Sari la conținut

ANTIGEL - Totul despre Tipuri/Clase/Comparatii


yamahaia
 Share

Postări Recomandate

Honda 1100 xx, 2001 (injectie, bord digital). Fierbe apa, doar in regim de trafic/oras. Am "reusit" odata sa ajung la 124 grade pe bord, cand a inceput sa blinkere temperatura (un fel de intra pe rosu). La oprire boblboroseste in vas pana se raceste. Posibil si ceva lipsa in radiator (am vazut stropi de antigel sub motor pe ceva supra plin). Am comandat busonul de radiator pe original. Astept sa vina si apoi dezbrac motorul.

Intrebari:

1. ce diferente sunt intre diferite tipuri de antigel? ce e recomandat pt un motor recunoscut ca se incalzeste. Trebuie pastrata culoarea antigelului existent, sau exista o culoare potrivita.

2. La ce alte surprize sa ma astept/sa verific, cand dezbrac carenele? avand in vedere ca trebuie ceva atentie si timp cand dau carenele jos

Mersi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 584
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

In manual iti spune ce culoare de antigel sa bagi si eu zic ca e bine sa o respecti.

Eu am bagat din asta

https://www.motul.com/gb/en/products/oils-lubricants/motocool-expert

Este peste toate antigelurile pe care le-am bagat in trecut gen hepu....adica punctul de fierbere este mai mare.

Nu cred ca este nevoie sa desfaci toate carenele,trebuie sa ajungi la borcan+pompa de apa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In manual iti spune ce culoare de antigel sa bagi si eu zic ca e bine sa o respecti.

Eu am bagat din asta

https://www.motul.com/gb/en/products/oils-lubricants/motocool-expert

Este peste toate antigelurile pe care le-am bagat in trecut gen hepu....adica punctul de fierbere este mai mare.

Nu cred ca este nevoie sa desfaci toate carenele,trebuie sa ajungi la borcan+pompa de apa.

 

Am sa verific exact manualul, dar am mai auzit doua teorii: una ca tre sa pui aceeasi culoare ca si cea inlocuita si a doua ca tehnologiile se dezvolta... (si au trecut 15 ani de cand a fost fabricata).

Asta stiam si eu de motul de ceva ani, dar altii zic ca as fi depasit si deja au aparut chestii mai bune (cred ca o sa raman totusi la el).

In mod normal trebuie dat carena dreapta si saua. Dar am sa o bag in revizie generala cu ocazia asta, avand in vedere ca mi se pare mai complicat de potrivit toate prinderile si clemele, decat la alte motoare sportive (o vor face oameni mai priceputi ca mine, decat sa duc dupaia carene la refacut prinderi). De aia ma gandeam daca ar trebui sa mai am in vedere si verificari de ventilator, termocupla...

» Post actualizat in 06 Jul 2016 08:56

CBR-urile 1100 sint "setate" sa fiarba in oras. Au probleme cu racirea.

M-ai mai linistit in ideea/frica de motor fiert= garnitura prajita :D

» Post actualizat in 06 Jul 2016 08:56

Apa raceste cel mai bine :)

Dar trebuie pus totusi si antigel.

De acord; chit ca in tari cu temperaturi extrem de ridicate auzisem de solutii alternative, fara proprietatile antigelului. Dar eu ma dau destul de mult in Ro si pe strada, deci asta e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum ti-a spus si Jagi este un motor caruia nu prea ii place mersul in oras si se incinge groaznic.

Tot ce se poate sa existe si antigel mai bun ca cel din linkul trimis e mine, am vrut doar sa iti spun ca e chiar bun si nu e doar marketing iar la 30lei litru nu e ieftinache.Termocupla-ventilator e aceeasi chestie si porneste dupa 90c iti scrie in manual la cat porneste al tau.

Motorul tau cred ca tot il vad la o terasa pe Closca.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termocupla-ventilator e aceeasi chestie si porneste dupa 90c iti scrie in manual la cat porneste al tau.

Motorul tau cred ca tot il vad la o terasa pe Closca.

Succes.

La mine parca pe la 92-93, am sa verific manualul.

Mai stiu un amic xx-ist multumit de solutia unui ventilator suplimentar. Eu incerc sa il pastrez pe al meu cat mai stoc, il am de trei sezoane dar problemele cu incalzirea s-au acutizat recent...

