau se poate si dupa?Vanzatorul nu a radiat motocicleta la politie pt. ca doresta sa-si pastreze nr-ul de inmatriculare pe care l-am folosit eu in acest timp,adica sa il trimit dupa ce obtin nr meu de inmatriculare.Am procedat corect sau trebuia sa o radieze,sa predea numarul,sa scot eu nr. rosii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 daca nu depui la timp actele la administratia finaciara ai de platit o amenda, in 2008 era 24 lei.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
roscatica Postat August 12, 2010 Share Postat August 12, 2010 (editat) Actele in totalitatea lor trebuiesc finalizate in 30 de zile de la semnarea contractului de v-c. Asta include inregistrarea la administratia financiara, RAR sau doar identificare si inmatricularea la politie, in aceasta ordine. La administratie te iau in evidenta de la data de cumparare indiferent la cate zile distanta ajungi. Daca fostul proprietar vrea sa-si pastreze numerele, trebuie sa ajunga la politie sa isi plateasca o rezervare, chiar inainte sa o inmatriculezi tu, e o taxa de 35 lei. Altfel, ele se radiaza la inmatricularea de catre tine daca nu figureaza deja rezervate. In cazul in care depasesti cele 30 de zile exista cazuri in care au respins dosarul de inmatriculare la politie sau s-a rezolvat cu amenda. Editat August 12, 2010 de roscatica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the_tavi Postat August 15, 2010 Share Postat August 15, 2010 A mai inmatriculat cineva recent un moto? Mi s-au cerut de catre o firma de intermedieri 560 de RON inmatriculare + aprox 120 identificarea la RAR. motocicleta nu este la prima inmatriculare (a fost deja inmatriculata in Ro in 2007), dar se va face schimbare de numere. Taxa include si asigurare pe 6 luni. Mi se pare exagerat. Stie cineva care sunt preturile la inmatriculare? Multam fain! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
roscatica Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 A mai inmatriculat cineva recent un moto? Mi s-au cerut de catre o firma de intermedieri 560 de RON inmatriculare + aprox 120 identificarea la RAR. motocicleta nu este la prima inmatriculare (a fost deja inmatriculata in Ro in 2007), dar se va face schimbare de numere.Taxa include si asigurare pe 6 luni. Mi se pare exagerat. Stie cineva care sunt preturile la inmatriculare? Multam fain! Azi mi-am ridicat talonul de la noua moto. Asigurarea pe 6 luni - 140 lei, incheiata la un ghiseu langa politie, la Carpatica. Taxele: 52 lei taxa de inmatriculare, 37 lei taxa de talon si 30 lei pastrarea numarului anterior (altfel e 50 lei placuta). Formulare cca 20 lei (copii xerox si fisa de inmatriculare). Formularele gen cerere de inmatriculare, fisa de inmatriculare se gasesc gratuit la ghisee la politie, asta daca nu vrei sa te taxeze exagerat cei cu acte auto. La administratie completarea fisei te costa 6 lei, la cei cu acte auto 15 sau 20 lei. Identificarea la rar 90 lei Impozit 13 lei pana la sfarsitul anului. Cam astea au fost si se pot rezolva in 2-3 zile fara prea multa bataie de cap. Pentru identificare gasesti loc la rar voluntari cam de pe o zi pe alta, in grivita cam dupa cateva zile, o saptamana. Bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
the_tavi Postat August 16, 2010 Share Postat August 16, 2010 Multumesc pentru feedback. Oamenii baga comision la greu, si mi-au incarcat nota cu acte care deja existau: fisa de inmatriculare. copii dupa acte, imputernicire ?!? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vallach Postat Septembrie 9, 2010 Share Postat Septembrie 9, 2010 (editat) Recent am inmatriculat viespea si acestea au fost costurile (poate informatia va fi utila si altor persoane): 1. 38 RON - contract vanzare/cumparare + fisa inmatriculare (birou incheiere contracte) 2. 52 RON taxa de inmatriculare (primarie) 3. 2 RON taxa de viza (primarie) 4. 37 RON taxa de talon (CEC) 5. 92 RON certificatul de autenticitate (RAR) 6. 150 RON asigurare RCA pe 6 luni (birou incheiere contracte/asigurari) 7. 62 RON taxa numere preferentiale (politie sau birou incheiere contracte) ---------- 433 RON (so far..) Optional, eu am apelat tot la biroul unde am semnat contractul sa imi depuna dosarul la Politie (nu stiu in alte orase cum e dar la Cluj este mortal la biroul inmatriculari. de exemplu azi sectia respectiva s-a deschis la 12:00 si de la ora 7:00 erau deja 30 de persoane la coada in fata cladirii, iar la 11:55 era o coada de 25m in fata Politiei. trebuie sa ai nervi de fier si o rabdare fara margini pentru a trece prin asa ceva): 8. 40 RON taxa pentru depunere dosar la Politie (birou incheiere contracte) 9. 37 RON procura notariala (mai nou, chiar din 6.09.2010 mai exact Politia nu mai accepta dosarele de la astfel de birouri decat cu procura notariala pe numele persoanei delegate sa semneze actele si sa ridice numerele de inmatriculare) ---------- 510 RON (more to come..) Ca sa scap de o grija am achitat si impozitul pe restul anului 2010, 6 RON si daca mai punem la socoteala si banii de taxi, copii xerox, folie talon sau de suc/apa minerala pentru perioadele cat astepti la cozi cred ca am iesit undeva la 550 RON cu totul. Sper ca nu am omis nimic, inca ma doare capul de la cat am alergat, traiasca birocratia romaneasca fruntasa in lume! Bafta! Editat Septembrie 9, 2010 de Vallach Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sermix Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 trebuie neaparat sa imi iau numar preferential pt moto ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
