Sari la conținut

Suzuki V-Strom Dl 650/1000


Postări Recomandate

Deflectorul vechi era cam zgâriat, așa că am decupat altul dintr-un parbriz spart de la MGG. A ieșit decent, având în vedere că a fost făcut la repezeală. Polish far și parbriz, semnale față noi, schimb ulei și filtru, oleacă de spălat și dressing. Un pic de TLC după plimbarea "de vară".

IMG_20220722_202849.jpg

IMG_20220722_202907.jpg

IMG_20220722_202929.jpg

IMG_20220722_203001.jpg

IMG_20220718_225711.jpg

IMG_20220718_225733.jpg

IMG_20220721_173223.jpg

Fuck, n-am postat pe topicul meu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Acum 22 ore, george13 a spus:

Rulmentii la roti trebuie sa fie toleranta C3 sau nu ?

De exemplu:

6203-2RSH/C3 SKF

6203-2RSH SKF

Si inca o intrebare: Koyo sau SKF?

 

 

Koyo si nu C3

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, george13 a spus:

Am facut cheie pentru strans piulita rulmenti jug.

Acum sa vedem cum îi strangem🫤. Voi pune rulmenti conici.

 

Salut,

 

Clar conici.

Faina cheia de strangere - sunt curios daca o sa reziste cei 2 dinti la 80Nm parca.

 

Bafta,

paul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, Lucian_M a spus:

Screenshot_2022-08-03-23-21-15-630_com.manualslib.app.jpg

Daca strang la 80 fac praf rulmentii conici.

Uite cum descrie userul NervOptik, procedura:

Aveti grija cum strangeti piulitele din capul axului !!!

Prima data strangeti la mana, apoi rotiti jugul stanga dreapta cateva viraje complete si vedeti daca "agata" pe undeva.

- Daca agata,inseamna ca una dintre camasile exterioare de pe gatul cadrului sunt strambe !!! Nu fortati, si nu strangeti piulita mai tare cu gandul ca se indreapta singure, ca nu se va intampla asta, trebuie sa scoateti jugul dinnou si sa mai bateti o data cu discurile de aluminiu.

- Daca se roteste usor si liniar, se strange piulita mai tare in timp ce rotiti mereu st/dr de jug pana cand simtiti ca incepe si opune rezistenta mai mare, atunci va opriti si puneti contrapiulita si tablita de blocare.

Am auzit teorii cum ca strangi tare, si apoi dai juma de tura inapoi, mie personal nu mi-a iesit si poti sa strici si rulmentii, asa ca in decursul anilor am invatat sa simt la mana si sa opresc atunci cand trebuie.

Dupa ce puneti furcile si roata la loc si strangeti tot, lasati motocicleta suspendata de fata si apucati ferm cu mainile de baza telescoapelor (la axul rotii) si impingeti cu putere in fata si in spate pentru a verifica daca exista joc in axul jugului.

Atentie!! - dupa primii 10-15 km dupa aceasta operatiune mai verificati inca o data jocul axului, de aceasta data cu dumneavoastra pe motor, frana fata blocata si impins puternic in fata si apoi imediat tras in spate. Daca se simte joc sau o trosnitura in jug atunci trebuie sa mai strangeti piulitele axului.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 38 minute, george13 a spus:

Daca strang la 80 fac praf rulmentii conici.

Salut,

 

Ma refeream la contrapiulita de blocaj - nu cea care apasa direct pe rulment.

Nu mi-au placut niciodata teoriile bazate pe cum simti - cand schimbi de doua ori in viata motocicletei rulmentii de la jug - este greu sa ii strangi corect bazat pe feeling si experienta.

De aceea prefer teoriile bazae pe cuplu - strangi la x cuplu si juma/sfert de tura inapoi. Cat timp procedura este data de producatorul motocicletei - nu m-as stresa asa tare ca se strica rulmentii. De procedura pentru vstrom nu am citit niciunde cum ca ar fi gresita si rulmentii au crapat ulterior mult mai repede.

La modelele anterioare se strangea la 45nm si sfert/juma de tura inapoi in functie de cum simteai apoi ghidon ca misca stanga/dreapta.

Evident ca poti folosi si varianta de strans la simt dar exista un risc destul de mare sa trebuiasca restranse piulitele cand se aseaza rulmentii dupa ceva vreme si sa dai din nou jugul superior la vstrom jos ... nu a fost niciodata o distractie.

 

Bafta cu schimbatul, sigur o sa fie ok.

 

numai bine,

paul 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
La 04.08.2022 la 10:12, ivanp a spus:

Salut,

 

Ma refeream la contrapiulita de blocaj - nu cea care apasa direct pe rulment.

