Sari la conținut

INTRETINERE LANT, MARCI/TIPURI - Totul Despre


TonyTA
 Share

Postări Recomandate

Vezi ca nu sunt singurul care mananca sau mai incurca cateva litere. Esti si tu pe aproape. Macar sa fi inteles si tu cam cum se unge un lant. Si las-o mai moale cu aviatia, esti pe dinafara. Un adevarat inginer de aviatie nu o sa ignore sau minimalizeze niciodata un proces ce poate duce, in extrem, la catastrofa. Eu ma retrag din discutie. Ramai aici sau oriunde pe forum sa ne arati ceva facut de tine. Asfalt uscat daca folosesti 2 roti, dar si aici am unele indoieli.

 

Ai realizat ca baieteala nu te prinde si ai dat inapoi. Un progres, e bine!

 

Oricare dintre aspectele ridicate de mine mai devreme poate fi pus in discutie. parametrii cuantificabili sunt usor de comparat, parerile subiective nu. Cred ca poti fi in stare desi ai senzatia ca te pricepi extrem. N-are relevanta. Modelele de calcul ale randamentului sunt valabile pentru bicicleta, adica viteza mica. Am pus mana pe un articol in care sunt detaliate lucrurile mai complex si un aspect vita este viteza, nu ungerea.

 

Vorbesti cu patronul sa-l dea afara pe director si sa te puna pe tine, ma dai afara si in felul asta o las eu moale cu aviatia. :moto: Aceste vorbe de grupa mijlocie de la gradi insa nu ne ajuta la discutia despre transmisie :kiss: Treci pe la mine pe la hala si vezi avion in probe de oboseala cu aripa proiectata si calculata partial de mine, platforma experimentala proiectata si calculata de mine... asa, printre firimituri. Vino si iti arat. E in militari. dai click pe semnatura, ai date de contact acolo.

N-ai tu treaba cu aerospace, nu te mai da cunoscator.... :lol:

Asfalt uscat, fierul se repara, noi sa fim sanatosi, ei si-au dorit mai mult victoria si alte clisee. Pis!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gata abia acum am inteles. Te bagi in seama pe diferite subiecte lansand teorii subtiri si polemici, pt a-ti promova service-ul din semnatura care traieste tocmai din spalat si uns lanturi. Succes in afacere, si in promovarea ei pe forum. Sper ca cele cateva zeci de ungatoare homemade, facute de mine sau de altii, sa nu-ti fi scazut cifra de afaceri. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca stau in dubii mari citind posturile legate de sistemele de ungere. Sunt 99% convins ca sunt frectie la piciorul de lemn. Dar sa nu vorbesc fara sa dau detalii.

In primul rand lubrifierea cu ulei ce urmareste? Adica tinta care este? frecarea intre pinion(foaie) si bucse, frecarea intre bolturi si bucse? Frecarea intre sliderul de bascula si lant?

Banuiesc ca cei mai multi dintre interesati folosesc lanturile "sealed" cu O-rings, Z-Rings, X-rings, etc. Daca sunt "sealed", cum bagi uleiul acolo unde vrei sa intre, adica intre bucsa si bolt, unde diametrele celor doua sunt foarte apropiate. Doar prin efect capilar? Dar cum, ca inainte de asta trebuie sa treca de ring-ul de cauciuc. Deci cum? Cum de nu iese uleiul de acolo prin forte inertiale?

Sa admit ca se urmareste ungerea intre pinioane si bucse. Cum se face ungere eficienta hidrostatica intre parti metalice in miscare. Ce presiune are pelicula (eu zic ca nu exista nici o pelicula, dar nu am masurat) dintre suprafetele in miscare relativa?

Cati motoristi isi adapteaza calcatura (raportul de transmisie finala) si marimea pinioanelor functie de regimul de viteza cu care circula? Eficienta sau randamentul depind de marimea lor si viteza.

Ce eficienta are ungerea excesiva care sare de pe lant cand pierderile cele mai mari de randament sunt prin tensiuni inertiale in lant? Acestea depind direct de masa lantului, diametrul pinioanelor si viteza.

Cat de tare se incalzeste un lant si cat de bun este un ulei de transmisie fata de un sprai care odata pulverizat se intareste pe lant si in proportie mare ramane acolo?