freebiker Postat Septembrie 17, 2010 Share Postat Septembrie 17, 2010 trebuie neaparat sa imi iau numar preferential pt moto ??? normal ca nu iti trebuie neaparat preferential... iti da ei un numar care le vine la rand si e mai ieftin, parca 17-20 lei nu stiu sigur.... bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
niz Postat Septembrie 19, 2010 Share Postat Septembrie 19, 2010 Patania mea: Dupa ca am reusit sa adun toate actele, ma duc la politie, ma asez frumusel la coada plin de emotie si bucurie ca mai e putin si se termina corvoada. Dupa numai 15-20min ajung la ghiseu, pun acele pe tejghea, nenea gaborul le ia la puricat timp de vreo 5min fara sa scoata o vorba, dupa care il intreb: e vreo problema? Gabor: Da, bineinteles ca e o problema! Nu vezi ca iti lipseste Certificatul TVA? Eu: Poftim? Ce e ala? G: Certificat TVA, domne' nu auzi bine? Eu: Da, sper ca n-am auzit bine. Ieri, precum si inainte sa ma asez la coada, am verificat la informatii ce acte imi trebuie si nu mi-a zis nimeni nimic de niciun certificat. G: Nu e treaba mea ce v-au zis aia de la Info, dar fara C TVA nu ca inmatriculez scuterul. Eu: Ok, ce e ala C TVA si de unde trebuie sa-l iau? G: Pai e un certificat care atesta daca sunteti platitor sau nu de TVA. Il luati de la ANAF. Eu: Pai ce atestare va trebuie, atata timp cat il inmatriculez pe persoana fizica, nu juridica? G: Asta e ordinul ministrului incepand cu 9 Septembrie. Revoltat, ma intorc la Info: Eu: M-am informat de 2 ori ce acte am nevoie si nu mi-ati spus nimic de C TVA! Info: Pai de asta trebuia sa va zica cei de la financiar... Fara asta nu se mai fac inmatriculari de vehicule aduse din afara! Suparat si frustrat, plec din Pipera la ANAF sect 3 (Balta Abla)... Eu: Buna ziua! Am nevoie de C TVA pt inmatriculare. ANAF: Ce inmatriculati? Eu: Un scuter. ANAF: Pai cine v-a cerut asa ceva? Eu: Politia... ANAF: Aia sunt prosti! C TVA se elibereaza numai pt vehiculele platitoare de taxa de poluare. Spuneti-le treaba asta! Ma intorc la politie (Balta Alba - Pipera), ma duc la Info: Eu: Vreau sa vorbesc cu cineva de la juridic. Cred ca faceti misto de mine! Info: Ce s-a intamplat? Eu: C TVA se elibereaza numai pt anumite vehicule. Cineva de la juridic, te rog?! Vine de la juridic, ii povestesc patania. Juridic: Domne nu am ce sa va fac, asta e ordinul ministrului 11/28/2009. spuneti-le celor de la ANAF ca se insala si sa va dea scris ca nu va elibereaza acest certificat! Iarasi Pipera -> Balta Alba... ANAF: Domne, noi nu va dam nimic in scris daca nu urmati procedura. Eu: Care e aia? ANAF: Faceti o cerere pt audienta, dupa audienta mai faceti o cerere scrisa si vi se va raspunde tot in scris la problema dvs. Termenul este de 30 zile. Eu: Poftiiiim? Nu pot sa astept atat! In primul rand imi expira actele pe care am dat milioane si in al 2-lea rand nu e normal ce se intampla!!! Eu sunt cu toate actele in regula!!! Faptul ca nu exista comunicare intre institutiile statului, nu e vina mea!!! ANAF: Nici a mea! Sa va explic legea ca sa le transmiteti celor de la politie. Eu: Doamna, cum spuneam, nu e asta treaba mea si nici nu sunt jurist sa ma apuc sa le explic celor de la politie cum sta treaba. Dati-mi un nr de tel sa va sun cand ajung la politie. ANAF: E afisat la intrarea in cladire. Cereti sa va faca legatura la noi, la Asistenta Contribuabilului. Plec... Balta Alba -> Pipera... Ajung... Eu: Nu mi-au dat nimic in scris... Deja cred ca o sa apelez la prietenii care lucreaza in TV. Nu mai pot!!! Juridic: Domne, puteti sa apelati la cine vreti, legea e lege! Eu: Pt prosti ca mine, poate... Ce pot solutie imi dati sa ies din situatia asta? J: Veniti luni la ora 9 sa vorbiti cu comandantul. Imi pare rau! Si pleaca... Innebunit, sun avocatul (prieten), ii povestesc, rade de mine... imi sare tandara! Eu: Ce-ai ma, esti prost???!!! mie imi vine sa-i impusc pe toti si tu razi??? (apropo, e bine ca legea armelor si munitiilor nu e asa permisiva in RO, ca daca as fi avut un trancan la nervii aia... nu garantez nimic!) Avocat: Coane, linisteste-te! Tu nu stii cum e la noi? Am prieteni la ANAF, o rezolvam luni, promit! Si asa s-a incheiat ziua respectiva in minumnata tara. Cam asta e treaba pe la noi. Bataie de joc si viol pe contribuabil la greu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.