Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

OK. Eu v-am zis....

 

Se va strica si cu Viton.


» Post actualizat in 02 May 2015 05:33

Rugineste atata timp cat axul are contact cu aerul (oxigenul). Atata timp cat este imersat in lichid nu rugineste veci. Vezi chimia elementara - oxidul de fier

 

Cu toate astea obiectele de fier ruginesc in lacuri, rauri, ocean, etc... Apa are aer dizolvat in ea, deci si oxigen. Pestii respira aerul din apa, nu fac electroliza sa scoata oxigenul din apa. La fel si la sistemul de racire din motoare, exista aer dizolvat in lichidul de racire. Am mai spus: pt axul pompei cel mai bine e antigel 100%. Pt racire, cel mai bine apa 100%. Pt ne-inghetare, cel mai bine 50%-50% sau 60%-40% ala. Fiecare alege compromisul optim din astea 3. Pt un motor cu probleme traditionale la pompa de apa, as renunta la varianta cu cea mai buna racire si la cea cu cea mai buna protectie impotriva inghetului/gelificarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Eu am pus antigel gata concentrat 30G(de la motorex) pt blocuri de aluminiu sa nu imi mai bat capul,este adevarat ca este mai costisitor financiar dar eu zic ca merita . Il schimb la 2-3 ani

 

Stima,

 

ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din câte știu, oxigenul dizolvat in apa (nu cel din compoziția chimica a apei, ci cel pe care îl folosesc pestii) în circuitul închis de răcire și urmare a ciclurilor încălzire/răcire se elimina. E identic în instalațiile de încălzire din casa, motiv pentru care radiatoarele din tabla țin 15 ani fără sa ruginească. Deci un ax făcut sa stea în apa, deci tratat, nu va ruginii nici în 20 de ani.

» Post actualizat in 02 May 2015 08:10

Din câte știu, oxigenul dizolvat in apa (nu cel din compoziția chimica a apei, ci cel pe care îl folosesc pestii) în circuitul închis de răcire și urmare a ciclurilor încălzire/răcire se elimina. E identic în instalațiile de încălzire din casa, motiv pentru care radiatoarele din tabla țin 15 ani fără sa ruginească. Deci un ax făcut sa stea în apa, deci tratat, nu va ruginii nici în 20 de ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca ai vrut sa spui gata diluat. Sau gata preparat. Expresia "gata concentrat" e bulversanta.....

Da scuze ,ai dreptate . Gata diluat,mersi de corectare.

 

 

Stima,

 

Ovidiu

Editat de ow3x3xpr3ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

» Post actualizat in 02 May 2015 08:32

Din câte știu, oxigenul dizolvat in apa (nu cel din compoziția chimica a apei, ci cel pe care îl folosesc pestii) în circuitul închis de răcire și urmare a ciclurilor încălzire/răcire se elimina. E identic în instalațiile de încălzire din casa, motiv pentru care radiatoarele din tabla țin 15 ani fără sa ruginească. Deci un ax făcut sa stea în apa, deci tratat, nu va ruginii nici în 20 de ani.

» Post actualizat in 02 May 2015 08:10

Din câte știu, oxigenul dizolvat in apa (nu cel din compoziția chimica a apei, ci cel pe care îl folosesc pestii) în circuitul închis de răcire și urmare a ciclurilor încălzire/răcire se elimina. E identic în instalațiile de încălzire din casa, motiv pentru care radiatoarele din tabla țin 15 ani fără sa ruginească. Deci un ax făcut sa stea în apa, deci tratat, nu va ruginii nici în 20 de ani.

 

 

De tinut tin si conductele de apa din fier, si alea au aer+apa in ele la greu. La crossuri se discuta de folosirea antigelului in concentratie 100% pe motiv de asigurarea lubrifierii mai bune a pompei de apa. Dar, de fapt, e vorba tocmai de prevenirea ruginirii axului si, in consecinta, a deteriorarii premature a simeringului. In fine, fiecare face cum vrea.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uzura pompei apare datorita frecarii semeringurilor de axul pompei si nu din cauza ruginii. Se creaza in timp santuri in ax ceea ce duce la pierderea etansarii. Am o poza a axului meu in care se observa foarte clar cele spuse de mine. Problema pompei de apa mai rezida din faptul ca axul pompei e sprijinit in consola si nu are un al doilea reazem. Se sprijina practic in carter si pe cele 2 semeringuri si dupa un timp se creaza joc.

