Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Da, za de lant 525, e exact cum am si eu.

Vrei za cu siguranta sau care se capseaza definitiv?

 

pai ......care sunt avantajele si dezavantajele ??? imi cer scuze dar nu stiu....eu vreau sa schimb oringul sarit si inca unul care este crapat, cel sarit se afla pe o za nituita si cel crapat se afla pe zaua de incheiere, aceea cu siguranta , se intampla ceva daca pun acolo unde este oringul sarit , za cu siguranta ??? stiu sa bat nituri , nu am batut niciodata la lant de motocicleta dar nu cred ca o sa am probleme ..............cum fac sa vorbesc cu tine ? pe mess sau la tel etc , raman dator ..... mesu e tot mariusspuneceva

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

cum se verific cel mai eficient si corect uzura lantului ? asa cum am ilustrat in desen , banuiesc ca este bine , dar nu stiu cat trebuie sa se ridice lantul de pe pinion atunci cand trag de el si cat de mult trebuie sa se curbeze pe cant pentru a fi categorisit ca fiind uzat !!!

post-38816-1235508466_thumb.jpg

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu te-as sfatui sa cumperi alt lant.

 

Verificare corecta se face intinzand numai partea de jos cu motorul bagat in viteza. Schimbi pozitia lantului si verifici din nou daca intinderea e uniforma.

Tragi de lant pe mijlocul pinionului si nu trebuie sa se ridice mai mult de jumatate din inaltimea unui dinte.

 

Si nu in ultimul rand cat este de intins in general, asta vezi la intinzatoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu te-as sfatui sa cumperi alt lant.

 

Verificare corecta se face intinzand numai partea de jos cu motorul bagat in viteza. Schimbi pozitia lantului si verifici din nou daca intinderea e uniforma.

Tragi de lant pe mijlocul pinionului si nu trebuie sa se ridice mai mult de jumatate din inaltimea unui dinte.

 

Si nu in ultimul rand cat este de intins in general, asta vezi la intinzatoare.

 

indicatorul ala de pe bascula este inca in zona verde la mijlocul celei de-a doua jumatati .....se intampla ceva daca pun in locul zalei problema o za care se blocheaza cu siguranta ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

indicatorul ala de pe bascula este inca in zona verde la mijlocul celei de-a doua jumatati .....se intampla ceva daca pun in locul zalei problema o za care se blocheaza cu siguranta ?

Nu. Dar lantul unde este inchis?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot nu inteleg. Vreau sa stiu daca lantul are acum 2 zale cu siguranta.

Daca deja are una cu siguranta nu cred ca ar fi bine sa i se mai adauge una. Nu gasisti la nimeni un lant uzat din care sa luati o za si niste oringuri?

Aveam eu niste zale ramase de la lantul meu dupa montaj, dar le-am ametit cand m-am mutat ultima oara...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot nu inteleg. Vreau sa stiu daca lantul are acum 2 zale cu siguranta.

Daca deja are una cu siguranta nu cred ca ar fi bine sa i se mai adauge una. Nu gasisti la nimeni un lant uzat din care sa luati o za si niste oringuri?

Aveam eu niste zale ramase de la lantul meu dupa montaj, dar le-am ametit cand m-am mutat ultima oara...

 

daca deja are o siguranta eu prefer sa-i mai adaug inca una in cazul in care nu ajunge ca si lungime ma refer si nu as baga o za normala pt ca tre nituit stiful si nu prea cred eu ca se poate face nituirea cum a fost,

fiecare face ce crede mai bine eu mi-am expus parerea...bafta :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca zaua care se adauga este noua se poate face nituirea perfect.

 

 

 

i-am mai adaugat inca o za noua , daca as fi facut rost de una care se nituieste o nituiam acolo pe lant , cred ca ma descurc ...dar nu am decat cu siguranta pe care mi-au dat o oamenii de la www.motoempire.ro

 

 

 

(sunt mariusspuneceva ,fratele mai mare a lu' thunderbyte asta :friends: )

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io sunt mai vechi dar hai sa va povestesc cum m-a invatat bunicu ca trebuie spalat si uns lantul - e drept; la bicicleta si la motoreta....:

 

in primul rand lantul se demonteaza pentru a vedea daca e bun sau nu - asta se vede daca il tii rotit pe axa orizontala in lung; cu zalele rotite cu 90 grade....nu-i nevoie sa verifici mai mult de 40 cm; spune el singur.

daca zalele asezate in pozitia asta descriu o curba prea ampla inseamna ca lantul e prea uzat si la revedere; altul.

