Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator darcocbr

daca se monteaza o baterie de capacitate mai mare (de exemplu,in loc de 10 ah se monteaza o baterie de 12 ah). incarcarea mobrei nu este putin suprasolicitata? statorul,releul..eu cred ca nu e bine...la motorul meu bateria este de 9ah si este mai mult decat suficient. bafta

Editat de darcocbr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu este suprasolicitata, odata ce e incarcat, o baterie nu mai este un consumator.

Dar intradevar, daca motocicleta a fost proiectata bine, nu ar fi nevoie de o baterie mai mare.

 

Eu am montat acuma o baterie mai mica, 12AH in loc de 14AH, pentru ca mi-am dorit ceva maintenance free si am gasit la dimensiuniile potrivite doar de 12AH. In schimb, are un curent de pornire mai mare, invarte electromotorul acuma mult mai rapid. Eu as alege oricand baterie cu curent de pornire mai mare fata de cativa AH in plus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am gasit asta http://consumabile.bepagroup.ro/yuasa/yuasa-yuasa-ytx14-bs cred ca este cu gel din moment ce nu are intretinere nu ? am vazut ca cea de 12ah e cu aprox 1cm si ceva mai mare si nu incape sigur

Is doar mai inalte si la unele motoare nu e problema, la altele e.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateriile activate din fabrica (cunoscute si sub denumirea populara "pe gel") nu mai sunt populare printre marii producatori de acumulatori datorita factorilor si timpului mare de la fabricare(activare) si pana la utilizatorul final, in conditiile in care ele trebuie mentinute la incarcare in mod regulat.

 

Un calcul simplu (ca timp):

- fabrica (Taiwan, China, etc.)

- vapor (3 luni?)

- descarcare pe continent in depozitele companiilor navale

- livrarea catre depozitele mari europene sau livrare catre dealerii marcii in tara respectiva

- livrarea catre magazin

- preluarea de catre client

 

Implicit depozitele mari sau depozitele marcii trebuie sa le tina incarcate, cu o logistica impresionanta, desigiliarea cutiilor in mod regulat, bancuri de incarcare de minim 10 bucati, personal, etc. Asta inseamna costuri prea mari si posibilitatea erorii umane ceea ce ar duce la livrarea unui acumulator neconform si la perimarea marcii respective.

 

De aceea s-a imbunatatit tehnologia fabricarii acumulatorilor "fara intretinere", prelungindu-le astfel durata de viata -> efectiv viata acumulatorului incepe in momentul in care torni acidul in el .

 

Si inca o data, pe scurt, cum se "prepara" corect un acumulator nou:

- pus acid

- lasat 30 min fara capacul de siguranta pus in camera aerisita (reactie chimica)

- sigilat capacul (si niciodata nu se mai desface)

- in momentul de fata acumulatorul este la 70-80% din capacitatea ta, daca este pus pe moto ea merge, dar releul de incarcare NU va incarca complet acumulatorul

- pus la incarcat pe un incarcator dedicat de moto (multe variante pe piata, de la low-cost pana la profi') pana la 100%

- pus pe motocicleta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te uiti pe manualul motorului si vezi ce recomanda producatorul, de regula, pe aceea o iei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

încearcă, oricare ar fi tipul bateriei să iei una cu gel, deoarece nu necesită formatare înainte să o montezi pe baterie și nu trebuie să o întreții, în sensul să o completezi cu acid/apă distilată...

Editat de MAN!AC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- in momentul de fata acumulatorul este la 70-80% din capacitatea ta, daca este pus pe moto ea merge, dar releul de incarcare NU va incarca complet acumulatorul

- pus la incarcat pe un incarcator dedicat de moto (multe variante pe piata, de la low-cost pana la profi') pana la 100%

 

Teoretic o baterie se incarca vreo 10 ore cu un curent mic. Practic, merge si in 1-2 ore cu un curent mai mare, merge si direct pe motocicleta. Daca dupa ce o montezi faci un drum de 2-3 ore, probabil e suficient sa se incarce complet. Daca te duci pana la benzinarie si pana la terasa cate 2km pe zi, normal ca nu apuca sa se incarce.

Aceeasi poveste e si cu alarma. Daca se merge des cu motocicleta si din cand in cand cateva zeci de km, nu sunt probleme. Daca sta cu alarma pusa cu saptamanile nepornita, se descarca bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator darcocbr

Edit: inainte sa o monteze pe motocicleta, nu pe baterie :)

încearcă, oricare ar fi tipul bateriei să iei una cu gel, deoarece nu necesită formatare înainte să o montezi pe baterie și nu trebuie să o întreții, în sensul să o completezi cu acid/apă distilată...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De fapt, un acumulatorul nu stocheaza energia sau electricitatea, in acest sistem se produc o serie de reactii chimice care transforma energia chimica in energie electrica. Indicat este ca un acumulator sa fie incarcat cu o valoarea a intensitatii curentultui = 10% din capacitatea acumulatorului, dar nu mai mare de 3 A. Este de preferat o incarcare lenta, decat cea rapida. Tipul de incarcare este in functie de capacitatea, de ex. pentru un acumulator cu capacitatea de 14Ah, daca se incarca cu un curent de 1A, timpul de incarcare este de 18h pentru o incarcare completa. Practic cand procesul este finalizat, acumulatorul emana gaze(hidrogen).

