Sari la conținut

Anvelopele on si off


Postări Recomandate

Astea-s aiureli. Daca nu erau interesati sa puna tubeles pe roti cu spite nu se gandeau la solutii alternative. BMW cu spitele prinse pe marginea jantei, Yamaha cu spitele prinse de inelele alea din interiorul jantei. Nu se complica sa puna kituri tubles pe roti "normale" cu spite ca nu e fezabil dpdv economic, nu ca nu se poate.

Exemplele date de tine sunt cazuri extreme, unde nici daca ai camera nu esti scutit de probleme. Poti avea la fel de bine o camera de rezerva in cobur. O bagi in roata indoita si pleci mai departe usurel, chiar daca ai cauciuc tubeless sau nu.

 

Pentru jante, se poate lua exemplu de la biciclete. Eu am roti Shimano pentru cauciucuri tubeless. Nu dejanteaza nici la 0.8 bari si cu bicla la vale merg mult mai tare decat as merge cu motoreta.

1281344693755-1dbsfi940wsay-800-75.jpg

1281344693761-1h2xlr3z62wb8-800-75.jpg

 

Acum nu trebuie sa ne uitam la producatori ca la niste zei. Pentru a implementa asa ceva la scara mare, trebuie timp si studiu. Toti fabricantii mari copiaza si inoveaza, uneori chiar de la utilizatorii de rand care s-au gandit ca le-ar fi mai comod daca ar imbunatatii ce au sub fund. Smecheria la tubless in off-road este intr-adevar fixarea cat mai buna a cauciucului pe janta. Janta sa aibe pe interior buza aia opritoare cat mai inalta. E intr-adevar mai greu de montat/demontat cauciucul, dar sunt sigur ca pentru ce face un motociclist amator c-o vaca in off-road, e arhisuficient.

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Astea-s aiureli. Daca nu erau interesati sa puna tubeles pe roti cu spite nu se gandeau la solutii alternative. BMW cu spitele prinse pe marginea jantei, Yamaha cu spitele prinse de inelele alea din interiorul jantei. Nu se complica sa puna kituri tubles pe roti "normale" cu spite ca nu e fezabil dpdv economic, nu ca nu se poate.

Exemplele date de tine sunt cazuri extreme, unde nici daca ai camera nu esti scutit de probleme. Poti avea la fel de bine o camera de rezerva in cobur. O bagi in roata indoita si pleci mai departe usurel, chiar daca ai cauciuc tubeless sau nu.

 

Pentru jante, se poate lua exemplu de la biciclete. Eu am roti Shimano pentru cauciucuri tubeless. Nu dejanteaza nici la 0.8 bari si cu bicla la vale merg mult mai tare decat as merge cu motoreta.

1281344693755-1dbsfi940wsay-800-75.jpg

1281344693761-1h2xlr3z62wb8-800-75.jpg

 

Acum nu trebuie sa ne uitam la producatori ca la niste zei. Pentru a implementa asa ceva la scara mare, trebuie timp si studiu. Toti fabricantii mari copiaza si inoveaza, uneori chiar de la utilizatorii de rand care s-au gandit ca le-ar fi mai comod daca ar imbunatatii ce au sub fund. Smecheria la tubless in off-road este intr-adevar fixarea cat mai buna a cauciucului pe janta. Janta sa aibe pe interior buza aia opritoare cat mai inalta. E intr-adevar mai greu de montat/demontat cauciucul, dar sunt sigur ca pentru ce face un motociclist amator c-o vaca in off-road, e arhisuficient.

