Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

@ ZIDU' pe Louis am vazut asa ceva "Stahlbus oil drain valve" 10002801 cu 31 de euro (nu-mi permite sa pun link)

are o bila pe post de supapa, nu cred sa fie magnetizata

@ Dan Cata am luat acum 2 ani de la user-ul mexykanu, site motorush.ro ,numai ca e un pic cam lung

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

unde ai gasit asa ceva ? ca e utila jucaria.

Mai are magnet ca cel original ?

 

Da, de pe Louis am luat busonul. Nu mai are magnet pt ca are supapa aia, dar ma gândesc ca retine filtrul de ulei toate impuritățile.

 

 

Când am cumpărat motorul și am făcut schimbul prima data atunci am găsit ceva pilitura fina, de atunci de cate ori am schimbat uleiul nu am mai fost deloc..

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai n-ai mai gasit pt ca ai pus buson cu supapa :D

:))

 

Pai decând am pus busonul nou încă nu am schimbat uleiul..... de aia nu am găsit, încă.. :)

 

Numai bine,

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:))

 

Pai decând am pus busonul nou încă nu am schimbat uleiul..... de aia nu am găsit, încă.. :)

 

Numai bine,

 

Ovidiu

 

Aha. D-aia nu te-ai murdarit inca pe maini cu noul buson ha ha ha

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e bine fara magnet. La ala ii zice filtru magnetic, are rolul lui....... Probabil draciile astea cu supapa sunt facute peentru cazul in care schimbi extrem de des uleiul si pilitura ar fi irelevanta.

 

In alta ordine de idei:

 

A montat cineva amortizor YSS pe mobra lui? ma intereseaza un exemplu de setare de preload. (nu am manualul; nu are preload remote).

 

Amoortizorul meu este unul SH care provine de pe un GS simplu din bucuresti (dar e modelul de amortizor cu reglaj pe inaltime)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Aha. D-aia nu te-ai murdarit inca pe maini cu noul buson ha ha ha

Ești culmea pe cuvântul meu, nu este prima oara când vad asa ceva și chiar am schimbat uleiul în motoare care aveau așa ceva știu cum sta treaba.... sper ca ești lămurit și nu mai ai nimic de obiectat!

 

 

Eu am spun cum am făcut eu,mi se pare foarte practic.... nu trebuie sa procedați la fel, fiecare cum crede de cuviință, motoarele care nu mai au bușon magnetic acolo cum e treaba?

 

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, nu știu ce vrei sa zici cu treaba asta, din cunoștințele mele sistemul de ungere la motoarele în 4 timpi este același la orice motor pe lumea asta, ca GS ul are o pompa de ulei în plus nu schimba cu nimic situația.

 

Eu zic ca filtrul de ulei își face foarte bine treaba în a retine pilitura aia, dacă există

 

Baftă,

 

Ovidiu

Editat de ow3x3xpr3ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sistemul de ungere nu e acelasi la toate motoarele in 4 timpi.

exista: motoare fara pompa de ulei, motoare cu carter usscat (ale noastre), motoare cu carter umed (exemplu majoritatea celor 4 linie), motoare cu circuit simplu de ulei, motoare cu circuitde ulei pt racirea pistoanelor (in general cele ff mari supra alimentate), motoare lacare uleiul are rol de lichid de racire (destul de multe motciclete au racire aer - ulei), motoare cu multiple e pompe de ulei si multiple filtre (vezi pe la KTM mari).

Pe langa chestia asta - in functie de poiectare - sunt mai mult sau mai putin predispuse la facut span inauntru.

 

Daca producatoru a pus filtru magnetic - stie el ce stie.

sa nu te trezesti cu ceva supapa blocata prin motor datorita pulberilor metalice colmatate. Treaba ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti oricand sa atasezi cumva pe exterior de busonul cu supapa un magnet puternic (de la un HDD) si l ai facut buson magnetic...e simpla treaba.

Eu am avut o perioada buson din fier pana am gasit original, la cel din fier era simplu, pusesem un magnet pe el...dar asta cu supapa banuiesc ca este neferos, dar daca insisti gasesti un mod de a atasa un magnet la el...

Editat de fratelescris
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, ideea era ca pompa de ulei,trage ulei din baia de ulei și îl pompează cu presiune prin motor, lagăre, etc.... asta e e principiul de funcționare la toate motoarele la asta m am referit și primul loc prin care trece uleiul din baie este filtrul de ulei... acolo se vor opri toate impuritățile ca de aia e acolo filtrul ...

 

Cum ai spus și tu fiecare face cum vrea.... și gata, ce atâta mistouri (nu la tine ma refer) și explicații...

