Jump to content
Sign in to follow this  
tro5

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)

Recommended Posts

Liviu, ce înălțime ai? Eu la 1,80 m-am înțeles bine cu un Wunderlich, varianta înaltă (până să-l sparg).

Acum am o semi-copie după el, dacă vrei să vezi cum e, dă un semn, măcar îți faci o idee de cât de înalt ar trebui să fie.

Am 1,86. De unde ai cumparat copia? :)

Sigur ca vreau sa il vad, iti scriu pe PM

Edited by Liviu.Mihu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am 1,86. De unde ai cumparat copia? :)

 

N-am cumpărat-o, mi-a făcut-o un amic pe modelul celui "decedat". Dar la înălțimea ta probabil ar fi devoie de 2-3 cm mai lung, sau aranjat altfel cu ceva distanțiere de care pomenea și colegul Rărvan mai sus (și eu am ceva de genul ăla). Ai să vezi de fapt "live" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

verifica pompa de frana - daca pistonasul revine complet pana la siguranta si daca face chestia asta rapid, nu asa usurel. Dai cauciucul ala la oparte si te uiti cum lucreaza

 

-pistonasul revine cursiv pana in capat si are cursa de aprox 5mm

-se vede un pic de rugina pe saiba de blocare dar nu este rugina pe piston si in gaura sau pe pinul care impinge pistonul

-pinul vechi era un pic corodat si l-am schimbat cu unul nou (aveam un kit pt etrierul fata si se potrivesc toate piesele in afara de distantierul de deasupra placutelor)

-am reverificat daca pistonul este curat si culiseaza ok in corpul etrierului - OK

-am reverificat daca etrierul culiseaza usor si fluent pe pinii de pe suport - OK

-am scos un pic de lichid de frana din rezervor

 

Dupa cateva franari placuta ramane pe disc. M-am invartit in jurul blocului si deja se incazise discul destul de tare cu 2 franari usoare de la 40 km/h.

 

O sa desfac etrierul si scot pistonul afara sa vad daca are urme de uzura pe el sau daca e complet uscat si daca garniturile din etrier sunt bune. Ma gandesc ca ar fi singurele care ar putea impiedica placuta sa se retraga inca un pic inapoi. In acest moment daca roata spate e ridicata si motorul la neutru, la o miscare mai puternica cu mana pe roata reuseste sa se invarte cam 1/2 - maxim 1 tura si se aude din cand in cand un scartait usor de la contactul placuta-disc. Si ar mai fi o idee sa cumpar un kit complet pt pompa de frana sa inlocuiesc arc/piston/garnituri/bucsa de teflon/saiba.

 

Poze:

 

Pinul vechi corodat si pinul din kitul de pin pt etrierul fata (asta aveam acasa comandat mai demult)

post-52889-0-83293300-1529358274_thumb.jpg

 

Placuta de otel de pe spatele placutei exterioare de frana pe care am scos-o din calcul

post-52889-0-55889200-1529358279_thumb.jpg

 

Placutele pe disc dupa cateva franari

post-52889-0-64006600-1529358284_thumb.jpg

 

Pompa de frana si un pic de rugina (am si un filmulet cu ea dar nu pot atasa pe forum)

post-52889-0-99993000-1529358288_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa e parfum. pinu ala vechi daca nu iti mai trebuie il vreau eu, cu tot cu siguranta:)

 

Verifica partea de jos unde se sprijina placutele - poateraman agatate acolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal ca se incalzeste dupa 2 frane, in ce naiba s-o transforma energua cinetica la franare?!? Pe vremea mea se transforma in caldura :P

Mai trebe sa vina un specialist care sa zica de discul care e prea plan si nu fuleaza ca sa departeze placutele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Ai dreptate si nu. Normal ca se incalzeste la franare, dar nu e normal sa se ingalbeneasca discul de la temperatura.

 

In momentul asta cred ca fenomenul are legatura cu faptul ca am curatat sumar pistonul din etrier (cu spray si servetele). Placutele anterioare spate le-am montat acum 3 ani, timp suficient sa se murdareasca capatul expus al pistonului. Probabil si garniturile din etrier in timp s-au uscat si combinatia asta nu permite pistonului sa se retraga cand iau piciorul de pe pedala. Forta care retrage pistonul din etrier este cauzata de arcul care impinge pistonasul din pompa. Cum miscarea pistonasului din pompa este destul de mica, banuiesc ca orice depunere pe piston poate cauza probleme. Si cum pistonul nu se retrage in etrier, ma gandesc ca nu permite placutelor sa se distanteze de disc suficient de mult incat sa permita racirea lor din fluxul de aer. Ideea e ca nu ma astept ca frana spate sa fie rece ca cea fata, datorita pozitiei ei, dar nici sa ajunga spre suta de grade.