 

 

Zidule gresala ta este ca incerci sa explici unor amatori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu ma consider amator, si inca incepator dar imi doresc ca intr-o zi sa pot/fac mai mult si tind spre asta fara sa imi pun singur piedici de genul "motociclist amator cu vaca in off"

 

Despre Zidu' am auzit din "surse sigure" ca a depasit de mult nivelul de "motociclist amator" . :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De aia este democratie inclusiv pe forum. Se discuta si fiecare alege ce este mai potrivit pt el. Evident ca nimeni nu are solutia perfecta pt toate cazurile, dar inbucurator este ca exista posibilitati de eliminare in siguranta a camerelor. Personal am incercat de curiozitate dupa ce alti prieteni verificasera ideea. Am mai multe perechi de roti facute pt prieteni sau cunoscuti de cel putin un an, pe vitezana (Ducati), choper (VTX 1300, Vulcan), enduroturere obisnuite(F vechi si nou, Freewind, Africana, etc) si deocamdata nimeni nu s-a intors cu vre-o problema. Zimtii de pe geanta se slefuiesc usor, roata trebuie sa fie dreapta si centrata si cel mai important noile cauciucuri, tubeles. Eu nu am intalnit, dar am auzit de roti lovite la care au trebuit inlocuite cateva spite si sa desigilat si sigilat la loc cu succes doar spitele la care s-au intervenit cu inlocuire sau strangere. Adezivul folosit de noi poate fi inlaturat chiar in totalitate daca este cazul. Nu este o fericire, dar cu peria de sarma potrivita, prinsa in bormasina sau flex, merge acceptabil, poate 1 ora. Nu este o afacere pt mine, o fac din placere pt cunoscuti evident punandu-i si pe ei la treaba cu centratul, curatatul, degresatul rotilor. In rest e floare la ureche. Daca prin Buc este cineva interesat de subiect si vrea sa vada ce si cum il invit zilele viitoare la o pereche de Freewind.



Amatorism vs profesionalism, amintit mai sus, imi aduce aminte de perioada in care ma apucasem de confectionat parbrize. Calificari, invective, reprosuri, bascatie, venite de la stiutorii vremii. Au trecut cativa ani, am la activ pe putin 50 parbrize pe tot felul de motoare si pot spune ca s-au inselat. Merg perfect fara probleme si chiar daca nu sunt din policarbonat cum se insinua a fi imperativ atunci, ci din plexglas, ca la mai toate motoarele trecute, prezente si viitoere, merg fara probleme. Au mai cazut oameni, s-au mai spart, dar fara sa fie cu ceva mai prejos decat cele din dotare.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La capitolul siguranta fiecare isi face alegerile lui.

Anumite solutii nu au penetrat pe piata din anumite motive.

In momentul in care prezentati o solutie artizanala e bine sa mentionati foarte clar si riscurile aferente. (valabil pentru orice improvizatie)

Dezavantaje pe care le vad eu la capitolul conversie roti:

- Jantele pentru tubeless au margine diferita fata de cele normale - riscuri mari de a avea necaz, cauciucul poate sari de pe janta in anumite conditii

- Penele in peretele lateral al cauciucului nu se pot repara cu sunur si nici spuma nu ajuta prea mult acolo = platforma 100%

- in caz e accident - modificarile de soiu asta va pot baga in belele - ca de altfel si folosirea unor anvelope neadecvate (stiti voi - partea cu expertiza)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele genti desi cu spite si fara tubeles din dotare aveau canale de retinere ca si cand ar fi fost tubeles { Ducati}. Daca se gaureste lateral pui camera de sub sa, asta daca o ai. Treaba cu expertiza este adevarata, dar totusi am vazut un chit fabricat de fabrica cu o banda gelatinoasa puternic adeziva destinata modificarii tubeles. Nu este chiar o idee ciudata au mai avut-o si altii, dar nu stim noi de ea si ni se pare ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Astea-s aiureli. Daca nu erau interesati sa puna tubeles pe roti cu spite nu se gandeau la solutii alternative. BMW cu spitele prinse pe marginea jantei, Yamaha cu spitele prinse de inelele alea din interiorul jantei. Nu se complica sa puna kituri tubles pe roti "normale" cu spite ca nu e fezabil dpdv economic, nu ca nu se poate.

Exemplele date de tine sunt cazuri extreme, unde nici daca ai camera nu esti scutit de probleme. Poti avea la fel de bine o camera de rezerva in cobur. O bagi in roata indoita si pleci mai departe usurel, chiar daca ai cauciuc tubeless sau nu.

