Sari la conținut

Cine are BMW 650 F gs/Dakar (2000+, INJECTIE)


Postări Recomandate

A inceput si a mea sa faca figuri... S&S cred ca e de vina.

Vin la stop cu ambreiajul tras si in frana si mi se intampla sa moara motorul (clasic...). Rar dar mi s-a intamplat. Mereu cu motorul rece - abia plecat de acasa dimineata sau de la munca. Nu am avut probleme de genul asta de cand am motorul. Singurul lucru de care pot sa leg problema asta e schimbarea bujiei. Aveam un NGK D8EA si am schimbat-o cu un DR8EA tot NGK.

Am pus bujia veche la loc sa vedem daca mai face. :laugh:

Celalalta problema legata de S&S pe care o am e cand accelerez mai puternic la plecarea de pe loc sau cand sunt in a 2-a si accelerez puternic - are un moment de ezitare ca si cum ar da sa moara motorul. Isi revine imediat, nu e f deranjant.

Am scos si mufa de la cpu si am lasat-o asa vreo 30 min si urmeaza sa fac si treaba cu pus contactul si rotit acceleratia de 3 ori pana la maxim... Poate ajuta reset-ul asta.

 

Am facut si o programare la AB ca trebuie sa schimb rulmentii de la ghidon si eventual sa fac un update la software... Legat de ultima operatie nu mai sunt asa sigur, am citit ca poate sa fie si mai rau dupa aia... Aveti idee daca se merita? Si-a facut cineva pana acum update la software din cauza problemelor de surging&stalling?

 

Mentionez ca am un GS din 2001 si mereu am respectat procedura corecta de pornire (exceptie facand numai cand mi se oprea in mers si o porneam tot din mers :rolleyes: )

 

Multumesc.

Editat de glucian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 11,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

A inceput si a mea sa faca figuri... S&S cred ca e de vina.

Vin la stop cu ambreiajul tras si in frana si mi se intampla sa moara motorul (clasic...). Rar dar mi s-a intamplat. Mereu cu motorul rece - abia plecat de acasa dimineata sau de la munca. Nu am avut probleme de genul asta de cand am motorul. Singurul lucru de care pot sa leg problema asta e schimbarea bujiei. Aveam un NGK D8EA si am schimbat-o cu un DR8EA tot NGK.

Am pus bujia veche la loc sa vedem daca mai face. :laugh:

Celalalta problema legata de S&S pe care o am e cand accelerez mai puternic la plecarea de pe loc sau cand sunt in a 2-a si accelerez puternic - are un moment de ezitare ca si cum ar da sa moara motorul. Isi revine imediat, nu e f deranjant.

Am scos si mufa de la cpu si am lasat-o asa vreo 30 min si urmeaza sa fac si treaba cu pus contactul si rotit acceleratia de 3 ori pana la maxim... Poate ajuta reset-ul asta.

 

Am facut si o programare la AB ca trebuie sa schimb rulmentii de la ghidon si eventual sa fac un upgrade la software... Legat de ultima operatie nu mai sunt asa sigur, am citit ca poate sa fie si mai rau dupa aia... Aveti idee daca se merita? Si-a facut cineva pana acum upgrade la software din cauza problemelor de surging&stalling?

 

Mentionez ca am un GS din 2001 si mereu am respectat procedura corecta de pornire (exceptie facand numai cand mi se oprea in mers si o porneam tot din mers :rolleyes: )

 

Multumesc.

 

Ai idee cat costa upgrade-ul de soft?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Update-ul (am editat :rolleyes: ) am intrebat si mi s-a spus ca in jur de 100 ron. Pentru rulmenti manopera costa in jur de 150 ron. Rulmentii i-am cumparat separat - 190 roni doua bucati. Am preferat AB pt schimbarea de rulmenti pt ca au scule de extragere/presare a rulmentilor si cheie dinamometrica de starangere a ghidonului. Costa mai mult ora dar merge mai repede si mai sigur zic eu...

Editat de glucian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revin cu un update la problema mea.

