Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Un acumulator trebuie incarcat o data pe luna daca vrei sa l ai Valoarea tensiunii la borne trebuie sa fie intre 12.8 - 13 V Sub 12.8 probleme. Masuratoarea trebuie facuta cu un digital de calitate. Incarcatorul trebuie sa furnizeze curent de incarcare de max 10% din curentul nominal al bateriei Deosebirea este evidenta intre acumulatorii ordinari si cei consacrati ca marca De asemenea intre cei cu gel si cei cu acid. Mai nou dau ora exacta acumulatorii LiFeFo4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Un acumulator trebuie incarcat o data pe luna daca vrei sa l ai Valoarea tensiunii la borne trebuie sa fie intre 12.8 - 13 V Sub 12.8 probleme. Masuratoarea trebuie facuta cu un digital de calitate. Incarcatorul trebuie sa furnizeze curent de incarcare de max 10% din curentul nominal al bateriei Deosebirea este evidenta intre acumulatorii ordinari si cei consacrati ca marca De asemenea intre cei cu gel si cei cu acid. Mai nou dau ora exacta acumulatorii LiFeFo4

incarcatorul e cel din lidl ultimate speed am uitat sa precizez , am pus bateria pe un redresor clasic timp de 10 minute , si acum am pus - o pe cel ultimate speed si vad ca nu mai sare pe verde unde spune ca este plia ci arta ca incarca , probabil a fost prea descarcata...ma gandesc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul bateriei de mai sus, este necesar un incarcator care sa scoata la iesire 14,4 v la un curent de 800 mA cu deconectare automata a procesului de incarcare . Deci un incarcator cu reglajul electronic al curentului de incarcare si al tensiunii Vorbeste cu un elecronist sa ti construiasca unul. Nu stiu daca se gasesc pe piata. Dar poti masura cu instrumentul ce stie sa faca redresorul LIDL: poate e ce trebuie si atunci ai scapat. Oricum in opinia mea bateria e compromisa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare , am o baterie pe gel ( agm ) banner bike bull 12v cu 8A in toamna cand am pus mobra la iernat am dat o jos de pe moto si am pus o in camera la mine la caldura ( undeva jos) apoi acum dupa vro 2 luni de stat zic sa o pun pe un redresor moto sa isi revina putin sa pornesc si eu mobra , zis si facut ...ma duc cu ea la redresor acolo verde , voltaj 12,4 in ea ,,,zic buuuun mama ce baterie buna am ,..dai si fugi cu ea la moto sa o pornest montez tot cand surprizaaaaa a invartit de 2 ori si moarta! dau curent de la masina porneste ...o las 10 minutele pornita opresc si porneste la sfert cu bateria . WTF???

Ceva pareri , solutii , daca aveti as fi recunoscator , multumesc!

 

Salut.

Trebuie sa lasi redresorul sa-si faca ciclul daca vrei sa o incarce.

Am si eu acelasi redresor si functioneaza un urmatorul fel.

Se pune bateria pe el, bagi in priza, si pe display o sa-ti afiseze ce tensiune ai in momentul respectiv. (nu stiu cat de precisa este masuratoarea)

Ca sa inceapa incarcarea, selectezi programul reprezentat prin simbolul unei motociclete si de aici isi face treaba.

O incarcare corecta o sa dureze vreo 6-8 ore. In acest timp tensiunea urca pana pe la 14.8 Volti (sa nu te sperii, e normal la bateriile de acest tip), dupa care coboara la 13V si se stabilizeaza acolo. Dupa toate astea, redresorul intra singur in modul "intretinere" si daca doresti, poti lasa bateria pe el o perioada lunga de timp, nu este nici o problema.

Abia dupa asta poti spune ca bateria e incarcata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Trebuie sa lasi redresorul sa-si faca ciclul daca vrei sa o incarce.

Am si eu acelasi redresor si functioneaza un urmatorul fel.

Se pune bateria pe el, bagi in priza, si pe display o sa-ti afiseze ce tensiune ai in momentul respectiv. (nu stiu cat de precisa este masuratoarea)

Ca sa inceapa incarcarea, selectezi programul reprezentat prin simbolul unei motociclete si de aici isi face treaba.