Iar referitor la rugina in instalatia de racire; exclus pentru motivele aratate mai sus de @blorin.

Nu stiu la cross cum e dar eu recomand o proportie de 60% antigel si 40% apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă tot veni vorba de pompa de apa, Vă întreb și eu cum îmi dau seama când ar trebui înlocuite simeringurile? Când se duc simeringurile alea intra lichid de răcire în ulei nu? Ar trebui sa stau cu ochii pe ulei sa vad când are apa în el?

Anul asta intentionez sa fac o tura mai lunga și nu as vrea sa ma ia prin surprindere pompa pe acolo. O sa cumpar un kit de reparație sa îl am la mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă tot veni vorba de pompa de apa, Vă întreb și eu cum îmi dau seama când ar trebui înlocuite simeringurile? Când se duc simeringurile alea intra lichid de răcire în ulei nu? Ar trebui sa stau cu ochii pe ulei sa vad când are apa în el?

Anul asta intentionez sa fac o tura mai lunga și nu as vrea sa ma ia prin surprindere pompa pe acolo. O sa cumpar un kit de reparație sa îl am la mine.

» Post actualizat in 03 May 2015 13:19

Pompa de apa intotdeauna te ia prin surprindere, cind cad simeringurile o sa inceapa sa pice antigel pe orificiul de sub capacul pompei, daca esti la drum incearca sa il obturezi cu ceva pina acasa, este indicat sa iti cumperi un kit pompa de apa pt ca cei de la Bavaria il aduc cam in 7-10 zile siiii nu cred ca o sa iti convina sa stai pe dreapta atit de mult... orificiul acela tocmai din cauza asta exista ca sa nu se duca antigelul in ulei asa ca nu-ti face probleme cu uleiul... asffalt uscat

» Post actualizat in 03 May 2015 13:29

» Post actualizat in 03 May 2015 13:19

Pompa de apa intotdeauna te ia prin surprindere, cind cad simeringurile o sa inceapa sa pice antigel pe orificiul de sub capacul pompei, daca esti la drum incearca sa il obturezi cu ceva pina acasa, este indicat sa iti cumperi un kit pompa de apa pt ca cei de la Bavaria il aduc cam in 7-10 zile siiii nu cred ca o sa iti convina sa stai pe dreapta atit de mult... orificiul acela tocmai din cauza asta exista ca sa nu se duca antigelul in ulei asa ca nu-ti face probleme cu uleiul... asffalt uscat

» Post actualizat in 03 May 2015 13:33

ahhh .... si inca ceva ... pt cei care aveti probleme frcvente cu pompa de apa ... cel mai indicat este sa curatati si sa spalati furtune, radiator , termostat , capacul radiatorului ... impuritatile metalice din acestea distrug simeringurile si axul .... bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU ASTUPATI GAURA AIA DE SCURGERE !!!! ea e facuta acolo cu doua scopuri:

1) observi daca exista avarie la unul din semeringuri - cel de apa sau cel de ulei

2) previne contaminarea celeilalte sectiuni. Cand unul din semeringuri cedeaza lichidul se scurge pe acolo afara si nu forteaza in partea cealalta

@Afghanman - treaba aia cu impuritatile metalice din lichid care strica semeringul ma face sa rad serios de tot. Nu am vazut pana acum decat 2 modalitati de defectare:

- semeringul "copt" din punct de vedere chimic - cauciucul se intareste si isi pierde proprietatile = daca il lasati la aer dupa reparatie veti ovserva ca se face ca ebonita si crapa singur

- uzura in zona de etansare - reciproc otel si cauciuc - mai rar asta, mobra are nevoie de muuulti km ca sa se intample

 

@ Straic: punctul 2 raspunde temerii tale de contaminare - lucrul aasta nu se poate intampla daca orificiul de observare e curat.

