Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Acum 7 ore, Christian 1 a spus:

Nu contest vechimea si cunostiintele tale in domeniu,dar cand pe modelele unor marci pe care eu am pus multimetrul sa verific nivelul de incarcare a releului de incarcare(pus de fabrica),adica Suzuki,Honda,Aprilia,Derbi si Yamaha(am detinut si detin modele ale acestor branduri), oarece grup de ingineri au stabilit ca max 14,7 V e ok,ii cred pe aia ca-i asa,nu pe tine.

Cu scuzele de rigoare. :)

VRLA-urile noi se incarca la tensiunea spusa de tine dar apoi se mentin in float la 13,6-13,8. Nu se mentin la >14V caci le scade rapid durata de viata.

O sa testez si eu pe motorul meu incarcarea si va spun cum e. 

Acum 7 ore, john17 a spus:

Bine, sulfatarea și căderea pastei sunt 2 chestii total diferite, dar ce mai contează... :moron:

In general bateriile de primă echipare sunt mult mai durabile, și multe alte piese sau componente sunt in aceeași situație. 

Al 2-lea proces e sigur in timp si determina >90% din uzura.

(A)Normal ca piesele din fabrica se fac la alta calitate decat cele AM, indiferent ca sunt tot de origine. E vorba de controlul CTC al producatorului, in timp ce utilizatorii nu au posibilitatea testarii calitatii pieselor. Cam toti producatorii sunt golani si dau o calitate slaba AM, mai ales pe europa de est, unde chiar si calitatea de fabrica difera. Dar asta e alta discutie.

Acum 53 minute, binox a spus:

Asta vara in august bateria originala Yuasa de la motocicleta prietenei (cmx500 martie 2019) a cedat subit la sub 2000km dupa un drum Bucuresti-Belgrad, in prima zi de concediu dintr-o tura de aprox 6000km... Desi motocicleta a fost cumparata sh si fara certificat de garantie ne-am dus sa ne incercam norocul la reprezentanta Honda Belgrad. Am avut noroc si am dat de niste oameni super, ne-au spus dupa verificari ca intr-adevar e problema de garantie(nu ne-au intrebat nimic de certificat sau alte hartii) dar ca nu au bateria respectiva pe stoc si dureaza 7 zile sa o primeasca. Ca solutie alternativa s-au oferit sa ne doneze o baterie ''neoriginala'' si nu noua dar care se potriveste si e in stare buna. Nu au vrut sa le platim nimic, ne-au recomandat sa ne intoarcem acasa si sa schimbam bateria (ne-au dat-o si pe cea veche). Noi ne-am continuat tura fara alte probleme si recent cand am bagat bateria in casa am constatat ca e fix ca cea originala, n-am inteles de ce ne-au spus ca n-ar fi originala dar nu mai conteaza :)

Nu inteleg de ce a crapat asa rapid si vara... o fi abuzat-o neamtu si inainte de vanzare o fi resuscitat-o cu un redresor inteligent :)

 

 

 

 

 

 

Probabil e unul din cazurile respective, dar chifla ar fi prea mare pentru YUASA....poate detaliezi putin cum a cumparat-o SH cu fabricatie martie 2019 caci nu inteleg....a fost motor de test la nemti in reprezentanta si l-a cumparat cu cateva sute de km la bord?

In rest, au mai fost raportate astfel de probleme la baterii YUASA in termen de garantie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Motorul a fost inmatriculat in Germania prima data in martie 2019, anu de fabricatie apare tot ca 2019. Neamtu (primul proprietar)a facut cu ea in jur de 900km iar in acesti km a si scapat-o o data pe jos=> o indoitura mica pe rezervor si un semn mic pe toba, de unde si un pret relativ avantajos. Noi am luat-o prin iulie si am plimbat-o doar vreo aproximativ 300km inainte de concediu.

A pornit de fiecare data la primul buton pana a ajuns la Belgrad, unde nu a mai pornit decat impinsa.