O incarcare corecta o sa dureze vreo 6-8 ore. In acest timp tensiunea urca pana pe la 14.8 Volti (sa nu te sperii, e normal la bateriile de acest tip), dupa care coboara la 13V si se stabilizeaza acolo. Dupa toate astea, redresorul intra singur in modul "intretinere" si daca doresti, poti lasa bateria pe el o perioada lunga de timp, nu este nici o problema.

Abia dupa asta poti spune ca bateria e incarcata.

Imi poti spune de unde ai luat redresorul cu functia de intretinere ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De la Lidl.

Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 se numeste.

124828511_1_644x461_zaryadnoe-ustroystvo

Probabil exista sanse sa gasesti pe internet puse la vanzare de catre cei care au luat cu sacul. Momentan nu mai exista in promotia magazinului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salutare.

Am si eu o baterie cu probleme sau...habar n-am asa ca va intreb pe voi.

Am mesterit ceva la mobra si am observat ca nu mai are lichid bateria in ea pana la semne upper/lower,era sub lower cu vreo 2 cm asa ca am golit tot din ea si am pus electrolit nu apa distilata.

Nu stiu daca am procedat corect dar asta e,daca am stricat-o iau alta,pornea si destul de greu mobra in ultimul timp.

Am si un incarcator/redresor sau ce o fi dar e de pe vremea lu'...adica e vechi asa ca am pus-o la incarcat bateria dupa ce am pus electrolit in ea.

Redresorul are un gemulet in care e un grafic cu un ac,care indica nu stiu ce,scrie ca acel ac cand e pe 0 bateria e incarcata,cand am pus-o la incarcat indica 8,graficul e de la zero la 10,acum dupa 2 ore de incarcat indica 4.

Mai este buna de ceva bateria sau pot s-o arunc?Imaginile nu sunt prea clare.

 

 

 

 

Am uitat sa mai spun ca bateria a inceput sa "fiarba" e normal? a inceput sa faca asa in timpul incarcarii.

post-81068-0-82325400-1423494598_thumb.jpg

post-81068-0-61702300-1423494608_thumb.jpg

post-81068-0-83930500-1423494619_thumb.jpg

post-81068-0-84754700-1423494631_thumb.jpg

post-81068-0-40500800-1423494650_thumb.jpg

Editat de yamaha yzf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un acumulator trebuie incarcat o data pe luna daca vrei sa l ai Valoarea tensiunii la borne trebuie sa fie intre 12.8 - 13 V Sub 12.8 probleme. Masuratoarea trebuie facuta cu un digital de calitate. Incarcatorul trebuie sa furnizeze curent de incarcare de max 10% din curentul nominal al bateriei Deosebirea este evidenta intre acumulatorii ordinari si cei consacrati ca marca De asemenea intre cei cu gel si cei cu acid. Mai nou dau ora exacta acumulatorii LiFeFo4

Se stabileste un curent de incarcare in varianta normala, cea "soft" de 10% din capacitatea nominala acumulatorului( Ah). La o incarcare rapida se poate ajunge pana la 15 % , dar reducandu-se timpul aferent incarcarii.

» Post actualizat in 09 Feb 2015 15:49

Salutare , am o baterie pe gel ( agm ) banner bike bull 12v cu 8A in toamna cand am pus mobra la iernat am dat o jos de pe moto si am pus o in camera la mine la caldura ( undeva jos) apoi acum dupa vro 2 luni de stat zic sa o pun pe un redresor moto sa isi revina putin sa pornesc si eu mobra , zis si facut ...ma duc cu ea la redresor acolo verde , voltaj 12,4 in ea ,,,zic buuuun mama ce baterie buna am ,..dai si fugi cu ea la moto sa o pornest montez tot cand surprizaaaaa a invartit de 2 ori si moarta! dau curent de la masina porneste ...o las 10 minutele pornita opresc si porneste la sfert cu bateria . WTF???

Ceva pareri , solutii , daca aveti as fi recunoscator , multumesc!

