Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

Am cautat, nu mai este.. daca are cineva un contact de-al lui va rog sa mi-l dati

 

stiu ca ati mai vb despre asta, dar care sunt avantajele si dezavantajele de a avea furca upside-down? Cum imi pot da seama cat de "chinuit" a fost un dakar? (ori pe off ori folosit pe rosu pe sosea)

Editat de siu_long
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ptrobabil ca zici de Victor din Nadlac ( Arad).Are mai multe BMW-uri.Si eu am luat motoru de la el, dar nu prea am cuvinte de lauda.Putulit , aranjat,arata frumos. Daca nu am stiut la ce sa ma uit dupa ce am ajuns cu el acasa a trebuit sa schimb pompa de apa un telescop curgea si ca sa fie meniul complet dupa vreo doua luni am constatat ca nu am presiune de ulei buna si incepe sa bata motorul in partea de sus. Asa ca va recomand sa va uitati cu atentie la ce cumparati de la el. Probabil ca era mai bine sa cumpar un motor din tara si mai ieftin si cu banii bagati in reparatii scapam mai ieftin.Asta e mai si pierzi cand esti credul. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ptrobabil ca zici de Victor din Nadlac ( Arad).Are mai multe BMW-uri.Si eu am luat motoru de la el, dar nu prea am cuvinte de lauda.Putulit , aranjat,arata frumos. Daca nu am stiut la ce sa ma uit dupa ce am ajuns cu el acasa a trebuit sa schimb pompa de apa un telescop curgea si ca sa fie meniul complet dupa vreo doua luni am constatat ca nu am presiune de ulei buna si incepe sa bata motorul in partea de sus. Asa ca va recomand sa va uitati cu atentie la ce cumparati de la el. Probabil ca era mai bine sa cumpar un motor din tara si mai ieftin si cu banii bagati in reparatii scapam mai ieftin.Asta e mai si pierzi cand esti credul. :laugh:

 

Imi pare rau. Si eu am bagat 1200E in a mea... si nu ii mai scot...

 

si eu cochetez cu ideea de a cumpara din afara tocmai pt ca (cica) au mai mare grija de ele si (cica) daca tot se chinuie omul sa aduca din afara macar sa aduca unul ok, ca nu e mare diferenta la bani...

 

orice ar fi, o sa merg cu cineva care se pricepe sau o sa o duc la un service inainte sa dau banii ... deci, cine se ocupa de asa ceva? :laugh:

 

(am inteles, pana acum trebuie sa fiu atent la: starea pompei de apa, scurgeri ulei din furca, zgomote ciudate la functionarea motorului... sa vedem ce sfaturi mai primesc, toate sunt binevenite)

 

toate cele bune!

Editat de siu_long
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... am inteles, pana acum trebuie sa fiu atent la: starea pompei de apa, scurgeri ulei din furca, zgomote ciudate la functionarea motorului... sa vedem ce sfaturi mai primesc, toate sunt binevenite...

 

...si cum verifici strea pompei de apa???? :laugh: Aia fie curge... fie nu.

In principal motorul este cel la care trebuie sa te uiti. Daca ai posibilitatea sa-i verifici compresia -de exemplu- inainte de cumparare e perfect. Celelalte sunt consumabile. La orice mobra!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...si cum verifici strea pompei de apa???? :laugh: Aia fie curge... fie nu.

In principal motorul este cel la care trebuie sa te uiti. Daca ai posibilitatea sa-i verifici compresia -de exemplu- inainte de cumparare e perfect. Celelalte sunt consumabile. La orice mobra!

 

buun, si cum pot sa o verific?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uita de pompa de apa, e ieftina reparatia.

uitate la alte aspecte importante, ex:

amortizor spate -scump

roti busite - foarte scumpe

greieri prin motor- aceeasi idee

fiare strambe ici si colo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa verifici pompa de apa. Te uiti in partea stanga a motorului, jos, inspre galeria de evacuare, e o gaurica in capacul de la motor. Daca e belita garnitura, iti picura pe acolo, ori lichid de racire (garnitura de apa belita) sau ulei (garnitura de ulei e belita) sau amestec (nasol, ambele garnituri sunt belite, trebuie schimbat urgent).

 

Cum ziceau si cei de mai sus, pompa de apa, semeringuri furci, sunt consumabile. Se schimba relativ usor si nu sunt atat de scumpe. In cazul in care mobra gasita are bubele astea, tragi in jos la pret (piesele plus schimbul lor).