Cati motoristi si regleaza lantul cu motocicleta pe cric (total gresit) si nu stiu ca randamentul transmisie finale scade dramatic pt un lant prea tensionat?

 

Poza...si seria de intrebari...au facut sa se aprinda un beculet :kiss: ...cred ca am citit acelas lucru cu ceva timp in urma il am acasa ...foarte frumos abordat subiectul ... dar de acolo si pana la concluzia ca ungerea e frectie la picior de lemn :moto:

 

Pinionele nu prea intalnesc bucsele ci ROLELE de pe bucse prin ungerea lantului asta se urmareste reducerea coeficientului de frecare ROLA & BUCSA ...ROLA & Zaua ( pe lateral)...si ROLA &Pinion(e) ....si poate tot prin ungere evitarea "uscarii" O-ring Z-ring... ca ajunge prin efect capilar la BOLT - BUCSA ceva lubrefiant... nu stiu nu cred ca ajunge dar intre Z-ring si placutele ( zaua propri zisa) eu cred ca ajunge ...acest lucra va ajuta la conservare Z-Ring-ului care este elementul de etansare si care daca e OK... va pastra in zona BOLT - BUCSA lubrefiantul inchis "sealed" din fabrica.

 

Nu trebe ungere la ROLA - Bucsa sau poate fi neglijata ? Nah...GRESIT... lanturile uzate la extrem care le-am vazut aveau ROLA efectiv mancata de uzura ... peretii erau atat de subtiri incat au picat de pe lant sau erau sub forma de cilindru deschis pe generatoare ( nush cum sa explic mai bine ... ) AICI am nevoie de ungere AICI pierd o parte din " lucru mecanic , energie,cuplu..bla bla ce vreau sa il transmit " si il transform in caldura ...chiar daca am rostogolire frecare tot exista....si debea acuma ...BUCSA intalneste PINIONUL...cat pierd?Nu stiu... tot acolo in articolul ala ziceau ceva de genu 98% ca randament la viteze mici ( sub...pfff scuze e din burta 110 km/h?... nu imi aduc aminte era ceva in mile/h ) cu pinione mari... bla bla ceva cu efectul poligonal la lanturi.

 

Ce presiune are pelicula (eu zic ca nu exista nici o pelicula, dar nu am masurat) dintre suprafetele in miscare relativa?

 

Nu stiu ... dar de fiecare data cand am oprit si m-am uitat la colegii care au ungatoare pe ulei... nu era logic sa gasesc "zone uscate" pe ROLA daca presiunea e ASA DE MARE incat sa exulzeze complet pelicula?...eu nu le-am vazut...DAR am vazut in permanenta o pelicula lucioasa de ulei omni prezenta pe lant pe ROLA.

 

Arunca uleiul de pe lant in timp ? DA...si ce daca vine altul si uite asa avem efectul de "auto-curatare"

 

Cati motoristi isi adapteaza calcatura (raportul de transmisie finala) si marimea pinioanelor functie de regimul de viteza cu care circula? Eficienta sau randamentul depind de marimea lor si viteza.

 

Calcatura e deja aleasa de producator si o consider cel mai bun "compromis" fiind ales de zona in care se foloseste cel mai mult motorul.

 

Viteza mica >>> pinion mare, efect poligonal redus.

Viteza mare >>> pinion mic , efect fortei centrifuge mic

 

Intinderea lantului ... alta tema :D... nu doar la moto...3 % sageata din distanta dintre pinione... si nu esti departe de adevar...la moto avand o distanta varibila intre pinione se face cand disntanta e cea mai mare ...sau mai pe romaneste cand suspensia e incarcata.Pt ca acest lucru nu e chiar usor de realizat se ia reglajul asta si se "traduce ...transpune" la sageata pe cricul lateral de catre producator...adica el stie exact cat e distanta maxima intre pinione din proiectare...stie greutatea motorului stie lungimea cricului stie cat de "incarcata" va fi suspensia pe cricul lateral in format "stock" si poate spune o sageta de 40~45mm pe cric lateral >>> corecpunde la ~3% cu suspensia incarcata...de aici reglajul "pe cric".

 

Parerea mea :lol:

 

Ciao !

Editat de Chrisss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oameni buni... Âşi răi....

Nu-Âşi au rostul insultele aici... ci la bere!