Ea a mai dat niste semne in sensul ca din cand in cand se aprindea becul de ABS, dar m-am gandit ca poate are vreu contact imperfect la vreo mufa de la senzori sau ceva de genul, nu mi-a trecut prin cap sa verific bateria la o motocicleta aproape noua...

A fost ciudat si comportamentul, i-am masurat incarcarea la Belgrad si se comporta ca si cum ar avea releul de incarcare defect, eram 100% ca ori s-a ars releul ori statorul, nu m-am gandit nici un moment ca ar putea fi bateria si nici nu aveam cum sa testez cu alta baterie(cum as fi facut acasa).

Dupa ce mecanicul mi-a zis ca e bateria am insistat sa-mi arate ca nu-l credeam, si intr-adevar cu bateria noua incarca perfect.

I-am intrebat daca au mai avut probleme similare si au zis ca doar la un scuter cu baterie la fel, au avut ceva probleme dar nu ca asta, acolo nu mai pornea dupa cateva saptamani de nefolosire pt ca avea alarma si bateria e f mica in capacitate, parca 7Ah.

Nu stiu daca a fost bateria cu defect sau daca a fost abuzata si resuscitata. La motorul asta e f usor sa o abuzezi, daca uiti contactul pus ramane farul aprins, baterie de capacitate mica => descarcare rapida. Fiind si motocicleta  ieftina au taiat la maxim din sisteme, de exemplu cand dai la buton farul nu se stinge si dupa ce ca-i mica bateria la curentul demarorului se mai adauga aiurea si curentul farului.

La FJR-ul meu care-i cu 7 ani mai batran farurile se aprind doar dupa ce porneste motorul, iar daca uiti contactul pus mai mult timp opreste din consumatori la un moment dat. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda....nici nemtii nu mai sunt ce au fost odata. Multumim pentru explicatiile tale, din care invata si altii ca motoarele chilipir de la nemti, nu sunt chiar asa....

Eram tentat si eu anul trecut sa fac manevra asta, dar am avut o ocazie mai buna in Romania, am luat un motor cu ~200 de km la bord facuti chiar de Tibi Troia, adica un rodaj facut de un cunoscator. Acum dupa povestea ta, imi pare si mai bine ca am decis asa. Iar cu becul ABS, tare mi-e sa nu aiba si alte probleme decat electrice...ar fi bine sa faci o testare pe stand de frana ca sa vezi eficacitatea franelor.

 

Revenind ontopic, le spun tuturor ca azi am masurat incarcarea cu un multimetru/clamp profi UNI-T, iar alternatorul motorului incarca la fix 14,40V bateria.

Asadar prieteni, nu luati de bune teoriile facute de x, sau y, producatori care nu respecta chimia si fizica. Tot ce este peste 2,4V/el la baterii Pb acid, inseamna distrugere.

 

Verificati alternatorele moto ca sa incarce exact cum am spus, intre 13,6-14,4V, cu/fara consumatori. Verificati deasemenea incarcatorele/redresoarele de pe piata, daca nu vreti sa va distrugeti cu mana voastra bateriile. (la unii destul de scumpe) 

 

Puteti face si urmatorul test la baterii: cu contact pus nu trebuie sa scada sub 12V, chiar cu bec aprins si pompa injectie ON. Eu aveam 11,85V deci e necesara o reincarcare long term. Zilele astea vine si chargerul. Va spun cum merge.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Experientele mele cu baterii in ultimii ani.

La motor am avut:

Toplite - 4ani

Varta- 5 ani

In toamna am luat un landport la 100 lei.

Iarna le mai pun cate o ora pe redresor auto la 3-4 saptamani.

 

La Astra:

bateria originala - 4ani.

Rombat calciu - 4 ani. Nu recomand pentru ca nu era etansa si se oxidau bornele.

Varta Silver - 5 ani inca nu da semne de oboseala.