Tocmai ce am dat o tura scurta dupa ce am resetat cpu-ul - Socului, B-dul Muncii, Mihai Bravu, Iancului, Socului. Fratilor, deci ori am inebunit eu ori nu am mers pe mobra mea! Merge cu totul altfel dupa resetare, acceleratie, nu mai ezita cand o iei brusc din a 2-a, putere... Parca niciodata nu a mers asa bine. Sa vedem cat o s-o tina asa. Recomand tuturor celor care au probleme operatia. Acum nu stiu cat a contat si bujia cea veche pe care am pus-o inapoi...

 

Totusi... Nu intamplator am spus traseul de mai sus - desi tura nu a durat mai mult de 10 min si nu am stat deloc in trafic, am ajuns acasa si ventiloatorul a pornit. Mi s-a parut cam incinsa. Am parcat si am asteptat sa se opreasca inainte sa opresc motorul dar degeaba - nu mai se oprea asa ca am oprit eu motorul. E normal sa se incinga asa repede? Sau termostatul meu o fi prapadit??

 

Scuze pentru dublu post.

Editat de glucian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are careva asa ceva : http://www.advrider.co.za/product_info.php...products_id=224 ?

 

Kappa BMW 650 screen 2000-2003

KD234S Specific wind-screen, smoked 411 x 340 mm (h. x w.) 150mm higher than the original windscreen

 

am gasit la 62Euro si voiam sa stiu daca are vreun efect

 

daca ai pana in 1.80m eu zic ca e ok

in cazul meu (1.96m), la un parbriz asemanator imi arunca tot aerul in gat, chiar sub casca - foarte neplacut.

 

intrebare:

bmw-ul meu gs din 2000 face urmatoarele figuri:

 

daca il accelerez brusc (cand sunt in sarcina) si trec peste 4000-4500 rot/min incepe sa dea in nas si dupa aia se opreste (in mers).

in acelasi timp, turometrul urca la 8000 rot/min si se lipeste la maximum (cu toate ca in timpul asta motorul este oprit si mandelu se chinuie sa il porneasca in mers pe la 80 km/h, 60 km/h, etc...pana reusesc)

ce palaria mea are ca de abia i-am schimbat frei-ul si rulmentul aferent?!

o fi injectia?

o fi ceva electric?

ati mai patit asa ceva?

:rolleyes:

 

am vazut ca ai rezolvat, tot reset vroiam sa iti recomand si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intrebare:

bmw-ul meu gs din 2000 face urmatoarele figuri:

 

daca il accelerez brusc (cand sunt in sarcina) si trec peste 4000-4500 rot/min incepe sa dea in nas si dupa aia se opreste (in mers).

in acelasi timp, turometrul urca la 8000 rot/min si se lipeste la maximum (cu toate ca in timpul asta motorul este oprit si mandelu se chinuie sa il porneasca in mers pe la 80 km/h, 60 km/h, etc...pana reusesc)

 

Ia baga un ochi la baterie si vezi daca sunt cablurile prinse cum trebuie. Dar trage de ele ca lumea, nu doar... la ochi. Stiu ca-i greu de crezut, dar poate fi o cauza. Mie imi facea cam la fel si asta era buba...

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut ca ai rezolvat, tot reset vroiam sa iti recomand si eu.

 

 

mda...eu nu am rezolvat nimic ptr ca nu eu am resetat calculatorul. a fost altcineva

 

daca tot s-a adus vorba de reset, puteti sa imi explicati ca la prost cum se face?

nu am nici cea mai mica idee si as vrea sa incerc si asta

multumesc frumos

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda...eu nu am rezolvat nimic ptr ca nu eu am resetat calculatorul. a fost altcineva

 

daca tot s-a adus vorba de reset, puteti sa imi explicati ca la prost cum se face?

nu am nici cea mai mica idee si as vrea sa incerc si asta

multumesc frumos

 

Dai shaua jos ca sa ai acces la cutiuta aia de aluminiu care gestioneaza injectia...cum rahat se numeste.

Cutiuta aia are infipta in ea o mufa dreptunghiulara, aia trebuie scoasa. Mufa aia este asigurata printr-o siguranta gen "pana" pe care trebuie sa o scoti. Se trage de ea pe orizontala parca. Nu iese de tot!!!

