Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ce nu ti-a convenit la loobman?

 

Nimic, e prea nesigur din punctul meu de vedere, capul de ungere dublu, sistemul lui de prindere cam nesigur la 180km/h (limita sa ramai fara permis pe 3 luni pe autostrada) nu poti controla debitul de ulei in sensul ca poate curge prea repede uleiul din recipient daca e prea cald afara si sa nu fie suficient timp pentru a unge in intregime lantul(in sensul ca daca vine un debit mare datorita vascozitatii mici la temp. mari surplusul ce nu il preia lantul este aruncat de pe pinion), daca stai la semafor 1 minut ai sanse sa lasi murdarie pe asfalt (nu se opreste procesul de ungere cand stationezi si de exemplu o scoti din viteza) ar mai fi cateva. Avantajul folosiri lobomanului este mult mai mare decat spray-ul si relativ la un pret aceeptabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimic, e prea nesigur din punctul meu de vedere, capul de ungere dublu, sistemul lui de prindere cam nesigur la 180km/h (limita sa ramai fara permis pe 3 luni pe autostrada) nu poti controla debitul de ulei in sensul ca poate curge prea repede uleiul din recipient daca e prea cald afara si sa nu fie suficient timp pentru a unge in intregime lantul(in sensul ca daca vine un debit mare datorita vascozitatii mici la temp. mari surplusul ce nu il preia lantul este aruncat de pe pinion), daca stai la semafor 1 minut ai sanse sa lasi murdarie pe asfalt (nu se opreste procesul de ungere cand stationezi si de exemplu o scoti din viteza) ar mai fi cateva. Avantajul folosiri lobomanului este mult mai mare decat spray-ul si relativ la un pret aceeptabil.

 

 

eu am mers cu un loobman si cu 300 si nu o singura data ci de vreo 11-12 ori in ultimul an. coafura rezista. :) iar de uns unge numai la inceput, nu mai boraste dupa 2-3 km nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu prea am ce sa-i reprosez.

atentie, eu zic sa judecam loobmanul asta, dupa ce analizam si pretul. adica ungatoare automate costa de la 150 coco in sus.

asta e vreo 70 de lei adus la usa din anglia.

eu am depasit 200 si nu s-a intamplat nimic. pot sa-i fixez capul mai fix (si o voi face), dar tre sa am chef de munca. se paote face foarte usor u ureche din prinderea de aripa.

e adevarat ca eu am vreo 10 km de mers de cum ies din garaj (stau in afara bucurestiului), dar exista "indrumar" de cum se monteaza, distanta, unghi de cadere, pentru diverse situatii.

si sa fim seriosi, nu e necesar neaaparat sa ungem la iesirea din casa. eu dupa ce m0am invatat cu el, nu iau decat o picatura pe janta din cand in cand. oricum mult mai putin decat cu sprayul si nici nu prea mai e nevoie de curatat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io l-am montat saptamana trecuta si e ok ! a mai stropit ici colo da nu semnificativ ! oricum mai trebuie reglat aranjat ! ulei am pus de drujba (e mai gros) ! ca idee , unge lantul in primele 3-4 minute si tine cca 100-150 km dupa care mai apas odata !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai sa fi atent la unghiul capului ca aia era sa o dau eu de gard, ca cica tre sa aibe vreo 45 grade.

eu folosesc 75w90 motul de la cutia de viteze a masinii, dar cred ca o sa fac si eu o incercare pe dala de drujba.

mai am 10w40 un kil si 5w40 un kil :)

imi ajung doua bidoane ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimic, e prea nesigur din punctul meu de vedere, capul de ungere dublu, sistemul lui de prindere cam nesigur la 180km/h (limita sa ramai fara permis pe 3 luni pe autostrada) nu poti controla debitul de ulei in sensul ca poate curge prea repede uleiul din recipient daca e prea cald afara si sa nu fie suficient timp pentru a unge in intregime lantul(in sensul ca daca vine un debit mare datorita vascozitatii mici la temp. mari surplusul ce nu il preia lantul este aruncat de pe pinion), daca stai la semafor 1 minut ai sanse sa lasi murdarie pe asfalt (nu se opreste procesul de ungere cand stationezi si de exemplu o scoti din viteza) ar mai fi cateva. Avantajul folosiri lobomanului este mult mai mare decat spray-ul si relativ la un pret aceeptabil.

Si ce mare problema sa apesi pe buton, la inceput, cand pleci si mergi mai cu grija, sa incalzesti motorul si/sau cauciucurile. Dupa cateva sute de metri ai motorul si cauciucurile incalzite si lantul uns, deci tot ce trebuie pt urmatoarea suta de km. Mi se pare deranjul si costul minim pt maxim de beneficiu.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ce mare problema sa apesi pe buton, la inceput, cand pleci si mergi mai cu grija, sa incalzesti motorul si/sau cauciucurile. Dupa cateva sute de metri ai motorul si cauciucurile incalzite si lantul uns, deci tot ce trebuie pt urmatoarea suta de km. Mi se pare deranjul si costul minim pt maxim de beneficiu.

