Sari la conținut

Totul despre voblaj


Remyx
 Share

Postări Recomandate

Pauza de cafea!!! Lasa putin anvelopele deoparte si verifica daca amortizoarele mai lucreaza , si anume: desfa la minim reboundul, vezi cit de rapida e revenirea furcii, stringe la maxim reboundul si vezi cit de greu revine suspensia fatza. Daca valvele mai lucreaza inca, incearca si mergi data viitoare cu reboundul mai strins. Nu am avut Tundercat, nu stiu daca are reglaje la rebound.Ideea e ca eu am trecut de multe ori prin problema voblajului in curbe si dupa ce am tot bagat presiuni nu am ajuns nicaieri, am rezolvato cu marirea reboundului in furca. Evident ca tre sa verifici si amortizorul spate daca mai poate fi reglat.

Referitor la uleiul din furci, poti sa-i pui cel mai viscos ulei, degeaba daca valvele sint uzate si nu mai au presiune. Am patito cu un R1 2000. Mersul in viteza pe curbe nu e chiar atit de simplu cum pare. Motocicletele noi au in general suspensii mai rigide care lucreaza destul de bine setate din fabrica. Cele vechi au suspensiile atit de uzate incit de multe ori nasc asemenea topic. Cauciuc prost: daca chiar are un defect vobleaza si pe drept.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 645
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu prea ai cunostiinte despre felul cum functioneaza cauciucurile si modul cum se incalzesc. Iti recomand un site http://www.michelinpowerone.com/indexall.html

pentru un pic de aprofundare. Ptr a scoate tot ce e mai bun dintr-un cauciuc aderent, presiunea trebuie sa fie cea indicata de producator ca fiind optima in cazul cauciucurilor f moi presiunea e mai mica decat in cele normale. Motivul il vei gasi singur ptr ca e mult de explicat. Si ca regula, niciodata nu se umfla mai tare pneul spate decat cel fata. Ai multe de documentat in domeniul asta.

vorbim despre utilizare stradala

utilizarea in regim de competitie (fie ca o faci intr-o competitie propriuzisa sau pe strada) e cu totul altceva.

cand vorbim despre o motocicleta ST si nu un SS nici nu ma gandesc la anvelope race si alte chestii de genu'. Acuma daca cineva are de aruncat 300 de euro la 4000 km... bafta lui. Oricum pe magheru faci aceeasi chestie si cu Pilot Sport si cu Pilot Race2.

 

ca sa raspund la motivul pt care se incalzeste un cauciuc la frecarea cu asfaltul... Cine zicea ca nu frecarea cu asfaltul incalzeste anvelopa nu are nici o idee despre ce inseamna frecarea la rostogolire... adica deformarea in zona de contact. in mai multe cuvinte, la fiecare rotatie, fiecare punct (sau mai exact fiecare serie puncte pt ca punctul nu are cum sa se deformeze :what: ) sufera o deformare elastica (Adica deformare urmata de revenire la forma initiala)

deformarea unui corp solid inseamna implicit si consum de lucru mecanic. Consumul de lucru mecanic in acest caz se transforma in caldura (care caldura datorita faptului ca intre aer si cauciuc exista un transfer termic mic nu are ce face decat sa mareasca temperatura anvelopei)...

revenind la problema noastra, cu cat presiunea este mai mica, cu atat deformarea este mai mare deci lucrul mecanic consumat este mai mare deci caldura rezultata este mai mare deci temperatura anvelopei este mai mare. (nu am intrat nici pe wikipedia, nici pe michelin power one ca sa compun aceasta explicatie si nu are importanta nici ce facultate am terminat)

 

inca nu stim daca initiatorul acestui topic a masurat presiunea in anvelope... nu ca asta ar fi rezolvarea problemei dar este primul pas catre elucidarea misterului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... "erori" de pilotaj?

 

Orice motor, oricat de bine intretinut si setat, poate intra in voblaj in anumite conditii. Ideea e sa inveti limitele motorului cat mai ales cele personale si sa imbunatatesti cat se poate, unde se poate.

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa imbunatatesti tehnica! Ce simplu e. Daca motoreta e prost setata, cauciucuri tari, si multe masini risti sa dai coltul rapid si sa fii erou la sectiunea accidente. Multi rideri care se duc prima oara la circuit cu motorete stock au un real soc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa imbunatatesti tehnica! Ce simplu e. Daca motoreta e prost setata, cauciucuri tari, si multe masini risti sa dai coltul rapid si sa fii erou la sectiunea accidente. Multi rideri care se duc prima oara la circuit cu motorete stock au un real soc.

 

Nu am spus ca e simplu ci ca trebuie sa incepi de undeva. Daca nu stii ce faci gresit, sau ce anume e in neregula la setari, nu ai ce "imbunatati".

 

Strada nu trebuie confundata cu pista, multe deprinderi sau setari ale motorului de circuit nu numai ca nu sunt recomandate pentru strada ci chiar sunt periculoase.