 

.....ma rog...din "ritual" mai fac parte si alte operatii dar hai sa nu va enervez.

presupunand ca lantul nu are nevoie de alte interventii si e ok, se trece mai departe:

 

se pune intr-un recipient seu de oaie (!!!!) si se pune recipientul pe aragaz la foc mic; sa se incalzeasca - nu trebuie sa fie fierbinte ci doar caldut, sa devina mai putin vascos.

 

in timpul asta lantul se spala bine cu o pensula aspra inmuiata in motorina; de cate ori e cazul - treci peste el de 2-3-4 ori...cat e nevoie ( trebuie sa insisti la niturile lantului impingand pensula ).

intre timp s-a inmuiat si seul si-l dai deoparte de pe foc.

cureti lantul cu o carpa de bumbac pana devine curat si uscat dupa care bagi lantul in recipientul cu seu ( daca nu intra tot il bagi pe bucati dar e mai de rahat ca te manjesti ); ideea e ca toata lungimea de lant sa treaca de mai multe ori prin seu ( seul e doar caldut; in nici-un caz fierbinte !! ).

scoti lantul si il agati de ceva pana se intareste seul de pe el. ( cel putin o ora...daca n-ai rabdare n-ai decat sa-l bagi in frigider dar va ramane miros de...drob inauntru ).

dupa ce s-a intarit seul iei o carpa si il stergi temeinic ( daca ramane seu pe el nu-i nenorocire, dar se poate incalzi vara si poate sa mai "picure").

 

in felul asta seul cald a intrat absolut peste tot pe la articulatiile zalelor si ungerea asta va dura uimitor de mult - sigur n-ai sa vezi rugina niciodata pe lantul ala iar zgomotul facut de lant va fi mult atenuat....ma rog; dupa o vreme lantul se va auzi din ce in ce mai "normal"....probabil dupa niste sute de km.

 

in principiu tot "ritualul" asta ar trebui facut o data iarna ( inainte de "hibernare") si o data primavara cand scoti capra la alergat....la bicicleta faceam chestia asta numai o data pe an si era arhisuficient .

 

toata smecheria este ca seul dupa ce se raceste devine ca o ceara si nu mai atrage praful asa de mult ca vaselina sau uleiul.

pun pariu ca lanturile alea "albe" pe care le-au vazut unii sunt de la ceara sau seu asa; probabil zmacul pentru gresare contine asa ceva; in orice caz; un lant "albit" asa este o veste buna; inseamna ca e bine gresat ( parerea mea).

 

incercati sa va imaginati ca n-am facut misto; e pe bune ( chit ca suna ca o reteta de kek ). :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da seu de porc nu e bun?

De ce numai de oaie?

Intreb de curiozitate.

 

(Am avut eu spray de uns lantul Castrol care cand se usca ramanea alb) (Cand lantul devenea negru stiam ca a venit vremea de o noua curatare.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io sunt mai vechi dar hai sa va povestesc cum m-a invatat bunicu ca trebuie spalat si uns lantul - e drept; la bicicleta si la motoreta....:

 

in primul rand lantul se demonteaza pentru a vedea daca e bun sau nu - asta se vede daca il tii rotit pe axa orizontala in lung; cu zalele rotite cu 90 grade....nu-i nevoie sa verifici mai mult de 40 cm; spune el singur.

daca zalele asezate in pozitia asta descriu o curba prea ampla inseamna ca lantul e prea uzat si la revedere; altul.

 

.....ma rog...din "ritual" mai fac parte si alte operatii dar hai sa nu va enervez.

presupunand ca lantul nu are nevoie de alte interventii si e ok, se trece mai departe:

 

se pune intr-un recipient seu de oaie (!!!!) si se pune recipientul pe aragaz la foc mic; sa se incalzeasca - nu trebuie sa fie fierbinte ci doar caldut, sa devina mai putin vascos.

 

in timpul asta lantul se spala bine cu o pensula aspra inmuiata in motorina; de cate ori e cazul - treci peste el de 2-3-4 ori...cat e nevoie ( trebuie sa insisti la niturile lantului impingand pensula ).

intre timp s-a inmuiat si seul si-l dai deoparte de pe foc.

cureti lantul cu o carpa de bumbac pana devine curat si uscat dupa care bagi lantul in recipientul cu seu ( daca nu intra tot il bagi pe bucati dar e mai de rahat ca te manjesti ); ideea e ca toata lungimea de lant sa treaca de mai multe ori prin seu ( seul e doar caldut; in nici-un caz fierbinte !! ).

scoti lantul si il agati de ceva pana se intareste seul de pe el. ( cel putin o ora...daca n-ai rabdare n-ai decat sa-l bagi in frigider dar va ramane miros de...drob inauntru ).

dupa ce s-a intarit seul iei o carpa si il stergi temeinic ( daca ramane seu pe el nu-i nenorocire, dar se poate incalzi vara si poate sa mai "picure").