 

Pentru jante, se poate lua exemplu de la biciclete. Eu am roti Shimano pentru cauciucuri tubeless. Nu dejanteaza nici la 0.8 bari si cu bicla la vale merg mult mai tare decat as merge cu motoreta.

1281344693755-1dbsfi940wsay-800-75.jpg

1281344693761-1h2xlr3z62wb8-800-75.jpg

 

Acum nu trebuie sa ne uitam la producatori ca la niste zei. Pentru a implementa asa ceva la scara mare, trebuie timp si studiu. Toti fabricantii mari copiaza si inoveaza, uneori chiar de la utilizatorii de rand care s-au gandit ca le-ar fi mai comod daca ar imbunatatii ce au sub fund. Smecheria la tubless in off-road este intr-adevar fixarea cat mai buna a cauciucului pe janta. Janta sa aibe pe interior buza aia opritoare cat mai inalta. E intr-adevar mai greu de montat/demontat cauciucul, dar sunt sigur ca pentru ce face un motociclist amator c-o vaca in off-road, e arhisuficient.

practic etansarea nu trebuie facuta de nu's ce adeziv, o banda continua de cauciuc ar trebui sa etanseze la fel de bine ca "buzele" anvelopei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Janta de Freewind pare identică cu cele de TA/AT, cel puţin din aceste poze. Ce soluţie ai folosit pentru etan(şare/şeizare) ?

 

Edit : brake, acea bandă a fost pusă doar pe laterale, pentru a nu murdări toată janta cu soluţia ce a fost aplicată şi este cel mai probabil bandă izolatoare albă. Cu bandă nu am reuşit să etanşez janta de motocicletă, dar la biciclete funcţionează.

Editat de Andry
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prima poza jeanta fata la gata. A doua poza janta spate curatata si in curs de protejare cu umilul izoliband orice culoare. A treia poza roata spate etansata inainte de inlaturatea protectiei. Am spus si mai sus adezivul popular se numeste Tiocol asa cum pantofii sport se numesc Adidasi. DenBraven, Bizon si altii produc etansantul respectiv. Sunt oarecum la fel calitate pret.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cauta tiocol ca nu gasesti. Original probabil a fost inventat de firma Thiocol, cea cu oringurile belite de la Naveta spatiala. Intrebi de sigilant pt geamuri termopan. Este negru la salam de 600 ml. Degresezi cu nitro sintetic, sau orice diluant care nu lasa urme grasoase dupa, inclusiv spray pt discuri frana.

Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ce e de remarcat - cand am strambat janta a ramas unflata roata; cand am luat noaptea o cale ferata de s-a dus furca pana in capat - iarasi a ramas ok si - foarte important - a fost extrem de comod cand am schimbat cele 4 spite rupte in 2 luni (apare oboseala materialului, combinata cu socuri se rup spitele pe anumite portiuni)

 

 

 

 

probabil ai lovit o bordura mai mare decat 90% din 90 mm cat are anvelopa, furca e mai greu sa ajunga la maxim

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu sunt china spitele - mobra inca se facea la berlin acu 12 ani. Problema lor e ca au 90 mii km pe roate de 21 si ceva evenimente la activ.

 

Referitor la evenimentu respectiv -nu a fost bordura - a fost cale ferata cu groapa mare inainte de ea luata noaptea langa Varna. Temperatura de august, combinata cu uleiul ajuns la limita de uzura din furca si cu cei aproape 300 km pana acolo facuti vioi + mobra grea si porcu mare deasupra - klank metalic si smucitura caracteristica atunci cand suspensia nu mai poate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la evenimentu respectiv -nu a fost bordura - a fost cale ferata cu groapa mare inainte de ea luata noaptea langa Varna. Temperatura de august, combinata cu uleiul ajuns la limita de uzura din furca si cu cei aproape 300 km pana acolo facuti vioi + mobra grea si porcu mare deasupra - klank metalic si smucitura caracteristica atunci cand suspensia nu mai poate