 

Voi desface complet etrierul sa curat/ung si piston/garnituri si mai postez aici concluzii dupa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) Ai dreptate si nu. Normal ca se incalzeste la franare, dar nu e normal sa se ingalbeneasca discul de la temperatura.

 

In momentul asta cred ca fenomenul are legatura cu faptul ca am curatat sumar pistonul din etrier (cu spray si servetele).

 

Ideal este sa speli pistonasul etrierului cu apa calda si detergent, este cea mai eficienta metoda de a curata un pistonas. Dupa care il ungi cu vaselina siliconica sau macar lichid de frana si-l plimbi de cateva ori si astfel nu se va bloca niciodata. Este posibil ca atunci cand l-ai curatat cu spray de frana sa fii degresat si uscat pistonasul si garnitura facandu-le sa adere unul la celalalt in loc sa alunece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are foarte mult sens explicatia ta. Voi desface etrierul in weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gresit. Garnitura retrage pistonasul. Cand este actionat pistonasul garnitura se deformeaza iar cand nu mai este presiune ea tinde sa isi reia forma si retrage pistonul. Garnitura de etansare nu protectie.

Edited by george13

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca garnitura de etansare nu are suficienta forta sa traga pistonasul inpoi si ca acolo sunt implicate alte forte, totodata e crucial ca pistonasul sa culiseze usor. Toti etrierii pe care i-am revizionat au fost spalati cu apa si sapun (de preferat apa calda) si unsi cu vaselina siliconica sau lichid de frana si nu am dat gres niciodata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

garnitura are un singur rol = etansare

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu eram convins ca pistonul se retrage din cauza ca se retrage pistonul in pompa de frana (si scade presiunea in etrier) si datorita neplaneitatii discului (care apasa pe placuta), dar m-am inselat. Si garnitura de etansare din etrier contribuie la retragerea corecta a pistonului.

 

Referinte:

 

http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.456.5074&rep=rep1&type=pdf

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Retragerea pistonasului, cu placuta aferenta, din cate stiu eu este facuta de catre disc. Respectiv, la nivel microscopic, discul nu este perfect plat si neted, iar in conditii optime de functionare a etrierului, atunci cand se roteste discul, impinge foarte putin in placuta, suficient cat sa nu mai existe frecare intensa intre placuta si disc. In acelasi timp, intr-o oarecare masura si garnitura pistonului contribuie la retragere, desi rolul ei principal este sa protejeze de mizerie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De mizerie ar trebuii sa protejeze garnitura de praf, cea cu canal pe ea si mai micuta, in care ar trebuii sa fie vaselina de piston de frana (cam ce da brembo in plic la garnituri).

Garnitura patrata (cea mai in interior) are 2 roluri: etanseaza sistemul hidraulic si contribuie la retragerea pistonului.

Am cautat ceva referinte inainte sa ma pronunt. Informatia e disponibila in mai multe carti si articole pe site-uri educationale (nu pe wikipedia). Acum o saptamana nu credeam nici eu ca asa sta treaba... mai departe fiecare are dreptul sa creada in ce vrea ea/el.

 

Pana una alta sper sa treaca musonul de vara si sa vad doar cel albastru si sa apuc sa imi desfac etrierul spate ca sa remediez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa vezi un film in care e lichid in spatele pistonului ala. Da, garnitura poate adauga o mica forta de retragere, dar nu aia misca pistonul inapoi in sistemul de franare.

 

cugetare suplimentara:

- ce impinge placuta inapoi, ca pistonul nu trage de ea

- ce misca etrierul pe pinii lui de ghidaj in cazul etrierilor cu pistoane pe o singura parte si disc fix, nu flotant


» Post actualizat in 26 Jun 2018 20:59

ce e important ca sa mearga lucrurile bine e sa curatati santurile de oxizi si jeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

incearca sa vezi un film in care e lichid in spatele pistonului ala. Da, garnitura poate adauga o mica forta de retragere, dar nu aia misca pistonul inapoi in sistemul de franare.

 

cugetare suplimentara:

- ce impinge placuta inapoi, ca pistonul nu trage de ea

- ce misca etrierul pe pinii lui de ghidaj in cazul etrierilor cu pistoane pe o singura parte si disc fix, nu flotant

 

Plusez si spun asa, sa zicem ca in experimentul de pe youtube nu ar exista nici o garnitura. Pistonasul ramane blocat sau revine singur in mod natural?

