B.B. Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Bateriile cu acid trebe doar incarcate. Contrar celor LI-ion uscate, sau NIMh - care trebe descarcate complet inainte de incarcare (sau macar partial la cele Li ) celor cu PB si acid nu "le place" descarcarea deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Clisma. you're sick! Mesaj completat si sa fim si on-topic: hawker odyssey. scumpe dar fac banii. si nu din cauza duratei de viata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Serban.S Postat Decembrie 7, 2010 Share Postat Decembrie 7, 2010 Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusXXX Postat Ianuarie 11, 2011 Share Postat Ianuarie 11, 2011 (editat) Stie cineva daca este normal ca imediat dupa incarcarea cu redresorul a unei baterii ..tensiunea in gol la borne sa fie 13.7 V ? Editat Ianuarie 11, 2011 de MariusXXX Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Mai masoara si dupa cateva ore si o sa fie 12 si ceva. Normal e vreo 12,6 - 12,8. Daca masori imediat dupa ce ai scos-o de pe redresor e normal sa arate exact tensiunea cu care a tinut-o redresorul. Daca indica vreo 16V da, era motiv de mirare, descopereai o minune a tehnicii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ruxi2k Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 (editat) <<Stie cineva daca este normal ca imediat dupa incarcarea cu redresorul a unei baterii ..tensiunea in gol la borne sa fie 13.7 V ? >> DA, e normal! Eu acum vreun an mi-am luat o baterie Victor la scuter. Nu era formatata. Tipul de la baterii mi-a zis sa torn lichidul din sticla in baterie si apoi sa o incarc. Daca am redresor de moto sa o pun pe redresor, daca nu sa o pun pe scuter, pornesc la pedala (avantajele scuterului) si apoi sa merg vreo 20 de km si cica se incarca. Am aplicat a 2-a metoda si a mers! El mi-a zis ca merge sa folosesti si un redresor de masina daca legi in serie un bec. (Nu am testat, va spun doar ce am auzit.) Editat Ianuarie 12, 2011 de ruxi2k Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Depinde de amperajul la care incarca redresorul, nu conteaza ca e de masina sau de moto. Eu folosesc un redresor de 4Ah - la toate bateriile moto incarcarea la 4Ah se recomanda ca incarcare rapida, tii bateria pe redresor o ora. Am resuscitat cu el mai multe baterii si toate functioneaza bine mersi in continuare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Depinde de amperajul la care incarca redresorul, nu conteaza ca e de masina sau de moto.Eu folosesc un redresor de 4Ah - la toate bateriile moto incarcarea la 4Ah se recomanda ca incarcare rapida, tii bateria pe redresor o ora. Am resuscitat cu el mai multe baterii si toate functioneaza bine mersi in continuare. Fii te rog mai explicit...cum adica folosesti un redresor de 4Ah ?(in amperi/ora se masoara capacitatea unei baterii; de ex o baterie de 4Ah,poate debita teoretic,un curent de 4A,timp de o ora.) Poate redresorul tau e unul de 4A,care e cu totul altceva....iar sa incarci orice baterie moto,timp de o ora cu 4A,nu e cea mai buna idee. Chiar sunt curios,unde ai gasit recomandarea asta de incarcare rapida..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 (editat) Fii te rog mai explicit...cum adica folosesti un redresor de 4Ah ?(in amperi/ora se masoara capacitatea unei baterii; de ex o baterie de 4Ah,poate debita teoretic,un curent de 4A,timp de o ora.)Poate redresorul tau e unul de 4A,care e cu totul altceva....iar sa incarci orice baterie moto,timp de o ora cu 4A,nu e cea mai buna idee. Chiar sunt curios,unde ai gasit recomandarea asta de incarcare rapida..? Multumesc de corectura si explicarea diferentei intre A si Ah - am gresit. Recomandarea de amperaj de incarcare rapida se gaseste pe fiecare baterie - cel putin pe bateriile pe care le-am vazut eu, pe toate era specificat curentul de incarcare, pentru incarcare lenta si pentru incarcare rapida. E adevarat ca am folosit