 

in felul asta seul cald a intrat absolut peste tot pe la articulatiile zalelor si ungerea asta va dura uimitor de mult - sigur n-ai sa vezi rugina niciodata pe lantul ala iar zgomotul facut de lant va fi mult atenuat....ma rog; dupa o vreme lantul se va auzi din ce in ce mai "normal"....probabil dupa niste sute de km.

 

in principiu tot "ritualul" asta ar trebui facut o data iarna ( inainte de "hibernare") si o data primavara cand scoti capra la alergat....la bicicleta faceam chestia asta numai o data pe an si era arhisuficient .

 

toata smecheria este ca seul dupa ce se raceste devine ca o ceara si nu mai atrage praful asa de mult ca vaselina sau uleiul.

pun pariu ca lanturile alea "albe" pe care le-au vazut unii sunt de la ceara sau seu asa; probabil zmacul pentru gresare contine asa ceva; in orice caz; un lant "albit" asa este o veste buna; inseamna ca e bine gresat ( parerea mea).

 

incercati sa va imaginati ca n-am facut misto; e pe bune ( chit ca suna ca o reteta de kek ). :friends:

necazul/comunismul te invata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

io sunt mai vechi dar hai sa va povestesc cum m-a invatat bunicu ca trebuie spalat si uns lantul - e drept; la bicicleta si la motoreta....:

 

in primul rand lantul se demonteaza pentru a vedea daca e bun sau nu - asta se vede daca il tii rotit pe axa orizontala in lung; cu zalele rotite cu 90 grade....nu-i nevoie sa verifici mai mult de 40 cm; spune el singur.

daca zalele asezate in pozitia asta descriu o curba prea ampla inseamna ca lantul e prea uzat si la revedere; altul.

 

.....ma rog...din "ritual" mai fac parte si alte operatii dar hai sa nu va enervez.

presupunand ca lantul nu are nevoie de alte interventii si e ok, se trece mai departe:

 

se pune intr-un recipient seu de oaie (!!!!) si se pune recipientul pe aragaz la foc mic; sa se incalzeasca - nu trebuie sa fie fierbinte ci doar caldut, sa devina mai putin vascos.

 

in timpul asta lantul se spala bine cu o pensula aspra inmuiata in motorina; de cate ori e cazul - treci peste el de 2-3-4 ori...cat e nevoie ( trebuie sa insisti la niturile lantului impingand pensula ).

intre timp s-a inmuiat si seul si-l dai deoparte de pe foc.

cureti lantul cu o carpa de bumbac pana devine curat si uscat dupa care bagi lantul in recipientul cu seu ( daca nu intra tot il bagi pe bucati dar e mai de rahat ca te manjesti ); ideea e ca toata lungimea de lant sa treaca de mai multe ori prin seu ( seul e doar caldut; in nici-un caz fierbinte !! ).

scoti lantul si il agati de ceva pana se intareste seul de pe el. ( cel putin o ora...daca n-ai rabdare n-ai decat sa-l bagi in frigider dar va ramane miros de...drob inauntru ).

dupa ce s-a intarit seul iei o carpa si il stergi temeinic ( daca ramane seu pe el nu-i nenorocire, dar se poate incalzi vara si poate sa mai "picure").

 

in felul asta seul cald a intrat absolut peste tot pe la articulatiile zalelor si ungerea asta va dura uimitor de mult - sigur n-ai sa vezi rugina niciodata pe lantul ala iar zgomotul facut de lant va fi mult atenuat....ma rog; dupa o vreme lantul se va auzi din ce in ce mai "normal"....probabil dupa niste sute de km.

 

in principiu tot "ritualul" asta ar trebui facut o data iarna ( inainte de "hibernare") si o data primavara cand scoti capra la alergat....la bicicleta faceam chestia asta numai o data pe an si era arhisuficient .

 

toata smecheria este ca seul dupa ce se raceste devine ca o ceara si nu mai atrage praful asa de mult ca vaselina sau uleiul.

pun pariu ca lanturile alea "albe" pe care le-au vazut unii sunt de la ceara sau seu asa; probabil zmacul pentru gresare contine asa ceva; in orice caz; un lant "albit" asa este o veste buna; inseamna ca e bine gresat ( parerea mea).