Dupa ce ai scos mufa astepti vreo juma de ora apoi o pui la loc. Pui contactul, apesi butonul rosu si astepti sa se stinga becul de la apa. Dupa ce s-a stins becul incepi si rotesti usor de accelerati pana la maxim apoi revii usor la pozitia initiala. Faci rotirea asta usoara de doua, trei ori. Dupa operatiunea asta pornesti motorul. Unii spun ca trebuie lasat sa mearga asa la relanty pana intra electroventilatorul in functiune. Eu asa am facut.

Ca si experienta personala, cand am vrut sa pun mufa la loc am reusit destul de greu sa potrivesc siguranta aia la loc.

Cam asta e....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dai shaua jos ca sa ai acces la cutiuta aia de aluminiu care gestioneaza injectia...cum rahat se numeste.

Cutiuta aia are infipta in ea o mufa dreptunghiulara, aia trebuie scoasa. Mufa aia este asigurata printr-o siguranta gen "pana" pe care trebuie sa o scoti. Se trage de ea pe orizontala parca. Nu iese de tot!!!

Dupa ce ai scos mufa astepti vreo juma de ora apoi o pui la loc. Pui contactul, apesi butonul rosu si astepti sa se stinga becul de la apa. Dupa ce s-a stins becul incepi si rotesti usor de accelerati pana la maxim apoi revii usor la pozitia initiala. Faci rotirea asta usoara de doua, trei ori. Dupa operatiunea asta pornesti motorul. Unii spun ca trebuie lasat sa mearga asa la relanty pana intra electroventilatorul in functiune. Eu asa am facut.

Ca si experienta personala, cand am vrut sa pun mufa la loc am reusit destul de greu sa potrivesc siguranta aia la loc.

Cam asta e....

 

 

multumesc mult! :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda...eu nu am rezolvat nimic ptr ca nu eu am resetat calculatorul. a fost altcineva

 

imi cer scuze pentru confuzie, daca ai nevoie de ajutor cu resetul da un semn :rolleyes:

 

 

Ca si experienta personala, cand am vrut sa pun mufa la loc am reusit destul de greu sa potrivesc siguranta aia la loc.

 

da, e un pic "tricky", mie personal mi-a fost mai greu sa o scot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mai e un trick cu resetarea aia cu mufa scoasa...

 

trebe făcută operațiunea cu motorul rece, pentru că resetul face în aÂşa fel încât motorul resetează Âşi valorile de lucru ale senzorilor, care influențează injecția, iar unii senzori cum ar fi cel de temperatura aerului din admisie Âşi cel lambda, funcționează diferit la cald.

 

deci, odată cu resetarea, practic motorul învață să facă amestecul optim, de la rece până în momentul în care porneÂşte ventilatorul.

 

numa bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai intreb si eu inca o data - e normal sa sa incalzeasca motorul pe vremea asta si sa porneasca ventiloatorul dupa vreo 10 min de mers? Mie mi se pare f incinsa a mea mai ales pe vremea asta... Daca acum sta ventilatorul pornit aproape tot timpul la vara ce naiba fac? La semafor nu mai zic ca emana o caldura la picioare...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai intreb si eu inca o data - e normal sa sa incalzeasca motorul pe vremea asta si sa porneasca ventiloatorul dupa vreo 10 min de mers? Mie mi se pare f incinsa a mea mai ales pe vremea asta... Daca acum sta ventilatorul pornit aproape tot timpul la vara ce naiba fac? La semafor nu mai zic ca emana o caldura la picioare...

 

Vezi sa nu ai aer in instalatia de racire

Se poate face o aerisire a instalatiei printr-un surub de aerisire aflat pe blocul motor in zona bujiei vezi mai jos poza.

