yuk Postat Februarie 21, 2009 Share Postat Februarie 21, 2009 salut ! am si eu o intrebare pentru cei care stiu sau au patit ...... mi-a sarit un o-ring de la o za , lantul este insa bun , nu este uzat prea tare incat sa il schimb , .......... credeti ca se poate intampla ceva rau ? astept pareri si sugestii !!! Va multumesc !!1 acolo e veriga slaba. Cauta la un magazin si inlocuieste-o, este kit de reparatie(pentru lant rupt), iar meseriasii au un dispozitiv special de nituire. Restul sunt carpeli care te pot lasa in drum. Pe viitor pune mai mult ulei si mai putina benzina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Februarie 22, 2009 Share Postat Februarie 22, 2009 (editat) acolo e veriga slaba. Cauta la un magazin si inlocuieste-o, este kit de reparatie(pentru lant rupt), iar meseriasii au un dispozitiv special de nituire. Restul sunt carpeli care te pot lasa in drum.Pe viitor pune mai mult ulei si mai putina benzina. am gasit pe luis , za de incheiere si cred a merge sa o inlocuiesc pe asta fara o ring de la mine numnai ca nu stiu cum sa aleg zaua potrivita ....ama cautat pe luis si am gasit KettenschlĂśsser .....nu stiu care este cea potrivita pentru lantul pe care il am eu pe CB Editat Februarie 22, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 22, 2009 Share Postat Februarie 22, 2009 am gasit pe luis , za de incheiere si cred a merge sa o inlocuiesc pe asta fara o ring de la mine numnai ca nu stiu cum sa aleg zaua potrivita ....ama cautat pe luis si am gasit KettenschlĂśsser .....nu stiu care este cea potrivita pentru lantul pe care il am eu pe CB Zi ce dimensiune ai la lant, ca-ti cumpar eu zaua lipsa si ti-o trimit. Te duci la cineva cu o presa de lant, o pune si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 (editat) Zi ce dimensiune ai la lant, ca-ti cumpar eu zaua lipsa si ti-o trimit. Te duci la cineva cu o presa de lant, o pune si gata. 108/15/40 cred , desi nu inteleg ce reprezinta cifrele astea , pe zalele lantului pe care il am scrie ES 525 SDC.pfuuu nu stiu cum sa aleg zaua potrivita de pe luis ...........ca acolo nu scrie dimensiunea zalei, au niste coduri pe care nu le inteleg !!! Editat Februarie 24, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 Tipul lantului este 525, deci zaua trebuie sa fie pt el. 108 este nr de zale al lantului, 15 nr de dinti pinion motor, iar 40 nr de dinti foia spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 108/15/40 cred , desi nu inteleg ce reprezinta cifrele astea , pe zalele lantului pe care il am scrie ES 525 SDC.pfuuu nu stiu cum sa aleg zaua potrivita de pe luis ...........ca acolo nu scrie dimensiunea zalei, au niste coduri pe care nu le inteleg !!! Da, za de lant 525, e exact cum am si eu. Vrei za cu siguranta sau care se capseaza definitiv? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 (editat) Da, za de lant 525, e exact cum am si eu.Vrei za cu siguranta sau care se capseaza definitiv? pai ......care sunt avantajele si dezavantajele ??? imi cer scuze dar nu stiu....eu vreau sa schimb oringul sarit si inca unul care este crapat, cel sarit se afla pe o za nituita si cel crapat se afla pe zaua de incheiere, aceea cu siguranta , se intampla ceva daca pun acolo unde este oringul sarit , za cu siguranta ??? stiu sa bat nituri , nu am batut niciodata la lant de motocicleta dar nu cred ca o sa am probleme ..............cum fac sa vorbesc cu tine ? pe mess sau la tel etc , raman dator ..... mesu e tot mariusspuneceva Editat Februarie 24, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Februarie 24, 2009 Share Postat Februarie 24, 2009 (editat) cum se verific cel mai eficient si corect uzura lantului ? asa cum am ilustrat in desen , banuiesc ca este bine , dar nu stiu cat trebuie sa se ridice lantul de pe pinion atunci cand trag de el si cat de mult trebuie sa se curbeze pe cant pentru a fi categorisit ca fiind uzat !!! Editat Februarie 24, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Eu te-as sfatui sa cumperi alt lant. Verificare corecta se face intinzand numai partea de jos cu motorul bagat in viteza. Schimbi pozitia lantului si verifici din nou daca intinderea e uniforma. Tragi de lant pe mijlocul pinionului si nu trebuie sa se ridice mai mult de jumatate din inaltimea unui dinte. Si nu in ultimul rand cat este de intins in general, asta vezi la intinzatoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Eu te-as sfatui sa cumperi alt lant. Verificare corecta se face intinzand numai partea de jos cu motorul bagat in viteza. Schimbi pozitia lantului si verifici din nou daca intinderea e uniforma. Tragi de lant pe mijlocul pinionului si nu trebuie sa se ridice mai mult de jumatate din inaltimea unui dinte. Si nu in ultimul rand cat este de intins in general, asta vezi la intinzatoare. indicatorul ala de pe bascula este inca in zona verde la mijlocul celei de-a doua jumatati .....se intampla ceva daca pun in locul zalei problema o za care se blocheaza cu siguranta ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 indicatorul ala de pe bascula este inca in zona verde la mijlocul celei de-a doua jumatati .....se intampla ceva daca pun in locul zalei problema o za care se blocheaza cu siguranta ? Nu. Dar lantul unde este inchis? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 25, 2009 Share Postat Februarie 25, 2009 Nu. Dar lantul unde este inchis? pai lantul are o za , cea de incheiere, care este cu siguranta si eu i-am mai pus inca una in locul celei cu oringu sarit , in afara de asta ........... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Tot nu inteleg. Vreau sa stiu daca lantul are acum 2 zale cu siguranta. Daca deja are una cu siguranta nu cred ca ar fi bine sa i se mai adauge una. Nu gasisti la nimeni un lant uzat din care sa luati o za si niste oringuri? Aveam eu niste zale ramase de la lantul meu dupa montaj, dar le-am ametit cand m-am mutat ultima oara... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Tot nu inteleg. Vreau sa stiu daca lantul are acum 2 zale cu siguranta. Daca deja are una cu siguranta nu cred ca ar fi bine sa i se mai adauge una. Nu gasisti la nimeni un lant uzat din care sa luati o za si niste oringuri? Aveam eu niste zale ramase de la lantul meu dupa montaj, dar le-am ametit cand m-am mutat ultima oara... daca deja are o siguranta eu prefer sa-i mai adaug inca una in cazul in care nu ajunge ca si lungime ma refer si nu as baga o za normala pt ca tre nituit stiful si nu prea cred eu ca se poate face nituirea cum a fost, fiecare face ce crede mai bine eu mi-am expus parerea...bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 Daca zaua care se adauga este noua se poate face nituirea perfect. Trebuie doar o presa de lant. poze cu prese: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Februarie 26, 2009 Share Postat Februarie 26, 2009 (editat) Daca zaua care se adauga este noua se poate face nituirea perfect. i-am mai adaugat inca o za noua , daca as fi facut rost de una care se nituieste o nituiam acolo pe lant , cred ca ma descurc ...dar nu am decat cu siguranta pe care mi-au dat o oamenii de la www.motoempire.ro (sunt mariusspuneceva ,fratele mai mare a lu' thunderbyte asta ) Editat Februarie 26, 2009 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 Daca vrei pot sa-ti cumpar cate zale vrei, daca ai rabdare sa-ti trimit de la Brno. Face o saptamana posta pana acasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
intrusu Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 io sunt mai vechi dar hai sa va povestesc cum m-a invatat bunicu ca trebuie spalat si uns lantul - e drept; la bicicleta si la motoreta....: in primul rand lantul se demonteaza pentru a vedea daca e bun sau nu - asta se vede daca il tii rotit pe axa orizontala in lung; cu zalele rotite cu 90 grade....nu-i nevoie sa verifici mai mult de 40 cm; spune el singur. daca zalele asezate in pozitia asta descriu o curba prea ampla inseamna ca lantul e prea uzat si la revedere; altul. .....ma rog...din "ritual" mai fac parte si alte operatii dar hai sa nu va enervez. presupunand ca lantul nu are nevoie de alte interventii si e ok, se trece mai departe: se pune intr-un recipient seu de oaie (!!!!) si se pune recipientul pe aragaz la foc mic; sa se incalzeasca - nu trebuie sa fie fierbinte ci doar caldut, sa devina mai putin vascos. in timpul asta lantul se spala bine cu o pensula aspra inmuiata in motorina; de cate ori e cazul - treci peste el de 2-3-4 ori...cat e nevoie ( trebuie sa insisti la niturile lantului impingand pensula ). intre timp s-a inmuiat si seul si-l dai deoparte de pe foc. cureti lantul cu o carpa de bumbac pana devine curat si uscat dupa care bagi lantul