B.B. Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 va salut ! eu mi am luat un acumulator JMT cu gel ... 400 ron cine stie despre astea ceva ? de incarcat se poate incarca cu redresor normal : sau trebuie redresor special pentru gel ? Om bun, cu gel - fara gel, tot o baterie cu placi de plumb si acid sulfuric este. Doar ca cele cu gel au un agent de gelifiere intre placi care face acidul sa devina gel. In rest, din toate punctele de vedere se comporta exact la fel ca orice baterie de acumulatori cu acid si cu plumb. Ca exercitiu, cum se incarca bateria pe motocicleta? Daca scoti bateria clasica si pui una cu gel schimbi si sistemul de incarcare de pe motocicleta? Un pic de creier putem folosi si noi inainte de a posta astfel de intrebari? Mesaj completat Bateria tre sa aiba stut din ala. Au toate bateriile asa ceva? Ca furtun ii usor rau de pus. Da, cele cu acid-lichid si cu mentenanta au. Cele fara mentenanta (sigilate complet) nu au. Aleau au doar o gaurica pt gaze pe unde nu trebuie sa curga acidul daca o intorci cu fundul in sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Stie cineva cum se face formarea unei baterii cu PB? Am baterie de 12Ah si momentan e la incarcat. Cum se poate face descarcarea (eu ma gindisem la un bec) si pina la ce prag (la citi volti sa ma opresc cu descarcarea) se poate face fara sa stric bateria? Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Stie cineva cum se face formarea unei baterii cu PB? Am baterie de 12Ah si momentan e la incarcat. Cum se poate face descarcarea (eu ma gindisem la un bec) si pina la ce prag (la citi volti sa ma opresc cu descarcarea) se poate face fara sa stric bateria? Multumesc. cu pb, cu pb dar de care? sunt unele formate din fabrica! daca e clasica o incarc la maxim (am redresor automat care o incarca si o descarca un pic dar doar un pic, iar o incarca, etc. o mentine.) si ii pun un bec de 21w (de stop) si o las sa scada pana la 12v. dupa aia o incarc iar si e gata. daca e gata formatata torn electrolitul, o las pana se raceste (in jur de 20-30 de minute se activeaza si cica e gata, eu o las vreo 2 ore sa se raceasca de tot) si o incarc pana la maxim si o urc pe troaca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Bateria este Varta si am luat-o de noua cu acid in ea (cica era gata formatata). Acu' nu stiu daca o fi sau nu o fi formatata; eu ma gindeam sa ii mai fac un ciclu incarcare-descarcare ca tot stau cu motoru sub husa. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 de care varta? ce model? sigilata sau clasica? da mai multe detalii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 (editat) Clasica cu acid. Model YB12AL-A. Editat Decembrie 7, 2010 de Serban.S Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 doar incarc-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Majoritatea bateriilor de mobra cu acid au gaurica cu stut unde se pune furtunu.. care duce sub mobra. Nea ala cu bembe care zici ca a topit fire probabil a bulibasit el ceva pe-acolo, ori ii lipsea furtunul. Orice producator de mobra cred ca ia in calcul si ca o sa cada mobra aia vreodata... Mesaj completat Uite shtutzu in stanga sus - cel rosu. toate bateriile vin cu furtun in pachet dar romanii au impresia ca sunt mai destepti decat aia care le-au fabricat si nu mai pun furtunelu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 mai sunt si alea vandute de romani care le iau furtunul si... nu stiu ce fac cu el. cel putin nu vreau sa ma gandesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Clisma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Bateriile cu acid trebe doar incarcate. Contrar celor LI-ion uscate, sau NIMh - care trebe descarcate complet inainte de incarcare (sau macar partial la cele Li ) celor cu PB si acid nu "le place" descarcarea deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Clisma. you're sick! Mesaj completat si sa fim si on-topic: hawker odyssey. scumpe dar fac banii. si nu din cauza duratei de viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusXXX Postat Ianuarie 11, 2011 Share Postat Ianuarie 11, 2011 (editat) Stie cineva daca este normal ca imediat dupa incarcarea cu redresorul a unei baterii ..tensiunea in gol la borne sa fie 13.7 V ? Editat Ianuarie 11, 2011 de MariusXXX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Mai masoara si dupa cateva ore si o sa fie 12 si ceva. Normal e vreo 12,6 - 12,8. Daca masori imediat dupa ce ai scos-o de pe redresor e normal sa arate exact tensiunea cu care a tinut-o redresorul. Daca indica vreo 16V da, era motiv de mirare, descopereai o minune a tehnicii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 (editat) <<Stie cineva daca este normal ca imediat dupa incarcarea cu redresorul a unei baterii ..tensiunea in gol la borne sa fie 13.7 V ? >> DA, e normal! Eu acum vreun an mi-am luat o baterie Victor la scuter. Nu era formatata. Tipul de la baterii mi-a zis sa torn lichidul din sticla in baterie si apoi sa o incarc. Daca am redresor de moto sa o pun pe redresor, daca nu sa o pun pe scuter, pornesc la pedala (avantajele scuterului) si apoi sa merg vreo 20 de km si cica se incarca. Am aplicat a 2-a metoda si a mers! El mi-a zis ca merge sa folosesti si un redresor de masina daca legi in serie un bec. (Nu am testat, va spun doar ce am auzit.) Editat Ianuarie 12, 2011 de ruxi2k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Depinde de amperajul la care incarca redresorul, nu conteaza ca e de masina sau de moto. Eu folosesc un redresor de 4Ah - la toate bateriile moto incarcarea la 4Ah se recomanda ca incarcare rapida, tii bateria pe redresor o ora. Am resuscitat cu el mai multe baterii si toate functioneaza bine mersi in continuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Depinde de amperajul la care incarca redresorul, nu conteaza ca e de masina sau de moto.Eu folosesc un redresor de 4Ah - la toate bateriile moto incarcarea la 4Ah se recomanda ca incarcare rapida, tii bateria pe redresor o ora. Am resuscitat cu el mai multe baterii si toate functioneaza bine mersi in continuare. Fii te rog mai explicit...cum adica folosesti un redresor de 4Ah ?(in amperi/ora se masoara capacitatea unei baterii; de ex o baterie de 4Ah,poate debita teoretic,un curent de 4A,timp de o ora.) Poate redresorul tau e unul de 4A,care e cu totul altceva....iar sa incarci orice baterie moto,timp de o ora cu 4A,nu e cea mai buna idee. Chiar sunt curios,unde ai gasit recomandarea asta de incarcare rapida..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 (editat) Fii te rog mai explicit...cum adica folosesti un redresor de 4Ah ?(in amperi/ora se masoara capacitatea unei baterii; de ex o baterie de 4Ah,poate debita teoretic,un curent de 4A,timp de o ora.)Poate redresorul tau e unul de 4A,care e cu totul altceva....iar sa incarci orice baterie moto,timp de o ora cu 4A,nu e cea mai buna idee. Chiar sunt curios,unde ai gasit recomandarea asta de incarcare rapida..? Multumesc de corectura si explicarea diferentei intre A si Ah - am gresit. Recomandarea de amperaj de incarcare rapida se gaseste pe fiecare baterie - cel putin pe bateriile pe care le-am vazut eu, pe toate era specificat curentul de incarcare, pentru incarcare lenta si pentru incarcare rapida. E adevarat ca am folosit redresorul pe baterii de amperaj mai mare de 10. In cazul unei baterii de 4Ah, am pornit motorul la kick si am incarcat bateria prin utilizarea motocicletei. Stiu ca incarcarea ideala se face cu un curent d 10% amperaj din amperajul bateriei, dar asta inseamna sa o lasi mai mult la incarcat, si uneori nu exista timp. De