Daca ai probleme pe drum cu pompa de apa - o lasi asa si completezi fluidul care se scurge. Nu va fi in avalansa. Daca ai scurgeri te uiti periodic la vasul de expansiune prin gaura aferenta sau - daca vrei sa fii si mai linistit - scoti carena sa il poti vedea in toata splendoarea.

Schimbatul pompei de apa nu e operatiune de facut pe drum. Mai ales ca dai de teava aia de ulei care iti poate face zile negre daca nu ii stii spilul. te trezesti ca desfaci si mai rau faci

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scuze ... am exagerat putin cu impuritatile metalice ... trebuia sa ma rezum la impuritati si atit...oricum spalati-le...pt ca exista uzura si pe axul pompei (asta nu se mai coace chimic)...si astupati orificiul pina acasa , normal o sa rulati cu viteza mai mica... in 99%din cazuri nu pica decit simeringul de la exterior

» Post actualizat in 03 May 2015 17:29

 

Antigelul este un produs folosit pentru protecţia sistemelor de răcire ale motoarelor cu combustie internă împotriva congelării, supraîncălzirii şi coroziunii. Este utilizat şi în alte aplicaţii unde este necesară protecţia sistemelor respective la temperaturi extreme.

ETILENGLICOLUL (EG) este componentul principal din majoritatea lichidelor de răcire, având o îndelungată utilizare, cu precădere în industria auto.

Nediluat etilenglicolul are punct de fierbere de 197,6°C (387,7°F) , respectiv punct de congelare de -13°C (8,6°F). Datorită vâscozităţii sale ridicate , transportă căldura cu 15% mai puţin eficient decât apa. Astfel, utilizarea sa în formă nediluată ar duce la supraîncalzirea motorului, cu implicaţii nefaste asupra funcţionării acestuia.

Prin diluarea etilenglicolului cu apă în proporţie de 50/50 , punctul de fierbere este de 107°C (225°F), respectiv punctul de congelare de -37°C (-34°F). (Punctul de fierbere creşte cu creşterea presiunii de regim.)

Prin diluarea etilenglicolului cu apă în proporţie 70/30 (etilenglicol/apă) , punctul de fierbere este de 116°C (240°F), respectiv punctul de congelare de -64,44°C (-84°F). La această diluţie (70% antigel concentrat) se obţine cea mai scăzută temperatură de congelare. Peste această proporţie punctul de congelare începe să crească. Astfel, nu se recomandă utilizarea lichidul de răcire în concentraţie mai mare de 70% (în volum) antigel concentrat, deoarece scade abilitatea sa de a disipa căldura şi totodată creşte punctul de congelare.

Deasemenea , lichidul de răcire nu se va utiliza într-o concentraţie mai mică de 33% (în volum) antigel concentrat, deoarece diluţii mai ridicate diminuează concentraţia inhibitorilor de coroziune .

Limite de concentraţie antigel pe baza de etilenglicol [% de volum] :

Minim 33 % şi Maxim 70% .

 

Pentru testarea punctului de congelare al unui lichid de răcire pe bază de etilenglicol , se utilizează uzual hidrometre (areometre). Acestea corelează densitatea soluţiilor de antigel cu punctul de congelare (practic se măsoară densitatea soluţiei de antigel, căreia îi corespunde un anumit punct de congelare). Determinarea trebuie efectuată la temperatura precizată pe hidrometru, la temperaturi mai mari citirile sunt eronate datorită creşterii densităţii cu creşterea temperaturii.

Etilenglicolul este un compus toxic cu o doză orală LDLO = 786 mg / kg pentru om. Ingerarea acestuia poate fi fatală. După ingestie, etilenglicolul este metabolizat la acid oxalic, care este la rândul său toxic (acidul oxalic reprezintă componenta toxică din ciupercile otrăvitoare). Prin ingestie este afectat în primul rând sistemul nervos central, apoi inima şi în final rinichii. Ingestia unor cantităţi destul de mici poate fi fatală dacă nu se administrează tratament imediat.

