Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

si eu zic tot filtru de benzina...dar inainte de asta as baga o solutie de curatat injectie...concentrat in putina benzina...apoi as schimba filtrul

 

poze cu saua...

 

iertare daca nu-i voie, dar au tot cerut oamenii poze...si aci e mai intre noi...

 

numa bine

post-35583-0-11965500-1335520686_thumb.jpg

post-35583-0-43441200-1335520698_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat in dimineata asta si filtru de benzina..acelasi comportament, ba mi se parte ca e un pic mai rau in sensul ca se opreste mult mai repede dupa prima pornire (cam 30 sec cu filtrul nou fata de 1-1.5 min cul filtrul vechi).

Noul filtru este unul de 4 bar de masina (filtru UFI cumparat de la un user de pe forum).

Singurele doua solutii la care ma mai gindescsunt:

1. Fisa de la bujie nu mai e in parametrii (am dat cu spray de contact, dar fara success)

2. BMS-ul nu mai e bun. Ori trebuie actualizat sofrtul or calculatorul cu totul ceea e .. nu prea ma incanta

 

Voi ce parere aveti? A avut careva probleme din cauza fisei de la bujie?

Editat de gereu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai fisa de bujie o poti masura, de continuitate sau dai la automan cu ea mantata pe alta bujie, conectata la masa, fara a o insuruba in motor, si observi scanteia daca apare conform timingului...

 

mai poti verifica daca ai crapaturi in airbox sau in furtunul de dedesupt...cel ce face legatura cu admisia ...poti trage aer fals..conditii in care merge la turatii mari, dar moare la relanti...

 

ai verificat senzorul de rotatie a motorului?

 

senzor hall, montat pe undeva prin spatele carcasei pinionului de atac...el da semnalul de scanteie conform timingului...oricum o diagnoza ar fi buna ca daca e ceva electronic, poate a dat un cod de eroare...

 

ma ma gandesc daca acum mi-a scapat ceva...

 

pai fisa de bujie o poti masura, de continuitate sau dai la automan cu ea mantata pe alta bujie, conectata la masa, fara a o insuruba in motor, si observi scanteia daca apare conform timingului...

 

mai poti verifica daca ai crapaturi in airbox sau in furtunul de dedesupt...cel ce face legatura cu admisia ...poti trage aer fals..conditii in care merge la turatii mari, dar moare la relanti...

 

ai verificat senzorul de rotatie a motorului?

 

senzor hall, montat pe undeva prin spatele carcasei pinionului de atac...el da semnalul de scanteie conform timingului...oricum o diagnoza ar fi buna ca daca e ceva electronic, poate a dat un cod de eroare...

 

ma ma gandesc daca acum mi-a scapat ceva...

a da,

 

filtrul de aer e ok?...miroase a combustibil nears pe esapament?,

 

esapamentul scoate flux de aer ca lumea? sa nu se fi topit catalizator...e greu asa pe presupuse, fara sa fim de fata, dar mai verifica componente...si tot ce se poate desface...e de verificat...sa ai grija si la cablul de acceleratie sa nu agate...sa tina tras de clapeta...si la resetare sa nu memoreze o pozitie diferita de cea de la relanti...si sa dea amestec ciudat doar la relanti, griga la miscarile cablului de acceleratie la miscarea ghidonului...mai ales daca faci reset...sa fie cablul detensionat cat faci resetul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am verifica cotul acela de cauciuc dintre galeria de admisie si corpul acceleratiei si e intact fara fisuri si crapaturi.

Senzorul Hall nu l-am verificat pt ca abia acum am aflat de el (din postul tau) si nici nu stiu cum ar trebui sa-l verific? Cu un frecventmetru sa vad cite pulsuri pe secunda da?

Filtrul de aer a fost schimbat. Era imbacsit cu ulei, si culmea sezonul trecut am mers cu el asa si nu s-a plins deloc.

Cablul de acceleratie se misca fara sa agate. AM verificat si rasverificat cablu de fiecare data cind resetam BMS-ul.

 

Am decis sa duc motorul al Contempo (dealer BMW din Brasov) sa-i faca o diagnoza. Poate ma lumineaza ei cu ce se intimpla.

