unnamed Postat Noiembrie 30, 2005 Share Postat Noiembrie 30, 2005 atunci cand stau pe loc si sunt in orice viteza(de la a2-a pana la ultima), nu pot sa schimb intr-o treapta inferioara (vreau sa ajung in prima ca sa plec de pe loc) decat daca dau drumul pana la jumate la ambreaj, altfel, pur si simplu nu intra intr-o treapta inferioara. este normal? care e problema? se poate remedia? multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
d3xt3r_kt Postat Noiembrie 30, 2005 Share Postat Noiembrie 30, 2005 poate sa fie de la uleiul prost din cutia de viteze... e doar o parere... ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
masterus Postat Noiembrie 30, 2005 Share Postat Noiembrie 30, 2005 atunci cand stau pe loc si sunt in orice viteza(de la a2-a pana la ultima), nu pot sa schimb intr-o treapta inferioara (vreau sa ajung in prima ca sa plec de pe loc) decat daca dau drumul pana la jumate la ambreaj, altfel, pur si simplu nu intra intr-o treapta inferioara. este normal? care e problema? se poate remedia? multumesc anticipat dupa cele prezentata de tine pare sa fie oproblema de la timonerie ,adica furci pirghii si elemente de comanda,in cel mai rau caz discurile de ambreiaj. suna-ma si vedem ce putem rezolva 0720636028 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
arunescu Postat Decembrie 1, 2005 Share Postat Decembrie 1, 2005 problema e de la........ scuze, abea acum am vazut ca ai o motocicleta italiana - nu e nici o problema. e absolut normal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
serviceumi Postat Decembrie 1, 2005 Share Postat Decembrie 1, 2005 Nu cred ca sunt multe moto la care sa poti schimba stand pe loc. Cutia de moto nu are sincroane deci trebuie sa se invarta roata ca sa schimbe. Pe de alta parte ce sa cauti stand pe loc in viteza a 4-a ? Oricum la 125 in momentul in care ciupesti un pic frana,trebuie sa schimbi in jos, pentru ca altfel nu mai ai demaraj. Formeaza-ti reflexul sa lucrezi cu ambele picioare; in timp ce franezi schimbi in jos in continuu. Asa ajungi sa stai pe loc in viteza 1, cel mult 2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robias Postat Decembrie 1, 2005 Share Postat Decembrie 1, 2005 Nu ai nici o problema .. e absolut normal.. Nu ai de ce sa fi in viteza a 4a cand opresti.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-mic Postat Decembrie 1, 2005 Share Postat Decembrie 1, 2005 Exact. Exact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unnamed Postat Decembrie 1, 2005 Autor Share Postat Decembrie 1, 2005 poate sa fie de la uleiul prost din cutia de viteze... e doar o parere... ce ziceti? nu cred sa fie asta, uleiul este cel original dupa cele prezentata de tine pare sa fie oproblema de la timonerie ,adica furci pirghii si elemente de comanda,in cel mai rau caz discurile de ambreiaj. suna-ma si vedem ce putem rezolva 0720636028 s-ar putea ca baietii care au scris ca e normal, sa aiba dreptate, oricum multumesc pentru ajutorul oferit problema e de la........ scuze, abea acum am vazut ca ai o motocicleta italiana - nu e nici o problema. e absolut normal Nu cred ca sunt multe moto la care sa poti schimba stand pe loc. Cutia de moto nu are sincroane deci trebuie sa se invarta roata ca sa schimbe. Pe de alta parte ce sa cauti stand pe loc in viteza a 4-a ? Oricum la 125 in momentul in care ciupesti un pic frana,trebuie sa schimbi in jos, pentru ca altfel nu mai ai demaraj. Formeaza-ti reflexul sa lucrezi cu ambele picioare; in timp ce franezi schimbi in jos in continuu. Asa ajungi sa stai pe loc in viteza 1, cel mult 2. chiar nu m-am gandit ca ar fi bine sa schimb treptele mai jos in timp ce incetinesc, astfel incat sa ajung in 1 pana cand ma opresc, asa o sa fac de acum in colo. un super sfat. (deh, nu am decat vreo 150 km cu schimbator). dar daca schimb in jos in continuu in timp ce franez, asta nu inseamna ca trebuie sa tin de ambreaj pe tot parcursul franarii? asta nu duce la uzura foarte foarte mare a discului de ambreaj? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 2, 2005 Share Postat Decembrie 2, 2005 Nu cred ca sunt multe moto la care sa poti schimba stand pe loc. Cutia de moto nu are sincroane deci trebuie sa se invarta roata ca sa schimbe. La mine la GS merge fara probleme sa schimbi oricum vitezele, pe loc chiar dintr-a 6-a pana la 1-a ( asta cand e motoru pornit) La IJ la fel cu exceptia faptului ca la mine dintr-a 1-a nu pot sa-l scot pe liber cu motorul pornit (daca opresc motoru merge) , si asta e numai la un Ij ca mai am unu la care merge si scoasa pe liber dintr-a 1-a Oricum ideea ce trebuie retinuta : nu trebuie sa ajungi pe loc intr-o treapta mare de viteza ( maxim a 2-a ) dar exista si exceptii ca de exemplu franarea de urgenta unde nu are rost sa-ti pierzi concentrarea cu schimbatul vitezelor, dozarea franelor fiind mult mai importanta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 5, 2005 Share Postat Decembrie 5, 2005 Nu cred ca sunt multe moto la care sa poti schimba stand pe loc. Cutia de moto nu are sincroane deci trebuie sa se invarta roata ca sa schimbe.Pe de alta parte ce sa cauti stand pe loc in viteza a 4-a ? Oricum la 125 in momentul in care ciupesti un pic frana,trebuie sa schimbi in jos, pentru ca altfel nu mai ai demaraj. Formeaza-ti reflexul sa lucrezi cu ambele picioare; in timp ce franezi schimbi in jos in continuu. Asa ajungi sa stai pe loc in viteza 1, cel mult 2. Eu am invatat singur singurel sa merg pe moto (mobra), de fapt sa merg schimband vitezele si folosind ambreiajul. Si tot singur am descoperit ca atunci cand preconizezi ca o sa te opresti trebuie sa ajungi cumva in treapta 1 sau 2 sau intre ele. Si eu la inceput ma chinuiam sa schimb pe loc pana mi-am dat seama ca roata trebuie sa se miste putin ca sa poti schimba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
LinX Postat Decembrie 5, 2005 Share Postat Decembrie 5, 2005 Nu ai de ce sa fi in viteza a 4a cand opresti.. Adica daca sunt intr-a 5-a si pun o frana in 15-20 de m, ca s-a schimbat stopul spre ex. sau franeaza careva in fata mea, tre sa stau sa retrogradez in trepte pana sa se opreasca motocicleta? De luat mana de pe ambreiaj nici nu imi pun problema, o data ce am renuntat la frana de motor si actionez doar discurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 6, 2005 Share Postat Decembrie 6, 2005 chiar nu m-am gandit ca ar fi bine sa schimb treptele mai jos in timp ce incetinesc, astfel incat sa ajung in 1 pana cand ma opresc, asa o sa fac de acum in colo. un super sfat. (deh, nu am decat vreo 150 km cu schimbator). dar daca schimb in jos in continuu in timp ce franez, asta nu inseamna ca trebuie sa tin de ambreaj pe tot parcursul franarii? asta nu duce la uzura foarte foarte mare a discului de ambreaj? daca tii de ambreiaj nu se uzeaza discurile ca nu fac contact! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihaip Postat Decembrie 7, 2005 Share Postat Decembrie 7, 2005 Adica daca sunt intr-a 5-a si pun o frana in 15-20 de m, ca s-a schimbat stopul spre ex. sau franeaza careva in fata mea, tre sa stau sa retrogradez in trepte pana sa se opreasca motocicleta? De luat mana de pe ambreiaj nici nu imi pun problema, o data ce am renuntat la frana de motor si actionez doar discurile. Daca esti intr-a 5-a nu te sfatuiesc sa opresti brusc la semafor. Vei fi cu siguranta lovit din spate. In alte cazuri de urgenta, opresti si dupa aia impingi putin de motocicleta fata-spate si se vor schimba vitezele pina ajungi pe neutral . Numai sa nu fortezi schimbatorul. Pe de alta parte, la frinarea de urgenta , obisnuieste-te sa si retrogradezi 2 trepte foarte rapid, deoarece s-ar putea sa ai nevoie de demaraj pe de o parte si pe de alta parte vei avea o frina de motor mult mai puternica. In concluzie, daca esti intr-a 5-a si frinezi puternic, cu retrogradare 2 trepte, te opresti intr-a 3-a , iar de acolo o scoti mai usor din viteza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Decembrie 7, 2005 Share Postat Decembrie 7, 2005 Atentie, frina de motor poate fi deosebit de agresiva la motocicletele mari si poate sa patineze roata spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unnamed Postat Decembrie 7, 2005 Autor Share Postat Decembrie 7, 2005 daca tii de ambreiaj nu se uzeaza discurile ca nu fac contact! se poate, eu nu prea ma pricep... dar stiam sigur ca daca mergi mult tinand de ambreaj, atunci se uzeaza