edi Postat Mai 4, 2015 Share Postat Mai 4, 2015 Forumurile sunt bune daca stii sa-ti alegi ce e bun din discutii In cazul de fata eu stiu ca antigelul se foloseste doar preparat, iar kitul de reparatie pt pompa de apa se cumpara doar original, fara alte inginerii. Si o sa tina cat tine si pe urma altul nou. Antigelul concentrat are prostul obicei sa strice elementele din cauciuc cum ar fi semeringurile si furtunele mai ales dupa ce o perioada s-a mers doar cu apa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xenna Postat Mai 5, 2015 Share Postat Mai 5, 2015 (editat) De ce sa se cumpere doar pe original: BMW produce oare semeringuri ? Eu cred ca am sa fac o treaba foarte buna cu inlocuirea axului pompei cu unul facut in atelier, cu o duritate putin mai mare decat cel original, facut exact pe cota cuzinetului din carter (cel care sustine axul pompei) si cu semeringuri Viton care rezista mai bine la temperaturi si viteze de rotatie periferice ca semeringurile din kitul original. Mi-au venit deja semeringurile si axul este gata maine. Am sa fac niste poze cu montajul pompei. Marea smecherie a acestei pompe de apa e sa aiba joc radial cat mai mic in cuzinetul din carter; daca axul este mai subtire, jocul radial la nivelul semeringurilor devine mare si in timp acest joc distruge semeringurile cat si axul. Deci folosirea kitului original nu garanteaza intotdeauna functionarea pe termen lung a pompei de apa. La mine axul original are 10mm si 20 de microni iar axul facut are 10mm si 40 microni si se potriveste perfect in cuzinetul carterului. Trebuie cumva compensata aceasta uzura a lagarului axului pompei. Editat Mai 5, 2015 de xenna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Afghanman Postat Mai 5, 2015 Share Postat Mai 5, 2015 sa inteleg ca tu xenna si cu Zidu sinteti amici... la inceputul postarii te intrebi daca cei de la BMW fac simeringuri dupa care vorbeste de kit-ul original... de parca cei de la Renault fac piese.... sa nu afle cei care au conceput ROTAX-ul ca ai reusit sa scapi de "jocul radial " al axului pompei de apa.... Zidu stie ca nu este nici un joc acolo... insa imi place ca nu zice nimic... lol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xenna Postat Mai 5, 2015 Share Postat Mai 5, 2015 (editat) Mda ... fara comentarii. .. Si totusi un comentariu; n-ai inteles mare lucru. Ca sa-ti explic pe degete; in urma functionarii apar uzuri intre ax si cuzinet. Degeaba pui un kit original care e la cota originala daca cuzinetul e uzat. Ai auzit de cote de reparatie la camasi de cilindru sau la vibrochene? Cum se scot uzurile la vibrochene? Se alezeaza manetoanele la o anumita cota de reparatie si dupa aceia se pun cuzineti majorati pentru compensarea cotei. Acelasi lucru l-am facut si eu; am compensat uzura cuzinetului prin ingrosarea axului. E simplu, nu? Cei de la Rotax au avut o mica scapare de proiectare cu pompa de apa (e un ax care are doar un singur reazem ceeea ce nu e prea intalnit); din acest motiv cad atat de multe si repede. Editat Mai 5, 2015 de xenna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Afghanman Postat Mai 5, 2015 Share Postat Mai 5, 2015 ...desi recunosc ca este interesant ceea ce faci... astept rezultatele... sper sa le postezi Xenna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CuCun Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Ce subiect tare dezbatut aici . Sa va zic si eu experienta mea legata de pompa de apa: am schimbat 2 pana acum , toate din cauza uzutii axului. Acum sunt la a 3-a. Simeringurile originale date de BMW sunt dupa parerea mea de rahat, m-au tinut 3-4 mii km. Cele din viton cam 18 mii...deci trageti voi concluzia. Eu am mers cu pompa bolnava' vre-o 2000 km fara probleme, doar ca am mai completat cu apa distilata din cand in cand. Un prieten si-a calit axul original de la un cros si care avea acelasi tip de pompa de apa si zice ca are 35ooo km cu el fara nici o problema. Deci se pare ca asta ar fii optiunea cea mai viabila ca sa se scape de problema asta. Asta pus simeringuri de viton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