Va tin la curent cu rezultatele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De curiozitate... de ce ai pus bujie Resistor Type? (cum s-o fi traducand) Eu stiam ca doar Twinspark are acest tip...

E doar o parere, nu ma luati la :kick:

 

 

 

 

L.E. acum am vazut ca iridium e roar Resistor Type :rusinica:

Editat de Atomykatt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inlocuit pompa de apa anul trecut la GS cu una originala BMW si dupa 3000 km a inceput sa planga usurel. M-am uitat pe site-ul celor de la badi.ro si evident ca nu m-am prins ce anume imi trebuie. Am cautat in urma pe topic si tot n-am gasit codul. Ma poate ajuta cineva va rog cu codurile pentru semeringurile de la pompa de apa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai folositi filtre din alea de 4 bari pt benzina. Forteaza pompa si pe termen lung nu e bine. La auto exista si de 3,5 bar si de 4. O sa caut unul de 3,5 - nu imi surade sa raman pe camp cu pompa muci

 

@ gereu - asa face de obicei cand trage aer fals intre injectie si motor - flansa sparta. daca ai nu e mai poate fi fisa de la bujie bulita (sau pipa sau bobona) umbland le-ai deranjat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai folositi filtre din alea de 4 bari pt benzina. Forteaza pompa si pe termen lung nu e bine. La auto exista si de 3,5 bar si de 4. O sa caut unul de 3,5 - nu imi surade sa raman pe camp cu pompa muci

 

Am taiat filtrul vechi original. Cel de 3,5 bari.

Limitarea de 3,5 se face cu un fel de device tarat la 3,5 bari. Adica, daca pompa de benzina depaseste aceasta presiune, filtrul de benzina va "scuipa" excesul printr-o gaurica in EXTERIOR. La filtrul meu vechi original BMW nu am gasit la acea gaurica nici un semn ca ar fi depasit 3,5 bari (de regula cind se scurge benzina, pana se evapora, mai aduna ceva praf si se vede locul respectiv ca o pata).

La filtrele auto de 4 bari, excesul de benzina se duce pe teava de retur.

Am pastrat filtrul de benzina original taiat de mine pentru eventualele "contre" pe acest subiect. Eventual voi incerca sa ii fac niste poze.

Stima.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de benzina e un motoras electric de CC care functioneaza cand ii aplicat 12V sau cat ii incarcarea la terminale. din cauza ca incarcarea nu este o marime constanta (variaza cu turtia motorului) ar insemna ca motorul ar merge sacadat, adica o data cu modificarea tensiunii de incarcare. Asa ca or proiectat injinerii regulatoare de presiune care nu fac altceva decat sa tina presiunea la injector/are constanta, mecanic. Adica pompa sa zicem ca baga 4.2-4.5 bari, dar la iesirea regulatorului tu ai 3.5 bari constant, nu mai mult, nu mai putin.

 

Acuma, surplusul ala de presiune este bagat inapoi in rezervor pe linia de retur, cum zicea cineva mai sus.

 

Daca pui un regulator de presiune mai mare - cum am facut si eu la a mea, presiunea la injector o sa fie mai mare. Presiune mai mare inseamna o mai buna pulverizare a gazului, si pana la urma, a amestecului aer/benzina(stoichiometric). Asta este un lucru bun, masinile noi spre asta tine, presiuni de genul a 70 de bari, in doua reprize, ca sa faca amestecul cat mai omogen.

 

Daca ai presiune mai mare, nu inseamna ca ai si consum mai mare. Ai acolo pe evacuare un senzor de oxigen(aka lambda) care vede modificarile si ii zice calculatorului sa tina mai putin timp deschis injectorul. Si atunci, daca ai un regulator de presiune mai mare, o sa fie mai aspra mobra pe accelerare, cel putin asta ar trebui sa simti. La acceleratie tinuta constant ar trebui sa se simta tot la fel, consumul ar trebui sa fie acelasi ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

prima contra...:Dla filtrul de benzina,

 

pompa baga mult mai mult de 4 bari, iar surplusul se intoarce pe retur in rezervor, si raceste popa de benzina.

