Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

Mitas vs Metzeler sau Pirelli sau Dunlop , e ca si cum ai spune Renault pe langa Mercedes Audi sau Bmw. Sunt accesibile la bani si atat. Probabil bune in Offroad, dar ca si compozitie , pe asfalt sunt cu mult in urma fata de alte marci.

» Post actualizat in 27 Apr 2017 07:08

Mitas nu-s rezistente pe motoare mari de Adv, probabil sunt pretabile pentru enduro usoare sau cross. Acolo da. Sunt cele mai ieftine, asadar accesibile oricui. Normal, cu 500 lei incalti o motocicleta sa aibe cauciucuri, insa daca vrei performanta si pe asfalt, deja iti doresti altceva.

 

 

Am o parere destul de diametral opusa.

 

Am mers cu Heideneau K60, cu Metzeler Karoo si Mitas E09 [Dakar si simplu], de la distanta castiga E09 Dakar si pe drum si mai ales in afara.

K60 tin mai mult ca nr de km insa in anumite situatii [asfalt ud, noroi, iarba uda] sunt mai slabe spre lamentabile.

Karoo se duce vazand cu ochii, altfel ca performata cam pe acolo cu E09.

 

Mitas sunt rezistente pe motoare medii de adv [F800GS] ba chiar cauciucurile pt enduro si cross [fara dot] rezista uimitor de bine pe motoare de ADV. Am pe fata un C19 care are peste 6000 km si inca se prezinta bine. Am prins pontul de la niste rusi [offroad people ] care folosesc gumele astea pe F800 si 990 de multa vreme si tin undeva la 12k km pe drumuri mixte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

nu am observat sa fie cu nimic mai bun decat e09, poate ca si greutate, t63 este mai usor

 

e09 nu (mai) e decat tl... mai tare, mai greu, mai greu de levierat :)... dar probabil d-aia l-au scos din fabricatie ca o fi ajuns (prea) similar... michelin vs mitas pe profil similar as fi zis ca t63 ar fi fost mai bun decat e09... in fine o sa vad e09 cum e... t63 n-am avut ocazii sa-l testez pe noroaie (ca s-a si mancat repede)... doar asfalt, pietris, pamant tare - unde mergea cam orice...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

e09 nu (mai) e decat tl... mai tare, mai greu, mai greu de levierat :)... dar probabil d-aia l-au scos din fabricatie ca o fi ajuns (prea) similar... michelin vs mitas pe profil similar as fi zis ca t63 ar fi fost mai bun decat e09... in fine o sa vad e09 cum e... t63 n-am avut ocazii sa-l testez pe noroaie (ca s-a si mancat repede)... doar asfalt, pietris, pamant tare - unde mergea cam orice...

la vulcanizare mi-au scos un cep de lemn din t63, bineinteles ca si camera era intepata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost intr-o tura cu un Gs 1200 cu anakee wild si eu cu e09. Cel cu Anakee e endurist serios si stie ce sa faca si cu o vaca de 200 kg+ in teren, dar a zis ca sunt un model de gume nereusit. Nu fac nimic, niciunde. Citeste review-uri si gandeste-te ce faci exact cu mobra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e09 nu (mai) e decat tl... mai tare, mai greu, mai greu de levierat :)... dar probabil d-aia l-au scos din fabricatie ca o fi ajuns (prea) similar... michelin vs mitas pe profil similar as fi zis ca t63 ar fi fost mai bun decat e09... in fine o sa vad e09 cum e... t63 n-am avut ocazii sa-l testez pe noroaie (ca s-a si mancat repede)... doar asfalt, pietris, pamant tare - unde mergea cam orice...

 

T63 e f bun in offroad pt vaci. Ceva in genul Karoo simplu, ala de nu se mai face de ani de zile. Amandoua mi s-au parut mai bune in noroi ca E09. E09 fiind mult mai bun in noroi ca TKC80 sau KarooT, bineinteles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am cautat T63 de 21/18 si nu am gasit nimic in tara, dar in Germania/UK inca mai exista. Doar ca ajunge la pret destul de mare pana aici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A probat cineva pana acum Anakee Wild ?

