Sari la conținut

BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->


Postări Recomandate

Treaba nasoala la curea este ca nu poti sa prevezi momentul ruperii. Lantul te avertizeaza cu mult timp inainte ca s-a dus si este nevoie de prea multa nesimtire ca sa ajunga sa se rupa. Cureaua cedeaza cand vrea ea, de cele mai multe ori cu mult inainte de expirarea km recomandati pt schimb. Cardanul daca tine macar cat 5-10 kituri de lant este OK. Daca se strica mai repede nu merita investitia initiala. Chestia cu modul de folosire nu prea tine. Cine ara pe camp cu motocicleta sau cara sute de kg cu ea? Toti o folosesc cu motorul din dotare la performantele din constructie si teoretic ar trebui sa se strice odata cu celelalte componente mecanice. Daca se strica inantea motorului ceva scartie in proiectare sau executie.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 12,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

din partea unui guru tehnic ( harea ) care pune la orice mobra cardan :) ( a se citi ungator de lant) nu ma astept la altceva.

acum chestia cu cardaniul in cazul meu - m-am dat pe 2 caza....pardon, cardane, 2 gs-uri misto intretinute

1150 si 1200

zgomotul este pentru un neinitiat, catastrofal. atat la " acceleare" cat si la decelerare. daca il auzeam la o japoneza cred ca o casam.pesemne ca la alte mobre e mai silentios , din punctul meu de vedere inca ramna la lant, cinstit, clasic.

 

scuze, acum am vazut topcul in care scriam, am trolat, a se sterge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intr'adevar, pot spune ca e mult mai ok cureaua vs lant/ cardan, cand vorbim de uz stradal. Si tot asa pot spune ca e mult mai ok lantul vs cardan, cand vorbim de uz offroad.

Deci dupa criteriile mele, cardanul e pe ultimul loc.

 

Credeti ca R1200'le nu s'ar fi impacat cu o curea ?

Parerea mea e ca mult mai repede distrugi un cardan decat o curea ( mai ales offroad )

Voi...ce parere aveti ?

 

daca ai merge prin straintatati' si nu ai avea pietre si mizerie ca in romania ... cureaua ar fi SUPER

dar nu stiu daca ar fi recomandata la gs/gsa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"R este varianta lui KTM ADV cu roata de 21" pe fata, deci nu intra in comparatia directa cu GS."

 

pai nene KHK si cu cine sa intre in competitie atunci?!! cu el insusi?!! hai ca esti... fara temei!

si pina la urma atat de laudatul nou GS nu se prea catara in top. il bate austriacul varianta R!

poate vin nemtii cu roata de 21 pe varianta GSA sa iti faca pe plac tie si sa il bagam atunci in ring cu kate emu sa-i dea TKO nemtoaicei..asa...ca intre motoare cu roti de 21 pe fata.

 

RIDE FOR FUN!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

daca ai merge prin straintatati' si nu ai avea pietre si mizerie ca in romania ... cureaua ar fi SUPER

dar nu stiu daca ar fi recomandata la gs/gsa

Explica asta prietenului cu Buell care la fiecare iesire spre vest, singur si numai pe drumuri bune, a ramas de fiecare data fara transmisia finala.

 

din partea unui guru tehnic ( harea ) care pune la orice mobra cardan :) ( a se citi ungator de lant) nu ma astept la altceva.

acum chestia cu cardaniul in cazul meu - m-am dat pe 2 caza....pardon, cardane, 2 gs-uri misto intretinute

1150 si 1200

zgomotul este pentru un neinitiat, catastrofal. atat la " acceleare" cat si la decelerare. daca il auzeam la o japoneza cred ca o casam.pesemne ca la alte mobre e mai silentios , din punctul meu de vedere inca ramna la lant, cinstit, clasic.

 

scuze, acum am vazut topcul in care scriam, am trolat, a se sterge.

Cardanele de BMW au o muzica aparte. Pt neinitiati troncanit, crancanit, etc, pt posesori o adevarata sinfonie.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

este limpede ca fiecare are propriile criterii si preferinte in selectia unei mobre cu bune si rele. In primul rand apreciez faptul ca a facut cineva o mobra care sa acapareze discutia pe topicul de GS(mai rar). In al doilea rand am o noutate pentru impatimitii de ktm nonposesori - exista deja un KTM care bate GS-ul in off-road si face onorabil si touring-se numeste 990, despre ce discutam? despre o incercare de a fura piata GS-ului, adica o struto-camila.