in recipientul cu seu ( daca nu intra tot il bagi pe bucati dar e mai de rahat ca te manjesti ); ideea e ca toata lungimea de lant sa treaca de mai multe ori prin seu ( seul e doar caldut; in nici-un caz fierbinte !! ). scoti lantul si il agati de ceva pana se intareste seul de pe el. ( cel putin o ora...daca n-ai rabdare n-ai decat sa-l bagi in frigider dar va ramane miros de...drob inauntru ). dupa ce s-a intarit seul iei o carpa si il stergi temeinic ( daca ramane seu pe el nu-i nenorocire, dar se poate incalzi vara si poate sa mai "picure"). in felul asta seul cald a intrat absolut peste tot pe la articulatiile zalelor si ungerea asta va dura uimitor de mult - sigur n-ai sa vezi rugina niciodata pe lantul ala iar zgomotul facut de lant va fi mult atenuat....ma rog; dupa o vreme lantul se va auzi din ce in ce mai "normal"....probabil dupa niste sute de km. in principiu tot "ritualul" asta ar trebui facut o data iarna ( inainte de "hibernare") si o data primavara cand scoti capra la alergat....la bicicleta faceam chestia asta numai o data pe an si era arhisuficient . toata smecheria este ca seul dupa ce se raceste devine ca o ceara si nu mai atrage praful asa de mult ca vaselina sau uleiul. pun pariu ca lanturile alea "albe" pe care le-au vazut unii sunt de la ceara sau seu asa; probabil zmacul pentru gresare contine asa ceva; in orice caz; un lant "albit" asa este o veste buna; inseamna ca e bine gresat ( parerea mea). incercati sa va imaginati ca n-am facut misto; e pe bune ( chit ca suna ca o reteta de kek ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 Da seu de porc nu e bun? De ce numai de oaie? Intreb de curiozitate. (Am avut eu spray de uns lantul Castrol care cand se usca ramanea alb) (Cand lantul devenea negru stiam ca a venit vremea de o noua curatare.) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 io sunt mai vechi dar hai sa va povestesc cum m-a invatat bunicu ca trebuie spalat si uns lantul - e drept; la bicicleta si la motoreta....: in primul rand lantul se demonteaza pentru a vedea daca e bun sau nu - asta se vede daca il tii rotit pe axa orizontala in lung; cu zalele rotite cu 90 grade....nu-i nevoie sa verifici mai mult de 40 cm; spune el singur. daca zalele asezate in pozitia asta descriu o curba prea ampla inseamna ca lantul e prea uzat si la revedere; altul. .....ma rog...din "ritual" mai fac parte si alte operatii dar hai sa nu va enervez. presupunand ca lantul nu are nevoie de alte interventii si e ok, se trece mai departe: se pune intr-un recipient seu de oaie (!!!!) si se pune recipientul pe aragaz la foc mic; sa se incalzeasca - nu trebuie sa fie fierbinte ci doar caldut, sa devina mai putin vascos. in timpul asta lantul se spala bine cu o pensula aspra inmuiata in motorina; de cate ori e cazul - treci peste el de 2-3-4 ori...cat e nevoie ( trebuie sa insisti la niturile lantului impingand pensula ). intre timp s-a inmuiat si seul si-l dai deoparte de pe foc. cureti lantul cu o carpa de bumbac pana devine curat si uscat dupa care bagi lantul in recipientul cu seu ( daca nu intra tot il bagi pe bucati dar e mai de rahat ca te manjesti ); ideea e ca toata lungimea de lant sa treaca de mai multe ori prin seu ( seul e doar caldut; in nici-un caz fierbinte !! ). scoti lantul si il agati de ceva pana se intareste seul de pe el. ( cel putin o ora...daca n-ai rabdare n-ai decat sa-l bagi in frigider dar va ramane miros de...drob inauntru ). dupa ce s-a intarit seul iei o carpa si il stergi temeinic ( daca ramane seu pe el nu-i nenorocire, dar se poate incalzi vara si poate sa mai "picure"). in felul asta seul cald a intrat absolut peste tot pe la articulatiile zalelor si ungerea asta va dura uimitor de mult - sigur n-ai sa vezi rugina niciodata pe lantul ala iar zgomotul facut de lant va fi mult atenuat....ma rog; dupa o vreme lantul se va auzi din ce in ce mai "normal"....probabil dupa niste sute de km. in principiu tot "ritualul" asta ar trebui facut o data iarna ( inainte de "hibernare") si o data primavara cand scoti capra la alergat....la bicicleta faceam chestia asta numai o data pe an si era arhisuficient . toata smecheria este ca seul dupa ce se raceste devine ca o ceara si nu mai atrage praful asa de mult ca vaselina sau uleiul. pun pariu ca lanturile alea "albe" pe care le-au vazut unii sunt de la ceara sau seu