Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

e buson magnetic de ulei - destul de standard. incearca la cei care aduc piese auto sau daca nu - comanda direct de la bavaria. tin minte ca a fost ieftin

 

pune si tu o poza sa vedem ce s-a mancat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fomica mare, banuiesc ca hexagonul a fost remodelat :) daca-i asa pune mana pe o pila si in 15 min l-ai facut de 22, sa nu te plictisesti pana iti aduce bavaria altul iar data viitoare cand vei incerca sa-l desfaci fa-o cu motorul rece si cu o tubulara pe masura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti. Mi s-a mancat surubul de 24 de la baia de ulei si nu il mai pot pune la loc. Aveti cumva unul de vanzare sau stiti de unde l-as putea lua? Mersi mult!

Dacă nu e târziu cam peste 2 săptămâni aprox, am eu.....

 

Numai bine,

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

Intrebare: Am schimbat filtrul de benzina, si du cel nou mi-a urcat relantiul pe la 1700, intre 1500 si 2000. Are vreo treaba sau e bine si asa? Si, de unde se poate regla relantiul? Motorul e GS 2001.

Ai avut probabil foarte murdar filtrul vechi si acesta genera o presiune mai mica pe injector. Cum filtrul nou este curat sau pur si simplu genereaza o presiune mai mare (toleranta la filtru fiind de +-0.2bar) acum ai probabil o presiune mai mare pe injector. Si cum nu ai resetat adaptation values in service rezulta timpii de injectie sunt cei vechi (dar acestia se updateaza constant) si ajunge un pic mai multa benzina in motor. Cred ca motorul va compensa in timp noul filtru (cateva zeci/sute de km).

 

Singurul reglaj pe care il ai este pe cablul de acceleratie care trebuie sa aiba joc de 1mm (clapeta in corpul injectorului trebuie sa fie inchisa la idle) si il gasesti pe ghidon. Surubul de stop de pe corpul de la injector trebuie sa ramana unde este setat din fabrica.

 

Daca iti variaza mult - trebuie sa cureti si corpul injector cu valva de idle si sa verifici senzorul de throttle.

Daca sta pe la 2000 - e ciudat, pot fi si alte cauza, incepe cu cablul de acceleratie.

 

Pe scurt: trebuie sa stie sa compenseze singur dar dureaza un pic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gresit.

Timpii aia de injectie se corecteaza foarte rapid, in timp real. Sonda lambda monitorizeaza componenta gazelor de evacuare si ECU face corectiile imediat.

Un mers cu mai multa benzina decat trebuie ar fi un mers innecat, cu efecte foarte nasoale asupra motorului. Turatia nu creste cand ai amestec bogat, din contra.... ai sanse sa opresti motorul rapid.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi o posibilitate, daca-mi permiteti.

Clapeta sa nu inchida complet cand se opreste la capatul (inferior al) cursei acceleratiei, iar motorasul pas cu pas sa fie deja la capatul maxim inchis, si sa nu mai aiba plaja de variatie pentru controlul ralantiului.

 

Eu zic ca ar trebui mai intai verificat cablul de acceleratie, sa aiba putin joc, ca sa permita inchiderea completa si ferma a clapetei. Atentie, cablul, nu maneta de acceleratie, ca maneta mai are joc si din angrenajul cu roti dintate care invarte mosorul cablului de acceleratie de la maneta.

 

Apoi de curatat (daca nu a fost deja facuta operatia) corpul admisiei (cel pe care e montat TPS-ul si motorasul de ralanti si injectorul).

 

Apoi de reinitializat valorile din ECU. Plus citit erori (asta poate chiar merge facuta mai devreme)

 

Daca pana aici nu se rezolva, trebuie monitorizata pozitia motorasului pas cu pas la ralanti, sa nu fie la vreun capat de cursa sau sa se intepeneasca in vreo pozitie. Valorile sondei lambda sa oscileze intre 100-900mV (daca nu functioneaza corect, ECU intra intr-un failure-mode in care nu mai calculeaza dinamic timpii de injectie ci merge pe o harta default de injectie). Apoi verificat ca clapeta de acceleratie inchide cat mai bine admisia, ca injectorul are jetul uniform difuz, ca TPS-ul scoate o rezistenta variabila continuu intre 0 si... 5 kOhm (parca?).