Cat despre discutia lant vs cardan vs curea nu poti pune curea la 150CP (chiar daca e ok sa ai una sub sa in caz de belea) iar sa curat/ung lantul la 5-600km cand am touring si plec in ture de 2-3000km, mie personal mi se pare stupid/incomod.....mai devreme se plangeau unii ca e absurd sa umbli cu 400ml de ulei dupa tine la GS.....las ca e mai usor sa am 2 spreiuri si o perie de lant.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ungator de lant consumul pt 5000km este de max 200ml ulei si nu trebuie spalat niciodata. Ca fapt divers Vstromul meu are de 3,5 ani ungator si nu l-am spalat niciodata.Lantul actual folosit exclusiv cu ungator a implinit 40000km si este ca nou. Nu l-am intins niciodata.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu ungator de lant consumul pt 5000km este de max 200ml ulei si nu trebuie spalat niciodata. Ca fapt divers Vstromul meu are de 3,5 ani ungator si nu l-am spalat niciodata.

si ce te faci cu ungatorul pe off? aaa scuza-ma vorbeai de v-strom si probabil alte mobre de strada.....

din pacate daca faci si off cu ungatorul vei avea numai belele.....si va trebui curatat si lantul frecvent.

si din nou ajungem la ce-si doreste sa faca fiecare cu mobra aleasa.....cert este ca GS-ul este un super touring cu mici abilitati de macadam/off, mergand in continuare pe aceeasi directie. Nu stiu in schimb ce vrea sa fie noul KTM? ca facea excelent off-road si f bine touring cu 990.

Editat de xtrblack
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca multi vorbesc doar din auzite, cel putin legat de cureaua de transmisie. Nici macar nu va imaginazi cat de rezistenta este o astfel de curea.

Va asigur ca merg pe acelasi off pe care merge orice endurist si sansele sa ma lase cureaua in muljocul hotarului sunt mult mai mici decat sa cedeze o za de la lant.

Nu am stat sa analizez de ce producatorii nu pun '''mai des'' curele pe motoare, dar tind sa cred ca e o strategie de vanzare si de piata de consum.

Pe advrider nu am citit mult despre cei carora li s'au rupt cureaua, dar am gasit enorm de multi care au trecut de 150.000 de mile cu o curea.

Eu am doar 60.000 de km cu ea, dar la cum se prezinta...cred ca veti schimba cativa litri de ulei si simeringuri la cardane, pana o'i inlocui eu cureaua.

Si NU, nu sunt subiectiv...dar ma bucur in fiecare zi de lipsa unei griji in plus.

Si DA, pot compara cu un lant, pt ca am si am avut destule mobre pe lant.

 

Scuzati offtopicul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de unde frica de a folosi un ungator in off. Functioneaza la fel de bine si in off ca si pe sosea, daca este reglat pt off. Chiar si Vstromul meu a vazut drumuri proaste, praf, noroi si ploi torentiale pe sute de km. La iesirea din zonele critice lantul era cea mai curata piesa de pe motocicleta. Marea gaselnita a ungerii automate cu ulei nu este ungerea ci curatarea permanenta a lantului cu ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba nasoala la curea este ca nu poti sa prevezi momentul ruperii. Lantul te avertizeaza cu mult timp inainte ca s-a dus si este nevoie de prea multa n

Bogdane, cureau se intinde la fel ca si lantul.

Ai surub de reglaj, blocator, tot ce trebe'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta stiu, dar nu zornaie excesiv si nici nu arata uzura la ochiometru. A fost o perioada cand vedeam in curea viitorul, simpla, silentioasa fara intretinere, curata, dar dupa ce un amic si-a ratat 2 concedii din cauza ei, rupandu-se la 8-10000km am trecut-o la ciudatenii. Sigur exista si curele mai bine gandite, proiectate, dimensionate, protejate, care tin atat cat trebuie, dar.....

 

daca faci off ungatorul minunat se va infunda si atat, iar lantul se va imbacsi (ulei combinat cu praf)

Daca chiar ai folosit asa ceva, undeva ai gresit. Si la mine se infunda, dar doar la inceput pana am gasit spilul. Odata rezovat nu s-a mai infundat niciodata nici la mine si nici la cele peste 40 ungatoare automate pe care le-am produs. Nu toate uleiurile se combina cu praful, din contra unele spala praful sau noroiul de pe lant.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu de unde frica de a folosi un ungator in off. Functioneaza la fel de bine si in off ca si pe sosea, daca este reglat pt off.