Fiecare-Âşi Âştie treaba lui.

După cum zicea Âşi Bogdan, la o motocicletă enduro-touring Âşi-ar avea rostul un asemenea sistem. Treaba asta e confirmată de foarte mulți drumeți de cursă lungă.

Referitor la produsele de uns lanțu (vasiline Âşi alte uleiuri speciale...) îÂşi au rostul al motociclete mai de stradă.

 

Dezavantajele Âşi avantaje pe care le-am văzut până acu la aceste produse:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-cele gen vasilină -> ung lanțu' bine dar nici nu mai reuÂşeÂşti să-l cureți frumos. Tre' să-l iei cu periuța Âşi cu motorina. Se lipeÂşte toată mizeria pe el Âşi nu sare veci.Trebuie să bibileÂşti lanțu des ca să-l cureți. Avantaj: nu murdăreÂşte frumusețe de motocicletă.

 

- alte uleiuri mai subțiri -> după 100-150 km (max 200km) lanțul zornăie de parcă n-a fost uns deloc. Produs relativ scum. Lanțul trebuie uns mai des. Mi se pare chiar inutil.

 

- ulei 10W40 Âşi alte uleiuri cât se poate de ieftine Âşi ordinare (6 RON/L) - ung lanțul cam 400km. Se spală foarte uÂşor cu vapu'. Dezavantaj: dacă dai prea mult sare pe jantă, basculă Âşi ceva pe marginea cauciucului dar fără să pună probleme de genul: ulei, cauciuc, viraj, poc. Un alt dejavantaj ar fii că se mai adună uleiul cu mizeria în carcasa de protecție a pinionului din față. Un alt avantaj al ungerii permanete e că nu prea o să mai existe frecare între lanț Âşi pinioane. Practic acestea nu se mai uzează sau cel puțin se uzează foarte greu.

Acum unii or să zică că nu există acea frecare sau că e neglijabilă. Practica arată contrariul.

 

 

Până acum are cele mai multe avantaje pentru o motocicletă enduro-turing ce se foloseÂşte în toate condițiile (noroi, ploaie, praf). Pentru a rezolva problemele de mai sus se foloseÂşte un ungător automat care reglat corect face să dispară aceste dezavantaje Âşi practic uiți de lanț Âşi-l ai în permanență curat.

 

 

Treburile scrise mai sus sunt observații făcute de mine în urma a destui km. Cel mai relevant test ar fii să ne întâlnim Âşi să băgăm o tură serioasă Âşi să vedem ce iese (uns lanțuri, băut o zeamă, spart capete...)

 

 

E normal ca oamenii să aibă păreri diferite dar e cam nasol când ideile sunt din auzite Âşi netestate. Ungatorul automat NU e obligatoriu, doar crează un confort sporit Âşi prelungeÂşte viața transmisiei. O echivalență manuală ar fii ca la fiecare 100-150 km să mai ungi Âşi să speli lanțul.

 

Cei ce nu cred în aceste mizerii Âşi aiureli n-au decât să-i lase pe fraierii care vor să testeze aceste lucruri.

 

 

Hai noroc Âşi la mai mare!

 

 

P.S. Marea majoritate a invențiilor s-au făcut Âşi din comoditate Âşi probabil lene: motocicleta e o bicicletă cu motor. Probabil din lenea de a da la pedale.... Discutabil!

Editat de sebicozaurus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pinionele nu prea intalnesc bucsele ci ROLELE de pe bucse prin ungerea lantului asta se urmareste reducerea coeficientului de frecare ROLA & BUCSA ...ROLA & Zaua ( pe lateral)...si ROLA &Pinion(e) ....si poate tot prin ungere evitarea "uscarii" O-ring Z-ring... ca ajunge prin efect capilar la BOLT - BUCSA ceva lubrefiant... nu stiu nu cred ca ajunge dar intre Z-ring si placutele ( zaua propri zisa) eu cred ca ajunge ...acest lucra va ajuta la conservare Z-Ring-ului care este elementul de etansare si care daca e OK... va pastra in zona BOLT - BUCSA lubrefiantul inchis "sealed" din fabrica.