PROPILENGLICOLUL (PG) este componentul principal din ce în ce mai folosit în antigeluri deoarece nu este toxic. Datorită caracterului său non-toxic este recomandată utilizarea şi în sistemele de răcire/încălzire din industria alimentară sau în alte sisteme unde inhalarea sau ingerarea accidentală pot să apară.

Nediluat propilenglicolul are punct de fierbere de 188°C (370,4°F) şi un punct de congelare de -59°C (-74,2°F). Densitatea sa este de 1,036 g/cm³ (Apa=1), fiind mai puţin vâscos faţă de etilenglicol. Spre deosebire de antigelurile concentrate pe bază de etilenglicol, antigelul pe bază de propilenglicol poate fi utilizat şi în forma concentrată pentru acele aplicaţii care necesită protecţie la temperaturi ridicate. Din aceste considerente antigelul pe bază de propilenglicol se foloseşte, în forma concentrată, ca agent de răcire pentru motoarele maşinilor de curse. Se asigură astfel o răcire mai bună, deoarece nu există apă care să vaporizeze în zona fiebinte a cilindrilor.

 

Prin diluarea propilenglicolului cu apă în proporţie de 50/50 , punctul de fierbere este de 105°C (221°F), respectiv punctul de congelare de -32,2°C (-26°F). (Punctul de fierbere creşte cu creşterea presiunii de regim.)

Prin diluarea propilenglicolului cu apă în proporţie de 60/40 (propilenglicol/apa) , protecţia la îngheţ a lichidului de răcire coboară până la -51°C (-60°F).

Şi în acest caz lichidul de răcire pe bază de propilenglicol nu se va utiliza într-o concentraţie mai mică de 33% (în volum) antigel concentrat, deoarece diluţii mai ridicate diminuează concentraţia inhibitorilor de coroziune .

Pentru determinarea concentraţiei de propilenglicol dintr-o solutie de antigel se utilizează un refractometru. Acesta foloseşte proprietăţile optice ale soluţiei. Soluţiile de antigel pe bază de propilenglicol nu se testează cu hidrometru, folosind greutatea specifică, din cauza rezultatelor ambigue (soluţiile conţinând 40% , respectiv 100% propilenglicol, au aceeaşi densitate).

Deşi etilenglicolul are proprietăţi mai dorite sub aspectul regimului termic extrem pe care îl asigură prin diluarea cu apă, propilenglicolul este din ce în ce mai des utilizat datorită caracterului său non-toxic (prin oxidare se transformă în acid lactic, un compus nedăunator pentru organism ce se formează, spre exemplu , în muşchi în urma febrelor musculare).

Cu toate ca ETILENGLICOLUL şi PROPILENGLICOLUL sunt compatibile şi pot fi amestecate fără a afecta performanţele de răcire, nu se recomandă acest lucru datorită reducerii avantajelor privind lipsa toxicităţii pentru propilenglicol. Amestecând antigelurile EG cu PG, devine imposibilă determinarea cu acurateţe a punctului de congelare utilizând hidrometrul. Greutatea specifică a PG este mai mică decât a EG ceea ce va determina pentru amestecul celor două antigeluri o densitate mai mică, căreia îi corespunde (pe hidrometru) un punct de congelare mai ridicat faţă de cel real. Cea mai sigură metodă de determinarea a punctului de congelare este, în mod evident, cea în care se utilizează un termometru. Instalaţia de determinarea a punctului de congelare pentru antigeluri nu este însă una uzuală. Aceasta determinare se realizează în laboratoare specializate.