 

La Corsa:

Bateria originala 6,5 ani.

Rombat Premier 5,5 ani, inca nu da semne de oboseala. Spre deosebire de rombat-urile mai ieftine, asta e etansa.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

 Iar cu becul ABS, tare mi-e sa nu aiba si alte probleme decat electrice...ar fi bine sa faci o testare pe stand de frana ca sa vezi eficacitatea franelor.

Nu mai are nici o problema cu ABS-ul de cand s-a schimbat bateria. Franele au fost testate la RAR. Unitatea ABS isi monitorizeaza singura tensiunea de alimentare iar daca ceva e in neregula semnalizeaza eroare. Stiu ca astfel de comportament se intalneste des la motociclete  BMW, cand e bateria slaba au eroare de ABS.

Un alt sistem mai ciudat se intalneste la Piaggio MP3, daca ai bateria slaba claxoneaza singur de 3 sau 5 ori, nu mai stiu exact, mare (cuvant urat) a fost cel ce a gandit sistemul asta....

Ai mari sanse de violente in trafic  daca nimeresti la un semafor in spatele unuia mai nervos si ai probleme cu bateria :))

 

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acumulator Fullbat FT12A-BS pus din fabrica pe motor.

Are aproape 5 ani si capacitatea a scazut la 50% (conform redresor Saito Pro Charger XL).

Pus pe redresor, pare ca se incarca, dar dupa o zi de stat pe masa deconectat, scade si voltajul si capacitatea.

Pe motor se simte ca bateria e pe moarte, la cresterea turatiei, creste luminozitatea farului iar daca electroventilatorul functioneaza, se aude o crestere a turatiei acestuia.

In decursul celor 4 ierni, am tinut bateria conectata la redresor. Nu cred ca a influentat cu ceva durata ei de viata.

Probabil si daca nu o incarcam, tot atata tinea.

Cred ca viata unei baterii tine mai mult de functionarea in parametrii a releului regulator. Daca acesta e defect, se duce si bateria.

 

PS: martorul ABS poate semnaliza o baterie la limita vietii ei, cel putin la unele motorete, precum a mea (altii cu acelasi model au observat deja asta).

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Durata de viata a bateriei depinde de multi factori, pana si daca moto staționează la soare sau la umbra, cata caldura ajunge in locul unde e bateria, cat de mult se actioneaza electromotorul etc. 

Eu am tinut iarna bateria moto pe redresorul Lidl pozitia "fulg" si a intrat in al 5-lea an de cand mobra e la mine, bateria fiind de vechime neidentificata. Banuiesc ca reglajul ala automat fiind pe tensiune si nu intensitate nu prea ar avea treaba cu capacitatea acumulatorului, dar posibil sa ma înșel. 

La auto am avut baterii de prima echipare care au tinut >10 ani, la moto anterior un Saito de 12€ care m-a dus 5 ani si am vandut mobra cu el functional, o Varta care a tinut 6 luni 1/2 (garantia fiind la vremea aia 6 luni) și altele despre care nu-mi mai amintesc. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, caracterincompatibil a spus:

Yuasa a ținut 7 ani la scuterul mare.12-19,in vara nu l am folosit și a leșinat.yuada cumpărată din magazin nu a ținut mai mult de 3 sezoane,atât motocicleta cât și scuter

Din cauza unui bosch.am lăsat scuterul lângă Sibiu și m am întors ziua următoare cu o baterie noua,a crăpat când coboram Transfăgărășan ul

Cumva cea care a tinut 7 ani a fost cea originala cu care a venti scuterul de la mama lui?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Christian 1 a spus:

Ok @yglos,nu iau de bun nimic din ce relee de incarcare au pus producatorii aia.Cu alte cuvinte toti aia = prosti,eu = destept,ca vreau doar max 14,4 V!

Bun.Unde gasesc alte relee de incarcare compatibile pentru ele sa incarce max 14,4 V?