 

Corect, am factu deja erata la aceasta eroare. Daaar... intrebarea ramane. Nu lubrefiant zero. Nu nu, nu este despre asta vorba. Daca era asa, spuneam clar - nu ung niciodata lantul, pe persoana mea fizica :moto: Doar cat si de care. Adicatelea - intrebarea grea - cat dau si sunt sigur ca intra in acel joc bucsa rola. Cat de mult ramane si mai ales in functie de lubrifiantul ales. Deci e bun uleiul de drujba, uleiul de transmisie sau lubrifiantul cu PTFE? Probabil sigur toate sunt bune dar care e cel mai bun? Se stie ca lantul se incalzeste - da, se stie ca vascozitatea scade cu temepratura - DA. Se stie ca PTFE este si pe tigaia la soacra-mea - DA. Deci ce este bun? Ulei de la bunica, nu? :love:

Mesaj completat

Nu trebe ungere la ROLA - Bucsa sau poate fi neglijata ? Nah...GRESIT... lanturile uzate la extrem care le-am vazut aveau ROLA efectiv mancata de uzura ... peretii erau atat de subtiri incat au picat de pe lant sau erau sub forma de cilindru deschis pe generatoare ( nush cum sa explic mai bine ... )

 

Umbli in cercuri oculte cu consumatori de vodca de aia :kiss: Asta este voie la muzeu, nu la baieti isteti.

Mesaj completat

Nu stiu... tot acolo in articolul ala ziceau ceva de genu 98% ca randament la viteze mici ( sub...pfff scuze e din burta 110 km/h?... nu imi aduc aminte era ceva in mile/h ) cu pinione mari... bla bla ceva cu efectul poligonal la lanturi.

75 Miles/h - 120Km/h

Mesaj completat

Nu stiu ... dar de fiecare data cand am oprit si m-am uitat la colegii care au ungatoare pe ulei... nu era logic sa gasesc "zone uscate" pe ROLA daca presiunea e ASA DE MARE incat sa exulzeze complet pelicula?...eu nu le-am vazut...DAR am vazut in permanenta o pelicula lucioasa de ulei omni prezenta pe lant pe ROLA.

 

Poate e de vina exprimarea mea si te-a indus in eroare. Intrebare oarecum retorica - ma gandeam la pelicula intre suprafete aflate in miscare relativa, cum este pelicula de ulei intre fus si cuzinet. Deci oarecum probabil sigur era o gluma la care unii mai morocanosi s-au ofticat :lol: Tu, vad ca esti baiat istet si poti purta conversatia.

Mesaj completat

Arunca uleiul de pe lant in timp ? DA...si ce daca vine altul si uite asa avem efectul de "auto-curatare"

 

Am avut si eu momentele mele cand credeam in meteoriti prinsi cu mana :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si eu momentele mele cand credeam in meteoriti prinsi cu mana :D

 

:moto:

 

Ok ok astia cu ungator automat au un Mic Trol in trusa de scule care iese noaptea si curata lantul :kiss: ... am scris doar ce am vazut...lantul era curat ... parca acuma a terminat de spalat la el... chair si dupa sute de km parcursi in paralel acelas drum /traseu/conditii meteo...lantul ramanea curat/uns si avea luciul acela tipic.

 

NU AM ASA ceva... dar am tot urmarit variante si cautat solutii pentru ca intentionez sa trec la asa ceva :lol: ... mi-a ajuns "distractia" curatatului /unsului periodic

 

Lant actual ~ 30.000 km ... intretinut cu Spray-uri de XXX tipuri , am fost deschis la orice am incercat o gramada de varinte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 - 20.000 de km de viata pentru un lant "uns clasic" mi se par super suficienti ca sa nu cari pe motocicleta toata mantzocareala aia oribila de "ungator automat". Arata ca dreaq... nu mi-as pune asa ceva pe motor nici daca ar disparea sprayurile de lant si / sau daca m-ar lovi lenea cronica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calcatura e deja aleasa de producator si o consider cel mai bun "compromis" fiind ales de zona in care se foloseste cel mai mult motorul.

 

Complet de acord.