Un acumulator in stationare trebuie verificat permanent, in fiecare saptamana daca nu este conectat la un incarcator "inteligent "care controleaza procesul de incarcare prin bucla de reglare automata. Verificare cu un voltmetru de c.c, iar cand tensiunea la borne scade sub 12,7 V se conecteaza acumulatorul la un redresor. Cand tensiunea ramane constanta pentru 2 ore, procesul de incarcare este terminat(cazul acumulatorilor AGM-fara intretinere). In cazul celor cu intretinere, la emanarea de gaze, procesul de incarcare este finalizat. Un acumulator in stare de incarcare 100% va avea la borne o tensiune cuprinsa in intervalul (12,7-13,1)V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ce gel ca nu a curs nimic din ea,si o pun asa laincarcat?cucu doapele scoase sau acoperite? Daca las acoperite nu are risc de explozie,cand am scos dopurile a fasait

iti pierzi vremea, nu este nici cu gel si nu este nici cu intretinere. Nu s-a evaporat acid, asa "babeste": elementii au absorbit tot acidul, asa face ashtea cu acid fara intretinere, pt a preveni evaporarea ... studiati pe saiturile de acumulatori. Pe capace ar trebui sa scrie "do not open, you're wasting your time" . Singurul lucru care l-ai putea face este sa completezi si apoi sa improsti cu acid pe acolo.

» Post actualizat in 09 Feb 2015 18:03

Apropos: bateria mea (8ah)are 5 sezoane si acum daca nu am pornit cam 6-7 saptamani a scazut la 12,06V , a pornit din prima si daca m-am dat cam o ora avea 12,65 (a 2a zi) . Intrebarea este care ar fi tensiunea sub care injectia nu mai porneste? Bateria este una de calitate medie, montata de yamaha (GT9B-4 marca GS) , stiu ca are pretul cam 80-90 euro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat, depinde mult de baterie, Am si eu o baterie deasta mai incapatanata care refuza sa moara, A fost abuzata grav,a ramas cu consumator pe ea vreo 3 zile iar cand mi-am dat seama avea 0.00V iar dupa ce i-am deconectat consumatorul avea 0.2V, am vrut initial sa o arunc dar mai mult din curiozitate i-am mai dat o sansa.

Am pus-o la incarcat cu un alimentator mic de 15V din care sugea doar cativa mA. Dupa vreo zi jumate s-a intamplat minunea si a inceput sa traga curent calumea, adica mai mult decat cei1.5A pe care-i putea genera alimentatorul care intra in protectie ciclic. S-a tot incarcat asa in pulsuri inca vreo zi pana a ajuns la o tensiune normala.

Asta s-a intamplat in decembrie 2012. De atunci nu prea a fost folosita, doar am pornit cu ea cateva motociclete si scutere . Din august 2014 am inceput s-o folosesc la motorul meu si nu mi-a facut figuri.

In standby , adica la cateva ore dupa ce opresc motorul nu are niciodata mai mult de 12.3V . Daca sta mai mult timp nemearsa scade si mai mult si cu toate astea dau linistit cateva butoane cate ii sunt necesare pompei sa umple carburile dupa o perioada mai lunga de stationare.

Am avut si cazuri inverse, baterii neabuzate, cu tensiunea la borne "in parametri" dar care-mi mureau la primul buton.

Asa ca mie nu mi se pare deloc imposibil ca o baterie cu 12V la borne sa fie in stare sa porneasca o motocicleta.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu neaparat, depinde mult de baterie, Am si eu o baterie deasta mai incapatanata care refuza sa moara, A fost abuzata grav,a ramas cu consumator pe ea vreo 3 zile iar cand mi-am dat seama avea 0.00V iar dupa ce i-am deconectat consumatorul avea 0.2V, am vrut initial sa o arunc dar mai mult din curiozitate i-am mai dat o sansa.

Am pus-o la incarcat cu un alimentator mic de 15V din care sugea doar cativa mA. Dupa vreo zi jumate s-a intamplat minunea si a inceput sa traga curent calumea, adica mai mult decat cei1.5A pe care-i putea genera alimentatorul care intra in protectie ciclic. S-a tot incarcat asa in pulsuri inca vreo zi pana a ajuns la o tensiune normala.

Asta s-a intamplat in decembrie 2012. De atunci nu prea a fost folosita, doar am pornit cu ea cateva motociclete si scutere . Din august 2014 am inceput s-o folosesc la motorul meu si nu mi-a facut figuri.

In standby , adica la cateva ore dupa ce opresc motorul nu are niciodata mai mult de 12.3V . Daca sta mai mult timp nemearsa scade si mai mult si cu toate astea dau linistit cateva butoane cate ii sunt necesare pompei sa umple carburile dupa o perioada mai lunga de stationare.

Am avut si cazuri inverse, baterii neabuzate, cu tensiunea la borne "in parametri" dar care-mi mureau la primul buton.