eFu' Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Tin minte ca am citit pe undeva, pe forumurile de f650, ca problema pompei de apa (re)apare dupa inlocuire - cea generata de uzura normala, la 20-30-40k km - din cauza montajului defectuos al acesteia. Daca se respecta intrutotul procedura de inlocuire, kitul tine la fel de mult ca si cel din fabrica. O fi asa, n-o fi asa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xenna Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Montajul e foarte simplu. Trebuie sa ai grija sa nu ciupesti semeringurile cand le bagi pe ax in rest nu-i nimic complicat. Revin cu poze de astazi de la montajul pompei. Axul meu e mai dur decat cel original iar semeringurile sunt Viton. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 (editat) Un prieten si-a calit axul original de la un cros si care avea acelasi tip de pompa de apa si zice ca are 35ooo km cu el fara nici o problema.Cum adica are 35000 Km cu un cross? Kilometraj n-are. O fi numarat turele de pista? Vrajeala Nae. Editat Mai 6, 2015 de andrei belcic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiyuta Postat Mai 6, 2015 Share Postat Mai 6, 2015 Prima mea experienta cu pompa de apa. A inceput sa picure antigel undeva sub 30.000 de km. Am mers asa pana la 36.000 km, anul trecut. In tot timpul asta am urmarit dupa fiecare tura mai lunga celebra "gaurica" si nivelul lichidului de racire in vasul de expansiune si am completat cand a fost cazul. Nu curgea industrial dar gaseam in fiecare dimineata picatura de antigel sub capacul pompei. M-am hotarat sa o schimb inainte de o tura mai lunga, vara trecuta. Am luat kit-ul de la BMW si am schimbat cu un prieten care mai facuse treaba. Am urmat toti pasii "ca la carte". Antigel am pus de la MOTUL, gata concentrat. La cateva sute de kilometri dupa schimb dracia a inceput sa picure antigel. Motorul avea racire, nu se aprindea nimic in bord deci nu facusem nimic gresit la montare. N-am mai avut rabdare si timp sa desfac sa vad care-i treaba, mai ales dupa chinul montarii nenorocitei de conducte de ulei, asa ca am plecat la drum. Intr-un mod misterios, picuratul s-a oprit asa cum a aparut si am mers 8.000 de kilometri in tura fara probleme. Anul asta, dupa prima tura pana la Dunare si inapoi m-am uitat sub pompa si surpriza! Iar picura. Incep sa ma gandesc serios ca solutia ar fi urmatoarea: P.S Am masurat lungimea "gaurii" si mi-a dat 29mm. Pe f650 FAQ spun ca daca iti masoara mai putin de 38mm ai un simering care s-a deplasat si optureaza gaura. Tin minte ca am masurat si inainte de schimb si tot 29mm mi-a dat. Hai la masurat toata lumea, sa elucidam misterul! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xenna Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Eu n-as crede ca semeringurile se pot misca in locasul lor. Gaura respectiva e facuta sa ajunga exact in zona de imbinare dintre semeringuri. Oricum ar fi daca unul din semeringuri cedeaza lichidul va gasi cu siguranta gaura. Pina la urma nu e nici un mister cu acea gaura; chiar daca instrumentul cu care masori adancimea se blocheaza in intr-un semering si ai numai 29 de mm , lichidul tot va gasi o cale sa iasa prin ea. Dupa mine ar fi trebuit pusa o saiba distantier care sa permita trecerea lichidului, intre cele 2 semeringuri. Eu am incheiat operatiunea de reparare a pompei si cu aceasta ocazie am facut si retrofit la linia de retur a uleiului (cea care te incurca cand dai capacul stanga jos). Am taiat o bucata din teava originala pe care am inlocuit-o cu furtun flexibil de presiune de 13mm (ar fi trebuit de 12 mm) interior si am pus 2 coliere destepte. Acum e mult mai usor de scos capacul. Operatiunea a reusit; nu curge nimic totul e in regula. Am ramas totusi cu o nedumerire referitoare la vasul de expansiune a antigelului. Nu prea am inteles cum se completeaza cu antigel din rezervor atata timp cat furtunul care vine la radiator din vas este peste nivelul antigelului din motor. O fi gandit-o bine neamtu, nu zic . Am sa revin cu poze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Salut, aveti idee de unde imi pot lua o garnitura pentru capacul de alternator? DanCata facea garnituri de-astea taiate cu laser dar n-a prea avut comenzi asa ca mi-a zis ca nu mai face. La BMW de pe DN1 au sistemul ala (cuvant urat) prin care trebuie sa te duci o data sa dai avans la comanda, si inca o data sa ridici piesa, ceea ce nu ma incanta foarte tare. Alte variante care sa fie relativ rapide mai stiti? Sau poate are cineva prin beci vreo garnitura de-asta nefolosita si de care vrea sa scape? Multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
