Falkenberg Postat Septembrie 5, 2014 Share Postat Septembrie 5, 2014 Nu neaparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Septembrie 5, 2014 Share Postat Septembrie 5, 2014 (editat) daca se monteaza o baterie de capacitate mai mare (de exemplu,in loc de 10 ah se monteaza o baterie de 12 ah). incarcarea mobrei nu este putin suprasolicitata? statorul,releul..eu cred ca nu e bine...la motorul meu bateria este de 9ah si este mai mult decat suficient. bafta Editat Septembrie 5, 2014 de darcocbr Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Septembrie 5, 2014 Share Postat Septembrie 5, 2014 Nu este suprasolicitata, odata ce e incarcat, o baterie nu mai este un consumator. Dar intradevar, daca motocicleta a fost proiectata bine, nu ar fi nevoie de o baterie mai mare. Eu am montat acuma o baterie mai mica, 12AH in loc de 14AH, pentru ca mi-am dorit ceva maintenance free si am gasit la dimensiuniile potrivite doar de 12AH. In schimb, are un curent de pornire mai mare, invarte electromotorul acuma mult mai rapid. Eu as alege oricand baterie cu curent de pornire mai mare fata de cativa AH in plus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 5, 2014 Share Postat Septembrie 5, 2014 am gasit asta http://consumabile.bepagroup.ro/yuasa/yuasa-yuasa-ytx14-bs cred ca este cu gel din moment ce nu are intretinere nu ? am vazut ca cea de 12ah e cu aprox 1cm si ceva mai mare si nu incape sigurIs doar mai inalte si la unele motoare nu e problema, la altele e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
orestte Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 am gasit asta http://consumabile.bepagroup.ro/yuasa/yuasa-yuasa-ytx14-bs cred ca este cu gel din moment ce nu are intretinere nu ? este cu acid, fara intretinere cele pe gel au alt cod Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sarpee Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 Am inteles ca ar fi AGM Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaby_d2006 Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 Salut, sunt incepator si as dori sa stiu ce tipuri de baterii sunt si care sunt avantajele si dezavantajele lor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thomas Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 Bateriile activate din fabrica (cunoscute si sub denumirea populara "pe gel") nu mai sunt populare printre marii producatori de acumulatori datorita factorilor si timpului mare de la fabricare(activare) si pana la utilizatorul final, in conditiile in care ele trebuie mentinute la incarcare in mod regulat. Un calcul simplu (ca timp): - fabrica (Taiwan, China, etc.) - vapor (3 luni?) - descarcare pe continent in depozitele companiilor navale - livrarea catre depozitele mari europene sau livrare catre dealerii marcii in tara respectiva - livrarea catre magazin - preluarea de catre client Implicit depozitele mari sau depozitele marcii trebuie sa le tina incarcate, cu o logistica impresionanta, desigiliarea cutiilor in mod regulat, bancuri de incarcare de minim 10 bucati, personal, etc. Asta inseamna costuri prea mari si posibilitatea erorii umane ceea ce ar duce la livrarea unui acumulator neconform si la perimarea marcii respective. De aceea s-a imbunatatit tehnologia fabricarii acumulatorilor "fara intretinere", prelungindu-le astfel durata de viata -> efectiv viata acumulatorului incepe in momentul in care torni acidul in el . Si inca o data, pe scurt, cum se "prepara" corect un acumulator nou: - pus acid - lasat 30 min fara capacul de siguranta pus in camera aerisita (reactie chimica) - sigilat capacul (si niciodata nu se mai desface) - in momentul de fata acumulatorul este la 70-80% din capacitatea ta, daca este pus pe moto ea merge, dar releul de incarcare NU va incarca complet acumulatorul - pus la incarcat pe un incarcator dedicat de moto (multe variante pe piata, de la low-cost pana la profi') pana la 100% - pus pe motocicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leviatan Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 Te uiti pe manualul motorului si vezi ce recomanda producatorul, de regula, pe aceea o iei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MAN!AC Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 (editat) încearcă, oricare ar fi tipul bateriei să iei una cu gel, deoarece nu necesită formatare înainte să o montezi pe baterie și nu trebuie să o întreții, în sensul să o completezi cu acid/apă distilată... Editat Septembrie 9, 2014 de MAN!AC Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MTM Moto Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 VARTA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
