Black_wolf Postat Martie 19, 2012 Share Postat Martie 19, 2012 Sau benzina sau LASA! lantul se spala DOAR CU MOTORINA SAU GAZ LAMPANT! ori cu sprei de curatat lantul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Martie 19, 2012 Share Postat Martie 19, 2012 Sau benzina CU BENZINA SE SPALA LANTUL DE LA MOTORUL TAU, POATE! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 19, 2012 Share Postat Martie 19, 2012 nu mai sariti mai asa. a intrebat omul cu ce se curata uleiul de lant DE PE JANTA se curata foarte usor si cu o carpa cu wd40 sau servetele umede. cele mai ieftine, de preferat cu alcool nu cu crema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 19, 2012 Share Postat Martie 19, 2012 (editat) Motorina e sfanta si la spalat lantul si la curatat de ulei janta, bascula si ce mai e. Parerea mea, eu asa procedez si nu mi-a atacat vopseaua sau plasticurile. Si mai una, decat Loboman mai bine ung lantul cu sticluta de ulei in parcare. Salutare la toata lumea Editat Martie 19, 2012 de tamas_daniell Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pstefan Postat Martie 19, 2012 Share Postat Martie 19, 2012 CU BENZINA SE SPALA LANTUL DE LA MOTORUL TAU, POATE! mai citeste , se vorbea de janta , nu de lant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 Si mai una, decat Loboman mai bine ung lantul cu sticluta de ulei in parcare ce nu ti-a convenit la loobman? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thunderlight Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 Eu am cumparat un spray de janta din carrefour, in jur de 15 ron, isi face treaba foarte bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 ÂŞi ce faci cu spray ul de JANTĂ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 Uite ceva ce nu Âştiam! Cum procedezi? Dai cu spray apoi Âştergi cu cârpă sau dai cu jet de apă? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valitaz Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 ce fel de ?? un nume ceva sa-mi iau si io ! (sprei de jante) ms. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tamas_daniell Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 ce nu ti-a convenit la loobman? Nimic, e prea nesigur din punctul meu de vedere, capul de ungere dublu, sistemul lui de prindere cam nesigur la 180km/h (limita sa ramai fara permis pe 3 luni pe autostrada) nu poti controla debitul de ulei in sensul ca poate curge prea repede uleiul din recipient daca e prea cald afara si sa nu fie suficient timp pentru a unge in intregime lantul(in sensul ca daca vine un debit mare datorita vascozitatii mici la temp. mari surplusul ce nu il preia lantul este aruncat de pe pinion), daca stai la semafor 1 minut ai sanse sa lasi murdarie pe asfalt (nu se opreste procesul de ungere cand stationezi si de exemplu o scoti din viteza) ar mai fi cateva. Avantajul folosiri lobomanului este mult mai mare decat spray-ul si relativ la un pret aceeptabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 Nimic, e prea nesigur din punctul meu de vedere, capul de ungere dublu, sistemul lui de prindere cam nesigur la 180km/h (limita sa ramai fara permis pe 3 luni pe autostrada) nu poti controla debitul de ulei in sensul ca poate curge prea repede uleiul din recipient daca e prea cald afara si sa nu fie suficient timp pentru a unge in intregime lantul(in sensul ca daca vine un debit mare datorita vascozitatii mici la temp. mari surplusul ce nu il preia lantul este aruncat de pe pinion), daca stai la semafor 1 minut ai sanse sa lasi murdarie pe asfalt (nu se opreste procesul de ungere cand stationezi si de exemplu o scoti din viteza) ar mai fi cateva. Avantajul folosiri lobomanului este mult mai mare decat spray-ul si relativ la un pret aceeptabil. eu am mers cu un loobman si cu 300 si nu o singura data ci de vreo 11-12 ori in ultimul an. coafura rezista. iar de uns unge numai la inceput, nu mai boraste dupa 2-3 km nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 eu nu prea am ce sa-i reprosez. atentie, eu zic sa judecam loobmanul asta, dupa ce analizam si pretul. adica ungatoare automate costa de la 150 coco in sus. asta e vreo 70 de lei adus la usa din anglia. eu am depasit 200 si nu s-a intamplat nimic. pot sa-i fixez capul mai fix (si o voi face), dar tre sa am chef de munca. se paote face foarte usor u ureche din prinderea de aripa. e adevarat ca eu am vreo 10 km de mers de cum ies din garaj (stau in afara bucurestiului), dar exista "indrumar" de cum se monteaza, distanta, unghi de cadere, pentru diverse situatii. si sa fim seriosi, nu e necesar neaaparat sa ungem la iesirea din casa. eu dupa