redresorul pe baterii de amperaj mai mare de 10. In cazul unei baterii de 4Ah, am pornit motorul la kick si am incarcat bateria prin utilizarea motocicletei. Stiu ca incarcarea ideala se face cu un curent d 10% amperaj din amperajul bateriei, dar asta inseamna sa o lasi mai mult la incarcat, si uneori nu exista timp. De aceea se specifica si o metoda de incarcare rapida pe fiecare baterie. Oricum, subiectul asta e la fel ca discutia despre uleiuri - tot timpul aduna foarte multe pagini si foarte multe pareri, iar solutia e una foarte simpla - citesti instructiunile de utilizare. Editat Ianuarie 12, 2011 de ottoMan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Da chiar voiam si eu sa vad redresorul de 4Ah Baterii resuscitate... ntz, ntz. Din morti nu se mai trezeste nimeni! Baterii descarcate, da alta filosofie de viata - Incarcare la sursa puternica. Mai sunt niste secrete dar se descopera in ani de incercari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 @Cesar - prea cauti nod in papura. Resuscitat nu inseamna neaparat sculat din morti, ca sa zic asa. D-aia nici n-am pretins ca am inviat vreo baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 (editat) Stie cineva daca este normal ca imediat dupa incarcarea cu redresorul a unei baterii ..tensiunea in gol la borne sa fie 13.7 V ? Este normal 13.7 V IMEDIAT dupa ce ai scos acumulatorul de pe redresor. Masurarea corecta se face dupa 4-6 ore de cand a fost decuplata de la incarcat, ar trebui sa indice intre 12.8 si 13V. PS: cat timp ai lasat acumulatorul la incarcat si ce curent spunea ca "trage" acumulatorul in timpul incarcarii (daca incarcatorul avea ampermetru)? Editat Ianuarie 12, 2011 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pisica matache Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Multumesc de corectura si explicarea diferentei intre A si Ah - am gresit.Recomandarea de amperaj de incarcare rapida se gaseste pe fiecare baterie - cel putin pe bateriile pe care le-am vazut eu, pe toate era specificat curentul de incarcare, pentru incarcare lenta si pentru incarcare rapida. E adevarat ca am folosit redresorul pe baterii de amperaj mai mare de 10. In cazul unei baterii de 4Ah, am pornit motorul la kick si am incarcat bateria prin utilizarea motocicletei. Stiu ca incarcarea ideala se face cu un curent d 10% amperaj din amperajul bateriei, dar asta inseamna sa o lasi mai mult la incarcat, si uneori nu exista timp. De aceea se specifica si o metoda de incarcare rapida pe fiecare baterie. Oricum, subiectul asta e la fel ca discutia despre uleiuri - tot timpul aduna foarte multe pagini si foarte multe pareri, iar solutia e una foarte simpla - citesti instructiunile de utilizare. Si tu ai dreptate...sunt situatii cand bateria trebuie incarcata,dar nu ai timp sa stai ..10 ore langa ea... Dar cand e timp,e de preferat o incarcare lenta,cu un curent mic,in locul fortarii incarcarii cu un curent mare..(exista situatii,cand se fac incarcari de egalizare,in cazul bateriilor clasice,cand exista diferente de densitate a electrolitului,intre elementi,....cand se recomanda timpi foarte mari de incarcare,sub curenti mai mici de 20 %...) Intre noi fie vorba nici incarcarea pe motor nu este una indicata,in cazul unei baterii foarte descarcate,datorita curentului mare cu care aceasta e incarcata...(releul de incarcaree nu face altceva decat sa mentina o tensiune fixa la bornele bateriei,curentul de incarcare nefiind limitat nicicum..) La bateriile clasice,incarcarea se putea verifica foarte simplu prin masurarea densitatii electrolitului...la astea mai noi ...Dumnezeu cu mila.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 @Cesar - prea cauti nod in papura. Resuscitat nu inseamna neaparat sculat din morti, ca sa zic asa. D-aia nici n-am pretins ca am inviat vreo baterie. Prea mult 4 A am de 2 A si dupa o ora este acumulatorul cald deci dupa cateva incarcari RAPIDE ai terminat rapid cu bateria. daca redresorul are 4 A si bateria este descarcata bine se incarca la minim 5 A deci mult prea mult. Firma sigur scrie de incarcare rapida ca are interesul sa vanda cat mai multe baterii. Cel mai bine masori curentul de incarcare trebuie sa fie cam 10% din amperajul acumulatorului. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Si pt. cei carora Ah, V, W si Ohm-ii li se par OZN-uri si nu vor pune in practica niciodata formulele prea bine enuntate de unii dintre voi, am adunat cateva informatii din propria experienta dobandita pe un numar maricel de auto si moto in ceea ce priveste acumulatorii. 1a. Iarna, daca "va mananca" sa porniti mobra dupa ceva zile de stat in "racoare"si nu vrea sa o ia, primul gand tre sa fie - BATERIA- ( in cazul in care la momentul intrarii in hibernare mergea) 1b. Bateria cu voltaj de pana in 12V nu mai porneste nimic ( nici macar batranul IJ, poate barca de nadit... ) 2. Intensitatea cu care incarca redresorul trebuie sa fie egala cu a 10-a parte a intensitatii acumulatorului, respectiv baterie de 7A=incarcare 0,7A, 9A=incarcare 0,9A, baterie 55A=incarcare de 5,5A etc. 3. Incarcarea se face cu capacelele scoase, la cele cu intretinere. 4. In cazul in care se descarca din cauza inutilizarii, se pot incarca si cele fara capacele detasabile, adica cele sigilate, deoarece au sus un orificiu de evacuare a vaporilor ( in special la auto) si mai faci treaba cu ele, atata timp cat mergi constant cu ele fara sa aiba timp sa se mai descarce din cauza inutilizarii. 5. Daca incerci sa desigilezi baterii sigilate e chinul dreaq si pot sa nu mai fie etanse la montare, iar la zdruncinaturi curge slbz din ele. 6. O scoti de la incarcat cand scoate bule ( in cazul in care nu cunosti redresorul sau cand o pui pe -RAPID-) 7. Daca e descarcata si e musai sa pleci cu fierul o poti pune fara grija si pe incarcare rapida, adica mai mult decat a 10-a parte din intensitatea acumulatorului, dar sa nu repeti frecvent procedeul. O incarcare lenta e o incarcare sanatoasa. 8. Poti completa cu lichid electrolitic sau apa distilata compartimentele bateriei pana in parametrii MIN.-MAX. 9. Pe timp de iarna eu unul scot bateriile de la toate moto, le tin in casa la 15-25 grade, nu mai pornesc nici o moto toata iarna ( cu exceptia Ij-ului cu care daca il pornesc si merg ), nu le fac nici o incarcare decat in primavara cand nu vor mai sta degeaba. 10. Conteaza mult si cum incarca alternatorul+releul. La multe utilaje incarca peste tensiunea normala de incarcare fapt ce favorizeaza "fierberea" bateriei in mod repetat, deci scurtarea duratei de viata. 11. Orice baterie pusa la incarcat nu trebuie uitata acolo...trebuie verificata periodic daca fierbe, daca se incinge etc. 12. Un densimetru pt acumulatori costa 5 lei in Brico. Macar asa, sa puteti face o diferenta intre un electrolit bun si unul prost. 13. Se pot formata acumulatorii la unitati specializate care va si spun daca mai merita sau nu sa fie facute. Dar de obicei tot la baterie noua ajungeti. Si cum suntem prea saraci pt lucruri ieftine... 14. Daca dai 2 lei pe o baterie....te poate tine si 50 de lei daca ai grija de ea...nu e musai sa luati baterii de j'de'mii... 15. Sunt bune redresoarele cu intensitate variabila ( adica reglezi tu la ce intensitate vrei sa incarci) 16. Nu inhalati vaporii emanati de bateriile puse la incarcat !!!!!!! 17. Renuntati la artificii tehnico-electrice daca nu stiti cu ce se mananca ! 18. Bateria se pune la incarcat intr-un loc ferit, ventilat, cu temperatura constanta 10-30 grade C, nicidecum in frig sau soare. 19. Bateria este un consumabil f important in bunul mers al fierului. Deseori ne facem probleme ca nu ne-a tinut decat 2 ani.....dar in 2 ani cate tobe si Rizome si xenoane de bani buni am schimbat asa aiurea? Cam atat imi vine acum in minte, gandindu-ma la etapele prin care am trecut eu, referitor la acumulatorii auto/moto. Nu sunt multe imformatii dar ma gandesc ca pot fii de folos celor care sunt la inceput de drum..