 

Oricum, revenind la tema topicului de fata, eu raman la parerea mea initiala: sa iei curbe pe strada cu 150km/h si apoi sa intrebi pe forum ce setari sau eventuale defectiuni ale motorului cauzeaza voblajele... denota clar ca inca nu esti pregatit pentru acest nivel. Experienta nu se capata din sfaturi pe forum, tine de un lung proces de auto-invatare in pasi mici, schimband cate putin in fiecare directie (setari-tehnica) si tragand SINGUR concluziile. Paradoxul este ca abia dupa ce ai ajuns la un oarecare nivel realizezi ca de fapt adevarata TEHNICA nu este cum sa iei curbe stranse cu peste 150km/h fara sa voblezi ci... sa te abtii sa te apropii de limite.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[quote name='god666'

 

 

Pana la urma ai gasit cauza ?

 

La un moment dat ziceai ca nu ai mai echilibrat roata de 2 ani; nu ar strica :D

Alinierea rotii spate este bine facuta ?

 

Poate ai mai primit aceste indicatii, dar am citit pe fuga cele 9 pagini, din care jumate pe langa subiect :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este absolut deloc periculos sa circuli cu o moto setata la suspensii pt pista. Insa este incomod, suspensia e dura si te oboseste rapid. V-as ruga sa povestiti din ce a-ti experimentat personal nu ce se scrie.Eu circul cu suspensia tare din 2004, urcam soseau dinspre Dimbovitza spre Cotroceni, in portiunea de urcare e si curba si in anul ala erau niste denivelari, nu le-am prevazut. Am strins suspensia si am repetat de 3 ori urcarea pe portiunea respectiva pina ce moto si-a pastrat traiectoria dorita de mine. Cu aceeasi moto am reusit megaperformantza sa merg pina la Suceava si inapoi prin Gura Humorului Vatra Dornei Piatra Neamtz. Am prins 200km de drum cu dale de beton denivelat, gropi. La cit de dura era setata am prins ura pe ea, chiar am vrut sa chem remorca si sa abandonez excursia. Pina la urma trebuie sa-ti cunosti motocicleta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu le am setate pe hard si imi place mai mult cum sta pe drum

inainte erau setate pe soft si intr adevar era mai comoda la drum lung(pe drumuri cu damburi si denivelari)

acum e mult mai stabila doar ca pe un drum ca dn1 intre ploiesti si campina devine obositoare

e mai rigida dar am mai multa siguranta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu le am setate pe hard si imi place mai mult cum sta pe drum

inainte erau setate pe soft si intr adevar era mai comoda la drum lung(pe drumuri cu damburi si denivelari)

acum e mult mai stabila doar ca pe un drum ca dn1 intre ploiesti si campina devine obositoare

e mai rigida dar am mai multa siguranta

 

 

Aceiasi problema...joc mare in roata fata la viteza ( problema Ax stramb ) poate sa intre in voblaj daca i-ai afectat ciclistica din ridicarea spatelui ....sau e de cacao asfaltu si s-a valurit (poate nu ai observat !!!) ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai 8000 km ai in vedere sa schimbi guma, eventual cu ceva mai moale, are dilodilly(pe mess) oferta buna la pereche Pirelli (~200 Euro). Iei de la el sau de la cine gasesti 2 noi, te duci la demontat, dejantat, verificat, pus la loc pe janta la Rabinu (0724452023), apoi langa el aproape la baietii cu aparat de echilibrat roti si montezi la loc.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai 8000 km ai in vedere sa schimbi guma, eventual cu ceva mai moale, are dilodilly(pe mess) oferta buna la pereche Pirelli (~200 Euro). Iei de la el sau de la cine gasesti 2 noi, te duci la demontat, dejantat, verificat, pus la loc pe janta la Rabinu (0724452023), apoi langa el aproape la baietii cu aparat de echilibrat roti si montezi la loc.

 

 

 

 

hai k le faci la reclama....... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai k le faci la reclama....... :cheers:

 

 

Are si de ce. Cu oamenii astia lucrez mereu cand e vorba sa-mi iau o piesa sau sa-mi fac ceva la motor. Si nu m-au dezamagit pana acum, spre deosebire de altii. Iar Aleko nu e genul care sa faca reclama de 2 lei. Can da un sfat, il da pentru ca vrea sa ajute. I know the guy.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

problema s a rezolvat

am schimbat rulmentii pe fata ca am vrut s o echilibrez si asa am depistat ca avea joc.

imi cer scuze ca am postat mai tarziu dar nu am mai avut timp de forum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

mi-am montat topcase si de-a lungul primei ture cu el am constat niste oscilatii care apar in ghidon, se misca stinga-dreapta citiva milimetri cu o frecventa de sa zicem citiva hertzi. fenomenul l-am simtit pe frina de motor la viteze sub 100 km/h. la viteze constante pare sa nu fie prezent, n-am simtit motocicleta sa se comporte diferit nici peste 160 km/h. am repetat testul pe asfalt cu diferite texturi, ud sau uscat si persista. pe principiul "cauta problema acolo unde ai umblat ultima data", azi am scos topcase-ul si n-am mai perceput fenomenul.

e posibil sa fie chiar topcase-ul de vina?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad ca l-ai si pus la vanzare ;)

cel de la vinzare e altul.

 

vezi sa fie strans bine topcase-ul.ma gandesc ca nefiind strans cat trebuie,vibreaza si iti afecteaza handlingul la motoreta :baldy:

e strins bine tot insa are ceva joc (2-3 mm) in mecanismul de fixare Monokey. nu sint toate asa?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Totul despre voblaj

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...