 

Am probat eu pe 800GS si 1200GS. Mie mi se par foarte OK pe asfalt si drumuri pietruite, in noroaie mai fuge fata/spatele si mi se pare ca se descarca destul de repede de noroi. Partea proasta e ca nu am nici un termen de comparatie cu alte modele de cauciucuri cramponate, deci parerea mea nu are prea mare relevanta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Dupa cateva seturi de Tourance si Anakee 2, am trecut la Karoo 3.

 

La viraje pe asfalt nu prea se simt diferente, daca nu ai pretentii de polizat scarite.

La viraje pe macadam / pamant, au un avantaj destul de sesizabil, mai ales derapajele sunt mai usor de controlat.

La frane pe asfalt au un dezavantaj destul de sesizabil, dar e de asteptat.

La frane pe macadam / pamant, sunt din alt film, mai ales frana fata ofera feedback bun si poti frana cu incredere.

La noroaie din nou, sunt din alt film. Aluneca lateral, dar te scot din noroi si nu iti dau emotii pe urcari.

 

La capitolul durabilitate nu pot sa ma pronunt inca, dar tot timpul alde Tourance si Anakee m-au tinut pana s-au invechit sau pana m-am plictisit de ele, deci nu ma astept sa fie pe masura.

Problema mea principala cu cauciucurile cramponate (get MT21, TKC) e ca se tocesc pe mijloc de la mersul pe asfalt, si apoi nu prea mai sunt bune de nimic. Forma crampoanelor Karoo 3 mi se pare ideala pentru enduro-touring si ma astept sa se uzeze egal pe toate partile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Mitas E08... Never ever.

 

Noroc ca sunt pe un motor închiriat. Dacă nu am derapat spatele de 10 ori ieri, atunci nu mai știu sa număr.

Prin comportamentul lor foarte sensibil/instabil/imprevizibil pe derapaj m-au fortat sa fac ce nu am mai făcut de ani de zile - sa redevin tehnic corect și sa schimb mereu treapta înainte de curba.

Such a f***ing boredom.

Derapează instant, la cea mai mica bruscare. Și când o fac au și o aderenta de 2 lei încât lungesc manevra mai mult decât ar trebui.

Rezultatul - control spre zero pe derapaj în curba.

Scurt pe 2 - niște pârnai ieftine, pentru civili sau mobre de dat la închiriat.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E09 (non-Dakar) spate 130/80 17... n-am inca 3000 cu el si e cam la juma de crampon... nu-s cum altii scot multi km din el. pe asfalt e ciudatel... lateral tine bine pe curbe dar pe frana drept te duci sanie instant... pe asfalt ud curat n-am avut surprize. n-am de reprosat nimic pe macadam / pamant / noroi o data lasat la 1.7.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Eu din E09 am scos, forțat de împrejurări, 8000 de km. Pe la 7000 și ceva era gata spatele. Cum motorul tău este și mai greu și mai vânos, cam pe acolo sunt. Sunt f nasoale la urcări dar mai ales la coborâri pe iarba uda (gen gol alpin) - fuge spatele in laterala. În rest, nămol, pietre, nimic de comentat. Eu mergeam cu ele cu 0.8 în off și cam 1.8 pe asfalt. Pe sosea uda trebuie avut grija cu ele. Testate în oraș, dimineața (asfalt udat de primarie) și nu vreau sa mai trec prin asta. În gama 50/50 eu am fost f mulțumit de Pirelli MT 21.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit mult timp Mitas E09 non Dakar, montate pe XT 600E. Concluziile sunt urmatoarele:

- in off (drumuri de macadam, iarba, etc, grip fenomenal (cand am montat Heidenau K60 Scout, am simtit imediat diferenta), pe urcari foarte bune, cu XT-ul nu am avut probleme cu overspining-ul (pneuri noi).

-in noroi, se descarca foarte repede si este foarte stabil, nu mi-a dat niciodata emotii

-asfalt uscat si (nota bene) cald, comportament foarte ok.