da_new_guy Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Am patit acelasi lucru dupa ce am gresat bucsa de la pedala de frana. La remontarea pedalei am prins placuta care actioneaza contactul de frana in alta pozitie decat cea ”oficiala”, tinand contactul pe inchis. Vezi sa nu fi facut aceeasi greseala. Vezi sa nu ai vre-un fir intrerupt in manunchiul care ajunge in contact... Defect tipic modelului, verifica firele la intrare in contact si undeva sub robinetul de reglaj al suspensiei spate, bafta Ai incercat cu un alt bec? Verifică in interiorul stopului, sa nu fie una din 2 posibilitati: a) becul pus invers, astfel face contact borna de frana pe lamela de pozitie lamelele pot "sări" din locașul lor (culisează spre fața motoretei) si nu mai ai contact la bec, dandu-ti impresia ca ar fi pornit Cel mai bine verifica ce voltaj ai pe lamele, apoi deconecteaza intrerupatoarele de la pedala/maneta de frana. Daca imi aduc aminte bine, cea de frana e lamela din dreapta. Salut! Revin cu deznodamantul problemelor electrice de la Dakar. Stopul de frana statea tot timpul aprins pentru ca era indoita o clema din stop, acolo unde se prinde becul, si facea scurt cu pozitia, iar "pana" aceea generala de curent nu era de la firele din contact, ci de la un fir ce intra in tabloul de sigurante - era intrerupt. Multumesc pentru sfaturi, m-ati ajutat de i-am dat de cap! Respect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Afghanman Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Mda ... fara comentarii. .. Si totusi un comentariu; n-ai inteles mare lucru. Ca sa-ti explic pe degete; in urma functionarii apar uzuri intre ax si cuzinet. Degeaba pui un kit original care e la cota originala daca cuzinetul e uzat. Ai auzit de cote de reparatie la camasi de cilindru sau la vibrochene? Cum se scot uzurile la vibrochene? Se alezeaza manetoanele la o anumita cota de reparatie si dupa aceia se pun cuzineti majorati pentru compensarea cotei. Acelasi lucru l-am facut si eu; am compensat uzura cuzinetului prin ingrosarea axului. E simplu, nu? Cei de la Rotax au avut o mica scapare de proiectare cu pompa de apa (e un ax care are doar un singur reazem ceeea ce nu e prea intalnit); din acest motiv cad atat de multe si repede. » Post actualizat in 07 May 2015 13:39 lol... ce draq pot sa inteleg de la tine...cind tu habar nu ai ce rol are vasul de expasiune ... sper sa nu ii gasesti un loc mai sus ... nu de alta dar sa fie prin cadere... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RobbieB Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Bună mișcare! Făcută treaba cum trebuie, te scapă de grija conductei ăleia de ulei... "... am incheiat operatiunea de reparare a pompei si cu aceasta ocazie am facut si retrofit la linia de retur a uleiului (cea care te incurca cand dai capacul stanga jos). Am taiat o bucata din teava originala pe care am inlocuit-o cu furtun flexibil de presiune de 13mm (ar fi trebuit de 12 mm) interior si am pus 2 coliere destepte. Acum e mult mai usor de scos capacul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
da_new_guy Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Intrebare: cum iti dai seama la un GS daca numarul km este de 30 k sau 130 k ?.. Pe afisaj pot fi tot doar 5 cifre ( adica zeci de mii). Sunt curios.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atomykatt Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 Nu prea ai cum, dar poti verifica diverse repere care te ajută: discirile de frâna, pompa de frana spate care cam cade la 56000km (am intalnit 3 motociclete an 00, 03, 06 cu problema asta la acelasi nr de km), protectia de lant/aripa de jos de la roata care crapa intr-ul loc anume in jud de 60000, si in ultima instanță poti verifica la reprezentanta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xenna Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 » Post actualizat in 07 May 2015 13:39 lol... ce draq pot sa inteleg de la tine...cind tu habar nu ai ce rol are vasul de expasiune ... sper sa nu ii gasesti un loc mai sus ... nu de alta dar sa fie prin cadere... Mai baiatule iar vorbesti prostii; stiu bine ce rol are vasul de expansiune, fi fara grija. Problema e ca tu nu stii cum e construit sistemul la F650. Spre stiinta ta, in partea de jos a vasului de expansiune exista un furtun care merge exact la gatul radiatorului in partea superioara acolo unde e capacul. Problema e ca nivelul antigelului chiar si max. in vas este sub acea gaurica din gatul rezervorului. Eu de cate ori am desfacut capacul la radiator lichidul nu era chiar pana la nivelul acelei gauri ci mai jos. Am impresia ca e acelasi sistem tampit ca la Dacia 1300 unde vasul de expansiune era sub nivelul instalatiei de racire. Daca sistemul nu e etans nu lucreaza cum trebuie. Alte pareri? Si acum pozele promise: » Post actualizat in 07 May 2015 19:06 Cine stie de unde pot lua un kit de reparatie pentru cilindru frana fata (de la maneta)? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Afghanman Postat Mai 7, 2015 Share Postat Mai 7, 2015 arata bine... cind iesim la o plimbare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CuCun Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 Are pus din ala mic, electronic... Cum adica are 35000 Km cu un cross? Kilometraj n-are. O fi numarat turele de pista?Vrajeala Nae. » Post actualizat in 08 May 2015 09:16Are pus din ala mic, electronic... PS: Eu tot tind sa cred ca rezolvarea problemei cu pompa de apa e calirea la o duritate mai mare a acelei tije astfel incat sa nu faca asa usor caneluri in ea...Vom vedea. Si da, Tiyuta, si mie dupa vre-o 3000 km mi-a picurat, eram prin Finlanda si sa vezi stress ), apoi s-a oprit si s-a dus de tot pe la 16-17.000. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 A desfacut careva capacul de alternator fara sa scurga uleiul din baie? Daca e pe cricul lateral, oare e suficient de inclinat incat cei 500ml de ulei din baie sa nu treaca de marginea de jos a capacului de alternator? Trebuie sa imi curat senzorul de pozitie al volantei de pilitura de fier, ca din cauza particulelor metalice atrase de magnetul din senzorul Hall, imi da scantei la bujie cand vrea ea si danseaza indicatorul de turatie din bord... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xenna Postat Mai 8, 2015 Share Postat Mai 8, 2015 Am iesit deja in probe (50km) si capra se comporta bine; nu curge, nu se incinge totul in regula. Urmeaza montajul abs-ului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
crazvy Postat Mai 11, 2015 Share Postat Mai 11, 2015 Nu prea ai cum, dar poti verifica diverse repere care te ajută: discirile de frâna, pompa de frana spate care cam cade la 56000km (am intalnit 3 motociclete an 00, 03, 06 cu problema asta la acelasi nr de km), protectia de lant/aripa de jos de la roata care crapa intr-ul loc anume in jud de 60000, si in ultima instanță poti verifica la reprezentanta am aproape 70.000 si nu cred ca a fost schimbata pompa de apa iar pompa de la frina se duce uneori ca in brinza cind cobor de pe munte (la trecerea de la presiune scazuta la presiune mai mare) ca sa schimb garniturile trebuie golit sistemul? sau pun un dop temporar si aerisesc bine dupa aceea? mersi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Mai 12, 2015 Share Postat Mai 12, 2015 A desfacut careva capacul de alternator fara sa scurga uleiul din baie? Daca e pe cricul lateral, oare e suficient de inclinat incat cei 500ml de ulei din baie sa nu treaca de marginea de jos a capacului de alternator? da scoti bateria de pe mobra si o culci pe partea opusa direct pe sol - asa cum se aseaza ea cand dai de planeta sau pe un cauciuc auto vechi. nu va pati absolut nimic ar pompa de la frina se duce uneori ca in brinza cind cobor de pe munte (la trecerea de la presiune scazuta la presiune mai mare) ca sa schimb garniturile trebuie golit sistemul? sau pun un dop temporar si aerisesc bine dupa aceea? mersi nu e o problema de garnituri aici, Va trebui sa schimbi lichidul de frana daca e vechi si chiar si asa va face daca insisti sa cobori in frana spate. Utilizarea franei de motor e o solutie care ajuta mult. Ceea ce se intampla este ca lichidul de frana se evapora in etrier datorita temperaturilor mari si formeaza o perna de gaz - moment in care daca apesi frana se duce ca in branza. Chestia asta se intampla cu cat lichidul este mai prost - adica punct de fierbere mai scazut - sau contine apa (se contamineaza in timp fiind lichid higroscopic, este principala cauza a schimbari culorii lui). chiar si cateva grade la punctul de fierbere conteaza - va puteti uita la parametrii lichidelor racing - indiferent de tipul lor. sub nici o forma sa nu schimbi clasa lichidului de frana. Avand in vedere ca mergi pe off - inspecteaza daca a aparut coroziune la pompa spate - in zona bucsei albe de plastic - ala e un necaz. » Post actualizat in 12 May 2015 04:10 Intrebare: cum iti dai seama la