ce m0am invatat cu el, nu iau decat o picatura pe janta din cand in cand. oricum mult mai putin decat cu sprayul si nici nu prea mai e nevoie de curatat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valitaz Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 io l-am montat saptamana trecuta si e ok ! a mai stropit ici colo da nu semnificativ ! oricum mai trebuie reglat aranjat ! ulei am pus de drujba (e mai gros) ! ca idee , unge lantul in primele 3-4 minute si tine cca 100-150 km dupa care mai apas odata ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 pai sa fi atent la unghiul capului ca aia era sa o dau eu de gard, ca cica tre sa aibe vreo 45 grade. eu folosesc 75w90 motul de la cutia de viteze a masinii, dar cred ca o sa fac si eu o incercare pe dala de drujba. mai am 10w40 un kil si 5w40 un kil imi ajung doua bidoane .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 (editat) Nimic, e prea nesigur din punctul meu de vedere, capul de ungere dublu, sistemul lui de prindere cam nesigur la 180km/h (limita sa ramai fara permis pe 3 luni pe autostrada) nu poti controla debitul de ulei in sensul ca poate curge prea repede uleiul din recipient daca e prea cald afara si sa nu fie suficient timp pentru a unge in intregime lantul(in sensul ca daca vine un debit mare datorita vascozitatii mici la temp. mari surplusul ce nu il preia lantul este aruncat de pe pinion), daca stai la semafor 1 minut ai sanse sa lasi murdarie pe asfalt (nu se opreste procesul de ungere cand stationezi si de exemplu o scoti din viteza) ar mai fi cateva. Avantajul folosiri lobomanului este mult mai mare decat spray-ul si relativ la un pret aceeptabil. Si ce mare problema sa apesi pe buton, la inceput, cand pleci si mergi mai cu grija, sa incalzesti motorul si/sau cauciucurile. Dupa cateva sute de metri ai motorul si cauciucurile incalzite si lantul uns, deci tot ce trebuie pt urmatoarea suta de km. Mi se pare deranjul si costul minim pt maxim de beneficiu. Editat Martie 20, 2012 de bogdan_harea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
calin_cz Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 (editat) Si ce mare problema sa apesi pe buton, la inceput, cand pleci si mergi mai cu grija, sa incalzesti motorul si/sau cauciucurile. Dupa cateva sute de metri ai motorul si cauciucurile incalzite si lantul uns, deci tot ce trebuie pt urmatoarea suta de km. Mi se pare deranjul si costul minim pt maxim de beneficiu. Acum un an si juma... cand citeam fiecare raspuns pe sectiunea asta, fiind interesat de un ungator....nu erau atatea contre aduse ungatorului. Si de atunci il folosesc, super multumit. Eu am optat pt. sistemul cu vacuum de la rezervorul de scuter , un robinet de acvariu ( care a fost pt. proba...si e tot acolo, inca tzine !) , iar in loc de rezervor un furtun lung infasurat in codita . Janta o curat in max. 30 secunde, nu e jegoasa , ceva praf, catva stropi de ulei - minusculi. Ce ziceti cei cu spray ? Cine vrea spray - sa foloseasca in continuare, eu la asa ceva nu ma mai intorc . Editat Martie 20, 2012 de calin_cz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
radu86 Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 Acum vad si eu o explozie de motoristi interesati de asa ceva. acuma un an jumate vreo 2 vorbeau de ungatoare mai mult sau mai putin automate, restu intrebau ce spray sa foloseasca. Plus cu cat subiectul e mai popular e normal sa apara mai multe idei contra . Pana la urma abia dupa ce il testezi si vezi ca sta lantul ala mereu curat si uns, dispar si indoielile @COObra: alea automate costa de la 150 coco in sus daca le cumperi de nu stiu unde. Daca te pricepi nitel sau ai un amic, un circuit electronic nu e chiar complicat, o electrovalva nu e chiar scumpa, furtunul nici atat si iti faci un ungator clasa 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TrekOut Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 (editat) Buna seara, nu am vrut sa mai deschid un thread, asa ca am sa postez aici fiind vb tot de lant, numai ca la distributie. Tipului caruia i-am dat mobra(cbr f4) i se aude un zgomot la motor, in 50k km nu a fost schimbata niciodata distributia si este nedumerit ce sa faca, sa cumpere lant sau un intinzator, sau ambele? Si-a schimbat careva distributia sa-mi spuna ce pasi a urmat? Multumesc Editat Martie 20, 2012 de Ecko72t Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 Interesant că în competiții nu se folosesc ungătoarele. DeÂşi teoretic pentru o cursă de anduranță pe asfalt ar fi perfecte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 Interesant că în competiții nu se folosesc ungătoarele. DeÂşi teoretic pentru o cursă de anduranță pe asfalt ar fi perfecte. ce legatura are afirmatia ta cu viata reala in care platesti 200 euri pe un kit de lant! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Martie 20, 2012 Share Postat Martie 20, 2012 Un lanț bine uns e mai eficient în transmiterea lucrului mecanic. În off road sunt condiții extreme(noroi,nisip),la cursele clasice având o durată mai mică de timp ajunge probabil ungerea inițială cu un spray performant,dar la anduranță? ÂŞi nu Âştiu ce vrei să zici cu viața reală Âşi 200 €,ce legătură are cu ce am scris eu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Martie 21, 2012 Share Postat Martie 21, 2012 cred ca vroia sa zica ceva de genu': "crezi ca un kit de lant de competitie e 200 de euroi?" @COObra: alea automate costa de la 150 coco in sus daca le cumperi de nu stiu unde. Daca te pricepi nitel sau ai un amic, un circuit electronic nu e chiar complicat, o electrovalva nu e chiar scumpa, furtunul nici atat si iti faci un ungator clasa 1 da mai nea Radu, dar mai e o conditie esentiala...sa te si pricepi iar eu nu. unde ma pricep pun si eu osul si fabric cate ceva. iar la cat am dat pe el..nu avea rost sa reinventez eu apa calda. functioneaza foarte bine, nu imi e lene sa apas un buton 3 secunde la fiecare 150-200km, iar lantul e ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 21, 2012 Share Postat Martie 21, 2012 Un lanț bine uns e mai eficient în transmiterea lucrului mecanic. În off road sunt condiții extreme(noroi,nisip),la cursele clasice având o durată mai mică de timp ajunge probabil ungerea inițială cu un spray performant,dar la anduranță? ÂŞi nu Âştiu ce vrei să zici cu viața reală Âşi 200 €,ce legătură are cu ce am scris eu? Indiferent de cursa, la final se schimba lantul. Cursele de anduranta nu cred ca depasesc cateva sute de km/ zi , asta daca tin mai mult de o zi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emilian_rks Postat Martie 21, 2012 Share Postat Martie 21, 2012 Cine se plictiseste, si are un pic de indemanare isi poate face un ungator foarte ieftin. Materiale: pasta pix servetele sarma cu diametrul putin mai mic decat interiorul de la pasta 2m de furtun (3mm diametru) - eu l-am cumparat din Dedeman bucata de aluminiu (poate fi si textolit sau alt material solid) - dimensiuni aprox 25x25x10mm recipient de 100-150ml un sapun lichid cu pompita soricei surub scurt de 6 alte suruburi tabla care se poate indoi pentru suportul capului ungator si suportul bidonului Optional: un furtun intermediar de 10mm diametru transparent - 50mm lungime si bucatele de tub de diametre mai mici pentru cuplarea tubului subtire in tubul mare - sau se poate folosi lipici Confectionare 1. Pasta se goleste de cerneala, eu am folosit o bucata de servetel si o sarma de Cu se scoate varful si cu servetelul bagat in tub se impinge cerneala afara cu ajutorul sarmei, se poate incalzi un pic tubul ca sa iasa cerneala mai usor: 2. Se ia blocul de aluminiu si se pileste in forma de pentagon si se dau 3 gauri de 4mm si una de 5mm: 3. Apoi se face filet: de 5mm in gaurile de 4mm de 6mm in gaura de 5mm 4. Se taie din furtunul de 3mm doua bucati scurte de 1-1.5cm, se pune pe tuburi si se insurubeaza fortat in cele doua gauri ale capului ungator: 5. Se face suportul capului de ungator din tabla: 6. Cautam un surub scurt de 6mm care se infileteaza in gaura laterala fara sa obtureze tubul: 7. Se monteaza capul ungator si se taie tuburile la lungimea dorita: 8. Bucata de tub ramasa nu se arunca, ea se va folosi pentru "infiletarea" furtunului care vine de la bidon la capul ungator. 9. Se incalzesc si se curbeaza tuburile: 10. Se monteaza capul ungator si se regeleaza tuburile ca sa stea cat mai aproape de foaia lantului, dar fara sa-l atinga. (asta e un cap ungator mai vechi, nu am poze facute cu cel nou) 11. Se trage furtunul pe bascula (brat) pana in locul in care va fi pus bidonul 12. Se confectioneaza bidonul de ulei. Eu l-am facut din recipientul de 100-150ml la care am taiat capul. Apoi de la sapunul lichid am taiat gatul unde se infileteaza pompita si am lipit-o cu UHU de recipient. capul pompitei l-am taiat ca sa pot baga tubul prin incalzire. Daca vreti, puteti cumpara ceva tratament de par care e intr-un recipient mic si are pompita 13. Se face un suport pentru prinderea bidonului de motocicleta 14. Optional se face un rezervor intermediar Pentru ungere se apasa pe pompita un volum de ulei pe care il putem urmari in rezervorul intermediar. Ne suim pe moto si gata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.