SheriffC Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 salut, sau poti sa cauti aici pareri,discutii,tipuri etc /index.php?/topic/491264-baterii-moto-incarcareintretinerecomparatii/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 - in momentul de fata acumulatorul este la 70-80% din capacitatea ta, daca este pus pe moto ea merge, dar releul de incarcare NU va incarca complet acumulatorul - pus la incarcat pe un incarcator dedicat de moto (multe variante pe piata, de la low-cost pana la profi') pana la 100% Teoretic o baterie se incarca vreo 10 ore cu un curent mic. Practic, merge si in 1-2 ore cu un curent mai mare, merge si direct pe motocicleta. Daca dupa ce o montezi faci un drum de 2-3 ore, probabil e suficient sa se incarce complet. Daca te duci pana la benzinarie si pana la terasa cate 2km pe zi, normal ca nu apuca sa se incarce. Aceeasi poveste e si cu alarma. Daca se merge des cu motocicleta si din cand in cand cateva zeci de km, nu sunt probleme. Daca sta cu alarma pusa cu saptamanile nepornita, se descarca bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 Edit: inainte sa o monteze pe motocicleta, nu pe baterie încearcă, oricare ar fi tipul bateriei să iei una cu gel, deoarece nu necesită formatare înainte să o montezi pe baterie și nu trebuie să o întreții, în sensul să o completezi cu acid/apă distilată... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MAN!AC Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 am dat o mică eroare ...scuze cititorilor și mulțumesc de atenționare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 De fapt, un acumulatorul nu stocheaza energia sau electricitatea, in acest sistem se produc o serie de reactii chimice care transforma energia chimica in energie electrica. Indicat este ca un acumulator sa fie incarcat cu o valoarea a intensitatii curentultui = 10% din capacitatea acumulatorului, dar nu mai mare de 3 A. Este de preferat o incarcare lenta, decat cea rapida. Tipul de incarcare este in functie de capacitatea, de ex. pentru un acumulator cu capacitatea de 14Ah, daca se incarca cu un curent de 1A, timpul de incarcare este de 18h pentru o incarcare completa. Practic cand procesul este finalizat, acumulatorul emana gaze(hidrogen). Factori care influenteaza negativ functionarea acumulatorului: - temperatura scazuta = descarcare; - mentinerea la un nivel scazut de incarcare= sulfatare; -mersul pe distante scurte cu motocicleta cu porniri dese =incarcare insuficienta; -stocarea la temperturi ridicate=distugerea acumulatorului; - curent de incarcare max 3 A; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator darcocbr Postat Septembrie 9, 2014 Share Postat Septembrie 9, 2014 N ai pt ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 De fapt, un acumulatorul nu stocheaza energia sau electricitatea, in acest sistem se produc o serie de reactii chimice care transforma energia chimica in energie electrica. Indicat este ca un acumulator sa fie incarcat cu o valoarea a intensitatii curentultui = 10% din capacitatea acumulatorului, dar nu mai mare de 3 A. Este de preferat o incarcare lenta, decat cea rapida. Tipul de incarcare este in functie de capacitatea, de ex. pentru un acumulator cu capacitatea de 14Ah, daca se incarca cu un curent de 1A, timpul de incarcare este de 18h pentru o incarcare completa. Practic cand procesul este finalizat, acumulatorul emana gaze(hidrogen). Factori care influenteaza negativ functionarea acumulatorului: - temperatura scazuta = descarcare; - mentinerea la un nivel scazut de incarcare= sulfatare; -mersul