Dar cu o foaie usoara (7075 sau SProx)cu 2-3 dinti mai mare devine motocicleta "fun to ride". Impresiile de mare motociclist se lasa acasa sau se tin bine ascunse. Discutia schimbarii pinioanelor are rost cand se cauta performanta dar asta pe strada este cu grad crescut de risc si nu stiu cum sa-i zic altfel decat naspa plus plus

Mesaj completat

Intinderea lantului ... alta tema :moto:... nu doar la moto...3 % sageata din distanta dintre pinione... si nu esti departe de adevar...la moto avand o distanta varibila intre pinione se face cand disntanta e cea mai mare ...sau mai pe romaneste cand suspensia e incarcata.Pt ca acest lucru nu e chiar usor de realizat se ia reglajul asta si se "traduce ...transpune" la sageata pe cricul lateral de catre producator...adica el stie exact cat e distanta maxima intre pinione din proiectare...stie greutatea motorului stie lungimea cricului stie cat de "incarcata" va fi suspensia pe cricul lateral in format "stock" si poate spune o sageta de 40~45mm pe cric lateral >>> corecpunde la ~3% cu suspensia incarcata...de aici reglajul "pe cric".

 

Doar cu pilotul pe motocicleta indiferent de supozitiile tale prinvind producatorii si calculele lor complicate :kiss:

Mesaj completat

Testat personal: lant uns cu spray de lant MAXIM 20.000 km.

lant uns cu ungator automat schimbat la 38.000.

 

aceeasi motocicleta, acelasi stil de mers................la 25-30.000 km pe sezon eu zic ca merita un ungator de lant.

 

Aceleasi drumuri, aceleasi gropi.

Ploua, ploua, ploua

Vreme de betie....

Pff... ce spray? Ce stil? :lol:

Mesaj completat

Gata abia acum am inteles. Te bagi in seama pe diferite subiecte lansand teorii subtiri si polemici, pt a-ti promova service-ul din semnatura care traieste tocmai din spalat si uns lanturi. Succes in afacere, si in promovarea ei pe forum. Sper ca cele cateva zeci de ungatoare homemade, facute de mine sau de altii, sa nu-ti fi scazut cifra de afaceri. :D

 

 

Batran invidios :love:

Mesaj completat

Lant actual ~ 30.000 km ... intretinut cu Spray-uri de XXX tipuri , am fost deschis la orice am incercat o gramada de varinte.

 

Deci il bati pe colegul care a reusit doar 20 000 dar cu stil :(

Spune-i si lui secretul din gradina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Batran invidios :kiss:

Habar nu am cine esti, dar din cat ai improscat cu teorii si explicatii alandala, as zice ca postezi ori de dragu de a posta, ori pentru a strange fani. Aici nu-i facebook. O atitudine pozitiva si argumentativa (nu negativa si destructiva) cred ca ar fi fost mai utila.

 

Numai bine :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sint de-acord ca sint urite si in unele cazuri (vezi Scottoiler si cele inrudite) exagerat de scumpe si complexe dar daca te scapa de durerea de cap a ungerii si mai ales curatarii lantului nu mi se par nejustificate. dupa mine cel mai bun raport pret/calitate/complexitate il are Loobman, care are si ceva in plus, nu unge prin picurare, ci uleiul se prelinge direct pe foaie de unde ajunge prin forta centrifuga pe lant.

nu spun ca argumentele lui Cesar nu par valide dar mai sint si alti factori. unul din ei e ca multi din noi (ma includ si pe mine aici) ne ungem si mai ales curatam lanturile cu spray mult mai rar decit ar trebui.

treaba cu ungerea intre rola exterioara si bucsa e de exemplu un argument destul de solid dar ma gindesc daca un spray garanteaza ca face treaba mai buna. nu sint toate de acel tip (foarte putin viscoase initial dupa care se ingroasa). nici nu sint toate cu teflon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Habar nu am cine esti, dar din cat ai improscat cu teorii si explicatii alandala, as zice ca postezi ori de dragu de a posta, ori pentru a strange fani. Aici nu-i facebook. O atitudine pozitiva si argumentativa (nu negativa si destructiva) cred ca ar fi fost mai utila.

 

Numai bine :moto:

 

Ce este facebook? Este un lant scuNp, nu? :kiss:

Nici eu nu te cunosc. Trimite-mi pm cu adresa de mail si te invat gratis stiinta - interesant foc, daca-ti tzatzaie foondu sa afli mai multe din studiu aplicat, nu din vorbe de la vecina de la 3 ai sa ma contactezi.

Mesaj completat

Wow, cate post-uri ai! :lol:

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar, ca moderator al sectiunii Service te rog sa incetezi aceasta contrazicere: "Cesar vs restul lumii".

