Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Vizitator stress_L&P
Stie cineva cum se face formarea unei baterii cu PB? Am baterie de 12Ah si momentan e la incarcat.

Cum se poate face descarcarea (eu ma gindisem la un bec) si pina la ce prag (la citi volti sa ma opresc cu descarcarea) se poate face fara sa stric bateria?

Multumesc.

 

cu pb, cu pb dar de care? sunt unele formate din fabrica! daca e clasica o incarc la maxim (am redresor automat care o incarca si o descarca un pic dar doar un pic, iar o incarca, etc. o mentine.) si ii pun un bec de 21w (de stop) si o las sa scada pana la 12v. dupa aia o incarc iar si e gata. daca e gata formatata torn electrolitul, o las pana se raceste (in jur de 20-30 de minute se activeaza si cica e gata, eu o las vreo 2 ore sa se raceasca de tot) si o incarc pana la maxim si o urc pe troaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bateria este Varta si am luat-o de noua cu acid in ea (cica era gata formatata).

Acu' nu stiu daca o fi sau nu o fi formatata; eu ma gindeam sa ii mai fac un ciclu incarcare-descarcare ca tot stau cu motoru sub husa.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Majoritatea bateriilor de mobra cu acid au gaurica cu stut unde se pune furtunu.. care duce sub mobra.

Nea ala cu bembe care zici ca a topit fire probabil a bulibasit el ceva pe-acolo, ori ii lipsea furtunul.

Orice producator de mobra cred ca ia in calcul si ca o sa cada mobra aia vreodata...

Mesaj completat

0%2051412%20334.jpg

 

Uite shtutzu in stanga sus - cel rosu.

 

toate bateriile vin cu furtun in pachet dar romanii au impresia ca sunt mai destepti decat aia care le-au fabricat si nu mai pun furtunelu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile cu acid trebe doar incarcate.

Contrar celor LI-ion uscate, sau NIMh - care trebe descarcate complet inainte de incarcare (sau macar partial la cele Li ) celor cu PB si acid nu "le place" descarcarea deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Mai masoara si dupa cateva ore si o sa fie 12 si ceva. Normal e vreo 12,6 - 12,8.

Daca masori imediat dupa ce ai scos-o de pe redresor e normal sa arate exact tensiunea cu care a tinut-o redresorul.

Daca indica vreo 16V da, era motiv de mirare, descopereai o minune a tehnicii. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

<<Stie cineva daca este normal ca imediat dupa incarcarea cu redresorul a unei baterii ..tensiunea in gol la borne sa fie 13.7 V ? >>

DA, e normal!

 

 

 

Eu acum vreun an mi-am luat o baterie Victor la scuter. Nu era formatata. Tipul de la baterii mi-a zis sa torn lichidul din sticla in baterie si apoi sa o incarc. Daca am redresor de moto sa o pun pe redresor, daca nu sa o pun pe scuter, pornesc la pedala (avantajele scuterului) si apoi sa merg vreo 20 de km si cica se incarca.

Am aplicat a 2-a metoda si a mers!

El mi-a zis ca merge sa folosesti si un redresor de masina daca legi in serie un bec. (Nu am testat, va spun doar ce am auzit.)

Editat de ruxi2k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de amperajul la care incarca redresorul, nu conteaza ca e de masina sau de moto.

Eu folosesc un redresor de 4Ah - la toate bateriile moto incarcarea la 4Ah se recomanda ca incarcare rapida, tii bateria pe redresor o ora.

Am resuscitat cu el mai multe baterii si toate functioneaza bine mersi in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde de amperajul la care incarca redresorul, nu conteaza ca e de masina sau de moto.

Eu folosesc un redresor de 4Ah - la toate bateriile moto incarcarea la 4Ah se recomanda ca incarcare rapida, tii bateria pe redresor o ora.

Am resuscitat cu el mai multe baterii si toate functioneaza bine mersi in continuare.

 

Fii te rog mai explicit...cum adica folosesti un redresor de 4Ah ?(in amperi/ora se masoara capacitatea unei baterii; de ex o baterie de 4Ah,poate debita teoretic,un curent de 4A,timp de o ora.)

Poate redresorul tau e unul de 4A,care e cu totul altceva....iar sa incarci orice baterie moto,timp de o ora cu 4A,nu e cea mai buna idee.

Chiar sunt curios,unde ai gasit recomandarea asta de incarcare rapida..?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fii te rog mai explicit...cum adica folosesti un redresor de 4Ah ?(in amperi/ora se masoara capacitatea unei baterii; de ex o baterie de 4Ah,poate debita teoretic,un curent de 4A,timp de o ora.)

Poate redresorul tau e unul de 4A,care e cu totul altceva....iar sa incarci orice baterie moto,timp de o ora cu 4A,nu e cea mai buna idee.