Normal releul electronic de pe motor trebuie sa stie cat sa-i dea. Daca e defect, ii da mai mult, sau mai putin.

Acum 2 ore, Djebelu' a spus:

Eu am constata in timp ca motocicletele cu alimentare pe injectie au plaja de incarcare mai mare14,6-14,7 V in timp ce,cele cu carburator au 14,3-14,4 V.

Concret,tatal meu a avut  Aprilia Pegaso 650 ML,an 1996(carburatoare)a carei incarcare nu trecea mai mult de 14,4 V.La fel si in cazul meu la Suzuki DR 350 si DR-Z 400.Dupa Pegaso,tata si-a cumparat o Aprilia Caponord 1000 ETV din 2003 ,care fiind pe injectie avea incarcarea pana la 14,7 V.Acum are o Aprilia Pegaso Trail 650 din 2009,care e tot injectie si tot pana la 14,7 V are plaja la incarcare.Toate motocicletele pe injectie enumerate mai sus au incarcarea maxima(dupa ce motoarele sunt calde)in relantiu,iar in turatie cu toti consumatorii aprinsi nu trec mai mult de 13,7-13,8 V.

Tot injectie Euro 4 este si a mea. Nu are treaba injectia cu incarcarea. De unde le scoateti fratilor ? Oameni buni, intelegeti ca principiile chimice sunt aceleasi. Nu reinventeaza nimeni chimia in 2020, deci ce este intre 13,6-14,4V este ok. Ce nu este acolo, este anormal si din cauza asta se fac si verificarile de garantie cand se pun acumulatorii pe vehicule. Ai tensiunea in intervalul de acolo, iti da garantie, nu ai, nu iti da garantie. Simplu!

Nimic nou sub soare...

Acum 3 minute, Christian 1 a spus:

Am fost pana la garaj sa pornesc si motocicletele pe carburator sa masor incarcarea:Beta Euro 350 are max 14,3 V,Suzuki DR 125 are max 14,4 V,iat Yamaha T80 Townmate care are instalatia pe 6 V are 7,1 V max.

Ai tensiuni optime. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, Christian 1 a spus:

Ok,iar la celelalte ce au 14,7 V la max,adica la Suzuki si Derbi,nu-s ok?

Tensiunea unui element de accu este 1.1 - 1.2 V.

Avand 12 elementi tensiunea teoretica trebe sa fie 13,2 - 14,4 V.

Daca la bornele acumulatorului ai mai mult de 14,4 V o supraincarci si crapa mai repede.

Acuma este indicat sa masori tensiunea la bornele acumulatorului in conditiile de functionare nominala, adica cu luminile aprinse.

Posibil sa cada tensiunea suficient ca sa mai ramana la bornele accu tensiunea potrivita.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Christian 1 a spus:

Ok,iar la celelalte ce au 14,7 V la max,adica la Suzuki si Derbi,nu-s ok?

Retrospectiv,mi-am adus aminte ca si la Aprilia Shiver 750,tot injectie,aveam la max tot 14,7 V... :)

Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece.

La cald, cel putin pe masini VAG, incarcarea scade la 13,6-13,8 ca sa compenseze cu temperatura ridicata pentru a preveni sulfatarea.

 

Deci bateriile cele mai bune facute in Korea, HEXA - DELKOR din ce vad nu se mai aduc in RO. Au ramas MOLL pentru auto si YUASA pe moto ca fiind cei mai buni, dar cu o scadere de calitate mare si la ei. Depinde de voi cum le intretineti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, yglos a spus:

Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece.

 

boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba .

 

14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte .

Chiar acum, superbec a spus:

boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba .

 

14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte .

 

Acum 1 oră, yglos a spus:

Normal releul electronic de pe motor trebuie sa stie cat sa-i dea. Daca e defect, ii da mai mult, sau mai putin.

 

sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atentie ca tensiunea optima depinde mult de temperatura.13.8V la cald,14.4V la rece dar asta insemnind  15-20 grade.Acum la +5 grade e normal sa vrea mai mult.