Fie că optăm pentru utilizarea unui antigel pe bază de etilenglicol sau a unuia pe bază de propilenglicol, nu vom folosi însă niciodată numai apă în sistemele de răcire, datorită problemelor de îngheţare, fierbere şi protecţie anticorozivă pe care le generează.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai omule

nu intra nici o impuritate acolo inte buza semeringului si axul pompei.

si nu - nu astupati gaurica............. se merge in continuare ca de obicei - fara restrictii de viteza

 

daca o sa cititi cu atentie inclusiv topicul asta osa vedeti ca au fost oameni care au mers luni de zile (din diverse motive) cu pierderi de antigel sau de ulei pe la pompa - avand grija sa completeze zemurile aferente.

 

Daca asta e spaima cea mare - cand se gaureste radiatorul ce mai faceti ? la GS - daca dai cu el de planeta pe o parte suficient de voios - se misca radiatorul lateral si forteaza in prinderile de sus. drept urmare primul fagure se fisureaza pe lung in dreptul prinderii - sa vezi atunci pierdere de antigel :D (am 2 sudate in acelasi loc daca va pasioneaza subiectul).

acelasi lucru apare si daca se nimereste sa ramana o pietricica intre radiator si ghidajele de plastic - sau cum mama lor le mai zice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am circulat 1 sapt. cu pompa de apa picurand. Daca ai grija de nivelul antigelului se poate circula fara probleme.

Revin cu poza in care se vede uzura mecanica a axului in zona semeringului de apa.

post-86096-0-83329500-1430681323_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...ceea ce am scris este valabil pentru cei care sint iesiti la plimbare, cei care nu au la momentul respectiv o sursa de apa ...care cor sa ajunga acasa fara sa se opreasca din 10 in 10 minute sa verifice nivelul la antigel sau ulei... odata ce ati ajuns acasa puteti face ce vreti, adica irositi banii cumparind antigel in fiecare zi sau preferati sa o trageti pe dreapta si sa cumparati ceea ce s-a stricat.... si nu stiu cum dracu s-a ajuns de la pompa de apa la radiator???... aceste motoare au "suflet"... sint printre putinele motociclete care se indragostesc de posesor... nu va bateti joc de ele , puneti piese originale (stiu ca sint scumpe) , lasati sudurile, lipiturile pe seama "profesionistilor", motoarele sint facute sa mearga repectind niste parametrii, cantitati de "zemuri" si calitatea lor...chiar nu am vrut sa jignesc sau sa subminez calitatea lui Zidu (chiar am urmarit postarile lui) , imi repar singur motorul si imi place sa fac treaba cit mai bine.... motorul m-a adus acasa (in Bucuresti) de la Pecineagu cu pana pe ambele roti si pompa de apa cazuta ...respect parerile celorlalti , insa credeti-ma ca nu va invat de rau ( mai ales daca va faceti singuri mecanica) ... in concluzie , urmariti filmuletele de pe net , cititi postarile ( unele sint fff bune) si incercati sa cerneti informatia si sa luati ceea ce va este de folos si credeti ca este corect... asfalt uscat tuturor

» Post actualizat in 04 May 2015 13:54

...ceea ce am scris este valabil pentru cei care sint iesiti la plimbare, cei care nu au la momentul respectiv o sursa de apa ...care cor sa ajunga acasa fara sa se opreasca din 10 in 10 minute sa verifice nivelul la antigel sau ulei... odata ce ati ajuns acasa puteti face ce vreti, adica irositi banii cumparind antigel in fiecare zi sau preferati sa o trageti pe dreapta si sa cumparati ceea ce s-a stricat.... si nu stiu cum dracu s-a ajuns de la pompa de apa la radiator???... aceste motoare au "suflet"... sint printre putinele motociclete care se indragostesc de posesor... nu va bateti joc de ele , puneti piese originale (stiu ca sint scumpe) , lasati sudurile, lipiturile pe seama "profesionistilor", motoarele sint facute sa mearga repectind niste parametrii, cantitati de "zemuri" si calitatea lor...chiar nu am vrut sa jignesc sau sa subminez calitatea lui Zidu (chiar am urmarit postarile lui) , imi repar singur motorul si imi place sa fac treaba cit mai bine.... motorul m-a adus acasa (in Bucuresti) de la Pecineagu cu pana pe ambele roti si pompa de apa cazuta ...respect parerile celorlalti , insa credeti-ma ca nu va invat de rau ( mai ales daca va faceti singuri mecanica) ... in concluzie , urmariti filmuletele de pe net , cititi postarile ( unele sint fff bune) si incercati sa cerneti informatia si sa luati ceea ce va este de folos si credeti ca este corect... asfalt uscat tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu-i vorba de subminatcalitati aici ci de impartasit experietna si de eliminat temeri care apar si se dezvolta nejustificat.