Chiar sunt curios,unde ai gasit recomandarea asta de incarcare rapida..?

 

 

Multumesc de corectura si explicarea diferentei intre A si Ah - am gresit.

Recomandarea de amperaj de incarcare rapida se gaseste pe fiecare baterie - cel putin pe bateriile pe care le-am vazut eu, pe toate era specificat curentul de incarcare, pentru incarcare lenta si pentru incarcare rapida. E adevarat ca am folosit redresorul pe baterii de amperaj mai mare de 10.

In cazul unei baterii de 4Ah, am pornit motorul la kick si am incarcat bateria prin utilizarea motocicletei.

Stiu ca incarcarea ideala se face cu un curent d 10% amperaj din amperajul bateriei, dar asta inseamna sa o lasi mai mult la incarcat, si uneori nu exista timp. De aceea se specifica si o metoda de incarcare rapida pe fiecare baterie.

 

Oricum, subiectul asta e la fel ca discutia despre uleiuri - tot timpul aduna foarte multe pagini si foarte multe pareri, iar solutia e una foarte simpla - citesti instructiunile de utilizare. ;)

Editat de ottoMan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da chiar voiam si eu sa vad redresorul de 4Ah ;)

Baterii resuscitate... ntz, ntz. Din morti nu se mai trezeste nimeni! Baterii descarcate, da alta filosofie de viata - Incarcare la sursa puternica. Mai sunt niste secrete dar se descopera in ani de incercari :banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar - prea cauti nod in papura. Resuscitat nu inseamna neaparat sculat din morti, ca sa zic asa. D-aia nici n-am pretins ca am inviat vreo baterie. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stie cineva daca este normal ca imediat dupa incarcarea cu redresorul a unei baterii ..tensiunea in gol la borne sa fie 13.7 V ?

 

Este normal 13.7 V IMEDIAT dupa ce ai scos acumulatorul de pe redresor. Masurarea corecta se face dupa 4-6 ore de cand a fost decuplata de la incarcat, ar trebui sa indice intre 12.8 si 13V.

 

PS: cat timp ai lasat acumulatorul la incarcat si ce curent spunea ca "trage" acumulatorul in timpul incarcarii (daca incarcatorul avea ampermetru)?

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de corectura si explicarea diferentei intre A si Ah - am gresit.

Recomandarea de amperaj de incarcare rapida se gaseste pe fiecare baterie - cel putin pe bateriile pe care le-am vazut eu, pe toate era specificat curentul de incarcare, pentru incarcare lenta si pentru incarcare rapida. E adevarat ca am folosit redresorul pe baterii de amperaj mai mare de 10.

In cazul unei baterii de 4Ah, am pornit motorul la kick si am incarcat bateria prin utilizarea motocicletei.

Stiu ca incarcarea ideala se face cu un curent d 10% amperaj din amperajul bateriei, dar asta inseamna sa o lasi mai mult la incarcat, si uneori nu exista timp. De aceea se specifica si o metoda de incarcare rapida pe fiecare baterie.

 

Oricum, subiectul asta e la fel ca discutia despre uleiuri - tot timpul aduna foarte multe pagini si foarte multe pareri, iar solutia e una foarte simpla - citesti instructiunile de utilizare. ;)

 

 

Si tu ai dreptate...sunt situatii cand bateria trebuie incarcata,dar nu ai timp sa stai ..10 ore langa ea...

Dar cand e timp,e de preferat o incarcare lenta,cu un curent mic,in locul fortarii incarcarii cu un curent mare..(exista situatii,cand se fac incarcari de egalizare,in cazul bateriilor clasice,cand exista diferente de densitate a electrolitului,intre elementi,....cand se recomanda timpi foarte mari de incarcare,sub curenti mai mici de 20 %...)

Intre noi fie vorba nici incarcarea pe motor nu este una indicata,in cazul unei baterii foarte descarcate,datorita curentului mare cu care aceasta e incarcata...(releul de incarcaree nu face altceva decat sa mentina o tensiune fixa la bornele bateriei,curentul de incarcare nefiind limitat nicicum..)

La bateriile clasice,incarcarea se putea verifica foarte simplu prin masurarea densitatii electrolitului...la astea mai noi ...Dumnezeu cu mila..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Cesar - prea cauti nod in papura. Resuscitat nu inseamna neaparat sculat din morti, ca sa zic asa. D-aia nici n-am pretins ca am inviat vreo baterie. ;)

Prea mult 4 A am de 2 A si dupa o ora este acumulatorul cald deci dupa cateva incarcari RAPIDE ai terminat rapid cu bateria. daca redresorul are 4 A si bateria este descarcata bine se incarca la minim 5 A deci mult prea mult. Firma sigur scrie de incarcare rapida ca are interesul sa vanda cat mai multe baterii. Cel mai bine masori curentul de incarcare trebuie sa fie cam 10% din amperajul acumulatorului.