 

Trebuie sa fii atent la ce a zis zidu', un tacanit metalic in partea de dreapta sus a motorului inseamna ca e belit intinzatorul lantului de distributie, nu e neaparat greu sau scump de schimbat, insa trebuie schimbat.

Jentile, daca sunt belite, iti dai seama si de ce a facut omul cu mobra, e clar ca i-a cam dat in gura. Foarte scumpe.

Amortizorul, daca curge, buba, scump, poti gasi insa second (dar e second, nu stii cat te tine, poti avea insa bafta...sau nu).

 

 

in rest, asculti motorul, sa mearga rotund, fara variatii mari la ralanti. Dai o tura cu mobra, mai tragi din cand in cand ambreiajul la maxim, dai drumul la acceleratie (scenariul tipic de oprire la stop), nu o scoti neaparat din viteza, si vezi daca se opreste sau nu motorul. Surgind and stalling se cheama buba, e problema ori de soft, ori de filtru de benzina, ori in cazuri grave, pompa de benzina. Daca e de soft, bavaria, resoftare CDI, ieftin. Daca e filtrul de benzina (BMW zice ca ar trebui schimbat la 25.000 de km, eu l-am schimbat pe la 50.000 ca am vrut eu, nu avea probleme...dar, nah, depinde si de noroc). E destul de scump insa. Daca e pompa de benzina...asta e cea mai scumpa.

 

Simptomele nu apar tot timpul. Apar uneori, si la diferente mari de km intre ele uneori. Nu mai sta fix in ralanti, are fluctuatii, 1300-1700 RPM, si in cazuri mai grave, moare. Rezolvarea simpla: tai contactul din cheie, stai cateva secunde (3-5), dai din nou contact din cheie, pornesti motorul si gata, merge normal. Ajungi acasa, scoti mufa de la CDI pentru 15-30 minute (15 cica ar ajunge sa dea clear la erorile pastrate in CDI) si montezi totul la loc si apoi dai contact din cheie. Apoi faci procedura asta. Tragi de acceleratie usor dar continuu pana la maxim, si apoi o lasi incet pana la minim, de trei ori. Asta ca sa isi faca CDI-ul limitele de maxim si minim la acceleratie. Apoi pornesti motorul si il lasi sa mearga pana porneste ventilatorul de la radiator. Si dupa asta poti pleca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca e filtrul de benzina (BMW zice ca ar trebui schimbat la 25.000 de km, eu l-am schimbat pe la 50.000 ca am vrut eu, nu avea probleme...dar, nah, depinde si de noroc). E destul de scump insa. Daca e pompa de benzina...asta e cea mai scumpa.

Exista varianta ca filtrul sa fie mai scump decat pompa.

Filtrul costa 375 lei, pe cand o pompa noua , de Logan, e 100 lei (asta daca faci tigonsag ). Are aceiasi parametrii de functionare :)

Ce mi-ar atrage semne de intrebare:

*10 k km, dar tobele sa fie negre si arse ca hornul

*scarite tocite (cauciucurile)

*jantele extrem de murdare (chiar si dupa spalare)

*fluctuatii de relanti

*invarte mult prea mult la automat cand porneste

*simti un ''hop'' in cursa ambreiajului

*cotul tevii de esapament nu doar ca are culoarea ruginei, ci se e ''copt'' de rugina..semn fie ca a mers mult pe ploaie, fie a mers mult pe noroaie de munte

*in zona busonului de drenare ulei si a capacului de la filtrul de ulei nu are voie sa fie urma de ulei. Daca este...ori garnituri varza ori (cel mai grav ) filetele din bloc sunt terminate

*spatele motocicletei sa nu faca k si o barca

*carenele trebuie sa-si pastreze o linie si un spatiu frumos la imbinbari

*daca are manere incalzite, grip-urile originale, dar ti se spune ca are doar 20 k km...dar santurile la de grip-uri mai ca nu se mai vad...e bai. Gripurile OEM sunt foarte ok si tin zeci de mii de km...daca nu le incalzesti. Altfel, in 20 k km, arata jalnic.

*te uiti sub sha sa nu fie tiganshaguri pe la instalatia electrica.