 

Cel mai important lucru referitor la pompa de apa este ca nu sufera o cedare catastrofala niciodata. Cea mai buna decizie - dupa ce ai observat dauna - e sa ai grija de nivelul lichidului de racire si sa iti vezi de drum pana ajungi acasa. In nicii un caz nu e nevoie sa o scarpini la fiecare 10 minute, poate la 100 -200 km sau asa - te prinzi cam cum curge. Oricum nu e motiv sa iti strici excursia si in nici un caz nu e motiv sa faci reparatii pe marginea drumului (gaurica previne contaminarea - verificati sa fie curata). Riscul de a avea alte probleme e mult mai mare.

Exemplu de ce poate merge prost cand surubaresti pe marginea drumului:

- nu reusesti sa pui la loc conducta de ulei

- strici garnitura de la capac si pierzi ulei ca la balamuc

- nu mai pui corect parghia de la ambreiaj - sau o crapi cu succes

- contaminezi uleiul cu praf - e destu; sa bata vantul

- se sparge pinionul de antrenare al pompei de apa - ala care e fixat pe ax cu ajutorul stiftului are mari sanse sa se distruga cand presezi axul in canelura.

- se rup suruburile de la capac la desfacere (am unu drept exemplu ) - consecinta e ca nu mai strange bine si daca suntin zona aiurea pierzi ulei

 

Eu am adus in discutie radiatorul pentru a evidentia un risc asociat calatoriilor cu GS - chiar mai mare decat pompa de apa avand in vedere ca am 3 evenimente in acelasi loc (2 pe radiatoare neatinse anterior, unu - a cedat lipitura dupa 3 ani ca nu a fost sudat initial). Reparatie facuta in mod profi si cu garantie e foarte buna. e un caz in care nu se merita sa dau 14 milioane pe un radiator nou. - maestru facator de radiatoare a sudat fagurele pe elungul fisurii - fara anulare.

 

Referitor la piese originale - aici trebuie ales cu grija: uneori piesa originala si manopera fac sens, alteori nu.

Pt pompa de apa - kit original si manopera la reprezentanta - merita toti banii

Pt radiator - nici una nici alta - e usor de lucrat la el si clar o reparatie sub 100 lei e mai buna decat o piesa de 350 euro

pt semering de la axul ambreiajului - piesa originala da - nu merita sa alergi semeringul ala prin alte parti - manopera sub nici o forma (de 2 ori cat pt pompa de apa) in conditiile in care se poate inlocui in 15 minute cu o cheie de 10, un cleste, un holsurub, o teava de plastic si un ciocan.

pt semeringul de la priza de cutie / pinionul de atac - da pica si asta si sa vezi ce smecleu fain face pe suspensia spate - piesa originala sau nu; manopera sub nici o forma (se scoate pinionul de atac apoi e chestie de 2 minute cu holsurub, surubelnita, cleste, teava si ciocan )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forumurile sunt bune daca stii sa-ti alegi ce e bun din discutii :)

In cazul de fata eu stiu ca antigelul se foloseste doar preparat, iar kitul de reparatie pt pompa de apa se cumpara doar original, fara alte inginerii. Si o sa tina cat tine si pe urma altul nou.