 

Altceva nu prea vad ce ar mai putea avea... asa, la o prima analiza...

 

Hai, Zidule, critica-ma contructiv :))

Editat de smar2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trecand peste toate mazajele care se pot face la mobrele astea problema are niste date simple:

1) omul a umblat sa schimbe filtrul de benzina

2) mobra sta cam turata dupa aia

 

Treaba parea sa mearga spre o singura directie - ceva nu mai e la locul lui. Fie un cablu sarit de pe ghidajm fie ceva trabla indoita - sau ceva s-a gaurit - flansa sau similare. Primul pas ar fi o inspectie vizuala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt de acord ca cel mai probabil este cablul de acceleratie asezat putin aiurea.

 

Eu cand am schimbat filtrul de benzina (@50k) am avut acelasi idle ca inainte si am observat doar ca acceleraza mai bine in plaja 3-5krpm.

 

Ideea cu timpii de injectie mi-a venit din cauza ca exista multe raportari de catre utilizatori care au pus injector cu debit mai mare si au obtinut pt o perioada medie de timp (zeci/sute de km) performante mai bune de la motor exact pe ideea ca ajustarea se face in timp. Cei drept nici unul nu a mentionat ca ar avea idle mai ridicat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cel mai probabil oamenii au avut gadilici psihologic. cam ca atunci cand pui o toba zgomotoasa si ti se pare ca merge mult mai tare cand ea saraca trage mai prost.

Injectoare cu debit mai mare si presiuni mai mari in sistemul de injectie aduc performante doar in conditii de supra alimentare si si / sau de turatii extreme - daca vrei sa duci motorul peste cat a fost el gandit sa duca. Si aici raportul aer/ benzina este fix. injectoarele si preasiuena ajuta obtinerea lui in alte puncte de functionare decat cele normale.

In cazul in care va mananca va pot spune unde gasiti regulatoare de presiune separate, reglabile :D poti sa o urci pana la 6 bari ca pompa baga saraca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva din Bucuresti, imprumut doua pinioane de pompa apa, pana imi vine si mie comanda ? As vrea sa o fac in weekend si mie imi vin piesele saptamana viitoare cand vreau sa plec cateva zile in Apuseni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la mersul cu amestec bogat benzina nearsa spala pelicula de ulei de pe cilindru si in cazuri grave contamineaza uleiul din baie

Amestecul bogat insseamna o temperatura de ardere mai mica in piston, bujia lucreaza mai rece si sunt sanse sa se ancraseze (se innegreste) - nu mai da scanteie si motorul se opreste.

Benzina nearsa iesesi pe tzava, ajunge in catalizator unde prin ardere provoaca caldura excesiva si catalizatorul poate sa crape

rezervorul se goleste mai repede :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nimeni ? Am facut comanda in trei locuri, deci or sa imi vina 6 pinioane. Daca nu aveti, asta e...... O sa va dau eu cand aveti urgente :bike-037:

Are cineva din Bucuresti, imprumut doua pinioane de pompa apa, pana imi vine si mie comanda ? As vrea sa o fac in weekend si mie imi vin piesele saptamana viitoare cand vreau sa plec cateva zile in Apuseni

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut! Sunt nou pe Dakar asa ca iertati intrebarea banala...

Stie cineva la ce foloseste comutatorul de pe bord dreapta jos (pe plasticul de sub turometru)?

La mine e deconectat momentan (firele taiate si nu se vad urme de unde ar fi venit).

E doar cu doua pozitii (on/off) negru, cu un punctulet rosu in partea superioara.

De la el pleaca 3 fire, unul negru/verde conectat la masa si doua rosii (conectate impreuna) nelegate (in aer).

Merci

post-95535-0-17310600-1499071842_thumb.jpg

Editat de titi.dudu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de la ala de langa turometru se regleaza ceasul - un buton pt ora, unul pt minute.

de la ala de langa vitezometru se schimba afisajul de km - total / partial prin apasare scurta si se reseteaza partialul prin apasare lunga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu alea. Mai jos, Pe plasticul negru de sub grila argintie.