Nu mi-au placut niciodata teoriile bazate pe cum simti - cand schimbi de doua ori in viata motocicletei rulmentii de la jug - este greu sa ii strangi corect bazat pe feeling si experienta.

De aceea prefer teoriile bazae pe cuplu - strangi la x cuplu si juma/sfert de tura inapoi. Cat timp procedura este data de producatorul motocicletei - nu m-as stresa asa tare ca se strica rulmentii. De procedura pentru vstrom nu am citit niciunde cum ca ar fi gresita si rulmentii au crapat ulterior mult mai repede.

La modelele anterioare se strangea la 45nm si sfert/juma de tura inapoi in functie de cum simteai apoi ghidon ca misca stanga/dreapta.

Evident ca poti folosi si varianta de strans la simt dar exista un risc destul de mare sa trebuiasca restranse piulitele cand se aseaza rulmentii dupa ceva vreme si sa dai din nou jugul superior la vstrom jos ... nu a fost niciodata o distractie.

 

Bafta cu schimbatul, sigur o sa fie ok.

 

numai bine,

paul 

Se strang foarte usor la simt daca stii cat e simtul ala. Orice mecanic care a facut o scoala sau macar cursuri de mecanica moto (apropos de explicatiile stiintifice gasite pe net) stie ca exista si alt mod de a verica cat de corect e stransa piulita de la jugul inferior. E suficient un dinamometru (aparat de masurat forta sau momentul fortei nu cat de mult tii sau nu cu Dinamo :))) ) sa vezi cat de tare e stransa. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

V-Strom 650 nou, care dupa 7000 km a inceput sa scoata zgomot in partea din fata, in zona bordului, in urmatoarele conditii: In mers, accelerand in tr 2-3 la 3-5000 rpm, se aude ca un cablu de kilometraj stricat de dacie care agata in camasa.

 

Turometrul ar fi in cazul nostru cel care este analog dar nu stiu daca are un cablu mecanic de control, ori are motoras pas cu pas controlat electronic. Pe loc daca accelerez la 3-4000 rpm, nu se simte aproape deloc, ceea ce este f ciudat.

 

Figura o face aproape exclusiv doar in mers la viteze si turatii mici, dar se aude si cu viziera pusa.

Cu casca deschisa se aude bine.

 

Sunt sigur ca ati mai avut beleaua asta, dar nu pot cauta in > 700 de pagini.

Ce poate fi?

Editat de yglos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, yglos a spus:

nu stiu daca are un cablu mecanic de control

Nu are.

Cel mai probabil intră o piesă în rezonanță, vibrațiile fiind mai puternice cu motorul în sarcină. 

Altceva nu pot să-ți spun. :what:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce piesa poate sa intre in rezonanta doar in timpul mersului si nu pe loc?

Adica doar cand turezi motorul in mers, indiferent ca ai ambreiajul lasat sau apasat?

Nu e vorba de ceva metalic ci mai degraba se aude in zona plasticelor din bord!

Daca spui ca nu este cablu, sa fie oare chiar motorul turometrului in sine? (caci de acolo vine sunetul)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi că la a mea, după ce am băgat off-road la greu, s-a slăbit din șuruburi subcadrul ăla metalic care ține tot carenajul față. L-am strâns și n-a mai zbârnâit nimic...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, vis-a-vis a spus:

Vezi că la a mea, după ce am băgat off-road la greu, s-a slăbit din șuruburi subcadrul ăla metalic care ține tot carenajul față. L-am strâns și n-a mai zbârnâit nimic...

Si la mine s-a desfacut cadrul ala. Poti sa verifici trangand in sus de cioc sau de plasticele din fata ghidonului si vezi daca misca. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Greu de crezut sa fie vreo capsa de la acele plastice. (caci nu sunt prinse in suruburi ci in niste capse de plastic speciale) Spun si de ce: Zgomotul este exact in functie de turatia motorului, este exact cum suna un cablu de acceleratie de dacie care agata in camasa.

Am verificat si stau bine la locul lor deocamdata, desi am schimbat un bec si a fost chinu dreq pana sa ajungi la el, cu desfacut tot bordul.

 

Unicul vinovat ar fi fost turometrul, dar de ce face numai in mers si pe loc nu se simte?

 

Editat de yglos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vine niciun cablu mecanic la kilometraj sau turometru.

Cât despre senzație, da, știu ce înseamnă să agațe sufa în cămașă, nu-i amuzant, mai ales la distanță de casă.

Vezi că bordul se prinde de cadru cu niște șuruburi, să fie corect strânse, eventual să fie toate lucrurile la locul lor, sigur ai omis ceva. Am mobra mai alergată decât a ta și nu zbârnâie nimic.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...