Jump to content

Casti Enduro/Dual Sport - Pareri, Informatii, Ponturi


Recommended Posts

Am probat Klim Krios Pro la motor-inn. E usoara, da. In schimb cei de acolo mi-au zis ca e la fel de zgomotoaza ca orice casca de adv de nivel mediu. La banii aia parca nu as vrea doar o casca usoara. Si sincer bu inteleg de ce are shell-ul asa mare, ziceai ca-s allien cu ea pe cap :).

Bine, daca vroiam cea mai silentioasa, ma orinentam catre Shoei Hornet, dar ventilatie buna ioc, greutate mare.

 

Viziera fotocromica e disponibila si la Bell.

 

Vad ca ultimele postari sunt despre Airoh Commander. Nu arata rau pe hartie. Si are doar 1450g. As fi curios sa o probez, daca e la vreun magazin prin Buc.

Am probat Klim Krios Pro la motor-inn. E usoara, da. In schimb cei de acolo mi-au zis ca e la fel de zgomotoaza ca orice casca de adv de nivel mediu. La banii aia parca nu as vrea doar o casca usoara. Si sincer bu inteleg de ce are shell-ul asa mare, ziceai ca-s allien cu ea pe cap :).

Bine, daca vroiam cea mai silentioasa, ma orinentam catre Shoei Hornet, dar ventilatie buna ioc, greutate mare.

 

Viziera fotocromica e disponibila si la Bell.

 

Vad ca ultimele postari sunt despre Airoh Commander. Nu arata rau pe hartie. Si are doar 1450g. As fi curios sa o probez, daca e la vreun magazin prin Buc.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 545
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

https://rudemachinery.com/2019/04/18/airoh-commander/

 

This is easily the lightest multi-sport helmet I have ever used, and also the noisiest. Admittedly, the *mildly altered* Husqvarna 701 is also the loudest motorcycle I’ve ever travelled long distances on, and after a full day on the road I am deafer than a roomful of grandmothers.

The upside of it is that ventilation is top notch

 

Ca a mea nu te coafează? Rezista bine de vreo 35000 km, ECE, luata cu 600 RON la reducere. LS2 MX 436. A, si are prindere micrometrica, foarte ușor de manevrat cu manusi comparat cu DD. 1450g dar se simte mult mai ușoară. 

 

Combinația de bot alungit, aerisiri, eye port mare pentru ochelari și lipsa de chin curtain nu va fi niciodată silențioasa. Oricum o dai tot ajungi sa porți dopuri pe porțiunea de asfalt, nu știu dacă merita 2000 RON pe o casca pe care o vei zgâria și umple de praf.

 

Și eu am tot cautat unicornul ăsta, sunt zeci de pagini pe advrider, dar sincer secretul tot în dopuri îl găsești. 🤔 

Uite, cam așa ar arăta pe mobra ta casca mea :)) 

IMG_20200705_135756.thumb.jpg.20bb179ed2874fb8e90cdaddbce33a91.jpg

Edited by AlexAB
Link to post
Share on other sites

Dopuri port pe sosea si cu GT Air-ul meu, deci nu ma astept nici de la o casca full-face ori flip-up sa fie utilizabila si fara.

 

M-am uitat la tot ce misca pe piata (inclusiv BMW Enduro Helmet), la fiecare model gasesti oameni care zic ca e cea mai silentioasa, iar altii care spun ca e cea mai zgomotoasa :). E greu de crezut pe cineva.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Continuand cu Airoh Commander, acuma am ceva km buni cu ea (si pe asfalt), revin cu impresii (nu am experienta pe termen lung cu alte casti de genul asta😞

- as cumpara din nou acesi casca in viitor
- nici in ture lungi de offroad cu intors 3 ore pe sosea inapoi nu am trai cu impresia ca este grea 
- campul viziual extraordinar de generos
- se dezasambleaza totul repede pentru spalat
- merge sa tragi peste ochelari mx
- DD

- materiale interioare decente si cu rezistetna la jeg, frecat si transpirat abundent


in o nota mai putin buna
- ochelarii de soare preferam sa nu fie (mai scoteau 200g)
- imi trebuie o scula sa dau jos viziera 
- as fi dorit sa fie cozorocul un pic mobil (sus jos)