Am inteles punctul tau de vedere, OK, f. bine, dar topicul asta e pentru descutii despre lant.

Te rog mult. Discuta la subiect, fara chat, fara "altercatii verbale" cu alti useri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

treaba cu ungerea intre rola exterioara si bucsa e de exemplu un argument destul de solid dar ma gindesc daca un spray garanteaza ca face treaba mai buna. nu sint toate de acel tip (foarte putin viscoase initial dupa care se ingroasa). nici nu sint toate cu teflon.

Nici pt mine nu este suta la suta clar. Desigur inclin pentru un spray cat mai "lipicios" si cu PTFE dar... nu am certitudinea ca asta este za best. Anul asta am facut maxim 5000 km pe strada si o singura zi pe circuit. Am spalat lantul o singura data in primavara. Dat spray de 3 ori. Nu s-a adunat mizerie, n-a prea sarit pe roata. Reglat-tensionat lantul doar o data. Deci clar fraier :moto:

 

Mesaj completat

@Cesar, ca moderator al sectiunii Service te rog sa incetezi aceasta contrazicere: "Cesar vs restul lumii".

Am inteles punctul tau de vedere, OK, f. bine, dar topicul asta e pentru descutii despre lant.

Te rog mult. Discuta la subiect, fara chat, fara "altercatii verbale" cu alti useri.

 

Cred ca ma confunzi, trebuie sa citesti ultimele 4-5 posturi ale lui B.H. :kiss:

Doar despre transmisie pe lant am vorbit.... Sau este deja scrisa o biblie despre acest subiect pe acest topic si eu am contrazis-o? :lol:

Mesaj completat

Am inteles ideea, consider insa ca discutiile pot fi constructive si (culmea) amuzante pe deasupra. Dar daca asta este politica motociclism bungt ro, atunci fie. Nu ma deranjeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am citit tot si cred ca e momentul sa faceti pace si sa va contraziceti pe PM. :moto:

 

L.e. Normal ca discutiile sunt constructive si apreciez aportul tau cu informatii pe acest topic (mai ales ca ader la ceea ce zici tu), dar totul are o limita.

De la discutii despre lant s-a ajuns la un dialog "baietesc" inutil intre tine si B.H.

 

Daca o sa cauti in urma pe acest topic o sa gasesti ca si eu m-am contrazis cu oamenii si le-am explicat ca unsul lantului excesiv e frectie la picior de lemn si ca un lant nu costa cat un capat de tara, dar n-am avut succes.

Oamenii vor sa aiba grija exagerata de motocicleta lor, nu ii poti opri, si lantul face parte din aceasta grija exagerata. :kiss:

Daca ei vor sa-si puna ungatoare, uns lantul cu ulei de masline.. lasa-i sa-si faca damblaua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident discutiile pot degenera mai ales cand merg pe langa subiect. Subiectul era ungerea lantului si clar se poate face in mai multe feluri, automat, spray sau deloc. Eu si inca cativa am ales varianta automat din comoditate, dar si din dorinta de a avea mereu un lant uns si curat. Pt confectionarea ungatorului personal am pierdut mai putin timp decat cel pe care l-as fi pierdut spaland si gresand de multe ori lantul intr-un an. Faptul ca am plecat de la o varianta simpla(vacuumatica) si s-a ajuns la una comandata electronic si programabila a venit tocmai pt ca nu doream o ungere in exces. Concluzia, de fapt folosind ungatoarele: lantul este uns si curat mereu, fara munca si mizerie, asta in conditiile in care anul trecut am facut peste 33000km, iar anul asta ma apropii de 24000km. Am mai spus-o pt cateva mii de km pe an nu merita investitie si poti sa te chinui cu sprayul. Dar cand faci intr-un concediu intre 5000 si 8000km, in conditii meteo uneori dificile, cum mi-ar sta sa spal si sa ung lantul pe marginea drumului. Vorbim de situatii si pretentii diferite ce nu pot fi tratate la fel.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baieti,cu tot respectul,sunteti (aproape) toti OFFTOPIC. de fapt, tot topicul este offtopic. terminati cu unsul lantului si vedeti ca mai exista si scutere pe aici.ele nu au nevoie de lant ca au curea- fara intretinere. si gata. luati-va scutere, curea noua, inchideti topicul si nu va mai murdariti pe maini cu unsoare de lant. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are catarama cureaua de la scuteru tau ? ;)