 

incercati sa va imaginati ca n-am facut misto; e pe bune ( chit ca suna ca o reteta de kek ). :friends:

 

Reteta asta de uns lantu cu seu de oaie apare in mai multe manuale de tehnica moto vechi. Era buna la vremea ei mai ales ca lanturile moto de atunci nu aveau oringuri. Daca aplici tehnica asta la un lant cu oringuri nu faci decat sa-l strici.

Chestia alba pe care o vezi tu pe unele lanturi nu are nici o legatura cu seul de oaie sau cu vreo ceara, e teflon

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A dracu oaia asta, ataca o-ringuri...

(a zis omul ca seul sa fie cald, nu fierbinte)

ataca ditai graul si il roade, oringurile alea mici si vulnerabile nu au nici o sansa :friends:

 

Defapt seul e putin mai bun decat apa de ploaie

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ungerea cu seu nu este nici o gluma. Am aflat de solutia asta la inceputurile anilor 80, culmea dintr-o revista americana de moto pe care o primea regulat un prieten de la frati-su din state si pe care o studiam din scoarta-n scoarta toti mobristii din cartier. La sfaturi utile era un articol scris de un motociclist experimentat si care dadea reteta. Nu sant sigur, dar ceva de genul 70% seu, 20% parafina si 10 %ulei mineral. Se topea totul intr-o cratita si lantul se punea in zeama topita. Se scotea la scurs si racit si era bun de montat. Nu faceam operata asta mai des de 2-3 ori pe vara si zmacul rezista eroic pe lant. Atunci insa lanturile cu O-ringuri nu se inventasera, iar motoarele noastre erau mai mici si cu lanturi cu sigutanta si nici mai mult de 10000 de km pe an nu faceam ca era probema cu benzina rationalizata. Cert este ca ungerea asta o foloseau cu succes americanii la HD de atunci, care erau toate pe lant, curelele tot nu se inventasera inca. Oricum, dupa ce am incercat cel putin 7 modele de spray-uri de uns, spun in cunostinta de cauza, ca TOATE sant o porcarie si ca nu asigura decat o ungere aproximatva pt max 300 km. Uleiul sa traiasca si ungerea automata. Nu vreau sa mai aud de spray-uri cat timp voi folosi motorul. :friends: Ca sa va schimb parerea preconceputa despre seu, aflati ca se foloseste si in industria aeronautica la firma celebre din Franta si Anglia la ambutisari adanci de table din inoxuri refractare, fiind singurul lubrefiant care rezista la presiunile generate de proces.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A dracu oaie, si aviator si scafandru... am zis eu ca e data dracu!

Tot ma fac eu cioban odata si ingras oile numa cu bunatati.

 

Acuma pe bune, eu zic ca oamenii astia au dreptate, fara foc nu se face fum...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

seul de oaie nu este o gluma, la motocicleta n-am incercat, dar la bicicleta il foloseam destul de des si e laser :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lasata ma seul de oaie si alte tampenii din astea de acu dooj da ani. A avansat tehnologia, intre timp avem garnituri cu profil in forma de O, Z , X, wahtever. Nu mai e ca pe vremea lu bunicu'. Sau o sa imi recomanzi sa merg cu o geaca de piele oarcare cu ziare pe dedesubt in loc sa merg cu o geaca moto cu mesada groasa?

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema nu este data de O-ringuri, ci de faptul ca acum se folosesc lanturi continue, care nu mai au za cu siguranta si care se demonteaza greu. Altfel nu as fi avut nici o retinere in a folosi seu de oaie la uns lantul in conditiile in care unge mai bine si rezista mai mult in interiorul lui. Sant domenii in care orice progres tehnologic s-ar face deocamdata nu s-a ajuns nici macar la egalarea unor proprietati ale materialelor naturale. Un exemplu este cel deja dat ,de seu, iar al doilea care-mi vine in minte este uleiul de ricin care este mult deasupra oricarui ulei mineral sau sintetic la proprietati de ungere. Motivul pt care nu se foloseste pe scara larga in motoare este ca nu rezista la temperatura, altfel ar fi uleiul perfect.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau o sa imi recomanzi sa merg cu o geaca de piele oarcare cu ziare pe dedesubt in loc sa merg cu o geaca moto cu mesada groasa?

Cred ca tot oaia te poate ajuta la problema asta... :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...