Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

A folosit cineva produse de curatat si uns lantul de la Probiker? Ce parere aveti despre ele?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

procycle poate. eu am folosit. sunt ok.

 

dap ai dreptate nush la ce ma gandeam....de procycle era vorba!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu spray d-ala de lant cu teflon de la procycle. Se depune mult si-l imbacseste. Asta iarna am dat si pe lantul bicicletei si fiind rece, ramasese tapan, nici nu mai schimba vitezele. Vara e mai bine, dar parca lantul merge greu si e destul de rigid.

Daca folosesti spray de curatat tot de la procycle, parca ia jegul ala cu mana, daca incerci cu altceva, benzina, motorina, diluant, se ia, dar mai greu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Eu am folosit spray Procycle la moto de vreo 2 ori, l-a spalat ploaia instant. Dupa aceea am mai dat cu el pe lantul de la bicicleta, cu aia nu merge nimeni pe ploaie si e ok pentru asa ceva. E ieftin, dar cam slabut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru toti care se intrebau cu ce se poate spala un lant fara sa fie afectat;

Am gasir acest site unde un "amic" din alta tara a testat oringurile cu diferite solutii de curatare si cu rezultatele de rigoare sper sa fie folositor pt toata lumea

 

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vin si eu cu ceva nelamuriri prin zona...

 

Problema e ca nu stiu sigur daca e cazul sa schimb lantul,am 17 mii km,mers normal.La gradatiile de pe bascula sunt abia la prima gradatie dupa nivelul 0, deci mai am vreo 4-5 pana la capat,insa problema e ca la viteze mici face zgomot,lucru pe care l-am observat cand bagam motorul in garaj si nu aveam casca pe cap,cu casca pe cap nu se aude......

O alta "problema" e ca am observat o portiune a lantului unde e stramt fata de restul lantuluisi are doar putin joc,(tight spot),din cate am inteles e ceva normal sa exista "tight spots" si "loose spots" insa sa nu fie diferentele mult prea mari...momentan lantul e cam murdar,o sa-l curat bine si vedem daca mai face apoi....

 

ce pareri aveti?ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17000 km poti incepe sa te gandesti la un kit nou. Gradatia de pe bascula nu este relevanta, ea avand alta semnificatie decat verificarea uzurii lantului. Curata lantul bine si cu el intins verifica cota peste 20 de zale , cota la care producatorul da un minim si un max. Daca esti aproape de max, nu mai sta pe ganduri, pune nou.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gradatia de pe bascula nu este relevanta, ea avand alta semnificatie decat verificarea uzurii lantului.

Care e acea semnificatie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gradatia de pe bascula indica momentul in care e cazu sa schimbi kitul de lant. In ultimii 20% ai cursei, producatorul zice ca e bine sa schimbi kit-ul.

 

Ma rog, si la masina imi schimba placutele la revizie, cand mai am inca vreo 20% carne pe ele... de ce nu s-ar face la fel si cu kitul de lant la reprezentanta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gradatia de pe bascula foloseste in principal la alinierea rotii spate. Probabil la unele motoare poate fi si un indiciu asupra uzurii lantului, dar in nici un caz singurul. La BMW F650 si la DL650 ca care m-am jucat, nu ajunsesem la jumatatea gradatiei de pe bascula si lanturile erau varza. Lanturile le-am controlat masurand cu sublerul distanta peste 10 zale, sau de curand cu un sablon de carton tiparit, livrat de DID odata cu lantul si care face acelasi lucru. Daca te uiti numai la gradatia de pe bascula se poate intampla ca lantul sa fie uzat, dar si cateva zale sa fie gripate si intepenite intr-o pozitie usor rotita, ceeece face, ca per ansambu, distanta intre cele doua pinioane sa fie corecta in timp ce lantul este terminat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ai dreptate. Insa ca indiciu grosier se poate folosi si gradatia basculei. Honda pune stickere cu asa ceva pe capatul basculei, langa lant.

 

Concluzia e ca e bine sa calculam uzura conform cotelor de manual, nu reperelor empirice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gradatia de pe bascula foloseste in principal la alinierea rotii spate. Probabil la unele motoare poate fi si un indiciu asupra uzurii lantului, dar in nici un caz singurul. La BMW F650 si la DL650 ca care m-am jucat, nu ajunsesem la jumatatea gradatiei de pe bascula si lanturile erau varza. Lanturile le-am controlat masurand cu sublerul distanta peste 10 zale, sau de curand cu un sablon de carton tiparit, livrat de DID odata cu lantul si care face acelasi lucru. Daca te uiti numai la gradatia de pe bascula se poate intampla ca lantul sa fie uzat, dar si cateva zale sa fie gripate si intepenite intr-o pozitie usor rotita, ceeece face, ca per ansambu, distanta intre cele doua pinioane sa fie corecta in timp ce lantul este terminat.

de acord ! ... restul e folclor :moron: ... bine! , honda s-a gandit ca nu toata lumea stie sa foloseasac un subler si nici nu il au toti pe acasa... :peace:

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cartea de service , precizeaza ca se masoara uzura lantului prin masurarea distantei intre 10 zale, cand lantul este intins.