Acum un an si juma... cand citeam fiecare raspuns pe sectiunea asta, fiind interesat de un ungator....nu erau atatea contre aduse ungatorului. Si de atunci il folosesc, super multumit.

Eu am optat pt. sistemul cu vacuum de la rezervorul de scuter , un robinet de acvariu ( care a fost pt. proba...si e tot acolo, inca tzine !) , iar in loc de rezervor un furtun lung infasurat in codita .

Janta o curat in max. 30 secunde, nu e jegoasa , ceva praf, catva stropi de ulei - minusculi.

Ce ziceti cei cu spray ?

Cine vrea spray - sa foloseasca in continuare, eu la asa ceva nu ma mai intorc .

Editat de calin_cz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vad si eu o explozie de motoristi interesati de asa ceva. acuma un an jumate vreo 2 vorbeau de ungatoare mai mult sau mai putin automate, restu intrebau ce spray sa foloseasca. Plus cu cat subiectul e mai popular e normal sa apara mai multe idei contra :). Pana la urma abia dupa ce il testezi si vezi ca sta lantul ala mereu curat si uns, dispar si indoielile :D

 

 

@COObra: alea automate costa de la 150 coco in sus daca le cumperi de nu stiu unde. Daca te pricepi nitel sau ai un amic, un circuit electronic nu e chiar complicat, o electrovalva nu e chiar scumpa, furtunul nici atat si iti faci un ungator clasa 1 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara, nu am vrut sa mai deschid un thread, asa ca am sa postez aici fiind vb tot de lant, numai ca la distributie.

Tipului caruia i-am dat mobra(cbr f4) i se aude un zgomot la motor, in 50k km nu a fost schimbata niciodata distributia si este nedumerit ce sa faca, sa cumpere lant sau un intinzator, sau ambele?

Si-a schimbat careva distributia sa-mi spuna ce pasi a urmat? Multumesc

Editat de Ecko72t
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Interesant că în competiții nu se folosesc ungătoarele. DeÂşi teoretic pentru o cursă de anduranță pe asfalt ar fi perfecte.

ce legatura are afirmatia ta cu viata reala in care platesti 200 euri pe un kit de lant!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lanț bine uns e mai eficient în transmiterea lucrului mecanic. În off road sunt condiții extreme(noroi,nisip),la cursele clasice având o durată mai mică de timp ajunge probabil ungerea inițială cu un spray performant,dar la anduranță? ÂŞi nu Âştiu ce vrei să zici cu viața reală Âşi 200 €,ce legătură are cu ce am scris eu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca vroia sa zica ceva de genu': "crezi ca un kit de lant de competitie e 200 de euroi?"

@COObra: alea automate costa de la 150 coco in sus daca le cumperi de nu stiu unde. Daca te pricepi nitel sau ai un amic, un circuit electronic nu e chiar complicat, o electrovalva nu e chiar scumpa, furtunul nici atat si iti faci un ungator clasa 1

da mai nea Radu, dar mai e o conditie esentiala...sa te si pricepi :)

iar eu nu. unde ma pricep pun si eu osul si fabric cate ceva. iar la cat am dat pe el..nu avea rost sa reinventez eu apa calda. functioneaza foarte bine, nu imi e lene sa apas un buton 3 secunde la fiecare 150-200km, iar lantul e ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lanț bine uns e mai eficient în transmiterea lucrului mecanic. În off road sunt condiții extreme(noroi,nisip),la cursele clasice având o durată mai mică de timp ajunge probabil ungerea inițială cu un spray performant,dar la anduranță? ÂŞi nu Âştiu ce vrei să zici cu viața reală Âşi 200 €,ce legătură are cu ce am scris eu?

Indiferent de cursa, la final se schimba lantul. Cursele de anduranta nu cred ca depasesc cateva sute de km/ zi , asta daca tin mai mult de o zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine se plictiseste, si are un pic de indemanare isi poate face un ungator foarte ieftin.