am dat si eu intr-o "buza" de asta cu 80 la ora convins ca nu are nimic, nu s-a stricat nimic dar m-a speriat bubuitura . Alta data am taiat camera la 110kmh pt ca nu era plombata soseaua (in amonte de Herculane) si nu mi s-a parut ca trozneste suspensia... poate ca era presiunea mai mica in anvelopa. Probabil ca si din cauza presiunii se rup spitele, ori anterioare interventii "neautorizate" la tensionarea spitelor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am avut Kenda pe spate când am luat mobra. Nu cramponat. Aluneca chiar și asfalt curat dacă era rece. Pe ud am plecat ușor cu a-ntaia, am schimbat a doua, am lăsat ambreiajul și apoi am dat gaz. Am trecut intersecția numai în derapaj. Nu mai spun că am trântit mobra de vreo două ori din cauza gumei. Am ieșit tare dintr-o curbă cu accelerație progresivă, am prins un pic de nisip și a fost imposibil de redresat. Fuge sanie. Cu Heidenau nu am avut nici o emoție de genul ăsta. Spatele face ce-i dictezi tu. Fața însă nu e așa bună în teren. Pe asfalt faci ce vrei cu ele.

Sfatul meu. Nu te baga la chestii exotice, la cauciucuri abia ieșite pe piața. Pot fi pline de boli ale copilăriei. Lasă-i pe alții să experimenteze dacă au bani de aruncat. Mergi pe gume verificate de altii. Vezi care din ele au întrunit cele mai multe aprecieri pozitive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnule coleg forumist Petrica , imi place ca esti constant in alegerea cauciucurilor de la ,, In momentul asta 99%, cred ca o sa iau Metzeler Karoo Traveler ! ,,la Haidenau k60 , acum eu ca si incepator in motor biciclism ce sa aleg

 

parerea dinainte sau cea de dupa?

 

 

Oricum sa ai multi km-metri cu ele fara incidente.

 

poti sa ne spui si noua cat te-au costat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am dat si eu intr-o "buza" de asta cu 80 la ora convins ca nu are nimic, nu s-a stricat nimic dar m-a speriat bubuitura . Alta data am taiat camera la 110kmh pt ca nu era plombata soseaua (in amonte de Herculane) si nu mi s-a parut ca trozneste suspensia... poate ca era presiunea mai mica in anvelopa. Probabil ca si din cauza presiunii se rup spitele, ori anterioare interventii "neautorizate" la tensionarea spitelor

Nimic din astea. Sunt familiar cu buze de asfalt - de obicei in lucrari accelerez tocmai ca sa previn taieri de camera si altele. Sus in picioare si da-i cu 140. E cea mai buna metoda de a evita evenimente. Presiunea o verific cel putin o data pe saptamana cu manometru electronic. Obligatoriu se intampla in dimineata in care plec la plimbari departe de casa.

 

La roata nu se umblase de vre-o 3 ani. Nu a existat nici un eveniment clar in momentul ruperii. (doar chestii gen dat jos de pe cric, sau franare). Ruperea spitelor s-a produs la intervale de 500 - 700 km iar inlocuirea a fost acuta de unul din cei mai buni oameni in domeniu din bucuresti - Rabinu. (Tot de mana lui era facuta si verificarea anterioara prin 2008 - 2009 - pentru cine nu il cunoaste omul este extraordinar de meticulos cu multe roti centrate la activ ).

Oboseala materialului e singura care poate fi banuita.

 

O chestie care vad ca nu apare in discutiile despre cauciucuri de aici:

Cauciucurile cu laterale intarite - au peretele ceva mai rigid si permit rularea cu presiuni scazute si greutati mari. Am mers cu varianta reinf de la Heidenau k60 - cel clasic si am rulat fara mari necazuri cu presiune de 1.2 - fara evenimente aiurea (lovit janta, alunecat cauciuc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator changed the title to Anvelopele on si off

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...