pe distante scurte cu motocicleta cu porniri dese =incarcare insuficienta; -stocarea la temperturi ridicate=distugerea acumulatorului; - curent de incarcare max 3 A; o mica mentiune: la temperatura scazuta (nu cand ingheata electrolitul in baterie) autodescarcarea e mai mica decat "in casa, la caldurica". adica dintre doua acumulatoare identice incarcate la fel, sa zicem 12.8v dupa 2-3 zile de stat, tinute 3 luni, unul la 0-10 grade si celalalt in casa, la +20, puse amandoua la +20, lasata 24 de ore si masurate, cel care a stat la "rece" va avea o tensiune mai mare. faza cu frigul e alta, reactiile chimice sunt incetinite si acumulatorul la frig nu va mai avea aceeasi cca. cand se incalzeste isi revine. concluzia? e mai bine sa lasam acumulatorii pe balcon iarna daca n-avem un redresor automat... si pentru topic in general: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 o mica mentiune: la temperatura scazuta (nu cand ingheata electrolitul in baterie) autodescarcarea e mai mica decat "in casa, la caldurica". adica dintre doua acumulatoare identice incarcate la fel, sa zicem 12.8v dupa 2-3 zile de stat, tinute 3 luni, unul la 0-10 grade si celalalt in casa, la +20, puse amandoua la +20, lasata 24 de ore si masurate, cel care a stat la "rece" va avea o tensiune mai mare. faza cu frigul e alta, reactiile chimice sunt incetinite si acumulatorul la frig nu va mai avea aceeasi cca. cand se incalzeste isi revine. concluzia? e mai bine sa lasam acumulatorii pe balcon iarna daca n-avem un redresor automat... si pentru topic in general: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery Da, dar tinut la o temperatura scazuta si fara a fi incarcat, acumulatorul se sulfateaza, reactiile chimice nu se mai produc la nivelul maxim, practic tinut pe balcon si fara redresor, sa nu crezi ca in primavara vei avea un acumulator bun dupa 6 luni de stationare. De acord cu masuratorile de laborator referitoare la conditiile de temperatura, descarcarea este mai accentuata la temperaturi ridicate fata de cele scazute, practic peste 35 grd, aici putem discuta. Temp de 20grd este o temperatura de referinta pentru toate experientele din domeniul tehnic. De apreciat datele furnizate in link ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 fara a fi incarcat nici cel care sta in casa nu o duce mai bine, tot se sulfateaza... eu personal am un redresor automat, il proptesc pe motor in garaj cat "ierneaza" si gata... acum fie vorba intre noi ce mai lunga perioada de iernare la care a fost supusa vreo troaca de-a mea a fost de 3 luni... nu traim in siberia totusi ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 A mai fost si Siberia in RO, in 2008, au fost 6 luni, cu cateva ferestre..... dar drumul impracticabi ! Oricum, acumulatorul necesta intretinere pe parcursul sezonului de iarna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 intretinere necesita, mai ales daca vrei sa te si tina. p.s. unde a fost 6 luni in 2008 iarna? :| in s-e romaniei nu imi amintesc... 'curesti, constanta, iasi, galati, zonele astea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 Cand vb de iarna, nu asimila numai zapada....ger, frig etc, numai de motor nu iti arde , vezi 2008 iarna din RO, Targoviste se vede in profil..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator r_amonna Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 depinde de om, eu am gume de circuit pentru ploaie iarna si combinezon incalzit, ma doare-n bascheti. asta plus alergia la masini si metrou... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Septembrie 20, 2014 Share Postat Septembrie 20, 2014 depinde de om, eu am gume de circuit pentru ploaie iarna si combinezon incalzit, ma doare-n bascheti. asta plus alergia la masini si metrou... Interesanta atitudine de motociclista.....sincer as vrea sa te cunosc, nu te arunca la alte ganduri,..... in ideea ca ai cunostinete tehnice OK pentru o tipa...chiar ai o pasiune pentru tehnica ?! Am intalnit motocicliste cu o pasiune deosebita pentru motoare, dar ZERO la tehnica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.