 

Materiale:

pasta pix

servetele

sarma cu diametrul putin mai mic decat interiorul de la pasta

2m de furtun (3mm diametru) - eu l-am cumparat din Dedeman

bucata de aluminiu (poate fi si textolit sau alt material solid) - dimensiuni aprox 25x25x10mm

recipient de 100-150ml

un sapun lichid cu pompita

soricei

surub scurt de 6

alte suruburi

tabla care se poate indoi pentru suportul capului ungator si suportul bidonului

 

Optional:

un furtun intermediar de 10mm diametru transparent - 50mm lungime si bucatele de tub de diametre mai mici pentru cuplarea tubului subtire in tubul mare - sau se poate folosi lipici

 

Confectionare

 

1. Pasta se goleste de cerneala, eu am folosit o bucata de servetel si o sarma de Cu

post-15231-0-34123600-1332334152_thumb.jpg

se scoate varful si cu servetelul bagat in tub se impinge cerneala afara cu ajutorul sarmei, se poate incalzi un pic tubul ca sa iasa cerneala mai usor:

post-15231-0-04887800-1332334293_thumb.jpg

post-15231-0-42980300-1332334307_thumb.jpg

 

2. Se ia blocul de aluminiu si se pileste in forma de pentagon si se dau 3 gauri de 4mm si una de 5mm:

post-15231-0-13637300-1332333964_thumb.jpg

post-15231-0-33407100-1332333998_thumb.jpg

post-15231-0-25256500-1332334008_thumb.jpg

 

3. Apoi se face filet:

de 5mm in gaurile de 4mm

de 6mm in gaura de 5mm

post-15231-0-80001700-1332334075_thumb.jpg

 

4. Se taie din furtunul de 3mm doua bucati scurte de 1-1.5cm, se pune pe tuburi si se insurubeaza fortat in cele doua gauri ale capului ungator:

post-15231-0-46110200-1332334470_thumb.jpg

post-15231-0-16243200-1332334488_thumb.jpg

 

5. Se face suportul capului de ungator din tabla:

post-15231-0-85735300-1332334739_thumb.jpg

 

6. Cautam un surub scurt de 6mm care se infileteaza in gaura laterala fara sa obtureze tubul:

post-15231-0-67881200-1332334973_thumb.jpg

post-15231-0-87790700-1332334993_thumb.jpg

 

7. Se monteaza capul ungator si se taie tuburile la lungimea dorita:

post-15231-0-28424200-1332335675_thumb.jpg

 

8. Bucata de tub ramasa nu se arunca, ea se va folosi pentru "infiletarea" furtunului care vine de la bidon la capul ungator.

post-15231-0-62930800-1332335815_thumb.jpg

 

9. Se incalzesc si se curbeaza tuburile:

post-15231-0-42088300-1332335725_thumb.jpg

 

10. Se monteaza capul ungator si se regeleaza tuburile ca sa stea cat mai aproape de foaia lantului, dar fara sa-l atinga.

(asta e un cap ungator mai vechi, nu am poze facute cu cel nou)

post-15231-0-25437000-1332335956_thumb.jpg

 

11. Se trage furtunul pe bascula (brat) pana in locul in care va fi pus bidonul

 

12. Se confectioneaza bidonul de ulei. Eu l-am facut din recipientul de 100-150ml la care am taiat capul. Apoi de la sapunul lichid am taiat gatul unde se infileteaza pompita si am lipit-o cu UHU de recipient. capul pompitei l-am taiat ca sa pot baga tubul prin incalzire. Daca vreti, puteti cumpara ceva tratament de par care e intr-un recipient mic si are pompita

 

13. Se face un suport pentru prinderea bidonului de motocicleta

 

14. Optional se face un rezervor intermediar

 

post-15231-0-20041100-1332336446_thumb.jpg

post-15231-0-97465600-1332336461_thumb.jpg

post-15231-0-76589600-1332336474_thumb.jpg

 

Pentru ungere se apasa pe pompita un volum de ulei pe care il putem urmari in rezervorul intermediar.

Ne suim pe moto si gata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta pare un Loobman home-made... cel putin din punctul meu de vedere.

 

Eu am un recipient cu capac cu ventil, robinet, furtun si injector dublu (ultimul din LOUIS) pe principiul de cadere libera.

Cel putin deocamdata mi-am propus un exercitiu mintal de a nu uita robinetul deschis de fiecare data cand stationez :) (nerecomandat uitucilor prin simplu fapt ca face balta de ulei). In rest un dozaj adecvat da randament.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbim de cca 20-30 de picaturi pe ora. Eu unul nu am gasit ceva care sa dea drumul la o picatura la fiecare 3 min.

 

A facut un amic de-al meu din Austria o inventie, o sa fac niste pozne cand ajung la el sa vedeti ghizmosenia. Omul a folosit un dozator ambipur de camera (modelul la care ii zici la ce interval sa pulverizeze, 3, 9,16, 32 min). Merge fara probleme. Partea amuzanta este ca omul a tinut jucaria pe baterii vre-o cateva luni pana a avut timp sa o lege la curentul de la motor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acesta e un Loobman cu un sistem de delivery mult mult mai eficient.Eu am cumparat un loobman dar sistemul pentru delivery e nasol de tot,am sa fac o treaba din asta home-made si am terminat discutia.Mersi ca ai postat o chestie chiar folositoare . :makeout:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...