- nu simt ce face ventilatia din frunte

Pe sosea:
- gen mers drumuri DN - super super ok din toate punctele de vedere (era mult mai sceptic din punctu asta de veddere cand am luat-o)
- pe autostrada.. depinde mult si cum bate vantu si ce protectie la vant are motoru tau (am mers doar de doua 3 ori pe autostrada), prima ora a fost naspa de m-am intors cu cozorocu dat jos, ultima ora, adica ieri, am mers si pe autrostrada pana in 160 - liniste si pace, nu batea nu troncanea nu ma tragea nimica...
- intotdeauna cu dopuri ca altfel e obositor 




 

Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, hora09 a spus:

- nu simt ce face ventilatia din frunte

Asta am observat și eu la căștile cu cozoroc și aerisire frontală. Nu intră mare lucru pe acolo, cozorocul mută aerul mai sus. Mi-am dat seama de diferență când am pus Schuberth E1 pe cap. Păi ăsta are ditamai gura de admisie în zona aia, chiar simți cum intră aerul pe frunte. Nașpa că în rest nu e la fel de aerisită ca o cască clasică dual-sport. Cască aerisită și silențioasă nu există. Așa că mergi la extreme. 😁

Link to post
Share on other sites
Link to post
Share on other sites

Aerisita e Arai XD4. As zice ca la fel ca una full enduro. Plus ca la nevoie, se pot inchide toate aerisirile de intrare. Eu intru in anul 6 cu ea. I-am schimbat tot interiorul si e ca noua. Viziera se tine bine. Iar la enduro folosesc doar ochelarii. Cat despre cat e de silentioasa, aici nu ma bag pentru ca nu am folosit decat un schuber inchis si nu pot sa o compar. Mere cu pere. 

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Pana la urma am luat AX-9, comandata de la FC-moto.

 

Initial vroiam sa cumpar Airoh Commander, dar n-am gasit la nici un magazin in Buc (cel putin cautand pe site-urile lor) vreun model de Airoh sa probez. Cu AGV-ul am avut ceva bulan in legatura cu marimea, in sensul ca acum cativa ani incercasem de la ei un model sport/sport-touring (K-5 parca) si stiam ca MS (57-58) imi vine ok, dar nu eram sigur ca e acelasi fit si pt AX-9, mai ales ca e alt gen de casca. Dar imi vine perfect (chiar se impaca mai bine cu forma capului meu decat GT-Air-ul tot pe marime M), am stat jumate de ora cu ea pe cap prin casa si nu am nici un punct de presiune.

 

Prime impresii:

- materiale foarte bune, desi finisajul shell-ului exterior mi se pare o idee sub Shoei, interiorul e mai fain, mai soft, gen Schuberth.

- viziera foarte groasa, din ce-mi dau seama corecta optic.

- DD pozitionat bine, mi-era frica sa nu fie prea "in gat", cum se plange lumea la Sportmodular.

- pinlock inclus in pachet

- usoara pt o casca de genul asta: 1402 g pe cantar cu toate pe ea, GT-Air-ul are 1410 g. Eu zic e e bine.

- foarte scurta, in sensul ca "botul" castii e aproape de barbie, impresia cand o porti e de casca street din punctul asta de vedere. 

- tot din cauza ca e scurta (deci intrarea e mica) si probabil pt ca e noua, e al dracului de greu de bagat pe cap. La scos am senzatia ca imi ia si urechile cu totul :). Iar dar ii mai pui si chinguard-ul, atunci imi zgarie nasul la "intrare". Pana se mai lasa nu am nici o sansa sa o pot purta cu cagula (am incercat, mi-o trage in jos pe ochi cand pun casca).

 

Abia astept sa o probez in weekend, sunt tare curios cum se comporta la viteze mai mari cu acel cozoroc (am ceva emotii fiindca nu are nici o gaura in el, e ca o lopata).

 

IMG_6822.thumb.jpg.b1c6f8332a844f249700de0f5c9b7a03.jpg     IMG_6823.thumb.jpg.f635244fdab068dcf44b96cd854fbc99.jpg

 

 

Link to post
Share on other sites

Arata fain, sa o porți sănătos.

Daca prinzi și niște rafale, o să-ți mute puțin capul, puțin mai mult decât ești obișnuit cu cea de strada. Dacă e ajustabil cozorocul recomand să-l reglezi cât mai în jos. Sunt șanse fie sa te ferească parbrizul de curent, fie sa ți-l arunce direct în el 😅

 

Dar toată ideea castii era sa o poți purta cu ochelari pe off, nu? Să-ți cauți o pereche. 