Limita (distanta) variaza in functie de motor/tipul lantului. Cred ca in fiecarare carte de service pt fiecare motor, este trecuta aceasta limita...

Chain_check___Yamaha_YZF_R6.pdf

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

reperele alea de pe bascula intr-adevar sunt in principal pentru alinierea rotii si secundar pentru uzura lantului, asa empiric. de exemplu am vazut lanturi noi, cu dimensiunie la fel ca si cele din manual care odata puse pe motor erau undeva la jumatatea reglajului. totusi sa stiti ca acele semne nu sunt bune din fabrica, sunt asa, ca sa ai de unde pleca. cautati pe google "motorcycle wheel alignment" si o sa va dati seama ce si cum

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reperele alea de pe bascula intr-adevar sunt in principal pentru alinierea rotii si secundar pentru uzura lantului, asa empiric. de exemplu am vazut lanturi noi, cu dimensiunie la fel ca si cele din manual care odata puse pe motor erau undeva la jumatatea reglajului. totusi sa stiti ca acele semne nu sunt bune din fabrica, sunt asa, ca sa ai de unde pleca. cautati pe google "motorcycle wheel alignment" si o sa va dati seama ce si cum

Lantul ala avea 2 zale in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai conteaza si pinioanele folosite. Mai ales la enduro se lasa o marja in sensul asta. Posibil ca reglajul sa pice la jumatate cu pinioanele standard...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!! am montat inainte de tura de 4000km din Turcia un ungator de lant automat programabil si pot spune ca dupa acesti km in care am avut si ploi si drum uscat cu mers in regim de autostrada si lejer de oras ca isi merita pe deplin investitia(nu mare ) deoarece este produs de doi vestromisti indemanatici!! :D singurl lucru care l-am avut de facut a fost sa completez 90-100 g ulei acesta fiind consumul de ulei pt ungerea lantului pe acesta distanta!! mai multe detalii intrati pe sectiunea V-strom

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai conteaza si pinioanele folosite. Mai ales la enduro se lasa o marja in sensul asta. Posibil ca reglajul sa pice la jumatate cu pinioanele standard...

la fel ... se accepta uzura de 1/4 din sectiunea dintelui. Pot confirma ca am schimbat numa pinionul mic si in scurt timp s-a uzat dupa pasul lantului vechi... probabil ca din uzura transmisa a functonat si ingradit :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Când mi-am schimbat lanțul, axul roții era la jumătatea inscripțiilor de pe basculă, trebuia să mai scot din zale.

 

Nu se merită să schimbi doar un pinion pentru că într-un timp foarte scurt ajunge lafel de uzat ca Âşi cel vechi, am pățit-o si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare,am moto de anul trecut si 5mii de km facuti cu el(propietarul a facut spune el vreo 6-7 mii),azi dupa ce i am curatat lantul am fost curios sa vad ce fel de lant am si este RK Xs0 50-japan(asta scrie pe el). l am masurat si pare ok,rolele nu s blocate, dar pe lateralul zalelor este patat..cred ca a stat neuns si a ruginit putin ,intrebarea e ma mai pot folosi de el sau trebuie sa ma gandesc la un kit nou?

 

ps:mai merge intins vreo 1,5 cm si l am uns de cand l am luat la 300 km cu spray cu teflon de la motorex .

Editat de triumph
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare,am moto de anul trecut si 5mii de km facuti cu el(propietarul a facut spune el vreo 6-7 mii),azi dupa ce i am curatat lantul am fost curios sa vad ce fel de lant am si este RK Xs0 50-japan(asta scrie pe el). l am masurat si pare ok,rolele nu s blocate, dar pe lateralul zalelor este patat..cred ca a stat neuns si a ruginit putin ,intrebarea e ma mai pot folosi de el sau trebuie sa ma gandesc la un kit nou?

 

ps:mai merge intins vreo 1,5 cm si l am uns de cand l am luat la 300 km cu spray cu teflon de la motorex .

 

Daca nu este uzat - dupa cum zici ca l-ai masurat; ii cureti petele/rugina si nu ai treaba, merge.

Si daca km utilizati sunt reali (5+7 mii KM) mai ai de mers cu el.

 

Nu am inteles ce ai zis cu "mai merge intins vreo 1,5 cm" ; lantul trebuie sa aiba un "joc" de 3-5 cm maxim.

Adjust_chain_slack.pdf

Editat de kta007
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...