Factori care influenteaza negativ functionarea acumulatorului:

- temperatura scazuta = descarcare;

- mentinerea la un nivel scazut de incarcare= sulfatare;

-mersul pe distante scurte cu motocicleta cu porniri dese =incarcare insuficienta;

-stocarea la temperturi ridicate=distugerea acumulatorului;

- curent de incarcare max 3 A;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator r_amonna

De fapt, un acumulatorul nu stocheaza energia sau electricitatea, in acest sistem se produc o serie de reactii chimice care transforma energia chimica in energie electrica. Indicat este ca un acumulator sa fie incarcat cu o valoarea a intensitatii curentultui = 10% din capacitatea acumulatorului, dar nu mai mare de 3 A. Este de preferat o incarcare lenta, decat cea rapida. Tipul de incarcare este in functie de capacitatea, de ex. pentru un acumulator cu capacitatea de 14Ah, daca se incarca cu un curent de 1A, timpul de incarcare este de 18h pentru o incarcare completa. Practic cand procesul este finalizat, acumulatorul emana gaze(hidrogen).

Factori care influenteaza negativ functionarea acumulatorului:

- temperatura scazuta = descarcare;

- mentinerea la un nivel scazut de incarcare= sulfatare;

-mersul pe distante scurte cu motocicleta cu porniri dese =incarcare insuficienta;

-stocarea la temperturi ridicate=distugerea acumulatorului;

- curent de incarcare max 3 A;

 

 

o mica mentiune: la temperatura scazuta (nu cand ingheata electrolitul in baterie) autodescarcarea e mai mica decat "in casa, la caldurica". adica dintre doua acumulatoare identice incarcate la fel, sa zicem 12.8v dupa 2-3 zile de stat, tinute 3 luni, unul la 0-10 grade si celalalt in casa, la +20, puse amandoua la +20, lasata 24 de ore si masurate, cel care a stat la "rece" va avea o tensiune mai mare. faza cu frigul e alta, reactiile chimice sunt incetinite si acumulatorul la frig nu va mai avea aceeasi cca. cand se incalzeste isi revine. concluzia? e mai bine sa lasam acumulatorii pe balcon iarna daca n-avem un redresor automat... :)

 

 

si pentru topic in general: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

o mica mentiune: la temperatura scazuta (nu cand ingheata electrolitul in baterie) autodescarcarea e mai mica decat "in casa, la caldurica". adica dintre doua acumulatoare identice incarcate la fel, sa zicem 12.8v dupa 2-3 zile de stat, tinute 3 luni, unul la 0-10 grade si celalalt in casa, la +20, puse amandoua la +20, lasata 24 de ore si masurate, cel care a stat la "rece" va avea o tensiune mai mare. faza cu frigul e alta, reactiile chimice sunt incetinite si acumulatorul la frig nu va mai avea aceeasi cca. cand se incalzeste isi revine. concluzia? e mai bine sa lasam acumulatorii pe balcon iarna daca n-avem un redresor automat... :)

 

 

si pentru topic in general: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_the_lead_acid_battery

Da, dar tinut la o temperatura scazuta si fara a fi incarcat, acumulatorul se sulfateaza, reactiile chimice nu se mai produc la nivelul maxim, practic tinut pe balcon si fara redresor, sa nu crezi ca in primavara vei avea un acumulator bun dupa 6 luni de stationare. De acord cu masuratorile de laborator referitoare la conditiile de temperatura, descarcarea este mai accentuata la temperaturi ridicate fata de cele scazute, practic peste 35 grd, aici putem discuta. Temp de 20grd este o temperatura de referinta pentru toate experientele din domeniul tehnic. De apreciat datele furnizate in link ! :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

fara a fi incarcat nici cel care sta in casa nu o duce mai bine, tot se sulfateaza... eu personal am un redresor automat, il proptesc pe motor in garaj cat "ierneaza" si gata... acum fie vorba intre noi ce mai lunga perioada de iernare la care a fost supusa vreo troaca de-a mea a fost de 3 luni... :) nu traim in siberia totusi :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mai fost si Siberia in RO, in 2008, au fost 6 luni, cu cateva ferestre..... dar drumul impracticabi ! Oricum, acumulatorul necesta intretinere pe parcursul sezonului de iarna :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator r_amonna

intretinere necesita, mai ales daca vrei sa te si tina.

 

p.s. unde a fost 6 luni in 2008 iarna? :| in s-e romaniei nu imi amintesc... 'curesti, constanta, iasi, galati, zonele astea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand vb de iarna, nu asimila numai zapada....ger, frig etc, numai de motor nu iti arde , vezi 2008 iarna din RO, Targoviste se vede in profil..... :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde de om, eu am gume de circuit pentru ploaie iarna si combinezon incalzit, ma doare-n bascheti. asta plus alergia la masini si metrou...

Interesanta atitudine de motociclista.....sincer as vrea sa te cunosc, nu te arunca la alte ganduri,..... in ideea ca ai cunostinete tehnice OK pentru o tipa...chiar ai o pasiune pentru tehnica ?! Am intalnit motocicliste cu o pasiune deosebita pentru motoare, dar ZERO la tehnica

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...