 

valabil la ambele tipuri de filtre si cel de 3.5 bar si cel de 4.0 bar.

practic, 3.5 bari sau 4 bari, ies din filtru pe o teava care are la capat injectorul, restul benzinei circula cu mare presiune in circuit, asa ca...spre injector pleaca practic doar acei bari...reglati de regulator...e ca un T-eu de instalatii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc, Serban! Ma gandesc ca ar fi util daca am putea pastra cumva atasat topicului un fisier cu solutiile after market, in ideea sa nu stam sa frunzarim pagini in sir cand ne arde buza aici sau pe f650.com sau sa punem aceleasi intrebari la nesfarsit.

 

@redippy: eu sunt departe de a fi un specialist, dar, la fiecare interventie in service pe care a suportat-o motorul meu, am dat o mana de ajutor. Schimbatul pompei de apa a fost un chin, asta si pentru ca mecanicul meu o facea pentru prima data la un GS, din aproape in aproape, cu manualul in fata. Cel mai bine ar fi sa gasesti pe cineva care a mai facut operatiunea asta ca sa te ajute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa va spun si eu ultimele probleme ( acum ca sunt normale sau nu va las pe voi sa va dati cu parerea )

dupa ce in urma cu 1 saptamana am avut probleme electrice si senzor benzina . bestia mea se comporta super .

am doar urmatorul bai : am mers cu ea aprox 480 km . tot bun frumos .. consum undeva la 3.8 L baiul e ca am fost pe bicaz si am cam folosit frana de motor ... la frana de motor imi dadea raateuri in toba NU explozii sa speriu participantii la trafic dar pe lanaga sunetul tobei mai auzeam si poc poc .. E ceva normal ?? sau sa dereglat ceva ?

A 2 a problema este cu saua ( mi-a rupt fundu ) vreau sa o refac ( deja sa si rupt putin materialu ) a refacut careva saua la darian , si a reusit sa o faca mai moale ?

 

CE mai vreau este un tank pad (geanta ce se pune pe rezervor la ora asta nu imi vine in minte cum ii spune ) are careva second ? sau imi puteti recomanda ceva model , eu cred ca e putin mai diferita fata ( si ca prinderi si ca model )

 

Asta e cam tot asfatlt uscat si cati mai multi km

 

PS : Pt cei care au intrebat cat costa kitul de reparatie pompa apa : cod 11512343451 pret Aprox 230 ron (pret informativ )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

baiul e ca am fost pe bicaz si am cam folosit frana de motor ... la frana de motor imi dadea raateuri in toba NU explozii sa speriu participantii la trafic dar pe lanaga sunetul tobei mai auzeam si poc poc .. E ceva normal ?? sau sa dereglat ceva ?

 

Mi s-a mai intimplat si mie sa imi dea rateuri pe evacuare in frana de motor. Se mai intimpla. Nu s-a stricat nimic.

Citeodata chiar as vrea sa dea rateurile mai tare ... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru sa poti sa mergi pe aftermarket, sau pe ceva modificari (gen Darian). Sunt mai multi utilizatori cu sei modificate.

Pentru TankBag (nu tankpad) ai ori varianta BMW cu prindere specifica, ori varianta unui tankbag cu prindere pe baza de curele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pt raspunsuri , rorusi doresc ceva exemple concrete : modelul x de la BMW sau de la arai etc ... sa stiu cam ce sa caut ...

ca pe la noi nu sunt multe magazine care sa aiba pe stoc tankbag si mai putine care te lasa sa le incerci sa vezi cum se aseaza etc ..

cu saua cred ca saptamana viitoare voi lua legatura cu darian sa vedem cum o putem face mai moale ..

De rateuri ma gandeam ca nu este setat ceva ok ( inainte de dakar am avut transalp si ala facea la fel dar cu mult mai tare .. dupa sincron nu mai face asa tare ) de acea intrebam .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc pt raspunsuri , rorusi doresc ceva exemple concrete : modelul x de la BMW sau de la arai etc ... sa stiu cam ce sa caut ...

ca pe la noi nu sunt multe magazine care sa aiba pe stoc tankbag si mai putine care te lasa sa le incerci sa vezi cum se aseaza etc ..

cu saua cred ca saptamana viitoare voi lua legatura cu darian sa vedem cum o putem face mai moale ..