 

Cu scuzze pentru offtopic: Motorul e in tm, dar cu numere de bihor, si cand zace, zace mai mult prin zona complex studentesc. Am inteles ca mai sunt vreo 2 xx-uri in oras.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala de la birtu' de pe Closca e al meu :)

Deocamdata e tras pe dreapta, din cauza unui mos senil care a dat peste el cu jipanu, in parcare la Penny :(

Sebic, sa revi cu detalii dupa ce schimbi antigelul; si eu am probleme cu temperatura, dar cred ca nu se rezolva mare lucru prin schimbarea antigelului; de aia ma gandesc la ventilator suplimentar, sau ceva de genu...

Al tau e ala gri? :)

P.S. Ce ulei ai in el, ai schimbat marca/indicele in cele trei sezoane?

Editat de high_voltage_tm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca astept busonul de la radiator original. Apoi fac o revizie la toata racirea si vad. Ulei sintetic 10w40, motul ok, bel ray nu m a impresionat, o sa incerc ipone


Sebic, sa revi cu detalii dupa ce schimbi antigelul; si eu am probleme cu temperatura, dar cred ca nu se rezolva mare lucru prin schimbarea antigelului; de aia ma gandesc la ventilator suplimentar, sau ceva de genu...
Al tau e ala gri? :)
P.S. Ce ulei ai in el, ai schimbat marca/indicele in cele trei sezoane?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salut,

Cantitatea de lichid de racire din instalatie este de 2,9 litri. Acesta se prepara din cantitati de 50% antigel concentrat si 50% apa demineralizata, astfel incat lichidul de racire obtinut rezista la temperaturi de pana la -350 C.

 

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 5 weeks later...

EU as pune renault typeD (27 de lei concentrat), nu e mai scump ca hepu dar as fi mai sigur de calitate si compatibilitate cu motoare de aluminiu si pompe de apa.

"High-quality ethylene glycol antifreeze containing corrosion inhibitors for aluminium engines"

Deci care-i ala ?

 

PS- de schimbat rar vreau? :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Aceleasi substante la 60ron le gasiti la 15-20 ron. E numai marketing cu antigelurile special pt moto.

si eu cred in JAGI! :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concentrat roz de la benzinariile Mol. Iti trebuie antigel compatibil cu blocurile motor din aluminiu si fara silicati.

Nu pune mizeria de Motul Motocool, cel galben - pe langa faptul ca e scump are silicati si nu e foarte posibil sa nu fie compatibil cu pompa de apa de pe f4i. Vezi in manualul mobrei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca vrei doar sa completezi, mergi in magazinele de auto si cumpara aceeasi culoare, pentru AL, desigur. Daca vrei sa-l schimbi pe tot, tot in acele magazine cumperi antigel pentru AL (cu sau fara silicati, dupa cum cere constructorul), in jur de 30 de lei, 1.5 L care se dilueaza juma' juma' cu apa distilata. Chestia cu antigel dedicat moto este o fita, cum spunea un coleg mai sus. Motoarele sun facute din aceleasi materiale, ca-i auto sau moto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut! Imi puteti recomanda va rog un antigel bun pentru moto de la profil ? A fost cumparata sezonul acesta si nu stiu ce a avut in ea, stiu doar ca am completat eu cu putina apa distilata.

Vezi si tu ce recomanda producatorul. Daca e dupa noi , fiecare avem preferinte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu a fost schimbat de foarte mult timp, ar fi bine sa faci flush instalatiei, adica sa o speli cu solutie speciala, costa vreo 20-25 lei. Pui solutia cu apa, lasi sa se incinga si dupa cureti solutia cu apa, pui apa simpla de 2-3 ori, lasi sa se incinga motorul si o scoti. Dupa spalare bagi antigel G12 roz in proportie de 50-50 cu apa.

 

Eu am facut asta la F4i si am vazut o diferenta enorma la timpul de incingere, se incinge mult mai greu. Inainte dupa 2 semafoare era motorul la 109 grade, pornea ventilatorul, dupa spalare si antigel nou, pot merge de acasa pana la facultate fara sa porneasca ventilatorul. Acum sta mai mult la 80-90 grade, are racire buna.

Editat de Sei
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Lichid racire

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...