Asa ca mie nu mi se pare deloc imposibil ca o baterie cu 12V la borne sa fie in stare sa porneasca o motocicleta.

Aici discutia se poate extinde sau inchide, depinde de:

-poti sa ai 12 V, dar cu o capacitate de 8Ah sau 12 Ah, lucrurile se schimba:

-poti sa ai 12 V, dar cu un curent de pornire Iccr mai mare sau mai mic, 120A, 180A, etc, la fel in functie de capacitatea acumulatorului.

-poti sa pornesti la 6 grd C sau la 17 grd C, la fel discutii si efecte...

Problema mult discutata si verificata prin teste de mai multi fabricant, este ca un acumulator incarcat 100% nu are sub 12, 6 V la borne, atunci isi face treaba si al 0 grd C, este testul de forta cand porneste un motor fara probleme. Iar cazurile particulare pot sa existe..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiam ca ideal este 12,8 si tot ce-i sub 12,6 nu-i bine, dar jigodia a pornit cu 12,06 . Cei 12,6 dupa 2 saptamani devin 12,3-12,35. Mentionez ca masuratoarea este facuta cu o jigodie de ia cu 40 lei de la supermarket.

Asta este bateria : http://www.motoshopitalia.com/batteria-gt9b-sigillata-precaricata-p-10547.html

130A(cca) "ala" la pornire este ok pt baterie de 8ah? Pare a fi totusi fabricata de yuasa, cred ca asta-i de bine .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cold Cranking Amperes, exact ce spuneam curentul de pornire la 0 grd C, este ok , bine calculat, pentru 8Ah! Ai avut 12, 06V, dar uite ce Icca ai !? Ai grija de acumulator,am tinut un yuasa 6 ani, si am dat motorul cu el...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

Trebuie sa lasi redresorul sa-si faca ciclul daca vrei sa o incarce.

Am si eu acelasi redresor si functioneaza un urmatorul fel.

Se pune bateria pe el, bagi in priza, si pe display o sa-ti afiseze ce tensiune ai in momentul respectiv. (nu stiu cat de precisa este masuratoarea)

Ca sa inceapa incarcarea, selectezi programul reprezentat prin simbolul unei motociclete si de aici isi face treaba.

O incarcare corecta o sa dureze vreo 6-8 ore. In acest timp tensiunea urca pana pe la 14.8 Volti (sa nu te sperii, e normal la bateriile de acest tip), dupa care coboara la 13V si se stabilizeaza acolo. Dupa toate astea, redresorul intra singur in modul "intretinere" si daca doresti, poti lasa bateria pe el o perioada lunga de timp, nu este nici o problema.

Abia dupa asta poti spune ca bateria e incarcata.

 

bun asa am facut dupa ce am conectat bateria la acel redresor de la lidl , in prealabil am conectato la unul clasic timp de 10 minute pentru ca era moarta de tot , in fine...am lasato pe redresor pana mi-a dat verde vro 3-4 ore cred ca au fost , am luat bateria aseara si nu am mai montato pe moto , astazi de dimi am mers sa o montez , zic sa o masor , si aveam 12,55 ( masurat cu un aparat din acela de 15 lei de la rusi care nu stiu cat este de bun in masuratoare ) montez si dai sa pornesc , invare ft bine si porneste imediat , apoi am masurat iar la borne cu motorul pornit si aveam 14,3 indiferent de turatie deci cred ca este ok. Multumesc pentru sfaturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Cold Cranking Amperes, exact ce spuneam curentul de pornire la 0 grd C, este ok , bine calculat, pentru 8Ah! Ai avut 12, 06V, dar uite ce Icca ai !? Ai grija de acumulator,am tinut un yuasa 6 ani, si am dat motorul cu el...

pa tocmai am scris ca 130 este cca ala, ma asteptam sa imi spui daca este o valoare ok pt o baterie de 8ah, si ma asteptam sa spui ca temperatura etalon este -18 (minus 18) ... dar se pare ca nici tu nu le sti chiar pe toate, de aia se tot ia ala de tine .