De rateuri ma gandeam ca nu este setat ceva ok ( inainte de dakar am avut transalp si ala facea la fel dar cu mult mai tare .. dupa sincron nu mai face asa tare ) de acea intrebam .

 

Pentru tankbag uite 2 exemple:

varianta BMW: http://www.ascycles.com/detail.aspx?ID=1333 - se integreaza frumos si simplu, dar mai scump

varianta GIVI: http://www.givi.it/soft-luggages/Soft-bags-complements/T460B - varianta mai ieftina care se poate monta si pe alte moto.

si altele aici: http://faq.f650.com/GSFAQs/AftermarketLuggageFAQGS.htm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A 2 a problema este cu saua ( mi-a rupt fundu ) vreau sa o refac ( deja sa si rupt putin materialu ) a refacut careva saua la darian , si a reusit sa o faca mai moale ?

 

Eu aveam 2 nemultumiri cu saua stock de la dakarul meu:

1 - cadea pasagerul pe mine

2 - imi rupeam bucile cu sau fara pasager

 

Am refacut-o la Darian si nu mai am probleme. Pasagerul sta foarte comod (plus ca a mai bagat niste material si e de vreo 3 ori mai moale) iar la mine am scos niste material de pe laterale si mi se aseaza buca mai bine :D nu mai obosesc si nici nu mai injur la un drum mai lung. Daca n-ar fi asa de cald sa-mi clocesc.... ar fi misto :D

 

Asa arata inainte, asa arata acum. (si o poza de iarna, plus una tot de la darian).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pompa de benzina e un motoras electric de CC care functioneaza cand ii aplicat 12V sau cat ii incarcarea la terminale. din cauza ca incarcarea nu este o marime constanta (variaza cu turtia motorului) ar insemna ca motorul ar merge sacadat, adica o data cu modificarea tensiunii de incarcare. Asa ca or proiectat injinerii regulatoare de presiune care nu fac altceva decat sa tina presiunea la injector/are constanta, mecanic. Adica pompa sa zicem ca baga 4.2-4.5 bari, dar la iesirea regulatorului tu ai 3.5 bari constant, nu mai mult, nu mai putin.

 

Acuma, surplusul ala de presiune este bagat inapoi in rezervor pe linia de retur, cum zicea cineva mai sus.

 

Daca pui un regulator de presiune mai mare - cum am facut si eu la a mea, presiunea la injector o sa fie mai mare. Presiune mai mare inseamna o mai buna pulverizare a gazului, si pana la urma, a amestecului aer/benzina(stoichiometric). Asta este un lucru bun, masinile noi spre asta tine, presiuni de genul a 70 de bari, in doua reprize, ca sa faca amestecul cat mai omogen.

 

Daca ai presiune mai mare, nu inseamna ca ai si consum mai mare. Ai acolo pe evacuare un senzor de oxigen(aka lambda) care vede modificarile si ii zice calculatorului sa tina mai putin timp deschis injectorul. Si atunci, daca ai un regulator de presiune mai mare, o sa fie mai aspra mobra pe accelerare, cel putin asta ar trebui sa simti. La acceleratie tinuta constant ar trebui sa se simta tot la fel, consumul ar trebui sa fie acelasi ;)

 

 

dupa regulator ai cat spune regulatorul ca trebuie sa fie.

Inainte de regulator - ai cat tine regulatorul + inca putin (dat de presiunea necesara deschiderii supapei si de presiunea datorata frecarii benzinei pe teava de retur - destul de mica luaind in calcul diametrum relativ mare al tevilor si vascozitatea scazuta a benzinei).

 

Pompa va simti in permanenta presiunea de dinainte de filtru - adica 3,5+nitel sau 4 + nitel. Daca motorasul ei nu are putere sa isi mentina turatia cand are 4+ la iesire - turatia scade datorita supraincarcarii - regimul asta de lucru nu e cel mai sanatos. Nu se maia faceau nici la auto filtre de 3,5 si filtre de 4 bar daca mergea sa pui orice.

 

referitor la consumm/ acceleratie - nu se va simti nimic - injectorul face fata cel mai probabil presiunii crescute - ca urmare amestecul va fi corect in permanenta. Teoretic presiunea mai mare pe injector ar permite turatii mai inalte - dar nu e cazul - mobra deja are limitare in rpm

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...