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 Vad niste erori de panica inexplicabila in ce se scrie mai sus. Frigul nu distruge bateria. doar o descarca. Daca ramane in frig e bine sa se incarce la frig. Imediat ce se aduce bateria descarcata la cald, procesul de sulfatare se accelereaza cu cresterea temperaturii. Bateria e bine sa nu ramana descarcata. Daca peste iarna se scoate bateria si se duce la caldura nu e mare filosofie daca nu se si incarcca sau se pune pe un tender. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
leonidos Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 (editat) ai dreptate in totalitate cristi_kake Editat Ianuarie 12, 2011 de leonidos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 @Cesar - Frigul nu distruge bateria cand pornesti zilnic, la masina de ex. dar la moto iti poate descarca in 2 zile bateria nou-nouta. Oare se merita? Si daca se descarca in frig, la -15 gC, tot la - 15 o pun la incarcat...afara? Bateria e bine sa nu ramana descarcata. Daca peste iarna se scoate bateria si se duce la caldura nu e mare filosofie daca nu se si incarcca sau se pune pe un tender. ....deci o las descarcata sau nu o mai incarc ? Beleshte ochii ! Eu nu am spus sa faceti ca mine, erau doar niste observatii de-a lungul timpului.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 (editat) ultimele teorii si practici in acumulatori (auto/moto!!) spun ca procesul de incarcare sa se faca la temperaturi mai joase. Cu alte cuvinte cu cat un acumulator se incarca mai mult cu atat se incalzeste mai mult, deci o baterie calda pusa la incarcat se va incalzi si mai tare, si se intampla ce spune Cesar mai sus. sau..pui bateria la 20 grade la incarcat, dar controlezi permanent temperatura si o scoti de la incarcat atunci cand se incalzeste prea tare. Ideal e sa se incarce cu curent mai mare cand bateria este rece, si cu un curent mai mic atunci cand este calda. Asa..a aparut "smart charging". In mare... "The theory behind smart charge, is a battery will take a charges at its most efficient when it?s cold. Following start up, the PCM (calcualtorul masinii) checks the Engine coolant temp, and intake air temp, and calculates a cold engine. It will then boost the battery charge, pulling it back as it calculates the under bonnet temp coming up. Its not there to compensate high demand as is the common misconception." asta e la ford ... In cea mai mare parte Cristi are dreptate ... Editat Ianuarie 12, 2011 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 (editat) @Cesar - Frigul nu distruge bateria cand pornesti zilnic, la masina de ex. dar la moto iti poate descarca in 2 zile bateria nou-nouta. Oare se merita? Si daca se descarca in frig, la -15 gC, tot la - 15 o pun la incarcat...afara? Bateria e bine sa nu ramana descarcata. Daca peste iarna se scoate bateria si se duce la caldura nu e mare filosofie daca nu se si incarcca sau se pune pe un tender. ....deci o las descarcata sau nu o mai incarc ? Beleshte ochii ! Eu nu am spus sa faceti ca mine, erau doar niste observatii de-a lungul timpului.... aha... "beleste ochii". Nu, imi pare rau, nespus de rau dar n-am rapsuns la cocalaria asta pe baza de baieteleala din experienta. Imi pare rau, nespus de rau Daca e frig da, incarcare in frig. Imposibil? nu cred. Sau se sulfateaza rapid, asta e, n-avem ce-i face. Valabil mai ales pt baterii trecute de 2-3 ani si care stau o perioada mai lunga in frig si se descarca. Daca se cunoaste se poate actiona destept. Daca nu, se pot intampla multe. Da, bateriile de motocicleta sunt mici si "fragile". se sulfateaza mult mai usor decat bateriile de auto. Asta e situatia si pe baza de baietelala de cocalarie stii si tu bine deci de ce te mai intrebi? Am Yuasa YB12A BS de 4 sezoane pe motoreta, iarna si in perioadele de ne-folosire a motocicletei s-a tinut