Antigelul concentrat are prostul obicei sa strice elementele din cauciuc cum ar fi semeringurile si furtunele mai ales dupa ce o perioada s-a mers doar cu apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce sa se cumpere doar pe original: BMW produce oare semeringuri ? Eu cred ca am sa fac o treaba foarte buna cu inlocuirea axului pompei cu unul facut in atelier, cu o duritate putin mai mare decat cel original, facut exact pe cota cuzinetului din carter (cel care sustine axul pompei) si cu semeringuri Viton care rezista mai bine la temperaturi si viteze de rotatie periferice ca semeringurile din kitul original. Mi-au venit deja semeringurile si axul este gata maine. Am sa fac niste poze cu montajul pompei.

Marea smecherie a acestei pompe de apa e sa aiba joc radial cat mai mic in cuzinetul din carter; daca axul este mai subtire, jocul radial la nivelul semeringurilor devine mare si in timp acest joc distruge semeringurile cat si axul.

Deci folosirea kitului original nu garanteaza intotdeauna functionarea pe termen lung a pompei de apa. La mine axul original are 10mm si 20 de microni iar axul facut are 10mm si 40 microni si se potriveste perfect in cuzinetul carterului. Trebuie cumva compensata aceasta uzura a lagarului axului pompei.

Editat de xenna
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa inteleg ca tu xenna si cu Zidu sinteti amici... la inceputul postarii te intrebi daca cei de la BMW fac simeringuri dupa care vorbeste de kit-ul original... de parca cei de la Renault fac piese.... sa nu afle cei care au conceput ROTAX-ul ca ai reusit sa scapi de "jocul radial " al axului pompei de apa.... Zidu stie ca nu este nici un joc acolo... insa imi place ca nu zice nimic... lol

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda ... fara comentarii.

..

Si totusi un comentariu; n-ai inteles mare lucru. Ca sa-ti explic pe degete; in urma functionarii apar uzuri intre ax si cuzinet. Degeaba pui un kit original care e la cota originala daca cuzinetul e uzat. Ai auzit de cote de reparatie la camasi de cilindru sau la vibrochene? Cum se scot uzurile la vibrochene? Se alezeaza manetoanele la o anumita cota de reparatie si dupa aceia se pun cuzineti majorati pentru compensarea cotei. Acelasi lucru l-am facut si eu; am compensat uzura cuzinetului prin ingrosarea axului. E simplu, nu?

Cei de la Rotax au avut o mica scapare de proiectare cu pompa de apa (e un ax care are doar un singur reazem ceeea ce nu e prea intalnit); din acest motiv cad atat de multe si repede.

Editat de xenna
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce subiect tare dezbatut aici :D.

Sa va zic si eu experienta mea legata de pompa de apa: am schimbat 2 pana acum , toate din cauza uzutii axului. Acum sunt la a 3-a.

Simeringurile originale date de BMW sunt dupa parerea mea de rahat, m-au tinut 3-4 mii km. Cele din viton cam 18 mii...deci trageti voi concluzia.

Eu am mers cu pompa bolnava' vre-o 2000 km fara probleme, doar ca am mai completat cu apa distilata din cand in cand.

Un prieten si-a calit axul original de la un cros si care avea acelasi tip de pompa de apa si zice ca are 35ooo km cu el fara nici o problema. Deci se pare ca asta ar fii optiunea cea mai viabila ca sa se scape de problema asta. Asta pus simeringuri de viton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tin minte ca am citit pe undeva, pe forumurile de f650, ca problema pompei de apa (re)apare dupa inlocuire - cea generata de uzura normala, la 20-30-40k km - din cauza montajului defectuos al acesteia. Daca se respecta intrutotul procedura de inlocuire, kitul tine la fel de mult ca si cel din fabrica. O fi asa, n-o fi asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Montajul e foarte simplu. Trebuie sa ai grija sa nu ciupesti semeringurile cand le bagi pe ax in rest nu-i nimic complicat. Revin cu poze de astazi de la montajul pompei. Axul meu e mai dur decat cel original iar semeringurile sunt Viton.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten si-a calit axul original de la un cros si care avea acelasi tip de pompa de apa si zice ca are 35ooo km cu el fara nici o problema.

Cum adica are 35000 Km cu un cross? Kilometraj n-are. O fi numarat turele de pista?

Vrajeala Nae.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...