 

Si altele care acum nu-mi vin in minte... ;)

-------------------------------------------------------------------

@ switch : eu nu am citit nimic gresit la AB in legatura cu F650GS. Informatia o am de la Cipri, dibaciul de la Vanzari. Bucata expusa era deja vanduta, motiv pt care nu avea tablita de prezentare. Cica in toata tara (conform stocului pe care il citea de pe calc. ) mai sunt 2 buc. F650 GS 2010 . 1 negru la Cluj si inca unu rosu, care ii aparea cum ca s-ar fi incasat avans si pt el.

Daca dibaciul a zis F si nu G..io nu l-am contrazis :)

 

Mesaj completat

si eu cochetez cu ideea de a cumpara din afara tocmai

Incearca in masura in care poti, sa-ti cumperi ceva cu GARANTIE !

Eu mi-am luat BMW la 4 k km...4000 km, pt cei ce nu stiu cat inseamna :) . Un om normal la cap, la un BMW de 4000 km, nu prea e interesat de garantie. Ei bine, eu am fost, tocmai pt ca stiam ce inseamna o jucarie scumpa.

Daca un BMW nu-ti crapa in 6 luni..nu-ti mai crapa in veci, daca NU iti bati joc de el.

Ca sfat..vorbeste cu baietii de la motoideapunctro sau mai stiu eu ce alte firme serioase ...iti aduc Dakarul, le-ai dat banul, ai garantia, bagi benzen si meri si te dai. Nu batai de cap, nu scepticism, nu nimik.

EU, repet si subliniez, EU asa as face :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si ca tot vorbeam de fluctuatii de turatii, si stalling la stop, etc.

 

Am descoperit buba. Asta ca sa ne fie naibii invatatura de minte cu astia de la Bavaria Pipera.

 

In toamna, cum ziceam, am facut o revizie la bavaria. Schimbat filtrul de benzina, curatat clapeta de acceleratie, si alte mici verificari. Imediat dupa asta, un consum enorm pentru mobra mea (faceam Bucuresti - Vama Veche cu un plin de benzina), incepe sa mi se aprinda becul de rezerva pe la 130-160 de km. ENORM COMSNUMUL. Plus mai moare la stop, uneori nu mai statea in ralanti fara sa trag putin de acceleratie, tusea, nu mai tragea cum trebuie...

 

Am mobra de noua (20 de km avea cand am luat-o din reprezentanta), am facut cu ea 60.000 de km, o cunosc ca pe buzunarul meu. Stiu cand ceva nu-i convine.

 

Astazi, montand scottoiler-ul, dau contact sa vad daca merge si vad ceva cum curge de la filtrul de benzina.

 

Ce sa fie?

 

Benzina. Care curgea intr-un firisor serios, in mod constant, din furtunul de alimentare de pleaca din filtrul de benzina in injector. Desfac totul, si vad ca astia de la bavaria (nu Tibi a lucrat la mobra, ci un nene mai in varsta) au refolosit un colier vechi cand au pus furtunul pe filtrul nou, si fiind largit (am impresia ca acele coliere sunt cam de unica folosinta) mie imi curgea in disperare benzina pe motor.

 

Nu sunt genul care sta sa se incalzeasca motorul Pun casca, dau contact, imi trag manusile si am plecat la drum. Nu am simtit pana acum miros de benzina, din motiv ca plec rapid dupa ce pornesc motorul.

 

Ce e extraordinar insa, e faptul ca astia nu se gandesc, ca atunci cand nu pun suruburile la furca, prezoanele la roata spate, lasa furtunul de alimentare prins aiurea, sa curga benzina pe motorul incins si sa iau eu dracului foc in mers, NE SUPUN PE NOI LA UN RISC, sa se desfaca furca si sa cada omul in cap, sa raman fara roata spate, sa luam naibii foc pe drum.

 

Am mai avut discutii de genul asta acum vreo doi ani apropos de Bavaria Pipera. Oamenii cu furca si roata spate (un BMW 1200) se stiu. Eu am mai patit-o cu luminile, ca au pus aiurea mufele la far si am ramas fara lumini, noaptea pe autostrada...cu viteza de autostrada.

 

Ar fi cazul sa le intre in cap ca nu repara un casetofon, si daca fac treaba de mantuiala, iti agata caseta si cam atat. Fac treaba cu un vehicul care (pe langa costurile mari de achizitionare si cele de service pe care la cer) daca ramane fara o roata in mers sau ia naibii foc, moare omul de pe ea. Asta e buba. Si asta trebuie sa inteleaga ei.