ceva, nu stiu sigur ce... a edevarat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Decembrie 8, 2005 Share Postat Decembrie 8, 2005 Rulmentul de presiune si tija care trage/impinge in el Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Decembrie 8, 2005 Share Postat Decembrie 8, 2005 stiam sigur ca daca mergi mult tinand de ambreaj, atunci se uzeaza ceva, nu stiu sigur ce... daca tii de ambreiaj nu se uzeaza discurile ca nu fac contact! Rulmentul de presiune si tija care trage/impinge in el Vai vai vai, rushinica... Il induceti in eroare pe bietul om! Ce patesc rulmentii? se ovalizeaza bilele? si tija? se indoaie? Discurile sunt cele care se uzeaza, intr-adevar... Si tocmai datorita frecarii! Cand ambreiajul este cuplat, discurile actioneaza ca un bloc unitar, fara a exista frecari si uzura. Cand debreiezi (chiar si total), nu va inchipuiti ca discurile nu se mai ating. Se ating in continuare, si exista suficienta frecare intre ele, astfel incat se generaza CALDURA. Ambreiajul se incinge cand debreiezi, crescand uzura discurilor si contribuind la uzura uleiului. Back on first topic: Este 100% NORMAL sa se intample sa nu intre in viteza pe loc. Intratul in viteza depinde de pozitia pinioanelor flotante de pe axa, care le poate permite sa se imbine sau nu. In mers nu este sesizabil fenomenul, deoarece pinioanele se invart cu viteze diferite si timpul pana la ajungerea la pozitia care permite cuplarea este insesizabil. Deci in concluzie asteapta-te ca 30-40% din incercarile de a schimba pe loc sa esueze. Mai mult, asta se intampla la TOATE motoarele. Poate ca la unele cutii sansa de a schimba pe loc este mai mare, dar la nici una nu m-as astepta sa schimbi 6-2 pe loc fara sa lucrezi cu ambreiajul sau sa misti motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unnamed Postat Decembrie 8, 2005 Autor Share Postat Decembrie 8, 2005 Vai vai vai, rushinica... Il induceti in eroare pe bietul om! Ce patesc rulmentii? se ovalizeaza bilele? si tija? se indoaie? Discurile sunt cele care se uzeaza, intr-adevar... Si tocmai datorita frecarii! Cand ambreiajul este cuplat, discurile actioneaza ca un bloc unitar, fara a exista frecari si uzura. Cand debreiezi (chiar si total), nu va inchipuiti ca discurile nu se mai ating. Se ating in continuare, si exista suficienta frecare intre ele, astfel incat se generaza CALDURA. Ambreiajul se incinge cand debreiezi, crescand uzura discurilor si contribuind la uzura uleiului. Back on first topic: Este 100% NORMAL sa se intample sa nu intre in viteza pe loc. Intratul in viteza depinde de pozitia pinioanelor flotante de pe axa, care le poate permite sa se imbine sau nu. In mers nu este sesizabil fenomenul, deoarece pinioanele se invart cu viteze diferite si timpul pana la ajungerea la pozitia care permite cuplarea este insesizabil. Deci in concluzie asteapta-te ca 30-40% din incercarile de a schimba pe loc sa esueze. Mai mult, asta se intampla la TOATE motoarele. Poate ca la unele cutii sansa de a schimba pe loc este mai mare, dar la nici una nu m-as astepta sa schimbi 6-2 pe loc fara sa lucrezi cu ambreiajul sau sa misti motorul. multumesc pentru raspuns si explicatie, deci ziceam eu bine ca se uzeaza discurile de ambreaj faptul ca nu merge sa schimb in jos ma tulbura inainte, credeam ca e ceva stricat, si ma intrebam cat o sa mai reziste pana ma trezesc ca nu mai merge deloc, dar dupa atatea confirmari ca totul e ok si normal, m-am linistit . foarte foarte rar se intampla sa reusesc sa schimb pe loc (cam 5% din incercari), dar nici atunci nu sunt sigur ca nu se misca un pic roata... o sa sa fiu atent. bafta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Decembrie 9, 2005 Share Postat Decembrie 9, 2005 (editat) Ce patesc rulmentii? se ovalizeaza bilele? si tija? se indoaie? Nu cred ca exista rulment sa nu se uzeze in timpul functionarii. E drept ca rulmentul de presiune tine mai mult decat motorul la o motocicleta (daca nu ai ghinion) dar uzura exista. Si tija aia chiar se uzeaza. Mai mult sau mai putin, in functie de modul de functionare. Vrei s-o vezi pe-a mea? Editat Decembrie 9, 2005 de Bulinu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 9, 2005 Share Postat Decembrie 