 

Si ca nota de subsol, pinlockul va suge mult praf pe drumurile de macadam. 

Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, AlexAB a spus:

Arata fain, sa o porți sănătos.

Daca prinzi și niște rafale, o să-ți mute puțin capul, puțin mai mult decât ești obișnuit cu cea de strada. Dacă e ajustabil cozorocul recomand să-l reglezi cât mai în jos. Sunt șanse fie sa te ferească parbrizul de curent, fie sa ți-l arunce direct în el 😅

 

Mersi :) . Cozorocul l-am lasat in pozitia cea mai de jos, se ajusteaza din suruburile laterale ascunse sub acele placute (hi-viz in poza). Din pacate nu e un range prea mare pe care culiseaza, gen 1cm din suruburi, asta se traduce in max 3cm la capatul cozorocului.

Cu parbrizul actual vantul imi vine pe la frunte, deci exact unde nu trebuie :D. In weekend o sa iau in traista si un spoiler pe care l-am mai folosit anul trecut si rezolva complet pb vantului si a turbulentelor (cel putin cu casca de strada).

 

@peu: Casca a fost 1600 ron, pret redus de la vreo 2000 ron, valabil doar pt variantele negru lucios si hi-viz/grey matt. Am nimerit bine fiindca oricum as fi luat varianta hi-viz. Incearca sa faci o vizita la motor-inn sa vezi/probezi un Klim Krios (nu cel Pro - cel "clasic" care e de fapt o Nishua rebranded)

Link to post
Share on other sites
2 hours ago, peu said:

as aștepta si reducerile de iarna la Louis pentru un Nishua Carbon 

sunt reduceri in fiecare an,ajunge la 199 

asta e fosta Uvex carbon de fapt,o casca foarte buna

mie culoarea nu mi-a placut;si atentie la dimensiuni,ca un M parea ok in loc de L

Link to post
Share on other sites

Am probat Klim Krios, desi port M, la Krios imi era ok S, probabil asa va fi si la Nishua 

Insa acum am o  mare dilema, ma uitam mai devreme pe FC moto si imi apare ax8 la 224E https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?

Acum ce sa fac, aștept NIshua sau cumpăr Ax8 de la AGV?

 

Casca va fi folosita ocazional doar pentru ieșirile de OFF, pentru strada mi-am cumpărat de curând un Shoie GT-Air 

Link to post
Share on other sites

toate sunt bune,dar incearca sa probezi la vreun coleg (pt nishua stiu eu un coleg in capitalacu M,daca vrea sa te ajute),difera formele si altele,teoria nu foloseste

altfel,vei avea ca multi dintre noi,4-5-7 casti pe acasa :)

Link to post
Share on other sites
9 hours ago, ovi_ice said:

... nu am nici o sansa sa o pot purta cu cagula (am incercat, mi-o trage in jos pe ochi cand pun casca).

 

Încearcă un "skull cap" în locul cagulei. Face cam același lucru.

Ultima oară am cumpărat de la Motodiscount dar cred că au toți.

Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, Kagemusha a spus:

Încearcă un "skull cap" în locul cagulei. Face cam același lucru.

Ultima oară am cumpărat de la Motodiscount dar cred că au toți.

Am si din ala, l-am luat o singura data si nu mi-a placut. Nu acoperea urechile si mereu il pierdeam cand dadeam casca jos. 

 

Dar problema mea nu e lipsa unui "acoperamant" pt cap, ci zona de gat. Adica curentul care imi vine la fata/gura si clasica ceafa arsa dupa o zi de mers prin soare fara cagula. Am sa o rezolv cu un buff ori neck warmer (pt frig). 

Link to post
Share on other sites

Nu am rezistat si am comandat AX8 de la AGV, acum ce ochelari îmi cumpăr?

Merita sa platesc 100+ euro pentru ochelari premium sau o pot sa iau linistit ceva in zona de 60/70 euro ?

Link to post
Share on other sites

Hai noroc. Am testat AGV-ul AX-9 in weekend.

 

Prima chestie: neaparat folosita cu pinlock, altfel se abureste ca la balamuc. Sambata seara pe un drum scurt in oras (erau peste 20 grade afara) se aburea foarte tare (motivul principal aveam sa-l aflu a doua zi).