 

Eu, avand incredere in banii pe care i-am dat (nu putini) si pe care ei i-au luat sa imi faca un service la motocicleta, am mers cu mobra din octombrie pana acum pisand benzina juma-juma, in motor si pe langa.

 

Sper sa citeasca careva de acolo ce scriu aici, pentru ca luni ma prezint la ei sa am o mica discutie. Acum mi-s nervos, sper ca pana luni sa ma mai calmez putin.

 

 

 

Acum, am pus eu alt colier la alimentare, si mobra imi merge ca pe vremuri. Asa cum o stiam eu. Sa vedem cum o sa se comporte si la consum. Daca isi revine la limitele normale, e clar de unde aveam consumul asta. aruncam, benzina pe jos, ca imi permit in p l m.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trista intamplare zic eu... chiar ca e de rahan.

 

Coliere sunt dealea cu surub, nu cu melc! Alea cu surub pe langa faptul ca sunt reutilizabile, au marginile indoite inspre exterior, asa ca nu iti taie furtunu :laugh: Daca nu gasesti ceva sursa de coliere pe la tine, motorworks.co.uk le au. E bine sa ai destea la indemana, fie ca le folosesti tu fie ca le dai la un tovaras ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tips&tricks:

 

Luni/marti o sa schimb si eu pompa de apa si trebuie sa desfac capacele aferente, etc...Intrebarea mea e urmatoarea:la remontarea lor, cand se pune capacul de la ambreiaj trebuie bagata si tija aia dintata care actioneaza placile ambreiajului si care e in capacul lui. Si din cate imi aduc aminte, cand am desfacut acolo suspectand mobra de anumite chestii nasoale(de fapt nu era asa => eu bou ;) ) tija aia dintata nu vroia sa intre si sa se potriveasca in locasul ei din ambreiaj deloc. Trebuie pusa intr-o anumiota pozitie ...sau ceva de genu, sau tinuta cumva...Stiu ca m-am chinuit de numa' sa o nimeresc.

Rog indicatii

 

tnx :laugh:

 

PS: simeringurile de la pompa de apa cum le-ati scos din locasul lor? Am auzit ca e si aici treaba cu "felehertz"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si ca tot vorbeam de fluctuatii de turatii, si stalling la stop, etc.

 

Acum, am pus eu alt colier la alimentare, si mobra imi merge ca pe vremuri. Asa cum o stiam eu. Sa vedem cum o sa se comporte si la consum. Daca isi revine la limitele normale, e clar de unde aveam consumul asta. aruncam, benzina pe jos, ca imi permit in p l m.

 

Faza cu filtrul de benzina e cam nasoala, recunosc.

Pastreaza colierul si arata-l cind treci pe la ei. Ai facut o poza cu colierul ala naspa in pozitia in care l-ai gasit?

Chiar sunt curios care va fi prima lor reactie.

Bafta.

 

Si eu am patit una cu AB, numai ca mult mai mica ca importanta.

La un moment dat, am facut curatirea clapetei si a injectorului, mi-au schimbat si filtrul de aer ca era murdar si oricum desfaceau pe acolo. OK, no problem.

Dupa ceva vreme, cind am mai umblat si eu la mobra si am desfacut filtrul de aer, surprizaaa. Era ciupit si rupt de parca il bagasera cu ranga. Mi-a fost ciuda pentru ca fusesem la reprezentanta BMW, a.k.a meseriasi. Am avut un impuls sa merg la ei inapoi si sa le bat un pic obrazul. Dar m-am calmat.

In rromania, daca le atragi atentia ca au gresit undeva (vizibil si palpabil), nu rezolvi NIMIC, eventual ti-i faci dusmani si ulterior iti vor lucra si mai in bataie de joc (pentru ca suntem putini si ei au tinere de minte in acest caz).

Si acum stau si ma gindesc: cum ar fi trebuit sa verific eu filtrul ala de aer ca sa vad daca l-au montat corect sau nu. Data viitoare, cred ca le-o desfac acolo in parcare si ma uit la ea. :laugh:

Editat de Serban.S
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Is curios si eu, ce presupune curatarea admisiei? Ce fac mai exact? Stiu cum e, si la mine in timp se innegresc amandoua in timp...