9, 2005 Vai vai vai, rushinica... Il induceti in eroare pe bietul om! Ce patesc rulmentii? se ovalizeaza bilele? si tija? se indoaie? Discurile sunt cele care se uzeaza, intr-adevar... Si tocmai datorita frecarii! Cand ambreiajul este cuplat, discurile actioneaza ca un bloc unitar, fara a exista frecari si uzura. Cand debreiezi (chiar si total), nu va inchipuiti ca discurile nu se mai ating. Se ating in continuare, si exista suficienta frecare intre ele, astfel incat se generaza CALDURA. Ambreiajul se incinge cand debreiezi, crescand uzura discurilor si contribuind la uzura uleiului. Back on first topic: Este 100% NORMAL sa se intample sa nu intre in viteza pe loc. Intratul in viteza depinde de pozitia pinioanelor flotante de pe axa, care le poate permite sa se imbine sau nu. In mers nu este sesizabil fenomenul, deoarece pinioanele se invart cu viteze diferite si timpul pana la ajungerea la pozitia care permite cuplarea este insesizabil. Deci in concluzie asteapta-te ca 30-40% din incercarile de a schimba pe loc sa esueze. Mai mult, asta se intampla la TOATE motoarele. Poate ca la unele cutii sansa de a schimba pe loc este mai mare, dar la nici una nu m-as astepta sa schimbi 6-2 pe loc fara sa lucrezi cu ambreiajul sau sa misti motorul. He is completelly right !!! In sfarshit cineva care explica asa cum trebuie.!!! Bravo Pistolaru ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MVTarts Postat Ianuarie 1, 2006 Share Postat Ianuarie 1, 2006 Intrebare ptr PISTOLARU (numai pentru el ) Din start declar ca sunt afon cu mecanica (poate invat anu asta ceva mai mult), dar intrebarea care ma tot ingrijoreaza este: In situatie de urgenta cum procedez? Adica am un obstacol ceva in fata mea si franez puternic si cu ajutoru' lu' D-zeu ma opresc inainte de a . Bun, acum eram in a 4/5 si cum fac sa plec? Ma tot mis fata-spate? Mai trebuie sa precizez faptul ca de cand am "muscat" asflatul, NU MAI FOLOSESC frana spate. Ma ajuti si pe mine? Multam in avans Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ipman Postat Ianuarie 1, 2006 Share Postat Ianuarie 1, 2006 Cit timp motorul functioneaza nu ai nici o problema cu schimbatul vitezelor. Problema se pune cind motorul este oprit. In situatii de urgenta se frineaza combinat fata-spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
unnamed Postat Ianuarie 1, 2006 Autor Share Postat Ianuarie 1, 2006 dupa cum zicea si serviceumi, multe motoare nu au sincroane, deci pentru a trece intr-o treapta inferioara, chiar si cu motorul pornit, in timp ce stai pe loc, este, cel putin teoretic imposibil, decat daca dai drumu un pic la ambreaj si il strangi la loc cand ai reusit sa o schimbi, de curand am decoperit ca asta scrie si in cartea tehnica a motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pepsi Postat Ianuarie 3, 2006 Share Postat Ianuarie 3, 2006 si io la inceput ma tot chinuiam sa pun in neutru pe loc, tot miscam motoru in fata - spate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pistolaru Postat Ianuarie 4, 2006 Share Postat Ianuarie 4, 2006 @MVTarts: daca ajung pe loc in trepte mari, dau incet drumul la ambreiaj pana pe punctul in care incepe sa cupleze, dar fara sa plec de pe loc, si actionez schimbatorul. Nu este nevoie sa te misti fata-spate, decat daca cutia e prastie rau de tot. Decat sa incerci sa schimbi toate treptele intr-o situatie de urgenta, mai bine te concentrezi la franare. Nu e ABSOLUT nici o tragedie daca ajungi pe loc intr-a 5-a. Este in schimb o gresala GRAVA sa abandonezi frana spate. Pierzi procente bune din capacitatea de a frana a motocicletei intr-o situatie de urgenta. La fel cum inveti sa controlezi frana fata pentru a nu rupe aderenta, la fel inveti si cu frana spate. O problema poate fi reflexul de la condusul masinii, de a calca puternic frana. Da' vorba aia, ce are invat are si dezvat. @unnamed: din experienta de condus si dupa ce mi-am demontat cutia bucati, am ajuns la concluzia ca nu e deloc imposibil sa schimbi pe loc cu motorul pornit, ci doar improbabil. Sincroanele ajuta in mers, cand pinioanele flotante sunt antrenate de roata. Pe loc nu conteaza. Dar poate ma insel... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.