 

Numai bine,

 

Ovidiu

Editat de ow3x3xpr3ss
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Magnetul de la buson e un bonus. Nu e o chestie obligatorie precum filtrul de hartie. E cam pretentios termenul de filtru magnetic pt busonul cu magnet. Pilitura oricum se scurge o data cu uleiul, atunci cand faci schimbul. Doar daca faci schimbul la 50.000 km ai sanse sa blochezi si alte supape prin motor. Dar, avand magnet, te asiguri ca pilitura nu se mai plimba libera prin baie si ca nu ramane in uleiul ce nu se scurge la schimbul de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pilitura oricum nu se "plimba" prin baia de ulei, particula cu particula este împinsă odată cu uleiul și se oprește în filtru.... se "plimba" o cantitate foarte infima,ce rezulta din întoarcerea uleiului din circuitul de ungere, asta pana ajunge la filtru iarăși... în fine.

 

Numai bine,

 

Ovidiu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am avut 3 rotaxuri 650 pana acum

la toate numai ulei bun schimbat la maxim 5000, fara sa forjez motoarele

la absolut fiecare schimb de ulei am gasit pilitura pe magnetul ala

cred ca producatorul stie mai bine de ce a ales solutia asta

nu recomand nimanui sa mearga fara magnet pe surubul ala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai aici e spielu': fara magnet nu gasesti niciodata pilitura; cu magnet gasesti la orice motor..... :)

Africana mea de 90 mii km care nu consuma gram de ulei, initial nu avea magnet. Nema pilitura. I-am pus aftermarket cu magnet si hopa pilitura.

 

Magnetul nu "filtreaza" mare lucru. Iar pilitura nu deranjeaza in motor, inaintea filtrului de ulei. Important e ca la cilindru sa nu ajunga. Dar, cand scurgi uleiul si n-ai magnet, uleiul ce nu se poate scurge ramane cu pilitura si va contamina noul ulei. Nu e un capat de tara pt ca, din nou, pilitura nu va ajunge in cilindru.

 

In schimb, nelasand pilitura sa se plimbe prin motor (ambreiaj, cutie), pe langa protejarea pieselor, previ si filtrul de hartie sa se colmateze, astfel asigurand o presiune de ulei mai mare dincolo de el, spre cilindru si chiar iti permite luxul sa schimbi filtrul la doua schimburi de ulei.


» Post actualizat in 23 Apr 2016 15:56

PS. EXC-ul meu 4T avea 2 filtre de hartie, magnet pe buson si doua filtre de plasa genul cui poantou sau robinet benzina. Si avea si pilitura dar, deh, high performance bike.....

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu magnet sau fara magnet, eu am o problema si nu ma pot hotara ce sa fac ... asa ca daca v-ati da si voi cu parerea, m-as bucura ...
ideea e ca imi picura pe la surubul de scurgere, nu mult, dar picura ... nivelul e bun dupa cca 1000 km de la ultima schimbare de ulei, dar mi se pare groaznic si inexacta verificarea nivelului, si stau cu emotii.

acuma, eu vad 2 variante:

1. scot uleiul si schimb saiba, paguba 150 ron, si nu am garantia ca nu o sa mai picure .. (nu-mi mai amintesc daca am schimbat saiba, dar parca am schimbat-o totusi)
2. mai completez din cand in cand .. dar nu reusesc sa "citesc" nivelul ala de lichid nici mort ...

ps: filetul nu e busit sigur, curge doar in mers .. cand sta nu curge, sau cand e rece ..

voi cum verificati nivelul de ulei?

eu o incalzesc, dar nu sare de 80 de grade(decat daca merg peste 5000r/min minim 10-15 min, la drum lung/enduro ...)
dupa care o pun pe cricul central si fac citirea dupa aproximativ 1min/2 minute ... oricate citiri repetate as face .. difera foarte mult ...

multumesc anticipat de sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

verifica nivelul in timpul turelor, in pauza de bagat benzina

dupa ce bagi benzina te uiti si la ulei

fa asta dupa cateva alimentari si poti face o medie a nivelului de ulei

daca nu pierde mult mergi asa pana la urmatorul schimb, completand din cand in cand din restul de ulei ramas

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pt citit ulei:

1) pui mobra pe cric, o lasi la ralanti pana intra ventilatoru, astepti o vreme si citesti uleiul. (asa zice la manual). Fara accelerari, in plus fata de manual eu o las sa intre de cateva ori ventilatoru.

 

2) @ andriu - cel mai probabil saiba ta e nefericita. Poti ignora subiectul cu succes. cateva picaturi abia aduna in mililitru; motoarele cu carter "uscat" suporta lejer nivelu scazut de ulei si oricum ai cateva sute de grame intre min si max. 1- 2 min unt prea putine ca sa urce tot uleiu la locul lui. Daca tot vrei sa schimbi saiba -> culca mobra pe pamant si nu va curge strop de ulei. Stai linistit, e enduro, astea unt gandite sa ajunga orizontal din cand in cand

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e la samsar de auto - vezi ca are anunturi la greu cu piese de masina. Setul de poze si limbajul anuntului merg in aceeasi directie, la fel si enumerarea echiparii standard ca fiind dotare extra a mobrei (cricul central, etc.)

Ai grija - cauciucurile par date cu silicon sa "arate bine" - iti rupi gatu la prima tura. (vezi poza de detaliu cu nisip lipit de cauciuc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...