Sari la conținut

Honda Vfr 750/800/1200


rmg

Postări Recomandate

Depinde, nu ai de unde sa stii ... mie la fostul motor mi se incalzea mai repede la temperatura de functionare, lu fratemiu (acelasi motor doar ca din 97, adus din italia) i se incalzeste mai greu, conteaza mult unde a fost folosit motorul inainte. Cum termostatul se poate schimba sa deschida la alta temperatura decat cea standard, la fel si termocupla. Din experienta mea pot spune ca simtomele sunt mai degraba specifice lipsei de antigel; vaporii sunt mult mai calzi decat antigelul in sine iar senzorul de temperatura se afla pe motor pe cand termocupla pe radiator ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 8,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Corect ... il pui sa umble dupa cai verzi ... el se plange ca ii urca rapid de la 80 la 106, dar nu zice nimic cum ca i-ar pleca electroventilatorul prea devreme.

rareori ajunge ventilatorul sa cupleze mai devreme! de obicei cand senzorul termocuplei este 'obosit' cupleaza treptat la temperaturi tot mai mari, sau deloc. la ultima motocicleta verificata acesta inchidea circuitul la exact 122 grade, mult peste temperatura normala. din aceasta cauza motocicleta respectiva a ajuns si la 125 de grade in oras si deseori la 118-120 si inca functiona perfect! ps:era tot o honda! :D

 

Depinde, nu ai de unde sa stii ... mie la fostul motor mi se incalzea mai repede la temperatura de functionare, lu fratemiu (acelasi motor doar ca din 97, adus din italia) i se incalzeste mai greu, conteaza mult unde a fost folosit motorul inainte. Cum termostatul se poate schimba sa deschida la alta temperatura decat cea standard, la fel si termocupla. Din experienta mea pot spune ca simtomele sunt mai degraba specifice lipsei de antigel; vaporii sunt mult mai calzi decat antigelul in sine iar senzorul de temperatura se afla pe motor pe cand termocupla pe radiator ...

 

daca din intamplare ar ramane fara antigel, motorul ar fierbe garantat! orice 'bula' de aer prinsa in circuitul de racire ar duce cu fiecare ciclu de incalzire-racire sa scoata tot mai mult antigel din motor, pana acesta ar 'fierbe'! nu uita ca e vorba de circuit sub presiune si ca 'starea gazoasa' are coeficient de dilatare mai mare decat cea lichida! pam pam!

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la postul asta ma refeream, trebuie sa porneasca ventilatorul la 104 grade.

 

am observat si eu problema asta la cateva motociclete honda de ex 2 honda cbr f4i. una ajungea mai repede la 100 de grade fata de cealalta! atata timp cat ventilatorul porneste la 103-104 grade si nu fierbe motorul nu e problema. am ajuns la concluzia ca este din cauza radiatorului, avea jumate din 'faguri' infundati sau strambi! la radiator te-ai uitat?

Radiatoarele arata ca noi pe dinafara ,pe dinauntru nu stiu.Doar radiatorul de ulei are 3-4 faguri strambi

Ma refer la nivel, de concentratie afli tu la iarna ... Tu ii completezi in vas dar in instalatie are? Faptul ca ii tot pui in vas si dupa ceva vreme sta la minim arata ca nu ai indeajuns lichid in instalatie si el isi tot trage ...

Am sa incerc sa schimb antigelul tinand cont ca nu stiu nici de cand este ,nici cat este in instalati

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu cauta problema la termostat! pe radiator ai un 'senzor' care in timp incepe de 'inchida' circuitul ventilatorului la temperaturi tot mai mari! eu le verific in felul urmator (asa zice si manulul)

-un bol de metal cu antigel(nu apa normala ca fierbe prea devreme si nu trece de 102-103 grade decat cu greu, pe cand antigelul atingei si 125 relativ repede)

-pui senzorul acela in bol, suspendat cu o sarma ceva, dar sa partea ce se infileteaza in radiator imersata in antigel

-cu un multimetru setat pe diode pui rosu la papuc si negru la masa(nu conteaza neaparat ordinea)

-se pune bolul pe aragaz

-un termometru digital care sa citeasca temperatura antigelului!

astepti si vezi la cfe temperatura inchide senzorul circuitul(mutimetrul trebuie sa te avertizeze)

bafta! ;)

 

Senzorul ala e termocupla, ok, dar sunt cateva carente aici.

 

Punctul de fierbere al antigelului depinde de concentratia din volumul de lichid total, si depinde de presiune.

Ori cand faci testul asta, concentratia nu o stii, si presiunea e una care nu o poti replica pe soba. In concluzie testul nu cred ca are acuratete.

 

Pentru antigel, ai 2 indici de urmarit, punctul de inghet, si coroziunea (care intervine cand anumiti aditivi se pierd).