 

Mai e un aspect important, dupa ce eliberezi frana pistonasul din pompa de frana revine facand un vacuum care la fel, retrage in mod natural pistonul etrierului. Si mai propun un experiment edificator, introduceti un pistonas de etrier fara sa fie uns cu nimic, o sa vedeti cum se blocheaza.

 

Va spun, am curatat zeci, poate chiar sute de etrieri si de aluminiu si de fonta, toti au aceeasi problema: fac figuri la mizerie (oxizi, praf, samd). Demontati, spalati corepsunzator cu apa si detergent, uns si montat la loc va merge fara probleme. Uitati de spray-urile de frana, alea sunt bune doar pentru degresat dupa ce termini toata treaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu de bateria din link, pot sa iti zic ca am cu gel JMB12AL-A2 (JMT) luata pe 2017.03.06 cu 250 ron si inca merge normal. Peste iarna motorul a stat in garaj la munca (aprox +10C) si nu a trebuit sa dau jos bateria. Data viitoare o sa iau tot cu gel. Bateriile pe care le-am avut inainte YB12AL-A (cu care a venit motorul) si CB12AL-A/SM (Unibat) au tinut 2 ani fiecare. Iarna dupa 1-2 luni se descarcau si trebuia sa le incarc, vara in Grecia trebuia sa cumpar apa distilata si de acolo ceva probleme cu pornirile.

 

Poti sa cauti sa vezi, poate e acesi baterie cu cele de la LP, de obicei bateriile sunt facute in aceasi fabrica si primesc doar cutia si stickerul in functie de cine le comanda.


» Post actualizat in 01 Jul 2018 19:05

Am rezolvat cu frana spate. Acum nu mai scartaie si nu se mai incalzeste etrierul in mers (cand nu franez).

 

Observatii:

-in etrier si in pompa de frana spate era o gramada de mizerie

-garniturile din etrier aveau depuneri pe ele (pete albe, dar nu se simteau la deget)

-pompa de frana cu toate ca mergea fluent avea rugina in interior

-pistonul spate avea mizerie pe exterior (cu toate ca am dat cu spray de frana si carpa cand am schimbat placutele)

-pistonul spate nu avea piesa din plastic in el - apasa direct pe placuta - nu stiu daca unele modele asa sunt

-pistonul spate avea urme de uzura pe partea teflonata

-pistonul din pompa de frana avea urme in care teflonul se uzase

-la pompa de frana sa desfaceti usor siguranta - mie mi-a sarit la naiba in praznic - bine ca aveam kitul si oricum schimbam

-am folosit unsorile venite la pachet in kituri (ceva f lichid pentru etrier si o vaselina destul de vascoasa - parea siliconica - pentru pompa de frana)

-am spalat totul cu apa si sapun, periuta de dinti colgate :) si alte perii si pensule moi sa nu zgarie, am clatit bine, am uscat cu piston de aer comprimat

-inainte sa imping pistonul de tot in etrier am pus un strat bun de vaselina de etrier (abe) pe piston sa stea uns

 

Alte observatii

-nu umblati la frana daca nu stiti ce faceti

-nu zgariati sub nici o forma nici o suprafata de piston sau garnitura sau perete care intra in contact cu garnituri sau pistoane

-nu lasati lichid de frana in contact cu suprafete vopsite

-nu folositi decat lichid de frana proaspat deschis

-ganditi de 2 ori inainte sa faceti ceva la frana

 

Poze pentru curiosi:

 

Mizeria din etrier

post-52889-0-44012800-1530471364_thumb.jpg

post-52889-0-04479300-1530471370_thumb.jpg

 

Etrier dupa curatare

post-52889-0-97151500-1530471374_thumb.jpg

 

Mizerie pe piston

post-52889-0-32777800-1530471382_thumb.jpg

 

Pistonul nou cu material plastic in interior (asa arata si cele de pe etrierul fata la mine; doar plasticul face contact cu placuta de frana acuma)

post-52889-0-80525200-1530471386_thumb.jpg

 

Pompa de frana murdara

post-52889-0-49507000-1530471416_thumb.jpg

post-52889-0-61634700-1530471420_thumb.jpg

 

Pompa de frana dupa curatare

post-52889-0-87322400-1530471426_thumb.jpg

 


» Post actualizat in 09 Jul 2018 08:17

Update - iar a inceput sa scartaie frana spate :)

Nu se mai incalzeste discul si etrierul. Functioneaza normal doar ca scartaie enervant.

