Sari la conținut

LICHID DE FRANA - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


Postări Recomandate

ma pregateam sa fac schimbul de lichid, cand , dupa ce am desfacut recipientul nou, observ ca nu am cheia de 8 cu care sa dau drumul la lichid :wacko: . e adevarat ca nu mai pot folosi lichidul, daca l-am deschis, in cazul in care voi relua operatiunea alta data?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 173
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ma pregateam sa fac schimbul de lichid, cand , dupa ce am desfacut recipientul nou, observ ca nu am cheia de 8 cu care sa dau drumul la lichid :wacko: . e adevarat ca nu mai pot folosi lichidul, daca l-am deschis, in cazul in care voi relua operatiunea alta data?

 

;) de ce sa nu il mai poti folosi? Iese acidul? :)

 

Inteleg sa nu il mai folosesti daca il lasi descoperit si se pune praf, sau iti scapa mizerii in el.

Daca nu e cazul, foloseste-l cu incredere!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt ca lichidul de frana este higroscopic(absoarbe apa)nu il poti folosi la cateva luni dupa desigilare.in cazul tau nu cred ca este o pb.

 

 

la unele circuite de franare borcanasul cu lichid este cu supapa...pe acolo oare nu absoarbe apa mai mult decat intr-ul recipient original inchis dupa ce a fost desigilat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma pregateam sa fac schimbul de lichid, cand , dupa ce am desfacut recipientul nou, observ ca nu am cheia de 8 cu care sa dau drumul la lichid ;) . e adevarat ca nu mai pot folosi lichidul, daca l-am deschis, in cazul in care voi relua operatiunea alta data?

 

 

Si cum ai fi vrut sa il schimbi ? intr-o camera cu vacuum ? :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cum ai fi vrut sa il schimbi ? intr-o camera cu vacuum ? :wacko:

 

Ai sa razi, dar tocmai cu vacuum se face schimbul de lichid de frana in mod profesional

De exemplu

3908.jpg

The bleeder allows quick, safe and clean exchange of brake fluid. Access to min. 6 bar air pressure is necessary. The bleeder is made of the best and most durable brake fluid resistant materials which means that it handles the highly corrosive brake fluid in a closed circuit.

 

Se foloseste asa ceva, in combinatie cu un compresor de aer de minim 6 bari. Se reduc pierderile de lichid aiurea, riscul de a intra mizerii pe traseu, se reduce murdaria (riscul de coroziune), se pastreaza presiunea, etc.

 

Si un video edificator:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai sa razi, dar tocmai cu vacuum se face schimbul de lichid de frana in mod profesional

De exemplu

3908.jpg

 

 

Se foloseste asa ceva, in combinatie cu un compresor de aer de minim 6 bari. Se reduc pierderile de lichid aiurea, riscul de a intra mizerii pe traseu, se reduce murdaria (riscul de coroziune), se pastreaza presiunea, etc.

 

Si un video edificator:

 

stiu omule,ca doar nu ai sa dai la maneta pana faci febra.Dar m-am referit la modul ca parca ar trebui sa lucrezi cu el in absenta aerului,ca filmul foto la intuneric..omu` s-a exprimat ca si cum s-ar strica lichidul daca face contact cu aerul.

Editat de maryan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se foloseste asa ceva, in combinatie cu un compresor de aer de minim 6 bari. Se reduc pierderile de lichid aiurea, riscul de a intra mizerii pe traseu, se reduce murdaria (riscul de coroziune), se pastreaza presiunea, etc.

Ce presiune se pastreaza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...
A schimbat careva lichidul de frana la un astfel de sistem (Honda Combined ABS) ? Cum se face?

 

Il tragi cu seringa pe tot afara si bagi altul in loc. La amorsare poti sa il ajuti putin cu seringa.

Editat de undacover
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca o faci fara sa prinda aer este ok .

Daca ai de schimbata conducte si intra aer in motor ABSatunci exista posibilitatea sa fie ceva mai greu ,uneori ai nevoie de tester sa comande supapele de descarcare pe fiecare roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Procedeul este simplu:

Desfaci intai capacul la frana pe fata tragi de acolo tot lichidul cu o seringa (nu apasa pe maneta cu borcanasiul gol ca bagi aer pe circuit) completezi cu lichid nou (acopera toate partile vopsite din jur cu servetele ude sau carpe ca sa nu cada vre-o picatura pe vopsea) si desfaci aerisitoarele la fiecare etrier rand pe rand. Apesi maneta cu aerisitorul desfacut si in timp ce o ti apasata strangi aerisitorul corespunzator si eliberezi maneta, apoi completezi cu lichid. Repeti asta pana incepe sa curga lichid curat si la fel procedezi si pt spate. Treaba la CBS este ca indiferent daca este ca indiferent ca schimbi lichidul de la frana de mana la de la frana de picior trebuie sa aierisesti fiecare etrier. Bafta

Editat de florin.radu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De asemenea, cand aerisesti franele, e bine sa dai jos etrierii si placutele, sa pui o scandurica de lemn de forma placutelor in locu lor, iar grosimea o alegi a.i. sa ai pistonasele departate la maxim. treaba asta iti garanteaza ca schimbi complet tot lichidul, pistonasele impinse dislocuind volumu de lichid din etrier.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Buna seara! Am schimbat astazi lichidul de frana la suzi(gsxf 600 din 90)am curatat garnituri tot ce era murdar,schimbat placutele(erau intepenite pistonasele).Totul a decurs normal am facut aerisire, nu am aere curge lichid pe furtunasul de perfuzie fara bule, insa stupoare mare pentru mine nu am presiune apas si pauza nu tine. Unde am gresit sau peste ce pas am trecut si nu l-am luat in calcul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aeriseste si la pompa, folosesti surubul care prinde furtunul de frana ca si cum ar fi aerisitor, sa ai cateva carpe pozitionate strategic.

Mersi, la asta nu m-am gandit,deoarece nu a ramas pompa far lichid nici un pic!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Polyglycol Based DOT3 - Color - Amber | One of the most common finds on the market and have a specific for cars designed for the late 80s period. Although compatible with our CL7/9s should you cannot find the required selected grade, this is not the correct specification to be used from factory recommendation guidelines. DOT3 also absorbs moisture the quickest and has the lowest boiling point and should only strictly be for road use.

 

Polyglycol Based DOT4 - Color - Amber | The benchmark specifications by the majority of car manufacturers, this is also the specific grade to be used with Hondas/Acura cars regardless of models. DOT4 is designed to absorb moisture slower than DOT3 and has a higher boiling point. This is both suitable for road use and track work. While the OEM Honda DOT4 brake fluid is sufficient for weekend trackdays, meets etc. Using racing specific DOT4 refined brake fluids will increase higher temperature tolerance particularly under hard braking conditions.

 

Silicone Based DOT5 - Color - Purple | Least common and also the most different from both grades above. DOT5 are primarily designed for cars not equipped with ABS units (Unless otherwise manufacturer specific)and this should not be used unless you're absolutely sure of what you're doing. DOT5 does not absorb moisture and holds the highest boiling point. This brake fluid is not compatible with either categories above and should never be mixed due to it's chemical properties.

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In traducere poti baga DOT4 si DOT5.1, dar stai departe de DOT5 care nu e compatibil.

DOT5.1 este special conceput pentru sistemele ABS si are vascozitatea mai scazuta fata de aceea a lichidelor DOT4 si DOT3 asigurand o mai buna circulatie a lichidului in microvalvele sistemelor ABS.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...