asa; probabil zmacul pentru gresare contine asa ceva; in orice caz; un lant "albit" asa este o veste buna; inseamna ca e bine gresat ( parerea mea). incercati sa va imaginati ca n-am facut misto; e pe bune ( chit ca suna ca o reteta de kek ). necazul/comunismul te invata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 io sunt mai vechi dar hai sa va povestesc cum m-a invatat bunicu ca trebuie spalat si uns lantul - e drept; la bicicleta si la motoreta....: in primul rand lantul se demonteaza pentru a vedea daca e bun sau nu - asta se vede daca il tii rotit pe axa orizontala in lung; cu zalele rotite cu 90 grade....nu-i nevoie sa verifici mai mult de 40 cm; spune el singur. daca zalele asezate in pozitia asta descriu o curba prea ampla inseamna ca lantul e prea uzat si la revedere; altul. .....ma rog...din "ritual" mai fac parte si alte operatii dar hai sa nu va enervez. presupunand ca lantul nu are nevoie de alte interventii si e ok, se trece mai departe: se pune intr-un recipient seu de oaie (!!!!) si se pune recipientul pe aragaz la foc mic; sa se incalzeasca - nu trebuie sa fie fierbinte ci doar caldut, sa devina mai putin vascos. in timpul asta lantul se spala bine cu o pensula aspra inmuiata in motorina; de cate ori e cazul - treci peste el de 2-3-4 ori...cat e nevoie ( trebuie sa insisti la niturile lantului impingand pensula ). intre timp s-a inmuiat si seul si-l dai deoparte de pe foc. cureti lantul cu o carpa de bumbac pana devine curat si uscat dupa care bagi lantul in recipientul cu seu ( daca nu intra tot il bagi pe bucati dar e mai de rahat ca te manjesti ); ideea e ca toata lungimea de lant sa treaca de mai multe ori prin seu ( seul e doar caldut; in nici-un caz fierbinte !! ). scoti lantul si il agati de ceva pana se intareste seul de pe el. ( cel putin o ora...daca n-ai rabdare n-ai decat sa-l bagi in frigider dar va ramane miros de...drob inauntru ). dupa ce s-a intarit seul iei o carpa si il stergi temeinic ( daca ramane seu pe el nu-i nenorocire, dar se poate incalzi vara si poate sa mai "picure"). in felul asta seul cald a intrat absolut peste tot pe la articulatiile zalelor si ungerea asta va dura uimitor de mult - sigur n-ai sa vezi rugina niciodata pe lantul ala iar zgomotul facut de lant va fi mult atenuat....ma rog; dupa o vreme lantul se va auzi din ce in ce mai "normal"....probabil dupa niste sute de km. in principiu tot "ritualul" asta ar trebui facut o data iarna ( inainte de "hibernare") si o data primavara cand scoti capra la alergat....la bicicleta faceam chestia asta numai o data pe an si era arhisuficient . toata smecheria este ca seul dupa ce se raceste devine ca o ceara si nu mai atrage praful asa de mult ca vaselina sau uleiul. pun pariu ca lanturile alea "albe" pe care le-au vazut unii sunt de la ceara sau seu asa; probabil zmacul pentru gresare contine asa ceva; in orice caz; un lant "albit" asa este o veste buna; inseamna ca e bine gresat ( parerea mea). incercati sa va imaginati ca n-am facut misto; e pe bune ( chit ca suna ca o reteta de kek ). Reteta asta de uns lantu cu seu de oaie apare in mai multe manuale de tehnica moto vechi. Era buna la vremea ei mai ales ca lanturile moto de atunci nu aveau oringuri. Daca aplici tehnica asta la un lant cu oringuri nu faci decat sa-l strici. Chestia alba pe care o vezi tu pe unele lanturi nu are nici o legatura cu seul de oaie sau cu vreo ceara, e teflon Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 A dracu oaia asta, ataca o-ringuri... (a zis omul ca seul sa fie cald, nu fierbinte) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strumfuadi Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 cu untura de pork nu merge? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
strom75 Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 asta cu seul e chiar marfa......am sa le spun si astora pe aici sa vad ce zic!!!! ca nu au habar de mecanica adevarata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Februarie 27, 2009 Share Postat Februarie 27, 2009 (editat) A dracu oaia asta, ataca o-ringuri... (a zis omul ca seul sa fie cald, nu fierbinte) ataca ditai graul si il roade, oringurile alea mici si vulnerabile nu au nici o sansa Defapt seul e putin mai bun decat apa de ploaie Editat Februarie 27, 2009 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.