post-11932-1239200104_thumb.jpg

post-11932-1239199695_thumb.jpg

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma tot gandesc la termostat, cred ca acolo e problema. Cand am schimbat lichidul de racire stiu ca nu am reusit nicicum sa bag 1.2 l asa cum scrie la carte. Stiu ca nu intra tot din prima pt ca e termostatul inchis si ca trebuie pornit motorul si lasat sa se incinga pana descide dar imi amintesc ca eu nici dupa asta nu am reusit sa bag 1.2 l. De aia inclin sa cred ca am termostatul inchis si astfel se incinge motorul ca naiba....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma tot gandesc la termostat, cred ca acolo e problema. Cand am schimbat lichidul de racire stiu ca nu am reusit nicicum sa bag 1.2 l asa cum scrie la carte. Stiu ca nu intra tot din prima pt ca e termostatul inchis si ca trebuie pornit motorul si lasat sa se incinga pana descide dar imi amintesc ca eu nici dupa asta nu am reusit sa bag 1.2 l. De aia inclin sa cred ca am termostatul inchis si astfel se incinge motorul ca naiba....

Nu stiu ce sa zic...cu termostatul n-am avut treaba pana acum.

Ma gandesc totusi dpdvd tehnic general: daca termostatul ramanea blocat pe inchis iti fierbea motorul (termostatul da drumul la apa in radiator in momentul in care a ajuns la o anumita temperatura)

Daca spun balarii corectati-ma...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am schimbat lichidul de racire stiu ca nu am reusit nicicum sa bag 1.2 l asa cum scrie la carte.

 

Ai desfacut si furtunul de sub radiator cand ai schimbat antigelul? Daca nu l-ai desfacut, inseamna ca mai ramas apa in radiator si in consecinta a intrat mai putin lichid.

 

LE ce chestie, nu mai incap reclamele din cauza pozei de la semnatura hi hi :rolleyes:

Editat de invictus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut radiatorul dat jos - era revizia generala dupa cumpararea motocicletei. Cand ma duc luni la AB pt schimbarea rulmentilor o sa-i rog sa verifice si termostatul si sa-mi faca aerisirea la instalatie. Sper sa nu am probleme pana atunci desi nu am vazut becul ala rosu de la apa aprins decat cand pun contactul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc mult! :huh:

 

 

deci:

am facut restart-ul

motocicleta merge la fel (adica se ineaca cand ii dai blana, se opreste dupa 4-5000 rot/min, si acul turometrului "cade" in partea dreapta la maximum)

ma duc la AB sa cotizez :laugh:

oricum multumesc de sfaturi! :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa cateva ture mai serioase in ultima vreme prin bucurestiul aglomerat si din ce in ce mai incins am observat ca mi se incalzeste motorul f tare iar electroventilatorul nu vrea chip sa porneasca.

initial am crezut ca motorul nu este suficient de incalzit incat sa porneasca electroventilatorul, insa am constat ca nu este asa.

motorul se incalzeste bine de tot, emana caldura puternic, ir carena stanga(sub care se afla rezervorul de ulei este incinsa destul de bine).cu toate astea electroventilatorul meu se odihneste.

 

stie cineva unde ar putea fi problema?

 

mentionez ca de curand i-am schimbat termocupla.trebuia sa mai operez vreo procedura in afara de schimbarea propriu-zisa a piesei?

 

multzam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci:

am facut restart-ul

motocicleta merge la fel (adica se ineaca cand ii dai blana, se opreste dupa 4-5000 rot/min, si acul turometrului "cade" in partea dreapta la maximum)

ma duc la AB sa cotizez :P

oricum multumesc de sfaturi! :huh:

 

verifica daca ai bornele de la baterie stranse.

 

dupa cateva ture mai serioase in ultima vreme prin bucurestiul aglomerat si din ce in ce mai incins am observat ca mi se incalzeste motorul f tare iar electroventilatorul nu vrea chip sa porneasca.

initial am crezut ca motorul nu este suficient de incalzit incat sa porneasca electroventilatorul, insa am constat ca nu este asa.

motorul se incalzeste bine de tot, emana caldura puternic, ir carena stanga(sub care se afla rezervorul de ulei este incinsa destul de bine).cu toate astea electroventilatorul meu se odihneste.

 

stie cineva unde ar putea fi problema?

 

mentionez ca de curand i-am schimbat termocupla.trebuia sa mai operez vreo procedura in afara de schimbarea propriu-zisa a piesei?

 

multzam!

 

verifica daca functioneaza electroventilatorul prin alimentare directa cu curent. verifica sigurantele.

Editat de invictus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...