 

Asa ca duminica plec pe autostrada cu ea in cap spre poienile Valsanului. Motorul: F800GS cu parbriz Wunderlich Maraton (cred ca similar ca dimensiuni/forma cu cel Touratech touring) + clip-on Puig.

 

Zgomot:

Cu cozoroc montat clar nu e compatibila cu parbrizul meu. De la 100 km/h in sus se auzea un humm-humm (ca si cum ti-ar da cineva o palma peste cozoroc si rezoneaza in casca). Sesizabil cu tot cu dopuri si chiar deranjant. Incep sa "investigehz" cu palma cum trece fluxul de aer si intr-adevar in partea din fata se ducea peste casca, dar din ce mi-am dat seama, ce venea din colturile parbrizului se ducea fix in marginea cozorocului 😐 . Deci nah, fie parbriz (si) mai mare (nu prea se poate, mai ales ca mai ies si pe off), fie revin la parbrizul OEM, cel scurt.

Aproape de Curtea de Arges, la benzinarie, demontez deflectorul Puig (ma gandeam ca poate fi ala "vinovatul") si ii dau in continuare. Ce vorbesti, fratioare ?! Acelasi zgomot, dar acum incepea de pe la 80 km/h. Asa ca in maxim 2km ma opresc si il pun la loc. Macar cu deflector puteam sa merg linisit pana la 100 km/h, iar prin satele alea nu era nevoie de mai mult.

Pe drum am mai facut diferite teste. Gen mers in picioare la 90-100 km/h. Casca e f silentioasa in cazul asta (deci practic daca n-as avea parbriz), nu se mai aude nici o rezonanta a vantului in cozoroc, nu exista lift deloc (btw, chiar si cu parbriz n-am sesizat nici o pb cand ma asiguram peste umar).

La intoarcere pe autostrada am demontat cozorocul. Eh, alta viata. Nici un humm-humm. Si doar o idee mai zgomotoasa fata de GT-Air. Mi-era frica ca o sa fie diferenta f mare, dar nu e chiar asa. 

 

Ventilatie:

Aici iar e problema, mai ales legata de setup-ul meu. In sensul ca, neavand vant care sa-mi sufle direct in fata, casca nu se ventileaza mai deloc. Bucata de burete din spatele ventilatiei din bot (care e demontabila) restrictioneaza f mult aerul care intra, la fel si cozorocul restrictioneaza aerisirile de sus.

In a doua parte de off am scos grila reglabila din fata (a se vedea poza de mai jos), dar la viteze mici prin forestier cu noroaie si balti, chiar daca stateam in picioare, reuseam sa ma ventilez doar cu viziera deschisa ori semi-deschisa. Cred ca in scenariile astea de low speed doar cu ochelari faci treaba.

Asa, revenind la teste: mers in picioare (deci vant direct in mecla), intra aer la greu pe la bot. In 30 secunde deja mi-era frig. Si ziceam ca m-am intors fara corozoc pe autostrada. Supriza, asa si aerisirile din frunte functioneaza. Chiar baga aer de zici ca sufla cineva prin ele.

Slidere-le mi s-au parut foarte greu de operat cu manusi (atat cel din fata, cat si cele superioare). Sunt f mici si nu prea iti ofera feedback tactil.

 

La concluzii as zice asa:

- casca o vad mai spre touring, gen 70%/30% on/off. E silentioasa aproape ca gt-air-ul (in flux de vant "curat"), dar ventilatia e cam slabuta, doar pe cea din bot te poti baza, cele 2 aerisiri din partea superiora sunt practic anulate de cozoroc.

- in legatura cu field-of-view, asta e chiar wow. Nu o sa mai revin la casca "normala" niciodata. Probabil pt touring o sa-mi iau fie un C4 Pro, fie un Sportmodular, oricum ceva cu camp vizual foarte mare.

- se simte pe cap mai usoara decat cele 1400g cat a iesit la cantar (comparativ cu gt-air, care are tot atat).

- arata foarte bine :)

 

In cazul meu vad 2 optiuni: ori revin la parbriz stock (cel scurt) ca sa nu mai am turbulente si sa ma pot ventila, ori renunt la cozoroc si ii pun viziera dark smoke (deci o ard street fighter).

 

Ca materiale/vopsea vedem cum se comporta dupa un sezon.

 

IMG_6837.thumb.jpeg.d89e52762832dae7e902c2b30d19f666.jpeg

 

IMG_6829.thumb.jpeg.14da7bdca699fe89e145a714a0c991a6.jpeg

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...