1. Punctul de inghet il testezi cu densimetrul;

2. Testul de coroziune il faci cu voltmetru setat pe CC, pui o sonda pe masa, si una in lichid. Daca iti citeste peste 0.7V, schimba-l. Daca e intre 0.1 si 0.7 e ok.

Editat de almostcyborg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu trebuie nici o presiune si nici o concentratie cand verifici senzorul! eu am zis sa fie folosit antigel deoarece fierbe mai greu si atinge temperaturi mai mari! senzorul ala inchide un circuit la aceeasi temperatura fie sub preiune sau nu! tu confunzi faptul ca orice lichid fierbe la temp mai mari sub presiune! am verificat de cateva ori prin metoda asta si de exemplu daca pornea termocupla la 115 grade in bord, tot la 115 garde cupla si fiarta in borcan! hai ca vorbim sa ne aflam in treaba, nu?! ps:e metoda data si de manual ptr verificarea termocuplei! :D

Editat de s@rpe
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, concentratie iti trebuie la testul cu ibricul. Daca ti-o dat cifra aia in test real, ai avut o concentratie de antigel de peste 70% din volum, ceea ce nu-i bine, sau a fost doar un exemplu...?

 

Daca iti e calibrata bine termocupla, tre sa-ti porneasca parca la ~104-5 si sa se opreasca la 95.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca deja nu ne intelegem! am probat si cu apa 'chioara' initial si cu antigel apoi! de ce? pentru ca apa 'chioara' fierbe la 100 de grade si nu prea reuseste sa treaca peste asa usor, in schimb antigelul ajunge la 125 de grade! verificata treaba cu un termometru digital! e simplu, pe luna, pe marte pe pamant, oriunde termocupla aia trebuie sa 'cupleze' la temperatura indicata! atat! nu verifici concentratii, etc! aici vorbim doar de temperatura!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu sugerez ca inainte de a verifica/schimba termostat si/sau termocupla sa faci o aerisire a instalatiei, sa verifici daca exista vreo gatuire sau problema atat la capetele radiatorului/toarelor cat si la furtune. Dupa ce faci acest lucru si experimentezi in continuare aceleasi probleme atunci te duci la piese si le verifici.

In altaordine de idie, mie mi se pare ca motocicleta este in parametri normali, doar ca porneste prea des ventilatorul si scade temperatura prea mult la mers cu viteza cevamai mare. De aici faptul ca in instalatia de racire este prea putin lichid ;)

 

La butoane @prafuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si-a schimbat cineva recent kitu' de lant? La ce suma ar trebui sa ma astept? Vreau sa-mi fac o idee inainte de a merge la dealer sa-l cumpar/schimb.

 

Multam-

Eu la inceputul anului. Undeva in jur de 140 Euro, kit de lant DID.

 

Cand gasesti parbriz pentru baba ta sa imi dai si mie de stire. Eu din ce am cautat numai peste 70-80 de euro am gasit. Chinezisme am gasit si la 10 dolari, dar inca nu m-am incumetat sa iau asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma paste si pe mine cat de curand un kit de lant, momentan mai trag de asta ... pe'o roata :grinbandit: ... initial era intins inegal, acum vad ca se tot intinde, a pocnit la un momentdat o za, nu pot sa imi dau seama cum ca nu am fortat foarte tare; i-am pus o za de imbinare si merge, astept sa ajung la capat cu intinsul ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Phoaaa ce atatea discutzii cu antigelul asta :)) SFATUL MEU ....ia manualul,goleste instalatia de antigel,pune altul nou (atat cat zice in carte la fel si combinatia) si cu asta basta ! Parametrii tai sunt mai mult decat normali :) Toate cele bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva o lamaie, mi-e greata...

 

Cei de la MM au inteles din nou prost ideile de Emisiune si Prezentare-Test. Evident ca atunci cand taticu este sefu, poti sa iei pur si simplu o mapa de presa, sa pui banda sa mearga si sa...narezi. Evident ca nu exista nici o opinie personala, n-ar avea cum din moment ce prezentatorii sunt doar niste umbre pe 2 roti, incapabili de a TESTA o motocicleta.

 

Ma repet, sterge mai bine mizeria aia.

 

Cine vrea sa primeasca o informatie in parametri, se uita la un MCN ,Motorcyclenews sau Moto Journal...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca stiti pe careva, care ar cumpara un VFR 750, model 96, va rog sa-l indrumati inspre mine, e vorba de motorul meu, sunt cateva poze pe ici pe colo cu el. Danke !