 

Ca sa mearga in off ar trebui sa curga ca cismeaua. In off opresc ungatoarea de tot. Ca ungere, e un fel de munca in zadar. Cand termin cu coclaul si ies la sosea, abia atunci pornesc ungatoarea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa este debitul de ulei pe ploaie, praf excesiv sau noroi trebuie crescut de 10-15 ori fata de cel pt vreme frumoasa si sosea. Daca la sosea se consuma 200 ml la min 5000km, strict in off greu cu aceiasi 200 ml faci 4-500 km. Eu zic ca este foarte bine. Problema nu este cat ulei se consuma, ci modul de reglaj care trebuie sa fie facil si repetabil. Cine nu a fost multumit de ungerea automata a gresit undeva. Ori nu a facut corect reglajul, debitului sau capului de ungere, ori nu a folosit un ulei potrivit, a mers dupa ureche si a abandonat fara sa incerce corectarea greselilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un amic si-a ratat 2 concedii din cauza ei, rupandu-se la 8-10000km am trecut-o la ciudatenii.

S'a (v'ati ) gandit macar o secunda ca poate amicul nu face ceva bine ?

De exemplu...prea tensionata ? Sau uzura la rulmentii basculei, motiv pt care pinioanele nu sunt aliniate ? Sau un dinte de pe pinioane ciobit ?

Nu sunt Toma necredinciosu', dar greu imi vine a crede ca a prins numa' loturi de curele slabe.

Editat de yzulyka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Discutia asta despre ungatoare mai bine o mutam la KTM 1190 , ca tot este un superturing si pe lant pe deasupra.

 

 

S'a (v'ati ) gandit macar o secunda ca poate amicul nu face ceva bine ?

De exemplu...prea tensionata ? Sau uzura la rulmentii basculei, motiv pt care pinioanele nu sunt aliniate ? Sau un dinte de pe pinioane ciobit ?

Nu sunt Toma necredinciosu', dar greu imi vine a crede ca a prins numa' loturi de curele slabe.

Omul este paralel cu tehnica. A folosit numai piese originale si numai in service-uri dedicate. La ultima iesire erau doua Ulisse in grup si la distanta de cativa zeci de km au sucombat cu acelasi defect.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

S'a (v'ati ) gandit macar o secunda ca poate amicul nu face ceva bine ?

De exemplu...prea tensionata ? Sau uzura la rulmentii basculei, motiv pt care pinioanele nu sunt aliniate ? Sau un dinte de pe pinioane ciobit ?

Nu sunt Toma necredinciosu', dar greu imi vine a crede ca a prins numa' loturi de curele slabe.

Amicul este antitalent. A folosit numai piese originale, montate in service-uri dedicate.

 

Sa nu fie cu suparare, dar frecvent la japoneze se discuta despre bemvee.

 

Ce harababura... o pagina minim de discutii legate de lanturi , ungatoare si curele pe topic despre mobra cu cardan...

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Amicul este antitalent. A folosit numai piese originale, montate in service-uri dedicate.

 

Sa nu fie cu suparare, dar frecvent la japoneze se discuta despre bemvee.

 

pentru modelul nou se fac cutii???

as vrea sa comand de pe acum un set.....

poate le am gata pana ajunge mobra in tara ...in 2 ani.......poate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca multi vorbesc doar din auzite, cel putin legat de cureaua de transmisie. Nici macar nu va imaginazi cat de rezistenta este o astfel de curea.

Va asigur ca merg pe acelasi off pe care merge orice endurist si sansele sa ma lase cureaua in muljocul hotarului sunt mult mai mici decat sa cedeze o za de la lant.

 

lasa ca vezi cat e de rezistenta cureaua in primavara dupa ce toata iarna se va contracta/dilata dupa temperatura de afara. asta daca nu o ti in garaj incalzit la temperatura constanta.

 

sa ne povestesti cum e dupa ce prinzi o pietricica/ramurica sau nisip intre curea si pinioane...

 

un lant il legi chiar si cu sarma si tot ajungi pe motoreta acasa, la curea ma indoiesc de posibilitatea asta.

 

oare astia la motoarele de competitie de ce folosesc lant si nu curea....?!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... strict in off greu cu aceiasi 200 ml faci 4-500 km. Eu zic ca este foarte bine.

 

Bogdan, cu tot respectul, dar nu cred ca stii ce vorbesti. Eu nu fac off greu si anul asta nu sunt foarte sigur ca am facut 500km de off, dar in mod cert am consumat 500ml de ulei in conditiile in care am uns doar dupa ce am iesit la sosea.

Am sa pun doua poze, una cu fostul meu KTM si una cu un Dominator al unui amic de-al meu, ambele la niste ture pe langa Arges. Daca ungi tu 500km de asa ceva cu doar 200ml, eu te votez presedinte.

post-3463-0-55641900-1354566563_thumb.jpg

post-3463-0-86684000-1354566600_thumb.jpg

Editat de zigzag
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to BMW R1200/1250 GS/GSA/RS/RT/R LC - 2013->

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...