livius_ereticus007 Postat Aprilie 20, 2011 Share Postat Aprilie 20, 2011 Cam anemica incarcarea. In mod normal tre sa ti bage intre 14 si 14,5 V, cu toti consumatorii porniti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Megahertz Postat Aprilie 21, 2011 Share Postat Aprilie 21, 2011 Asa ma gandeam si eu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biela Postat Aprilie 23, 2011 Share Postat Aprilie 23, 2011 Cu vreo doi ani in urma m-a lasat si pe mine releul regulator, puntea ramanand intacta,m-am gandit sa folosesc un releu de dacie din cel mecanic ca-l aveam la indemana,zis si facut,l-am curatat de piesele auxiliare, ramanand numai bobina si contactul lui platinat,un fir de la bobina fiind la masa, celalalt l-am legat la firul de pozitie spate ( se aprinde cand pun cheia) iar contactul l-am inseriat intre plusul puntii si firul + de la baterie,l-am reglat din tablita aia crestata cum se facea la dacii si gata...in ideea ca-l tin pana-mi iau altul insa timpul trecea si releul mergea...pana asta iarna cand l-am schimbat cu unul electronic , o solutie adaptata-simplificata dupa schemele puse de voi aici pe forum pentru care tin sa va multumesc.Dupa ce l-am dat jos,am vazut ca avea contactele (platinile) uzate 50-60%,dar e ok, m-a servit cand aveam nevoie,facand in jur de 25k km singurul deranj a fost turatia variabila la ralanti,in functie de cum lucra releul.Nu zic ca e o solutie buna , e doar una de compromis,poate ajuta pe cineva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nelluu Postat Aprilie 23, 2011 Share Postat Aprilie 23, 2011 salut! ..observ discutii avensate pe acest topic, de aceea indraznesc sa va cer o parere...... -la un suzuki freewind a aparut urmatoarea problema: cand e motorul rece incarca(13,6-14,5 cu farurile aprinse) , functioneaza perfect,....dupa aprox 1 ora de functionare cade incarcarea (pe la 12.20 - in scadere)...scade tensiunea in baterie...pana la epuizare in 2-3 ore. -sa fie de la releul de incarcare? sau ce alta componenta ar mai putea fi vinovata? ... Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leonidos Postat Aprilie 24, 2011 Share Postat Aprilie 24, 2011 salut!..observ discutii avensate pe acest topic, de aceea indraznesc sa va cer o parere...... -la un suzuki freewind a aparut urmatoarea problema: cand e motorul rece incarca(13,6-14,5 cu farurile aprinse) , functioneaza perfect,....dupa aprox 1 ora de functionare cade incarcarea (pe la 12.20 - in scadere)...scade tensiunea in baterie...pana la epuizare in 2-3 ore. -sa fie de la releul de incarcare? sau ce alta componenta ar mai putea fi vinovata? ... Multumesc! posibil sa fie releul obosit.. cind incepe sa se supra incalzeasca face figuri...este doar o parere.... poate cineva stie mai bine.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 sa fie de la releul de incarcare? sau ce alta componenta ar mai putea fi vinovata? ... Aproape sigur releul e de vina, in curand nu va mai incarca deloc , nici cand e rece. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biela Postat Aprilie 25, 2011 Share Postat Aprilie 25, 2011 (editat) salut!..observ discutii avensate pe acest topic, de aceea indraznesc sa va cer o parere...... -la un suzuki freewind a aparut urmatoarea problema: cand e motorul rece incarca(13,6-14,5 cu farurile aprinse) , functioneaza perfect,....dupa aprox 1 ora de functionare cade incarcarea (pe la 12.20 - in scadere)...scade tensiunea in baterie...pana la epuizare in 2-3 ore. -sa fie de la releul de incarcare? sau ce alta componenta ar mai putea fi vinovata? ... Multumesc! parerea mea e sa masori curentul (nu tensiunea)pe firele cele trei galbene cand incarca si dupa ce nu mai incarca,daca ramane relativ constant sau creste,se presupune ca e releul, daca scade e pe partea de alternator, bobine,fire de legatura,curentul trebuie sa fie undeva intre 10 si 20 A,pe fiecare din ele,insa e concludenta si pe unul din ele,daca sistemul ramane echilibrat ,folosind doar comparatia,valoarea in sine fiind mai putin importanta si difera de la motor la motor Editat Aprilie 25, 2011 de biela Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topgun Postat Aprilie 26, 2011 Share Postat Aprilie 26, 2011 Cu respect! Cu permisiunea voastra, as adresa si eu urmatoarea intrebare? Imi poate explica cineva ce diferenta poate fi intre doua relee, care au urmatoarele coduri: SH640D-12 (incarca 13,78V la 5000 de ture) si SH640D-11 (incarca 14,30V la aceeasi turatie) Am cautat pe "goagle", dar nu am prea gasit! Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Megahertz Postat Aprilie 30, 2011 Share Postat Aprilie 30, 2011 salut!..observ discutii avensate pe acest topic, de aceea indraznesc sa va cer o parere...... -la un suzuki freewind a aparut urmatoarea problema: cand e motorul rece incarca(13,6-14,5 cu farurile aprinse) , functioneaza perfect,....dupa aprox 1 ora de functionare cade incarcarea (pe la 12.20 - in scadere)...scade tensiunea in baterie...pana la epuizare in 2-3 ore. -sa fie de la releul de incarcare? sau ce alta componenta ar mai putea fi vinovata? ... Multumesc! Salut Asa am patit si eu cu un releu nou. Au depistat mecanicii doua mufe coapte de la alternator catre releu. Cand era rece, faceau contact, iar cand se incalzeau....pauza. Nu inseamna ca aceasta este si problema ta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Mai 1, 2011 Share Postat Mai 1, 2011 Cu respect!Cu permisiunea voastra, as adresa si eu urmatoarea intrebare? Imi poate explica cineva ce diferenta poate fi intre doua relee, care au urmatoarele coduri: SH640D-12 (incarca 13,78V la 5000 de ture) si SH640D-11 (incarca 14,30V la aceeasi turatie) Am cautat pe "goagle", dar nu am prea gasit! Multumesc! Probabil are vreo semnificatie pt constructor, posibil sa fie o serie de pe un lot de productie. Daca le ai pe amandoua, meri pe-al doilea ca incarca mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Virus3nd3r Postat Mai 2, 2011 Share Postat Mai 2, 2011 Salut Asa am patit si eu cu un releu nou. Au depistat mecanicii doua mufe coapte de la alternator catre releu. Cand era rece, faceau contact, iar cand se incalzeau....pauza. Nu inseamna ca aceasta este si problema ta. detii honda din cte vad ,am observat ca e o problema la honde ,se prajeste mufa de la stator adica doar un fir din ea (masa),si eu am patit-o la fel si ma gandeam cum mai incarca .si imi baga curent dar nu prea mult am masurat si imi baga cam 11,8.dupa ce am schimbat acea mufa mergea la 14 constant. Normal si normal incarcarea trebuie sa fie cat mai constanta .La multe motociclete am vazut ca incarca cu 14. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Mai 2, 2011 Share Postat Mai 2, 2011 La 11,8 V erai pe baterie de mult...Ce masa de la stator ? ...ca vin doar 3 galbene la honde si toate trei is faze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre.s Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 Cautand pe net am dat de un site turcesc unde se descrie constructia unui releu regulator pentru alternator trifazat de motocicleta. Stiind ca releul regulator este una din piesele care se defecteaza destul de frecvent si este si destul de scumpa, banuiesc ca subiectul este destul de interesant, mai ales pentru cei care se pricep si la electronica. http://www.motosiklet.net/forum/teknik-bil...er-yapalim.html Bafta la construit! attachmentattachmentattachmentattachment O observatie la schema asta: curentul de poarta la tiristori e cam mic. In datasheet scrie ca la peste 250mA ai timpul de raspuns minim insa aici sunt 250mA la tustrei ceea ce inseamna cam 83mA pe bucata. La curentul asta timpul de raspuns e cam maricel si tiristorii se vor incalzi aiurea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Aprilie 26, 2013 Share Postat Aprilie 26, 2013 solutia mai eleganta este cu mosfet... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petre.s Postat Aprilie 29, 2013 Share Postat Aprilie 29, 2013 Daca vrea cineva, am de vanzare tiristorii din schema si punti trifazice de 35A.Eu m-am decis sa cumpar unul caci nu am atelier ca sa-l execut asa cum trebuie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