 

Si eu o consider slaba, probabil au tradus vreo mapa de pe net, si-au facut emisiune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Vreau sa intru si eu in clubul vostru prin achizitionarea unui vfr 800 din 98', nu stiu foarte multe despre acest model, tot ce stiu este de la pieteni si din ce am mai citit pe forum, insa de rau nu am auzit mai nimic, doar ca ar fi destul de delicat in cazul in care se defecteaza ceva la motor.As vrea sa imi impartasiti si voi ceva din experienta voastra, sa imi spuneti la ce sa ma astept, la ce sa am grija cand ma duc sa il cumpar, la ce detalii sa ma uit, avand in vedere ca 14 ani nu sunt de neglijat.Am uitat sa mentionez ca mobra arata impecabil, foarte bine ingrijita. Multumesc anticipat, numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie pe 1 mi-a expirat RCA-ul si pt ca urmeaza sa plec la munca nu l-am mai facut, ci am bagat bicla in hibernare - iarna trecuta n-a avut parte pt c-am birjerit-o aproape-n continuu (nu pe zapada).

Mai intai i-am tras o ultima spalare pe anul asta si dup-aia am scos-o la o scurta plimbarica sa se usuce si sa apuce lantul sa se unga iar.

post-41410-0-10439400-1351881385_thumb.jpg

post-41410-0-95839400-1351881405_thumb.jpg

post-41410-0-35048400-1351881426_thumb.jpg

Aici sunt pompa si electrovalva ungatorului - va trebui sa-i fac o izolare mai acatarii la valva.

post-41410-0-87810400-1351881445_thumb.jpg

Am pus bicla pe pozitie suspendata-n cricul central (a trebuit sa-i bag o placa sub cric pt a ridica roata spate)

post-41410-0-60615800-1351881465_thumb.jpg

si dup-aia am infasat-o in 2 prelate - a' deasupra-i cumparata (si jegarita) odata cu mobra si inca una Louis primita mocca la targ in Bucale. Bateria este tot pe mobra dar legata la un incarcator (pro-charger) luat de pe Louis si care-i montat pe balcon - firele galben/verde.

post-41410-0-22986900-1351881534_thumb.jpg

Am profitat de ocazie sa fac poza dezordinii de sub sea

post-41410-0-06554000-1351881514_thumb.jpg

si un close-up cu spoiler-ul facut de Dl. Harea Bogdan, caruia ii multumesc inca o data, si instalat in locul celui original de la MRA. Acu' nu-mi mai flutura umerii. :crack:

post-41410-0-95742900-1351881493_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare! Vreau sa intru si eu in clubul vostru prin achizitionarea unui vfr 800 din 98', nu stiu foarte multe despre acest model, tot ce stiu este de la pieteni si din ce am mai citit pe forum, insa de rau nu am auzit mai nimic, doar ca ar fi destul de delicat in cazul in care se defecteaza ceva la motor.As vrea sa imi impartasiti si voi ceva din experienta voastra, sa imi spuneti la ce sa ma astept, la ce sa am grija cand ma duc sa il cumpar, la ce detalii sa ma uit, avand in vedere ca 14 ani nu sunt de neglijat.Am uitat sa mentionez ca mobra arata impecabil, foarte bine ingrijita. Multumesc anticipat, numai bine!

 

Delicat e cam la orice motocicleta cand se strica ceva prin motor, insa la VFR nu se prea strica. Mecanic moto e bulletproof... overengineered daca vrei. Mai apar uneori ceva probleme cu instalatia electrica[ mai ales releul-regulator] dar cam atat. VFR-ul de 800 dinainte de V-TEC are inca distributie pe pinioane, ca la tancuri :D

Editat de kyvacka
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee,

verifica sa fie cadrul si furca drepte, fara urma de abuz,

sa mearga drept si sa nu vobleze cand lasi ghidonul liber

in functie de pretul dat, verifica si consumabilele

motorul sa mearga rotund, sa traga fara pauze, sa nu se incinga instant iar cutia sa nu sara din viteza.

 

daca ai cum sa verifici cat incarca releul, iar n-ar fi un lucru rau.

 

Cam asta verific eu, in mare atunci cand ma uit la un motor, starea generala(carene, vopsea,faruri, stopuri,bord,oglinzi) este de la sine inteles prima verificata de catre oricine asa n-am mai scris asta in lista.

 

Ca idee, VFR este o mobra nepopulara in randul forjatorilor de orice fel. Arata bine, dar nu da bine la pitzipoance,fuge dar nu "Baga" cat trebuie, deci sunt toate sansele ca sa gasesti una intreaga, care sa pastreze uleiu' in motor si cu km aproape reali (aici se invart toate in jurul a 60-70-80ooo km si nu se sperie nimeni).

 

Buba cunoscuta a VFR si in special a modelelor de 800 este electrica si sistemul de racire (radiatoare laterale...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...