un GS daca numarul km este de 30 k sau 130 k ?.. Pe afisaj pot fi tot doar 5 cifre ( adica zeci de mii). Sunt curios.. te uiti la uzura generala a mobrei.... daca vrei iti arat eu unul cu 7000 pe bord » Post actualizat in 12 May 2015 04:18 Eu n-as crede ca semeringurile se pot misca in locasul lor. Gaura respectiva e facuta sa ajunga exact in zona de imbinare dintre semeringuri. Oricum ar fi daca unul din semeringuri cedeaza lichidul va gasi cu siguranta gaura. Pina la urma nu e nici un mister cu acea gaura; chiar daca instrumentul cu care masori adancimea se blocheaza in intr-un semering si ai numai 29 de mm , lichidul tot va gasi o cale sa iasa prin ea. Dupa mine ar fi trebuit pusa o saiba distantier care sa permita trecerea lichidului, intre cele 2 semeringuri. Eu am incheiat operatiunea de reparare a pompei si cu aceasta ocazie am facut si retrofit la linia de retur a uleiului (cea care te incurca cand dai capacul stanga jos). Am taiat o bucata din teava originala pe care am inlocuit-o cu furtun flexibil de presiune de 13mm (ar fi trebuit de 12 mm) interior si am pus 2 coliere destepte. Acum e mult mai usor de scos capacul. Operatiunea a reusit; nu curge nimic totul e in regula. Am ramas totusi cu o nedumerire referitoare la vasul de expansiune a antigelului. Nu prea am inteles cum se completeaza cu antigel din rezervor atata timp cat furtunul care vine la radiator din vas este peste nivelul antigelului din motor. O fi gandit-o bine neamtu, nu zic . Am sa revin cu poze. semeringurile montate corect nu prea se misca dar daca nu sunt bagate perfect in gaura (multi le baga cu degetu sau nu respecta sensul de bagare "fata in fata") ele se pot deplasa Metoda de sectionare a conductei de ulei si plasarea unui furtun e mentionata pe advrider de multa vreme. Personal nu as face asta decat daca ar fi absolut necesar. Recent am inlocuit la masina un furtun de presiune crapat de la temperatura si vibratii. Pe linia de ulei daca se intampla asta si esti la mama naibii pierzi un fluid vital..... ca sa nu mai zic de efectele lui pe la roata. lichidul din vasul de expansiune vine in motor cand se racese motorul - datorita vacumului care se formeaza in instalatie. nu are ce cauta aer in radiatorul tau, nici macar in zona gatului de umplere . » Post actualizat in 12 May 2015 04:23 Nu prea ai cum, dar poti verifica diverse repere care te ajută: discirile de frâna, pompa de frana spate care cam cade la 56000km (am intalnit 3 motociclete an 00, 03, 06 cu problema asta la acelasi nr de km), protectia de lant/aripa de jos de la roata care crapa intr-ul loc anume in jud de 60000, si in ultima instanță poti verifica la reprezentanta moaaaaa ----- se intampla si daca mergi doar cu frana fata ca racerii ? Acum serios - pompa frana spate nu pica la numar de km sau la numar de apasari ci se distruge la numar de ore de ignorare. De exemplu mobre intrate in tara de x ani E important sa preveniti coroziunea in zona ei. E netul plin de poze cu ce se intampla acolo. Apare o coroziune a aluminiului datorita umezelei si ruginei de pe siguranta care tine ansamblul pe loc (actioneaza drept catalizator). Oxidul de aluminiu este dur si are volum mai mare ca aluminiul original, va presa pe bucsa de centraj a pistonasului - e un cilindru din plastic - care in timp va strange pistonasul si il va bloca complet, dupa ce o vreme lunga nu ii mai da voie a coboare lejer pana la buza ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
smar2 Postat Mai 12, 2015 Share Postat Mai 12, 2015 (editat) Salutare, Stiti unde gasesc pe cineva care face diagnoza la calculatoarele de f650gs-uri? Multumesc Stiam treaba cu culcatul pe o parte, doar ca nu aveam cauciucuri vechi la indemana sau altceva pe care sa o culc civilizat. Pana la urma mi-am luat inima in dinti si i-am dat jos capacul de la alternator cu ea pe cricul lateral. Avand in vedere ca i-am inaltat spatele cu vreo 5 cm, acum sta ceva mai inclinata pe cric. Dupa ce am dat jos capacul, uleiul din baie ajungea pana la 2mm sub buza, deci nu a curs nimic. Insa daca nu era inaltata putin suspensia, ca sa stea mai inclinata pe cric, probabil ca ar fi curs putin cand am scos capacul. da scoti bateria de pe mobra si o culci pe partea opusa direct pe sol - asa cum se aseaza ea cand dai de planeta sau pe un cauciuc auto vechi. nu va pati absolut nimic Editat Mai 12, 2015 de smar2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.