aceea se specifica si o metoda de incarcare rapida pe fiecare baterie. Oricum, subiectul asta e la fel ca discutia despre uleiuri - tot timpul aduna foarte multe pagini si foarte multe pareri, iar solutia e una foarte simpla - citesti instructiunile de utilizare. Editat Ianuarie 12, 2011 de ottoMan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Da chiar voiam si eu sa vad redresorul de 4Ah Baterii resuscitate... ntz, ntz. Din morti nu se mai trezeste nimeni! Baterii descarcate, da alta filosofie de viata - Incarcare la sursa puternica. Mai sunt niste secrete dar se descopera in ani de incercari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 @Cesar - prea cauti nod in papura. Resuscitat nu inseamna neaparat sculat din morti, ca sa zic asa. D-aia nici n-am pretins ca am inviat vreo baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 (editat) Stie cineva daca este normal ca imediat dupa incarcarea cu redresorul a unei baterii ..tensiunea in gol la borne sa fie 13.7 V ? Este normal 13.7 V IMEDIAT dupa ce ai scos acumulatorul de pe redresor. Masurarea corecta se face dupa 4-6 ore de cand a fost decuplata de la incarcat, ar trebui sa indice intre 12.8 si 13V. PS: cat timp ai lasat acumulatorul la incarcat si ce curent spunea ca "trage" acumulatorul in timpul incarcarii (daca incarcatorul avea ampermetru)? Editat Ianuarie 12, 2011 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Multumesc de corectura si explicarea diferentei intre A si Ah - am gresit.Recomandarea de amperaj de incarcare rapida se gaseste pe fiecare baterie - cel putin pe bateriile pe care le-am vazut eu, pe toate era specificat curentul de incarcare, pentru incarcare lenta si pentru incarcare rapida. E adevarat ca am folosit redresorul pe baterii de amperaj mai mare de 10. In cazul unei baterii de 4Ah, am pornit motorul la kick si am incarcat bateria prin utilizarea motocicletei. Stiu ca incarcarea ideala se face cu un curent d 10% amperaj din amperajul bateriei, dar asta inseamna sa o lasi mai mult la incarcat, si uneori nu exista timp. De aceea se specifica si o metoda de incarcare rapida pe fiecare baterie. Oricum, subiectul asta e la fel ca discutia despre uleiuri - tot timpul aduna foarte multe pagini si foarte multe pareri, iar solutia e una foarte simpla - citesti instructiunile de utilizare. Si tu ai dreptate...sunt situatii cand bateria trebuie incarcata,dar nu ai timp sa stai ..10 ore langa ea... Dar cand e timp,e de preferat o incarcare lenta,cu un curent mic,in locul fortarii incarcarii cu un curent mare..(exista situatii,cand se fac incarcari de egalizare,in cazul bateriilor clasice,cand exista diferente de densitate a electrolitului,intre elementi,....cand se recomanda timpi foarte mari de incarcare,sub curenti mai mici de 20 %...) Intre noi fie vorba nici incarcarea pe motor nu este una indicata,in cazul unei baterii foarte descarcate,datorita curentului mare cu care aceasta e incarcata...(releul de incarcaree nu face altceva decat sa mentina o tensiune fixa la bornele bateriei,curentul de incarcare nefiind limitat nicicum..) La bateriile clasice,incarcarea se putea verifica foarte simplu prin masurarea densitatii electrolitului...la astea mai noi ...Dumnezeu cu mila.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 @Cesar - prea cauti nod in papura. Resuscitat nu inseamna neaparat sculat din morti, ca sa zic asa. D-aia nici n-am pretins ca am inviat vreo baterie. Prea mult 4 A am de 2 A si dupa o ora este acumulatorul cald deci dupa cateva incarcari RAPIDE ai terminat rapid cu bateria. daca redresorul are 4 A si bateria este descarcata bine se incarca la minim 5 A deci mult prea mult. Firma sigur scrie de incarcare rapida ca are interesul sa vanda cat mai multe baterii. Cel mai bine masori curentul de incarcare trebuie sa fie cam 10% din amperajul acumulatorului. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Si pt. cei carora Ah, V, W si Ohm-ii li se par OZN-uri si nu vor pune in practica niciodata formulele prea bine enuntate de unii dintre voi, am adunat cateva informatii din propria experienta dobandita pe un numar maricel de auto si moto in ceea ce priveste acumulatorii. 1a. Iarna, daca "va mananca" sa porniti mobra dupa ceva zile de stat in "racoare"si nu vrea sa o ia, primul gand tre sa fie - BATERIA- ( in cazul in care la momentul intrarii in hibernare mergea) 1b. Bateria cu voltaj de pana in 12V nu mai porneste nimic ( nici macar batranul IJ, poate barca de nadit... ) 2. Intensitatea cu care incarca redresorul trebuie sa fie egala cu a 10-a parte a intensitatii acumulatorului, respectiv baterie de 7A=incarcare 0,7A, 9A=incarcare 0,9A, baterie 55A=incarcare de 5,5A etc. 3. Incarcarea se face cu capacelele scoase, la cele cu intretinere. 4. In cazul in care se descarca din cauza inutilizarii, se pot incarca si cele fara capacele detasabile, adica cele sigilate, deoarece au sus un orificiu de evacuare a vaporilor ( in special la auto) si mai faci treaba cu ele, atata timp cat mergi constant cu ele fara sa aiba timp sa se mai descarce din cauza inutilizarii. 5. Daca incerci sa desigilezi baterii sigilate e chinul dreaq si pot sa nu mai fie etanse la montare, iar la zdruncinaturi curge slbz din ele. 6. O scoti de la incarcat cand scoate bule ( in cazul in care nu cunosti redresorul sau cand o pui pe -RAPID-) 7. Daca e descarcata si e musai sa pleci cu fierul o poti pune fara grija si pe incarcare rapida, adica mai mult decat a 10-a parte din intensitatea acumulatorului, dar sa nu repeti frecvent procedeul. O incarcare lenta e o incarcare sanatoasa. 8. Poti completa cu lichid electrolitic sau apa distilata compartimentele bateriei pana in parametrii MIN.-MAX. 9. Pe timp de iarna eu unul scot bateriile de la toate moto, le tin in casa la 15-25 grade, nu mai pornesc nici o moto toata iarna ( cu exceptia Ij-ului cu care daca il pornesc si merg ), nu le fac nici o incarcare decat in primavara cand nu vor mai sta degeaba. 10. Conteaza mult si cum incarca alternatorul+releul. La multe utilaje incarca peste tensiunea normala de incarcare fapt ce favorizeaza "fierberea" bateriei in mod repetat, deci scurtarea duratei de viata. 11. Orice baterie pusa la incarcat nu trebuie uitata acolo...trebuie verificata periodic daca fierbe, daca se incinge etc. 12. Un densimetru pt acumulatori costa 5 lei in Brico. Macar asa, sa puteti face o diferenta intre un electrolit bun si unul prost. 13. Se pot formata acumulatorii la unitati specializate care va si spun daca mai merita sau nu sa fie facute. Dar de obicei tot la baterie noua ajungeti. Si cum suntem prea saraci pt lucruri ieftine... 14. Daca dai 2 lei pe o baterie....te poate tine si 50 de lei daca ai grija de ea...nu e musai sa luati baterii de j'de'mii... 15. Sunt bune redresoarele cu intensitate variabila ( adica reglezi tu la ce intensitate vrei sa incarci) 16. Nu inhalati vaporii emanati de bateriile puse la incarcat !!!!!!! 17. Renuntati la artificii tehnico-electrice daca nu stiti cu ce se mananca ! 18. Bateria se pune la incarcat intr-un loc ferit, ventilat, cu temperatura constanta 10-30 grade C, nicidecum in frig sau soare. 19. Bateria este un consumabil f important in bunul mers al fierului. Deseori ne facem probleme ca nu ne-a tinut decat 2 ani.....dar in 2 ani cate tobe si Rizome si xenoane de bani buni am schimbat asa aiurea? Cam atat imi vine acum in minte, gandindu-ma la etapele prin care am trecut eu, referitor la acumulatorii auto/moto. Nu sunt multe imformatii dar ma gandesc ca pot fii de folos celor care sunt la inceput de drum..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.