 

Ce fac ei practic? O dau cu ceva spray de carburi si carpa? :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Trista intamplare zic eu... chiar ca e de rahan.

 

Coliere sunt dealea cu surub, nu cu melc! Alea cu surub pe langa faptul ca sunt reutilizabile, au marginile indoite inspre exterior, asa ca nu iti taie furtunu :laugh: Daca nu gasesti ceva sursa de coliere pe la tine, motorworks.co.uk le au. E bine sa ai destea la indemana, fie ca le folosesti tu fie ca le dai la un tovaras ;)

Nu-s coliere cu surub, ci sunt alea ciudate (pt mine) care se prind cu ceva cleste mai special. O data desfacute..slabe sanse se la pui OK la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Is curios si eu, ce presupune curatarea admisiei? Ce fac mai exact? Stiu cum e, si la mine in timp se innegresc amandoua in timp...

 

Ce fac ei practic? O dau cu ceva spray de carburi si carpa? ;)

 

Probabil ca asa or face si ei.

Data viitoare cind mai trec pe la ei, o sa ii intreb si o sa iti zic. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

colierele de la benzina sunt de unica folosinta. nu va jucati.

 

Este indicat sa iti verifici mobra inainte sa pleci de pe loc, fie ca ai umblat la ea fie c a nu. e datoria ta.

 

fluctuatiile si belele la turatii mici sunt date de senzorul tps. e ieftin - 250 ron - si tine 40 - 50 mii km. daca nu il aveti schimbat ar fi bine sa o faceti - e alta mobra dupa aia

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e cauza tuturor problemelor de functionare neregulata.

Spune calculatorului care e pozitia clapetei de acceleratie. in esenta e un potentiometru facut cu 2 lamele care aluneca pe un strat rezistiv!!!! astea se uzeaza ,se zgarie stratu, etc. cand se intampla nu mai da info adevarate si defectul nu poate fi detectat la nici un tester

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zidule, eu folosesc mobra zilnic, fie iarna, fie vara, ma trezesc de dimineata si plec la munca.

 

Tu de cate ori verifici mobra inainte de plecarea zilnica asa:

 

Desfaci carenele, scoti saua, scoti cutia de la filtrul de aer, verifici daca iti curge benzina pe la filtrul de benzina, pui totul la loc si pleci la munca cu ea?

 

 

Am dat mobra pe mana celor de la reprezentanta, daca facem eu miscarea asta, verificam inainte sa pun totul la loc daca curge, pica, daca are toate suruburile. Dar daca am dus mobra la reprezentanta, am dat niste bani, ma astept sa ma duc, sa dau banul, si sa iau mobra intreaga si ready to go. Adica ma urc pe ea si am plecat in drumul meu. Nu o iau eu acasa la puricat, desfac totul sa vad daca astia mi-au pus suruburile la loc sau daca au refolosit niste coliere vechi. Nu crezi ca am dreptate?

 

Verific daca plec la un drum mai lung, lantul, rotile, luminile, semnalizarea, sa nu curga ulei, sa nu curga apa, si alte alea. Dar atat. Atat timp cat dau mobra la ei sa imi faca revizia si platesc, ma astept sa imi faca treburile astea pentru mine ei, cei care mi-au luat banii. Nu o fac (dupa cum se vede) nu ma mai duc la ei. Imi fac toate treburile singur, si nu mai injur pe nimeni daca e buba. Eu am gresit, eu platesc.

 

 

 

colierele de la benzina sunt de unica folosinta. nu va jucati.

 

Este indicat sa iti verifici mobra inainte sa pleci de pe loc, fie ca ai umblat la ea fie c a nu. e datoria ta.

 

fluctuatiile si belele la turatii mici sunt date de senzorul tps. e ieftin - 250 ron - si tine 40 - 50 mii km. daca nu il aveti schimbat ar fi bine sa o faceti - e alta mobra dupa aia

Editat de zeroo
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O data pe an, cel putin , imi descarenez mobra. Ei, tot atunci cu WD dau pe majoritatea contactelor, iar cu spray de contact R10, dau pe zona TPS-ului si a zonei de acceleratie. In timp, am observat sa are tendinta de a se adune jeg/ mizerie/ praf in zona cablurilor si a senzorului.

Deocamdata nu am avut probleme.

De ce spray de contact ? Pai solventul curata bine si nu intentionez sa lase urme de ulei sau alti lubrifianti care ar putea aduna praful.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...