pe tender - incarcare permanenta. Bateria e inca in stare foarte buna. Deci da, incarca bateria, nu o tine in caldura ca o tii degeaba. Este posibil ca pe baza de afinitate de cocalarie sa se gaseasca motociclist care sa se ia dupa tine si sa-l coste bani. De asta e util acest post, deci nu-ti mai pune intrebari Editat Ianuarie 12, 2011 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 acumulatorul daca e incarcat si NU ingheata (nu, nu ingheata la 0 grade celsius contrar credintei populare) si NU e folosit (adica nu pornesti motorul cu el, nu ca ar fi nou) se descarca mult, mult mai greu decat daca este tinut in casa la caldura... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Chrisss Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 (editat) 3. Incarcarea se face cu capacelele scoase, la cele cu intretinere. Ai furtunas...iasa lichid da nu pot iesi niste gaze... 6. O scoti de la incarcat cand scoate bule ( in cazul in care nu cunosti redresorul sau cand o pui pe -RAPID-) 8. Poti completa cu lichid electrolitic sau( NUMAI cu APA DISTILATA )apa distilata compartimentele bateriei pana in parametrii MIN.-MAX. 9. Pe timp de iarna eu unul scot bateriile de la toate moto, le tin in casa la 15-25 grade, nu mai pornesc nici o moto toata iarna ( cu exceptia Ij-ului cu care daca il pornesc si merg ), nu le fac nici o incarcare decat in primavara cand nu vor mai sta degeaba. Bun asa ... la 25 C in 5 luni ajunge la 50%... dar la 0 C ramane pe la 80%+... de ce o duci in casa ??? 16. Nu inhalati vaporii emanati de bateriile puse la incarcat !!!!!!! Hidrogen si Oxigen nimic toxic... mai grav e cu focul decat inhalatul 18. Bateria se pune la incarcat intr-un loc ferit, ventilat, cu temperatura constanta 10-30 grade C, nicidecum in frig( vezi mai sus ) sau soare. Fragmentele sunt din manual de intretinere a bateriilor Yuasa ... Restul e Can Can... Manualul complet aici Editat Ianuarie 12, 2011 de Chrisss Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Ianuarie 13, 2011 Share Postat Ianuarie 13, 2011 Ok, am vazut graficul ala dar e doar pt temperaturi de la 0 in sus. Temperaturile negative s-ar putea ( aproape sigur) sa aibe efecte dezastruoase asupra acumulatorului. Eu am patit de 2 ori chestia asta: - am uitat in portbagaj un acumulator nou de 12V 7Ah tipul fara intretinere pe timpul iernii, primavara cand l-am descoperit era mort total, avea sub 2V la borne si nici nu se mai incarca; alti acumulatori din aceiasi serie care au stat in birou aveau in primavara 12,35V desi nu fusesera incarcati niciodata . - am lasat masina iarna trecuta la baza muntelui unde a stat 2 zile si o noapte in ger mare, -20 -25, cand am coborat de pe munte (tot ger) masina a pornit surprinzator la prima cheie, am ajuns cu ea in Bucuresti ok dar dupa cateva zile (in care masina nu a mai fost folosita) bateria era moarta, nu se mai putea incarca. Concluzia mea este ca mai degraba tin bateria in casa si mai verific din cand in cand daca trebuie sau nu sa o mai incarc decat sa o las afara riscand sa o prinda gerul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Ianuarie 13, 2011 Share Postat Ianuarie 13, 2011 Cred ca omul vroia sa spuna ca daca aducem bateria in casa sa nu o punem langa soba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MariusXXX Postat Ianuarie 13, 2011 Share Postat Ianuarie 13, 2011 Am si eu o nelamurire, si anume : am incarcat si acumulatorul de la motor si cel de la masina,iar acum dupa 2 zile de cand le-am incarcat cel de la motor arata 12.83V ,iar cel de la masina arata 12.57V momentan,le-am masurat zilnic si masuratorile au aratat urmatoarele valori: -marti (ziua incarcarii): -motor :13.7V; -masina :12.83V; -miercuri : -motor :12.87V; -masina :12.63V; -joi : -motor :12.83V; -masina :12.57V. Sunt duse sau mai merg,eu o sa le pun pe tinichele abia in martie ca acum ma invart cu alta masina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.