 

Ori sunt placutele astea ceramic carbon predispuse la scartait ori mai incercam ceva (rotunjit toate colturile la placuta, pilit un pic din glazing-ul de pe placuta, unse toate suprafetele de contact dintre etrier si placuta cu vaselina de frana si poate chiar montarea unor saibe de clingherit intre disc si butuc ca la discul fata... le iau pe rand si va anunt cand se rezolva)

 

Pana una alta sa va zic de un drum fain si relativ usor de facut cu GS-uri: Covasna - Comandau - Valea Jaristei (fara apendicele ala care urca pe Vf. Lacauti este usor, urcarea pe varf e grea, noua nu ne-a iesit samabta asta)

 

post-52889-0-47426700-1531124055_thumb.jpg

post-52889-0-13031300-1531124066_thumb.jpg

Si o filmare cu portiuni din drum pentru curiosi:

 


» Post actualizat in 18 Jul 2018 05:32

Update pt frana spate. Scartaitul a inceput sa dispara in timp, probabil de la asezarea placutei pe disc. Incalzitul discului si a etrierului este episodic. Adica sunt drumuri la care dupa 20 km etrierul e rece dar si zile in care daca pui apa pe etrier are peste 100 Celsius pt ca daca pui un strop de apa sfaraie.

 

  • Am dat jos iar etrierul si totul pare normal. Cand actionez pedala de frana pistonul culiseaza in afara din etrier cursiv si usor. Cand las pedala sa revina, pistonul se retrage in etrier 1-2 mm. Pistonul merge impins cu un deget inauntru si aluneca foarte bine. Deci sistemul de franare functioneaza excelent.
  • Nu am apucat sa pun un ceas comparator pe disc sa vad daca nu e mai stramb decat ar trebuii dar asta ureamza.
  • In momentul asta suspectez placutele. Este vorba de placute Brembo Carbon Ceramic 07BB02TT (link). As merge pe ideea ca sunt contrafacute, nu cred ca modelul e de vina, dar nu am de unde sa stiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Revin cu problema filtrului de benzina, am gasit unul cu regulator de 3.5 dar nu stiu daca se potrivesc mufele de pe filtru cu diametrul furtunelor.

A incercat cineva? Mersi!

 

Filtrele cu 3.5 bar sunt SCT ST800 sau MANN WK711/1 ; sunt pentru Mercedes a140.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, esti sigur ca modelu asta de filtru e cu regulator de presiune??

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • cred ca pe asta il cauta: WK720 sau pe asta WK69/2
  • nu m-as incurca pt 400 ron (gasesti in uk) sa ma joc cu furtunele din zona de presiune cu benzina
  • ia in calcul si faptul ca filtrul se poate folosii mult si bine (cel putin 50 000 km)

» Post actualizat in 28 Jul 2018 11:42

Cel mai des pe forumuri am vazut codul asta WK69/2: http://f650gs.pl/topic/11452-filtr-paliwa-w-poszukiwaniu-oszcz%C4%99dno%C5%9Bci/

E si cel mai ieftin cred din optiuni https://www.epiesa.ro/filtru-combustibil-mann-filter-wk-69-2-autoart-13225643.htm?gclid=Cj0KCQjwqPDaBRC6ARIsACAf4hBinlt01PAVyPXM1dCX9e9OYrGTrTQeYBbCDeKE-OI4PN8llUAZEO0aAu6IEALw_wcB

Dupa cum ziceam, nu m-as incurca pt urmatorii 5-10 ani cat tine un filtru sa nu iau oem.

Edited by iridiu192

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am filtru regulator MANN, nici o problema, si nici nu am auzit sa fie.

Fiecare face ce vrea, unii arunca cu bani pentru linistea sufleteasca, cand exista alternative la pret nesimtit de mic.

Fara suparare.

 

 

Dupa cum ziceam, nu m-as incurca pt urmatorii 5-10 ani cat tine un filtru sa nu iau oem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, esti sigur ca modelu asta de filtru e cu regulator de presiune??

 

Da, este de 3.5. M-am mai documentat si difera un pic diametrul la cel de Mercedes, este mai mare, trebuie refacuta brida de fixare.

 

Intre timp am renuntat la inlocuire, problema cu pornire si oprit dupa + ralanti galopant au fost din cauza bateriei uscate.

 

Doar ce am rezolvat si mi-a picat pompa de apa facuta acum ~10k km cu kitul original.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pun aici un anunt pt un amic pentru ca e in legatura cu sectiunea:

are de vanzare un motor de BMW F650 GS Twin-spark incomplet (fara capacele stg-dreapta, fara placi ambreiaj si fara demaror/alternator) . Motorul are un rulaj de aprox 15000 km.

Pt cei interesati sunati la telefon 07 sase doi 650585 - Daniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...