» Post actualizat in 10 Feb 2015 15:57

 

Cred ca ai gresit ceva, la tensiunea aia nu-ti invirte o data motorul.

sa sti ca motoreta veche masuram tot cu aparatul ieftin si cand era bateria slaba nici nu invartea, desi parea ca luminile si claxonul mai au curent. Nu ma pricep dar poate decompresorul sau fray-ul percuteaza la o turatie minima, turatie ce la mobra asta se obtine cu numai 12,06V, da am scris bine cifrele de dupa virgula. Ma asteptam ca problema sa vina mai repede de la presiunea pompei de benzina Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Salutare.

Am si eu o baterie cu probleme sau...habar n-am asa ca va intreb pe voi.

Am mesterit ceva la mobra si am observat ca nu mai are lichid bateria in ea pana la semne upper/lower,era sub lower cu vreo 2 cm asa ca am golit tot din ea si am pus electrolit nu apa distilata.

Nu stiu daca am procedat corect dar asta e,daca am stricat-o iau alta,pornea si destul de greu mobra in ultimul timp.

Am si un incarcator/redresor sau ce o fi dar e de pe vremea lu'...adica e vechi asa ca am pus-o la incarcat bateria dupa ce am pus electrolit in ea.

Redresorul are un gemulet in care e un grafic cu un ac,care indica nu stiu ce,scrie ca acel ac cand e pe 0 bateria e incarcata,cand am pus-o la incarcat indica 8,graficul e de la zero la 10,acum dupa 2 ore de incarcat indica 4.

Mai este buna de ceva bateria sau pot s-o arunc?Imaginile nu sunt prea clare.

 

 

 

 

Am uitat sa mai spun ca bateria a inceput sa "fiarba" e normal? a inceput sa faca asa in timpul incarcarii.

 

Nu am primit un raspuns asa ca va spun doar ca bateria s-a incarcat acum ramane de vazut daca tine incarcata,nu am cu ce sa masor cat are la borne dar am pus-o pe mobra si am dat cheie si a pornit din prima,unde tin mobra sunt vreo 0 grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pa tocmai am scris ca 130 este cca ala, ma asteptam sa imi spui daca este o valoare ok pt o baterie de 8ah, si ma asteptam sa spui ca temperatura etalon este -18 (minus 18) ... dar se pare ca nici tu nu le sti chiar pe toate, de aia se tot ia ala de tine .

» Post actualizat in 10 Feb 2015 15:57

sa sti ca motoreta veche masuram tot cu aparatul ieftin si cand era bateria slaba nici nu invartea, desi parea ca luminile si claxonul mai au curent. Nu ma pricep dar poate decompresorul sau fray-ul percuteaza la o turatie minima, turatie ce la mobra asta se obtine cu numai 12,06V, da am scris bine cifrele de dupa virgula. Ma asteptam ca problema sa vina mai repede de la presiunea pompei de benzina

Fray-ul de care vorbesti daca este un fel de rulment unisens isi face treaba indiferent de viteza de rotire a electromotorului, dar ca sa stii asta trebuia sa ai unul in mana.

Ps Pentru a mea am facut calculul si i-ar trebui pana in 50A la pornire.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pa tocmai am scris ca 130 este cca ala, ma asteptam sa imi spui daca este o valoare ok pt o baterie de 8ah, si ma asteptam sa spui ca temperatura etalon este -18 (minus 18) ... dar se pare ca nici tu nu le sti chiar pe toate, de aia se tot ia ala de tine .

» Post actualizat in 10 Feb 2015 15:57

sa sti ca motoreta veche masuram tot cu aparatul ieftin si cand era bateria slaba nici nu invartea, desi parea ca luminile si claxonul mai au curent. Nu ma pricep dar poate decompresorul sau fray-ul percuteaza la o turatie minima, turatie ce la mobra asta se obtine cu numai 12,06V, da am scris bine cifrele de dupa virgula. Ma asteptam ca problema sa vina mai repede de la presiunea pompei de benzina

sunt 0 grd F( Fahrenheit), am omis din graba... se mai intampla, daca faci conversia ajungi la -18 grd C

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt 0 grd F( Fahrenheit), am omis din graba... se mai intampla, daca faci conversia ajungi la -18 grd C

Fii atent repeta dupa mine , nu am omis, am gresit din graba ca daca omiteam nu puneam unitatea de masura, hai ca nu-ti ia nimeni capul nu e nevoie sa dai explicatii.

Scuze n-am putut sa ma abtin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc moderatorilor care au intervenit si au sters jignirile aduse de vlad58 la adresa mea..Am raportat si oamenii acestia si-au facut datoria, merita tot respectul !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...