Vezi ca am pus o sageata pe poza unde ar fi (poza e de pe net de la alt dakar, si am editat cerculetul cu pozitia).

Cam la acelasi nivel cu priza de curent 12v (priza e in stanga iar comutatorul de care ziceam e in dreapta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nici un comutator acolo.

Ce ai tu a fost montat de fostul proprietar... o fi fost de la proiectoare, o fi de la incalzirea in manare (daca nu e cu incalzire in manere din fabrica), sau cine mai stie de la ce...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau poate era on/off pt priza de curent?

Inca nu am testat daca am curent in priza (e formatul mai ingust, mai subtire deecat priza auto).

Oricum, daca nu e ceva din fabrica m-am linistit. Ma temeam ca o fi ceva standard si care a fost "reparat" prin anulare :)

Merci!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salutare,

sigur s-a mai discutat de problema...dakar, porneste doar pe neutru. Ce si unde tre sa verific sa porneasca in viteza cu ambreiajul tras.

De ce cand dau sa o pornesc parca scade puterea bateriei dupa care isi revine si porneste brici? Releu ceva, sau contacte? porneste si bine, dar cand se incalzeste parca mai tinde sa moara si apoi porneste normal.

multzam

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - verifica intrerupatorul de la maneta - daca mai face treaba. cel mai corect - ajungi la mufa lui si masori daca inchide cand strangi maneta. Cel mai simplu - intepi firele la iesirea din intrerupator.

2 - filtru de aer e curat? bujia e cea corecta si in stare buna? Flansa dintre corpul injectiei si motor are fisuri pe ea ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - verifica intrerupatorul de la maneta - daca mai face treaba. cel mai corect - ajungi la mufa lui si masori daca inchide cand strangi maneta. Cel mai simplu - intepi firele la iesirea din intrerupator.

2 - filtru de aer e curat? bujia e cea corecta si in stare buna? Flansa dintre corpul injectiei si motor are fisuri pe ea ?

 

 

filtrul de aer arata bine, in rest o sa verific maine. ce inseamna bujia corecta? ceva cod ?

multumesc de raspuns.

» Post actualizat in 18 Jul 2017 19:26

1 - verifica intrerupatorul de la maneta - daca mai face treaba. cel mai corect - ajungi la mufa lui si masori daca inchide cand strangi maneta. Cel mai simplu - intepi firele la iesirea din intrerupator.

2 - filtru de aer e curat? bujia e cea corecta si in stare buna? Flansa dintre corpul injectiei si motor are fisuri pe ea ?

 

Pare a fi ceva din compresie...la rece porneste bine. poate tre verificate supape? are cumva ceva decompresor? da o data cu zvac , apoi e un timp mort in care da sa moara si apoi porneste cu zvac...

am schimbat si pompa de apa cu ulei si tot ce trebe, am bagat 2.4 L si apare foarte putin pe gemulet ulei...cat intra normal in motor? are ceva buson de aerisire sau se face singur? sa mai completez cu ulei pana ajunge pe centru geamului?

multumesc

Editat de Gabitza_Bv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intra 2,3 l daca schimbi filtrul si 2,1 daca nu il schimbi. LAsa mobra pe cric central la ralanti cateva minute pt a verifica uleiul (cartea zice del a rece pana intra ventilatorul).

O verificare la supape nu strica niciodata, mai ales daca nu stii ce aia pe acolo. Comportamentul descris de tine nu e din compresie. In cel mai rau caz de la mizerie pe "motorasul pas cu pas"


» Post actualizat in 18 Jul 2017 20:52

nu pune ulei mai mult decat trebuie ca o sa sparga rezervorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum sunt la motor, l-am pornit, a mers pana a intrat termocupla (ventilatorul) , l-am oprit si dupa 1 min am verificat uleiul in pozitie verticala si nu apare pe gemulet nimic. Am bagat 2.4 L dupa ce am schimbat pompa de apa si am lasat sa se scurga mai mult banuiesc ca la un schimb normal de oloi si filtru? Ce n-am facut bine de inca nu e la nivel? Daca il zgudui tare apare putin oloi pe geam dupa care dispare....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...