nu stiu ca nu ma intereseaza. eu l-am luat sa merg cu el, nu sa dau bani pe produse de curatare,ungere, lustruire,bibilire. cardanul e baza,daca nu,cureaua. in cel mai rau caz, se poate pune un burduf sa protejeze lantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai dreptate! Toti cei care au trecut la automat s-au chinuit mult cu sprayul si mizeria pana s-au saturat. Toti suntem experti in uns cu sprayul. Personal inainte de a ma hotara ca trebuie sa fac ceva am incercat cu cel putin 10 feluri diferite de sprayuri, de la cele mai ieftine de pe Louis pana la cele mai scumpe, de firma, care promiteau marea cu sarea. Unele le-am folosit pana s-au terminat altele doar de cateva ori dupa care le-am facut cadou la prieteni sau amatori necunoscuti chiar aici in rubrica asta, fiind complet nemultumit de rezultat. Noi chiar nu mai avem nimic de invatat din intretinerea lantului cu spray. Ceilalti insa care nu au folosit niciudata ungerea automata, cu parere de rau pot spune ca, nu ne pot da lectii. A fost o vreme in care chiar moderatorul de acum incerca sa minimalizeze importanta unsului si era adeptul lantului ruginit, apoi au aparut altii. Eu m-am ambitionat sa duc treaba pana la sfarsit tocmai pt ca iarna vreau sa lucrez la motor, iar vara sa merg pe motor. In fiecare iarna am schimbat kitul de lant si am facut peste 33k cu el. Cand l-am dat jos era inca bun, cu uzura la jumatatea zonei verzi, dar l-am schimbat pt a incepe sezonul cu toate consumabilele noi. Daca nu-l ungeam, sau foloseam spray, dupa max 20k, adica in mijlocul verii, ar fi trebuit sa ma caut de timp si bani pt inlocuirea kitului. Ideia este ca scopul principal al prezentei noastre pe forum este sa invatam unii de la altii si sa ne rezolvam problemele moto cheltuind cat mai putina energie si bani si asta este motivul pt ca-mi pierd timpul pe aici. Am facut parbrize, protectii, scuturi, lazi de bagaje, crouizcontrol, dulap de scule (pe abkant home made), suport GPS, etc. pt mine si cativa prieteni, toate au iesit bine si functioneaza perfect dupa ani de exploatare si verificari si toate le-am prezentat pe forul tocmai pt ai incuraja si pe altii la bricolat. Foarte multi mi-au urmat exemplul si au reusit. Nu suport ideia ca suntem o natie de handicapati, care nu putem sa ne rezolvam macar unele dintre nevoi singuri si trebuie pt orice nimic sa scoatem multi bani din buzunar pt un chinezism de firma. Uitati-va pe forumuri din State cati bricoleaza diverse pt motoarele lor si nu au nici o retinere sau indoiala si chiar se lauda ca au dat cativa $ pe cinestie ce materiale si au realizat ceva economisind zeci/sute, si daca nici aia nu au bani....

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule Bogdan Harea,dvs nu trebuie sa va scuzati findca noi stim despre ce e vorba.Restul luati telecomanda ca acum au inceput stirile la Pro tv, aici nu e nimic interesant.

 

Si ce-a infotainment ai vazut? ;)

Mesaj completat

Cand l-am dat jos era inca bun, cu uzura la jumatatea zonei verzi, dar l-am schimbat pt a incepe sezonul cu toate consumabilele noi.

 

Deci desi lantul mai avea resursa, din cauza... cum sa-i zic, unui moft, l-ai aruncat. Bani aruncati deci. Nat gud!

Mesaj completat

Daca nu-l ungeam, sau foloseam spray, dupa max 20k, adica in mijlocul verii, ar fi trebuit sa ma caut de timp si bani pt inlocuirea kitului.

 

Totusi se pare ca devreme ce ungi si gresezi si asa mai departe ca sa nu-l arunci inainte sa-si epuizeze resursa, nu-ti place sa arunci cu banii pe fereastra.

 

Doua afirmatii care se bat cap in cap si care, cred eu, merita lamurite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...