Si ideal ar fi ca releul sa masoare temperatura bateriei.La masini,fiind sub aceeasi capota,e mai pe aproape,dar la moto nu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, l.u.v a spus:

Doar contactul pus 12.1

La ralanti și în ture cu faza lunga / scurta între 13.9 și 14.3. 

Eu am norocul că am computer bord. 

IMG_20200120_183908.jpg

IMG_20200120_183838.jpg

Nu e cam putin 12.1 ?! Mai poate sa invarta electromotorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 14 minute, Christian 1 a spus:

Cred ca trebuie sa schimb aproape toate releele de incarcare si alternatorul masinii,ca-s cak. :)

 

Ce să te mai complici, trebuie să schimbi mașinile cu totul 😋

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand pun contactul,daca bateria are 12.6 initial, se duce la 12.4 sau12.3. Dispay-ul papa diferenta. De cand mi s-a stricat bordul, porneste la sfert si cu bateria obosita. Daca stiam asta,il spargeam de mult...

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, megamotoreta a spus:

Cand pun contactul,daca bateria are 12.6 initial, se duce la 12.4 sau12.3. Dispay-ul papa diferenta. De cand mi s-a stricat bordul, porneste la sfert si cu bateria obosita. Daca stiam asta,il spargeam de mult...

 

Pai cred ca era stricat de dinainte de aveai o cadere de tensiune de 2,5% la cativa consumatori amarati. 😂

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 20.01.2020 la 18:08, superbec a spus:

boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba .

 

14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte .

 

sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC !

Men, nu stiu ce motor ai tu, dar cam pe toate motoarele facute dupa 2000 trebuie sa fie acele relee de care vorbim. Uite cateva modele aici:

https://www.unimotors.ro/index.php?cat=1223&filter_id=56&cPath=1075_1096_1223&page=1

Despre tensiuni, poti baga si 16V daca vrei ca nu se supara nimeni....pe riscul tau..:)

La 20.01.2020 la 19:36, mihai c a spus:

Atentie ca tensiunea optima depinde mult de temperatura.13.8V la cald,14.4V la rece dar asta insemnind  15-20 grade.Acum la +5 grade e normal sa vrea mai mult.

Si ideal ar fi ca releul sa masoare temperatura bateriei.La masini,fiind sub aceeasi capota,e mai pe aproape,dar la moto nu

Da, putini stiu chestia asta si mai putini inteleg de ce...

Acum 6 ore, Djebelu' a spus:

Eu cred ca tu nu intelegi ca este o diferenta de curent intre cele pe carburator si injectie.Ca de exemplu,astea cu injectie au obiceiul de a avea mai multi consumatori inclusiv si cand doar pui contactul.De aici nevoia de curent nitel mai mare.

Daca spui ca esti electronist,zi-mi si mie ce e un releu electronic de incarcare.

Tu nu faci diferenta intre curent si tensiune. Ce treaba are curentul de incarcare cu tensiunea de incarcare?

Normal ca pe injectie sunt mai multi consumatori, dar si alternatorul e dimensionat corespunzator sa dea X amperi. Voltajul insa este acelasi pe toate bateriile plumb acid.

Nu sunt aici ca sa explic notiuni elementare de fizica, chimie, electrica. Fiecare invata ce si cum poate. Cine vrea sa fie autodidact se informeaza si vede ce e bine. Cine nu, ia de bune toate prostiile debitate de necunoscatori. 

 

Dar scopul topicului este putin deviat aici. Eu am initiat alt topic dedicat incarcatoarelor de mentinere pe timpul iernii. Moderatorul a unit topicul meu cu acesta, in care sunt si alte discutii. 

Revenind la ideea de la care am plecat, va spun ca am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49

 

L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float.

Recomand cu incredere si la altii, in locul altora scumpe si care nu au incarcarea corecta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...