banicaiulian Postat Iulie 5, 2014 Share Postat Iulie 5, 2014 Salutare, am dat si eu a n'a oara peste alt releu de incarcare defect (am schimbat moto si norocul asta il am mereu), am pus altul care functioneaza. Problema mea ar fi ca as vrea sa confectionez unul cu comanda serie si nu prin shuntare. Am tot cautat si schema de mai jos e singura care am gasit-o sa fie cam ce as vrea, problema este ca nu ma pricep la diagnoza schemei si as fi vrut sa dea cineva un ochi pe ea, daca ar fi functionala. Avantajul mare la tipul asta ar fi ca nu se mai pune la masa o gramada de curent ci doar ar da ce este necesar sistemului pentru a mentine tensiunea de incarcare, diodele cred ca ar furniza jumatate de alternanta mereu (nu destul cat sa incarce in sarcina) iar tiristorii ar da plusul de putere necesar in fiecare moment. Relee cu shunt home-made am tot facut, tiristori, triace, au mers dar se incing ca naiba. Astept o parere daca mai are cineva interes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Stan Postat Septembrie 2, 2014 Share Postat Septembrie 2, 2014 SALUT!Am facut si eu releu dupa aceasta schema!dar..el nu face nimic!Am o nelamurile mare tranzistori iam pus separat pe fiecare pe cate un radiator,sa nu faca masa intre ei..si nu face nimic..schema am facuto exact cum arata!help please » Post actualizat in 02 Sep 2014 09:06Eu la alternator am doar 2 iesiri! care imi scoate pe ele 80v la relantiu si daca accelerez ajunge la 150v-160v ACV! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Septembrie 2, 2014 Share Postat Septembrie 2, 2014 S1-3, nu sunt tranzistori, ci tiristori. Ce anume ai folosit ? Ce putere are generatorul tau ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Stan Postat Septembrie 2, 2014 Share Postat Septembrie 2, 2014 2N6509G sunt de 25 de amperi..astea trebuiau pusi pe acelasi radiator sa faca masa cu amandoi? » Post actualizat in 02 Sep 2014 09:26A de la tristor are contiuitate cu masa de pe radiatoru de raciere si eu am pus ttristori separati pe radiatoare sa nu faca masa intre ei si nu stiu daca e bine asa » Post actualizat in 02 Sep 2014 09:52S1-3, nu sunt tranzistori, ci tiristori. Ce anume ai folosit ? Ce putere are generatorul tau ? tristori 2n6509g da nu stiu daca astia trebuie pusi pe acelasi radiator de racire eu iam pus pe radiatoare separate sa nu faca masa unu cu celalalt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Septembrie 2, 2014 Share Postat Septembrie 2, 2014 2N6509G sunt de 25 de amperi..astea trebuiau pusi pe acelasi radiator sa faca masa cu amandoi? » Post actualizat in 02 Sep 2014 09:26 A de la tristor are contiuitate cu masa de pe radiatoru de raciere si eu am pus ttristori separati pe radiatoare sa nu faca masa intre ei si nu stiu daca e bine asa » Post actualizat in 02 Sep 2014 09:52 tristori 2n6509g da nu stiu daca astia trebuie pusi pe acelasi radiator de racire eu iam pus pe radiatoare separate sa nu faca masa unu cu celalalt Foarte bine ai facut ca anodul merge la radiator dar verifica cu un ohmetru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Stan Postat Septembrie 4, 2014 Share Postat Septembrie 4, 2014 am renuntat la schema am facuto degeaba. am cautat un releu original ma costa 250 lei il iau si asta e , ma bucuram daca imi mergea schema .... mie imi ies doar 2 fire din alternator de curent alternativ............. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Septembrie 4, 2014 Share Postat Septembrie 4, 2014 Nu-ti lua SH ca nu te va tine mult, sau poate il iei gata decedat sau pe moarte. Mai bine un aftermarket nou, dar nu chiar orice chinezarie. Verifica in primul rand sa vezi ce fel de alternator ai, sa nu fie cumva cu excitatie, caz in care nu se potriveste schema pe care ai realizat-o. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Stan Postat Septembrie 5, 2014 Share Postat Septembrie 5, 2014 deci alternatorul meu nu e cu excitatie e cu magnet permanent.... are doar 2 iesiri curent alternativ intre 80v si 150 si ceva de v .... masinuta e un ligier ambra diesel de 505cc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Septembrie 5, 2014 Share Postat Septembrie 5, 2014 Nu conteaza daca generatrul cu magnet permanent are 2 sau 3 fire. Regulatorul are punte pt 3 faze, dar poate fi alimentat si cu doar 1 faza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marian Stan Postat Septembrie 7, 2014 Share Postat Septembrie 7, 2014 am gresit, alternatoru meu scoate curent alternativ la relanti 9 v si turat 27v , am masurat gresit cu aparatu de masura am gasit un elecronist si a zis ca mil face el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.