Numai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si pt. cei carora Ah, V, W si Ohm-ii li se par OZN-uri si nu vor pune in practica niciodata formulele prea bine enuntate de unii dintre voi, am adunat cateva informatii din propria experienta dobandita pe un numar maricel de auto si moto in ceea ce priveste acumulatorii.

1a. Iarna, daca "va mananca" sa porniti mobra dupa ceva zile de stat in "racoare"si nu vrea sa o ia, primul gand tre sa fie -

BATERIA- ( in cazul in care la momentul intrarii in hibernare mergea)

1b. Bateria cu voltaj de pana in 12V nu mai porneste nimic ( nici macar batranul IJ, poate barca de nadit... ;) )

2. Intensitatea cu care incarca redresorul trebuie sa fie egala cu a 10-a parte a intensitatii acumulatorului, respectiv baterie

de 7A=incarcare 0,7A, 9A=incarcare 0,9A, baterie 55A=incarcare de 5,5A etc.

3. Incarcarea se face cu capacelele scoase, la cele cu intretinere.

4. In cazul in care se descarca din cauza inutilizarii, se pot incarca si cele fara capacele detasabile, adica cele sigilate,

deoarece au sus un orificiu de evacuare a vaporilor ( in special la auto) si mai faci treaba cu ele, atata timp cat mergi

constant cu ele fara sa aiba timp sa se mai descarce din cauza inutilizarii.

5. Daca incerci sa desigilezi baterii sigilate e chinul dreaq si pot sa nu mai fie etanse la montare, iar la zdruncinaturi curge

slbz din ele.

6. O scoti de la incarcat cand scoate bule ( in cazul in care nu cunosti redresorul sau cand o pui pe -RAPID-) :D

7. Daca e descarcata si e musai sa pleci cu fierul o poti pune fara grija si pe incarcare rapida, adica mai mult decat a 10-a

parte din intensitatea acumulatorului, dar sa nu repeti frecvent procedeul. O incarcare lenta e o incarcare sanatoasa.

8. Poti completa cu lichid electrolitic sau apa distilata compartimentele bateriei pana in parametrii MIN.-MAX.

9. Pe timp de iarna eu unul scot bateriile de la toate moto, le tin in casa la 15-25 grade, nu mai pornesc nici o moto toata iarna ( cu exceptia Ij-ului cu care daca il pornesc si merg ), nu le fac nici o incarcare decat in primavara cand nu vor mai sta degeaba.

10. Conteaza mult si cum incarca alternatorul+releul. La multe utilaje incarca peste tensiunea normala de incarcare fapt ce favorizeaza "fierberea" bateriei in mod repetat, deci scurtarea duratei de viata.

11. Orice baterie pusa la incarcat nu trebuie uitata acolo...trebuie verificata periodic daca fierbe, daca se incinge etc.

12. Un densimetru pt acumulatori costa 5 lei in Brico. Macar asa, sa puteti face o diferenta intre un electrolit bun si unul prost.

13. Se pot formata acumulatorii la unitati specializate care va si spun daca mai merita sau nu sa fie facute. Dar de obicei tot la baterie noua ajungeti. Si cum suntem prea saraci pt lucruri ieftine... :D

14. Daca dai 2 lei pe o baterie....te poate tine si 50 de lei daca ai grija de ea...nu e musai sa luati baterii de j'de'mii...

15. Sunt bune redresoarele cu intensitate variabila ( adica reglezi tu la ce intensitate vrei sa incarci)

16. Nu inhalati vaporii emanati de bateriile puse la incarcat !!!!!!!

17. Renuntati la artificii tehnico-electrice daca nu stiti cu ce se mananca ! ;)

18. Bateria se pune la incarcat intr-un loc ferit, ventilat, cu temperatura constanta 10-30 grade C, nicidecum in frig sau soare.

19. Bateria este un consumabil f important in bunul mers al fierului. Deseori ne facem probleme ca nu ne-a tinut decat 2 ani.....dar in 2 ani cate tobe si Rizome si xenoane de bani buni am schimbat asa aiurea?

Cam atat imi vine acum in minte, gandindu-ma la etapele prin care am trecut eu, referitor la acumulatorii auto/moto. Nu sunt multe imformatii dar ma gandesc ca pot fii de folos celor care sunt la inceput de drum.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad niste erori de panica inexplicabila in ce se scrie mai sus. Frigul nu distruge bateria. doar o descarca. Daca ramane in frig e bine sa se incarce la frig. Imediat ce se aduce bateria descarcata la cald, procesul de sulfatare se accelereaza cu cresterea temperaturii. Bateria e bine sa nu ramana descarcata. Daca peste iarna se scoate bateria si se duce la caldura nu e mare filosofie daca nu se si incarcca sau se pune pe un tender.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...