-asfalt ud, asfalt rece/vreme rece, mare grija!! Cum pierde temperatura, pierde sensibil aderenta... mie mi-a dat ceva intepaturi in inima.. Nu mai trebuie sa mai spun ca marcajele de pe carosabil si capacele de canalizare, trebuie evitate.

-nu tin prea mult si pe masura ce uzura avanseaza devin instabile, motiv pentru care le schimbam mai repede, chiar daca as mai fi putut merge inca cca 2000km cu ele.

Presiuni utilizate:

- fata 1,5-1,6

-spatele: 1,6-1,7 fara bagaje, 2,0-2,2 cu bagaje.

-off road: 1,1-1,2

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce cauciuc mixt ati alege pentru un F800 GS? Ca idee, ies pe off ori de cate ori este posibil, de principiu doar trasee de genul asta ma intereseaza, dar in acelasi timp merg si pe asfalt (plimbari sau ture cu sotia ca pasager). Deci pot spune 50/50, cu mentiunea ca as vrea sa ma tina mai mult de 3000 km. :))

 

Stau intre Karoo 3 si K60 Scout. Scout am avut pe Tenere, pe asfalt mi s-au parut slabe, ma cam duceam ca saniuta. Rezistenta in schimb este incontestabila. Acum nu stiu cum s-ar comporta pe F800, mai ales ca spatele e mult mai lat. Karoo nu am avut niciodata, niciun model, la cum arata profilul mi se pare ca nu s-ar incarca foarte tare cu noroi sau cel putin ar descarca mai repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce cauciuc mixt ati alege pentru un F800 GS?

 

Stau intre Karoo 3 si K60 Scout. Scout am avut pe Tenere, pe asfalt mi s-au parut slabe, ma cam duceam ca saniuta.

De curiozitate, cu ce presiune ai mers cu Scout? Cred ca esti primul pe care l-am auzit sa spuna, ca se duce cu ele ca saniuta. In acest moment am pe motocicleta K60Scout si pot sa spun ca se comporta excelent, inclusiv pe ud. In Off road, sunt pneuri de compromis, foarte ok, atat vreme cat este uscat. Pe noroaie se incarca si devin slickuri. Parerea mea este sa alegi ceva cramponat, avand in vedere ca deplasarile pe sosea sunt doar pana la locul de joaca sau doar plimbari. Vei merge mai atent pe asfalt, dar te vei simti mult mai confortabil acolo unde iti place mai mult: in off. Despre Karoo 3 nu stiu nimic, insa are un profil interesant. Cred ca este mai adecvat pentru off road decat K60Scout.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mers pe presiuni recomandate de Yamaha, adica 2 in off iar pe strada combinatii intre 2.1 si 2.4 (habar nu am daca si producatorul de cauciucuri recomanda o anumita presiune si sincer nici nu ma intereseaza). Motocicleta a venit cu Tourance, am aplicat aceeasi presiune si pe K60.

In plus nu toti mergem (pilotam) la fel, fiecare are propriul stil. ;)

 

Pe F800 am Battle Wing, dar nu e cazul sa intre in discutie. Presiunea din ele cu atat mai putin. :)

Editat de razvano
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Mie, 2 atmosfere, chiar și la K60/Xtz (presupun, fiindcă asta vad la profil), mi se pare f mare. Presiunea mai mica asigura aderenta (mult) mai buna în off. As încerca 1.5 odată ieșit de pe sosea, dar asta este doar părerea mea și sper sa nu par inoportun. Un compresor în trusa ușurează mult jocul cu presiunea. Cu pompa de bicicleta nu am încercat și nu știu dacă este o soluție practica sau nu.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si mai jos de 2, in jur de 1.7-1.8, dar nu este justificat pentru moticicleta asta (Tenere). Poate daca mergi prin nisip, dar nu e genul de "off" care ma intereseaza. Oricum discutia plecase de la afirmatia mea legata de comportamentul pe asfalt. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...